PRAVILNIKO POSEBNIM ELEMENTIMA, ODNOSNO KRITERIJUMIMA ZA PROCENU RIZIKA, POSEBNIM ELEMENTIMA PLANA INSPEKCIJSKOG NADZORA I UČESTALOSTI VRŠENJA INSPEKCIJSKOG NADZORA NA OSNOVU PROCENE RIZIKA U OBLASTI DRUMSKOG SAOBRAĆAJA("Sl. glasnik RS", br. 61/2018) |
Ovim pravilnikom propisuju se posebni kriterijumi za procenu rizika, posebni elementi plana inspekcijskog nadzora i učestalost vršenja inspekcijskog nadzora inspekcije za drumski saobraćaj, na osnovu procene rizika.
Posebni kriterijumi za procenu rizika
Procena rizika nadziranog subjekta određuje se na osnovu odgovarajućih kriterijuma, i to:
1) lice koje nema svojstvo prevoznika obavlja domaći ili međunarodni javni prevoz;
2) obavlja domaći ili međunarodni prevoz, a nema licencu za obavljanje svih ili pojedinih vrsta javnog prevoza;
3) obavlja međunarodni javni prevoz putničkim vozilom;
4) prevoznik je dao licencu drugom licu koje ne ispunjava uslove;
5) obavlja delatnost pružanja staničnih usluga, a nema licencu;
6) dao licencu za pružanje staničnih usluga licu koje ne ispunjava uslove;
7) obavlja vrstu javnog prevoza za koji mu nije izdata licenca;
8) u sedištu privrednog društva, odnosno preduzetnika ne nalazi se original licence;
9) u vozilu prevoznika se ne nalazi izvod licence;
10) u autobusu kojim se obavlja linijski prevoz ne nalazi se registrovani red vožnje, odnosno dozvola sa odobrenim redom vožnje;
11) u autobusu kojim se obavlja prevoz u drumskom saobraćaju ne nalazi se ugovor o radu za vozača;
12) obavlja kabotažu;
13) za linijski prevoz u tranzitu nema dozvolu koju izdaje ministarstvo nadležno za poslove saobraćaja;
14) u tranzitu iskrcava i ukrcava putnike na teritoriji Republike Srbije;
15) u autobusu kojim se obavlja poseban linijski prevoz ne nalazi se primerak ugovora na osnovu koga se obavlja prevoz, kao i spisak putnika;
16) u obavljanju posebnog linijskog prevoza prima na prevoz i druge putnike;
17) u autobusu kojim se obavlja vanlinijski prevoz ne nalazi se primerak ugovora, ili popunjen putni list, kao i natpis: "Vanlinijski prevoz";
18) u obavljanju međunarodnog vanlinijskog prevoza ne popuni, overi i potpiše putni list pre polaska;
19) na graničnom prelazu nije dat putni list na overu;
20) u autobusu stranog prevoznika koji obavlja vanlinijski međunarodni prevoz ne nalazi se izvod iz licence i ugovor o radu vozača;
21) ne pruža stanične usluge pod jednakim uslovima;
22) pruža stanične usluge prevozniku koji nema registrovani red vožnje, odnosno dozvolu za međunarodni linijski prevoz;
23) ne vodi tačnu evidenciju polazaka i dolazaka na propisanom obrascu;
24) naplaćuje stanične usluge a izrečena mu je inspekcijska mera zabrane naplate staničnih usluga;
25) prodaje vozne karte u suprotnosti sa registrovanim, odnosno odobrenim redom vožnje i cenovnikom;
26) prevoz po registrovanom redu vožnje obavlja prevoznik na čije poslovno ime nije registrovan red vožnje;
27) zaključi ugovor o posebnom linijskom prevozu sa fizičkim licem koje nije preduzetnik;
28) ne prijavi promenu podataka na osnovu kojih je izdata licenca i ne vrati ministarstvu izvod licence;
29) u linijskom prevozu vrši ukrcavanje i iskrcavanje putnika na stajalištima koja nisu uneta u red vožnje;
30) u linijskom prevozu ne obezbedi vozaču identifikacionu ispravu;
31) u posebnom linijskom prevozu vrši ukrcavanje i iskrcavanje u mestima koja nisu utvrđena ugovorom;
32) prevozniku ne omogući nesmetan prijem i otpremu autobusa sa perona autobuske stanice;
33) autobus kojim se obavlja prevoz u drumskom saobraćaju nije registrovan na teritoriji Republike Srbije;
34) međumesni prevoz obavlja autobusom koji ne ispunjava propisane uslove;
35) u autobusu se ne nalazi putni nalog popunjen na propisan način;
36) autobus nema na bočnim stranama ispisan naziv prevoznika;
37) u linijskom prevozu primi veći broj putnika od mesta upisanih u saobraćajnu dozvolu;
38) privremeno obustavi ili izmeni linijski prevoz ili ne obavesti nadležni organ;
39) obavlja prevoz za sopstvene potrebe suprotno odredbama zakona;
40) ne dostavi autobuskim stanicama registrovane, odnosno odobrene redove vožnje;
41) za korišćenje autobuskog stajališta putnicima i prevoznicima naplaćuje naknadu;
42) vozne karte izdaje van propisanih mesta;
43) ne dostavi izveštaj republičkoj inspekciji o neobavljenom prevozu;
44) u autobusu kojim se vrši prevoz za sopstvene potrebe se ne nalazi popunjen i potpisan spisak putnika;
45) na prednjoj strani autobusa se ne nalazi natpis: "Prevoz za sopstvene potrebe".
Učestalost vršenja inspekcijskog nadzora na osnovu procene rizika
Učestalost vršenja inspekcijskog nadzora inspekcije za drumski saobraćaj, utvrđuje se na osnovu procenjenog stepena rizika u obavljanju prevoza u drumskom saobraćaju.
Kod nadziranog subjekta kod kojeg je stepen rizika procenjen kao kritičan, inspekcijski nadzor se vrši u primereno kratkom roku, ne dužem od 3 radna dana.
Kod nadziranog subjekta kod kojeg je stepen rizika procenjen kao visok, inspekcijski nadzor se vrši najmanje jednom u godinu dana.
Kod nadziranog subjekta kod kojeg je stepen rizika procenjen kao srednji, inspekcijski nadzor vrši se najmanje jednom u pet godina.
Kod nadziranog subjekta kod kojeg je stepen rizika procenjen kao nizak, inspekcijski nadzor vrši se najmanje jednom u deset godina.
Posebni elementi plana inspekcijskog nadzora u oblasti drumskog saobraćaja
Plan inspekcijskog nadzora inspekcije za drumski saobraćaj, pored obaveznih elemenata, sadrži i:
1) broj i vrstu nadziranih subjekata u kojima je planiran redovan inspekcijski nadzor, po oblastima nadzora definisanim kontrolnim listama;
2) broj i vrstu nadziranih subjekata u kojima su planirane službene savetodavne posete, po oblastima službenih savetodavnih poseta.
Planom inspekcijskog nadzora, aktivnosti inspekcije za drumski saobraćaj se usmeravaju prvenstveno ka:
1) nadziranim subjektima sa visokim stepenom rizika po zakonom zaštićena prava i interese u oblasti obavljanja prevoza u drumskom saobraćaju;
2) nadziranim subjektima kod kojih je inspekcijskim nadzorom u prethodnoj kalendarskoj godini utvrđen visok rizik;
3) nadziranim subjektima kod kojih u prethodnoj godini nije vršen nadzor, u skladu sa procenom rizika.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a primenjuje se od 1. januara 2019. godine.