ODLUKA
O OSNIVANJU SLUŽBE ZA BUDŽETSKU INSPEKCIJU GRADA KRALJEVA

("Sl. list grada Kraljeva", br. 22/2009 i 18/2018)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom u okviru prava i dužnosti grada kao jedinice lokalne samouprave, utvrđuju se nadležnost, organizacija i način rada Službe za budžetsku inspekciju grada Kraljeva (u daljem tekstu: Služba).

Član 2

Služba obavlja poslove iz svog delokruga u skladu sa Ustavom, zakonom i Statutom grada Kraljeva.

Član 3

Zaposleni u Službi su dužni da svoje poslove obavljaju savesno i nepristrasno pri čemu se ne mogu rukovoditi svojim političkim i ideološkim ubeđenjem.

Član 4

Zaposleni u Službi su obavezni da zakonom utvrđene poslove sprovođenja inspekcije obavljaju odgovorno, savesno i efikasno u skladu sa Ustavom, zakonom, Statutom, ovom odlukom i pravilima struke.

Član 5

Rad Službe je dostupan javnosti i podložan kontroli i kritici građana, u skladu sa zakonom i Statutom grada.

Član 6

Služba je samostalna u svom radu, i funkcionalno i organizaciono nezavisna od drugih zakonom definisanih subjekata kontrole, odnosno inspekcije.

Član 7

Služba dostavlja zapisnik o izvršenoj inspekcijskoj kontroli subjektima kontrole u skladu sa zakonom.

II POSLOVI I ORGANIZACIJA SLUŽBE

Član 8

Služba obavlja poslove kontrole primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava nad zakonski definisanim subjektima kontrole: direktnim i indirektnim korisnicima sredstava budžeta grada Kraljeva, javnim preduzećima osnovanim od strane jedinice lokalne samouprave, pravnim licima osnovanim od strane tih javnih preduzeća, pravnim licima nad kojima jedinica lokalne samouprave ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i nad drugim pravnim licima u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnog prihoda, pravnim licima i drugim subjektima kojima su direktno ili indirektno doznačena sredstva budžeta jedinice lokalne samouprave za određenu namenu, pravnim licima i drugim subjektima koji su učesnici u poslu koji je predmet kontrole i subjektima koji koriste sredstva budžeta jedinica lokalne samouprave po osnovu zaduživanja, subvencija, ostale državne pomoći u bilo kom obliku, donacija, dotacija i dr. Služba obavlja sve poslove pripreme i sprovođenja kontrole, organizovanja i održavanja informatičke baze podataka o sprovedenim kontrolama, preduzetim merama za otklanjanje nepravilnosti i efektima preduzetih mera, pokretanja prekršajnog postupka i druge poslove utvrđene zakonom.

Radom Službe rukovodi, u skladu sa zakonom, rukovodilac Službe koga postavlja gradonačelnik grada Kraljeva (u daljem tekstu: Gradonačelnik).

Poslovi inspekcijske kontrole nad subjektima kontrole iz stava 1. ovog člana obavljaju se na osnovu planova rada i naloga za kontrolu koje donosi, odnosno izdaje rukovodilac Službe, u skladu sa programom iz člana 10. stav 4. ove odluke.

Izuzetno od odredbe iz stava 3. ovog člana, na zahtev nadležnog izvršnog organa lokalne vlasti vrši se vanredna kontrola.

Akt o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Službi usvaja Gradsko veće u skladu sa zakonom.

III ODNOS SLUŽBE PREMA SUBJEKTIMA KONTROLE

Član 9

Svi zakonom definisani subjekti kontrole obavezni su da budžetskom inspektoru obezbede neograničen pristup rukovodiocima, zaposlenima, celokupnoj dokumentaciji, imovini i sredstvima i pruže sve neophodne informacije koje su u vezi sa sprovođenjem inspekcijske kontrole.

Budžetski inspektor, ukoliko kod subjekta inspekcijske kontrole otkrije nezakonitost koja je kažnjiva prema zakonu ili drugom propisu, nadležnom pravosudnom organu podnosi krivičnu prijavu, prijavu za privredni prestup ili zahtev za pokretanje prekršajnog postupka.

IV ODNOS SLUŽBE PREMA BUDŽETSKOJ INSPEKCIJI MINISTARSTVA FINANSIJA I ORGANIMA GRADA KRALJEVA

Član 10

Služba dostavlja dokumentaciju i izveštaj o izvršenoj inspekciji sa nalazima i merama na zahtev funkcionera koji rukovodi budžetskom inspekcijom Ministarstva finansija radi kontrole kvaliteta rada.

Služba dostavlja Gradonačelniku izveštaj o izvršenoj inspekciji sa nalozima i merama.

Rad Službe usmerava, u skladu sa zakonom, Gradonačelnik.

Godišnji program rada Službe usvaja Gradsko veće grada Kraljeva (u daljem tekstu: Gradsko veće).

Na nacrt programa iz prethodnog stava rukovodilac Službe obezbeđuje saglasnost rukovodioca budžetske inspekcije ministarstva nadležnog za poslove finansija pre dostavljanja nadležnim organima na usvajanje. Po pribavljenoj saglasnosti rukovodioca budžetske inspekcije ministarstva nadležnog za poslove finansija, rukovodilac Službe dostavlja Nacrt programa gradonačelniku, koji predlog programa dostavlja Gradskom veću.

Zapisnike o sprovedenoj inspekciji nad subjektima kontrole Služba dostavlja Skupštini grada Kraljeva, radi upoznavanja i preduzimanja odgovarajućih mera iz njene nadležnosti.

Član 11

U vršenju funkcija, zaposleni u Službi čuvaju tajnost službenih i poslovnih podataka.

V PRAVNI AKTI SLUŽBE

Član 12

Služba donosi pravne akte na osnovu zakona i drugih propisa.

Pravnim aktom Službe ne mogu se za subjekte inspekcijske kontrole utvrđivati prava i obaveze koje nisu zasnovane na zakonu.

Član 13

Služba donosi sledeće pravne akte: pravilnike, zaključke, zapisnike i rešenja.

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe zakona i drugih propisa, uređuje i usmerava rad Službe. Saglasnost na Pravilnik daje gradonačelnik.

Zaključkom budžetski inspektor nalaže da se otklone nepravilnosti usled kojih nije moguće obaviti potpunu inspekcijsku kontrolu (nije izvršen popis, da nije iskazano stanje imovine, kapitala, obaveza, prihoda i rashoda ili finansijskog rezultata, odnosno da knjigovodstvene evidencije i obračuni nisu potpuni, uredni ili ažurni). Zaključkom se određuje rok za njegovo izvršenje ne duži od 30 radnih dana od dana dostavljanja tog zaključka.

Zapisnikom o inspekcijskoj kontroli budžetski inspektor navodi činjenično stanje utvrđeno kontrolom i ukoliko su u postupku inspekcijske kontrole utvrđene nezakonitosti i nepravilnosti predlažu se mere za njihovo otklanjanje i rokovi za otklanjanje istih.

Rešenjem se nalažu mere za otklanjanje nepravilnosti u skladu sa propisima i određuje rok za otklanjanje utvrđenih i nezakonitosti. Rešenje je konačno i protiv njega se može pokrenuti upravni spor.

Član 14

O davanju, odnosno uskraćivanju davanja informacija o radu Službe odlučuje Gradonačelnik, u skladu sa zakonom.

VI RADNI ODNOSI U SLUŽBI

Član 15

Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih, zvanja zaposlenih, zakonski uslovi za njihovo sticanje, koeficijent za utvrđivanje plata, kao i raspoređivanje zaposlenih utvrđuju se posebnim aktima, u skladu sa ovom odlukom i propisima koji regulišu ovu materiju.

VII SREDSTVA ZA FINANSIRANJE SLUŽBE

Član 16

Sredstva za finansiranje rada Službe obezbeđuju se u budžetu grada sa pozicija razdela Izvršni organ grada: Gradsko veće - Gradonačelnik.

Gradonačelnik je odgovoran za zakonito korišćenje sredstava za plate i naknade zaposlenih, materijalne troškove Službe, nabavku i održavanje opreme i sredstava potrebnih za izvršavanje obaveza prema zaposlenima u Službi.

Naloge i druge akte za isplatu i korišćenje sredstava iz stava 1. ovog člana potpisuje Gradonačelnik ili lice koje on ovlasti.

Član 17

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kraljeva", a primenjivaće se od 1. januara 2010. godine.

 

Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o osnivanju Službe za budžetsku inspekciju grada Kraljeva

("Sl. list grada Kraljeva", br. 18/2018)

Član 5

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kraljeva".