ODLUKAO OSNIVANJU PREDŠKOLSKE USTANOVE "VERA GUCUNJA" SOMBOR("Sl. list Grada Sombora", br. 12/2018) |
Ovom Odlukom, grad Sombor kao osnivač Predškolske ustanove "Vera Gucunja" Sombor, usaglašava osnivački akt sa važećim propisima, Zakonom o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja (u daljem tekstu: Zakon) i Zakonom o predškolskom vaspitanju i obrazovanju (u daljem tekstu: poseban Zakon).
Naziv ustanove je: Predškolska ustanova "Vera Gucunja" Sombor" (u daljem tekstu: Ustanova).
Sedište Ustanove je u Somboru, ul. Venac Vojvode Petra Bojovića br. 3.
Odluku o promeni naziva ili sedišta Ustanove donosi organ upravljanja uz saglasnost Ministarstva.
Pretežna delatnost Ustanove je:
- 85.10 predškolsko obrazovanje.
Pored pretežne delatnosti Ustanova obavlja i delatnost kojom se obezbeđuju ishrana, nega, preventivno-zdravstvena i socijalna zaštita dece predškolskog uzrasta, a može da ostvaruje i posebne predškolske programe, odnosno prilagođene programe za decu sa smetnjama u razvoju i druge programe u skladu sa posebnim Zakonom.
Ustanova može da obavlja i proširenu delatnost, na osnovu odluke organa upravljanja donete uz saglasnost Ministarstva.
Delatnost Ustanove ne može se menjati bez saglasnosti osnivača.
Zemljišta, zgrade i druga sredstva koja su stečena, odnosno koja stekne Ustanova, u javnoj su svojini i koriste se za obavljanje njene delatnosti.
Sredstva za obavljanje delatnosti Ustanove obezbeđuju se:
- iz budžeta Republike;
- iz budžeta Autonomne Pokrajine Vojvodine;
- iz budžeta grada Sombora;
- od korisnika - roditelja;
- iz donacija i sponzorstava;
- iz drugih izvora u skladu sa Zakonom.
U budžetu grada Sombora obezbeđuju se u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja sredstva za:
1) ostvarivanje delatnosti predškolskog vaspitanja i obrazovanja (poludnevni i celodnevni boravak, ishrana, nega i preventivna zaštita dece predškolskog uzrasta) u visini do 80 odsto od ekonomske cene po detetu, uključujući u celosti sredstva za plate, naknade i druga primanja, socijalne doprinose na teret poslodavca, otpremnine, kao i pomoći zaposlenih u Ustanovi i ostale tekuće rashode;
2) stručno usavršavanje zaposlenih;
3) prevoz dece i njihovih pratilaca radi pohađanja pripremnog predškolskog programa na udaljenosti većoj od dva kilometra od sedišta Ustanove, odnosno prevoz, smeštaj i ishranu dece sa smetnjama u razvoju, bez obzira na udaljenost mesta stanovanja od Ustanove;
4) kapitalne izdatke;
5) zaštitu i bezbednost dece, u skladu sa propisanim merama iz člana 108. Zakona;
6) druge tekuće rashode, osim onih za koje se sredstva obezbeđuju u budžetu Republike Srbije.
Skupština grada Sombora:
- daje saglasnost na Statut Ustanove, statusne promene, promenu delatnosti i početak i završetak radnog vremena u Ustanovi;
- donosi akt o mreži predškolskih ustanova na osnovu kriterijuma koje utvrdi Vlada;
- imenuje i razrešava članove Upravnog odbora;
- preduzima mere kojima se obezbeđuju uslovi da Ustanova obavlja svoju delatnost;
- razmatra i usvaja izveštaje o radu Ustanove.
Gradonačelnik grada Sombora:
- utvrđuje cenu usluga i način i uslove regresiranja troškova boravka dece u Ustanovi;
- razmatra izveštaj za prethodnu radnu godinu i program rada i daje saglasnost na planirana materijalna sredstva za njegovo ostvarivanje;
- utvrđuje manji, odnosno najviše 20% veći broj dece od broja koji se upisuje u vaspitnu grupu, u skladu sa kriterijumima, koje propisuje Ministar prosvete, ako ne postoji mogućnost za formiranje vaspitnih grupa u skladu sa članom 30. posebnog Zakona.
Osnivač, odnosno organ kojeg ovlasti, ima pravo da naloži kontrolu poslovanja Ustanove i traži podnošenje izveštaja o radu Ustanove.
Ustanova ima organe upravljanja, rukovođenja, stručne i savetodavne organe.
Organi Ustanove su:
- Upravni odbor;
- Direktor;
- Stručni organi i timovi;
- Savet roditelja.
Organ upravljanja Ustanove je Upravni odbor.
Upravni odbor ima devet članova uključujući i predsednika.
Članove Upravnog odbora imenuje i razrešava Skupština grada Sombora, a predsednika biraju članovi, većinom glasova od ukupnog broja članova Upravnog odbora.
Upravni odbor čine po tri predstavnika zaposlenih u Ustanovi, roditelja i osnivača.
Članove Upravnog odbora iz reda zaposlenih predlaže Vaspitno-obrazovno veće, a iz reda roditelja - Savet roditelja, tajnim izjašnjavanjem.
Postupak predlaganja članova Upravnog odbora iz reda zaposlenih i iz reda roditelja regulisaće se Statutom Ustanove.
Članovi Upravnog odbora imenuju se na period od četiri godine, po postupku utvrđenom Zakonom i Statutom Ustanove.
Upravni odbor Ustanove:
1) donosi Statut, Pravila ponašanja u Ustanovi, Poslovnik o svom radu i druge opšte akte i daje saglasnost na akt o organizaciji i sistematizaciji poslova;
2) donosi Predškolski program obrazovanja i vaspitanja, razvojni plan ustanove, godišnji plan rada, usvaja izveštaje o njihovom ostvarivanju, vrednovanju i samovrednovanju;
3) utvrđuje predlog finansijskog plana za pripremu budžeta Republike Srbije;
4) donosi finansijski plan Ustanove, u skladu sa zakonom;
5) usvaja izveštaj o poslovanju, godišnji obračun i izveštaj o izvođenju ekskurzija;
6) raspisuje konkurs za izbor direktora ustanove;
7) daje mišljenje i predlaže ministru izbor direktora ustanove;
8) zaključuje sa direktorom ustanove ugovor iz člana 124. st. 1. Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja;
9) odlučuje o pravima i obavezama direktora ustanove;
10) donosi odluku o proširenju delatnosti ustanove;
11) razmatra poštovanje opštih principa, ostvarivanje ciljeva vaspitanja i obrazovanja i standarda postignuća i preduzima mere za poboljšanje uslova rada i ostvarivanje vaspitno obrazovnog rada;
12) donosi plan stručnog usavršavanja zaposlenih i usvaja izveštaj o njegovom ostvarivanju;
13) odlučuje po žalbi na rešenje direktora;
14) odlučuje o statusnoj promeni uz saglasnost osnivača;
15) odlučuje i o promeni naziva i sedišta ustanove uz saglasnost Ministarstva;
16) učestvuje u samovrednovanju kvaliteta rada ustanove;
17) usvaja izveštaj o samovrednovanju kvaliteta rada ustanove;
18) odlučuje o poslovanju ustanove i korišćenju njenih sredstava;
19) odlučuje o davanju na korišćenje, odnosno u zakup, prostora predškolske ustanove uz saglasnost osnivača;
20) donosi odluke po predlozima Saveta roditelja, daje odgovore na pitanja i izjašnjava se o stavovima koje mu upućuje taj organ;
21) usvaja izveštaj o radu direktora i izveštaje o radu ustanove;
22) obavlja i druge poslove, u skladu sa zakonom, aktom o osnivanju i Statutom.
Direktora imenuje ministar, uz predhodno pribavljenu saglasnost nadležnog organa autonomne pokrajine.
Ukoliko nadležni organ autonomne pokrajine ne dostavi saglasnost u roku od 15 dana od dana prijema zahteva, smatra se da je saglasnost data.
Direktor ustanove bira se na osnovu konkursa, a po postupku i pod uslovima propisanim zakonom i statutom ustanove.
Direktor ustanove bira se na period od četiri godine, a mandat mu teče od dana stupanja na dužnost.
Direktor rukovodi radom Ustanove.
Direktor je odgovoran za zakonitost rada i za uspešno obavljanje delatnosti Ustanove.
Osim poslova utvrđenih Zakonom i Statutom Ustanove, direktor:
1) zastupa i predstavlja ustanovu;
2) daje punomoćje za zastupanje ustanove;
3) planira i organizuje ostvarenje predškolskog programa i svih aktivnosti ustanove;
4) je odgovoran za obezbeđenje kvaliteta, samovrednovanje, stvaranje uslova za sprovođenje spoljašnjeg vrednovanja, ostvarivanje standarda postignuća i unapređenje kvaliteta obrazovno vaspitnog rada;
5) je odgovoran za ostvarivanje razvojnog plana ustanove;
6) odlučuje o korišćenju sredstava utvrđenih finansijskim planom i odgovara za odobravanje i namensko korišćenje tih sredstava, u skladu sa zakonom;
7) sarađuje sa organima jedinice lokalne samouprave, organizacijama i udruženjima;
8) daje ovlašćenje licu koje će ga zamenjivati u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti da obavlja dužnost;
9) organizuje i vrši instruktivno-pedagoški uvid i prati kvalitet vaspitno-obrazovnog rada i pedagoške prakse i preuzima mere za unapređenje i usavršavanje rada vaspitača i stručnih saradnika;
10) planira i prati stručno usavršavanje zaposlenih i sprovodi postupak za sticanje zvanja vaspitača i stručnih saradnika;
11) je odgovoran za regularnost sprovođenja svih ispita u ustanovi u skladu sa propisima;
12) preduzima mere u slučajima povreda zabrana iz člana 110-113. Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja
13) preduzima mere radi izvršavanja naloga prosvetnog inspektora i predloga prosvetnog savetnika kao i drugih inspekcijskih organa;
14) obrazuje stručna tela i timove, usmerava i usklađuje rad stručnih organa u ustanovi;
15) saziva i rukovodi sednicama vaspitno-obrazovnog veća bez prava odlučivanja;
16) sarađuje sa roditeljima, odnosno, drugim zakonskim zastupnicima dece i savetima roditelja;
17) podnosi izveštaj organu upravljanja, najmanje dva puta godišnje, o svom radu i radu ustanove;
18) odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih, u skladu sa ovim i drugim zakonom;
19) donosi opšti akt o organizaciji i sistematizaciji poslova, u skladu sa zakonom;
20) obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i statutom.
Direktor Ustanove za svoj rad odgovara ministru, pokrajinskom sekretaru i upravnom odboru.
Dužnost direktora prestaje: istekom mandata, na lični zahtev, navršavanjem 65. godine života i razrešenjem.
Odluku o prestanku dužnosti direktora donosi ministar uz predhodno pribavljenu saglasnost pokrajinskog sekretara.
Vršioca dužnosti direktora ustanove, imenuje pokrajinski sekretar, do izbora novog direktora, u roku od osam dana od dana nastupanja razloga za imenovanje vršioca dužnosti direktora.
Za vršioca dužnosti direktora ustanove može da bude imenovano lice koje ispunjava propisane uslove za direktora ustanove, osim položenog ispita za direktora ustanove, i to do izbora direktora, a najduže šest meseci.
Nakon prestanka dužnosti, vršilac dužnosti direktora ima pravo da se vrati na poslove koje je obavljao pre imenovanja.
Prava, obaveze i odgovornosti direktora ustanove odnose i na vršioca dužnosti direktora ustanove.
Ustanova može da ima pomoćnika direktora, u skladu sa normativom kojim se utvrđuju kriterijumi i standardi za finansiranje ustanove.
Pomoćnik direktora organizuje, rukovodi i odgovoran je za pedagoški rad ustanove, koordinira rad stručnih aktiva i drugih stručnih organa ustanove i obavlja druge poslove, u skladu sa statutom ustanove.
Stručni organi Ustanove su: Vaspitno-obrazovno veće, Pedagoški kolegijum, Stručni aktivi vaspitača i medicinskih sestara, Aktiv za razvojno planiranje, Tim za inkluzivno obrazovanje i drugi stručni timovi, u skladu sa Statutom.
Nadležnost, način rada i odgovornost stručnih organa utvrđuje se Statutom Ustanove, u skladu sa Zakonom.
Ustanova ima Savet roditelja, kao savetodavni organ.
Struktura i broj članova Saveta roditelja utvrđuje se Statutom Ustanove, imajući u vidu sve oblike rada sa decom u Ustanovi, u skladu sa Zakonom.
Savet roditelja:
1) predlaže predstavnike roditelja, odnosno drugih zakonskih zastupnika dece u Upravni odbor;
2) predlaže svog predstavnika u stručni aktiv za razvojno planiranje i u druge timove Ustanove;
3) predlaže mere za osiguranje kvaliteta i unapređivanje vaspitno-obrazovnog rada;
4) razmatra predlog predškolskog programa, razvojnog plana, godišnjeg plana rada, izveštaja o njihovom ostvarivanju, vrednovanju i o samovrednovanju;
5) razmatra namenu korišćenja sredstava od donacija i od proširene delatnosti Ustanove;
6) predlaže Upravnom odboru namenu korišćenja sredstava prikupljenih od roditelja;
7) razmatra i prati uslove za rad Ustanove, uslove za odrastanje, bezbednost i zaštitu dece;
8) učestvuje u postupku propisivanja mera, načina i postupaka zaštite i bezbednosti dece za vreme boravka u ustanovi i svih aktivnosti kojih organizuje ustanova;
9) daje saglasnost na program i organizovanje ekskurzije i razmatra izveštaj o njihovom ostvarivanju;
10) predlaže predstavnika i njegovog zamenika za opštinski savet roditelja;
11) ponosi poslovnik o svom radu;
12) razmatra i druga pitanja utvrđena Statutom.
Savet roditelja svoje predloge, pitanja i stavove upućuje Upravnom odboru, direktoru i stručnim organima Ustanove.
Način izbora Saveta roditelja Ustanove uređuje se Statutom, a rad Poslovnikom Saveta.
Zaposleni u Ustanovi ostvaruju pravo na štrajk u skladu sa Zakonom o štrajku, pod uslovom da se obezbedi minimum procesa rada, koji predstavlja boravak, negu, čuvanje i ishranu dece.
Ustanova je dužna da za vreme štrajka obezbedi rad u svim objektima, koji se sastoji u:
- prijemu dece;
- organizovanju zbrinjavanja dece u smislu organizovanja slobodnih aktivnosti;
- pružanju pune nege;
- ishrani dece za vreme boravka u Ustanovi.
Način obezbeđivanja uslova iz stava 2. ovog člana utvrđuje direktor po pribavljenom mišljenju štrajkačkog odbora.
Obavezuje se Predškolska ustanova "Vera Gucunja" Sombor da u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke usaglasi Statut, organizaciju i način rada sa ovom Odlukom, Zakonom o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja i Zakonom o predškolskom vaspitanju i obrazovanju.
Upravni odbor i direktor Ustanove imenovani pre stupanja na snagu ove Odluke obavljaće poslove iz svoje nadležnosti do isteka mandata.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju Predškolske ustanove "Vera Gucunja" Sombor ("Sl. list grada Sombora", br. 12/2010).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sombora".