ODLUKAO KOMUNALNOM UREĐENJU("Sl. list grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 31/2012, 5/2014 - dr. odluka, 22/2014, 23/2015, 8/2018 - dr. odluka i 16/2018 - dr. odluka) |
Ovom Odlukom uređuje se obavljanje pojedinih komunalnih delatnosti od opšteg interesa, poveravanje obavljanja komunalnih delatnosti, kao i komunalni red na teritoriji grada Šapca.
Komunalnim delatnostima, u smislu Zakona i ove Odluke, smatraju se:
1. snabdevanje vodom za piće;
2. prečišćavanje i odvođenje atmosferskih i otpadnih voda;
3. proizvodnja i distribucija toplotne energije;
4. upravljanje komunalnim otpadom;
5. gradski i prigradski prevoz putnika;
6. upravljanje grobljima pogrebne usluge;
7. upravljanje javnim parkiralištima;
8. obezbeđivanje javnog osvetljenja;
9. upravljanje pijacama;
10. održavanje ulica i puteva;
11. održavanje čistoće na površinama javne namene;
12. održavanje javnih zelenih površina;
13. dimničarske usluge;
14. delatnost zoohigijene.
Komunalne delatnosti iz stava 1. ovog člana, su delatnosti od opšteg interesa i definisane su Zakonom, a uslovi i način njihovog vršenja bliže se regulišu posebnim odlukama.
Izuzetno, delatnosti iz tač. 8, 10, i deo delatnosti iz tačke 14. koja se odnosi na kafilerijsku delatnost, regulišu se ovom Odlukom.
Čl. 3-6**
(Prestalo da važi)
2. OBEZBEĐIVANJE JAVNOG OSVETLJENJA
Delatnost obezbeđivanja javnog osvetljenja obuhvata održavanje, adaptaciju i unapređenje objekata i instalacija javnog osvetljenja kojima se osvetljavaju saobraćajne i druge površine javne namene u gradu.
Pod održavanjem javne rasvete smatra se zamena svetlećih tela, čišćenje, bojenje i pranje stubova i svetlećih tela, kao i radovi na drugim uređajima, instalacijama i objektima javne rasvete.
Troškovi održavanja javne rasvete, osim zamene svetlećih tela i sijalica, padaju na teret vlasnika instalacija javne rasvete.
Objekte instalacije javne rasvete održava Javno preduzeće koje vrši distribuciju električne energije.
Troškovi javne rasvete, koji se odnose na zamenu svetlećih tela i sijalica i utrošenu električnu energiju, padaju na teret Javnog preduzeća za upravljanje građevinskim zemljištem.
Međusobne obaveze Javnog preduzeća za upravljanje građevinskim zemljištem i preduzeća koje vrši distribuciju električne energije regulišu se ugovorom.
U roku od 15 dana, od dana dobijanja dozvole za upotrebu objekta i instalacija javne rasvete, Javno preduzeće koje vrši distribuciju električne energije dužno je da preuzme novoizgrađene delove javne rasvete.
Kafilerijska delatnost obuhvata hvatanje, zbrinjavanje, veterinarsku negu i smeštaj napuštenih i izgubljenih životinja (pasa i mačaka) u prihvatilišta za životinje, lišavanje života za neizlečivo bolesne i povređene napuštene i izgubljene životinje, kontrolu i smanjenje populacije napuštenih pasa i mačaka i neškodljivo uklanjanje leševa životinja sa površina javne namene do objekata za sakupljanje, preradu ili uništavanje otpada životinjskog porekla.
Kafilerijsku delatnost čl. 10. ove Odluke, na teritoriji grada Šapca vrši JKP "STARI GRAD", Šabac.
JKP "STARI GRAD", Šabac kome je povereno obavljanje kafilerijske delatnosti dužno je da obezbedi karantin za uhvaćene pse i mačke lutalice, kao i pse i mačke koje vlasnici ne žele da drže kao svoje kućne ljubimce.
Javno preduzeće iz stava 1. ovog člana dužno je da obezbedi jamnu grobnicu za neškodljivo odlaganje uništenih životinja.
Za izgrađeni karantin i jamnu grobnicu Javno preduzeće je dužno da obezbedi odobrenje za izgradnju i upotrebnu dozvolu.
4. POVERAVANJE OBAVLJANJA KOMUNALNE DELATNOSTI
Komunalnu delatnost mogu obavljati javno preduzeće, privredno društvo, preduzetnik ili drugi privredni subjekt.
Poveravanje obavljanja komunalne delatnosti vrši se na osnovu odluke skupštine grada i ugovora o poveravanju, na period od 5 godina, osim kada se osniva javno preduzeće.
Na postupak poveravanje obavljanja komunalne delatnosti kada vršilac dobija pravo da finansiranje obavljanja komunalne delatnosti obezbeđuje u celosti ili delimično naplatom naknade od korisnika usluge, primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuje koncesija.
Ukoliko je odlukom Skupštine grada predviđeno da će komunalnu delatnost obavljati javno preduzeće, crkva ili verska zajednica, vršilac komunalne delatnosti se može odrediti odlukom Skupštine.
Na postupak poveravanje obavljanja komunalne delatnosti čije se finansiranje vrši iz budžeta grada, primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuju javne nabavke.
5. KOMUNALNI RED POVRŠINE JAVNE NAMENE
Površine javne namene, u smislu ove Odluke, su:
1. ulice, trotoari, pešačke i biciklističke staze i trgovi;
2. ulični travnjaci, drvoredi, površine između i oko zgrada koje nisu privedene nameni, površine unutar stambenih blokova i dečija igrališta;
3. pijace;
4. stajališta u javnom saobraćaju;
5. parkirališta;
6. neizgrađeno gradsko građevinsko zemljište;
7. izgrađena rečna obala i
8. druge uređene površine javne namene.
Komunalnim objektom smatra se građevinski objekat sa uređajima, instalacijama i opremom, sama postrojenja, uređaji i instalacije i drugi objekti koji služe za pružanje komunalnih usluga korisnicima, kao i uređeno građevinsko zemljište i dobra u opštoj upotrebi koja se koriste za obavljanje komunalne delatnosti.
Komunalni objekti i uređaji na površinama javne namene su:
1. objekti snabdevanja vodom, fontane, javne česme, bunari i hidranti;
2. objekti i uređaji za odvođenje otpadnih i atmosferskih voda;
3. objekti i uređaji za snabdevanje toplotnom energijom i prirodnim gasom;
4. poklopci na otvorima šahtova i slivničke rešetke;
5. objekti javne rasvete;
6. nadstrešnice za autobuska stajališta i table sa redom vožnje i slično;
7. oglasni stubovi, panoi i reklamne oznake;
8. klupe;
9. žardinjere;
10. svetleći i drugi natpisi;
11. table sa nazivima ulica i brojevima;
12. kontejneri, tipizirane posude za smeće i korpe za otpatke;
13. spomen - obeležja, biste;
14. uređeno građevinsko zemljište;
15. i druga dobra u opštoj upotrebi.
ODRŽAVANJE I ZAŠTITA POVRŠINA JAVNE
O održavanju površina javne namene staraju se pravna i fizička lica korisnici tih površina, kao i vlasnici ili korisnici nepokretnosti ispred koje se nalazi površina javne namene, odnosno pravno ili fizičko lice kome je povereno održavanje komunalnog objekta i uređaja.
Pod održavanjem površina javne namene podrazumeva se: čišćenje, pranje, polivanje, održavanje travnjaka, košenje trave, uklanjanje otpadnog materijala, vraćanje raskopanih površina u prvobitno stanje, održavanje šahtova i slivnika i sl.
Mesne zajednice mogu da organizuju akciju oko uređivanja površina javne namene dobrovoljnim radom građana.
Na površinama javne namene nije dozvoljeno:
- prljati i oštećivati ih i na njima ostavljati stvari, vozila, robu i materijal, bacati otpatke, ambalažu i slično, osim rezanog cveća ispred cvećara, maksimalno 0,5 m ispred cvećare, ako to zadovoljava i druge uslove (širina trotoara, blizina komunalnog objekta i sl.)
- popravljati vozila i ostavljati neregistrovana ili havarisana vozila, kamp-prikolice, čamce, mašine za sečenje drva, pečenjare i slično;
- oštećivati i prljati komunalne objekte;
- neovlašćeno postavljati, uklanjati i premeštati komunalne objekte i uređaje;
- onemogućavati funkcionisanje komunalnih objekata i uređaja;
- lepiti plakate i nalepnice, isticati objave i ispisivati natpise i grafite van mesta koja su predviđena za te namene;
- postavljati police i pokretne rešetke za izlaganje robe na stambenim, stambeno-poslovnim i poslovnim objektima, kao i druge predmete na zidove tih objekata i
- otvarati zaštitne rešetke na poslovnim objektima, na njima izlagati robu svih vrsta i time ometati korišćenje javne površine u predviđene svrhe
- izlagati i prodavati robu svih vrsta.
KORIŠĆENJE POVRŠINA JAVNE NAMENE I DRUGIH POVRŠINA
Površine javne namene koriste se prema svojoj nameni.
U cilju zadovoljavanja potreba građana i drugih pravnih i fizičkih lica; trotoari se mogu koristiti i u druge svrhe, pod uslovom da se obezbedi nesmetan prolaz pešaka, a uz prethodno pribavljeno odobrenje Odeljenja Gradske uprave nadležnog za inspekcijske i komunalno-stambene poslove (u daljem tekstu: Odeljenje) i to:
- za prodaju knjiga, srećki i lutrije, postavljanje frižidera za sladolede, prodaju robe ispred prodavnica i obavljanje ugostiteljske delatnosti;
- deponovanje građevinskog materijala (cigle, šljunka, peska) prilikom gradnje objekta, kao i postavljanje građevinske skele i ograde radi obezbeđenja gradilišta;
- postavljanje vaga, pokretnih reklamnih panoa, tendi, pribora za čišćenje obuće i žardinjera;
- postavljanje kioska i telefonskih govornica;
- istovar robe ispred prodavnica ili poslovnih prostorija;
- izlaganje predmeta, priređivanje izložbi i drugih javnih priredbi;
- zadovoljavanje potreba domaćinstva (istovar drva, uglja i sl.).
Za postavljanje kioska, telefonskih govornica, natkrivenih letnjih bašta, informativnih i reklamnih panoa (bilborda, oglasnih stubova i reklamnih vitrina) odobrenje se izdaje u skladu sa Programom postavljanja objekata na određeno vreme na javnom građevinskom zemljištu na području grada Šapca.
Površina javne namene u okviru Tvrđave na Starom gradu u Šapcu može se koristiti samo za održavanje manifestacija koje organizuje Grad Šabac.
Komunalni inspektor je u vršenju inspekcijskog nadzora ovlašćen da, naloži sopstveniku vozila, stvari i drugih predmeta, ako je prisutan, da odmah ukloni stvari i druge predmete sa površina javne namene ako je koristi suprotno njenoj nameni ili bez, prethodno, pribavljenog odobrenja Odeljenja, pod pretnjom prinudnog izvršenja.
Ako se lice iz stava 1. ovog člana ne nalazi na licu mesta, komunalni inspektor će bez saslušanja stranke doneti rešenje kojim će naložiti da se vozila, stvari i drugi predmeti uklone u određenom roku, koji se može odrediti i na minute.
Rešenje iz stava 2. ovog člana lepi se na te stvari, odnosno predmete uz naznačenje dana i časa kada je nalepljeno i time se smatra da je dostavljanje izvršeno, a docnije oštećenje, uništenje ili uklanjanje ovog rešenja ne utiče na valjanost dostavljanja.
Ako lice iz stava 1. ovog člana ne postupi po datom nalogu, komunalni inspektor će odrediti postavljanje uređaja kojim se sprečava odvoženje vozila, odnosno odrediće da se vozila stvari i drugi predmeti uklone o trošku korisnika, odnosno sopstvenika, na mesto koje je za to određeno, o čemu će obavestiti to lice.
Uslovi, način i postupak organizovanja poslova na uklanjanju, premeštanju, odnosno, postavljanju uređaja kojim se sprečava odvoženje vozila, propisaće se Pravilnikom koji donosi Gradsko veće.
Vlasnici prinudno uklonjenih vozila, stvari i drugih predmeta dužni su da ih preuzmu u roku od 120 dana od dana uklanjanja u protivnom izvršiće se prodaja istih radi namirenja troškova postupka, odnošenja, ležarine i drugih dospelih troškova.
Odobrenje za istovar građevinskog materijala na trotoar, kao i zauzeće trotoara za postavljanje građevinske skele i ograde za obezbeđenje gradilišta, Odeljenje će izdati samo ako korisnik, odnosno vlasnik zemljišta poseduje odobrenje za izgradnju, prijavu radova ili izvodi radove tekućeg održavanja, a nema mogućnosti da to uradi na svojoj parceli.
Za korišćenje trotoara za istovar robe ispred prodavnica i drugih poslovnih prostorija i za zadovoljavanje potreba domaćinstva (istovar drva i uglja) nije potrebno odobrenje nadležnog organa.
Ukoliko se trotoar, koji je popločan "behaton" pločama koristi za potrebe iz stava 1. i 2. ovog člana korisnik, odnosno vlasnik parcele dužan je da pribavi prethodnu saglasnost i uslove od Javnog preduzeća za upravljanje građevinskim zemljištem Šabac.
Istovarena roba na trotoar i to roba široke potrošnje mora se ukloniti odmah, a najkasnije u roku od četiri časa od momenta istovara, a roba za zadovoljavanje potreba domaćinstva (istovar drva i uglja) najkasnije u roku od 24 časa od momenta istovara i, u istom roku, trotoar se mora očistiti i oprati.
Za korišćenje trotoara za pojedine potrebe navedene u čl. 18. ove Odluke plaća se lokalna komunalna taksa.
Sva fizička i pravna lica mogu trotoar i druge površine javne namene koristiti na način propisan ovom Odlukom.
Ukoliko, prilikom korišćenja ovih površina, dođe do njihovog oštećenja, korisnici tih površina su dužni da ih dovedu u prvobitno stanje, a ako je trotoar popločan "behaton" pločama u svemu prema uslovima koje je dalo Javno preduzeće za upravljanje građevinskim zemljištem, o svom trošku i to odmah po oštećenju, a najkasnije u roku od 24 časa. U protivnom, Odeljenje donosi rešenje kojim obavezuje korisnika da površine, koje je koristio i oštetio dovede u prvobitno stanje, u ostavljenom roku, a ukoliko korisnik propusti rok, vraćanje u prvobitno stanje sprovešće se preko drugih lica na teret korisnika.
(Prestao da važi)
RASKOPAVANJE POVRŠINA JAVNE NAMENE
Površine javne namene se mogu raskopavati radi izgradnje, rekonstrukcije i popravke komunalnih objekata.
Investitor, odnosno izvođač radova, koji izvodi radove na izgradnji, rekonstrukciji i popravci komunalnih, elektroprivrednih i PTT objekata, dužan je da radove izvodi u skladu sa izdatim odobrenjem za izgradnju.
Raskopavanje površina javne namene dozvoljeno je obavljati uz, prethodno, pribavljeno odobrenje Odeljenja.
U odobrenju za raskopavanje površina javne namene određuje se početak i završetak radova i mere koje se moraju preduzeti radi bezbednosti ljudi i imovine, kao i način i vreme dovođenja raskopanih površina u ispravno stanje.
Ukoliko to situacija nalaže, odobrenje za raskopavanje površina javne namene može se davati u etapama.
Kada je neophodno otkloniti posledice nastale dejstvom više sile ili je u pitanju kvar čijim hitnim neotklanjanjem može biti ugroženo javno dobro, zdravlje ili imovina ljudi, dozvoljeno je otpočeti sa raskopavanjem površina javne namene i bez, prethodno, pribavljenog odobrenja, s tim što je izvođač radova dužan da o tome odmah obavesti organ nadležan za izdavanje odobrenja i, najkasnije u roku od tri dana od dana nastanka više sile, odnosno saznanja za kvar, podnese pismeni zahtev za izdavanje odobrenja za raskopavanje sa naznakom opravdanosti započetog raskopavanja i roka do koga će završiti radove.
Podnosilac zahteva za raskopavanje površina javne namene dužan je da, uz zahtev za izdavanje odobrenja za raskopavanje podnese:
- odobrenje za izgradnju,
- projekat instalacije ili priključka zbog kojeg se vrši raskopavanje,
- uslove izdate od Javnog preduzeća za upravljanje građevinskim zemljištem Šabac, pod kojim se može izvršiti raskopavanje površina javne namene i vraćanje iste u prvobitno stanje i
- dokaz o uplati sredstava Direkciji za puteve kada su u pitanju ulice, odnosno Javnom preduzeću za upravljanje građevinskim zemljištem Šabac kada su u pitanju ostale površina javne namene, za vraćanje raskopane površine u prvobitno stanje.
Investitor, odnosno izvođač radova je dužan da odmah, po završetku radova na raskopavanju površina javne namene iste dovede u ispravno stanje, otkloni eventualna oštećenja na stambenim, komunalnim ili drugim objektima, kao i da o tome, u roku od 24 časa, obavesti Odeljenje, koje vrši nadzor nad vraćanjem površina javne namene u ispravno stanje.
Ako se, prilikom nadzora, utvrdi da je investitor, odnosno izvođač radova doveo površinu javne namene u ispravno stanje, Direkcija za puteve, odnosno Javno preduzeće za upravljanje građevinskim zemljištem dužno je da, u roku od sedam dana, vrati uplaćena sredstva, a u suprotnom Javno preduzeće za upravljanje građevinskim zemljištem istu dovodi u ispravno stanje na teret sredstava koja su, za tu svrhu, uplaćena, a po nalogu Odeljenja.
Radi bezbednosti prolaznika i sigurnosti saobraćaja, svi otvori (okna, šahtovi i slivnici) na trotoarima i površinama javne namene moraju se održavati u ispravnom stanju.
Otvorima, u smislu stava 1. ovog člana, smatraju se naročito:
- otvori za vodovod, kanalizaciju, električne i telefonske kablove, toplovod i sl.
- otvori za ubacivanje ogrevnog materijala i slično.
Otvori su zatvoreni sigurnosnim zatvaračima - poklopcima.
Za vreme upotrebe otvori se ograđuju preprekama i obeležavaju vidljivim znacima, a po završenoj upotrebi se posebno zatvaraju.
Zabranjeno je oštećivati ili uklanjati poklopce otvora iz čl. 19. ove Odluke.
Ako se poklopac na šahtu ošteti ili nestane, mora se odmah, a najkasnije u roku od 24 časa, od utvrđenog oštećenja ili nestanka, izvršiti zamena poklopca i to o trošku vlasnika, odnosno korisnika šahta. Dok se ne izvrši zamena nestalog ili oštećenog poklopca otvori se moraju obeležiti u smislu stava 1. ovog člana.
Komunalni inspektor je ovlašćen da odmah naredi vlasniku, odnosno korisniku otvora, da odmah izvrši zamenu oštećenog poklopca, a najkasnije u roku od 24 časa, kao i da odmah naloži obeležavanje otvora bez poklopca.
Na području grada slivnici se moraju blagovremeno čistiti i održavati, u cilju normalnog funkcionisanja.
Kontrolu normalnog funkcionisanja slivnika vrši Komunalna inspekcija. Slivnike iz stava 1. ovog člana čisti i održava JKP "Vodovod - Šabac" Šabac.
Slivnici se čiste po nalogu komunalnog inspektora.
Nalog za čišćenje slivnika sadrži:
- ulicu i kućni broj ispred koga se nalazi slivnik koji se čisti,
- dan kada će se vršiti čišćenje slivnika i
- ime i prezime lica koja će prisustvovati čišćenju slivnika i overiti radni nalog.
Troškovi čišćenja slivnika padaju na teret sredstava budžeta.
Plakatiranje se vrši na informativnim i reklamnim panoima u koja spadaju (bilbordi, oglasni stubovi i reklamne vitrine).
Lepljenje smrtovnica u gradu dozvoljeno je samo na panoima koji su za tu svrhu postavljeni.
Lepljenje plakata kojima se pravna lica, preduzetnici i fizička lica reklamiraju i preporučuju vrši se na informativnim i reklamnim panoima.
Postavljanje informativnih i reklamnih panoa i plakata namenjenih za lepljenje smrtovnica kao i plakatiranje na istim vrši se u skladu sa Programom za postavljanje privremenih objekata na javnim površinama na području opštine Šabac.
Postavljanje i održavanje informativnih i reklamnih panoa i plakata namenjenih za lepljenje smrtovnica u gradu vrši se na teret sredstava Javnog preduzeća za upravljanje građevinskim zemljištem Šabac.
Na panoima se mogu postavljati informacije vezane za grad, od interesa za građane, kao i planovi grada.
Izlog služi izlaganju robe i mora biti tehnički i estetski oblikovan, odgovarajuće osvetljen u skladu sa izgledom zgrade i okoline i u njemu se ne sme držati ambalaža i skladištiti roba, o čemu se stara lice koje obavlja poslovnu delatnost u tom poslovnom prostoru.
Stakla i okviri na izlozima moraju se redovno čistiti i održavati. Nije dozvoljeno lepljenje po izlozima oglasa i drugih obaveštenja građana.
Izlog se mora kvalitetno osvetliti za sve vreme kada je uključena javna rasveta.
Izlozi u ulicama Gospodar Jevremova, Karađorđeva, Pop Lukina, Masarikova i Cara Dušana, kao i pojedini objekti koji uživaju status kulturnog dobra pored uslova iz čl. 33. ove Odluke, moraju ispunjavati i sledeće uslove:
- stakla i okviri na izlozima moraju se redovno čistiti i održavati. (napuklo ili polomljeno staklo obavezno zameniti, pregorele sijalice zameniti, popraviti farbu okvira ako je oštećena);
- roba izložena u izlogu mora biti uredna i čista, bez vidljivih tragova prašine i prljavštine;
- polica za izlaganje robe mora biti postavljena tako da ne ometa redovno čišćenje i održavanje stakla izloga;.
- maksimalna visina police u izlogu može biti 210 cm;
- zaštitne rešetke na izlozima moraju biti održavane u ispravnom i čistom stanju;
- natpis, logo firme i svi drugi znaci na staklu izloga ne smeju biti oštećeni, uprljani, neuredni, odlepljeni i sl;
- ako se u poslovnom prostoru ne obavlja delatnost, o urednom i čistom stanju izloga dužan je da se stara vlasnik, odnosno korisnik tog poslovnog prostora;
- ukoliko se poslovni prostor ne koristi potrebno je pokriti celokupnu površinu izloga jednobojnim papirom.
Zabranjeno je:
- držati ambalažu i skladištiti robu u izlogu;
- izlagati robu izvan izloga, odnosno poslovnog prostora: na ulaznim vratima, prozorima, okvirima izloga i sl;
- postavljati robu tako da dodiruje staklo izloga;
- lepiti reklamne plakate, oglase i druga obaveštenja građana na staklo izloga;
- držati u izlogu izloženu robu, police, stalke za izlaganje, lutke i dr. koji su oštećeni, polomljeni ili izbledeli od sunca;
- držati izlog praznim.
OSVETLJAVANJE ZGRADA I POSTAVLJANJE SVETLEĆIH NATPISA I KLIMA UREĐAJA
Gradonačelnik grada radi isticanja silueta zgrada spoljašnjim ukrasnim osvetljenjem, povodom praznika, priredbi i manifestacija, može svojim aktom odrediti zgrade za osvetljenje.
Troškovi postavljanja i održavanja instalacija i uređaja za spoljašnje osvetljavanje pojedinih zgrada i potrošnje električne energije, iz čl. 36. ove Odluke, padaju na teret vlasnika objekta.
Svetleće natpise mogu postavljati preduzeća, ustanove, pravna lica i vlasnici, odnosno korisnici koji imaju poslovne prostorije u gradu.
Preduzeća, ustanove, pravna i fizička lica mogu ispisivati reklame na bočnim zidovima zgrada, ukoliko su za to, prethodno, pribavili odobrenje za ispisivanje reklama.
Odobrenje za ispisivanje reklama izdaje Odeljenje na osnovu saglasnosti vlasnika, odnosno korisnika zgrade i tehničke dokumentacije (skice fasade, izgleda reklame, tehničkog opisa sa oznakom materijala i tonskog rešenja boja).
Radovi na postavljanju i zameni instalacija i uređaja za spoljašnje osvetljavanje pojedinih zgrada, kao i na postavljanju i zameni svetlećih natpisa, izvode se na osnovu odobrenja Odeljenja.
Uz zahtev za izdavanje odobrenja za postavljanje svetlećih natpisa, podnosilac zahteva je dužan da podnese tehničku dokumentaciju koja sadrži: skicu fasade zgrade ili prostora, izgled natpisa, presek i potrebne detalje sa šemom instalacija, i proračun sigurnosti, tehnički opis sa oznakom materijala i tonsko rešenje boja.
Podnosilac zahteva je dužan da, uz zahtev, podnese dokaz o pravu vlasništva ili korišćenja zgrade ili objekta ili saglasnost vlasnika, odnosno korisnika objekta na kojem se želi postaviti firma, reklama ili natpis.
Zahtev se podnosi Odeljenju za inspekcijske i komunalno-stambene poslove, koje ga sa kompletnom dokumentacijom dostavlja JUP "PLAN", Šabac, u roku od pet dana od dana kompletiranja dokumentacije.
JUP "PLAN", Šabac će obraditi podneti zahtev i izveštaj sa tehničkim uslovima, dostaviti Odeljenju u roku od 15 dana od dana dostavljanja kompletne dokumentacije.
Uslovi za postavljanje svetlećih natpisa odnose se i na postavljanje tendi, nadstrešnica, bilborda, reklamnih panoa, klima uređaja, svetlećih reklama i drugih natpisa na objektima u gradu.
Za objekte pod zaštitom pribaviti saglasnost i uslove od Zavoda za zaštitu spomenika kulture.
Zabranjeno je postavljanje klima uređaja na fasadama do ulice na objektima u ulici Gospodar Jevremova, Karađorđeva, Masarikova (do raskrsnice sa ulicom Oslobođenja) i Cara Dušana, osim klima sa split sistemom.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 50.000 dinara kazniće se za prekršaj Preduzeće ili drugo pravno lice ako:
1)** (prestala da važi)
2) postupi suprotno odredbama čl. 9. ove Odluke;
3) postupi suprotno odredbama čl. 12. ove Odluke;
4) postupi suprotno odredbama člana 16. stav 1. ove Odluke;
5) postupi suprotno odredbama čl. 17. ove Odluke;
6) koristi trotoar i druge površine javne namene suprotno njihovoj nameni (član 18. stav 1. ove Odluke);
7) koristi trotoar i druge površine javne namene bez odobrenja Odeljenja Opštinske uprave nadležnog za komunalno-stambene poslove (član 18. stav 2. ove Odluke);
7a) postupi suprotno odredbama čl. 18. stav 4. ove Odluke;
8) istovarenu robu ispred prodavnica i drugih poslovnih prostorija ne ukloni u roku od 24 časa i u istom roku ne očisti trotoar (član 20. stav 4. ove Odluke);
9) ne dovede u prvobitno stanje trotoar i drugu površinu javne namene koju je korišćenjem oštetio (član 22. stav 2. ove Odluke);
10)*** (prestala da važi)
11) pri izvođenju radova na izgradnji, rekonstrukciji i popravci komunalnih, elektroprivrednih i PTT objekata radove ne izvodi u skladu sa odobrenjem za izgradnju (član 24. stav 2. ove Odluke);
12) pri raskopavanju površina javne namene ne pribavi Odobrenje Odeljenja (član 25. stav 1. ove Odluke);
13) postupi suprotno odredbama čl. 26. ove Odluke;
14) postupi suprotno odredbama čl. 28. ove Odluke;
15) na trotoarima i površinama javne namene ne održava otvore u ispravnom stanju (član 29. stav 1. ove Odluke);
16) postupi suprotno odredbama čl. 30. ove Odluke;
17) blagovremeno ne čisti i ne održava slivnike na području grada (član 31. stav 1. ove Odluke);
18) postupi suprotno odredbama člana 32. stav 1, 2. i 3. ove Odluke;
19) postupi suprotno odredbama člana 33. ove Odluke;
20) postupi suprotno odredbama čl. 34. ove Odluke;
21) postupi suprotno odredbama čl. 35. ove Odluke;
22) postupi suprotno odredbama čl. 39. stav 1. ove Odluke;
23) postupi suprotno odredbama čl. 40. ove Odluke;
24) postupi suprotno odredbama čl. 42. ove Odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se i odgovorno lice u Preduzeću ili drugom pravnom licu novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 5.000 dinara.
Novčanom kaznom iz stava 1. ovog člana, kazniće se vlasnik vozila čije vozilo bude ostavljeno na površini javne namene.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 25.000 dinara kazniće se za prekršaj preduzetnik, ako:
1) postupi suprotno odredbama čl. 16. stav 1. ove Odluke;
2) postupi suprotno odredbama čl. 17. ove Odluke;
3) koristi trotoar i druge površine javne namene suprotno njihovoj nameni (član 18. stav 1. ove Odluke);
4) koristi trotoar i druge površine javne namene bez odobrenja Odeljenja Opštinske uprave nadležnog za komunalno-stambene poslove (član 18. stav 2. ove Odluke);
4a) postupi suprotno odredbama čl. 18. stav 4. ove Odluke;
5) istovarenu robu ispred prodavnica i drugih poslovnih prostorija ne ukloni u roku od 24 časa i u istom roku ne očisti trotoar (član 20. stav 4. ove Odluke);
6) ne dovede u prvobitno stanje trotoar i drugu površinu javne namene koju je korišćenjem oštetio (član 22. stav 2. ove Odluke);
7) postupi suprotno odredbama člana 32. stav 1, 2. i 3. ove Odluke;
8) postupi suprotno odredbama člana 33. ove Odluke;
9) postupi suprotno odredbama čl. 34. ove Odluke;
10) postupi suprotno odredbama čl. 35. ove Odluke;
11) postupi suprotno odredbama čl. 39. stav 1. ove Odluke;
12) postupi suprotno odredbama čl. 40. ove Odluke;
13) postupi suprotno odredbama čl. 42. ove Odluke.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 5.000 dinara, kazniće se za prekršaj fizičko lice ako:
1) postupi suprotno odredbama člana 16. stav 1. ove Odluke;
2) postupi suprotno odredbama čl. 17. ove Odluke;
3) koristi trotoar i druge površine javne namene suprotno njihovoj nameni (član 18. stav 1. ove Odluke);
4) koristi trotoar i druge površine javne namene bez odobrenja Odeljenja Opštinske uprave nadležnog za komunalno-stambene poslove (član 18. stav 2. ove Odluke);
4a) postupi suprotno odredbama čl. 18. stav 4. ove Odluke;
5) istovarenu robu ispred prodavnica i drugih poslovnih prostorija ne ukloni u roku od 24 časa i u istom roku ne očisti trotoar (član 20. stav 4. ove Odluke);
6) ne dovede u prvobitno stanje trotoar i drugu površinu javne namene koju je korišćenjem oštetio (član 22. stav 2. ove Odluke);
7)*** (prestala da važi)
8) pri raskopavanju površina javne namene ne pribavi Odobrenje Odeljenja (član 25. stav 1. ove Odluke);
9) postupi suprotno odredbama čl. 30. ove Odluke;
10) postupi suprotno odredbama člana 32. stav 1, 2. i 3. ove Odluke;
11) postupi suprotno odredbama člana 33. ove Odluke;
12) postupi suprotno odredbama čl. 34. ove Odluke;
13) postupi suprotno odredbama čl. 35. ove Odluke;
14) postupi suprotno odredbama čl. 39. stav 1. ove Odluke;
15) postupi suprotno odredbama čl. 40. ove Odluke;
16) postupi suprotno odredbama čl. 42. ove Odluke.
Novčanom kaznom iz stava 1. ovog člana, kazniće se vlasnik vozila čije vozilo bude ostavljeno na površini javne namene.
Nadzor nad sprovođenjem odredaba ove Odluke vrši Odeljenje Gradske uprave nadležno za komunalno-stambene poslove i Odeljenje komunalne policije.
Poslove inspekcijskog nadzora nad primenom odredaba ove Odluke vrši gradski komunalni inspektor.
Stupanjem na snagu ove Odluke, prestaje da važi Odluka o komunalnim delatnostima ("Sl. list opštine Šabac" br. 25/97, 11/03, 16/07 i "Sl. list grada Šapca" br. 40/08, 12/10, 28/10, 5/11 i 3/12).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Šapca".
* Odredbe člana 19. stav 1. i čl. 43, 44. i 45. ove odluke izmenjene su članom 2. Odluke o usklađivanju novčanih kazni za prekršaje u odlukama iz oblasti komunalnih delatnosti ("Sl. list grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 5/2014). Odredbe čl. 43, 44. i 45. ove odluke izmenjene su čl. 2, 3 i 4. Odluke o izmenama i dopunama Odluke o komunalnom uređenju ("Sl. list grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 23/2015), dopunjene novom tačkom 7a, odnosno tač. 4a.
** Odredbe Odluke o komunalnom uređenju ("Sl. list grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 31/2012, 5/2014 - dr. odluka, 22/2014 i 23/2015) koje se odnose na održavanje javnih bunara i česmi (u članu 1. stav 3. reči: "deo delatnosti iz tačke 11. koja se odnosi na održavanje javnih česmi i bunara", u glavi II tačka 1. održavanje javnih bunara i česmi sa čl. 3, 4, 5. i 6. i u članu 43 stav 1. tačka 1) prestale su da važe 12. aprila 2018. godine, danom stupanja na snagu Odluke o prečišćavanju i distribuciji vode i prečišćavanju i odvođenju atmosferskih i otpadnih voda ("Sl. list grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 8/2018).
*** Odredbe člana 23, člana 43. stav 1. tačka 10) i člana 45. stav 1. tačka 7) Odluke o komunalnom uređenju ("Sl. list grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 31/2012, 5/2014 - dr. odluka, 22/2014, 23/2015 i 8/2018 - dr. odluka) prestale su da važe 12. jula 2018. godine, stupanjem na snagu Odluke o izmenama i dopunama Odluke o upravljanju komunalnim otpadom na teritoriji grada Šapca ("Sl. list grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 16/2018).