PRAVILNIKO REGISTRU PRUŽALACA USLUGA ELEKTRONSKE IDENTIFIKACIJE I ŠEMA ELEKTRONSKE IDENTIFIKACIJE("Sl. glasnik RS", br. 67/2018) |
Ovim pravilnikom propisuje se sadržaj i način vođenja Registra pružalaca usluga elektronske identifikacije i šema elektronske identifikacije, način podnošenja zahteva za upis u Registar, potrebna dokumentacija uz zahtev, obrazac zahteva i način objavljivanja podataka iz Registra.
Registar pružalaca usluga elektronske identifikacije i šema elektronske identifikacije (u daljem tekstu: Registar) vodi ministarstvo nadležno za poslove informacionog društva (u daljem tekstu: Ministarstvo).
Registar sadrži sledeće podatke:
1) redni broj upisa u Registar;
2) poslovno ime pružaoca usluge elektronske identifikacije i šema elektronske identifikacije (u daljem tekstu: pružalac usluga);
3) broj rešenja o upisu u Registar;
4) datum upisa u Registar;
5) matični broj;
6) poresko-identifikacioni broj (PIB);
7) sedište (ulica i broj, mesto, poštanski broj i država);
8) adresu internet strane pružaoca usluge;
9) broj telefona pružaoca usluge;
10) podaci o upisu pružaoca usluga u registar privrednih subjekata ili drugi odgovarajući registar koji se vodi u skladu sa zakonom i to:
(1) naziv registra,
(2) broj rešenja o upisu u registar,
(3) datum upisa,
(4) oblik organizovanja,
(5) šifra delatnosti,
(6) opis delatnosti;
11) podaci o odgovornom licu koje zastupa pružaoca usluga i obimu njegovih ovlašćenja i to:
(1) ime, prezime,
(2) naziv funkcije,
(3) obim ovlašćenja,
(4) službeni broj telefona,
(5) službena elektronska adresa;
12) podaci o službi pružaoca usluga za odnose sa strankama i to:
(1) naziv službe,
(2) adresa,
(3) telefon,
(4) elektronska adresa;
13) podaci o vrsti i nivou šema elektronske identifikacije koju pružalac usluga obavlja;
14) podaci u upisu promena u Registar i to:
(1) broj rešenja o upisu promena u Registar,
(2) datum upisa promena u Registar.
15) podaci o brisanju iz Registra i to:
(1) broj rešenja o brisanju iz Registara,
(2) datum brisanja iz Registara.
U Registar se upisuju sve promene podataka iz stava 1. ovog člana.
Način vođenja Registra i način objavljivanja podataka iz Registra
Registar se vodi u papirnom i elektronskom obliku.
Registar u elektronskom obliku javno je dostupan na internet strani Ministarstva.
Registar u elektronskom obliku potpisuje se naprednim elektronskim pečatom Ministarstva.
Način podnošenja zahteva za upis u Registar
Zahtev za upis u Registar (u daljem tekstu: zahtev) se podnosi Ministarstvu, elektronskim putem, na Obrascu 1, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo i koji se objavljuje na internet strani Ministarstva.
Zahtev iz stava 1. ovog člana i dokumentacija koja se prilaže uz zahtev dostavljaju se u formi elektronskog dokumenta u originalu ili u formi overenog digitalizovanog akta, u skladu sa Zakonom o elektronskom dokumentu, elektronskoj identifikaciji i uslugama od poverenja u elektronskom poslovanju (u daljem tekstu: Zakon), na elektronsku adresu Ministarstva.
Zahtev se može podneti i pisanim putem, neposredno ili poštom, na Obrascu 1, a dokumentacija koja se prilaže uz zahtev podnosi se u originalu ili se prilaže kopija overena od strane nadležnog organa.
Potrebna dokumentacija uz zahtev
Podnosilac uz zahtev prilaže:
1) izvod ili rešenje nadležnog organa o upisu u registar iz člana 2. stav 1. tačka 10) ovog pravilnika, pod uslovom da se podatak o registraciji ne vodi u okviru službene evidencije;
2) opšte uslove za pružanje usluge;
3) politiku pružanja usluge;
4) praktična pravila za pružanje usluga;
5) politiku zaštite privatnosti;
6) dokument o organizacionoj strukturi podnosioca zahteva;
7) dokaz, odnosno izjavu o ispunjenosti uslova iz člana 13. stav 2. tač. 6)-12) Uredbe o bližem uređenju uslova koje moraju da ispune šeme elektronske identifikacije za određene nivoe pouzdanosti ("Službeni glasnik RSˮ, broj 60/18);
8) potvrdu o uplaćenoj administrativnoj taksi, u skladu sa Zakonom o administrativnim taksama ("Službeni glasnik RSˮ, br. 43/03, 51/03 - ispravka, 53/04, 42/05, 61/05, 101/05 - dr. zakon, 42/06, 47/07, 54/08, 5/09, 54/09, 35/10, 50/11, 70/11, 55/12, 93/12, 47/13, 65/13 - dr. zakon, 57/14, 45/15, 83/15, 112/15, 50/16, 61/17, 113/17, 3/18 - ispravka i 50/18).
Izjava o ispunjenosti uslova iz stava 1. tačke 7. ovog člana popunjava se na Obrascu 3, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo i koji se objavljuje na internet strani Ministarstva.
Promena podataka upisanih u Registar
Zahtev za promenu podataka upisanih u Registar podnosi se, u roku od osam dana od dana nastanka promene, na Obrascu 2, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo i koji se objavljuje na internet strani Ministarstva, na način iz člana 4. ovog pravilnika.
Upis pružaoca usluga u Registar Ministarstvo vrši na dan donošenja rešenja o upisu u Registar.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija
Nemanjina 22-26
11 000 Beograd
ZAHTEV
ZA UPIS U REGISTAR PRUŽALACA USLUGE ELEKTRONSKE IDENTIFIKACIJE I ŠEMA ELEKTRONSKE IDENTIFIKACIJE
Podaci o podnosiocu zahteva |
||
Naziv podnosioca zahteva |
|
|
Matični broj |
|
|
Poresko-identifikacioni broj (PIB) |
|
|
Sedište |
Ulica i broj |
|
Mesto |
|
|
Poštanski broj |
|
|
Država |
|
|
Adresa Internet strane |
|
|
Broj telefona |
|
|
Podaci o upisu podnosioca zahteva u registar privrednih subjekata ili drugi odgovarajući registar koji se vodi u skladu sa zakonom |
||
Naziv registra |
|
|
Broj rešenja o upisu u registar |
|
|
Datum upisa |
|
|
Oblik organizovanja |
|
|
Šifra delatnosti |
|
|
Opis delatnosti |
|
Odgovorna lica podnosioca zahteva |
||||||
Ime i prezime |
|
|||||
Naziv funkcije |
|
|||||
Obim ovlašćenja |
|
|||||
Broj telefona |
|
|||||
Službena elektronska adresa odgovornog lica (e-mail) |
|
|||||
|
||||||
Ime i prezime |
|
|||||
Naziv funkcije |
|
|||||
Obim ovlašćenja |
|
|||||
Broj telefona |
|
|||||
Službena elektronska adresa odgovornog lica (e-mail) |
|
|||||
Služba podnosioca zahteva za odnose sa strankama |
||||||
Naziv |
|
|||||
Adresa |
|
|||||
Broj telefona |
|
|||||
Elektronska adresa (e-mail) |
|
Šeme elektronske identifikacije |
||||||
Vrsta šeme elektronske identifikacije |
Nivo šeme elektronske identifikacije |
|||||
Osnovni |
☐ |
|||||
Srednji |
☐ |
|||||
Visoki |
☐ |
|||||
Osnovni |
☐ |
|||||
Srednji |
☐ |
|||||
Visoki |
☐ |
|||||
Osnovni |
☐ |
|||||
Srednji |
☐ |
|||||
Visoki |
☐ |
|||||
Dokumentacija uz zahtev |
||||||
1) izvod ili rešenje nadležnog organa o upisu u registar, pod uslovom da se podatak o registraciji ne vodi u okviru službene evidencije |
☐ |
|||||
2) Opšti uslovi za pružanje usluge |
☐ |
|||||
3) Politika pružanja usluge |
☐ |
|||||
4) Praktična pravila za pružanje usluga |
☐ |
|||||
5) Politika zaštite privatnosti |
☐ |
|||||
6) dokument o organizacionoj strukturi podnosioca zahteva |
☐ |
|||||
7) dokaz, odnosno izjava o ispunjenosti uslova iz člana 13. stav 2. tač. 6)-12) Uredbe o bližem uređenju uslova koje moraju da ispune šeme elektronske identifikacije za određene nivoe pouzdanosti |
☐ |
|||||
8) potvrda o uplaćenoj administrativnoj taksi, u skladu sa zakonom o administrativnim taksama |
☐ |
|||||
9) ostalo _____________________________________________________________________________ |
☐ |
|
|
Podnosilac zahteva |
U Beogradu, datum: _____________ |
|
_______________________ |
Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija
Nemanjina 22-26
11 000 Beograd
ZAHTEV
ZA PROMENU PODATAKA O UPISU U REGISTAR PRUŽALACA USLUGA ELEKTRONSKE IDENTIFIKACIJE I ŠEMA
ELEKTRONSKE IDENTIFIKACIJE
Podaci o pružaocu usluge elektronske identifikacije i šema elektronske identifikacije |
||
Podaci |
Novi podaci |
|
Naziv pružaoca usluge elektronske identifikacije i šema elektronske identifikacije |
|
|
Matični broj |
|
|
Poresko-identifikacioni broj (PIB) |
|
|
Sedište: |
|
|
Adresa Internet strane |
|
|
Broj telefona |
|
|
Podaci o upisu pružaoca usluge elektronske identifikacije i šema elektronske identifikacije u registar privrednih društava ili drugi odgovarajući registar koji se vodi u skladu sa zakonom |
||
Podaci |
Novi podaci |
|
Naziv registra |
|
|
Broj rešenja o upisu u registar |
|
|
Datum upisa |
|
|
Oblik organizovanja |
|
|
Šifra delatnosti |
|
|
Opis delatnosti |
|
|
Odgovorna lica koja zastupaju pružaoca usluge elektronske identifikacije i šema elektronske identifikacije |
||
Podaci |
Podaci u registru |
Novi podaci |
Ime i prezime |
|
|
Naziv funkcije |
|
|
Obim ovlašćenja |
|
|
Broj telefona |
|
|
Službena elektronska adresa odgovornog lica (e-mail) |
|
|
|
||
Ime i prezime |
|
|
Naziv funkcije |
|
|
Obim ovlašćenja |
|
|
Broj telefona |
|
|
Službena elektronska adresa odgovornog lica (e-mail) |
|
|
Služba pružaoca usluge elektronske identifikacije i šema elektronske identifikacije za odnose sa strankama |
||
Naziv |
|
|
Adresa |
|
|
Broj telefona |
|
|
Elektronska adresa |
|
Šeme elektronske identifikacije |
||
Vrsta šeme elektronske identifikacije |
Nivo šeme elektronske identifikacije |
|
|
Osnovni |
☐ |
Srednji |
☐ |
|
Visoki |
☐ |
|
|
Osnovni |
☐ |
Srednji |
☐ |
|
Visoki |
☐ |
|
|
Osnovni |
☐ |
Srednji |
☐ |
|
Visoki |
☐ |
|
|
Podnosilac zahteva |
U Beogradu, datum: _____________ |
|
_______________________ |
Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija
Nemanjina 22-26
11 000 Beograd
O ISPUNJENOSTI USLOVA IZ ČLANA 13. STAV 2. TAČ. 6)-12) UREDBE O BLIŽEM UREĐENJU USLOVA KOJE MORAJU DA ISPUNE ŠEME ELEKTRONSKE IDENTIFIKACIJE ZA ODREĐENE NIVOE POUZDANOSTI ("SL. GLASNIK RS", BR. 60/2018)
Pod punom krivičnom i materijalnom odgovornošću izjavljujem da |
|
_________________________________ |
ispunjava sledeće uslove: |
(Naziv podnosioca zahteva) |
|
1) vodi evidenciju i čuva informacije o značajnim događajima vezanim za operativni rad pružaoca i bezbednosne pretpostavke registrovane šeme elektronske identifikacije;
2) vodi evidenciju o korišćenju sredstava elektronske identifikacije i čuva podatke iz evidencije ukoliko je to neophodno za potrebe revizije, istrage u slučaju kršenja bezbednosti informacija i za potrebe zadržavanja podataka, u skladu sa zakonom;
3) obezbeđuje izvor tačnog vremena koji je sinhronizovan sa izvorom referentnog vremena koji odredi ministarstvo nadležno za poslove informacionog društva i pouzdano ugrađuje informaciju o tačnom vremenu u evidenciju podataka o izdavanju sredstava elektronske identifikacije, evidenciju o značajnim događajima vezanim za operativni rad pružaoca i bezbednosne pretpostavke registrovane šeme elektronske identifikacije i u evidenciju o korišćenju sredstava elektronske identifikacije;
4) obezbeđuje da su njegovi zaposleni i podizvođači obučeni i kvalifikovani za poslove koji se odnose na uslugu elektronske identifikacije;
5) obezbeđuje adekvatan broj zaposlenih i podizvođača za primereno obavljanje usluge;
6) obezbeđuje neposredan nadzor i zaštitu objekata koji se upotrebljavaju za pružanje usluga, od štete uzrokovane vremenskim uslovima, neovlašćenim pristupom i drugim uzrocima koji mogu uticati na bezbednost usluge;
7) obezbeđuje da u objektima koji se koriste za pružanje usluge pristup područjima u kojima se nalaze ili se obrađuju lični, kriptografski ili drugi poverljivi podaci mogu imati samo ovlašćena zaposlena lica ili podizvođači;
U __________, dana ____________. godine
|
Potpis odgovornog lica |
|
_________________________ |