PRAVILNIKO POSTUPKU IZBORA JEDINICA LOKALNIH SAMOUPRAVA ZA IZRADU ANALIZA POTENCIJALA ZA ENERGETSKU SANACIJU OBJEKATA OSNOVNIH ŠKOLA I PREDŠKOLSKIH USTANOVA("Sl. list AP Vojvodine", br. 44/2018) |
Broj: 143-93-11/2018-01 od 29. avgusta 2018. godine
Pravilnikom o postupku izbora jedinica lokalnih samouprava za izradu analiza potencijala za energetsku sanaciju objekata osnovnih škola i predškolskih ustanova (u daljem tekstu: Pravilnik) propisuje se namena, postupak izbora, kriterijumi za odlučivanje i druga pitanja od značaja za realizaciju programa koji zajedno realizuju Pokrajinski sekretarijat za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj, Češka Razvojna agencija i kompanija "Enviros" iz Praga.
Sredstva su obezbeđena od Češke razvojne agencije, programa B2B, iz projekta "Analiza potencijala uvođenja EPC metode u Autonomnoj pokrajini Vojvodini" u visini od 50% vrednosti projekta, a preostalih 50% vrednosti projekta pokriva kompanija "Enviros" s.r.o. kroz radne sate eksperata kompanije. Pokrajinski sekretarijat za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj pruža tehničku podršku, na osnovu potpisanog Sporazuma o saradnji (broj 143-93-11/2018-02 od 15.08.2018. godine) koja podrazumeva odabir 5 (pet) jedinica lokalnih samouprava za čije će objekte predškolskih ustanova i osnovnih škola biti izrađene analize stanja, definisanje uslova uspešnog EPC projekta i priprema uslova za pilot tendersku proceduru EPC za izbor ESCO kompanije.
Izrada analiza stanja izabranih javnih zgrada objekte predškolskih ustanova i osnovnih škola, definisanje uslova uspešnog EPC projekta i priprema uslova za pilot tendersku proceduru EPC za izbor ESCO kompanije.
Podrška javnim ustanovama u unapređenju energetske efikasnosti javnih zgrada (objekti predškolskih ustanova i osnovnih škola).
Obavezni elementi analize potencijala uvođenja EPC metoda
Analiza potencijala uvođenja EPC metoda mora da sadrži:
1. Dokument analize stanja energetske efikasnosti prema Pravilniku o energetskoj efikasnosti ("Sl. Glasnik RS" br. 61/2011)
2. Analizu postojećeg stanja sa izveštajem o sprovedenom energetskom pregledu
3. Detaljan popis potrošača energije u objektu i to:
a. Lista svih rasvetnih tela u objektu sa sledećim podacima:
- Izvor svetlosti
- Nazivna snaga
- Postojanje magnetne prigušnice
- Broj izvora svetlosti po svetiljci
- Način regulacije
- Pripadnost prostoriji
b. Lista svih električnih uređaja i opreme
- Naziv potrošača
- Instalisana snaga
- Klasa uređaja ako postoji
- Pripadnost prostoriji
c. Lista svih nezavisnih grejača prostora
- Vrsta grejača
- Instalisana snaga
- Klasa uređaja ako postoji
- Pripadnost prostoriji
d. Lista svih uređaja za pripremu tople vode
- Vrsta i naziv grejača vode
- Zapremina grejane vode
- Snaga grejača
- Pripadnost prostoriji
e. Lista svih uređaja za hlađenje
- Vrsta
- Instalisana električna snaga
- Rashladna snaga
- Toplotna snaga
- Pripadnost prostoriji
f. Lista svih grejnih tela
- Vrsta grejnog tela
- Snaga
- Tip ventila
- Postojanje termostatske glave
- Pripadnost prostoriji
4. Podaci o toplotnom izvoru:
a. Toplotna snaga kotla
b. Proizvođač kotla
c. Tip kotla
d. Godina proizvodnje
e. Tip energenta
f. Proizvođač gorionika
g. Tip gorionika
h. Godina proizvodnje gorionika
i. Maksimalna snaga gorionika
j. Tip regulacije
5. Podaci o potrošnji energije za zadnje tri godine
6. Informaciju o tome da li je objekat pod zaštitom spomenika
7. Za predloženi paket mera poboljšanja energetske efikasnosti objekta uraditi cost benefit analizu baziranu na stvarnoj potrošnji energije sa unapred zadatim parametrima (ekonomski vek projekta, diskontna stopa, inflacija, izvori finansiranja, subvencije, cena energenta, rast operativnih troškova) u cilju dobijanja pokazatelja rentabilnosti projekta (neto sadašnja vrednost projekta - NPV i interna stopa prinosa - IRR). Uraditi analizu osetljivosti sa uticajem promene investicionih troškova i cene energije.
Konkurs za izbor jedinice lokalne samouprave
Korisnik pružanja usluge se određuje na osnovu konkursa. Tekst konkursa se objavljuje u ‚‘Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine" i na internet stranici Pokrajinskog sekretarijata za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj http://www.psemr.vojvodina.gov.rs/.
Obavezni elementi teksta Konkursa su:
1. broj lokalnih samouprava koje mogu biti obuhvaćene pruženim uslugama po Konkursu;
2. namena;
3. ciljevi projekata;
4. uslovi za učešće na Konkursu i dokumentacija koja se podnosi uz prijavu;
5. rok za prijavu na Konkurs;
6. način apliciranja;
7. postupak odlučivanja po Konkursu;
8. zaključivanje ugovora sa korisnicima usluga u skladu sa odlukom;
i drugi podaci koji su od značaja za realizaciju Konkursa.
Pravo učešća na konkursu i dokumentacija koja se podnosi
Pravo učešća na konkursu imaju jedinice lokalnih samouprava sa sedištem na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine.
Dokumentacija koja se podnosi na konkurs1:
1. Popunjena, potpisana i pečatom overena prijava za učešće na konkursu (preuzima se sa sajta Sekretarijata, www.psemr.vojvodina.gov.rs);
2. Potvrda o registraciji (izvod iz odgovarajućeg registra);
3. Izjava podnosioca zahteva da nema neizmirenih obaveza prema Sekretarijatu, po osnovu ranije potpisanih ugovora, čiji je rok za realizaciju istekao (obrazac Izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata);
4. Izjava da se protiv podnosioca zahteva ne vodi krivični postupak (obrazac Izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata);
5. Izjava o dosadašnjem korišćenju sredstava Pokrajinskog sekretarijata za energetiku i mineralne sirovine, kao pravnog prethodnika Pokrajinskog sekretarijata za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj, u poslednje 3,5 godine (obrazac Izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata);
6. Izjava podnosioca zahteva da će se Sekretarijatu dostavljati izveštaji u skladu sa ugovornim obavezama. (obrazac Izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata)
Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.
____________
1 Preporučuje se da dokumentacija bude dostavljena u registratoru, na način da čini celinu sa stranicama označenim njihovim rednim brojem i uvezana na način da se onemogući naknadno vađenje i umetanje listova
Prijave na Konkurs mogu se podneti lično, predajom pisarnici pokrajinskih organa uprave u Novom Sadu, Bulevar Mihajla Pupina br. 16, ili se upućuju poštom, obavezno u pisanoj formi, isključivo na konkursnim obrascima koji se mogu preuzeti u Sekretarijatu ili sa internet prezentacije (sajta) Sekretarijata. Obrazac prijave se podnosi overen i potpisan od strane ovlašćenog lica podnosioca prijave u zatvorenoj koverti sa naznakom "NE OTVARATI", nazivom i adresom podnosioca prijave i nazivom konkursa.
Postupanje sa prijavama koje se ne smatraju urednim
Komisija neće uzimati u razmatranje prijave koje se ne smatraju urednim i to:
• neblagovremene prijave (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u konkursu)
• nedopuštene prijave (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni konkursom, odnosno one koje se ne odnose na konkursom predviđene namene)
• nepotpune i nerazumljive prijave (prijave u kovertama koje nisu obeležene prema zahtevu iz Pravilnika, prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, prijave koje su nepotpisane, sa nepopunjenim rubrikama i neupisanim zahtevanim brojčanim vrednostima u tabeli sa kriterijumima, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom (e-mail), prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, bez odgovarajućeg broja računa otvorenog kod Uprave za trezor, koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke).
Neće se takođe uzimati u razmatranje prijave onih subjekata koji su koristili sredstva Pokrajinskog sekretarijata za energetiku i mineralne sirovine, kao pravnog prethodnika Pokrajinskog sekretarijata za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj, a u slučaju isteka ugovorenog roka nisu podneli Pokrajinskom sekretarijatu za energetiku i mineralne sirovine, odnosno Pokrajinskom sekretarijatu za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj, finansijske i druge obavezne izveštaje o utrošku dodeljenih sredstava.
Pokrajinski sekretar za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje posebnu konkursnu komisiju za pregled prijava sa priloženom dokumentacijom i izradu predloga za dodelu usluge lokalnim samoupravama (u daljem tekstu: Komisija). Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i eminentni stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Konkurs.
Pokrajinski sekretar razmatra predloge Komisije za dodelu usluge i donosi odluku o dodeli usluge korisnicima. Ova odluka je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.
Odluka o dodeli usluge korisnicima (rezultati konkursa) objavljuje se na zvaničnoj internet adresi Sekretarijata.
Prilikom donošenja odluke o dodeli usluge lokalnim samoupravama, korisnicima, vrši se bodovanje pristiglih prijava, uz primenu sledećih kriterijuma:
1. Dosadašnje korišćenje sredstava iz budžeta Pokrajinskog sekretarijata u poslednje 3,5 godine |
|
Nisu korišćena sredstva |
10 bodova |
Korišćena sredstva < 5.000.000,00 din. |
7 bodova |
5.000.000,00 ≤ Korišćena sredstva < 10.000.000,00 din. |
4 boda |
Korišćena sredstva ≥ 10.000.000,00 din. |
0 bodova |
2. Stepen razvijenosti jedinice lokalne samouprave2 |
|
IV grupa: čiji je stepen razvijenosti JLS ispod 60% republičkog proseka |
10 bodova |
III grupa: čiji je stepen razvijenosti JLS u rasponu od 60% do 80% republičkog proseka |
8 bodova |
II grupa: čiji je stepen razvijenosti JLS u rasponu od 80% do 100% republičkog proseka |
6 bodova |
I grupa: čiji je stepen razvijenosti JLS je iznad republičkog proseka |
4 boda |
3. Značaj |
|
Značaj ulaganja u izradu Analize za AP Vojvodinu |
Do 5 bodova |
4. Ocena prijave od strane partnera na projektu ("Enviros" s.r.o) |
|
Značaj ulaganja u izradu elaborata energetske efikasnosti za AP Vojvodinu |
Do 15 bodova |
Odlukom o dodeli usluge utvrdiće se pojedinačni broj analiza stanja izabranih javnih zgrada objekata predškolskih ustanova i osnovnih škola po korisniku.
Nakon donošenja odluke Pokrajinski sekretar zaključuje sa korisnikom usluge (lokalnom samoupravom) ugovor o izvršenju usluge.
Obavezni elementi ugovora su:
• podaci o korisniku
• broj planiranih usluga, broj školskih i predškolskih objekata
• namena usluge
• period na koji se zaključuje ugovor
• obaveze korisnika usluge
• izveštaji koji se podnose Sekretarijatu
• ostali elementi od značaja za realizaciju ugovorenih aktivnosti2
_____________
2 Uredba o utvrđivanju jedinstvene liste razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave za 2014. godinu ("Sl. glasnik RS", br. 104/2014)
Korisnik usluge je obavezan da Sekretarijatu podnese narativni-opisni izveštaj koji mora da sadrži dokaze izvršenoj usluzi, na obrascu i prema uputstvu koje se nalazi na internet prezentaciji Sekretarijata, sa priloženom pratećom dokumentacijom o realizaciji projekta (u daljem tekstu: Izveštaj) najkasnije u roku od 15 dana od ugovorenog roka utvrđenog za realizaciju projekta, sa pripadajućom dokumentacijom.
Administrativnu kontrolu Izveštaja sprovodi Sekretarijat, kontrolom izvršenja ugovornih obaveza i Izveštaja sa priloženim dokumentima.
Pokrajinski sekretar rešenjem može da obrazuje posebnu komisiju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu za vršenje monitoringa i neposredne kontrole realizacije Projekata.
Korisnici usluga po javnom konkursu dužni su da kod svih javnih publikacija i objavljivanja o aktivnostima, merama i programima koje se tiču usluge po javnom konkursu navedu da je u realizaciji usluge učestvovala Autonomna pokrajina Vojvodina, Pokrajinski sekretarijat za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u Službenom listu AP Vojvodine.