PRAVILNIK
O PRUŽANJU USLUGE PRILAGOĐENOG PREVOZA ZA KORISNIKE DNEVNOG BORAVKA ZA DECU I MLADE SA SMETNJAMA U RAZVOJU

("Sl. list grada Užica", br. 11-2/2012)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim Pravilnikom utvrđuju se uslovi, način, kriterijumi i prioriteti kojima se obezbeđuje i realizuje pružanje Usluge prilagođenog prevoza za korisnike Dnevnog boravka za decu i mlade sa smetnjama u razvoju (u daljem tekstu Usluga prevoza).

Član 2

Uslugu prilagođenog prevoza za korisnike Dnevnog boravka za decu i mlade sa smetnjama u razvoju pruža Udruženje invalida cerebralne i dečije paralize Užice.

Član 3

Uslugom prilagođenog prevoza korisnika Dnevnog boravka za decu i mlade sa smetnjama u razvoju obezbeđuje se adekvatan prevoz dece i mladih sa smetnjama u razvoju na teritoriji grada Užica, sa ciljem da im se obezbedi dostupnost usluge dnevnog boravka.

Usluga se obavlja se se pomoću specijalnog kombi vozila, koje je osnovno sredstvo Udruženja pribavljeno po osnovu donacije.

Udruženje formira stručni tim za realizaciju Usluge koji sačinjava predlog Pravilnika o pružanju Usluge, angažuje vozača, sastavlja detaljan plan prevoza (maršruta, vreme) u skladu sa identifikovanim potrebama korisnika i vrši Uslugu prevoza shodno detaljnom nedeljnom planu prevoza.

Udruženje podnosi godišnji izveštaj o obavljanju Usluge kao i Plan i program pružanja Usluge sa finansijskim planom za narednu godinu, nadležnoj službi grada Užica na usvajanje.

Realizacija Usluge će se utvrđivati za svaku godinu na osnovu uspostavljene procedure od nadležne službe grada Užica.

Sredstva za finansiranje Usluge prevoza obezbeđuju se iz budžeta grada Užica, participacijom korisnika kao i iz drugih izvora.

Koordinator usluge Dnevnog boravka za decu i mlade sa smetnjama u razvoju dostavlja Udruženju spisak korisnika dnevnog boravka, na osnovu koga tim formira listu korisnika usluge prevoza.

II KRITERIJUMI I PRIORITETI PRIJEMA I OBAVEZE KORISNIKA PREVOZA

Član 4

Usluga prevoza se obezbeđuje za decu i mlade starosti do 30 godina koja imaju smetnje u razvoju (višestruke (kombinovane), intelektualne, fizičke, mentalne, senzorne,) sa prebivalištem na teritoriji grada Užica, pod uslovom da koriste uslugu dnevnog boravka.

Član 5

Prioritet u korišćenju Usluge prevoza se utvrđuje se na osnovu sledećih kriterijuma:

• Pokretljivost korisnika,

• Udaljenost mesta stanovanja korisnika od Dnevnog boravka

• Socijalni i materijalni status porodice.

Član 6

Prioritet u korišćenje Usluge prevoza prema kriterijumu "Pokretljivost korisnika" imaju korisnici po sledećem redosledu:

• Korisnik koji koristi za kretanje invalidska kolica,

• Korisnik koji će kreće samostalno uz pomoć pomagala (štap, štake, šetalica)

• Korisnik koji se kreće uz pomoć drugog lica

• Korisnik koji se kreće bez pomagala samostalno.

Član 7

Prioritet u korišćenje Usluge prevoza prema kriterijumu "Udaljenost mesta stanovanja korisnika od Dnevnog boravka" imaju korisnici koji su na većoj udaljenosti od dnevnog boravka, a pri tom nemaju mogućnost sopstvenog prevoza jer ne poseduju automobil.

Član 8

Prioritet u korišćenje Usluge prevoza prema kriterijumu " Socijalni i materijalni status porodice " imaju korisnici po sledećem redosledu:

• Korisnik čija porodica nema stalnih prihoda

• Korisnik čija porodica ima povremene prihode

• Korisnik čija porodica ima minimalne prihode

• Ostali korisnici prema visini prihoda porodice.

Član 9

Potencijalni korisnik prevoza ili njegov staratelj podnosi Udruženju kao pružaocu usluge, zahtev za korišćenje Usluge prevoza.

Udruženje na osnovu podnetog zahteva procenjuje potrebe i stepen podrške potencijalnog korisnika prevoza i donosi rešenje o pružanju usluge podnosiocu zahteva.

Ako je trenutno je broj zahteva za korišćenje usluge veći od kapaciteta usluge, formira se lista čekanja.

Član 10

Usluga prevoza se obavlja svakim radnim danom u vremenu od 08,00 do 16,00 sati.

Prevoz je organizovan po principu "od vrata do vrata", što znači da svaki korisnik prevoza u slučaju potrebe i ukoliko je to moguće, dobije pomoć vozača do ulaza u zgradu ili kuću u kojoj stanuje i do ulaza u objekat dnevnog boravaka.

Vozač se ne može koristiti kao personalni asistent korisnika prevoza.

Ukoliko je korisniku prevoza potreban pratilac sa istim mora ići neko od njegovih roditelja ili staratelja.

Član 11

Korisnik prevoza je dužan da blagovremeno zakaže vožnju kod pružaoca usluge - Udruženja.

Korisnik prevoza je dužan da poštuje satnicu i predviđeni raspored vožnje.

Korisnik prevoza ne sme zloupotrebljavati "dobru volju" vozača; mora poštovati red vožnje i destinaciju koja je dogovorena, što znači da ne može samoinicijativno menjati relaciju prevoza i odredište.

U slučaju otkazivanja nedeljne vožnje korisnik je dužan da o tome blagovremeno obavesti pružaoca usluge -Udruženje. Pod blagovremenim obaveštenjem smatra se obaveštenje o otkazivanju vožnje, upućeno najmanje dva sata pre planirane dnevne vožnje.

Član 12

U cilju lične i opšte bezbednosti korisnik prevoza je dužan da se pridržava pravila i instrukcija koja mu u tu svrhu saopštava vozač.

Korisnik prevoza je dužan da prilikom ulaska i izlaska u vozilo sledi instrukcije vozača koji će mu pomoći da to učini na bezbedan način.

Korisnik invalidskih kolica ne sme pokušavati da sam uđe i izađe iz vozila.

Vozilo je opremljeno sigurnosnim pojasevima, korisnik je dužan da ga upotrebi na zahtev vozača a onim korisnicima koji nisu u mogućnosti da ih samostalno upotrebe vozač fiksira pojaseve.

Član 13

Korisnik prevoza je dužan da se u vozilu pristojno ponaša, da ima korektan odnos prema vozaču i ostalim putnicima.

Ometanje vozača, sugestijama i komentarima vožnje strogo su zabranjeni.

Vozač neće voziti korisnika koji je u alkoholisanom stanju ili pod dejstvom narkotika.

U vozilu je zabranjeno pušenje, konzumiranje pića i hrane.

Korisnici su u obavezi da se staraju o higijeni u vozilu - ne smeju prljati vozilo i ostavljati otpatke.

III ORGANIZOVANJE PREVOZA I KORIŠĆENJE VOZILA

Član 14

Udruženje kao pružalac Usluge prevoza formira stručni tim za realizaciju usluge koji čine: koordinator, administrator i vozač.

Tim sačinjava detaljan plan prevoza, i to: nedeljni i dnevni, koji sadrži maršute i vreme, uz uvažavanje prioriteta prema kriterijumima iz člana 4. do 7. ovog Pravilnika i u skladu sa identifikovanim potrebama korisnika i kapaciteta usluge.

Nedeljni plan prevoza i dnevna maršruta kombi vozila su fleksibilni i mogu se menjati iz opravdanih razloga a shodno novonastalim potrebama i problemima kao i nepredviđenim situacijama.

Detaljan plan prevoza se sačinjava u tekućoj sedmici za narednu sedmicu, o čemu se korisnici blagovremeno obaveštavaju.

Organizovanje prevoza se obavlja na teritorija grada Užica gde za to postoje objektivni uslovi: asfaltni put, bezbedan prilaz, mogućnost manevrisanja i okretanja vozila.

Prevoz se ne može vršiti ukoliko po proceni stručnog tima Udruženja postoje rizici da je ugrožena bezbednost putnika i vozila.

Član 15

Udruženje je dužno da blagovremeno obavesti korisnika prevoza o satnici vožnje kao i o eventualnim promenama ili odlaganjima vožnje a takođe i u slučajevima nemogućnosti da izvrši prevoz.

Vozač kombija je dužan da obavesti koordinatora koji rukovodi uslugom prevoza ukoliko dođe do nemogućnosti prevoza korisnika iz objektivnih razloga: vremenski uslovi, otežan prilaz, bezbedonosne procena.

Ukoliko ne postoje opravdani razlozi Udruženje ne može otkazati prevoz.

Član 16

Vozilom Udruženja upravlja vozač koji može biti u stalnom radnom odnosu, radnom odnosu na određeno vreme, ili angažovan po ugovoru o delu.

Vozilom mogu upravljati i druga lica koja ispunjavaju zakonom i drugim propisima utvrđene uslove, ali isključivo po prethodnom odobrenju koordinatora Usluge, a u njegovom odsustvu lica koje on odredi.

Član 17

Pre upotrebe vozila, vozač je dužan da popuni putni nalog za vozilo koji sadrži sledeće podatke:

1. Naziv Udruženja,

2. Oznaku vozila (marka vozila, registarski broj i dr.),

3. Podatke o vozaču (ime i prezime),

4. Redni broj naloga i datum,

5. Potpis lica ovlašćenog za izdavanje naloga,

6. Podatke o relaciji na kojoj se vrši prevoz,

7. Vreme polaska,

8. Stanje kilometraže na vozilu pre polaska,

9. Vreme dolaska sa stanjem pređenih kilometara.

Član 18

Radnik koji radi na poslovima i zadacima sekretara Udruženja vodi evidenciju izdatih naloga i troškove upotrebe vozila.

Putne naloge za vozilo i evidenciju o pređenoj kilometraži, vremenu upotrebe vozila, količinu utrošenog goriva i maziva i dr., vodi vozač vozila i istu predaje svakih sedam dana.

Kontrolu evidencije iz stava 2. ovog člana vrši sekretar Udruženja.

Član 19

Vozač je dužan pre uključivanja vozila u javni saobraćaj da utvrdi tehničku ispravnost vozila: proveru kočnica, upravljača, nivoa ulja u motoru, tečnosti za hlađenje, nivoa ulja za kočnice, snabdevenost alatom i obaveznim priborom, kao i čistoću i podmazanost samog vozila.

Vozač je posebno dužan blagovremeno podmazivati i održavati čistoću vozila.

Član 20

Sekretar Udruženja se stara o evidenciji: tehničkog pregleda, produženja registracije vozila, i dužan je najmanje 15 dana pre naredne registracije da izvrši sve administrativne pripreme za istu.

U cilju blagovremenog obavljanja zadataka iz stava 1. ovog člana, vozač je dužan da na inicijativu sekretara Udruženja najmanje 15 dana pre naredne registracije izvrši sve potrebne automehaničarske, autoelektričarske i druge radove radi uspešnog obavljanja tehničkog pregleda vozila i produženja registracije.

Član 21

Po dnevno pruženoj usluzi - obavljenom prevozu, vozač je dužan da vozilo parkira na mesto koje odredi koordinator prevoza a saobraćajne isprave i ključ ostavi na mesto koje odredi predsednik Udruženja, ili lice koje ga zamenjuje.

IV KRITERIJUMI I MERILA ZA UTVRĐIVANJE CENE USLUGE

Član 22

Cenu Usluge prevoza utvrđuje nadležna služba Gradske uprave za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti grada Užica na bazi stvarnih troškova usluge i to:

• Zarade, naknade i druga primanja zaposlenih i angažovanih lica na pružanju Usluge prevoza, u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorima i drugim propisima,

• Nabavka goriva za potrebe prevoza

• Materijalni troškovi vezani za registraciju, održavanje, servisiranje i amortizaciju vozila kojim se pruža usluga

• Ostali materijalni troškovi: kancelarijski materijal, naknada za telefon i drugi troškovi.

Cena Usluge prevoza utvrđuje se po korisniku, na šestomesečnom nivou.

V KRITERIJUMI I MERILA ZA UČEŠĆE KORISNIKA U TROŠKOVIMA USLUGE

Član 23

Participacija korisnika u troškovima Usluge prevoza utvrđuje se na bazi odnosa prosečnog mesečnog prihoda po članu domaćinstva korisnika i visine novčane socijalne pomoći za pojedinca odnosno porodicu u skladu sa Zakonom o socijalnoj zaštiti.

Participacija korisnika u troškovima Usluge prevoza utvrđuje se prema sledećoj skali:

Prosečni mesečni prihod po članu domaćinstva korisnika*

Učešće korisnika u ceni usluge

Prihod do dvostrukog iznosa novčane socijalne pomoći za pojedinca - porodicu

0%

Prihod preko dvostrukog iznosa do trostrukog iznosa novčane socijalne pomoći za pojedinca - porodicu

20% od pojedinačne cene usluge po korisniku

Prihod preko trostrukog iznosa do prihoda koji je četiri puta veći od iznosa novčane socijalne pomoći za pojedinca - porodicu

40% od pojedinačne cene usluge po korisniku

Prihod preko četiri puta veći do pet puta veći od iznosa novčane socijalne pomoći za pojedinca - porodicu

60% od pojedinačne cene usluge po korisniku

Prihod preko pet puta veći od iznosa novčane socijalne pomoći za pojedinca - porodicu

100% od pojedinačne cene usluge po korisniku

*Pod prihodom se podrazumevaju sva primanja pojedinca - porodice, izuzev dodatka za negu i pomoć drugog lica.

Član 24

Participaciju korisnika / njegovih srodnika u usluzi prevoza utvrđena je Ugovorom o korišćenju usluge koji zaključuju Udruženje, kao pružalac usluge i korisnik usluge.

Participacija korisnici/ njegovi srodnici, uplaćuju na namenski tekući račun Udruženja, najkasnije do desetog dana tekućeg meseca za usluge pružene u prethodnom mesecu.

Novac od participacije korisnika namenjen je za održavanje vozila kojim se obavlja Usluga prevoza.

U slučaju neizmirenja obaveza u utvrđenim rokovima biće zaračunata zakonska zatezna kamata i obustavljeno pružanje Usluge prevoza.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 25

Tumačenje ovog Pravilnika i staranje o pravilnoj primeni njegovih odredaba vrše predsednik i sekretar Udruženja, svako u okviru svojih nadležnosti.

Član 26

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Užica".