PRAVILNIKO FINANSIRANJU, NAČINU RADA I USLOVIMA ZA OSTVARIVANJE PRAVA NA BESPLATAN OBROK (NARODNA KUHINJA) NA TERITORIJI GRADA SMEDEREVA("Sl. list grada Smedereva", br. 5/2017, 2/2018 i 4/2018) |
Pravilnikom o finansiranju, načinu rada i uslovima za ostvarivanje prava na besplatan obrok (Narodna kuhinja), (u daljem tekstu: Pravilnik), kao materijalna podrška iz oblasti socijalne zaštite o čijem obezbeđivanju se stara grad Smederevo (u daljem tekstu: Grad), u skladu sa Odlukom o pravima socijalne zaštite u gradu Smederevu ("Službeni list grada Smedereva", broj 9/2013, 5/2015, 7/2015 i 9/2016), (u daljem tekstu: Odluka) bliže se regulišu uslovi i postupak za ostvarivanje prava na besplatan obrok, postupak izbora Pružaoca usluge i način pružanja usluge pripreme, distribucije i raspodele besplatnog obroka.
Svi pojmovi u ovom Pravilniku upotrebljeni u gramatičkom muškom rodu odnose se na osobe muškog i ženskog roda.
Državljani Republike Srbije koji imaju prebivalište, odnosno boravište na teritoriji grada Smedereva, a koji se nađu u stanju socijalne potrebe, ostvaruju pravo na besplatan obrok na osnovu zahteva ili po službenoj dužnosti.
Postupak za ostvarivanje prava na korišćenje besplatnog obroka ostvaruju pojedinci ili porodice po zahtevu stranke koji se podnosi Centru za socijalni rad Smederevo (u daljem tekstu: Centar).
Prilikom odlučivanja, kao indikatore i metode procene ugroženosti uzeti:
- broj članova domaćinstva,
- ukupne prihode,
- minimalni nivo socijalne sigurnosti,
- imovinu porodice,
- broj dece na školovanju,
- radnu sposobnost,
- zdravstveno stanje,
- korišćenje sopstvenih kapaciteta,
- dodatne prihode i
- ostalo.
Pravo na besplatan obrok imaju:
1. Korisnici prava na novčanu socijalnu pomoć koji su radno nesposobna lica;
2. Korisnici prava na novčanu socijalnu pomoć koji su radno sposobna lica čije porodice imaju 5 i više članova;
3. Korisnici prava na novčanu socijalnu pomoć - jednoroditeljske porodice koje imaju 3 i više članova;
4. Lica sa više od 60 godina života koja su u stanju socijalne potrebe, bez prihoda ili čiji ukupni prihodi ne prelaze minimalni nivo socijalne sigurnosti i
5. Lica i porodice koji se trenutno nađu u stanju socijalne potrebe, korisnici postpenalne zaštite, a najduže pravo korišćenja do 60 dana u kontinuitetu.
Radno nesposobnim licima iz stava 3. tačka 1. ovog člana, smatraju se lica u smislu člana 85. Zakona o socijalnoj zaštiti.
Centar može da pokrene postupak i po službenoj dužnosti, ukoliko u nekom drugom postupku, koji se vodi kod Centra, utvrdi da je ovaj oblik zaštite neophodan i da su za to ispunjeni uslovi.
Članovima porodice smatraju se bračni ili vanbračni drug, bračna, vanbračna ili usvojena deca i srodnici u pobočnoj liniji do drugog stepena srodstva, pod uslovom da žive u zajedničkom porodičnom domaćinstvu.
Pravo na besplatan obrok iz člana 2. ovog Pravilnika ne može da ostvari pojedinac, odnosno član porodice:
- koji je zaključio ugovor o doživotnom izdržavanju sa drugim licem i
- u drugim slučajevima utvrđenim zakonom i ovim Pravilnikom.
Za utvrđivanje statusa korisnika, podnosilac zahteva je dužan da dostavi sledeću dokumentaciju:
1. dokaz o svom identitetu (fotokopija lične karte, a ako je biometrijska mora biti očitana) za sve punoletne članove porodičnog domaćinstva;
2. overeni obrazac O2 sa podacima o svim članovima porodičnog domaćinstva;
3. potvrdu škole ili fakulteta o redovnom školovanju;
4. izvode iz matične knjige rođenih za maloletne članove porodičnog domaćinstva;
5. uverenje od Nacionalne službe za zapošljavanje, Filijala Smederevo, za podnosioca zahteva i sve članove porodičnog domaćinstva ako su nezaposleni, a ukoliko se ne nalaze na evidenciji nezaposlenih lica: fotokopije radnih i overenih zdravstvenih knjižica i overenu izjavu dva svedoka da nisu u radnom odnosu i da ne ostvaruju prihode;
6. lekarsku dokumentaciju za bolesne članova porodičnog domaćinstva i
7. dokaz o prihodima za sve zaposlene članove porodičnog domaćinstva, za prethodni mesec u odnosu na mesec u kome se utvrđuje ispunjenost uslova za ostvarivanje prava na besplatan obrok.
Ukoliko se u toku postupka ukaže potreba za dodatnom dokumentacijom, za ostvarivanje prava na besplatan obrok po ovom Pravilniku, korisnik je dužan da dostavi traženu dokumentaciju Centru.
O ostvarivanju prava na besplatan obrok u prvostepenom postupku Centar donosi rešenje-uput, pozivajući se na konkretne članove, tačke i alineje Zakona o opštem upravnom postupku, Zakona o socijalnoj zaštiti, Odluke i ovog Pravilnika, koristeći metode prikupljanja dokumentacije, procene u postupku opservacije, intervjua, koordinacije sa nadležnim službama i terenskom kontrolom i drugim metodama koje se koriste u utvrđivanju socio-ekonomske anamneze porodice.
Podnosilac zahteva za ostvarivanje prava na besplatan obrok počinje da koristi priznato pravo prvog narednog dana od dana donošenja rešenja Centra.
Korisnik prava na besplatan obrok nastavlja sa korišćenjem ovog prava, ukoliko u roku od 30 dana pre isticanja priznatog prava, podnese zahtev sa neophodnom dokumentacijom i ukoliko za to pravo i dalje ispunjava uslove, o čemu će korisnik imati saznanja na osnovu rešenja o priznatom pravu.
Pravo iz stava 1. ovog člana priznaje se najduže za period do godinu dana, a revizija će se vršiti na svaka tri meseca.
Na osnovu procene i statističke evidencije prema zadatom periodu, Centar za svaku narednu godinu vrši procenu broja korisnika, a koji je osnov za pokretanje postupka javne nabavke.
Na rešenje-uput o priznavanju prava na korišćenje besplatnog obroka može se, preko Centra, izjaviti žalba Odeljenju za javne službe Gradske uprave grada Smedereva - Odseku za socijalnu i zdravstvenu zaštitu, kao drugostepenom organu, u roku od 15 dana od dana prijema rešenja-uputa.
Izuzetno, kada se pojedinac ili porodica nađu u stanju socijalne potrebe a neophodno je hitno postupanje, Centar će u takvom slučaju izdati Potvrdu o korišćenju prava na besplatan obrok, koja će važiti do okončanja postupka i donošenja rešenja.
Pružalac usluge će, tokom trajanja prava svih korisnika, pratiti realizaciju i ukazivati Centru na promene činjeničnog stanja, ukoliko ih bude.
Pojedinac ili porodica kojima se rešenjem-uputom prizna pravo, dužni su da:
- se obavezno legitimišu prilikom preuzimanja besplatnog obroka kod Pružaoca usluge, putem rešenja, potvrde i ličnih identifikacionih isprava (lična karta, pasoš, zdravstvena knjižica) i
- poštuju kućni red Pružaoca usluge.
U slučaju promene mesta boravka, imovnog stanja ili druge činjenice relevantne za ostvarivanje ovog prava, korisnik besplatnog obroka je dužan da obavesti Centar u roku od 5 dana od dana nastupanja promene.
U slučaju da korisnik prava na besplatan obrok prekrši pravila ponašanja ili zloupotrebi svoje pravo (prodaje obroke, ustupa pravo drugom licu, uzima samo hleb, neopravdano neredovno preuzima obroke najduže 5 dana uzastopno ili najduže 15 dana u toku meseca i dr.) Centar može rešenjem-uputom ukinuti priznato pravo.
Pružalac usluge je dužan da, najkasnije u roku od 48 sati od saznanja o nastaloj promeni iz stava 1. ovog člana, dostavi Centru pisano obaveštenje o korisnicima koji krše pravila ponašanja ili zloupotrebljavaju svoje pravo.
Pripremu, distribuciju i raspodelu besplatnog obroka sedam dana u nedelji i to kuvane hrane, vršiće Pružalac usluge koji bude izabran u postupku javne nabavke.
Obavezni uslovi koje mora da ispunjava ponuđač za pružanje usluge pripreme, distribucije i raspodele besplatnog obroka su uslovi koji su određeni Zakonom o javnim nabavkama.
Pružalac usluge je dužan da prilikom pripreme besplatnog obroka zadovolji normative kvaliteta za pripremu hrane, a svi preuzeti poslovi moraju se obavljati po važećim pozitivno-pravnim zakonskim propisima i uz stalni nadzor nadležnih inspekcija.
1. Svaki korisnik besplatnog obroka dobija obrok koji sadrži 0,5 litara kuvane hrane sa 0,50 grama mesa, a koji će biti hermetički upakovan u posude za jednokratnu upotrebu, veknu od 300 grama hleba tipa 500 i 150 grama salate za obrok uz koji se uobičajeno služi salata.
2. Pružalac usluge pripreme, distribucije i raspodele besplatnog obroka (Narodna kuhinja) dužan je da u konkursnoj dokumentaciji dostavi jelovnik za sve dane u sedmici, za sve korisnike besplatnog obroka.
3. Dostava kuvanog obroka korisnicima besplatnog obroka mora se vršiti najmanje na pet distributivnih punktova (jedan punkt u gradu i najmanje četiri punkta u naseljenim mestima).
Po podnetom zahtevu korisnika besplatnog obroka (Narodne kuhinje) za dostavu besplatnog obroka na kućnu adresu, ako je težak invalid, stara osoba ili lice privremeno sprečeno da uzima besplatan obrok (operacija ili teža bolest), Centar vrši procenu opravdanosti zahteva i dostavu besplatnog obroka na kućnu adresu.
Centar, na osnovu evidencije koju vodi, dostavlja izabranom Pružaocu usluge pravnosnažna rešenja o priznavanju prava na besplatan obrok, potvrde i spisak korisnika koji ostvaruju pravo na besplatan obrok.
Pružalac usluge vodi dnevnu evidenciju za svakog korisnika besplatnog obroka, a na osnovu kartona korisnika, koji svaki korisnik poseduje. Na kraju meseca, svaki korisnik besplatnog obroka potpisuje distributivni list, kao dokaz o preuzetom besplatnom obroku.
Izabrani Pružalac usluge dužan je da Centru početkom tekućeg meseca za prethodni mesec dostavi spiskove korisnika prava na besplatan obrok sa brojem izdatih obroka.
Centar, na osnovu dostavljenih spiskova od strane pružaoca usluge i izvršene kontrole, utvrđuje stvarni broj izdatih obroka i Odeljenju za javne službe Gradske uprave grada Smedereva - Odseku za socijalnu i zdravstvenu zaštitu dostavlja konačan spisak korisnika sa stvarno izdatim besplatnim obrocima.
Osnov za prenos sredstava Pružaocu pripreme, distribucije i raspodele besplatnog obroka (Narodna kuhinja) je pravdajuća dokumentacija, iz prethodnog meseca, koju čini spisak korisnika Narodne kuhinje sa brojem stvarno izdatih besplatnih obroka, početkom tekućeg meseca za prethodni mesec, dostavljena Odeljenju za javne službe Gradske uprave grada Smedereva. Navedena dokumentacija mora biti potpuna i overena od strane odgovornog lica Pružaoca pripreme, distribucije i raspodele besplatnog obroka (Narodna kuhinja).
U skladu sa donetim Rešenjem o obrazovanju Komisije za praćenje rada Narodne kuhinje, Pružalac usluge je dužan da istoj omogući uvid u svoj rad, u cilju kontrole pridržavanja ugovornih obaveza.
Nadzor nad kvalitetom i distribucijom besplatnog obroka vrši Komisija iz stava 1. ovog člana, najmanje jednom mesečno i zapisnik o izvršenoj kontroli dostavlja Odeljenju za javne službe Gradske uprave grada Smedereva na dalje postupanje.
Izmene i dopune ovog Pravilnika vršiće se na način predviđen za njegovo donošenje.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o ostvarivanju prava na besplatan obrok ("Narodna kuhinja") ("Službeni list grada Smedereva", broj 10/2015).
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Smedereva".
Samostalni član Pravilnika o izmenama i dopunama
Pravilnika o finansiranju, načinu rada i uslovima za ostvarivanje prava na
besplatan obrok (Narodna kuhinja) na teritoriji grada Smedereva
("Sl. list grada Smedereva", br. 2/2018)
Član 4
Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja, a objaviće se u "Službenom listu grada Smedereva".