PRAVILNIK
O REGISTRU PRAVNIH SHVATANJA

("Sl. glasnik RS", br. 74/2018)

Član 1

U Komori javnih izvršitelja Republike Srbije (u daljem tekstu: Komora) vodi se registar pravnih shvatanja u koji se u sažetom obliku unose pravni stavovi i mišljenja, izraženi u odlukama suda ili aktima drugih organa u pojedinim predmetima izvršenja i obezbeđenja, a koji su od značaja za javnoizvršiteljsku praksu. 

Registar pravnih shvatanja vodi se odvojeno za svako sredstvo izvršenja i obezbeđenja, hronološkim redom.

U Komori se kao posebni registri vode i registri za pravna shvatanja, izražena u aktima i odlukama: Vrhovnog kasacionog suda, Ustavnog suda, Evropskog suda za ljudska prava, Ministarstva pravde (u daljem tekstu: Ministarstvo), Republičkog geodetskog zavoda i Poreske uprave, a koji se odnose na izvršni postupak i postupak obezbeđenja. 

Član 2

Organizacione jedinice Komore na sednicama Saveta raspravljaju o pravnim shvatanjima izraženim u odlukama sudova i drugih organa sa njihovog područja i u formi referata obaveštavaju Izvršni odbor o pitanjima koja su od značaja za postupanje javnih izvršitelja. 

Radi razmatranja pravnih shvatanja i spornih pitanja od značaja za postupanje javnih izvršitelja u Republici Srbiji, Izvršni odbor održava najmanje tri posebne sednice godišnje. 

O upisu pravnog shvatanja u registar odlučuje Izvršni odbor posebnim zaključkom.

O svakom upisu u registar, Komora obaveštava Ministarstvo, kojem se omogućava i nesmetan uvid u registar.

Upisana pravna shvatanja mogu se objaviti u biltenu Komore ili na internet stranici Komore, a sa njima se mogu upoznati Vrhovni kasacioni sud Srbije, Visoki savet sudstva, nadležna ministarstva i drugi organi i organizacije. 

Član 3

Uz registar se obrazuje i čuva sledeća dokumentacija:

1) odluka suda ili drugog organa čije se pravno shvatanje upisuje u registar;

2) referat Organizacione jedinice Komore;

3) zaključak Izvršnog odbora Komore o upisu pravnog shvatanja.

Dokumentacija o registru čuva se u klaseru.

Član 4

Prilikom dostavljanja odluka ili akata na osnovu kojih se upisuje pravno shvatanje, javni izvršitelji, organizacione jedinice i Izvršni odbor su dužni da pseudonimiziraju i anonimiziraju podatke o ličnosti koje se odnose na stranke, učesnike u postupku ili službena lica koja su učestvovala u donošenju odluka ili akata na osnovu kojih se upisuje pravno shvatanje.

Pseudonimizacija i anonimizacija podataka o ličnosti obuhvata zamenu i izostavljanje podataka na osnovu kojih je moguće identifikovati učesnika u postupku ili donosioca odluke ili akta, kao i podataka o licu na osnovu kojih bi mogao biti otkriven njegov identitet.

Član 5

Stručna služba Komore stara se o pripremi posebnih sednica Izvršnog odbora na kojima se razmatraju pravna shvatanja i može u tu svrhu obaviti konsultacije sa javnim izvršiteljima, predsednicima organizacionih jedinica i drugim stručnjacima iz određene oblasti.

Član 6

Registri pravnih shvatanja vode se u elektronskom obliku na obrascu koji je prilog broj 1 ovog pravilnika i čini njegov sastavni deo.

Član 7

Ovaj pravilnik stupa na snagu po dobijanju saglasnosti Ministarstva pravde i objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Prilog broj 1

 

OBRAZAC REGISTRA PRAVNIH SHVATANJA

NAZIV REGISTRA

1. Redni broj pravnog shvatanja:

2. Inicijator upisa pravnog shvatanja:

3. Naziv i sedište donosioca odluke ili akta u kome je izraženo pravno shvatanje:

4. Pravno shvatanje:

5. Poslovni broj i datum donošenja zaključka o upisu pravnog shvatanja:

6. Napomena:

(u napomenu se unose podaci o tome da li je pravno shvatanje objavljeno i da li je sa njim upoznat neki drugi organ).