PRAVILNIK
O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA JAVNIM SREDNJIM ŠKOLAMA NA TERITORIJI AP VOJVODINE, ZA REALIZACIJU PROJEKTNIH AKTIVNOSTI NA TEMU ZADRUGARSTVA U 2018. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 49/2018)

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnikom za dodelu bespovratnih sredstava javnim srednjim školama na teritoriji AP Vojvodine, za realizaciju projektnih aktivnosti na temu zadrugarstva u 2018. godini (u daljem tekstu: Pravilnik) propisuju se namena i visina bespovratnih sredstava, korisnici, obavezna dokumentacija, postupak dodeljivanja bespovratnih sredstava, postupanje s nepotpunim prijavama, kriterijumi za dodelu sredstava, zaključivanje ugovora s korisnicima bespovratnih sredstava, obaveze korisnika sredstava i druga pitanja značajna za realizaciju projektnih aktivnosti na temu zadrugarstva i Finansijskog plana Pokrajinskog sekretarijata za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo AP Vojvodine za 2018. godinu (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretarijat).

Visina i način dodele bespovratnih sredstava

Član 2

Bespovratna sredstva koja se dodeljuju iznose 1.300.000,00 dinara.

Sredstva iz stava 1. ovog člana dodeljivaće se putem konkursa koji će biti objavljen u "Službenom listu AP Vojvodine", dnevnom listu "Dnevnik", kao i na internet stranici Sekretarijata.

Konkurs je otvoren zaključno sa 19.10.2018. godine.

Dokumentacija podneta na konkurs se ne vraća.

Bespovratna sredstva po ovom konkursu utvrđuju se do 100% od ukupne vrednosti projekta.

Prilikom obračuna, uzima se ukupna vrednost projekta s porezom na dodatu vrednost (PDV).

Sredstva koja se dodeljuju po ovom konkursu namenjena su za realizaciju projektnih aktivnosti na temu zadrugarstva, i to:

1. Troškovi organizovanog prevoza učenika srednjih škola, radi posete zadrugama

2. Troškovi ishrane učenika srednjih škola prilikom posete zadrugama, i

3. Troškove nagrada za najbolje prezentacije koju će ustanove dostaviti nakon obilaska zadruga.

Sredstva koja se dodeljuju po ovom Konkursu utvrđena su iznosu do:

1. Troškovi organizovanog prevoza učenika srednjih škola, radi posete zadrugama u iznosu do 40.000,00 dinara

2. Troškovi ishrane učenika srednjih škola prilikom posete zadrugama u iznosu od 400,00 dinara po jednom učeniku

3. Troškove nagrada za najbolje prezentacije koju će ustanove dostaviti nakon obilaska zadruga, i to:

- Prvo mesto iznosom od 150.000,00 dinara,

- Drugo mesto iznosom od 100.000,00 dinara, i

- Treće mesto iznosom od 50.000,00 dinara.

Pravo učešća na konkursu

Član 3

Pravo da konkurišu imaju javne srednje škole koje obrazuju učenike u području rada poljoprivreda, proizvodnja i prerada hrane, sa sedištem na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, a koje su upisane u Registar poljoprivrednih gazdinstava i nalaze se u aktivnom statusu, i koje u završnom razredu imaju nastavni predmet Preduzetništvo.

Podnosioci prijave koji ostvare pravo na dodelu bespovratnih sredstava obrazovaće grupu učenika završnih razreda, koja će, u saradnji i na predlog predstavnika Zadružnog saveza Vojvodine, obići Zadruge na području AP Vojvodine, pri čemu će ista imati priliku da se upozna sa načinom rada i poslovanja jedne savremene zadruge.

Grupa učenika mora se obrazovati u sastavu od najmanje 20, a najviše 50 učenika.

Zadruga koja se obilazi može biti udaljena najviše do 150 km od sedišta ustanove.

Ustanove srednjeg obrazovanja mogu obići minimalno jednu, a maksimalno dve Zadruge, pri čemu su dužni o planiranim posetama izjasniti se na prijavnom obrascu.

Nakon obilaska zadruga, svaka grupa učenika napraviće prezentaciju na temu: Značaj zadružnog organizovanja za poljoprivrednike i kvalitet života u ruralnim sredinama, u trajanju od maksimalno 20 minuta.

Rok za dostavljanje prezentacije je 01.12.2018. godine.

Komisija za sprovođenje konkursa i razmatranje prijava pregledaće pristigle prezentacije, i odabrati tri koje su po mišljenju komisije na najadekvatniji način prepoznale značaj zadrugarstva danas, i nagraditi grupe učenika, odnosno ustanovu čiji su predstavnici napravili najbolje prezentaciju, i to:

1. Prvo mesto iznosom od 150.000,00 dinara,

2. Drugo mesto iznosom od 100.000,00 dinara, i

3. Treće mesto iznosom od 50.000,00 dinara

Nakon odabira tri grupe, odnosno ustanova, sa istima će se zaključiti ugovori u kojima će se definisati za koju namenu se dodeljena sredstva mogu iskoristiti.

Potrebna dokumentacija

Član 4

Potrebna dokumentacija:

1. čitko popunjen obrazac prijave, sa obaveznim potpisom i pečatom podnosioca;

2. fotokopija lične karte ili očitana čipovana lična karta ovlašćenog lica u pravnom licu;

3. original izvod iz registra poljoprivrednih gazdinstava, koji izdaje Uprava za trezor (prva strana izvoda RPG-a sa osnovnim podacima, ne stariji od 30 dana od dana podnošenja prijave);

4. fotokopija potvrde o poreskom identifikacionom broju;

5. izjava podnosioca prijave da po nekom drugom osnovu ne koristi bespovratna podsticajna sredstva za istu namenu;

6. izjava podnosioca prijave da nema neizmirenih obaveza prema Sekretarijatu, kao i prema Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, na osnovu ranije potpisanih ugovora;

7. realizacija upisa učenika po obrazovnim profilima i razredima u školskoj 2018/2019 godini;

8. Predračun o ceni prevoza učenika radi posete zadrugama.

Postupanje sa prijavama

Član 5

Podnete prijave razmatra komisija obrazovana u skladu sa Poslovnikom o radu komisija za izradu Konkursa i Pravilnika i postupanje po konkursima raspisanih u Pokrajinskom sekretarijatu za poljoprivredu vodoprivredu i šumarstvo od 05.06.2018. godine (prečišćen tekst).

Razmatranje prijava, bodovanje i kriterijumi

Član 6

Podnete prijave, Komisija evidentira po redosledu pristizanja.

Ukoliko neka od podnetih prijava ima nedostatke koje komisiju sprečavaju da postupa po njoj, ako nije razumljiva ili nije potpuna, komisija u roku od 5 dana od prijema takve prijave obaveštava podnosioca da prijavu upodobi u roku od 5 dana.

Ukoliko u predviđenom roku, podnosilac ne dopuni domentaciju, prijava će biti odbačena.

Komisija neće uzimati u razmatranja prijave podnete od lica koja nemaju pravo da učestvuju na konkursu podnete nakon isteka roka koji je propisan Konkursom.

Član 7

Komisija daje predlog za dodelu bespovratnih sredstava na osnovu podnete dokumentacije, kriterijuma i bodova propisanih ovim članom i to prema tabeli:

Kriterijum

Način bodovanja

Bodovi

Ukupan broj bodova

 

Broj učenika koji će obrazovati grupu za obilazak zadruge/a

20-30
31-40
41-50

10
20
30

Broj upisanih obrazovnih profila u području rada poljoprivreda, proizvodnja i prerada hrane

do 2
3-4
5 i više

10
20
30

Ukupan broj učenika u školi u području rada poljoprivreda, proizvodnja i prerada hrane

do 200
201 do 400
401 i više

10
20
30

 

 

 

 

 

 

Dosadašnje korišćenje sredstava Pokrajinskog sekretarijata za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo

Do 2 puta
Od 2 do 5 puta
6 i više puta

10
20
30

Broj zadruga čiji se obilazak planira

1 zadruga
2 zadruge

5
10

Zapisnik, predlog odluke i odluka

Član 8

Komisija o svom radu vodi zapisnik u koji se unose svi relevantni podaci o radu Komisije (ko je prisutan, razlog odsutnosti, različita mišljenja povodom ispunjenosti uslova iz prijava), a obavezno se navode ukupan broj podnetih prijava sa prikazom traženih sredstava, prihvatljive prijave sa prikazom bodova i iznosa, neprihvatljive prijave razvrstane po razlozima neprihvatljivosti (npr. nepotpune, manjak bodova, manjak sredstava sa prikazom traženih iznosa i bodova u slučaju kada ih je moguće izbodovati) i prijave poslate na dopunu, kako one koje se dopunjuju od strane podnosioca prijave, tako i one koje organ dopunjuje tj. pribavlja dokumentaciju po službenoj dužnosti.

Sastavni deo zapisnika je i predlog odluke u kojoj se utvrđuju pojedinačni iznosi sredstava po podnosiocu prijave kom su odobrena sredstva i način bodovanja, a podnosiocima prijave kojima sredstva nisu odobrena navode se razlozi odbijanja/odbacivanja (npr. nepotpune, nedostatak bodova, nedostatak sredstava sa prikazom traženih iznosa i bodova u slučaju kada ih je moguće izbodovati).

Zapisnik o radu sa predlogom odluke potpisuju svi prisutni članovi komisije.

Zapisnik sa predlogom odluke i odluka donose se najkasnije u roku od sedam dana od dana prijema poslednje blagovremene prijave.

Odluka se objavljuje na sajtu Sekretarijata.

Odluku donosi Pokrajinski sekretar. Odluku parafiraju članovi komisije, koji su bili prisutni prilikom odlučivanja.

Pojedinačna rešenja

Član 9

Na osnovu odluke komisija sačinjava, a Sekretar donosi rešenje sa obrazloženjem i poukom o pravnom sredstvu za podnosioce prijava kojima su prijave odbijene/odbačene ili nisu u potpunosti prihvaćene prijave na osnovu predloga odluke iz člana 8. stav 2.

Pravo prigovora

Član 10

Pored navedenih lica iz člana 9. Ovog Pravilnika, pravo prigovora ima i svaki nezadovoljni podnosilac prijave, kojem su odobrena sredstva na osnovu odluke koja je objavljena na sajtu sekretarijata.

Prigovor se ulaže Pokrajinskom sekretaru u roku od 3 dana od dostavljanja pojedinačnog rešenja, odnosno najkasnije u roku od 7 dana od dana objavljivanja odluke na sajtu Sekretarijata.

Pokrajinski sekretar odlučuje o prigovoru u roku od 7 radnih dana od dana prijema prigovora.

Prigovor sekretar može da odbaci kao neblagovremen, nedozvoljen, podnet od strane neovlašćenog lica, da ga usvoji u potpunosti ili delimično ili da odbije prigovor kao neosnovan.

O prigovoru se odlučuje rešenjem.

Konačna odluka

Član 11

Konačnu odluku donosi Pokrajinski sekretar, nakon donetih rešenja po osnovu eventualnih prigovora, koja se objavljuje na sajtu sekretarijata.

Ugovor o dodeli sredstava

Član 12

Nakon donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava, sekretar u ime Sekretarijata zaključuje ugovor o dodeli sredstava s korisnikom, kojim se regulišu prava i obaveze ugovornih strana.

Vreme zaključenja ugovora jeste najkasnije 10 dana od dana donošenja odluke o dodeli sredstava.

Korisnik sredstava je u obavezi da prilikom potpisivanja ugovora sa Sekretarijatom o korišćenju sredstava dostavi registrovanu menicu s meničnom izjavom kao sredstvo obezbeđenja.

Ugovor potpisuje pokrajinski sekretar ili lice koje on ovlasti za potpisivanje, a parafiraju ga vršilac dužnosti podsekretara u Sekretarijatu, vršilac dužnosti pomoćnika pokrajinskog sekretara za pravne i opšte poslove i planiranje i izvršenje budžeta i agroekonomiku, izvršilac i vršilac dužnosti pomoćnika pokrajinskog sekretara za oblast za koju je raspisan konkurs.

Isplata bespovratnih sredstava

Član 13

Korisnik sredstava obavezuje se da na kraju projekta dostavi narativni i finansijski izveštaj o namenskom utrošku sredstava, račune, izvod iz banke kao dokaz o izvršenom plaćanju, ugovore i sl., a koja dokumentacija će biti definisana ugovorom.

Isplata sredstava u delu koji se tiče finansiranja organizovanog prevoza učenika srednjih škola radi posete zadrugama i troškove ishrane učenika srednjih škola prilikom posete zadrugama, izvršiće se nakon zaključenja ugovora a u skladu sa prilivom sredstava u budžet APV.

Isplata sredstava u delu koji se tiče finansiranja troškova nagrade za najbolje prezentacije, izvršiće se nakon što korisnici sredstava dostave prezentacije, te Komisija izvrši odabir, a nakon zaključenja ugovora u skladu sa prilivom sredstava u budžet APV.

Praćenje izvršavanja ugovora

Član 14

Kontrolu primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja, namenskog i zakonitog korišćenja doznačenih sredstava i preduzimanje mera, vršiće Budžetska inspekcija AP Vojvodine.

Sektor za sprovođenje poljoprivredne politike, praćenje evropskih integracija u oblasti ruralnog razvoja i savetodavne službe i Sektor za pravne i opšte poslove i planiranje i izvršenje budžeta i agroekonomiku, imaju pravo da, pored Budžetske inspekcije AP Vojvodine, vrši uvid u realizaciju predmeta ovog ugovora.

Završne odredbe

Član 15

Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu APV".