PRAVILNIK

O NAČINU I ROKOVIMA VRŠENJA POPISA IMOVINE I OBAVEZA GRADA VRANJA - GRADSKE UPRAVE GRADA VRANJA I USKLAĐIVANJA KNJIGOVODSTVENOG STANJA SA STVARNIM STANJEM

("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 27/2018)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim Pravilnikom propisuje se način i rokovi vršenja popisa imovine, potraživanja, obaveza, hartija od vrednosti i izvora kapitala Gradske uprave grada Vranja (u daljem tekstu: Gradska uprava) i usklađivanje knjigovodstvenog stanja sa stvarnim stanjem koje se utvrđuje popisom.

Član 2

Popis obuhvata: nefinansijsku imovinu (u stalnim sredstvima i u zalihama), finansijsku imovinu i obaveze, u skladu sa pravilnikom koji propisuje klasifikacioni okvir i kontni plan za budžetski sistem, kao i usklađivanje knjigovodstvenog stanja sa stvarnim stanjem koje je utvrđeno popisom.

Član 3

Popis može biti redovan i vanredan.

Član 4

Redovan godišnji popis imovine i obaveza vrši se sa stanjem na dan 31.12. godine za koju se vrši popis i za koju se sastavlja godišnji finansijski izveštaj - završni račun.

Redovan popis počinje najkasnije 01. decembra godine za koju se vrši popis, a po potrebi i ranije, s tim da popis bude završen do poslednjeg dana poslovne godine.

Promene stanja imovine i obaveza u toku popisa, unose se u popisne liste na osnovu verodostojnih računovodstvenih isprava.

Član 5

U toku godine može se vršiti vanredni popis u izuzetnim slučajevima propisanim zakonom (statusne promene, promene oblika organizovanja i sl.).

Izuzetno, popis knjiga, filmova, fotosa i arhivske građe, vrši se jednom u pet godine.

Izuzetno, popis robe i materijala u magacinu i bifeu, vrši se u toku godine u slučaju promene magacionera, promene odgovornog lica - računopolagača, pojava krađe i pronevera, nastanka štete zbog elementarnih nepogoda i dr.

Član 6

Za izvršenje popisa, iz člana 1. ovog Pravilnika, Gradonačelnik rešenjem obrazuje Centralnu popisnu komisiju i posebne komisije, određuje period u kome će komisija vršiti popis i rokove za dostavljanje Izveštaja po izvršenom popisu Gradskom veću.

Za organizaciju i izvršenje popisa odgovoran je načelnik Gradske uprave.

Član 7

U komisijama za popis ne mogu biti određena lica koja rukuju imovinom, odnosno koja su zadužena za imovinu koja je predmet popisa, niti rukovodioci tih lica, kao ni lica koja vode analitičku evidenciju te imovine.

Konkretni zadaci i poslovi popisnih komisija utvrđuju se Uputstvom za rad komisija za popis.

II NAČIN IZVRŠENJA POPISA

Član 8

Lica koja rukuju imovinom i njihovi neposredni rukovodioci dužni su da, najkasnije do dana određenog za početak popisa, izvrše neophodne pripreme radi što lakšeg, bržeg i pravilnijeg popisivanja.

Član 9

Komisije za popis su dužne da, pre početka popisa, sačine Planove rada po kojima će vršiti popis i iste dostave načelniku Gradske uprave radi davanja saglasnosti na iste.

Komisijama za popis, pre početka popisa, mogu se dati liste sa nomenklaturnim brojevima, nazivima, vrsti i jedinicama mere imovine koja se popisuje.

Podaci iz knjigovodstva, odnosno iz odgovarajućih knjigovodstvenih evidencija o količinama, ne mogu se davati komisijama za popis pre upisivanja stvarnog stanja u popisne liste i pre nego što članovi popisnih komisija potpišu te liste.

Član 10

Popis obuhvata:

1. utvrđivanje stvarnih količina imovine koja se popisuje merenjem, brojanjem, procenom i sl., bliže opisivanje popisane imovine, kao i unošenje podataka u popisne liste,

2. upisivanje u popisne liste naturalnih promena nastalih u periodu vršenja popisa pre i posle 31. decembra godine za koju se vrši popis i svođenje stanja na dan 31. decembar te godine,

3. unošenje knjigovodstvenog naturalnog stanja imovine u popisne liste,

4. utvrđivanje naturalnih razlika između stanja utvrđenog popisom i knjigovodstvenog stanja,

5. unošenje cena popisane imovine,

6. vrednosno obračunavanje popisane imovine,

7. sastavljanje Izveštaja o izvršenom popisu.

Izuzetno, od stava 1. tačka 2. ovog člana, u slučaju kada Gradska uprava vodi stalnu količinsku i vrednosnu evidenciju o ulazu i izlazu imovine, kao stanje po popisu na dan 31. decembra može upisati njeno knjigovodstveno stanje na taj dan, pod uslovom da je u toku godine izvršen popis imovine i da su viškovi i manjkovi utvrđeni tim popisom proknjiženi na osnovu odluke nadležnog organa.

Član 11

Predsednici, odnosno članovi popisnih komisija odgovorni su za tačnost utvrđenog stanja po popisu, za uredno sastavljanje popisnih lista i iskazivanje u naturalnom i vrednosnom obliku, kao i za blagovremeno vršenje popisa.

Član 12

Tuđa imovina koju koristi Gradska uprava, ili imovina Gradske uprave koju koristi drugo pravno lice, popisuje se u posebnim popisnim listama koje se najkasnije do 20. januara naredne godine, dostavljaju vlasnicima popisane imovine.

Imovina čija je vrednost umanjena zbog oštećenja, neispravnosti, zastarelosti i sličnih razloga, popisuje se u posebnim popisnim listama.

Imovina koja na dan popisa nije zatečena u Gradskoj upravi (imovina na putu ili u inostranstvu, imovina data na poslugu, zajam, čuvanje, popravku i sl.) unosi se u posebne popisne liste na osnovu verodostojne dokumentacije, ako do dana završetka popisa nisu primljene popisne liste od pravnih lica kod kojih se ta imovina nalazi.

Nadležna komisija daje predlog o statusu rešavanja imovine iz stava 3. ovog člana.

Član 13

Popis gotovinskih ekvivalenata i gotovine u blagajni, hartije od vrednosti i stranih sredstava plaćanja vrši se brojanjem prema apoenima i upisivanjem utvrđenih iznosa u posebne popisne liste.

Gotovina i hartije od vrednosti koje se nalaze na računima i depo računima, popisuju se na osnovu izvoda o stanju tih sredstava na dan 31. decembra godine za koju se vrši popis.

Član 14

Popis finansijskih plasmana, potraživanja i obaveza vrši se prema stanju u poslovnim knjigama, pod uslovom da je njihovo usklađivanje sa dužnicima i poveriocima izvršeno najmanje jednom godišnje i da o tome postoji verodostojna isprava.

Finansijski plasmani, potraživanja i obaveze za koje ne postoji uredna dokumentacija iskazuju se u posebnim popisnim listama.

III IZVEŠTAJ O IZVRŠENOM POPISU

Član 15

Po završenom popisu nefinansijske imovine, posebne popisne komisije dužne su da sastave Izveštaj o izvršenom popisu kome se prilažu popisne liste sa izvornim materijalom koji je služio za sastavljanje popisnih listi, kao i da isti dostavi Centralnoj popisnoj komisiji, najkasnije do 25. januara naredne godine.

Izveštaj o izvršenom popisu finansijske imovine i obaveza za prethodnu godinu, posebna popisna komisija dostavlja Centralnoj popisnoj komisiji, najkasnije do 15. februara naredne godine.

Centralna popisna komisija kontroliše Izveštaje o izvršenom popisu posebnih popisnih komisija, objedinjuje ih i sastavlja jedinstveni Izveštaj o izvršenom popisu imovine i obaveza sa predlogom mera.

Jedinstveni Izveštaj o izvršenom popisu sa predlogom mera i potpisanim popisnim listama od strane članova Centralne popisne komisije i od strane odgovornog lica, predsednik Centralne popisne komisije dostavlja Gradskom veću, kao i internoj reviziji, najkasnije do 25. februara naredne godine.

Član 16

Gradsko veće, u prisustvu predsednika Centralne popisne komisije, razmatra Izveštaj o izvršenom popisu imovine i obaveza i donosi rešenje o usvajanju Izveštaja o popisu i zaključke o:

- postupku sa utvrđenim manjkom,

- postupku sa utvrđenim viškom,

- rashodovanju imovine koja je dotrajala ili više nije upotrebljiva.

Izveštaj o izvršenom popisu, zajedno sa popisnim listama i rešenjem o usvajanju Izveštaja o popisu, dostavljaju se na knjiženje računovodstvu najkasnije u roku od tri dana od dana usvajanja.

Član 17

Utvrđeni manjkovi ne mogu se prebijati sa viškom, osim u slučaju očigledne zamene pojedinih sličnih materijala i robe.

IV ZAVRŠNE ODREDBE

Član 18

Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja.

Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o načinu i rokovima vršenja popisa imovine i obaveza, broj: 06-156/2012-04 od 03.12.2012. godine.

Pravilnik objaviti u "Službenom glasniku grada Vranja".