ODLUKA
O ODRŽAVANJU ČISTOĆE I UPRAVLJANJU OTPADOM

("Sl. list grada Pančeva", br. 6/2014, 38/2016, 29/2017 i 23/2018)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom propisuju se uslovi i način organizovanja poslova u komunalnoj delatnosti održavanja čistoće i upravljanja otpadom na teritoriji grada Pančeva, kao i uslovi pružanja i korišćenja ove komunalne usluge, a naročito:

- uslovi za održavanje čistoće i upravljanje otpadom, kojima se obezbeđuje potreban obim, vrsta i kvalitet usluge;

- prava i obaveze Javno komunalnog preduzeća ili drugog pravnog lica i prava i obaveze korisnika usluge;

- način obezbeđivanja kontinuiteta u održavanju čistoće i upravljanja otpadom;

- način pružanja usluga održavanja čistoće i upravljanja otpadom u slučaju nastupanja vanrednih okolnosti;

- održavanje deponije.

Održavanje čistoće na površinama javne namene i upravljanje komunalnim otpadom je komunalna delatnost od opšteg interesa.

Član 2

Pojedini izrazi, upotrebljeni u ovoj odluci imaju sledeće značenje:

KOMUNALNA DELATNOST je delatnost pružanja komunalnih usluga od značaja za ostvarenje životnih potreba fizičkih i pravnih lica kod kojih je jedinica lokalne samouprave dužna da stvori uslove za obezbeđenje odgovarajućeg kvaliteta, obima, dostupnosti i kontinuiteta, kao i nadzor nad njihovim vršenjem.

UPRAVLJANJE KOMUNALNIM OTPADOM je sakupljanje komunalnog otpada, njegovo odvoženje, tretman i bezbedno odlaganje uključujući upravljanje, održavanje, saniranje i zatvaranje deponija kao i nadzor nad tim aktivnostima, organizacija primarne i sekundarne separacije, bezbedno odlaganje, uključujući upravljanje, održavanje, saniranje i zatvaranje deponija i nadzor nad tim aktivnostima kao i prikupljanje podataka o sastavu i količini komunalnog otpada.

POVRŠINA JAVNE NAMENE jeste prostor određen planskim dokumentom za uređenje ili izgradnju javnih objekata ili javnih površina za koje se utvrđuje opšti interes u skladu sa posebnim zakonom (ulice - kolovozi i trotoari, trgovi, staze i prolazi u naselju i slobodni prostori između stambenih, stambeno-poslovnih i poslovnih zgrada sa parking prostorima i putevima, nadvožnjaci, javna stepeništa i mostovi, javna kupališta i plaže, uređene rečne obale, autobuska stajališta, parkovi, skverovi i zelene površine u stambenim naseljima i druge površine javne namene), a dostupna je za korišćenje svim građanima, pravnim i fizičkim licima na teritoriji grada Pančeva.

ODRŽAVANJE ČISTOĆE NA POVRŠINAMA JAVNE NAMENE je čišćenje, sakupljanje i odvoženje komunalnog otpada sa površina javne namene, održavanje i pražnjenje korpi za otpad na površinama javne namene, čišćenje i pranje asfaltiranih, betonskih, popločanih i sličnih površina javne namene, čišćenje kupališta, plaža i zelenih površina i čišćenje i odvoženje snega i leda sa površina definisanih Planom javnog komunalnog preduzeća.

KORISNIK KOMUNALNE USLUGE je svako fizičko ili pravno lice na teritoriji grada Pančeva koje je vlasnik ili zakupac stambenog prostora, poslovnog objekta odnosno poslovnog prostora ili investitor građevinski radova (u daljem tekstu: investitor).

POSLOVNI PROSTOR podrazumeva zatvoreni, otvoreni, ograđeni ili na drugi način obeležen prostor, koji služi za obavljanje poslovne delatnosti. Pod poslovnim prostorom u smislu ove odluke ne smatraju se: uređeni sportski tereni, školska dvorišta, uređene zelene površine i poljoprivredno zemljište (njive, vrtovi, voćnjaci, vinogradi, livade, pašnjaci, ribnjaci, trstici, močvare i druge akvatorije). Parkinzi, pristupni putevi i korisne saobraćajnice, kao i otvoreni skladišni odnosno magacinski prostor, obračunava se primenom korektivnog faktora 0,3.

POSLOVNI OBJEKAT podrazumeva poslovne objekte koji su izgrađeni i služe za obavljanje poslovne delatnosti.

STAMBENI OBJEKAT podrazumeva stambene jedinice i pomoćne objekte koji su izgrađeni za potrebe stanovanja.

UPRAVLJANJE OTPADOM jeste sprovođenje propisanih mera za postupanje otpadom u okviru sakupljanja, transporta, skladištenja, tretmana i odlaganja otpada, uključujući i nadzor nad tim aktivnostima i brigu o postrojenjima za upravljanje otpadom posle zatvaranja.

POSUDE ZA OTPAD su posude za sakupljanje i odlaganje otpada koje mogu biti u obliku kontejnera, kanti za otpad, korpi za otpad i plastičnih vreća.

KONTEJNER je posuda za otpad tipskog izgleda zapremine do 5,0 m3 otvorenog, poluzatvorenog i zatvorenog tipa koji služi za sakupljanje i odlaganje komunalnog otpada.

KANTA ZA OTPAD je metalna ili plastična posuda za otpad tipskog izgleda, zapremine od 0,08 do 0,12 m3, lako pokretljiva, i služi za sakupljanje i odlaganje komunalnog otpada.

KORPA ZA OTPAD je metalna ili plastična posuda za otpad, postavljena na javnim površinama, zapremine od 0,02 do 0,05 m3, a služi za sakupljanje i odlaganje sitnog komunalnog otpada.

PLASTIČNA VREĆA ZA OTPAD je od polimernog materijala, dimenzija minimalne širine 0,4 m i minimalne dužine 0,7 m, može se zatvoriti vezivanjem otvora na vrhu vreće, a služi za sakupljanje i odlaganje selektovanog ambalažnog otpada (PET ambalaža, papir/karton, folija, limenke, tetrapak...).

KOMUNALNI OTPAD jeste otpad iz domaćinstava (kućni otpad), kao i drugi otpad koji je zbog svoje prirode ili sastava sličan otpadu iz domaćinstava.

OSTALI OTPAD smatra se pepeo koji nastaje u stambenim i poslovnim objektima, kao i ugljena prašina i strugotine od drveta koja nastaje prilikom transporta, istovara i obrade ogrevnog materijala.

OPASAN OTPAD jeste otpad koji po svom poreklu, sastavu ili koncentraciji opasnih materija može prouzrokovati opasnost po životnu sredinu i zdravlje ljudi i ima najmanje jednu od opasnih karakteristika utvrđenu posebnim propisima, uključujući i ambalažu u kojoj je opasan otpad bio ili jeste upakovan.

ZAPALJIVE MATERIJE su one materije koje pod normalnim uslovima mogu da se zapale i nako toga nastave da samostalno gore sve do svog potpunog sagorevanja.

POSEBNI TOKOVI OTPADA jesu kretanja otpada (istrošenih baterija i akumulatora, otpadnog ulja, otpadnih guma, otpada od električnih i elektronskih proizvoda, otpadnih vozila i drugog otpada) od mesta nastajanja, preko sakupljanja, transporta i tretmana, do odlaganja na deponiju.

BIORAZGRADIVI OTPAD jeste otpad koji je pogodan za anaerobnu ili aerobnu razgradnju, kao što su hrana, baštenski otpad (trava, suvo lišće i sitno granje, slama i seno, iglice četinara, strugotine, opiljci drveta, ostaci od cveća i raznog baštenskog bilja), papir i karton.

KABASTIM OTPADOM smatraju se svi kabasti predmeti koji se po svojoj veličini ne mogu odlagati u posude za otpad (sanitarni uređaji, metalni otpad, građevinski otpad i otpad od rušenja, baštenski otpad i sl.) koji se nalaze u stambenim objektima, poslovnim objektima i poslovnim prostorima.

OTPAD KOJI SE NE MOŽE ODLAGATI U KONTEJNERE obuhvata kabasti kućni otpad i otpatke koji zbog svoje veličine ne smeju da se odlažu u posude za otpad, a potiču iz privrednih i drugih delatnosti (oprema i delovi opreme, palete, konstrukcije, kancelarijski mobilijar i slične vrste otpada koje spadaju u neopasan otpad).

OTPAD IZ DOMAĆINSTVA (kućni otpad) sastoji se od otpada koji svakodnevno nastaje u stambenim objektima, zajedničkim prostorijama stambenih zgrada i drugim pomoćnim objektima, poslovnim prostorima koji se po svojoj veličini i karakteristikama može odložiti u posude za otpad.

GRAĐEVINSKI OTPAD u smislu ove odluke je sav inertni otpad koji potiče od građevinske industrije i rušenja građevinskih objekata, može da sadrži otpadni građevinski materijal, kao što je zemlja, šut, malter, blokovi, cigla, crep, mulj i sl. nastao prilikom gradnje, rekonstrukcije, popravke i rušenja stambenih objekata, trotoara i ulica.

SEPARACIJA KOMUNALNOG OTPADA predstavlja odvajanje iz mešovitog kućnog otpada kategorija sekundarnih sirovina (papir, karton, staklo, PET ambalaža, plastika, tetrapak, aluminijumska i druga metalna ambalaža, organski otpad i ostali otpad) od ostalog otpada i njegovo odlaganje u posebne posude za otpad koje su namenski postavljene za određenu kategoriju otpada.

RECIKLAŽA jeste ponovna prerada otpadnih materijala u proizvodnom procesu za prvobitnu ili drugu namenu, osim u energetske svrhe.

KOMPOSTIRANJE jeste tretman biorazgradivog otpada pod dejstvom mikroorganizama, u cilju stvaranja komposta, u prisustvu kiseonika i pod kontrolisanim uslovima.

JAVNO KOMUNALNO PREDUZEĆE je vršilac komunalnih usluga na koje se odnosi ova odluka, odnosno preduzeće kome je povereno održavanje čistoće i upravljanje otpadom. Na teritoriji naseljenih mesta Pančevo, Dolovo, Ivanovo i Starčevo vršilac komunalnih usluga u skladu sa ovom odlukom je JKP "Higijena" Pančevo, a na području naseljenih mesta Banatski Brestovac, Banatsko Novo Selo, Glogonj, Jabuka, Kačarevo i Omoljica javna komunalna preduzeća kojima je poverena ta delatnost.

II ODRŽAVANJE ČISTOĆE

Član 3

Poslove održavanja čistoće na površinama javne namene u smislu ove odluke obavlja Javno komunalno preduzeće.

Član 4

Za održavanje čistoće na površinama javne namene koje nisu u nadležnosti Javnog komunalnog preduzeća ili su definisane drugim odlukama, odgovorni su neposredni korisnici tih površina, odnosno pravna i fizička lica kojima su te površine poverene na upravljanje, korišćenje i održavanje (groblje, pijace, površine koje se nalaze neposredno ispred stambenih i poslovnih objekata, otvoreni kišni kanali, zelene površine, autobuske i železničke stanice, peroni i drugo).

Član 5

Čišćenje i odnošenje snega i leda sa uređenih stajališta, skverova, trgova, staza, pešačkih prolaza, parkinga, integrisanih ulica i pešačkih ulica vrši Javno komunalno preduzeće.

Čišćenje snega i leda sa trotoara, ispred i oko stambenih, poslovnih i stambeno-poslovnih objekata, prostora oko montažnih objekata, ugostiteljskih objekata, prodavnica, bioskopa, škola, zdravstvenih ustanova i sl., obezbeđuju i odgovorna su pravna i fizička lica koja su vlasnici, ili korisnici tih objekata, odnosno pravna i fizička lica koja obavljaju delatnost u tim objektima, koji i snose troškove čišćenja.

U slučaju da se inspekcijskim nadzorom utvrdi da sneg i led nisu očišćeni sa površina iz stava 2. ovog člana, nadležni gradski organ za inspekcijske poslove donosi rešenje da sneg i led očisti Javno komunalno preduzeće, a o trošku pravnog ili fizičkog lica iz stava 2. ovog člana.

Član 6

Održavanje čistoće na površinama javne namene vrši se u skladu sa Planom rada (u daljem tekstu: Plan Javnog komunalnog preduzeća), uz saglasnost Gradskog veća.

Sve površine koje nisu obuhvaćene planom iz prethodnog stava čiste se po nalogu Komunalne inspekcije.

Član 7

Na površinama javne namene mora se postaviti dovoljan broj posuda za otpad.

Na površinama javne namene, posude za otpad postavlja Javno komunalno preduzeće.

Na ostalim površinama javne namene koje nisu definisane ovom Odlukom, posude za otpad postavljaju se o trošku neposrednih korisnika tih površina.

Član 8

Posude za otpad moraju biti odgovarajuće po vrsti, tipu i nameni za sakupljanje i odlaganje otpada i postavljene na sabirnom mestu, na način da se mogu lako prazniti, prati i održavati.

III UPRAVLJANJE KOMUNALNIM OTPADOM

III.1 Sakupljanje i odvoženje komunalnog otpada

Član 9

Sakupljanje i odvoženje komunalnog otpada obavlja se prema Planu Javnog komunalnog preduzeća.

Član 10

Uklanjanje i uništavanje zapaljivih i opasnih materija po život i zdravlje ljudi vrši se u skladu sa posebnim propisima.

Korisnici usluge su u obavezi da pepeo koji nastaje u stambenim i poslovnim objektima u ohlađenom stanju sakupe u vrećama koje su zatvorene (zavezane na vrhu) i smeste ih pored kućnih kanti i kontejnera, u vreme određeno Planom Javnog komunalnog preduzeća.

Član 11

Komunalni otpad korisnici usluge iznose i ostavljaju u kontejnere, kante za otpad ili u plastičnim vrećama.

Korisnici usluge sa individualnim stanovanjem i poslovni korisnici koji na nedeljnom nivou imaju količine komunalnog otpada kao individualno domaćinstvo, u obavezi su da zatvorene kućne kante i zavezane plastične vreće sa komunalnim otpadom ostavljaju na mestu koje je dostupno vozilu Javno komunalnog preduzeća (do metar od ivice puta) i u vreme koje je određeno Planom Javnog komunalnog preduzeća.

U zgradama koje imaju izgrađene posebne prostore za komunalni otpad i prostorije za kontejnere, otpad se do odvoženja drži na način koji je prilagođen procesu rada Javno komunalnog preduzeća, a o čistoći tih prostora, odnosno prostorija stara se Skupština stanara zgrade.

Posude za otpad postavljaju se izvan javnih saobraćajnih površina, na mestima predviđenim Planom Javnog komunalnog preduzeća.

Određivanje lokacije za sabirno mesto na koje se postavljanju kontejneri, obavlja se uz prethodne konsultacije i obaveštavanje predstavnika Mesne zajednice.

Posude za otpad (kontejneri) ne smeju se pomerati sa mesta koja su određena Planom Javnog komunalnog preduzeća i prazni ih isključivo Javno komunalno preduzeće.

Izuzetno, kontejneri se mogu postavljati na površine namenjene pešačkom saobraćaju i parkiranju motornih vozila ukoliko nema mogućnosti da se postave na drugo mesto. U tom slučaju, mesto za postavljanje kontejnera i način njihovog obeležavanja određuje organizaciona jedinica Gradske uprave grada Pančeva nadležna za poslove saobraćaja.

Posude za otpad su tipizirane, odnosno moraju biti takve da onemogućuju rasipanje otpada, širenje neprijatnih mirisa, kao i da se mogu oprati i dezinfikovati.

Broj, vrstu i dimenzije posuda za otpad, određuje Javno komunalno preduzeće, u zavisnosti od kvadrature stambenog i poslovnog objekta odnosno poslovnog prostora i broja korisnika usluga.

Član 12

Kod kolektivnog načina stanovanja u stambenim zgradama, u stambenim, odnosno poslovnim objektima, sa ukupno najviše šest stanova, odnosno najviše šest poslovnih lokala - prostora, komunalni otpad se do odvoženja mora držati u posudama za otpad - kućnim kantama i vrećama.

Korisnici komunalne usluge za navedene objekte iz prethodnog stava dužni su da podnesu prijavu Javno komunalnom preduzeću radi odnošenja otpada, i da o svom trošku obezbede dovoljan broj odgovarajućih posuda za otpad, kao i da posude za otpad, iznose na mesto koje odredi Javno komunalno preduzeće.

Ukoliko korisnici usluge iz prethodnih stavova ne obezbede dovoljan broj odgovarajućih posuda za otpad, iste će obezbediti Javno komunalno preduzeće o trošku korisnika usluge, prema nalogu komunalne inspekcije.

Član 13

Kod kolektivnog načina stanovanja, kućni otpad iz stambenih odnosno poslovnih objekata koji imaju više od šest stambenih, odnosno poslovnih jedinica, do odvoženja drži se u kontejnerima.

Kontejnere za novoizgrađene objekte odnosno privremene objekte (manji montažni objekti, kiosci, tezge i sl.) kao i prilikom rekonstrukcija i adaptacija i drugih građevinskih radova, nabavlja investitor odnosno vlasnik objekta u broju i vrsti koje odredi Javno komunalno preduzeće. Investitor odnosno vlasnik objekta je u obaveza da Javnom komunalnom preduzeću dostavi potvrdu o izvršenoj nabavci kontejnera, u pisanoj formi.

U vršenju tehničkog pregleda objekta mora da učestvuje lice koga odredi Javno komunalno preduzeće, a koje sačinjava i dostavlja izveštaj o ispunjenosti uslova organu nadležnom za izdavanje građevinske dozvole.

Organ nadležan za izdavanje građevinske dozvole ne može izdati upotrebnu dozvolu bez izveštaja o ispunjenosti uslova iz prethodnog stava.

Korisnici komunalne usluge za objekte iz stava 1. ovog člana koji nemaju obezbeđene kontejnere dužni su da podnesu prijavu Javno komunalnom preduzeću radi odnošenja otpada, i da o svom trošku obezbede dovoljan broj i vrstu kontejnera, kao i da kontejneri stoje na sabirnom mestu koje je određeno Planom Javnog komunalnog preduzeća.

Ukoliko korisnici usluge iz prethodnih stavova ne obezbede dovoljan broj odgovarajućih posuda za otpad, iste će obezbediti Javno komunalno preduzeće o njihovom trošku, prema nalogu Komunalne inspekcije.

Član 14

Ukoliko prilikom izvođenja radova na površinama javne namene dođe do oštećenja mesta za postavljanje posuda za otpad, izvođač radova je u obavezi da tu površinu nakon izvedenih radova vrati u pređašnje stanje.

Član 15

Pri odvoženju kućnog otpada i drugog otpada, Javno komunalno preduzeće dužno je da obezbedi da se otpad ne rasipa, da se ne stvara prekomerna buka, kao i da se ne prljaju i ne oštećuju površine određene za držanje kontejnera i drugih posuda za otpad, kao i površine preko kojih se otpad odnosi.

Posle pražnjenja, posude za otpad moraju se vratiti na predviđeno mesto (kućne kante na mesto gde su bile iznete, a kontejneri na svoje sabirno mesto).

Javno komunalno preduzeće je dužno da obezbedi stalno čišćenje površine oko posuda za otpad, njihovo pranje i održavanje u higijenskom stanju.

Po potrebi, kontejnere i sabirna mesta za kontejnere Javno komunalno preduzeće pere i dezinfikuje.

Član 16

U delovima naselja u kojima je vozilima Javno komunalnog preduzeća potpuno onemogućen prilaz, korisnici usluge su dužni da posude za otpad iznose na mesto gde je taj prilaz dostupan.

Mesto iz prethodnog stava određuje Javno komunalno preduzeće, o čemu obaveštava Komunalnu inspekciju i korisnike usluga putem Mesne zajednice.

Otpad koji ne može da se odloži u posude za otpad (kabasti otpad)

Član 17

Prevoz kabastog otpada vrši se najmanje dva puta godišnje, bez naknade, a prema rasporedu odvoženja koji utvrdi Javno komunalno preduzeće i koje se objavljuje preko sredstava informisanja.

U slučaju vanrednog prevoza kabastog otpada, Javno komunalno preduzeće naplatiće uslugu u skladu sa važećim aktom preduzeća kojim su određene cene za vanredne komunalne usluge.

Prevoz kabastog otpada vrši se na način koji onemogućava njegovo rasipanje ili u posebno obeleženim kontejnerima koji su postavljeni na posebno određenim mestima.

Korisnici usluga mogu samostalno da transportuju kabasti otpad do posebne lokacije za njegovo odlaganje.

Javno komunalno preduzeće obezbeđuje i oprema centre za sakupljanje komunalnog otpada koji nije moguće odložiti u kontejnere za komunalni otpad niti na deponiji.

III.2 Odlaganje komunalnog otpada

Član 18

Poslove upravljanja deponijom, njeno održavanje i zatvaranje obavlja Javno komunalno preduzeće kojem je povereno obavljanje ove delatnosti.

Odlaganje komunalnog otpada obavlja se prema Planu Javnog komunalnog preduzeća.

Komunalni otpad prevozi se specijalnim vozilima i odlaže na posebno uređenu lokaciju za tu namenu - deponiju komunalnog otpada.

Komunalni otpad koje je već izmešan sa opasnim otpadom, razdvaja se ako je to moguće, u protivnom se taj otpad smatra opasnim.

Fizička i pravna lica mogu prevoziti o svom trošku i uz naknadu u skladu sa važećim aktom Javnog komunalnog preduzeća kojim su određene cene, deponovati na odgovarajuću deponiju: kabasti, baštenski, građevinski i otpad od rušenja i ostali otpad koji se više ne može tretirati pre odlaganja odnosno koji je neškodljiv po ljudsko zdravlje i životnu sredinu.

IV ODVAJANJE, RAZVRSTAVANJE RECIKLABILNIH MATERIJALA IZ KOMUNALNOG OTPADA (SEPARACIJA) I RECIKLAŽA

Član 19

Domaćinstva i drugi proizvođači komunalnog otpada vrše odvajanje reciklabilnih materijala iz komunalnog otpada radi reciklaže koja je kao proces jedan od elemenata uspostavljanja sistema upravljanja otpadom.

Na teritoriji Grada Pančeva, vrši se organizovano sakupljanje, transport i primarna obrada izdvojenih razvrstanih reciklabilnih materijala poreklom iz komunalnog otpada, kao i odlaganje ostatka komunalnog otpada nakon izdvajanja reciklabilnih materijala - sekundarnih sirovina.

Svi korisnici usluga sakupljanja, transporta i odlaganja otpada su dužni da učestvuju u organizovanom sistemu odvajanja i razvrstavanja komunalnog otpada u skladu sa Planom Javnog komunalnog preduzeća.

Korisnici usluga su odgovorni za odvajanje reciklabilnih materijala na mestu nastanka, njihov transport i odlaganje u namenske posude - vreće i/ili kontejnere.

Vršilac komunalne usluge je u obavezi da u Centru za sakupljanje i razvrstavanje reciklabilnih materijala poreklom iz komunalnog otpada preuzima neopasan reciklabilni otpad od korisnika, i to: papir, karton, tetrapak, metalnu ambalažu, staklenu ambalažu, plastičnu ambalažu, tekstil i sl.

Član 20

Poslove organizovanog sprovođenja odvajanja i razvrstavanja reciklabilnih materijala poreklom iz komunalnog otpada, pripremu i upućivanje u proces reciklaže vrši Javno komunalno preduzeće.

Osnivač može poslove ili pojedine segmente poslova iz stava 1. ovog člana poveriti drugom pravnom licu ili preduzetniku u skladu sa zakonom.

Član 21

Razvrstavanje reciklabilnih materijala iz komunalnog otpada se vrši primarno i sekundarno.

Primarno razvrstavanje reciklabilnih materijala predstavlja sortiranje reciklabilnih materijala - sekundarnih sirovina po vrsti (papir, karton, tetrapak, plastika, staklo, konzerve, PET ambalaža i dr.) na mestu nastajanja komunalnog otpada i njihovo odlaganje u namenske posude za otpad od strane korisnika komunalne usluge. Ova aktivnost se primenjuje kako bi se smanjili troškovi procesiranja i unapredio sistem za upravljanje komunalnim otpadom.

Uslove za primarno razvrstavanje reciklabilnih materijala obezbeđuje Javno komunalno preduzeće sa građanima, u skladu sa tehničkim mogućnostima u sistemu sakupljanja, odvajanja, razvrstavanja, obrade, pretovara, prevoza i odlaganja otpada.

Sekundarno razvrstavanje reciklabilnih materijala predstavlja izdvajanje pojedinih vrsta reciklabilnih materijala - sekundarnih sirovina iz namenskih posuda u koje se odlažu dve i/ili više vrsta reciklabilnih materijala.

Sekundarno razvrstavanje mešovitog komunalnog otpada vrši se u postrojenjima na lokaciji deponije, pri čemu se iz ostatka mešovitog komunalnog otpada izdvajaju reciklabilni materijali - sekundarne sirovine.

Odvojeni reciklabilni materijali prevoze se, na način i pod uslovima koji zavise od toga kojoj kategoriji otpada pripadaju, do mesta gde im se smanjuje veličina - uglavnom mehaničkim putem (sabijanje, sečenje, mlevenje, drobljenje) radi lakšeg pakovanja za transport do lokacija na kojima će se iskoristiti za reciklažu ili u energetske svrhe, ili deponovati.

Odvojeni i po vrstama razvrstani reciklabilni materijali odlažu se na mestima predviđenim za određene kategorije otpada u zavisnosti od toga u koje svrhe će biti upotrebljeni ili odloženi.

Posude za prikupljanje odvojenih i razvrstanih reciklabilnih materijala su vreće, kutije i standardizovani kontejneri koji moraju biti jasno i vidno obeleženi oznakama i tekstom u zavisnosti od vrste reciklabilnih materijala poreklom iz komunalnog otpada koji se u njih odlažu.

Posude iz prethodnog stava moraju po veličini, obliku i vrsti materijala od kog su napravljene, odgovarati strukturi razvrstanih reciklabilnih materijala koji se u njih odlažu, a zbog sprečavanja širenja neprijatnih mirisa, rasipanja prikupljenog otpada, mogućnosti izazivanja požara, zagađenja čovekove okoline i sl.

Sabirna mesta za postavljanje namenskih kontejnera za prikupljanje razvrstanih reciklabilnih materijala, čije je poreklo iz komunalnog otpada, nalaze se na istim lokacijama na kojim se nalaze i kontejneri za mešoviti komunalni otpad, a koja moraju biti jasno obeležena i građevinsko - tehnički uređena i opremljena u skladu sa Planom Javnog komunalnog preduzeća.

Zbrinjavanje sakupljenih i razvrstanih reciklabilnih materijala poreklom iz komunalnog otpada vrši se na način i pod uslovima predviđenim zakonom.

Član 22

Tehnički aspekt sprovođenja odvajanja, razvrstavanja i reciklaže reciklabilnih materijala poreklom iz komunalnog otpada podrazumeva da se detaljno utvrde:

- način sprovođenja edukacije korisnika usluga o odvajanju, razvrstavanju i reciklaži reciklabilnih materijala - sekundarnih sirovina poreklom iz komunalnog otpada, odnosno, adekvatno informisanje korisnika usluga kako bi se podstakao razvoj svesti o potrebi angažovanja svakog pojedinca u izdvajanju reciklabilnih materijala na izvoru nastajanja;

- način obezbeđivanja uslova za odvajanje reciklabilnih materijala iz komunalnog otpada na mestu nastanka;

- lokacije za postavljanje posuda za prikupljanje odvojenih i razvrstanih reciklabilnih materijala, njihovo uređenje i opremanje (Plan uređenja i rasporeda sabirnih mesta biće izrađen na osnovu predloga Javnog komunalnog preduzeća u saradnji sa nadležnim gradskim sekretarijatima i službama i u saradnji sa JP "Direkcija za izgradnju i uređenje Pančeva" Pančevo);

- tip, vrstu i broj posuda u zavisnosti od vrste odvojenih reciklabilnih materijala koji će se prikupljati od pojedinih kategorija korisnika usluga i na određenim lokacijama;

- način, dinamiku i vreme nastajanja odvojenih reciklabilnih materijala poreklom iz komunalnog otpada prema vrsti materijala kao i prema vrsti korisnika usluga (stanovi, kuće, privreda...);

- način praćenja i evidentiranja vrste i količine reciklabilnih materijala iz komunalnog otpada koji se upućuju u proces reciklaže, kao i način zbrinjavanja otpada do trenutka otpremanja;

- način recikliranja - postupka proizvodnje poluproizvoda odnosno proizvoda preradom sekundarnih sirovina - reciklabilnih materijala prikupljenih izdvajanjem iz komunalnog otpada;

- drugih neophodnih operacija u sprovođenju odvajanja reciklabilnih materijala iz komunalnog otpada kao i njihovog recikliranja.

Član 23

Ekonomski aspekt sprovođenja odvajanja, razvrstavanja i reciklaže reciklabilnih materijala poreklom iz komunalnog otpada podrazumeva da se detaljno utvrde:

- pokazatelji količina razvrstanog otpada za reciklažu, dalju prodaju ili trajno deponovanje;

- pokazatelji efekta reciklaže;

- troškovi, prihodi i ekonomski efekti sprovođenja odvajanja, razvrstavanja i reciklaže reciklabilnih materijala poreklom iz komunalnog otpada;

- otkupne i prodajne cene reciklabilnih materijala - sekundarnih sirovina, poluproizvoda i proizvoda dobijenih recikliranjem;

- vrsta, visina i način primene beneficija za sve korisnike usluga koji aktivno učestvuju u realizaciji Plana odvajanja, razvrstavanja i reciklaže reciklabilnih materijala poreklom iz komunalnog otpada.

V POSEBNI TOKOVI OTPADA

Član 24

Korisnici usluga u smislu ove Odluke, dužni su da kategorije iz komunalnog otpada koje prema zakonskim odredbama spadaju u posebne tokove otpada predaju na mesto određeno za sakupljanje posebnih tokova otpada poreklom iz komunalnog otpada ili ovlašćenom pravnom licu za sakupljanje određene vrste posebnih tokova otpada.

Javno komunalno preduzeće donosi Plan za upravljanje posebnim tokovima otpada, u skladu sa Lokalnim planom upravljanja otpadom.

VI BIO-RAZGRADIVI OTPAD

Član 25

Javno komunalno preduzeće je u obavezi da donese Program smanjenja količina biorazgradivog otpada u komunalnom otpadu, u skladu sa Lokalnim planom upravljanja komunalnim otpadom.

Član 26

Na osnovu Programa iz prethodnog člana, Javno komunalno preduzeće obezbediće odgovarajuće posude za sakupljanje biorazgradivog otpada i izgraditi odgovarajuće kompostilište.

VII PRAVA I OBAVEZE KORISNIKA USLUGA

Član 27

U cilju zaštite čistoće i pravilnog upravljanja otpadom, na površinama javne namene zabranjeno je:

- bacati komunalni otpad van uličnih posuda za otpad i na drugi način stvarati nečistoću na površinama javne namene,

- prati motorna i druga vozila, kao i vršiti servisiranje motornih vozila na reci Tamiš i drugim vodotokovima, javnim česmama i na površinama javne namene,

- ostavljati otpad na površinama javne namene od testerisanja i cepanja drva i razbijanja uglja i dr.,

- bacati stare stvari, hartije i druge otpatke u otvorene kanale, propuste i na rešetkama slivnika,

- zatrpavati otvorene kanale i propuste,

- odlagati građevinski i drugi materijal (ugalj, drvo, pesak, šljunak, kreč, šljaka, pepeo, šut i sl.) u otvorenim kanalima i propustima,

- mešati opasni otpad sa komunalnim otpadom,

- ostavljati poljoprivredne i druge mašine, alatke, kamp prikolice, čamce i druge stvari,

- isticati reklamne listiće, objave i slične natpise van za to Gradskom odlukom predviđenih mesta,

- bacati u posude za prikupljanje selektovanog otpada neodgovarajući otpad

- spaljivati i uništavati, zakopavati ili na drugi način uništavati komunalni otpad,

- bacati u posude za otpad, otpad koji je štetan po ljudsko zdravlje, kao i lako zapaljiv otpad,

- fizičkim i pravnim licama da samovoljno prazne namenske posude za otpad,

- parkirati motorna i duga vozila vozila pored posuda za otpad na način koji onemogućava njihovo pražnjenje,

- odlagati građevinski otpada nastao u toku izvođenja građevinskih radova na površinu javne namene,

- istovarati i ostavljati otpad van deponije odnosno van mesta predviđenih za odlaganje otpada u zavisnosti od vrste,

- vršiti druge radnje kojima se površine javne namene koriste nenamenski i na njima stvara nečistoća.

Član 28

Korisnici komunalne usluge dužni su da koriste uslugu Javno komunalnog preduzeća.

Korisnici komunalne usluge dužni su da neposredno ili preko skupštine stanara zgrade, mesnih zajednica i drugih oblika udruživanja doprinose održavanju čistoće i stalnom unapređivanju uslova za obavljanje komunalne usluge u pogledu kvaliteta, efikasnosti i drugih uslova i neposredno su odgovorni za očuvanje komunalnih objekata i čistoće na površinama javne namene.

Korisnici komunalne usluge dužni su da svoju mesečnu obavezu uplate u roku koji je naveden godine na računu. Ukoliko obaveza ne bude izmirena u navedenom roku, obračunava se zatezna kamata u skladu sa Zakonom.

Član 29

U slučaju da zakupac ne plaća uslugu iznošenja komunalnog otpada, odgovoran je vlasnik stambenog ili poslovnog objekta odnosno prostora.

Član 30

Fizička lica kao korisnici usluga su u obavezi da prijave Javno komunalnom preduzeću površinu, kao i svaku promenu korišćenja stambenog ili poslovnog objekta odnosno prostora (kupoprodaja, nasleđivanje, poklon, zakup i dr.).

Pravna lica odnosno preduzetnici kao korisnici usluge su u obavezi da prijave Javno komunalnom preduzeću početak obavljanja delatnosti, površinu poslovnog objekta odnosno prostora, promenu delatnosti, kao i privremeni ili trajni prestanak obavljanja delatnosti (upis, brisanje, privremena odjava u Agenciji za privredne registre i sl.).

Posebna prava, obaveze i odgovornosti investitora na gradilištu

Član 31

O čistoći na gradilištima dužni su da se staraju investitori.

Pre početka izvođenja radova, investitor je dužan da prijavi Javno komunalnom preduzeću početak radova, gradilište ogradi, a po okončanju radova, ukloni ogradu i očisti teren, u roku od 8 dana.

Investitor je dužan da uz prijavu iz prethodnog stava, dostavi Javno komunalnom preduzeću dokaz o uplati naknade za sakupljanje, odvoženje i odlaganje komunalnog otpada, po važećem aktu preduzeća kojim su određene cene.

Član 32

U toku izvođenja građevinskih radova, investitor je dužan da:

- svakodnevno čisti površinu javne namene ispred i oko gradilišta,

- za vreme rušenja poliva trošni materijal u cilju sprečavanja podizanja prašine,

- olučnjake i rešetke slivnika u neposrednoj blizini gradilišta održava u čistom stanju, kako bi se omogućilo nesmetano oticanje vode,

- vodi računa o tome da sva vozila pre napuštanja gradilišta budu očišćena od blata i druge nečistoće,

- površine javne namene, koje ošteti da dovede u ispravno stanje putem ovlašćenog preduzeća, i to odmah ili najkasnije u roku od tri dana od dana oštećenja,

- obezbedi da se zemlja i drugi rastresiti materijal (pesak, šljunak, kreč i sl.) ne rasturaju i da se drže u odgovarajućim posudama ili ograđenim prostorima koji onemogućavaju rasipanje takvih materijala,

- građevinski materijal deponuje i obezbedi tako da se spreči njegovo rasturanje i raznošenje po površinama javne namene,

- da se po završetku građevinskih radova, materijal ukloni i odnese na lokaciju namenjenu za odlaganje građevinskog otpada i otpada od rušenja,

- Pod građevinskim radovima iz prethodnog stava podrazumeva se uklanjanje objekata, izgradnja, dogradnja, rekonstrukcija i adaptacija postojećih objekata, sanacija i investiciono održavanje, raščišćavanje postojećih objekata kao i raščišćavanje zemljišta i uklanjanje materijala.

Inertni otpad, nastao prilikom izvođenja građevinskih radova, uklanja se na lokaciju namenjenu za odlaganje građevinskog otpada i otpada od rušenja, u skladu sa posebnom odlukom.

Član 33

Prilikom orezivanja i kresanja drveća, ukrasnog šiblja, uklanjanja drveća, košenja travnjaka, popravke puteva i obavljanja drugih radova na površinama javne namene, pravno ili fizičko lice, koje izvodi ove radove, ili preduzetnik, je dužno da sav materijal i otpad ukloni odmah, a nakon obavljenog posla istu površinu javne namene očisti i vrati u prvobitno stanje.

VIII PRAVA I OBAVEZE JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA

Član 34

Javno komunalno preduzeće je dužno da organizuje svoj rad i poslovanje na način kojim se obezbeđuje:

- trajnost, odnosno kontinuitet u obavljanju komunalne delatnosti,

- obim i vrsta komunalne usluge kojom se postiže potreban nivo u zadovoljenju potreba korisnika,

- odgovarajući kvalitet komunalne usluge,

- razvoj i unapređivanje kvaliteta komunalnih usluga, kao i unapređivanje organizacije rada,

- efikasnosti i drugih uslova pružanja usluga, red prvenstva u pružanju komunalnih usluga u slučaju više sile u skladu sa odredbama ove odluke,

- mere zaštite komunalnih objekata i uređaja,

- stalna funkcionalna sposobnost komunalnih objekata,

- distribuciju raspoloživih kontejnera, remont dotrajalih, pranje i dezinfekciju,

- uređenje i održavanje deponije komunalnog otpada,

- postavljanje posuda za selektivno odvajanje otpada i da iz komunalnog otpada izdvaja korisne komponente - sekundarne sirovine.

Javno komunalno preduzeće ima pravo da od korisnika usluga naplati naknadu za izvršenu uslugu i u situacijama kada korisnici usluge ne raspolažu odgovarajućim posudama za otpad, i kada je onemogućen prilaz posudama za otpad komunalnom vozilu, a za to nije odgovorno javno komunalno preduzeće.

Član 35

Javno komunalno preduzeće je dužno da u kontinuitetu pruža komunalne usluge.

Ako usled više sile ili drugih nepredviđenih okolnosti dođe do poremećaja ili prekida u pružanju komunalnih usluga, Javno komunalno preduzeće je obavezno da odmah preduzme mere na otklanjanju uzroka poremećaja odnosno prekida ili na drugi način obezbedi pružanje komunalnih usluga.

Pružanje komunalnih usluga u ovim slučajevima vrši se prema sledećem redosledu:

- pešački prelazi,

- autobuska stajališta,

- trgovi i

- parking prostori

Na ostalim površinama javne namene, Javno komunalno preduzeće će obavljati komunalnu delatnost prema mogućnostima, sve dok viša sila traje.

Član 36

Kad usled više sile Javno komunalno preduzeće nije u mogućnosti da svim korisnicima pruži komunalnu uslugu, ova usluga vršiće se samo određenim korisnicima, prema sledećem redosledu:

- bolnice,

- zdravstvene stanice,

- škole,

- dečije ustanove.

Ostalim korisnicima, Javno komunalno preduzeće će pružiti komunalnu uslugu tek kad zadovolji potrebe korisnika iz stava 1. ovog člana, a prema mogućnostima, sve dok viša sila traje.

Član 37

Pojedine poslove održavanja čistoće i upravljanja otpadom Osnivač može poveriti drugom preduzeću ili preduzetniku.

IX JAVNE MANIFESTACIJE

Član 38

Organizator javne manifestacije ima obavezu da pre održavanja javne manifestacije o tome obavesti Javno komunalno preduzeće sa kojim će zaključiti ugovor o uređenju prostora na kome će se održavati javna manifestacija, u skladu sa posebnom odlukom.

Javno komunalno preduzeće je u obavezi da na dan održavanja najavljene javne manifestacije postavi dovoljan broj odgovarajućih posuda za otpad u blizini mesta gde će se održati javna manifestacija.

Organizatori javne manifestacije za pruženu uslugu uređenja prostora pre i posle održavanja manifestacija, kao i za prevoz i odlaganje otpada iz posuda iz prethodnog stava obavezan je da plati naknadu Javno komunalnom preduzeću na ime troškova, na način koji će se urediti međusobnim ugovorom.

Organizator javne manifestacije je dužan da nakon održane manifestacije ostavi čistu površinu javne namene odnosno nastali otpad odloži u posude za otpad.

X NAČIN OBRAČUNA KOMUNALNE USLUGE

Član 39

Javno komunalno preduzeće donosi akt o cenama, uz saglasnost osnivača, za komunalnu uslugu sakupljanja, odvoženja i odlaganja komunalnog otpada, a na osnovu elemenata za obrazovanje cena komunalnih usluga propisanih Zakonom o komunalnim delatnostima.

Član 40

Cena za sakupljanje i odvoženje komunalnog otpada iz stambenih objekata u naseljenom mestu Pančevo utvrđuje se na osnovu m2 površine.

Cena za sakupljanje i odvoženje komunalnog otpada iz stambenih objekata u naseljenim mestima, gde je sakupljanje i odvoženje komunalnog otpada povereno Javnom komunalnom preduzeću "Higijena" Pančevo, utvrđuje se na osnovu m2 površine i broja odvoženja komunalnog otpada i ista se naplaćuje na sledeći način:

- za 4 odvoženja komunalnog otpada u toku obračunskog meseca - 100% od važeće cene

- za 2 odvoženja komunalnog otpada u toku obračunskog meseca - 50% od važeće cene.

Cena za sakupljanje, odvoženje i odlaganje otpada iz stambenih objekata u ostalim naseljenim mestima utvrđuje se u skladu sa odlukom kojom se određuju komunalne delatnosti u naseljenim mestima na teritoriji grada Pančeva.

Cena za sakupljanje i odvoženje komunalnog otpada iz poslovnih objekata, odnosno prostora, utvrđuje se na osnovu m2 površine, gradske zone i vrste delatnosti.

Cena za odlaganje komunalnog otpada iz stambenih i poslovnih objekata, odnosno prostora, utvrđuje se na osnovu m2 površine.

Javno komunalno preduzeće donosi odluku o cenama za sakupljanje, odvoženje i odlaganje komunalnog otpada, uz saglasnost osnivača.

Član 40a

Izuzetno od člana 40. ove odluke, pravnim licima i preduzetnicima koji obavljaju proizvodnu delatnost, za poslovni prostor predškolskih ustanova i ustanova osnovnog i srednjeg obrazovanja i za poslovni prostor pijaca, nakon definisanja ukupne površine za obračun usluge, utvrđuje se cena za pruženu komunalnu uslugu na sledeći način:

- za poslovni prostor površine do 1 000 m2 - 100% od važeće cene;

- za poslovni prostor površine od 1 001 do 5 000 m2 - 80% od važeće cene;

- za poslovni prostor površine od 5 001 do 10 000 m2 - 70% od važeće cene;

- za poslovni prostor površine preko 10 001 m2 - 60% od važeće cene;

- za poslovni prostor predškolskih ustanova i ustanova osnovnog i srednjeg obrazovanja - 30% od važeće cene;

- za poslovni prostor pijaca - 30% od važeće cene.

Javno komunalno preduzeće i pravno lice, odnosno preduzetnik iz prethodnog stava zaključiće ugovor kojim će se regulisati međusobna prava i obaveze.

Član 40b

Izuzetno od člana 40. ove odluke, Javno komunalno preduzeće i pravno lice čiji je poslovni prostor površine preko 100 000 m2, pravno lice iz severne poslovne zone, kao i pravno lice koje se bavi proizvodnjom obnovljivih izvora energije, zaključiće ugovor kojim će regulisati međusobna prava i obaveze, uz saglasnost Gradskog veća grada Pančeva.

Član 41

Površinu stambenog i poslovnog objekta odnosno prostora utvrđuje Javno komunalno preduzeće.

Korisnik usluge je dužan da omogući utvrđivanje površine stambenog i poslovnog objekta odnosno prostora od strane javno komunalnog preduzeća.

Površina stambenog objekta i poslovnog objekta odnosno prostora utvrđuje se iz ugovora o kupovini, ugovora o zakupu, ugovora o korišćenju odnosno ugovora o otkupu, izvoda iz liste nepokretnosti ili na osnovu skice premera predmetnog objekta izdatog od ovlašćenog preduzeća.

Površina se može odrediti i na osnovu zapisnika ovlašćenog lica javno komunalnog preduzeća u prisustvu korisnika.

U slučaju da se ne može utvrditi površina navedenih objekata, kao i u slučaju da korisnik usluge prigovara na utvrđenu površinu ili odbija saradnju, Javno komunalno preduzeće će podneti prijavu nadležnoj inspekcijskoj službi radi vođenja daljeg postupka u skladu sa Odlukom o komunalnoj inspekciji.

Član 42

Korisniku komunalne usluge, koji stambeni odnosno poslovni objekat ili prostor privremeno ne koriste, mogu se na određeno vreme umanjiti računi odnosno mogu se osloboditi plaćanja usluge u skladu sa aktom o cenama Javnog komunalnog preduzeća, ukoliko podnesu pismeni zahtev.

Član 43

Javno komunalno preduzeće donosi akt o cenama za sakupljanje, odvoženje i odlaganje kabastog otpada, uz saglasnost osnivača.

Član 44

Akt o cenama za usluge sakupljanja, odvoženja i odlaganja otpada iz industrijske proizvodnje koji je po svojoj prirodi ili sastavu sličan otpadu iz domaćinstva, donosi Javno komunalno preduzeće, a na osnovu elemenata za obrazovanje cena komunalnih usluga propisanih Zakonom o komunalnim delatnostima, koju su korisnici svih usluga dužni da plate.

Korisnici usluge sakupljanja, odvoženja i odlaganja inertnog i neopasnog otpada iz industrijske proizvodnje dužni su da predaju Javno komunalnom preduzeću potvrdu o karakterizaciji otpada koji odlažu i druge dokumente u skladu sa Zakonom o upravljanju otpadom.

Član 45

Sredstva za obavljanje komunalne delatnosti održavanja čistoće na površinama javne namene obezbeđuju se iz budžeta grada prema Planu Javnog komunalnog preduzeća.

Uklanjanje divljih deponija vršiće se po nalogu komunalne inspekcije, a u skladu sa aktom o cenama koji donosi Javno komunalno preduzeće.

XI NADZOR

Član 46

Nadzor nad sprovođenjem ove odluke vrši Gradska uprava preko nadležnih organizacionih jedinica i to: za komunalne delatnosti, zaštitu životne sredine, poljoprivredu, selo i ruralni razvoj i poslove saobraćaja.

Poslove inspekcijskog nadzora nad izvršavanjem odredaba ove odluke obavlja Komunalna inspekcija.

Komunalno policijske poslove pri vršenju nadzora nad održavanjem komunalnog reda obavlja Komunalna policija grada Pančeva.

Ako prilikom nadzora, komunalni inspektor odnosno komunalni policajac, utvrdi da se preduzeće ili drugo pravno lice i građani nisu pridržavali odredaba ove odluke, konstatovaće uočene nepravilnosti i nedostatke i naložiti mere za njihovo otklanjanje.

Član 46a

Javno komunalno preduzeće je dužno da jednom godišnje sprovede postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja usluga (u daljem tekstu: Izjašnjavanje) u trajanju od najmanje 30 dana.

Javni poziv za izjašnjavanje iz stava 1. ovog člana, Javno komunalno preduzeće objavljuje u sredstvima javnog informisanja, u elektronskom obliku na internet stranici Javnog komunalnog preduzeća i na internet stranici grada Pančeva.

Javno komunalno preduzeće je dužno da u roku od 15 dana od dana završetka izjašnjavanja dostavi osnivaču izveštaj o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga.

Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika komunalnih usluga takvi da većina korisnika nije zadovoljna pruženom komunalnom uslugom Javnog komunalnog preduzeća, nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave grada Pančeva za komunalne poslove u saradnji sa ostalim organizacionim jedinicama Gradske uprave grada Pančeva, sastavlja Nacrt mera za otklanjanje nedostataka navedenih u izjašnjavanju korisnika i zajedno sa Izveštajem o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pruženih usluga Javnog komunalnog preduzeća, dostavlja Gradskom veću grada Pančeva. Gradsko veće grada Pančeva donosi mere za otklanjanje navedenih nedostataka, sa rokom za preduzimanje mera radi otklanjanja nedostataka, koji ne može biti duži od 90 dana.

Gradsko veće grada Pančeva dostavlja usvojene mere za otklanjanje navedenih nedostataka Skupštini grada Pančeva, radi obaveštavanja.

XII KAZNENE ODREDBE

Član 47

Novčanom kaznom u iznosu od 60.000 dinara kazniće se za prekršaj Javno komunalno preduzeće ako:

1. ne vrši čišćenje i odnošenje snega i leda sa uređenih stajališta, skverova, trgova, staza, pešačkih prolaza, parkinga, integrisanih ulica i pešačkih ulica (član 5. stav 1.),

2. ne održava čistoću na površinama javne namene u skladu sa Planom rada (član 6. stav 1.),

3. na površinama javne namene ne postavi posude za otpad (član 7. stav 1.),

4. ako postupa suprotno članu 15,

5. ne vrši odvoženje kabastog otpada u smislu člana 17,

6. ne prevozi otpad specijalnim vozilima ili istovara ili ostavlja otpad van deponije komunalnog otpada (član 18. stav 3.),

7. postupi suprotno članu 19. stav 5,

8. ne donese Plan za upravljanje posebnim tokovima otpada (član 24.),

9. postupi suprotno članu 25,

10. postupi suprotno članu 26,

11. ne postupa u skladu sa članom 34.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se i odgovorno lice u Javno komunalnom preduzeću novčano kaznom u iznosu od 10.000 dinara.

Član 48

Novčanom kaznom u iznosu od 60.000 dinara kazniće se za prekršaj preduzeće ili drugo pravno lice ako:

1. postupa suprotno članu 4,

2. postupi suprotno odredbama iz člana 5. stav 2,

3. postupi suprotno odredbama iz člana 10. stav 2,

4. postupa suprotno članu 11,

5. postupa suprotno članu 12,

6. ne postupi u smislu člana 13. stav 1, stav 2. i stav 5,

7. nakon izvršenih radova ne vrati u prvobitno stanje površinu javne namene (član 14),

8. postupa suprotno članu 16. stav 1,

9. ne vrši prevoz kabastog otpada na način koji onemogućava njegovo rasipanje ili u posebno obeleženim kontejnerima (član 17. stav 3.),

10. samovoljno prevozi i odlaže komunalni otpad (član 18. stav 3.),

11. ne učestvuje u organizovanom sistemu odvajanja i razvrstavanja komunalnog otpada u skladu s Planom Javnog preduzeća (član 19. stav 3.),

12. postupi suprotno članu 24,

13. postupi suprotno članu 27,

14. ne koristi uslugu Javno komunalnog preduzeća (član 28. stav 1.),

15. postupi suprotno članu 30,

16. postupi suprotno članu 31,

17. postupi suprotno članu 32,

18. postupi suprotno članu 33,

19. ne postupi u smislu člana 38.

20. ne omogući utvrđivanje površine stambenog i poslovnog objekta odnosno prostora od strane Javno komunalnog preduzeća (član 41. stav 2.).

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u iznosu od 10.000 dinara i odgovorno lice u pravnom licu.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u iznosu od 30.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice novčanom kaznom u iznosu od 10.000 dinara.

XIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 49

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o održavanju čistoće i upravljanju otpadom ("Sl. list grada Pančeva", br. 27/11 i 33/11 - ispr.).

Član 50

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva" a primenjivaće se od 1. marta 2014. godine.

 

Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o održavanju čistoće i upravljanju otpadom

("Sl. list grada Pančeva", br. 38/2016)

Član 3

Ova odluka stupa na snagu osmog dana, od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o održavanju čistoće i upravljanju otpadom

("Sl. list grada Pančeva", br. 29/2017)

Član 4

Javno komunalno preduzeće je dužno da izvrši sve potrebne aktivnosti neophodne za obračun cene u skladu sa ovom Odlukom, u roku od 6 meseci od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 5

Ova odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".

 

Samostalni član Odluke o izmeni i dopuni
Odluke o održavanju čistoće i upravljanju otpadom

("Sl. list grada Pančeva", br. 23/2018)

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".