PRAVILNIKO DODELI BESPOVRATNIH PODSTICAJNIH SREDSTAVA ZA SUFINANSIRANJE REALIZACIJE PROJEKATA UGRADNJE KOTLOVA SA VEĆIM STEPENOM KORISNOG DEJSTVA U JAVNIM USTANOVAMA NA TERITORIJI AP VOJVODINE("Sl. list AP Vojvodine", br. 52/2018) |
Ovim Pravilnikom propisuje se namena sredstava, postupak dodeljivanja sredstava, kriterijumi za dodelu sredstava i druga pitanja od značaja za realizaciju programa Pokrajinskog sekretarijata za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj dodelom bespovratnih podsticajnih sredstava za sufinansiranje projekata javnih ustanova sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine u cilju realizacije projekata ugradnje kotlova sa većim stepenom korisnog dejstva u javnim ustanovama.1
Sredstva se dodeljuju javnim ustanovama koje je osnovala Republika Srbija, Autonomna pokrajina Vojvodina, odnosno jedinica lokalne samouprave sa teritorije AP Vojvodine.
Sredstva su obezbeđena u Budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine za 2018. godinu i vode se na posebnom budžetskom razdelu u Pokrajinskom sekretarijatu za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj (u daljem tekstu: Sekretarijat)
________
1 Javne ustanove su ustanove za obezbeđivanje ostvarivanja prava utvrđenih zakonom i ostvarivanja drugog zakonom utvrđenog interesa u oblasti: obrazovanja, nauke, kulture, fizičke kulture, učeničkog i studentskog standarda, zdravstvene zaštite, socijalne zaštite, društvene brige o deci, socijalnog osiguranja, zdravstvene zaštite životinja i javnog informisanja na jezicima nacionalnih manjina (Zakon o javnim službama "Sl. glasnik RS", br. 42/91 i 71/94)
Namene za koje se mogu koristiti bespovratna podsticajna sredstva
Bespovratna podsticajna sredstva koja se dodeljuju mogu se koristiti za sufinansiranje realizacije projekata ugradnje kotlova sa većim stepenom korisnog dejstva u javnim ustanovama, koje koriste javne ustanove na teritoriji Autonomne Pokrajine Vojvodine iz člana 1. ovog Pravilnika, i to za:
- nabavku i montažu novih kotlova na fosilno gorivo (prirodni gas, mazut, lako ulje, ugalj i sl.), sa većim stepenom korisnog dejstva i pratećom opremom u primarnoj toplotnoj podstanici (izmenjivači toplote, cirkulacione pumpe, ekspanzioni sudovi, automatika za regulaciju temperature i ostala prateća mašinska i elektro oprema);
U cenu postrojenja navedenih u stavu 1. ovog člana, ulaze i neophodni prateći elektro radovi za automatizovan ili poluautomatizovan rad kotlovskog postrojenja.
Sredstva koja se dodeljuju ne mogu se koristiti za:
1. sve vrste građevinskih radova;
2. kupovinu polovne opreme i materijala;
3. poreze, uključujući i porez na dodatu vrednost;
4. carinske, uvozne i ostale vrste administrativnih taksi.
Bespovratna podsticajna sredstva koja se dodeljuju mogu se koristiti za sufinansiranje realizacije projekata ugradnje kotlova sa većim stepenom korisnog dejstva u javnim ustanovama, iz člana 1. ovog Pravilnika, na teritoriji Autonomne Pokrajine Vojvodine, sa ciljem:
• ugradnje energetski efikasnije opreme sa većim stepenom korisnog dejstva, radi smanjenja troškova za energiju i energente;
• smanjenja potrošnje fosilnih goriva;
• smanjenja emisije štetnih gasova u okolinu;
• revitalizacije postojećih sistema za grejanje u navedenim ustanovama.
Bespovratna podsticajna sredstva se dodeljuju na osnovu konkursa. Celokupni tekst konkursa se objavljuje u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine" i na internet stranici Sekretarijata http://www.psemr.vojvodina.gov.rs/, kao i skraćeno u jednom od dnevnih glasila koje se distribuira na celoj teritoriji Autonomne Pokrajine Vojvodine.
Obavezni elementi teksta konkursa su:
1. ukupna visina sredstava koja se dodeljuju po konkursu;
2. maksimalan iznos sredstava koji se dodeljuje za realizaciju projekta;
3. namena sredstava;
4. ciljevi projekata;
5. uslovi za učešće na konkursu i dokumentacija koja se podnosi uz prijavu;
6. rok za prijavu na konkurs;
7. način apliciranja;
8. postupak odlučivanja po konkursu;
9. zaključivanje ugovora sa korisnicima kojima su dodeljena sredstva u skladu sa odlukom;
i drugi podaci koji su od značaja za realizaciju konkursa.
Pravo učešća na konkursu i dokumentacija koja se podnosi
Pravo učešća na konkursu imaju javne ustanove sa teritorije Autonomne Pokrajine Vojvodine, koje je osnovala Republika Srbija, Autonomna pokrajina Vojvodina ili jedinica lokalne samouprave (opština/grad) sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine.
Dokumentacija koja se podnosi na konkurs2:
1. Popunjena, potpisana i pečatom overena Prijava za učešće na Konkursu (preuzima se sa sajta Sekretarijata, www.psemr.vojvodina.gov.rs);
2. Potvrda o registraciji (izvod iz odgovarajućeg registra);
3. Fotokopija rešenja o poreskom indentifikacionom broju;
4. Fotokopija kartona deponovanih potpisa;
5. Broj računa otvorenog kod Uprave za trezor;
6. Uverenje Poreske uprave da je izmirio dospele poreze i doprinose i uverenja nadležne lokalne samouprave da je izmirio obaveze po osnovu izvornih lokalnih prihoda, ne stariji od 30 dana od dana objavljivanja konkursa;
7. Idejni mašinski i prateći elektro projekat nove kotlarnice sa predmerom i predračunom (ukoliko se realizuje deo/faza projekta, neophodno je dostaviti predmer i predračun za taj deo/fazu projekta, koji će se realizovati nakon dodele sredstava; faza mora biti funkcionalna celina) u skladu sa odredbama važećeg Zakona o planiranju i izgradnji;
8. Kratak izvod iz studije opravdanosti ili tehno-ekonomske analize isplativosti ugradnje novog kotla; u izvodu mora biti data ukupna godišnja potrošnja toplotne energije sa postojećim i novim rešenjem (u kWh), ukupna godišnja ušteda toplotne energije primenom novog rešenja (u kWh i u %), proračun ukupne godišnje emisije CO2 sa postojećim i novim rešenjem (u tonama), ukupno godišnje smanjenje emisije CO2 primenom novog rešenja (u tonama i u %), ukupna vrednost investicije kao i period otplate investicije;
9. Ukoliko se ugrađuje kotao na prirodni gas, dostaviti kopiju ugovora sa distributerom gasa ili dokaz o postajanju priključka na distributivnu gasnu mrežu;
10. Izjava podnosioca zahteva da nema neizmirenih obaveza prema Sekretarijatu, po osnovu ranije potpisanih ugovora, čiji je rok za realizaciju istekao (obrazac Izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata);
11. Izjava da se protiv podnosioca zahteva ne vodi krivični postupak (obrazac Izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata);
12. Izjava o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata u poslednje 3,5 godine (obrazac Izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata);
13. Izjava podnosioca zahteva (obrazac Izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata);
a) da su, uz sredstva dobijena po ovom Konkursu, obezbeđena/biće obezbeđena preostala finansijska sredstva za realizaciju projekta;
b) da će se namenski i u skladu sa važećom zakonskom regulativom (Zakon o budžetskom sistemu, Zakon o javnim nabavkama i dr.) utrošiti dodeljena sredstva;
c) da će se Sekretarijatu dostavljati izveštaji u skladu sa ugovornim obavezama;
14. Sredstvo finansijskog obezbeđenja kojim podnosilac prijave obezbeđuje ispunjenje svojih ugovornih obaveza NE PODNOSI SE UZ PRIJAVU (Podnosilac prijave kome je dodeljen ugovor je dužan da, prilikom zaključenja ugovora, dostavi sredstvo finansijskog obezbeđenja).
Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.
Prijava i priložena dokumentacija ne vraćaju se podnosiocima.
_______
2 Preporučuje se da dokumentacija bude dostavljena u registratoru, na način da čini celinu sa stranicama označenim njihovim rednim brojem i uvezana na način da se onemogući naknadno vađenje i umetanje listova
Prijave na Konkurs mogu se podneti lično, predajom pisarnici pokrajinskih organa uprave u Novom Sadu, Bulevar Mihajla Pupina br. 16, ili se upućuju poštom, obavezno u pisanoj formi isključivo na konkursnim obrascima koji se mogu preuzeti u Sekretarijatu ili sa sajta Sekretarijata. Obrazac prijave se podnosi overen i potpisan od strane ovlašćenog lica podnosioca prijave u zatvorenoj koverti sa naznakom "NE OTVARATI" i nazivom konkursa.
Postupanje sa prijavama koje se ne smatraju urednim
Komisija neće uzimati u razmatranje prijave koje se ne smatraju urednim i to:
• neblagovremene prijave (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u konkursu)
• nedopuštene prijave (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni konkursom, odnosno one koje se ne odnose na konkursom predviđene namene)
• nepotpune i nerazumljive prijave (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, prijave koje su nepotpisane, sa nepopunjenim rubrikama i neupisanim zahtevanim brojčanim vrednostima u tabeli sa kriterijumima, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom (e-mail), prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, bez odgovarajućeg broja računa otvorenog kod Uprave za trezor, koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke.
Neće se takođe uzimati u razmatranje prijave onih subjekata koji su koristili sredstva Sekretarijata, a u slučaju isteka ugovorenog roka nisu podneli Sekretarijatu finansijske i druge obavezne izveštaje o utrošku dodeljenih sredstava.
Odlučivanje o dodeli sredstava
Pokrajinski sekretar rešenjem obrazuje posebnu konkursnu komisiju za pregled prijava sa priloženom dokumentacijom i izradu predloga za dodelu sredstava (u daljem tekstu: Komisija). Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i eminentni stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Konkurs.
Pokrajinski sekretar razmatra predloge Komisije za dodelu sredstava i donosi odluku o dodeli sredstava korisnicima. Ova odluka je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.
Odluka o dodeli sredstava korisnicima (rezultati konkursa) objavljuje se na zvaničnoj internet adresi Sekretarijata.
Kriterijumi za dodelu sredstava
Prilikom donošenja odluke o dodeli sredstava krajnjim korisnicima, vrši se bodovanje pristiglih prijava, uz primenu sledećih kriterijuma:
1. Specifična vrednost investicije izražena u din/kW |
|
Vrednost investicije ≤ 10.000 din/kW |
10 bodova |
10.000 < Vrednost investicije ≤ 20.000 din/ kW |
7 bodova |
20.000 < Vrednost investicije ≤ 30.000 din/ kW |
4 boda |
Vrednost investicije >30.000 din/ kW |
Prijava se neće razmatrati |
2. Aktivno dnevno vreme korišćenja ustanove u toku grejne sezone |
|
Vreme korišćenja >20 h |
10 bodova |
10 < Vreme korišćenja ≤ 20 h |
7 bodova |
Vreme korišćenja ≤ 10 h |
4 boda |
3. Procentualna ušteda u izdacima za energent |
|
Ušteda > 30% |
10 bodova |
20 % ≤ Ušteda ≤ 30% |
7 bodova |
10 % ≤ Ušteda ≤ 20% |
4 boda |
Ušteda < 10 % |
Prijava se neće razmatrati |
4. Stepen korisnosti kotla |
|
Stepen korisnosti kotla > 95 % |
10 bodova |
90 % < Stepen korisnosti kotla ≤ 95% |
7 bodova |
80% ≤ Stepen korisnosti kotla ≤ 90 % |
4 boda |
Stepen korisnosti kotla < 80% |
Prijava se neće razmatrati |
5. Period otplate investicije |
|
Period otplate < 3 godine |
10 bodova |
3 ≤ Period otplate < 5 godina |
7 bodova |
5 ≤ Period otplate ≤8 godina |
4 boda |
Period otplate > 8 godina |
Prijava se neće razmatrati |
6. Učešće sopstvenih sredstava podnosioca prijave (BEZ PDV-a) |
|
Učešće ≥ 40% |
10 bodova |
30% ≤ Učešće < 40% |
7 bodova |
20% ≤ Učešće < 30% |
4 boda |
Učešće < 20% |
Prijava se neće razmatrati |
7. Broj korisnika u ustanovi |
|
Broj korisnika ≥ 300 |
10 bodova |
100 ≤ broj korisnika < 300 |
7 bodova |
20 ≤ broj korisnika < 100 |
4 boda |
broj korisnika < 20 korisnika |
1 bod |
8. Visina bespovratnih sredstava koja se traže od Sekretarijata (BEZ PDV-a) |
|
Tražena sredstva ≤ 1.000.000,00 din. |
10 bodova |
1.000.000 < Tražena sredstva ≤ 2.000.000 din. |
7 bodova |
2.000.000 < Tražena sredstva ≤ 2.500.000 din. |
4 boda |
Tražena sredstva > 2.500.000 dinara din. |
Prijave se neće razmatrati |
9. Smanjenje emisije CO2 u tonama |
|
Ušteda CO2 > 100 tona 2 |
10 bodova |
40 ≤ Ušteda CO2 ≤ 100 tona 2 |
7 bodova |
Ušteda CO2 < 40 tona 2 |
4 boda |
10. Dosadašnje korišćenje sredstava iz budžeta Sekretarijata u poslednje 3,5 godine |
|
Nisu korišćena sredstva |
10 bodova |
Korišćena sredstva < 5.000.000,00 din. |
7 bodova |
5.000.000,00 ≤ Korišćena sredstva < 10.000.000,00 din. |
4 boda |
Korišćena sredstva ≥ 10.000.000,00 din. |
0 bodova |
11. Stepen razvijenosti jedinice lokalne samouprave3 |
|
IV grupa: čiji je stepen razvijenosti JLS ispod 60% republičkog proseka |
10 bodova |
III grupa: čiji je stepen razvijenosti JLS u rasponu od 60% do 80% republičkog proseka |
8 bodova |
II grupa: čiji je stepen razvijenosti JLS u rasponu od 80% do 100% republičkog proseka |
6 bodova |
I grupa: čiji je stepen razvijenosti JLS je iznad republičkog proseka |
4 boda |
12. Značaj |
|
Značaj ulaganja za AP Vojvodinu |
Do 10 bodova |
_______
3 Uredba o utvrđivanju jedinstvene liste razvijenosti
regiona i jedinica lokalne samouprave za 2014. godinu ("Sl. glasnik RS", br. 104/2014)
Odlukom o dodeli sredstava utvrdiće se pojedinačni iznosi sredstava po korisniku.
Nakon donošenja odluke o dodeli sredstava Pokrajinski sekretar zaključuje sa korisnikom sredstava ugovor o dodeli sredstava.
Obavezni elementi ugovora su:
• podaci o korisniku
• iznos dodeljenih sredstava
• namena za koju se dodeljuju sredstva
• period na koji se zaključuje ugovor
• obaveze korisnika sredstava
• izveštaji koji se podnose Sekretarijatu
• ostali elementi od značaja za realizaciju ugovorenih aktivnosti
Korisnik sredstava je obavezan da Sekretarijatu podnese izveštaje (narativni-opisni i finansijski) o realizaciji projekta i namenskom i zakonitom utrošku sredstava (u daljem tekstu: Izveštaj), najkasnije u roku od 15 dana od ugovorenog roka utvrđenog za realizaciju projekta, sa pripadajućom dokumentacijom.
Finansijski izveštaj mora da sadrži dokaze o utrošenim sredstvima, sa kompletnom dokumentacijom kojom se opravdava namensko i zakonito korišćenje dobijenih sredstava, kao i preostalih sredstava potrebnih za realizaciju projekta (dokumentaciju o sprovedenom postupku javnih nabavki, izvode iz Uprave za trezor, fakture, ugovore, i drugu finansijsku dokumentaciju) overenom od strane ovlašćenih lica.
U narativnoma izveštaju treba da se navedu postupak i redosled sprovođenja projekta sa pojedinačnim navodima svih poslatih dokumenata. Detaljan izgled Izveštaja biće postavljen na sajtu Sekretarijata.
Davalac sredstava zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.
Administrativnu kontrolu Izveštaja sprovodi Sekretarijat, kontrolom izvršenja ugovornih obaveza i Izveštaja sa priloženim dokumentima.
Pokrajinski sekretar može rešenjem obrazovati posebnu komisiju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu za vršenje monitoringa i neposredne kontrole realizacije Projekata.
Sredstva iz budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije Autonomne pokrajine Vojvodine.
Korisnici sredstava dužni su da službi budžetske inspekcije omoguće nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja sredstava po predmetu ugovora.
Korisnici sredstava po javnom konkursu dužni su da kod svih javnih publikacija i objavljivanja o aktivnostima, merama i programima koje se finansiraju i sufinansiraju po javnom konkursu navedu da je u finansiranju i sufinansiranju istih učestvovala Autonomna pokrajina Vojvodina, Pokrajinski sekretarijat za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj.
Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine.