ODLUKA

O OSNIVANJU SLUŽBE ZA INTERNU REVIZIJU ORGANA I SLUŽBI GRADA KRALJEVA

("Sl. list grada Kraljeva", br. 28/2018)

Član 1

Ovom odlukom u okviru prava i dužnosti Grada, kao jedinice lokalne samouprave, osniva se i utvrđuje nadležnost, organizacija, način rada i druga pitanja od značaja za rad Službe za internu reviziju organa i službi grada Kraljeva (u daljem tekstu: Služba).

Član 2

Interna revizija je deo sveobuhvatnog sistema interne finansijske kontrole u javnom sektoru.

Interna revizija je nezavisna i objektivna aktivnost davanja stručnog mišljenja i davanja preporuka rukovodstvu i službama subjekta revizije po upravljanju rizicima i internim kontrolama na način da meri i procenjuje efikasnost postizanja ciljeva definisanih zakonom i drugim propisima, odnosno utvrđenim politikama i procedurama.

Član 3

Služba se osniva kao posebna Služba grada Kraljeva u cilju obavljanja poslova iz delokruga propisanih zakonom kojim se uređuje budžetski sistem, Pravilnikom o zajedničkim kriterijumima za organizovanje i standardima i metodološkim uputstvima za postupanje i izveštavanje interne revizije u javnom sektoru (u daljem tekstu: pravilnik) i Međunarodnim standardima interne revizije i Statutom grada Kraljeva.

U skladu sa Pravilnikom, Služba ne može imati manje od tri interna revizora od kojih je jedan rukovodilac Službe.

Član 4

Služba ima svoj pečat koji je okruglog oblika, sa tekstom po obodu ispisanim ćiriličkim pismom:"Republika Srbija-Grad Kraljevo-Služba za internu reviziju organa i službi grada Kraljeva", a u sredini pečata se nalazi grb Republike Srbije.

Član 5

Odredbama Pravilnika definisani su poslovi, standardi i metodologija interne revizije.

Interna revizija pomaže korisniku javnih sredstava u postizanju njegovih ciljeva, primenjujući sistematičan i disciplinovan pristup u ocenjivanju sistema finansijskog upravljanja i kontrole u odnosu na:

1. identifikovanje rizika, procenu rizika i upravljanje rizikom od strane rukovodioca svih nivoa kod korisnika javnih sredstava,

2. usklađenost poslovanja sa zakonima, internim aktima i ugovorima,

3. pouzdanost i potpunost finansijskih i drugih informacija,

4. efikasnost, efektivnost i ekonomičnost poslovanja,

5. zaštitu sredstava i podataka (informacija) i

6. izvršenje zadataka i postizanje ciljeva.

Interni revizori imaju savetodavnu ulogu koja se sastoji od davanja saveta, smernica, obuka, pomoći ili drugih usluga u cilju povećanja vrednosti i poboljšanja procesa upravljanja u okviru korisnika javnih sredstava, upravljanja rizicima i kontrola.

Član 6

Poslove interne revizije Služba obavlja kod direktnih i indirektnih korisnika sredstava budžeta grada Kraljeva, javnih preduzeća čiji je osnivač Grad, pravnih lica čiji su osnivači javna preduzeća, odnosno pravnih lica nad kojima Grad ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i kod drugih pravnih lica u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnih prihoda.

Od interne revizije izuzimaju se indirektni korisnici sredstava budžeta grada Kraljeva koji su uspostavili internu reviziju na način predviđen Pravilnikom.

Interna revizija obavlja se prema strateškom planu za trogodišnji period, godišnjem planu i planu pojedinačne revizije koji se pripremaju i odobravaju u skladu sa Pravilnikom.

Rukovodilac Službe i interni revizori imaju pravo na neograničen pristup rukovodiocima, zaposlenima i sredstvima subjekta revizije koji su u vezi sa sprovođenjem revizije.

Rukovodilac Službe i interni revizori imaju pravo pristupa svim informacijama, uključujući i poverljive, poštujući njihov odobreni nivo poverljivosti, kao i pristup svim raspoloživim dokumentima i evidencijama u subjektu revizije potrebnim za sprovođenje revizije.

Rukovodilac Službe i interni revizori imaju pravo da zahtevaju od odgovornih lica u subjektu revizije sve neophodne podatke, preglede, mišljenja, dokumente ili neku drugu informaciju u vezi revizije.

Član 7

Služba je organizaciono nezavisna od delatnosti koju revidira, nije deo nijednog poslovnog procesa, odnosno organizacionog dela korisnika budžetskih sredstava grada Kraljeva, a u svom radu je neposredno odgovorna gradonačelniku grada Kraljeva.

Funkcionalna nezavisnost Službe se obezbeđuje samostalnim odlučivanjem o području revizije na osnovu procene rizika, načinu obavljanja revizije i izveštavanju o obavljenoj reviziji.

Član 8

Gradonačelnik grada Kraljeva je odgovoran za uspostavljanje i obezbeđenje uslova za adekvatno funkcionisanje interne revizije.

Radom službe rukovodi rukovodilac Službe, koji za svoj rad i rad Službe odgovara gradonačelniku grada Kraljeva.

Gradonačelnik sa rukovodiocem Službe potpisuje Povelju interne revizije grada Kraljeva.

Poveljom interne revizije grada Kraljeva se određuju cilj, ovlašćenja i odgovornosti interne revizije, status interne revizije u okviru grada Kraljeva, način pristupa internih revizora evidenciji, zaposlenima i imovini neophodnoj za obavljanje zadataka revizije, obim i delokrug rada interne revizije.

Član 9

Rukovodioca Službe postavlja gradonačelnik, na period od 5 (pet) godina, u skladu sa Pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta Službe.

Za rukovodioca Službe može biti postavljeno lice koje pored opštih uslova propisanih zakonom, ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti ekonomske nauke na studijama drugog stepena (master akademske studije, master strukovne studije, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), odnosno na osnovnim studijama ekonomskog smera u trajanju od najmanje četiri godine, najmanje sedam godina iskustva na poslovima revizije, interne kontrole, finansijske kontrole ili računovodstveno-finansijskim poslovima i položen ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru.

Lice koje nema položen ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru, a ispunjava ostale uslove, može obavljati poslove rukovodioca Službe najduže godinu dana od dana završetka obuke koju organizuje Centralna jedinica za harmonizaciju Ministarstva finansija.

Rukovodilac Službe ne može biti lice koje je bilo zaposleno na radnom mestu sa rukovodećim ovlašćenjima u oblasti finansijskog upravljanja kod korisnika javnih sredstava u prethodnih godinu dana.

Član 10

Rukovodiocu Službe može prestati dužnost i pre isteka vremena na koje je postavljen podnošenjem ostavke i razrešenjem.

Ostavka se podnosi u pisanom obliku i ne mora biti obrazložena.

Rukovodilac Službe koji je podneo ostavku obavlja poslove do postavljenja novog rukovodioca Službe.

Rukovodioca Službe razrešava gradonačelnik iz razloga:

- ako se rukovodilac Službe u svom radu ne pridržava Povelje interne revizije, Etičkog kodeksa, Pravilnika i zakona kojim se uređuje budžetski sistem,

- ako rukovodilac Službe ne čuva tajnost podataka i informacija koje su mu stavljene na raspolaganje u postupku revizije, osim ako zakonom nije drugačije propisano,

- ako rukovodilac Službe u svom radu naruši principe objektivnosti, stručnosti, poverljivosti i integriteta,

- ako rukovodilac Službe gradonačelniku ne dostavi godišnji izveštaj o radu Službe, izveštaj o rezultatima svake pojedinačne revizije, periodične izveštaje o napretku o sprovođenju godišnjeg plana interne revizije i izveštaje o adekvatnosti resursa za obavljanje interne revizije i izveštaje o slučajevima u kojima su aktivnosti revizije naišle na ograničenje,

- ako u propisanim rokovima ne donese strateški plan i godišnji plan interne revizije i

- ako u propisanom roku ne položi ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru.

Član 11

Rukovodilac Službe je odgovoran za aktivnosti Službe uključujući i:

- pripremu i podnošenje na odobrenje gradonačelniku nacrta Povelje interne revizije, strateškog i godišnjeg plana interne revizije,

- organizovanje, koordinaciju i raspodelu radnih zadataka internim revizorima u saglasnosti sa njihovim znanjem i veštinama,

- odobravanje plana obavljanja pojedinačnih revizija,

- nadgledanje sprovođenja godišnjeg plana interne revizije i primenu metodologije interne revizije u javnom sektoru od strane Službe,

- pripremu i podnošenje na odobrenje gradonačelniku plana za profesionalnu obuku i profesionalni razvoj internih revizora i

- procenu sistema za finansijsko upravljanje i kontrolnih sistema.

Član 12

Izveštaj o svom radu i radu Službe, rukovodilac Službe dostavlja gradonačelniku najmanje jednom godišnje.

Pored godišnjeg izveštaja dostavlja i:

- izveštaj o rezultatima svake pojedinačne revizije i svim važnim nalazima, datim preporukama i preduzetim radnjama za poboljšanje poslovanja subjekta revizije,

- periodične izveštaje o napretku u sprovođenju godišnjih planova interne revizije,

- izveštaje o svim slučajevima u kojima su aktivnosti rukovodioca Službe i internih revizora naišle na ograničenja.

Rukovodilac Službe obavezan je da sarađuje i koordinira rad sa eksternom revizijom i prisustvuje svim sednicama Gradskog veća grada Kraljeva.

Član 13

Interni revizori zasnivaju radni odnos u Službi u skladu sa odredbama zakona kojima se uređuju radni odnosi zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave.

Poslove internog revizora može obavljati lice koje pored opštih uslova propisanih zakonom, ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti ekonomske nauke na studijama drugog stepena (master akademske studije, master strukovne studije, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), odnosno na osnovnim studijama ekonomskog smera u trajanju od najmanje četiri godine, najmanje tri godine iskustva na poslovima revizije, interne kontrole, finansijske kontrole ili računovodstveno-finansijskim poslovima i položen ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru.

Lice koje nema položen ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru, može obavljati poslove internog revizora najduže godinu dana od dana završetka obuke koju organizuje Centralna jedinica za harmonizaciju Ministarstva finansija.

Član 14

Rukovodilac Službe priprema nacrt Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Službi i dostavlja ga načelniku Gradske uprave grada Kraljeva radi objedinjavanja i dostavljanja Gradskom veću na usvajanje.

Član 15

Na prava i obaveze zaposlenih u Službi primenjuju se propisi kojima se uređuju radni odnosi zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave.

Na obračun i isplatu plate rukovodioca Službe primenjuju se odredbe Odluke o koeficijentima za obračun i isplatu plata izabranih i postavljenih lica u organima grada Kraljeva.

Na obračun i isplatu plata internih revizora primenjuju se odredbe Pravilnika kojim se uređuju plate zaposlenih u Službi koji donosi rukovodilac Službe.

Član 16

Način rada, ovlašćenja interne revizije, kao i pravna zaštita u postupku revizije uređuju se Pravilnikom o radu i ovlašćenjima Službe, koji donosi rukovodilac Službe u roku od 30 dana od dana postavljenja na tu dužnost.

Član 17

Sredstva za finansiranje poslova Službe obezbeđuju se u budžetu grada Kraljeva sa pozicija razdela - izvršni organ grada - gradonačelnik.

Član 18

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kraljeva".