PRAVILNIK

O NAČINU I POSTUPKU RASPODELE SREDSTAVA ZA FINANSIRANJE PROGRAMA I PROJEKATA UDRUŽENJA U OBLASTI OSTVARIVANJA JAVNOG INTERESA PUTEM ORGANIZOVANJA I ODRŽAVANJA SAJAMSKIH MANIFESTACIJA I IZLOŽBI IZ BUDŽETA GRADA SUBOTICE

("Sl. list grada Subotice", br. 27/2018)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom propisuje se namena, kriterijumi, način i postupak dodele sredstava iz budžeta Grada Subotice za finansiranje, sufinansiranje i refinansiranje (u daljem tekstu: finansiranje) programa i projekata (u daljem tekstu: programi) udruženja u oblasti ostvarivanja javnog interesa putem organizovanja i održavanja sajamskih manifestacija i izložbi.

Član 2

Pod udruženjem u smislu ovog pravilnika, podrazumeva se dobrovoljna i nevladina nedobitna organizacija zasnovana na slobodi udruživanja više fizičkih ili pravnih lica, osnovana radi ostvarivanja i unapređenja određenog zajedničkog ili opšteg cilja i interesa, koji nisu zabranjeni Ustavom ili zakonom, upisana u registar nadležnog organa u skladu sa zakonom a koja je registrovana na teritoriji Grada Subotice, odnosno ima sedište na teritoriji Grada Subotice i deluje na tom području (u daljem tekstu: Korisnici sredstava).

Član 3

Sredstva za programske aktivnosti i projekte iz oblasti održivog razvoja koje se realizuju kroz organizovanje i održavanje sajamskih manifestacija i izložbi, predviđena su za sledeće oblasti delovanja:

- programe orijentisane na ekonomsku dimenziju kroz povećanje produktivnosti kreiranjem uslova za zapošljavanje, inovativno preduzetništvo, uključujući i promotivno obrazovne aktivnosti

- programe orijentisane na socijalnu dimenziju kroz promovisanje društvenog ujedinjenja, borbe protiv siromaštva i produktivnog zapošljavanja ljudi, uključujući i promotivno obrazovne aktivnosti

- programe orijentisane na ekološku dimenziju kroz promovisanje organske proizvodnje hrane, podsticanje korišćenja obnovljivih i alternativnih izvora energije, uključujući i promotivno obrazovne aktivnosti.

Programi za čiju realizaciju se dodeljuju budžetska sredstva naročito sadrže: oblast u kojoj se program realizuje, teritoriju, vreme i dužinu trajanja programa, cilj, vrstu i obim aktivnosti koje bi se vršile u toku realizacije programa kao i ukupan broj lica koji je potreban za njegovu realizaciju.

Program čija realizacija traje najduže godinu dana u formalnom smislu može biti označen i nazivom projekat.

Član 4

Visina sredstava za namene predviđene ovim Pravilnikom utvrđuju se Odlukom o budžetu Grada Subotice.

Član 5

U okviru ukupno potrebnih sredstava za realizaciju programa iz oblasti održivog razvoja mogu se iskazati rashodi za usluge po ugovoru (ugovor o delu, ugovor o autorskom honoraru, autorska prava) troškovi prevođenja, pripreme za štampu i štampanje, urednički troškovi, troškovi smeštaja, prevoza, poštanski troškovi kao i drugi troškovi.

Član 6

Sredstva za finansiranje programskih aktivnosti dodeljuju se putem javnog konkursa.

Konkursom se bliže određuju tematske oblasti i prioritetne aktivnosti za koje se dodeljuju sredstva.

Konkurs se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Grada Subotice, sredstvima javnog informisanja i portalu e-Uprava.

II KORISNICI SREDSTAVA

Član 7

Pravo podnošenja prijave za finansiranje, programa u oblasti održivog razvoja putem organizovanja i održavanja sajamskih manifestacija i izložbi imaju udruženja koja ispunjavaju sledeće uslove:

- da su registrovana odn. imaju sedište na teritoriji Grada Subotice, i deluju na tom području

- da su direktno odgovorna za pripremu i/ili izvođenje programa

- da nemaju blokadu računa na dan podnošenja prijave.

Član 8

Podnosioci predloga projekta su u obavezi da predvide aktivnosti u cilju informisanja šire javnosti o donatoru, projektu, planiranim aktivnostima, događajima i rezultatima projekta.

U cilju povećanja vidljivosti programa tokom njegove realizacije nosioci programa će biti u obavezi da:

- kreiraju i distribuiraju odgovarajuće poruke ka ciljnim grupama

- koriste odgovarajuće kanale komunikacije za ciljnu grupu kojoj su namenjene informacije (TV, internet, društvene mreže, radio, štampa i sl.)

- istaknu vizuelni identitet i informaciju o donatoru

III MERILA I KRITERIJUMI ZA IZBOR PROGRAMA U OBLASTI ODRŽIVOG RAZVOJA

Član 9

Merila i kriterijumi za izbor programa koji se finansiraju iz budžeta grada su:

Red. br

KRITERIJUMI

Maksimalan broj bodova

1.

Usklađenost programa sa strategijskim dokumentima na državnom, pokrajinskom ili lokalnom nivou

10

1-3 niska
4-6 srednja
7-10 visoka usklađenost

2.

Inovativnost ponuđenog projekta

15

1-5 niska
6-10 srednja
11-15 visoka inovativnost

3.

Održivost projekta, mogućnost razvijanja programa, sufinansiranje od strane drugih donatora

10

1-3 bez učešća drugih donatora
4-6 učešće jednog donatora
7-10 učešće više donatora

4.

Broj i trajanje projektnih aktivnosti

15

1-5 jednokratna aktivnost
u toku celog projekta
6-15 više aktivnosti u toku više meseci

5.

Međusobna povezanost i usaglašenost elemenata projekata koja se odnosi na usklađenost planiranih aktivnosti s ciljevima, očekivanim rezultatima i ciljnom grupom

15

1-5 niska
6-10 srednja
11-15 visoka usaglašenost

6.

Značaj manifestacije (lokalni, regionalni, međunarodni)

15

1-5 lokalni
6-10 regionalni
11-15 međunarodni

7.

Opravdanost predloga projekta budžeta u odnosu na cilj i projektne aktivnosti

10

1-3 niska
4-6 srednja
7-10 visoka opravdanost

8.

Publicitet koji se ogleda u načinu i stepenu informisanja šire javnosti o projektu (Planirani broj izveštavanja javnosti i medija o tekućim aktivnostima projekta

10

1-3 nizak
4-6 srednji
7-10 visoki publicitet

 

V POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 10

Godišnji plan raspisivanja javnih konkursa nadležni organ objavljuje najkasnije do 31. januara na zvaničnoj internet stranici Grada i dostavlja Kancelariji za saradnju sa civilnim društvom.

Godišnji plan javnih konkursa sadrži podatke o davaocu sredstava, oblasti, nazivu i planiranom periodu raspisivanja javnog konkursa i druge relevantne podatke u zavisnosti od vrste konkursa.

Član 11

Konkurs iz člana 6. Pravilnika raspisuje Gradonačelnik, i oglašava se na zvaničnoj internet stranici grada i portalu e-Uprava.

Obaveštenje sredstvima javnog informisanja o raspisanom i objavljenom konkursu prosleđuje se putem službe nadležne za odnose sa medijima.

Član 12

Konkurs za programe predviđene ovim Pravilnikom obavezno sadrži sledeće podatke:

- jednu ili nekoliko srodnih oblasti od javnog interesa

- ko može učestvovati na konkursu

- iznos sredstava koja se dodeljuju

- pregled konkursne dokumentacije koju je potrebno dostaviti, uz popunjen obrazac predloga programa

- trajanje programa

- bliža merila i dopunske kriterijume za vrednovanje svakog pojedinačnog programa odn. upućivanje na sl. list Grada Subotice, gde je objavljen ovaj Pravilnik sa merilima i kriterijumima za vrednovanje programa.

Član 13

Učesnici konkursa podnose prijavu Komisiji za vrednovanje i rangiranje podnetih prijava i evaluaciju realizovanih aktivnosti po konkursu.

Prijava iz st.1. ovog člana se podnose na posebnom obrascu koji je sastavni deo konkursne dokumentacije.

Obrazac prijave sadrži:

- podatke o podnosiocu prijave (naziv, adresa, e-mail, PIB, matični broj, banka i broj računa)

- podatke o ovlašćenom licu (ime, adresa kontakt, funkcija ovlašćenog lica)

- podatke o programu (opis, mesto i vreme realizacije, vrednost programa, finansijski plan organizovanja manifestacije, iznos tražen od Grada, druge specifične podatke od značaja za realizaciju programa u skladu sa uslovima konkursa).

Uz obrazac prijave, podnosilac je dužan obavezno da podnese:

1. Izvod iz registra - rešenje o registraciji iz Agencije za privredne registre

2. Pregled osnovnih podataka o podnosiocu prijave (istorijat, opis, delatnost, dosadašnje projekte i sl.)

3. Detaljan opis programa sajamske manifestacije ili izložbe koji sadrži sledeće elemente: učesnike programa, značaj, mesto i vreme realizacije (opis priložiti na najviše dve stranice, uz koje je moguće priložiti publikacije, štampani, audio, video, digitalni i drugi materijal)

Prijava se podnosi u roku od 15 dana od dana objavljivanja konkursa.

Nepotpune i neblagovremene prijave i prijave podnete od lica koje nemaju pravo da učestvuju na konkursu neće biti razmatrane.

Član 14

Predsednika i članove Komisije za vrednovanje i rangiranje podnetih prijava i evaluaciju realizovanih aktivnosti po konkursu (u danjem tekstu: Komisija), u skladu sa odredbama ovog Pravilnika imenuje Gradonačelnik.

Komisija ima predsednika i četiri člana koji su poznavaoci oblasti rada korisnika sredstava, finansijske ili pravne oblasti.

Članovi Komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem Komisije (Izjava o nepostojanju sukoba interesa).

Imenovano lice ne može preduzimati radnje u svojstvu člana komisije pre nego što potpiše Izjavu iz stava 3. ovog člana.

U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član Komisije je dužan da o tome odmah obavesti ostale članove Komisije i da se izuzme iz daljeg rada Komisije.

Ukoliko se utvrdi sukob interesa, Gradonačelnik će svojim aktom imenovati novog člana Komisije.

Članovi Komisije ne dobijaju naknadu za svoj rad.

Član 15

Sukob interesa u smislu ovog Pravilnika postoji ako član Komisije ili članovi njegove porodice (bračni ili vanbračni drug, dete ili roditelj), zaposleni ili član organa udruženja koje učestvuje na konkursu ili bilo kog drugog udruženja povezanog na bilo koji način sa tim udruženjem ili u odnosu na ta udruženja, ima bilo koji materijalni ili nematerijalni interes, suprotan javnom interesu i to u slučajevima porodične povezanosti, ekonomskih interesa ili drugog zajedničkog interesa.

Član 16

Komisija utvrđuje listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih programa u roku koji ne može biti duži od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava.

Lista iz stava 1. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Grada i na portalu e-Uprava.

Učesnici konkursa imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju u roku od 3 dana od dana objavljivanja liste iz stava 1. ovog člana.

Na listu iz stava 1. ovog člana učesnici konkursa imaju pravo prigovora u roku od 8 dana od dana njenog objavljivanja.

Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, Komisija donosi u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.

Odluku o izboru programa kao i dodeli sredstava po konkursu donosi Gradonačelnik, na osnovu Izveštaja o sprovedenom postupku, zapisnika o radu i predloga Komisije za raspodelu sredstava, u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora.

Odluka iz stava 6. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Grada i na portalu e-Uprava.

Član 17

Sredstva koja se u skladu sa ovim Pravilnikom odobre za realizaciju programa jesu namenska sredstva i mogu da se koriste isključivo za realizaciju konkretnog programa u skladu sa ugovorom koji zaključuje Gradonačelnik sa udruženjem.

Član 18

Ugovorom iz člana 17. ovog Pravilnika se uređuju međusobna prava, obaveze i odgovornosti ugovornih strana, a naročito: utvrđen predmet programa, rok u kome se program realizuje, konkretne obaveze ugovornih strana, iznos sredstava i način obezbeđenja i prenosa sredstava, instrumenti obezbeđenja za slučaj nenamenskog trošenja sredstava, odn. neizvršenja ugovorne obaveze, kao i povraćaj neutrošenih sredstava.

Korisnik sredstava dužan je da pre sklapanja ugovora dostavi izjavu da sredstva za realizaciju odobrenog programa nisu na drugi način već obezbeđena kao izjavu o nepostojanju sukoba interesa i interni akt o antikorupcijsko politici.

V PRAĆENJE REALIZACIJE PROGRAMA

Član 19

Komisija iz člana 14. ovog Pravilnika prati realizaciju programa za koje su odobrena sredstva.

Praćenje realizacije obuhvata:

1. Obavezu udruženja da obaveštava o realizaciji programa u rokovima predviđenim ugovorom.

2. Pregledanje izveštaja od strane Komisije

3. Monitoring posete

4. Obavezu udruženja da omogući predstavnicima Komisije da izvrše uvid u dokumentaciju nastalu u toku realizacije programa/projekta.

5. Prikupljanje informacija od korisnika programa.

6. Druge aktivnosti predviđene ugovorom

Praćenje može obuhvatiti i reviziju ovlašćenog revizora, ukoliko je to predviđeno ugovorom.

Udruženje odn. realizator programa je dužno da Komisiji omogući praćenje realizacije programa.

Član 20

Udruženje izrađuje periodične i završne narativne i finansijske izveštaje.

Periodični i završni narativni izveštaj sadrži: detaljan opis aktivnosti i rezultata realizacije programa u odnosu na planirane aktivnosti definisane ugovorom, kao i obrazloženje za svako odstupanje od programa.

Periodični i završni finansijski finansijski izveštaj sadrži: prikaz budžeta koji je sastavni deo ugovora, sa pregledom svih nastalih troškova, kao i celokupnu dokumentaciju koja ukazuje na namenski utrošak istih.

Izveštaje predviđene prethodnim stavovima ovog člana udruženje dostavlja u rokovima predviđenim ugovorom.

Član 21

Pregledom finansijskih izveštaja iz člana 20. ovog Pravilnika, Komisija utvrđuje da li su budžetska sredstva namenski korišćena i da li postoji računovodstvena dokumentacija koja ukazuje na namenski utrošak istih.

Plaćanja i izdaci koji nisu u skladu sa ugovorom ili su bez pripadajuće računovodstvene dokumentacije neće biti priznati o čemu se udruženje obaveštava pismenim putem.

Pregledom narativnog izveštaja ostvaruje se uvid i vrši procena kvaliteta i uspešnosti programa.

O izvršenoj proceni Komisija obaveštava korisnika sredstava.

Udruženje na zahtev Komisije je dužno da u roku od 8 dana dostavi dopunsku dokumentaciju i dodatno objašnjenje navoda iznetih u izveštaju.

Član 22

U cilju praćenja realizacije programa Komisija može organizovati monitoring posete.

Pod monitoring posetom, u smislu ovog Pravilnika smatra se: poseta udruženju, odn. održavanje sastanaka sa predstavnicima udruženja, prisustvo događajima i manifestacijama.

Za programe čije trajanje je duže od šest meseci i čija je vrednost odobrenih sredstava veća od 500.000,00 dinara, kao i za programe koji traju duže od godinu dana, realizuje se najmanje jedna monitoring poseta godišnje.

Komisija izrađuje izveštaj o monitoring posetama koji može da sadrži preporuke i mere koje treba preduzeti za otklanjanje nedostataka, u roku od 10 dana od dana obavljene posete.

Član 23

Udruženje će preduzeti sve potrebne mere u cilju izbegavanja sukoba interesa u skladu sa odredbama člana 17. Uredbe o sredstvima za podsticanje programa ili nedostajućeg dela sredstava za finansiranje programa od javnog interesa koje realizuju udruženja ("Službeni glasnik RS" br. 16/2018).

VI POSTUPANJE U SLUČAJU NEPRAVILNOSTI

Član 24

Komisija obaveštava korisnika sredstava da će pokrenuti postupak za raskid ugovora i povraćaj sredstava sa pripadajućom kamatom ukoliko utvrdi da su dodeljena sredstva nenamenski utrošena.

Član 25

Ako se prilikom praćenja realizacije programa utvrdi nenamensko trošenje sredstava gradonačelnik će na predlog Komisije raskinuti ugovor o dodeli sredstava, tražiti povraćaj prenetih sredstava, odnosno aktivirati instrumente obezbeđenja.

Udruženje je dužno da sredstva vrati sa zakonskom kamatom.

VII IZVEŠTAVANJE I OBJAVLJIVANJE

Član 26

Komisija izrađuje izveštaj o realizovanoj finansijskoj podršci programima udruženja iz budžetskih sredstava u prethodnoj kalendarskoj godini.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Grada i na portalu e-Uprava, kao i na oglasnoj tabli Grada.

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 27

Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o načinu i postupku raspodele sredstava za finansiranje programa i projekata udruženja građana u oblasti održivog razvoja putem organizovanja i održavanja sajamskih manifestacija i izložbi iz budžeta Grada Subotice ("Službeni list Grada Subotice", br. 38/15).

Član 28

Ovaj Pravilnik stupa na snagu i primenjuje se osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".