ODLUKAO OPŠTEM KUĆNOM REDU U STAMBENIM I STAMBENO-POSLOVNIM ZGRADAMA NA TERITORIJI GRADA SUBOTICE("Sl. list grada Subotice", br. 27/2018) |
Ovom odlukom uređuju se opšta pravila kućnog reda u stambenim i stambeno poslovnim zgradama (u daljem tekstu: zgrada) na teritoriji grada Subotice.
Pod kućnim redom, u smislu stava 1. ovog člana, podrazumevaju se opšta pravila ponašanja u stambenim i stambeno-poslovnim zgradama, obavezna za sve stanare, čijim poštovanjem će se obezbediti red, mir i sigurnost u stambenoj i stambeno-poslovnoj zgradi, svim stanarima neometano korišćenje posebnih i zajedničkih delova zgrade, kao i zemljišta za redovnu upotrebu zgrade, očuvanje zajedničkih delova u čistom, ispravnom i upotrebljivom stanju, sigurnom za korišćenje.
Pravilima vlasnika može se propisati i kućni red zgrade koji ne može biti u suprotnosti sa opštim pravilima kućnog reda propisanim ovom odlukom.
Stambena zgrada je zgrada namenjena za stanovanje i koristi se za tu namenu, a sastoji se od najmanje tri stana.
Stambeno-poslovna zgrada je zgrada koja se sastoji od najmanje jednog stana i jednog poslovnog prostora.
Poseban deo zgrade je posebna funkcionalna celina u zgradi koja može da predstavlja stan, poslovni prostor, garažu, garažno mesto ili garažni boks.
Zajednički delovi zgrade su delovi zgrade koji ne predstavljaju poseban ili samostalni deo zgrade, koji služe za korišćenje posebnih ili samostalnih delova zgrade, odnosno zgradi kao celini, kao što su: zajednički prostori (stepenište, ulazni prostor i vetrobrani, zajednički hodnik i galerija, tavanski prostor, podrum, prostorija za bicikle, sušionica za veš, zajednička terasa i druge prostorije namenjene zajedničkoj upotrebi vlasnika posebnih ili samostalnih delova zgrade i dr.), zajednički građevinski elementi (temelji, noseći zidovi i stubovi, međuspratne i druge konstrukcije, konstruktivni deo zida ili zidna ispuna, izolacija i završna obrada zida prema spoljašnjem prostoru ili prema zajedničkom delu zgrade, strehe, fasade, krov, dimnjaci, kanali za provetravanje, svetlarnici, konstrukcija i prostori za lift i druge posebne konstrukcije i dr.), kao i zajedničke instalacije, oprema i uređaji (unutrašnje električne, vodovodne i kanalizacione, gasovodne i toplovodne instalacije, lift, gromobran, aparati za gašenje, otkrivanje i javljanje požara, bezbednosna rasveta, telefonske instalacije i svi komunalni priključci koji su namenjeni zajedničkom korišćenju i dr.), ako ne predstavljaju sastavni deo samostalnog dela zgrade i ne čine sastavni deo posebnog dela zgrade, odnosno ne predstavljaju deo instalacija, opreme i uređaja koji isključivo služi jednom posebnom delu.
Zemljište za redovnu upotrebu je zemljište ispod i oko objekta koje ispunjava uslove za građevinsku parcelu i koje po sprovedenom postupku u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja, postaje katastarska parcela.
Stambenu zajednicu čine svi vlasnici posebnih delova stambene, odnosno stambeno-poslovne zgrade.
Organ upravljanja, u smislu odredaba ove odluke, je upravnik ili profesionalni upravnik stambene, odnosno stambeno-poslovne zgrade, kome su povereni poslovi upravljanja.
Stanar, u smislu ove odluke, je vlasnik, zakupac posebnog dela zgrade (stana ili poslovnog prostora), njihovi članovi porodičnog domaćinstva (supružnik i vanbračni partner, njihova deca, rođena u braku ili van njega, usvojena ili pastorčad, njihovi roditelji i lica koja su oni dužni da izdržavaju po zakonu, a koji stanuju u istom stanu), lica koja su zaposlena u poslovnim prostorima, kao i lice koje je korisnik posebnog dela zgrade po nekom drugom pravnom osnovu.
O kućnom redu u stambenim i stambeno poslovnim zgradama dužni su da se staraju stanari i organi upravljanja.
Stanari su dužni da posebne, zajedničke delove zgrade i zemljište za redovnu upotrebu koriste sa potrebnom pažnjom i čuvaju ih od oštećenja i kvara, na način da ne ometaju ostale stanare u mirnom korišćenju posebnog i zajedničkog dela zgrade i zemljišta za redovnu upotrebu zgrade i ne ugrožavaju bezbednost drugih.
Zabranjeno je vikom, bukom, trčanjem, skakanjem, igranjem lopte i sličnim postupcima narušavati mir u zgradi.
Radnim danima u vremenu od 16,00 do 18,00 i od 22,00 do 06,00 časova narednog dana, a u danima vikenda u vremenu od 14,00 do 18,00 časova i od 22,00 do 08,00 časova narednog dana, stanari se moraju ponašati na način koji obezbeđuje potpuni mir i tišinu u zgradi (vreme odmora).
Vremenski period od 16,00 časova 31. decembra do 4,00 časa 1. januara, ne smatra se vremenom dnevnog i noćnog odmora.
KORIŠĆENJE POSEBNIH DELOVA ZGRADE
Na terasama, lođama i balkonima zabranjeno je držati i deponovati stvari koje narušavaju izgled zgrade, kao što su: stari nameštaj, ogrevni materijal i slično.
Nije dozvoljeno kroz prozore, vrata, balkone, lođe bacati bilo kakve predmete, kućno smeće, ostatke hrane, prosipati vodu, tresti posteljinu, stolnjake, krpe i druge slične predmete.
Zabranjeno je na delovima zgrade iz stava 1. ovog člana držati neobezbeđene saksije sa cvećem i druge predmete koji padom mogu povrediti, oštetiti ili uprljati prolaznike i vozila.
Stanari mogu, u skladu sa posebnim propisima, držati kućne ljubimce, ali su dužni da vode računa da te životinje ne stvaraju nečistoću u zajedničkim prostorijama i ne narušavaju mir i tišinu u zgradi.
Privredna delatnost koja se obavlja u zgradi ne sme remetiti mir u korišćenju stanova.
Para, dim, mirisi i buka koja se stvara obavljanjem privredne delatnosti moraju biti izolovani i uređeni tako da ne ometaju stanovanje i zdravlje stanara.
Ugostiteljska delatnost se u zgradama može obavljati u skaldu sa zakonom i drugim propisima i odlukom o radnom vremenu kojom se uređuje radno vreme ugostiteljskih objekata na teritoriji grada Subotice, tako da se ne remeti red i mir u korišćenju stanova i drugih delova zgrade.
Pravna lica i preduzetnici koji u poslovnim prostorima zgrade, u obavljanju ugostiteljske delatnosti emituju muziku, ili izvode zabavni program, dužni su da za obavljanje ove delatnosti pribave izveštaj o merenju nivoa buke, izrađen od strane ovlašćene stručne organizacije, u skladu sa odlukom kojom se određuju akustične zone na teritoriji Grada Subotice.
Dozvoljeni nivo buke u zatvorenom prostoru u zgradi u kojem se obavlja privredna delatnost ne sme preći graničnu vrednost indikatora buke, određenu propisom kojim se uređuju indikatori buke u životnoj sredini, granične vrednosti, metode za ocenjivanje indikatora buke, uznemiravanja i štetnih efekata buke na zdravlje ljudi, kao i odlukom kojom se određuju akustične zone na teritoriji Grada Subotice, s tim da se u vreme dnevnog i noćnog odmora mora obezbediti potpuni mir i tišina.
Stanar koji izvodi građevinske, građevinsko-zanatske i instalaterske radove u zgradi ili na zgradi, dužan je da prethodno o tome obavesti organ upravljanja zgradom i prikaže mu odobrenje nadležnog državnog organa za izvođenje radova, a potom postavljanjem obaveštenja na vidnom mestu u zgradi obavesti stanare o danu početka izvođenja radova, vrsti i trajanju radova.
Stanar koji izvodi radove iz stava 1. ovog člana dužan je da po završetku radova delove zgrade na kojima su izvođeni radovi, delove zgrade i zemljište za redovnu upotrebu koje je korišćeno za izvođenje radova vrati u prvobitno stanje.
Radovi iz stava 1. ovog člana osim u slučajevima havarije i potrebe za hitnim intervencijama, ne mogu se izvoditi u vreme odmora.
KORIŠĆENJE ZAJEDNIČKIH DELOVA ZGRADE
Zajednički delovi zgrade su delovi koji služe za korišćenje posebnih ili samostalnih delova zgrade, smatraju se jednom stvari nad kojom vlasnici posebnih delova zgrade imaju pravo zajedničke nedeljive svojine.
Stanari upotrebljavaju zajedničke delove zgrade u skladu sa njihovom namenom u meri u kojoj to odgovara njihovim potrebama i potrebama članova njihovog domaćinstva, odnosno obavljanja delatnosti.
Stanar je dužan da trpi upotrebu zajedničkih delova zgrade od strane ostalih stanara, u skladu sa njihovom namenom.
Kapija i ulazna vrata na zgradi moraju biti zaključana u periodu od 23,00 do 06,00 časova narednog dana leti, i od 22,00 do 6,00 časova narednog dana zimi.
U zgradama u kojim postoje spoljni signalni uređaji za pozivanje stanara, stanari na skupštini stambene zajednice mogu doneti odluku da ulazna vrata na zgradi budu stalno zaključana.
Stanari koji daljinskim upravljačem otvaraju ulaznu kapiju radi ulaska ili izlaska vozila iz garaže ili dvorišta, dužni su da provere da li je kapija zaključana nakon ulaska ili izlaska vozila iz garaže ili dvorišta.
Organ upravljanja stambene zgrade dužan je da na vidnom mestu na ulasku u stambenu zgradu, osim akata propisanih posebnim zakonima, istakne:
• ovu odluku ili pravila vlasnika doneta po odredbama Zakona o stanovanju i održavanju zgrada,
• vreme odmora,
• spisak zajedničkih delova zgrade, sa naznakom njihove namene,
• obaveštenje kod koga se nalaze ključevi od zajedničkih prostora i prostorija sa tehničkim uređajima, prostorija transformatorske stanice i skloništa (kućna ili blokovska),
• obaveštenje kom javnom preduzeću, pravnom licu ili preduzetniku je povereno održavanje zgrade,
• uputstvo o načinu prijave kvara i oštećenja na instalacijama, uređajima i opremi zgrade, kao i
• druge informacije i odluke skupštine stambene zajednice, bitne za stanare i uspostavljanje reda, mira i poštovanje odredaba posebnih zakona i ove odluke.
Na vidnom mestu na ulasku u stambenu zgradu, organ upravljanja može postaviti i spisak stanara po spratu i stanu, koji sadrži ime i prezime stanara, ali uz pisani pristanak svakog pojedinačnog stanara.
Ako organ upravljanja zgradom ne istakne na vidnom mestu spisak svih stanara, dužan je da na vidom mestu istakne obaveštenje o tome kod koga se spisak nalazi kako bi bio dostupan svim stanarima i nadležnim organima.
Zajednički prostori u zgradi (stepenice, ulazni prostori i vetrobrani, zajednički hodnik i galerija, tavanski prostor, podrum, prostorija za bicikle, sušionica za veš, zajednička terasa i druge prostorije namenjene zajedničkoj upotrebi vlasnika posebnih ili samostalnih delova zgrade i dr.) služe za potrebe svih stanara i koriste se u skladu sa njihovom namenom.
Skupština stambene zajednice određuje raspored korišćenja prostorija namenjenih zajedničkoj upotrebi, a organ upravljanja stambene zgrade se stara o njihovoj pravilnoj upotrebi i pridržavanju rasporeda korišćenja.
Stanari su dužni da prostorije namenjene zajedničkoj upotrebi posle svake upotrebe očiste i dovedu u red, a ključ od ovih prostorija vrate licu zaduženom za njegovo čuvanje.
Stanari su dužni da vode računa o ekonomičnosti i da upotrebom zajedničkih prostora ne povećavaju, neopravdano, ukupne troškove (svetla, nepotrebno otvaranje prozora u zimskom periodu, itd).
U zajedničkim prostorima, osim stvari koje su nužne za namensko korišćenje tih prostorija, zabranjeno je držati druge (bicikle, dečja kolica, saksije sa cvećem, nameštaj i slično).
Stanari su dužni da održavaju čistoću zajedničkih prostorija i obezbede nesmetan i slobodan prolaz kroz njih.
Zabranjeno je bacati ili ostavljati otpatke, smeće i nečistoću po stepeništu ili drugim zajedničkim prostorijama, kao i pušenje na stepeništu i hodniku.
Zabranjeno je crtati, pisati ili na bilo koji drugi način oštećivati zidove, vrata, prozore, uređaje i druge delove zgrade.
Ulazni hodnik i stepenište zgrade koja nema uređaj za automatsko osvetljenje moraju noću biti osvetljeni do zaključavanja vrata.
Natpise i reklame na vratima stana i zidovima hodnika, na zemljištu za redovnu upotrebu zgrade, natpise, reklame i firme na fasadi i drugim spoljnim delovima zgrade, stanar može postavljati ukoliko obavlja poslovnu delatnost, u skladu sa važećim propisima i obaveznom saglasnošću skupštine stambene zajednice.
Po iseljenju, stanar je dužan da natpise i reklame ukloni i da prostor na kome su bili postavljeni dovede u ispravno stanje.
Stanovi moraju biti obeleženi brojevima, a stanari su dužni da brojeve uredno održavaju.
Ulazna vrata u podrum moraju biti zaključana.
Stanari moraju imati ključ od vrata podruma.
U podrumu nije dozvoljeno držanje zapaljivih predmeta i tečnosti.
Stanari mogu držati ogrevni materijal samo u prostorijama koje su namenjene ili odlukom skupštine stambene zajednice određene za to.
Zabranjeno je cepati ogrevni materijal u stanovima i na drugim mestima koja za to nisu određena.
Ulazna vrata na tavan moraju biti stalno zaključana, a ključ dostupan stanarima zgrade.
Na tavanu je zabranjeno držanje i upotreba zapaljivih predmeta i tečnosti.
Na neprohodnu terasu i krov stambene zgrade pristup je dozvoljen samo stručnim licima radi popravki, postavljanja antena i sličnih uređaja, uklanjanja snega, leda i slično.
Prilikom postavljanja antena i drugih sličnih uređaja ne sme se oštetiti krov, kao ni drugi zajednički deo zgrade.
Spoljni delovi zgrade (vrata, prozori, izlozi i sl.) moraju biti čisti i ispravni.
O čistoći i ispravnosti spoljnih delova poslovnih prostorija u zgradi staraju se korisnici tih prostorija, a stanari o ostalim spoljnim delovima zgrade.
Vrata, prozori, kapci, roletne i sl. u prizemlju zgrade moraju se koristiti i držati tako da ne ometaju kretanje prolaznika.
Prilikom pojedinačne zamene roletni na prozorima i vratima u stanovima i zajedničkim prostorijama, mora se voditi računa da roletne budu jednoobrazne sa postojećim roletnama u stambenoj zgradi.
Zemljište za redovnu upotrebu zgrade
Zemljište za redovnu upotrebu zgrade služi svim stanarima.
Skupština stambene zajednice odlučuje o načinu korišćenja o održavanja zemljišta za redovnu upotrebu zgrade, u skladu sa projektno-tehničkom dokumentacijom zgrade.
Odlukom skupštine stambene zajednice na zemljištu za redovnu upotrebu zgrade može biti određen deo za igru dece, trešenje tepiha, parkiranje automobila i drugih motornih vozila, kao i vršenje drugih, uobičajenih, zajedničkih potreba stanara.
Stambena zajednica odgovorna je za održavanje zemljišta za redovnu upotrebu zgrade i redovno popravlja i zamenjuje oštećene delove ograde, čiste, kose travu, orezuju živu ogradu i drugo rastinje, uklanjaju korov, održavaju betonske površine, trotoare, prilazne staze i stepenište, interne saobraćajnice, protivpožarne staze, uklanjaju građevinski i drugi otpad, kao i da preduzimaju druge radove kako bi prostor oko zgrade bio u urednom stanju.
Na zemljištu za redovnu upotrebu zgrade ne sme se deponovati građevinski materijal, osim ukoliko se izvode građevinski radovi, za koje stanar ima potrebno odobrenje nadležnog državnog organa i saglasnost skupštine stambene zajednice.
Ograda, zelenilo i drugi elementi uređenja zemljišta za redovnu upotrebu zgrade moraju se održavati tako da ne oštećuju zgradu i instalacije, omogućavaju korišćenje zgrade, tih površina i površina sa kojima se graniče (ulica, susedna zgrada i parcela i sl.).
Zabranjeno je uništavati i oštećivati ogradu, zelenilo i duge elemente uređenja površine oko zgrade.
Obezbeđenje zgrade u slučaju vremenskih nepogoda
Organ upravljanja zgradom je dužan da za vreme kiše, snega i drugih vremenskih nepogoda, obezbedi da prostori na stepeništu, svetlarnicima, tavanu, podrumu i drugim zajedničkim prostorima zgrade budu zatvoreni.
Stanari su dužni da sa prozora, terasa, balkona i lođa uklanjaju sneg i led, pri čemu moraju voditi računa da ne oštete zajedničke prostorije i zajedničke delove zgrade, i da ne ugrožavaju bezbednost ostalih stanara i prolaznika.
Stanari su dužni da u zimskom periodu preduzmu mere zaštite od smrzavanja i prskanja vodovodnih i kanalizacionih instalacija i uređaja u stanovima i poslovnim prostorijama.
Organ upravljanja zgradom je dužan da u zimskom periodu obezbedi preduzimanje mera zaštite od smrzavanja i prskanja vodovodnih i kanalizacionih instalacija i uređaja u zajedničkim prostorijama.
KORIŠĆENJE ZAJEDNIČKIH INSTALACIJA, OPREME I UREĐAJA
Unutrašnje električne instalacije
Nije dozvoljeno neovlašćeno otvaranje razvodnih kutija i ormarića sa električnim uređajima koji služe zgradi kao celini ili zajedničkim delovima zgrade.
Popravka kvarova na električnim instalacijama i kontrolno otvaranje kutija i ormarića mogu obavljati samo stručna lica ovlašćena za obavljanje ovih poslova.
Vodovodne i kanalizacione instalacije
Stanari su dužni da vodovodne i kanalizacione instalacije drže u ispravnom i urednom stanju.
U lavaboe, kade i druge sanitarne uređaje koji su povezani na kanalizacionu instalaciju, nije dozvoljeno bacanje otpadaka i drugih predmeta koji mogu zagušiti ili oštetiti instalacije.
Kotlarnica i instalacije grejanja
Kotlarnicom i instalacijama grejanja u zgradi može rukovati samo stručno lice.
Skupština stambene zajednice određuje vreme početka, odnosno vreme prestanka korišćenja individualne ili blokovske kotlarnice kojom upravljaju stanari zgrade, s tim što ne može odrediti da grejna sezona i grejni dan traju duže niti da temperatura u prostorijama bude viša od posebnim aktom propisane.
Lift, protipožarni uređaji i uređaj za uzbunu u zgradi
Organ upravljanja zgradom dužan je da redovno vrši kontrolu ispravnosti lifta, protivpožarnih uređaja i uređaja za uzbunu u zgradi.
Organ upravljanja zgradom dužan je da na vidnom mestu u zgradi istakne uputstvo za upotrebu lifta.
U slučaju kvara, lift se mora isključiti iz upotrebe, na svim vratima lifta istaći upozorenje da je u kvaru i o nastalom kvaru obavestiti preduzeće kome je povereno održavanje zgrade, o čemu se stara organ upravljanja.
Poslove servisiranja i ispitivanja gromobranskih instalacija i otklanjanje nedostataka, kao i servisiranje i ispitivanje električnih instalacija i mera zaštite od električnog udara i otklanjanje kvara mogu vršiti samo stručna lica, na osnovu pravila propisanih posebnim zakonom.
Aparati za gašenje, otkrivanje i javljanje požara
Stanari su dužni da vode računa o ispravnosti i čuvaju od oštećenja opremu, uređaje i sredstva za gašenje požara, kao i preduzimaju druge preventivne mere propisane odredbama posebnog zakona.
Zabranjeno je oštećivati i uništavati bezbednosnu rasvetu.
Radovi na održavanju zajedničkih delova stambene zgrade
Radovi na tekućem održavanju zajedničkih delova stambene zgrade obuhvataju:
1. redovno servisiranje liftova;
2. popravke ili zamenu automata za zajedničko osvetljenje, prekidača, sijalica i drugo;
3. redovne preglede i servisiranje hidroforskih postrojenja u zgradi, instalacija centralnog grejanja (kotlarnica, podstanica, mreže sa grejnim telima, ventila, dimnjaka centralnog grejanja) i dr. Instalacija i uređaja za gašenje požara u zgradi, gromobranskih instalacija, instalacija vodovoda i kanalizacije u zgradi, elektroinstalacija, uređaja za nužno svetlo, uređaja i opreme za klimatizaciju i ventilaciju zgrade.
Radove na tekućem održavanju zajedničkih delova stambene zgrade iz stava 1. ovog člana mogu da obavljaju privredni subjekti ili preduzetnici koji su registrovani za obavljanje navedenih delatnosti.
Zabranjeno je u zajedničkim delovima zgrade izvođenje radova na postavljanju i demontiranju instalacija, uređaja i delova zgrade, kao i građevinskih radova bez potrebnog odobrenja nadležnog državnog organa i bez saglasnosti skupštine stambene zajednice.
Za nepoštovanje kućnog reda odgovorni su stanari i organ upravljanja.
Stanar je odgovoran i za ponašanje svog maloletnog deteta, usvojenika ili lica nad kojim ima starateljstvo, kao i za ponašanje drugih lica koja su u njegovom stanu ili poslovnoj prostoriji, a nisu stanari u smislu odredaba ove odluke.
O nepoštovanju kućnog reda stanari najpre obaveštavaju skupštinu stambene zajednice ili profesionalnog upravnika, koji će po prijemu obaveštenja poučiti prekršioca da je u obavezi da poštuje kućni red, o datoj pouci sačiniti belešku, a nakon toga, ukoliko je potrebno, učinjeni prekršaj prijaviti nadležnoj inspekciji kako bi preduzela mere u skladu sa Zakonom o stanovanju i održavanju zgrada.
Ukoliko organ upravljanja ne postupa u skladu sa obavezama iz ove odluke, svaki stanar je ovlašćen da podnese prijavu nadležnom organu.
Nadzor nad primenom ove odluke vrši Sekretarijat za imovinsko pravne poslove.
Poslove inspekcijskog nadzora nad primenom ove odluke vrši Sekretarijat za inspekcijsko nadzorne poslove putem komunalnog i građevinskog inspektora.
Upravnik je dužan da pruži pomoć inspektorima iz stava 2. ovog člana, tako što će ukazati na pojedinačne propuste stanara i dati podatke o stanarima koji se ne pridržavaju opštih pravila kućnog reda u stambenoj zgradi.
Inspektori iz stava 2. ovog člana ovlašćeni su da izdaju prekršajni nalog za prekršaje iz ove odluke.
Komunalo policijske poslove vezane za primenu ove odluke obavlja komunalna policija.
Komunalni policajac u obavljanju komunalno policijskih poslova, pored zakonom utvrđenih ovlašćenja, ovlašćen je da izda prekršajni nalog za prekršaje propisane ovom odlukom.
Ukoliko komunalni policajac u obavljanju komunalno-policijskih poslova uoči povredu propisa iz nadležnosti drugog organa, obavestiće odmah o tome, pisanim putem, nadležni organ.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000,00 dinara, kazniće se za prekršaj fizičko lice, kao stanar ako:
1. ne postupa u skaldu sa članom 5. ove odluke,
2. ne postupa u skladu sa članom 6. ove odluke,
3. ne postupa u skladu sa članom 7. ove odluke,
4. ne postupa u skladu sa članom 8. ove odluke,
5. ne postupa u skladu sa članom 9. stav 1. stav 2. i stav 3. ove odluke,
6. ne postupa u skladu sa članom 10. stav 2. ove odluke,
7. ne postupa u skladu sa članom 11. ove odluke,
8. ne postupa u skladu sa članom 14.stav 2. ove odluke,
9. ne postupa u skladu sa članom 15. ove odluke,
10. ne postupa u skladu sa članom 16. ove odluke,
11. ne postupa u skladu sa članom 19. ove odluke,
12. ne postupa u skladu sa članom 20.stav 3. ove odluke,
13. ne postupa u skladu sa članom 21. ove odluke,
14. ne postupa u skladu sa članom 22. stav 2. ove odluke,
15. ne postupa u skladu sa članom 23. ove odluke,
16. ne postupa u skladu sa članom 24. ove odluke,
17. ne postupa u skladu sa članom 26. stav 2. i stav 4. ove odluke,
18. ne postupa u skladu sa članom 27.stav 2. i stav 3. ove odluke,
19. ne postupa u skladu sa članom 28. ove odluke,
20. ne postupa u skladu sa članom 29. ove odluke,
21. ne postupa u skladu sa članom 33. ove odluke,
22. ne postupa u skladu sa članom 34. ove odluke,
Za prekršaje iz stava 1. Ovog člana, kazniće se pravno lice, kao stanar novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 50.000,00 dinara, odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000,00 dinara, a preduzetnik novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 30.000,00 dinara.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 20.000,00 dinara kazniće se za prekršaj upravnik, kao organ upravljanja zgradom, ako:
1. ne postupi u skladu sa članom 12. ove odluke,
2. ne postupi u skladu sa članom 14. stav 1. ove odluke,
3. ne postupi u skladu sa članom 17. ove odluke,
4. ne obezbedi uslove u skladu sa članom 20. stav 1. i stav 2. ove odluke,
5. ne obezbedi uslove u skladu sa članom 22. stav 1. ove odluke,
6. ne obezbedi uslove u skladu sa članom 27. stav 1. i stav 4. ove odluke,
7. ne postupa u skladu sa članom 31. ove odluke.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana, kazniće se pravno lice, koje obavlja poslove profesionalnog upravljanja novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 50.000,00 dirana, odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 20.000,00 dinara, a preduzetnik novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 40.000,00 dinara.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 50.000,00 dinara kazniće se za prekršaj skupština stambene zajednice, kao organ upravljanja zgradom, ako ne postupa u skladu sa članom 26. stav 1. stav 2. i stav 3. ove odluke.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 50.000,00 kazniće se za prekršaj pravno lice ako:
1. ne postupa u skladu sa članom 8. ove odluke,
2. ne postupa u skladu sa članom 18. ove odluke,
3. ne postupa u skladu sa članom 23. stav 2. ove odluke,
4. ne postupa u skladu sa članom 28. ove odluke,
5. ne postupa u skladu sa članom 32. ove odluke,
6. ne postupa u skladu sa članom 35.stav 2. ove odluke.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana, kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 20.000,00 dinara, a preduzetnik novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 40.000,00 dinara.
Na pitanja o kućnom redu koja nisu uređena ovom odlukom primenjuju se odredbe Zakona o stanovanju i održavanju zgrada ("Službeni glasnik RS", br. 104/2016).
Danom stupanja na snagu ove odluke, prestaje da važi Odluka o kućnom redu ("Službeni list grada Subotice", br. 39/2014).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Subotice".