ODLUKA
O FINANSIRANJU PROGRAMA KOJIMA SE ZADOVOLJAVAJU POTREBE I INTERESI GRAĐANA U OBLASTI SPORTA U GRADU UŽICU

("Sl. list grada Užica", br. 45/2018)

 

I OPŠTA ODREDBA

Član 1

Ovom odlukom uređuju se uslovi, kriterijumi, način i postupak dodele sredstava iz budžeta Grada za odobravanje i finansiranje programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u gradu Užicu. (u daljem tekstu: Grad).

II OBEZBEĐENJE SREDSTAVA ZA OSTVARIVANJE POTREBA I INTERESA GRAĐANA U OBLASTI SPORTA

Član 2

Sredstva za zadovoljenje potreba i interesa građana u oblasti sporta na teritoriji Grada, obezbeđuju se u budžetu Grada.

Član 3

Potrebe i interesi građana u oblasti sporta za čije se ostvarivanje obezbeđuju sredstva u budžetu Grada, u skladu sa Zakonom, su:

1) podsticanje i stvaranje uslova za unapređenje sportske rekreacije, odnosno bavljenje građana sportom, posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom;

2) izgradnja, održavanje i opremanje sportskih objekata na teritoriji Grada, a posebno javnih sportskih terena u stambenim naseljima ili u njihovoj blizini i školskih sportskih objekata i nabavka sportske opreme i rekvizita;

3) organizacija sportskih takmičenja od posebnog značaja za Grad;

4) obezbeđenje uslova za organizovanje sportskih kampova za sportski razvoj talentovanih sportista i unapređenje kvaliteta stručnog rada sa njima;

5) učešće sportskih organizacija sa teritorije Grada u nacionalnim i evropskim klupskim takmičenjima;

6) fizičko vaspitanje dece predškolskog uzrasta i školski sport (unapređenje fizičkog vežbanja, rad školskih sportskih sekcija i društava, opštinska, gradska i međuopštinska školska sportska takmičenja);

7) delatnost organizacija u oblasti sporta čiji je osnivač Grad;

8) delatnost organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada, koje su od posebnog značaja za Grad;

9) unapređenje zaštite zdravlja sportista i obezbeđivanje adekvatnog sportsko-zdravstvenog obrazovanja sportista, posebno mladih, uključujući i antidoping obrazovanje;

10) stipendiranje za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista;

11) sprečavanje negativnih pojava u sportu (doping, nasilje i nedolično ponašanje, nameštanje sportskih rezultata i dr.);

12) edukacija, informisanje i savetovanje građana, sportista i ostalih učesnika u sistemu sporta, o pitanjima bitnim za odgovarajuće bavljenje sportskim aktivnostima i delatnostima;

13) periodična testiranja, sakupljanje, analiza i distribucija relevantnih informacija za adekvatno zadovoljavanje potreba građana u oblasti sporta na teritoriji Grada, istraživačko razvojni projekti i izdavanje sportskih publikacija;

14) unapređivanje stručnog rada učesnika u sistemu sporta na teritoriji Grada i podsticanje zapošljavanja visokokvalifikovanih sportskih stručnjaka i vrhunskih sportista;

15) racionalno i namensko korišćenje sportskih sala i sportskih objekata u javnoj svojini čiji je korisnik Grad i sportskih objekata u svojini Grada kroz odobravanje njihovog korišćenja za sportske aktivnosti i dodelu termina za treniranje učesnicima u sistemu sporta;

16) nagrade i priznanja za postignute sportske rezultate i doprinos razvoju sporta.

Član 4

Potrebe i interesi građana u oblasti sporta iz člana 3. ove odluke ostvaruju se kroz finansiranje i sufinansiranje godišnjih programa za tačke 1), 2), 3), 5), 6), 8), 10), 12), 13), 14) i 16) i posebnih programa iz tačke 4), 9), 11) i 15) iz sredstava Grada.

Prioritet pri izboru programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta, imaju potrebe i interesi građana iz člana 3. tačke 1), 2) i 6) ove odluke.

Član 5

Predloge godišnjih i posebnih programa podnose nosioci tih programa prema Programskom kalendaru iz člana 117. Zakona.

Nosilac programa kojim se obezbeđuje ostvarivanje potreba i interesa građana iz člana 3. ove odluke ne može za finansiranje istih aktivnosti da podnosi programe i da konkuriše za sredstva kod drugog nivoa vlasti u Republici Srbiji.

III ODOBRAVANJE PROGRAMA I DODELA SREDSTAVA

Član 6

Postupak podnošenja programa, ocene i odobravanja programa, dodele sredstava za ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta, izveštavanja i kontrole realizacije odobrenih programa vrše se u skladu sa Zakonom, Pravilnikom o odobravanju i finansiranju programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta ("Službeni glasnik RS", broj 64/16) i ovom odlukom.

Programi kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu mogu biti odobreni ukoliko ispunjavaju kriterijume u pogledu:

1) predlagača programa;

2) nosioca programa;

3) sadržine i kvaliteta programa;

4) finansiranja programa.

1. Predlagač programa

Član 7

Predlog svog godišnjeg programa i predloge godišnjih programa svojih članova (organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada) podnosi nadležni teritorijalni sportski savez grada, za ostvarivanje potreba i interesa građana iz člana 3. tačke 1), 3), 5), 6), 8), 12), 13), 14 ove odluke.

Predlog godišnjeg programa izgradnje, opremanja i održavanja sportskog objekta na području Grada, uključujući i školski sportski objekat, može se podneti samo od strane vlasnika, odnosno korisnika zemljišta ili korisnika sportskog objekta, uz saglasnost vlasnika zemljišta, odnosno sportskog objekta.

Predlog godišnjeg programa stipendiranja za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista može se podneti samo od strane organizacije u oblasti sporta čiji je sportista član.

Predlog posebnih programa iz člana 3. tačke 4), 9), 11) i 15) ove odluke podnose nosioci tih programa po javnom pozivu koji raspisuje Grad.

Organizacije u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada koje su od posebnog značaja za Grad (član 3. stav 1. tačka 8. odluke) u predlogu svog godišnjeg programa navode i aktivnosti kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta za koje se, saglasno Zakonu i ovoj odluci, podnose posebni programi i ne mogu da konkurišu po javnom pozivu.

Gradsko veće utvrđuje koje su organizacije u oblasti sporta od posebnog značaja za Grad shodnom primenom kriterijuma propisanih članom 120. stav 3. Zakona i na osnovu kategorizacije organizacija u oblasti sporta u Gradu i Programa razvoja sporta u gradu Užicu.

2. Nosilac programa

Član 8

Nosiocu programa mogu da se dodele sredstva iz budžeta Grada, na osnovu podnetog predloga godišnjeg, odnosno posebnog programa, pod uslovom da:

1. je registrovan u skladu sa Zakonom;

2. je upisan u nacionalnu evidenciju u skladu sa Zakonom;

3. isključivo ili pretežno posluje na nedobitnoj osnovi, ako Zakonom nije drukčije određeno;

4. ima sedište na teritoriji Grada;

5. je direktno odgovoran za pripremu i izvođenje programa;

6. je prethodno obavljao delatnost najmanje godinu dana;

7. ispunjava, u skladu sa Zakonom, propisane uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i delatnosti;

8. je sa uspehom realizovao odobreni program, ukoliko je bio nosilac programa ranijih godina;

9. raspolaže kapacitetima za realizaciju programa;

10. je član odgovarajućeg nadležnog nacionalnog granskog sportskog saveza.

Nosilac programa ne može da:

1) bude u postupku likvidacije, stečaja i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;

2) ima blokadu poslovnog računa u trenutku zaključenja ugovora o realizaciji programa i uplate budžetskih sredstava na poslovni račun, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja;

3) bude u poslednje dve godine pravnosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa svojim finansijskim poslovanjem, korišćenjem imovine, radom sa decom i sprečavanjem negativnih pojava u sportu.

Nosiocu programa neće se odobriti program u postupku dodele sredstava, ako je:

1) bio u sukobu interesa;

2) namerno ili s krajnjom nepažnjom lažno prikazao podatke tražene u obrascima za podnošenje programa ili ako je propustio da da sve potrebne informacije.

3. Sadržina i kvalitet programa

Član 9

Predlog programa mora da ispunjava sledeće kriterijume:

1) da doprinosi zadovoljavanju potreba i interesa građana u oblasti sporta utvrđenih Zakonom;

2) da je u skladu sa Zakonom, Nacionalnom strategijom razvoja sporta u Republici Srbiji i Programom razvoja sporta u gradu Užicu;

3) da je u skladu sa četvorogodišnjim programom razvoja nadležnog nacionalnog sportskog saveza;

4) da je u skladu sa sportskim pravilima nadležnog nacionalnog sportskog saveza;

5) da je u skladu sa uslovima, kriterijumima i ciljevima navedenim u javnom pozivu, kod posebnih programa;

6) da se realizuje na teritoriji grada Užica, osim programa priprema i učešća na sportskim takmičenjima u Republici Srbiji i programa priprema i učešća na međunarodnim sportskim takmičenjima;

7) da je u skladu sa principima utvrđenim u dokumentima međunarodnih organizacija čija je članica Republika Srbija;

8) da ima značajan i dugotrajan uticaj na razvoj sporta na teritoriji grada;

9) da će se realizovati u tekućoj godini;

10) da predviđa angažovanje odgovarajućeg broja učesnika u programu i potrebne resurse za realizaciju programa i da ne postoji nikakva sumnja u mogućnost realizovanja programa;

11) da je, po pravilu, predviđeno fazno finansiranje programa.

Procena kvaliteta programa obuhvata dva tipa kriterijuma : kriterijumi za selekciju i kriterijumi za dodelu sredstava.

Vrednovanje kvaliteta godišnjih i posebnih programa biće detaljnije definisano pravilnikom.

4. Finansiranje programa

Član 10

Programi se finansiraju, u celini ili delimično i u visini i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta grada postignu nameravani rezultati.

Finansijski plan (budžet) programa predviđen predlogom programa treba da bude:

1) ostvariv i objektivan - da su planirani realni iznosi po svim izvorima sredstava i vrstama troškova;

2) obuhvatan - da sadrži sve troškove programa iz svih izvora finansiranja;

3) strukturiran - da je tako formulisan da u potpunosti prati zahteve propisanog obrasca za izradu programa;

4) uravnotežen - u odnosu na planirane troškove;

5) tačan i realan - po svim vrstama troškova.

Član 11

Finansijski plan za realizaciju programa sastoji se od opravdanih direktnih troškova i opravdanih indirektnih troškova koji ne mogu biti veći od 15% od opravdanih direktnih troškova.

Opravdani direktni troškovi moraju biti neophodni za realizaciju programa, stvarni, detaljni i lako proverljivi.

Opravdani indirektni troškovi su prihvatljivi ako ne obuhvataju troškove koji su finansijskim planom programa namenjeni neposrednoj realizaciji nekog dela programa.

Jednoj organizaciji u oblasti sporta ne može se odobriti više od 20% sredstava od ukupne sume sredstava budžeta Grada predviđenih za finansiranje programa iz oblasti sporta, s tim da se troškovi programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u gradu moraju odnositi, po pravilu, najmanje 15% na aktivnosti povezane sa sportom dece, osim kada je to suprotno prirodi predloženog programa.

Nosilac godišnjeg programa dužan je da promet budžetskih sredstava vrši preko posebnog tekućeg računa za realizaciju godišnjeg programa navedenog u predlogu programa, koji će se koristiti isključivo za budžetska sredstva koja dobija iz budžeta Grada, u skladu sa propisima kojima se uređuje prenos sredstava iz budžeta.

IV PREDLOG PROGRAMA I DOKUMENTACIJA KOJA SE UZ PREDLOG PODNOSI

Član 12

Predlozi godišnjih i posebnih programa podnose se posebno za svakog nosioca programa i za svaku od oblasti člana 3. stav 1. ove odluke.

Predlog programa sadrži detaljne podatke o:

1) nosiocu programa;

2) oblasti potreba i interesa građana iz člana 3. stav 1. ove odluke;

3) učesnicima u realizaciji programa i svojstvu u kome se angažuju;

4) ciljevima i očekivanim rezultatima, uključujući koje će probleme program rešiti i kojim grupama populacije i na koji način će program koristiti;

5) vrsti i sadržini aktivnosti i vremenu i mestu realizacije programa, odnosno obavljanja aktivnosti;

6) kako će se vršiti ocenjivanje uspešnosti programa (vrednovanje rezultata programa);

7) budžetu (finansijskom planu) programa, odnosno potrebnim novčanim sredstvima, iskazanim prema vrstama troškova i utvrđenim obračunom ili u paušalnom iznosu;

8) dinamički plan upotrebe sredstava (vremenski period u kome su sredstva potrebna i rokovi u kojima su potrebna);

9) načinu unutrašnjeg praćenja i kontrole realizacije programa i evaluacije rezultata;

10) prethodnom i budućem finansiranju nosioca programa.

U predlog godišnjeg i posebnog programa unose se odgovarajući podaci o ličnosti lica koja učestvuje u realizaciji programa, u skladu sa zakonom.

Član 13

Predlog programa razmatra se ako su ispunjeni formalni kriterijumi:

1) da je uz predlog programa dostavljeno propratno pismo u kome su navedene osnovne informacije o nosiocu programa i predloženom programu;

2) da je predlog programa podnet na utvrđenom obrascu (aplikacionom formularu);

3) da je potpun, jasan, precizan i sadrži verodostojne podatke;

4) da je podnet u propisanom roku.

Uz predlog programa, podnet na propisanom obrascu, podnosi se i odgovarajuća dokumentacija.

Član 14

Predlozi godišnjih programa dostavljaju se prema dinamici utvrđenoj Programskim kalendarom u skladu sa Zakonom.

Predlozi posebnih programa dostavljaju se u roku utvrđenom javnim pozivom.

Izuzetno, saglasno Zakonu, nadležnom sportskom savezu i drugim organizacijama u oblasti sporta može se izuzetno odobriti određeni program bez javnog poziva, kada je u pitanju program od posebnog značaja za zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta u Gradu i kada nije iz objektivnih razloga mogao biti podnet u rokovima utvrđenim zakonom i ovom odlukom, a predmet i sadržaj programa je takav da može biti uspešno realizovan samo od strane određenog nosioca programa.

Član 15

Predlog programa može se izuzetno odnositi i na aktivnosti koje se realizuju u dužem vremenskom periodu, do četiri godine, pod uslovom da je to nužno s obzirom na prirodu i ciljeve aktivnosti, da su predlogom programa za svaku godinu predviđena potrebna sredstva i da su merljivi godišnji rezultati realizacije programa.

V PROGRAMSKI KALENDAR, NAČIN ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA

Član 16

Godišnji program se izvršava prema sledećoj dinamici:

- Gradska uprava nadležna za društvene delatnosti u roku od 60 dana od dana usvajanja budžeta objavljuje javno obaveštenje o maksimalno raspoloživom iznosu u budžetu grada za finansiranje godišnjih i posebnih programa, po sportskim oblastima.

- do 20. aprila - Organizacije u oblasti sporta dostavljaju predloge godišnjih programa Sportskom savezu Užice, na propisanom obrascu;

- do 1. juna - Sportski savez Užice razmatra prispele predloge organizacija u oblasti sporta, vrši reviziju predloga programa i dostavlja konačne predloge Gradskom veću, na propisanim obrascima, zajedno sa objedinjenom rekapitulacijom predloženih programa;

- do 5. juna - Gradonačelnik obrazuje stručnu komisiju za odobrenje godišnjih programa;

- do 1. jula - Stručna komisija analizira i ocenjuje podnete predloge godišnjih programa i podnosi predlog Gradskom veću;

- do 15. jula - Gradsko veće utvrđuje preliminarni objedinjeni predlog godišnjih programa zadovoljavanja potreba i interesa građana u oblasti sporta u Gradu, za narednu budžetsku godinu, na osnovu predloga Stručne komisije;

- 15. decembar - Gradsko veće revidira preliminarni objedinjeni predlog godišnjih programa i usklađuje ga sa sredstvima utvrđenim u budžetu grada za narednu godinu;

- 30. decembar - Gradsko veće donosi rešenje o odobravanju programa i obaveštava nosioce programa o visini odobrenih sredstava po godišnjim programima;

- 31. januar - gradonačelnik zaključuje ugovore o realizovanju programa.

Ukoliko neka od organizacija u oblasti sporta ne dostavi Sportskom savezu Užice svoj predlog programa do 20. aprila, ostaviće im se u opravdanim slučajevima naknadni rok do sedam dana, a ako ni tada predlog ne bude dostavljen, smatraće se da je ta organizacija odustala od predlaganja svojih programa u tekućoj godini.

Član 17

Za ocenu godišnjih i posebnih programa gradonačelnik obrazuje Stručnu komisiju (u daljem tekstu: Komisija).

Komisija ima predsednika i četiri člana, od kojih je jedan član predstavnik Sportskog saveza Užice.

Komisija se sastoji od lica koja imaju iskustvo u upravljanju organizacijama i programima u oblasti sporta.

Gradonačelnik može obrazovati i posebnu stručnu komisiju za ocenu programa iz određene oblasti sporta navedene u ovoj odluci.

Komisija vrši stručni pregled i daje ocenu podnetih predloga, na osnovu Zakona, ove odluke i pravilnika koji donosi Skupština grada (u daljem tekstu Pravilnik) i dostavlja Gradskom veću predlog za odobravanje programa.

Komisija može, pre dostavljanja predloga Gradskom veću, da traži dodatno objašnjenje ili korigovanje programa.

Komisija može o određenom pitanju da zatraži i pribavi pisano stručno mišljenje od strane istaknutih stručnjaka ili odgovarajućih organizacija.

Član 18

Predlog programa Komisija ocenjuje prema sledećim kriterijumima:

1) ispunjenost formalnih (administrativnih) uslova;

2) ispunjenje uslova koji se tiču podnosioca, odnosno nosioca programa utvrđenih Zakonom i ovom odlukom;

3) usklađenosti ciljeva programa sa potrebama i interesima građana u oblasti sporta u Gradu, ciljevima programa razvoja sporta u gradu Užicu i ciljevima Nacionalne strategije razvoja sporta u Republici Srbiji;

4) vrednovanje kvaliteta predloga programa.

Član 19

Procena kvaliteta godišnjih i posebnih programa, sprovodi se u skladu sa kriterijumima utvrđenim Zakonom, ovom odlukom i Pravilnikom.

Procena kvaliteta programa obuhvata dva tipa kriterijuma za evaluaciju: kriterijume za selekciju i kriterijume za dodelu sredstava.

Član 20

Postupak odobravanja programa vrši se u tri faze.

U prvoj fazi vrši se administrativna (formalna) provera i ocena ispunjenosti uslova i kriterijuma u pogledu podnosioca, odnosno nosioca programa, forme predloga programa i adekvatnosti predloženog programa, utvrđenih Zakonom, ovom odlukom, Pravilnikom i javnim pozivom kada su u pitanju posebni programi.

U drugoj fazi vrši se vrednovanje kvaliteta programa prema utvrđenim kriterijumima vrednovanja u skladu sa ovom odlukom i Pravilnikom i Gradskom veću podnosi predlog za odobrenje programa.

Prvu i drugu fazu sprovodi Komisija.

U trećoj fazi Gradsko veće, na osnovu predloga Komisije, odlučuje o odobravanju programa i visini sredstava za realizaciju programa.

Član 21

U okviru druge faze postupka odobravanja programa Komisija prvo utvrđuje preliminarni predlog za odobrenje programa.

Ukoliko su preliminarnim predlogom Komisije, za neke od programa, predviđena manja sredstva od visine sredstava utvrđenih budžetom predloga programa, Komisija pregovara sa predlagačima.

Posle pregovora Komisija utvrđuje konačan predlog i dostavlja ga Gradskom veću

Predlog da se program ne prihvati i ne odobre sredstva, Komisija vodeći računa o ukupno raspoloživim budžetskim sredstvima, daje u slučajevima kada:

1) program nije dovoljno relevantan sa stanovišta ostvarivanja ciljeva utvrđenih Nacionalnom strategijom razvoja sporta i Programom razvoja sporta u gradu Užicu;

2) su drugi programi prioritetniji, u skladu sa zakonom i članom 4. stav 2.ove odluke;

3) finansijske i operativne mogućnosti podnosioca programa nisu dovoljne;

4) je program lošijeg kvaliteta, odnosno kada je dobio manji broj bodova u odnosu na odabrane predloge programa;

5) rezultati pregovora nisu imali pozitivan ishod.

Član 22

Prema utvrđenoj dinamici iz člana 16.ove odluke, Gradsko veće:

- donosi preliminarnu odluku o odobravanju godišnjih programa i dodeli sredstava za narednu budžetsku godinu za realizaciju godišnjih programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta;

- revidira donetu preliminarnu odluku o dodeli sredstava određenom godišnjem programu usklađujući je sa sredstvima utvrđenim u budžetu Grada za narednu godinu;

- donosi konačnu odluku o odobravanju godišnjih programa, i obaveštava nosioce programa o visini odobrenih sredstava po programima.

O odobrenju godišnjih i posebnih programa Gradsko veće odlučuje pojedinačnim rešenjem.

Rešenje Gradskog veća o odobrenju godišnjeg i posebnog programa je konačno i protiv njega se može voditi upravni spor. Predmet upravnog spora ne može biti, u skladu sa zakonom, iznos dobijenih sredstava po osnovu godišnjih i posebnih programa.

Član 23

Sa podnosiocem odobrenog programa gradonačelnik zaključuje ugovor o realizovanju programa.

Gradonačelnik sa nosiocem godišnjeg programa zaključuje ugovor za svaku od oblasti potreba i interesa građana iz člana 3. stav 1. ove odluke za koju je podnet predlog programa.

Ako se nosilac odobrenog programa ne odazove pozivu za zaključenje ugovora u roku od osam dana od dana prijema poziva, saglasno Zakonu, smatraće se da je odustao od predloga programa.

Ako su nosiocu programa za realizaciju odobrenog programa dodeljena manja sredstva od sredstava navedenih u finansijskom planu programa, nosilac programa je obavezan da pre zaključenja ugovora o realizovanju programa uskladi finansijski plan programa i plan realizacije programskih aktivnosti sa visinom dodeljenih sredstava i odobrenim aktivnostima na realizaciji programa, i da dostavi Gradskom veću dopunu, odnosno izmenu predloženog programa.

VI IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PROGRAMA

Član 24

Nosioci odobrenih programa obavezni su da Gradskoj upravi nadležnoj za društvene delatnosti (u daljem tekstu nadležna uprava) podnose periodične izveštaje, u roku od 15 dana po isteku svakog kvartala u toku realizacije programa, kao i godišnji izveštaj sa potrebnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta grada.

Nosilac programa je u obavezi da u roku od 15 dana od završetka realizacije programa dostavi nadležnoj upravi završni (konačni) izveštaj o realizaciji programa, sa fotokopijama kompletne dokumentacije o utrošku sredstava.

Izveštaj o realizaciji godišnjeg programa sadrži izveštaj po svakoj programskoj celini i po svakoj oblasti sporta u kojoj se program realizuje.

Nosioci odobrenih programa dužni su da na zahtev nadležne uprave dostave celokupnu dokumentaciju vezanu za izvršena plaćanja (izvodi, računi i dr.), nezavisno od utvrđene periodike izveštavanja.

Član 25

Nadležna uprava, po završetku programa, vrši analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata.

Nadležna uprava može angažovati i odgovarajuće stručnjake za spoljnu evaluaciju realizacije odobrenih programa.

Sportski savez Užice, kao ovlašćeni predlagač godišnjih programa, dužan je da, u skladu sa Zakonom i svojim statutom, prati realizaciju odobrenih programa i da na kraju realizacije programa podnosi izveštaj nadležnoj upravi o ostvarivanju ciljeva i efekata programa, a ako se uoče ozbiljni problemi i nedostaci u realizaciji programa, i pre toga.

Organizacije u oblasti sporta, nosioci godišnjih programa, obavezni su da Sportskom savezu Užice, kao predlagaču programa, pruže sve potrebne informacije i omoguće uvid u sva dokumenta i sve aktivnosti vezane za realizaciju programa, kao i da dostave primerak izveštaja o realizaciji programa, u isto vreme kada i nadležnoj upravi.

Član 26

Na internet stranici nosioca odobrenog programa, objavljuje se, u roku od 15 dana od dana usvajanja završnog izveštaja o realizaciji programa, izveštaj o radu i o obimu i načinu sticanja i korišćenja sredstava i taj izveštaj se dostavlja i nadležnoj upravi. Izveštaj mora biti dostupan javnosti tokom cele godine.

Na internet stranici Grada objavljuju se: izveštaj o podnetim predlozima programa sa traženim iznosom sredstava, izveštaj o odobrenim programima sa iznosom odobrenih sredstava, godišnji izveštaj o realizovanju svih odobrenih programa za zadovoljavanje potreba i interesa građana u sportu.

Na svim dokumentima i medijskim promocijama vezanim za realizovanje programa mora biti istaknuto da se program finansira sredstvima iz budžeta Grada.

VII KONTROLA REALIZACIJE ODOBRENIH PROGRAMA

Član 27

Nosilac odobrenog programa kome su preneta sredstva dužan je da namenski koristi sredstva dobijena iz budžeta grada.

Sredstva dobijena iz budžeta grada za realizovanje programa u oblasti sporta moraju se vratiti, u celosti ili delimično, davaocu sredstava, zajedno sa zateznom kamatom od momenta prijema, u slučajevima utvrđenim u članu 133. st. 1-3. Zakona.

Nosilac odobrenog programa obavezan je da nabavku dobara, usluga ili radova u okviru odobrenih sredstava vrši u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Član 28

Finansiranje realizacije programa može se obustaviti ako nosilac programa:

1) nije dostavio izveštaj o ostvarivanju programa, sa potrebnom dokumentacijom, u rokovima utvrđenim ugovorom o realizovanju programa na zahtev nadležne uprave;

2) upotrebljava sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično;

3) ne poštuje dinamiku realizovanja programa ili se ne pridržava propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene u cilju obezbeđenja realizacije programa;

4) prestane da ispunjava uslove koji su na osnovu Zakona i ove odluke potrebni za odobrenje programa;

5) spreči ili onemogući sprovođenje propisanih, odnosno ugovorenih kontrolnih mera;

6) u drugim slučajevima kada očigledno ne može da realizuje program u bitnom delu kako je planirano.

Nosilac neće odgovarati za kašnjenja ili neizvršavanje obaveza predviđenih ugovorom o realizaciji programa kada do neizvršenja dođe usled više sile (elementarnih nepogoda i sl.), naloga državnih organa, i drugih okolnosti koje su izvan realne kontrole i nisu posledica greške ili nemara nosioca programa.

VIII KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I KONTROLE PROGRAMA IZGRADNJE, ODRŽAVANJA I OPREMANJA SPORTSKIH OBJEKATA

Član 29

U postupku odobravanja programa, odnosno projekata izgradnje, opremanja i održavanja sportskih objekata, pored kriterijuma utvrđenih u članu 9. ove odluke, ceni se ispunjenost sledećih kriterijuma:

1) da za planirane aktivnosti postoji potrebna dokumentacija u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja objekata;

2) da je obezbeđena lokacija za izgradnju sportskog objekta;

3) da sportski objekat ispunjava uslove propisane aktom kojim su uređeni uslovi za obavljanje sportskih delatnosti, u skladu sa Zakonom;

4) da je u pitanju sportski objekat koji je od značaja za razvoj sporta na teritoriji Grada;

5) da je sportski objekat upisan u matičnu evidenciju sportskih objekata, u skladu sa Zakonom;

6) da je u pitanju kapitalno održavanje sportskog objekta (rekonstrukcija, dogradnja, adaptaciju i sanacija);

7) da su radovi na izgradnji i kapitalnom održavanju sportskih objekata predviđeni odgovarajućom planskom dokumentacijom;

8) da je premer i predračun radova na izgradnji, odnosno održavanju sportskog objekta urađen i overen od strane stručnog lica;

9) da je zemljište na kojem se planira izgradnja novog sportskog objekta u javnoj svojini;

10) da je sportski objekat u javnoj svojini (u celini ili delimično);

11) da nosilac programa iz sopstvenih sredstava snosi troškove pripremnih radova, izrade tehničke dokumentacije, angažovanja stručnog nadzora, tehničkog prijema, uknjižbe;

12) da se izgradnja i održavanje i opremanje sportskog objekta u okvirima javno - privatnog partnerstva vrši pod uslovima i na način utvrđen zakonom kojim je uređeno javno - privatno partnerstvo;

13) da se ugovorom regulišu sva svojinska i imovinska pitanja u vezi izgradnje i održavanja sportskog objekta, u skladu sa zakonom kojim je uređena javna svojina i drugim zakonima.

Pri odobravanju programa izgradnje, opremanja i održavanja sportskih objekata prioritet imaju programi koji se odnose na unapređenje sportske rekreacije, odnosno bavljenja građana sportom, posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom i školskog sporta.

Član 30

Vlasnik, odnosno korisnik zemljišta ili sportskog objekta uz saglasnost vlasnika zemljišta, odnosno sportskog objekta podnosi predlog projekta izgradnje, opremanja i održavanja sportskog objekta.

Predlog projekta izgradnje i kapitalnog održavanja sportskog objekta mogu zajednički da podnese više ovlašćenih podnosilaca, u slučaju susvojine na zemljištu ili objektu.

Predlog godišnjeg projekta (programa) izgradnje, opremanja i održavanja sportskog objekta čine pojedinačni projekti, koji se, u skladu sa sadržajem, grupišu u posebne programe:

1) izgradnja sportskih i rekreativnih objekata;

2) kapitalno održavanje sportskih i rekreativnih objekata;

3) izgradnja sportskih objekata za potrebe obrazovanja;

4) kapitalno održavanje sportskih objekata za potrebe obrazovanja;

5) izgradnja i prilagođavanje sportskih objekata za lica sa posebnim potrebama i invaliditetom.

Član 31

Godišnji projekat izgradnje i investicionog održavanja sportskih objekata izvršava se prema dinamici utvrđenoj programskim kalendarom u skladu sa Zakonom.

Član 32

Nosilac projekta obrazuje, nakon obaveštenja o odobrenju programa, tim za sprovođenje programa i određuje rukovodioca i njegove članove.

Nosilac projekta, po izvršenom tehničkom pregledu i izvršenoj zapisničkoj primopredaji i konačnom obračunu izvedenih radova, dužan je da obezbedi upotrebnu dozvolu.

IX POSEBNI KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I FINANSIRANJA PROGRAMA STIPENDIRANJA ZA SPORTSKO USAVRŠAVANJE KATEGORISANIH SPORTISTA

Član 33

Finansiranje programa stipendiranja za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista, vrši se u skladu sa sledećim kriterijumima:

1) da je u pitanju sportista amater, u skladu sa Zakonom i sportskim pravilima;

2) da je sportista državljanin Republike Srbije;

3) da je sportista u tekućoj godini rangiran u skladu sa Zakonom;

4) da ga njegova sportska organizacija predloži za dobijanje stipendije;

5) da se u tekućoj godini bavi sportskim aktivnostima u sportskim organizacijama u Gradu;

6) da ispunjava obaveze prema nacionalnoj sportskoj reprezentaciji u koju je pozvan;

7) za sportistu uzrasta od 15 do 19 godina - da u tekućoj godini ima status učenika i da je u prethodnoj školskoj godini ostvario minimalno vrlodobar uspeh;

8) da mu je utvrđena zdravstvena sposobnost za obavljanje sportskih aktivnosti u skladu sa Zakonom;

9) da poštuje antidoping pravila propisana Zakonom o sprečavanju dopinga u sportu;

10) da je njegovo ponašanje na sportskim terenima i izvan njih u skladu sa sportskim duhom i fer plejom.

Gradsko veće posebnom odlukom utvrđuje maksimalni broj stipendija i visinu mesečnog iznosa stipendija u zavisnosti od kategorije sportiste.

Sa sportistom kome je odlukom Gradskog veća dodeljena stipendija za sportsko usavršavanje gradonačelnik zaključuje ugovor o odobravanju stipendije.

Pravo na stipendiju prestaje sportisti prestankom ispunjavanja uslova iz stava 1. ovog člana, na osnovu odluke Gradskog veća.

X POSEBNI KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I FINANSIRANJA PROGRAMA ODOBRAVANJA KORIŠĆENJA SPORTSKIH OBJEKATA U SVOJINI GRADA UŽICA

Član 34

U cilju racionalnog i namenskog korišćenja sportskih sala i sportskih objekata u javnoj svojini čiji je korisnik Grad, odnosno koji su u javnoj svojini Grada, sportskim organizacijama se može odobriti njihovo besplatno korišćenje za sportske aktivnosti, odnosno dodeliti besplatni termini za treniranje i obavljanje drugih sportskih aktivnosti ako su pored opštih uslova i kriterijuma utvrđenih ovom odlukom ispunjeni i sledeći uslovi:

1) da su sve sportske aktivnosti koje se u sportskom objektu obavljaju besplatne za sve sportiste učesnike u realizaciji programa;

2) da je pretežni deo sportskih aktivnosti treniranja vezan za rad sa decom i mladim.

Gradsko veće utvrđuje ukupan broj slobodnih besplatnih termina (u satima) po pojedinim sportskim objektima, i o finansiranju tih termina zaključuje ugovor sa organizacijom u oblasti sporta koja upravlja sportskim objektima.

XI POSEBNI KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I FINANSIRANJA GODIŠNJIH PROGRAMA ORGANIZACIJA U OBLASTI SPORTA KOJE SU OD POSEBNOG ZNAČAJA ZA GRAD UŽICE

Član 35

Sportski savez Užice je kao nadležni teritorijalni sportski savez od posebnog značaja za Grad.

Gradsko veće donosi odluku kojom se utvrđuje organizacija u oblasti sporta od posebnog značaja za Grad, u zavisnosti od toga:

- kakva je unutrašnja organizovanost organizacije;

- koji je rang sportske grane prema Nacionalnoj kategorizaciji sportova;

- koliki je broj učlanjenih organizacija i sportista;

- kakva je sportska tradicija i sportski rezultati organizacije;

- u kojoj meri se unapređuje stručni rad;

- u kom rangu takmičenja organizacija učestvuje;

- broj ekipa organizacije koje se takmiče u okviru nadležnog nacionalnog granskog sportskog saveza (i muškarci i žene, u svim kategorijama);

- članstva u nadležnom nacionalnom sportskom savezu;

- ispunjenosti uslova za obavljanje sportskih aktivnosti i delatnosti u skladu sa Zakonom;

- u kojoj meri se povećava obuhvat bavljenja građana sportom;

- posedovanje sportskih objekata;

- u kojoj meri se delatnost organizacije uklapa u prioritete utvrđene Programom razvoja sporta u gradu Užicu.

Predlog da se određena organizacija u oblasti sporta utvrdi za organizaciju od posebnog značaja za Grad, može dati svaka organizacija u oblasti sporta sa teritorije Grada, uz podnošenje dokumentacije kojom se dokazuje ispunjenost navedenih kriterijuma.

Gradsko veće pre donošenja odluke pribavlja mišljenje Sportskog saveza Užice.

Gradsko veće donosi odluku da određenoj organizaciji prestaje status organizacije u oblasti sporta koja je od posebnog značaja za Grad kada organizacija prestane da ispunjava kriterijume na osnovu kojih je stekla taj status.

XIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 36

Bliža merila, kriterijumi i način odobravanja programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu, dodela sredstva, izgled i sadržina predloga programa, dokumentacije koja se uz predlog podnosi, sadržina i izgled izveštaja o realizaciji i kontroli realizacije odobrenih programa i druga pitanja kojima se bliže uređuje postupak odobravanja programa i dodele sredstava iz budžeta grada urediće se Pravilnikom koji donosi Skupština grada.

Član 37

Odredbe ove odluke shodno se primenjuju i kod odobravanja i finansiranja programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradskoj opštini Sevojno.

Član 38

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o finansiranju potreba u oblasti sporta iz budžeta grada Užica ("Sl. list grada Užica", br. 4/13).

Član 39

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Užica".