PRAVILNIK
O FINANSIRANJU PROGRAMA KOJIMA SE ZADOVOLJAVAJU POTREBE I INTERESI GRAĐANA U OBLASTI SPORTA U GRADU UŽICU

("Sl. list grada Užica", br. 45/2018)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom propisuju se uslovi, kriterijumi, način i postupak odobravanja programa, odnosno projekta (u daljem tekstu: program) kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta, dodela sredstava, izgled i sadržina predloga programa, način izveštavanja o realizaciji programa, postupak kontrole i način javnog objavljivanja podataka o predloženim programima za finansiranje.

Odredbe Zakona o sportu (u daljem tekstu: Zakon) i Pravilnika o odobravanju i finansiranju programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta ("Službeni glasnik RS", broj 64/16) koje se odnose na uslove, kriterijume i način odobrenja programa i projekata, odnosno finansiranje delatnosti kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta, zaključenje ugovora, podnošenje izveštaja, kontrolu realizacije i obavezu vraćanja dobijenih sredstava, shodno se primenjuju i na programe u oblasti sporta u gradu Užicu.

Član 2

Za zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta grad Užice obezbeđuje u svom budžetu odgovarajuća sredstva, uz poštovanje prioriteta utvrđenih Zakonom.

Potrebe i interesi građana u oblasti sporta su:

1. podsticanje i stvaranje uslova za unapređenje sportske rekreacije, odnosno bavljenja građana sportom, posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom;

2. izgradnja, održavanje i opremanje sportskih objekata na teritoriji grada Užica, a posebno javnih sportskih terena u stambenim naseljima ili u njihovoj blizini i školskih sportskih objekata i nabavka sportske opreme i rekvizita;

3. organizacija sportskih takmičenja od posebnog značaja za grad Užice;

4. obezbeđenje uslova i organizovanje sportskih kampova za sportski razvoj talentovanih sportista i unapređenje kvaliteta stručnog rada sa njima;

5. učešće sportskih organizacija sa teritorije grada Užica u nacionalnim i evropskim klupskim takmičenjima;

6. fizičko vaspitanje dece predškolskog uzrasta i školski sport (unapređenje fizičkog vežbanja, rad školskih sportskih sekcija i društava, opštinska, gradska i međuopštinska školska sportska takmičenja i dr.);

7. delatnost organizacija u oblasti sporta čiji je osnivač grad Užice;

8. delatnost organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji grada Užica koje su od posebnog značaja za grad Užice;

9. unapređenje zaštite zdravlja sportista i obezbeđivanje adekvatnog sportsko-zdravstvenog obrazovanja sportista, posebno mladih, uključujući i antidoping obrazovanje;

10. stipendiranje za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista;

11. sprečavanje negativnih pojava u sportu (doping, nasilje i nedolično ponašanje, nameštanje sportskih rezultata i dr.);

12. edukacija, informisanje i savetovanje građana, sportista i ostalih učesnika u sistemu sporta o pitanjima bitnim za odgovarajuće bavljenje sportskim aktivnostima i delatnostima;

13. periodična testiranja, sakupljanje, analiza i distribucija relevantnih informacija za adekvatno zadovoljavanje potreba građana u oblasti sporta na teritoriji grada Užica, istraživačko-razvojni projekti i izdavanje sportskih publikacija;

14. unapređivanje stručnog rada učesnika u sistemu sporta na teritoriji grada Užica i podsticanje zapošljavanja visokokvalifikovanih sportskih stručnjaka i vrhunskih sportista;

15. racionalno i namensko korišćenje sportskih sala i sportskih objekata u javnoj svojini čiji je korisnik grad Užice i sportskih objekata u svojini grada Užica kroz odobravanje njihovog korišćenja za sportske aktivnosti i dodelu termina za treniranje učesnicima u sistemu sporta;

16. nagrade i priznanja za postignute sportske rezultate i doprinos razvoju sporta.

Potrebe i interesi građana ostvaruju se kroz finansiranje ili sufinansiranje programa iz sredstava budžeta grada Užica, i to:

1) za tačke 1), 2), 3), 5), 6), 8), 10), 12), 13), 14) i 16) na godišnjem nivou (u daljem tekstu: godišnji program);

2) za tačke 4), 9), 11) i 15) po javnom pozivu (u daljem tekstu: posebni program).

Organizacije u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji grada Užica koje su od posebnog značaja za grad u predlogu svog godišnjeg programa navode i aktivnosti kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta za koje se, saglasno Zakonu i ovom pravilniku, podnose posebni programi i ne mogu da konkurišu po javnom pozivu.

Član 3

Gradsko veće utvrđuje koje su organizacije u oblasti sporta od posebnog značaja za grad Užice shodnom primenom kriterijuma propisanih članom 120. stav 3. Zakona i na osnovu kategorizacije organizacija u oblasti sporta u gradu i Programa razvoja sporta u gradu Užicu.

II KRITERIJUMI ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA

Član 4

Programi kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta mogu biti odobreni ukoliko ispunjavaju kriterijume u pogledu:

1) predlagača programa;

2) nosioca programa;

3) sadržine i kvaliteta programa;

4) finansiranja programa.

1. Predlagač programa

Član 5

Predlagači godišnjih i posebnih programa, su:

1) Sportski savez grada Užica - podnosi predlog svog godišnjeg programa i godišnjih programa organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji grada Užica, za oblasti navedene u članu 2. stav 1. tačke 1), 3), 5), 6), 8), 12), 13), 14)) ovog pravilnika;

2) organizacije u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji grada Užica - podnose predlog svog posebnog programa za oblasti navedene u članu 2. stav 1. tačke 4), 9), 11) i 15) ovog pravilnika;

Predlozi godišnjih i posebnih programa sastoje se iz jedne ili više programskih celina, a podnose se odvojeno za svaku od oblasti iz člana 2. stav 1. ovog pravilnika.

Organizacije u oblasti sporta mogu svoje aktivnosti realizovati i kao deo programa Sportskog saveza Užice, sportskog društva ili gradskog granskog sportskog saveza, osim programa učešća u sportskim takmičenjima.

Predlog godišnjeg programa izgradnje, opremanja i održavanja sportskog objekta na području grada Užica iz člana 2. stav 1. tačka 2. ovog pravilnika, uključujući i školski sportski objekat, može se podneti samo od strane vlasnika, odnosno korisnika zemljišta ili korisnika sportskog objekta uz saglasnost vlasnika zemljišta, odnosno vlasnika sportskog objekta.

Predlog godišnjeg programa stipendiranja za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista iz člana 2. stav 1. tačka 10. ovog pravilnika može se podneti samo od strane organizacije u oblasti sporta čiji je sportista član.

Predlagač programa kojim se obezbeđuje zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta ne može predlogom programa da obuhvati aktivnosti koje se već finansiraju sredstvima budžeta Republike Srbije.

U odnosu na programe vezane za organizovane vannastavne sportske aktivnosti učenika kroz školske sportske sekcije, školska sportska udruženja i ekipe, organizovano fizičko vaspitanje dece predškolskog uzrasta kroz igru i sportske aktivnosti, kao i u odnosu na obavljanje stručnog rada u sportu, predškolske ustanove i škole imaju status organizacija u oblasti sporta, u skladu sa Zakonom.

2. Nosilac programa

Član 6

Nosilac programa može biti sportska organizacija sa sedištem na teritoriji grada Užica (sportsko udruženje, sportsko privredno društvo) koja realizuje program.

Nosilac programa mora:

1) da bude registrovan u skladu sa Zakonom;

2) da bude upisan u nacionalnu evidenciju u skladu sa Zakonom;

3) da isključivo ili pretežno posluje na nedobitnoj osnovi, ako Zakonom nije drukčije određeno;

4) da ima sedište na teritoriji grada Užica;

5) da je direktno odgovoran za pripremu i izvođenje programa;

6) da je prethodno obavljao delatnost najmanje godinu dana;

7) da ispunjava propisane uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i delatnosti, u skladu sa Zakonom,;

8) da je sa uspehom realizovao odobrene programe, ukoliko je bio nosilac programa ranijih godina;

9) da raspolaže kapacitetima za realizaciju programa;

10) da bude član odgovarajućeg nadležnog nacionalnog granskog sportskog saveza.

Nosilac programa ne može da:

1) bude u postupku likvidacije, stečaja i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;

2) ima blokadu poslovnog računa u trenutku zaključenja ugovora o realizaciji programa i uplate budžetskih sredstava, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja;

3) bude u poslednje dve godine pravnosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa svojim finansijskim poslovanjem, korišćenjem imovine, radom sa decom i sprečavanjem negativnih pojava u sportu.

Član 7

Nosilac programa koji se sastoji u organizovanju velikog međunarodnog sportskog takmičenja, navedenih u članu 163. Zakona, može da bude organizacija u oblasti sporta koja ima pribavljenu saglasnost za organizovanje tog takmičenja, odnosno organizacija u oblasti sporta koja je namenski i privremeno osnovana za tehničku organizaciju međunarodnog sportskog takmičenja i ima saglasnost za organizovanje velikog međunarodnog sportskog takmičenja.

Član 8

Nosiocu programa neće se odobriti program u postupku dodele sredstava, ako je:

1) bio u konfliktu interesa;

2) namerno ili s krajnjom nepažnjom lažno prikazao podatke tražene u obrascima za podnošenje programa ili ako je propustio da da sve potrebne informacije;

3) pokušao da dođe do poverljivih informacija ili da utiče na Stručnu komisiju ili na nadležne organe grada tokom evaluacionog perioda ili nekog prethodnog postupka dodele sredstava.

Nosilac programa ne može dobijati sredstva iz budžeta grada Užica za realizaciju svojih programa naredne dve godine od dana kada je utvrđeno da je u potpunosti nenamenski upotrebio odobrena sredstva za realizaciju programa ili svojim propustom nije postigao planirane efekte programa.

Nosiocu programa ne mogu biti odobrena sredstava za realizaciju novog programa pre nego što podnese završni (konačni) izveštaj o realizaciji prethodno odobrenog programa.

Član 9

Organizacije u oblasti sporta mogu da podnose predloge programa samostalno ili udružene sa drugim organizacijama.

Troškovi organizacije koja učestvuju u realizaciji programa kao partner, prihvataju se ako ispunjavaju iste uslove koji se primenjuju i za nosioca programa.

Izjava o partnerstvu daje se na Obrascu 11, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

U slučaju partnerskih programa, samo jedna organizacija biće odgovorna za upravljanje odobrenim finansijskim sredstvima, tako da mora postojati unutrašnje uređenje partnerskih odnosa koje će omogućiti takvo finansijsko poslovanje.

3. Sadržina i kvalitet programa

Član 10

Predlog programa mora da ispunjava sledeće kriterijume:

1) da doprinosi zadovoljavanju potreba i interesa građana u oblasti sporta utvrđenih Zakonom;

2) da je u skladu sa Zakonom, Nacionalnom strategijom razvoja sporta u Republici Srbiji i Programom razvoja sporta u gradu Užicu;

3) da je u skladu sa četvorogodišnjim programom razvoja nadležnog nacionalnog sportskog saveza;

4) da je u skladu sa sportskim pravilima nadležnog nacionalnog sportskog saveza;

5) da je u skladu sa uslovima, kriterijumima i ciljevima navedenim u javnom pozivu, kod posebnih programa;

6) da se realizuje na teritoriji grada Užica, osim programa priprema i učešća na nacionalnim i međunarodnim sportskim takmičenjima;

7) da je u skladu sa principima utvrđenim u dokumentima međunarodnih organizacija čija je članica Republika Srbija;

8) da ima značajan i dugotrajan uticaj na razvoj sporta na teritoriji grada;

9) da će se realizovati u tekućoj godini;

10) da predviđa angažovanje odgovarajućeg broja učesnika u programu, potrebne resurse za realizaciju programa, kao i da ne postoji nikakva sumnja u mogućnost realizovanja programa;

11) da je, po pravilu, predviđeno fazno finansiranje programa.

Pod granom, odnosno oblašću sporta, u smislu ovog pravilnika, smatra se grana sporta utvrđena aktom ministra nadležnog za sport.

Pod nadležnim nacionalnim sportskim savezom, u smislu ovog pravilnika, smatra se nacionalni sportski savez utvrđen aktom ministra nadležnog za sport.

Pri odobravanju programa izgradnje, opremanja i održavanja sportskih objekata prioritet imaju programi koji se odnose na sportske objekte sa većom kategorijom u skladu sa Nacionalnom kategorizacijom sportskih objekata, sportski objekti kojima se obezbeđuje unapređenje školskog sporta i sportski objekti kojima se povećava bavljenje građana sportom, posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom.

Član 11

Sadržina i kvalitet programa moraju biti takvi da obezbede uspeh programa, uzimajući u obzir faktore koje nosilac programa može kontrolisati i faktore (situacije, događaji, uslovi, odluke) koji su neophodni za uspeh programa a koji su delimično ili u potpunosti izvan kontrole nosioca programa.

Sportisti, sportski stručnjaci i druga lica angažovana na realizaciji programa moraju ispunjavati uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i sportskih delatnosti utvrđene Zakonom, a njihovo angažovanje se mora vršiti u skladu sa Zakonom.

Pri planiranju, izradi i upravljanju programskim ciklusom nosilac programa treba da primenjuje usvojene međunarodne standarde za upravljanje programima, a ako je budžet programa veći od 5 miliona dinara obavezno je korišćenje Matrice logičkog okvira i SWOT analize.

4. Finansiranje programa

Član 12

Programi se finansiraju, u celini ili delimično, i u visini i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta grada postignu nameravani rezultati.

Programi se finansiraju jednokratno ili u ratama, u zavisnosti od vremenskog perioda za realizaciju programa.

Prioritet pri izboru programa kojim se zadovoljavaju potrebe građana u oblasti sporta u gradu Užicu, imaju programi koje se odnose na:

1. podsticanje i stvaranje uslova za unapređenje sportske rekreacije, odnosno bavljenja građana sportom, posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom;

2. izgradnju, održavanje i opremanje sportskih objekata na teritoriji grada Užica, a posebno javnih sportskih terena u stambenim naseljima ili u njihovoj blizini i školskih sportskih objekata i nabavka sportske opreme i rekvizita;

3. fizičko vaspitanje dece predškolskog uzrasta i školski sport (unapređenje fizičkog vežbanja, rad školskih sportskih sekcija i društava, opštinska, gradska i međuopštinska školska sportska takmičenja i dr.);

Član 13

Finansijski plan odnosno budžet programa predviđen predlogom programa, treba da bude:

1) ostvariv i objektivan - da su planirani realni iznosi po svim izvorima sredstava i vrstama troškova;

2) obuhvatan - da sadrži sve troškove programa iz svih izvora finansiranja;

3) strukturiran - da je tako formulisan da u potpunosti prati zahteve propisanog obrasca za izradu programa;

4) uravnotežen - u odnosu na planirane troškove;

5) tačan i realan - po svim vrstama troškova.

Član 14

Finansijski plan za realizaciju programa sastoji se iz:

- neposrednih troškova realizacije programa koji se odnose na zarade i honorare lica angažovanih na neposrednoj realizaciji programa;

- materijalnih troškova i administrativnih troškova realizacije programa - opravdani direktni troškovi;

- dodatnih opravdanih troškova nosioca programa- opravdani indirektni troškovi, koji ne mogu biti veći od 15% od opravdanih direktnih troškova.

Opravdani direktni troškovi su troškovi neophodni za realizaciju programa, stvarni, detaljni i lako proverljivi.

Opravdani indirektni troškovi su prihvatljivi ako ne obuhvataju troškove koji su finansijskim planom programa namenjeni neposrednoj realizaciji nekog dela programa.

Indirektni troškovi nisu prihvatljivi ako je nosilac programa dobio iz budžeta grada za svoj rad odgovarajuća sredstva po drugom osnovu.

Troškovi programa priznaju se za:

1) zaradu zaposlenih lica na realizaciji programa - do visine dve prosečne bruto zarade u Republici Srbiji za prethodnu godinu, prema podacima organa nadležnog za poslove statistike, obračunato na mesečnom nivou;

2) honorare lica koja učestvuju u realizaciji određene programske celine - do visine dve prosečne bruto zarade u Republici Srbiji za prethodnu godinu, prema podacima organa nadležnog za poslove statistike, obračunato na mesečnom nivou, za jednu programsku celinu;

3) troškove putovanja u zemlji (smeštaja, ishrane, prevoza, dnevnice i ostali troškovi u vezi s putovanjem) i inostranstvo (smeštaja, ishrane, prevoza, dnevnice, pribavljanja putnih isprava, vakcinacije i lekarskih pregleda i ostali troškovi u vezi s putovanjem), radi obavljanja programskih aktivnosti, za lica koja učestvuju u realizaciji programa - do visine troškova priznatih u skladu sa propisima koji važe za državne službenike i nameštenike i pod uslovom da su ugovoreni u skladu sa zakonom, s tim da se, izuzetno, mogu priznati i troškovi usluge obezbeđenja ishrane sportista van ugovorenih usluga pod uslovom da se ishrana na pripremama ili takmičenjima usled objektivnih okolnosti ne može realizovati u celosti ili delimično u okviru ugovorenih usluga (bonovi na regatnim stazama, strelištima i sl.);

4) troškove kupovine opreme i plaćanja drugih usluga - pod uslovom da su neophodni za realizaciju programa i da su u skladu sa tržišnim cenama, odnosno da su ugovoreni u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Lica koja su zaposlena kod nosioca programa i angažovana kao učesnici u programu, ne mogu pored zarade dobijati i honorar za učešće u programu.

Član 15

Kod godišnjih programa troškovi za zarade i honorare lica angažovanih na neposrednoj realizaciji programa priznaju se za sledeća lica:

1) u sportskim granama u kojima se sportisti takmiče individualno - po jedan glavni trener, lični trener sportiste, kondicioni trener, lekar i fizioterapeut i jedno lice koje se bavi administrativno-tehničkim poslovima za potrebe sportista;

2) u sportskim granama u kojima se sportisti takmiče kolektivno - po jedan glavni trener, pomoćni trener, kondicioni trener, lekar i fizioterapeut i dva lica koja se bave administrativno-tehničkim poslovima za potrebe tima.

Član 16

Jednoj organizaciji u oblasti sporta ne može se odobriti više od 20% od ukupne sume sredstava budžeta grada Užica predviđenih za finansiranje programa iz oblasti sporta, s tim da se troškovi programa moraju odnositi, po pravilu, najmanje 15% na aktivnosti povezane sa sportom dece, osim kada je to suprotno prirodi predloženog programa.

Aktivnosti povezane sa sportom dece u programu se obavezno definišu kao posebna programska celina.

Član 17

Neopravdanim troškovima smatraće se naročito: dugovi i pokrivanje gubitaka ili zaduženja, kamatna zaduženja, stavke koje se već finansiraju iz nekog drugog programa, troškovi kupovine zemljišta i zgrada i kapitalna ulaganja, osim kada je to neophodno za realizaciju programa, troškovi gubitaka zbog promena kursa valuta na finansijskom tržištu, troškovi otplate rata po osnovu ranije zaključenih ugovora (lizing, kredit), kupovina alkoholnih pića, bezalkoholnih gaziranih pića, brze hrane i duvana, parking u zemlji, životno osiguranje, kazne, kupovina poklona, osim kod organizacije međunarodnih sportskih priredaba i u skladu sa pravilima nadležnog međunarodnog sportskog saveza, kao i troškovi označeni "razno", "eventualno", "ostalo", jer svi troškovi moraju biti detaljno opisani u budžetu programa.

Sredstva koja organizacija ili njeni partneri ulažu u aktivnosti na realizaciji programa moraju biti posebno navedena.

Član 18

Opravdani troškovi moraju biti bazirani na realnim troškovima prema vrsti i podvrsti troškova (navedene jedinice mere, broj jedinica i cena po jedinici), a ne na ukupnoj sumi, osim za troškove putovanja, dnevnica i indirektne troškove.

Član 19

Nosilac godišnjeg programa dužan je da otvori podračun konsolidovanog računa u Upravi za trezor, odnosno da promet budžetskih sredstava vrši preko posebnog tekućeg računa za realizaciju godišnjeg programa, koji će se koristiti isključivo za budžetska sredstva koja dobija od grada Užica, u skladu sa propisima kojima se uređuje prenos sredstava iz budžeta.

III PREDLOG PROGRAMA I DOKUMENTACIJA KOJA SE UZ PREDLOG PODNOSI

Član 20

Predlozi godišnjih i posebnih programa podnose se posebno za svakog nosioca programa i za svaku od oblasti posebno.

Predlog programa sadrži detaljne podatke o:

1) nosiocu programa;

2) oblasti potreba i interese građana u kojoj se ostvaruje program;

3) učesnicima u realizaciji programa i svojstvu u kome se angažuju;

4) ciljevima i očekivanim rezultatima, uključujući koje će probleme program rešiti i kojim će grupama populacije i na koji način koristiti;

5) vrsti i sadržini aktivnosti i vremenu i mestu realizacije programa;

6) tome kako će se vršiti ocenjivanje uspešnosti programa (vrednovanje rezultata programa);

7) finansijskom planu - budžetu programa, odnosno potrebnim novčanim sredstvima, iskazanim prema vrstama troškova i utvrđenim obračunom ili u paušalnom iznosu;

8) dinamičkom planu upotrebe sredstava (vremenski period u kome su sredstva potrebna i rokovi u kojima su potrebna);

9) načinu unutrašnjeg praćenja i kontrole realizacije programa i evaluacije rezultata;

10) prethodnom i budućem finansiranju nosioca programa.

Član 21

Predlozi programa razmatraju se ako su ispunjeni sledeći formalni kriterijumi:

1) da je uz predlog programa dostavljeno propratno pismo u kome su navedene osnovne informacije o nosiocu programa i predloženom programu (naziv nosioca programa i naziv programa, vremensko trajanje, iznos traženih sredstava, oblast sporta, potpis lica ovlašćenog za zastupanje predlagača, odnosno nosioca programa);

2) da je predlog programa podnet na utvrđenom obrascu (aplikacionom formularu);

3) da je potpun, jasan, precizan i da sadrži verodostojne podatke;

4) da je podnet u propisanom roku.

Obrasci predloga programa, odnosno aplikacionog formulara, i to: Obrazac 1 - Predlog godišnjih programa organizacija u oblasti sporta; Obrazac 2 - Predlog godišnjeg programa izgradnje, opremanja i održavanja sportskih objekata; Obrazac 3 - Predlog godišnjeg programa davanja stipendija i novčanih nagrada; Obrazac 4 - Predlog posebnih programa, odštampani su uz ovaj pravilnik i čine njegov sastavni deo.

Član 22

Uz predlog programa podnosi se dokumentacija utvrđena ovim pravilnikom i druga dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost kriterijuma propisanih Zakonom i ovim pravilnikom i pisana izjava lica ovlašćenog za zastupanje predlagača, odnosno nosioca programa, da ne postoje prepreke iz člana 6. stav 2. ovog pravilnika.

Obrazac predloga programa mora biti u potpunosti popunjen.

Obrazac predloga programa i dokumentacija u prilogu dostavlja se u tri primerka, s tim da obrazac predloga programa treba da bude dostavljen i u elektronskoj formi.

Obrazac predloga programa i dokumentacija u prilogu, dostavlja se stručnoj komisiji u zapečaćenoj koverti, preporučenom poštom, po kuriru, ili lično.

Prednja strana koverte mora sadržati podatke; 1) naziv godišnjeg/posebnog programa kojim se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta; 2) naziv podnosioca predloga; 3) adresu podnosioca predloga; 4) napomenu da se ne otvara pre isteka roka iz javnog poziva (kod posebnih programa).

Obrazac za prijavljivanje predloga programa dostupan je kod nadležnih službi grada i na internet stranici grada Užica.

Član 23

Kada predlog programa podnosi Sportski savez Užice, objedinjeno za svoj program i programe organizacija u oblasti sporta, predlog programa treba da bude podnet zasebno za svakog nosioca programa (poseban obrazac za svakog nosioca programa i za svaku od oblasti sporta), uz podnošenje zbirnog pregleda svih predloga prema nosiocima programa.

Član 24

Predlozi godišnjih programa dostavljaju se prema dinamici utvrđenoj Programskim kalendarom.

Predlozi posebnih programa dostavljaju se u roku utvrđenom javnim pozivom.

Gradsko veće može izuzetno odobriti određeni program u oblasti sporta, bez javnog poziva, ako je u pitanju program od posebnog značaja za zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta, a podnose ga ovlašćeni predlagači programa, i ako je u pitanju program koji iz objektivnih razloga nije mogao biti podnet u skladu sa Programskim kalendarom, a predmet i sadržaj programa je takav da može biti uspešno realizovan samo od strane određenog nosioca programa.

Član 25

Predlog programa može se izuzetno odnositi i na aktivnosti koje se realizuju u dužem vremenskom periodu, do četiri godine, pod uslovom da je to nužno s obzirom na prirodu i ciljeve aktivnosti, da su predlogom programa za svaku godinu predviđena potrebna sredstva i da su merljivi godišnji rezultati realizacije programa.

Nastavak realizacije programa odobrava se svake godine, pod uslovom da je podnet godišnji izveštaj za prethodnu budžetsku godinu u skladu sa ugovorom o realizovanju programa i ako su ostvareni očekivani rezultati.

IV NAČIN ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA

Član 26

Godišnji program se izvršava prema sledećoj dinamici:

- Gradska uprava nadležna za društvene delatnosti (u daljem tekstu nadležna uprava), u roku od 60 dana od dana usvajanja budžeta grada, objavljuje obaveštenje o maksimalno raspoloživom iznosu sredstava za finansiranje godišnjih i posebnih programa, po oblastima u okviru sporta;

- do 20. aprila - organizacije u oblasti sporta dostavljaju svoje predloge godišnjih programa Sportskom savezu Užice, na propisanom obrascu;

- do 1. juna - Sportski savez Užice razmatra prispele predloge godišnjih programa, vrši reviziju predloga programa i dostavlja konačne predloge Gradskom veću, na propisanim obrascima, zajedno sa objedinjenom rekapitulacijom predloženih programa;

- do 5. juna - Gradonačelnik obrazuje Stručnu komisiju za odobrenje godišnjih programa (u daljem tekstu: Komisija);

- do 1. jul - Komisija analizira i ocenjuje podnete predloge godišnjih programa i podnosi predlog Gradskom veću;

- do 15. jula - Komisija utvrđuje preliminarni objedinjeni predlog godišnjih programa, za narednu budžetsku godinu;

- do 15. decembra - Gradsko veće revidira preliminarni objedinjeni predlog godišnjih programa i usklađuje ga sa sredstvima utvrđenim u budžetu grada za narednu godinu;

- do 30. decembra - Gradsko veće donosi rešenje o odobravanju programa i obaveštava nosioce programa o visini odobrenih sredstava po godišnjim programima;

- do 31. januara - Gradonačelnik zaključuje ugovore o realizovanju programa.

Javni pozivi i javna obaveštenja, u smislu ovog pravilnika, objavljuju se na internet stranici grada Užica.

Član 27

Ukoliko neka od organizacija u oblasti sporta ne dostavi Sportskom savezu Užice svoj predlog programa do 20. aprila, u opravdanim slučajevima, ostaviće joj se naknadni rok do sedam dana, ako ni tada predlog ne bude dostavljen, smatraće se da je ta organizacija odustala od predlaganja svojih programa u tekućoj godini.

Član 28

U javnom pozivu za dostavljanje posebnih programa moraju biti navedeni sledeći podaci:

- predmet javnog poziv,

- visina sredstava koja su na raspolaganju;

- rok do koga moraju biti podneti predlozi programa;

- bitni uslovi i kriterijumi koje treba da ispune predloženi programi;

- datum obaveštavanja nosioca programa o odobrenim programima;

- mesto, vreme i lice kod koga se može dobiti dokumentacija u vezi s javnim pozivom,;

- krajnji rok do koga moraju biti upotrebljena dobijena sredstva.

Broj posebnih programa koji mogu biti podneti po javnom pozivu i koji mogu biti odobreni može biti određen u javnom pozivu, na jedan od sledećih načina:

1) dozvoljava se podnošenje samo jednog predloga programa od strane jednog nosioca programa;

2) dozvoljava se dostava više predloga programa istog nosioca programa, ali se odobrava samo jedan;

3) dozvoljava se dostavljanje više predloga programa istog nosioca programa i više može biti odobreno, ali se ovo uslovljava time da ista lica ne mogu biti angažovana na ovim programima (različiti programski timovi);

4) dozvoljava se da organizacija može biti partner u većem broju programa, pod uslovom da ima kapacitet da učestvuje u tim programima.

Grad Užice može da utvrdi u javnom pozivu za dostavljanje predloga posebnih programa projektne, odnosno programske zadatke za podnošenje programa.

Odlukom Gradskog veća mogu biti određeni i maksimalno dozvoljeni iznosi po programu za pojedine oblasti sporta. Ukoliko je takva odluka doneta, maksimalno dozvoljeni iznos se navodi u javnom pozivu i javnom obaveštenju, koji se objavljuju na internet stranici grada pre početka predlaganja programa.

Sportski savez Užice može da traži dodatno objašnjenje ili korigovanje programa od podnosioca programa, za predloge programa kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama ili pojašnjenjima ili korigovanjima, a pre dostavljanja predloga gradu.

Član 29

Gradsko veće može utvrditi okvirni gornji iznos koji se može odobriti iz budžeta grada organizacijama u oblasti sporta, za realizaciju pojedinih godišnjih programa, pa taj iznos podeliti brojem bodova koji imaju sve sportske organizacije koje su podnele predloge godišnjih programa iz iste oblasti sporta, i tako utvrditi novčanu vrednost pojedinačnog boda za tekuću godinu.

Utvrđivanje novčane vrednosti pojedinačnog boda predstavlja samo okvirni kriterijum za dodelu sredstava, a da li će se i u kom obimu odobriti sredstva, isključivo zavisi od kvaliteta programa i ispunjenosti kriterijuma utvrđenih Zakonom i ovim pravilnikom.

Član 30

Komisija vrši ocenjivanje godišnjih i posebnih programa.

Komisija ima predsednika i četiri člana, od kojih je jedan član predstavnik Sportskog saveza Užice.

Članovi komisije su lica koja imaju iskustvo u upravljanju organizacijama u oblasti sporta i programima u oblasti sporta.

Gradonačelnik može obrazovati i posebnu stručnu komisiju za ocenu programa iz određene oblasti sporta.

Komisija vrši stručni pregled i daje ocenu podnetih predloga, na osnovu Zakona i ovog pravilnika i dostavlja Gradskom veću predlog za odobravanje programa.

Komisija može da, pre dostavljanja predloga Gradskom veću, traži dodatno objašnjenje ili korigovanje od podnosioca, odnosno nosioca programa.

Komisija može o određenom pitanju da zatraži i pribavi pisano stručno mišljenje od strane istaknutih stručnjaka ili odgovarajućih organizacija.

Član 31

Predlog programa Komisija ocenjuje primenom sledećih kriterijuma:

1) ispunjenost formalnih (administrativnih) uslova;

2) ispunjenje uslova koji se tiču podnosioca, odnosno nosioca programa;

3) usklađenost ciljeva programa sa potrebama i interesima građana u oblasti sporta, ciljevima Nacionalne strategije razvoja sporta u Republici Srbiji i ciljevima Programa razvoja sporta u gradu Užicu;

3) kvalitet predloga programa.

Prioritet imaju programi koji su bolje ocenjeni prema kriterijumima navedeni u tačkama 3) i 4) i koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava postignu planirani rezultati.

Pri davanju predloga za odobravanje programa, Komisija mora voditi računa da prioritet imaju programi koji su strukturne i razvojne prirode, a između programa organizovanja, odnosno učešća na sportskim takmičenjima, prioritet imaju programi koji se odnose na sportska takmičenja višeg ranga, u skladu sa Zakonom.

Član 32

Procena kvaliteta godišnjih i posebnih programa, uključujući i finansijski plan programa, biće sprovedena u skladu sa kriterijumima utvrđenim ovim pravilnikom.

Procena kvaliteta programa obuhvata dva tipa kriterijuma:

- kriterijume za selekciju

- kriterijume za dodelu sredstava.

Kriterijumi za selekciju programa obuhvataju elemente kojima se vrši ocena finansijskih i operativnih sposobnosti nosioca programa, odnosno da li su obezbeđena potrebna sredstva za rad tokom celokupnog perioda realizacije programa i da li nosilac programa poseduje profesionalne sposobnosti, stručnost i iskustvo potrebno za uspešnu realizaciju kompletnog programa, uključujući i partnere u realizaciji programa.

Kriterijumi za selekciju godišnjih programa obuhvataju i vrednovanje kapaciteta organizacije - nosioca programa, za dugoročno zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta i realizovanje predloženog programa.

Kriterijumi za dodelu sredstava obuhvataju kriterijume koji omogućavaju da se kvalitet podnetih programa proceni na osnovu postavljenih programskih ciljeva i prioriteta, a sredstva odobre po osnovu aktivnosti koje obezbeđuju maksimalno postignute opšte efekte realizacije programa.

Član 33

Procena kvaliteta godišnjih i posebnih programa organizacija u oblasti sporta, osim godišnjih programa kategorisanih sportskih organizacija, vrši se prema kriterijumima iz Tabele vrednovanja kvaliteta godišnjih i posebnih programa, date na Obrascu 5 koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Kriterijumi su podeljeni na sekcije i podsekcije, s tim da svaka podsekcija ima bodove od 1 do 5 i ocene: 1 - veoma loše; 2 - loše; 3 - odgovarajuće; 4 - dobro; 5 - veoma dobro.

Kriterijumi vrednovanja (evaluacije, ocene) kvaliteta godišnjeg i posebnog programa obuhvataju:

1) sekcija 1 - Finansijski i operativni kapacitet nosioca programa, podsekcije:

- da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno iskustva u vođenju sličnih programa;

- da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno stručnosti i tehničkog znanja za vođenje predloženog programa imajući u vidu tip aktivnosti koje su predviđene programom;

- da li nosilac programa i partneri imaju dovoljne upravljačke kapacitete, uključujući angažovana lica, opremu i sposobnost za upravljanje predloženim finansijskim planom programa;

- da li nosioci programa imaju stabilne i dovoljne izvore finansiranja.

Maksimalno po sekciji 20 bodova.

2) sekcija 2 - Značaj programa, podsekcije:

- konzistentnost programa - u kojoj meri program zadovoljava potrebe i uzima u obzir ograničenja koja postoje u oblasti sporta u gradu Užicu;

- koliko su jasno definisani i strateški odabrani učesnici koji su vezani za program;

- da li su potrebe ciljne grupe i krajnjih korisnika jasno definisane i dobro odmerene;

- da li program poseduje dodatne kvalitete.

Maksimalno po sekciji 25 bodova.

3) sekcija 3 - Metodologija, podsekcije:

- da li su planirane aktivnosti odgovarajuće, praktične i dosledne ciljevima i očekivanim rezultatima;

- koliko je kompaktan celokupan plan programa;

- da li su učešće partnera i njegovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereni;

- da li je učešće ciljne grupe i krajnjih korisnika i njihovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereno;

- da li je plan realizacije programa dobro razrađen i izvodljiv;

- da li predlog programa sadrži indikatore uspešnosti programa koji se mogu objektivno verifikovati.

Maksimalno po sekciji 30 bodova.

4) sekcija 4 - Održivost programa, podsekcije:

- da li će aktivnosti predviđene programom imati konkretan uticaj na ciljne grupe;

- da li će program imati višestruki uticaj;

- da li su očekivani rezultati programa održivi.

Maksimalno po sekciji 15 bodova.

5) sekcija 5 - Finansijski plan i racionalnost troškova, podsekcije:

- da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući;

- da li je predloženi trošak neophodan za implementaciju programa.

Maksimalno po sekciji 10 bodova.

Ako je ukupan zbir u sekciji 1 niži od 12 bodova, odnosno od ocene "odgovarajuće", predlog programa se isključuje iz evaluacionog procesa.

Ako je ukupan zbir u sekciji 2 niži od 15 bodova, odnosno od ocene "dobar", predlog programa se isključuje iz evaluacionog procesa.

Samo predlozi programa koji budu imali više od 50 bodova biće uzeti u razmatranje prilikom dodele sredstava.

Smatra se da Sportski savez Užice i organizacije u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji grada Užica koje su od posebnog značaja za grad Užice, u potpunosti ispunjavaju kriterijume u vezi sa finansijskim i operativnim kapacitetom - sekcija 1.

Član 34

Procena kvaliteta godišnjih programa kategorisanih sportskih organizacija vrši se prema kriterijumima iz Tabele vrednovanja kvaliteta godišnjih programa kategorisanih sportskih organizacija, date na Obrascu 6 koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Kriterijumi su podeljeni na sekcije i podsekcije, s tim da svaka podsekcija ima bodove od 1 do 5 i ocene: 1 - veoma loše; 2 - loše; 3 - odgovarajuće; 4 - dobro; 5 - veoma dobro.

Izuzetak je sekcija 1 koja ima bodove od 1 do 100, u zavisnosti od broja bodova koji sportska organizacija ima na osnovu svog rangiranja.

Kriterijumi vrednovanja (evaluacije, ocene) kvaliteta godišnjeg programa obuhvataju:

1) sekcija 1 - Rang sportske organizacije prema Kategorizaciji sportskih organizacija u gradu Užicu.

Maksimalno po sekciji 100 bodova.

2) sekcija 2 - Finansijski i operativni kapacitet nosioca programa, podsekcije:

- da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno iskustva u vođenju sličnih programa;

- da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno stručnosti i tehničkog znanja za vođenje predloženog programa, imajući u vidu tip aktivnosti koje su predviđene programom;

- da li nosilac programa i partneri imaju dovoljne upravljačke kapacitete, uključujući angažovana lica, opremu i sposobnost za upravljanje predloženim finansijskim planom programa;

- da li nosioci programa imaju stabilne i dovoljne izvore finansiranja.

Maksimalno po sekciji 20 bodova.

3) sekcija 3 - Značaj programa, podsekcije:

- konzistentnost programa - u kojoj meri program zadovoljava potrebe i uzima u obzir ograničenja koja postoje u oblasti sporta u gradu Užicu;

- koliko su jasno definisani i strateški odabrani učesnici koji su vezani za program,;

- da li su potrebe ciljne grupe i krajnjih korisnika jasno definisane i dobro odmerene;

- da li program poseduje dodatne kvalitete.

Maksimalno po sekciji 25 bodova.

4) sekcija 4 - Metodologija, podsekcije:

- da li su planirane aktivnosti odgovarajuće, praktične i dosledne ciljevima i očekivanim rezultatima;

- koliko je kompaktan celokupan plan programa;

- da li su učešće partnera i njegovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereni;

- da li je učešće ciljne grupe i krajnjih korisnika i njihovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereno;

- da li je plan realizacije programa dobro razrađen i izvodljiv;

- da li predlog programa sadrži indikatore uspešnosti programa koji se mogu objektivno verifikovati.

Maksimalno po sekciji 30 bodova.

5) sekcija 5 - Održivost programa, podsekcije:

- da li će aktivnosti predviđene programom imati konkretan uticaj na ciljne grupe;

- da li će program imati višestruki uticaj;

- da li su očekivani rezultati programa održivi.

Maksimalno po sekciji 15 bodova.

6) sekcija 6 - Finansijski plan i racionalnost troškova, podsekcije:

- da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući;

- da li je predloženi trošak neophodan za implementaciju programa.

Maksimalno po sekciji 10 bodova.

Ako je ukupan zbir u sekciji 2 niži od 12 bodova, odnosno od ocene "odgovarajuće", predlog programa se isključuje iz evaluacionog procesa.

Ako je ukupan zbir u sekciji 3 niži od 15 bodova, odnosno od ocene "dobar", predlog programa se isključuje iz evaluacionog procesa.

Ako je ukupan zbir u sekciji 3, niži od ocene "dobar" (15 poena), program se isključuje iz evaluacionog procesa.

Samo predlozi programa koji budu imali više od 50 bodova u sekcijama 2-6 biće uzeti u razmatranje prilikom dodele sredstava.

Smatra se da sportske organizacije sa sedištem na teritoriji grada Užica koje su od posebnog značaja za grad Užice, u potpunosti ispunjavaju kriterijume u vezi sa finansijskim i operativnim kapacitetom - sekcija 2.

Član 35

Postupak odobravanja programa koji su primljeni u predviđenom roku, vrši se u tri faze.

U prvoj fazi vrši se administrativna (formalna) provera i ocena ispunjenosti uslova i kriterijuma utvrđenih Zakonom, ovim pravilnikom i javnim pozivom kada su u pitanju posebni programi.

U drugoj fazi vrši se vrednovanje kvaliteta programa prema kriterijumima utvrđenim u Tabeli vrednovanja iz čl. 33. i 34. ovog pravilnika, i utvrđuje predlog Gradskom veću za odobrenje programa.

Prvu i drugu fazu sprovodi Komisija.

O radu Komisije vodi se zapisnik, koji potpisuju predsednik i članovi Komisije.

U trećoj fazi Gradsko veće odlučuje na osnovu predloga Komisije i donosi konačnu odluka o odobravanju programa i visini sredstava za realizaciju programa.

O odobrenju godišnjih i posebnih programa Gradsko veće odlučuje pojedinačnim rešenjima. Rešenja Gradskog veća o odobrenju godišnjeg i posebnog programa su konačna i protiv njih se može voditi upravni spor. Predmet upravnog spora ne može biti, u skladu sa Zakonom, ni iznos dobijenih sredstava po osnovu godišnjih i posebnih programa.

Nepotpuni predlozi programa ne vraćaju se podnosiocu predloga.

Tehničku i administrativnu pomoć Komisiji pružaju ovlašćena zaposlena lica u nadležnoj gradskoj upravi.

Član 36

Vrednovanje kvaliteta programa sprovodi se tako što svaki član Komisije vrši ocenjivanje dostavljenih programa prema tabelama vrednovanja, a ukupan broj bodova se utvrđuje na osnovu prosečnih ocena u okviru pojedinih sekcija.

Komisija može jednoglasnom odlukom odlučiti da se ocenjivanje prema tabelama vrednovanja kvaliteta programa vrši glasanjem članova Komisije na sednici Komisije.

Vrednovanje programa vrši se na Obrascu 10 koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Član 37

Na osnovu izvršenih vrednovanja kvaliteta programa, Komisija utvrđuje preliminarni predlog za odobrenje programa.

Komisija svaki predlog programa obeležava i sledećim komentarima: "Ne zahteva dodatne pregovore" ili "Zahteva dodatne pregovore".

Ukoliko se preliminarnim predlogom za odobrenje programa predviđaju manja sredstva od sredstava planiranih finansijskim planom predloga programa, program se obavezno označava komentarom "Zahteva dodatne progovore".

U slučaju komentara da predlog programa zahteva dodatne pregovore, Komisija ustanovljava okvir za pregovore i vodi pregovore, s tim da se tokom pregovora obavezno definiše i koje će se programske aktivnosti realizovati, zbog smanjenih sredstava od sredstava planiranih finansijskim planom.

Prednost u pregovorima daje se programima koji su prema oceni Komisije boljeg kvaliteta.

Rezultat pregovora može biti pozitivan i negativan. Pozitivan ishod pregovora ne mora da znači automatsko odobravanje sredstava.

Nakon završenih pregovora, Komisija utvrđuje konačni predlog i dostavlja ga Gradskom veću.

Član 38

Komisija, vodeći računa o ukupno raspoloživim budžetskim sredstvima za finansiranje programa u oblasti sporta, daje predlog da se program ne prihvati i ne odobre sredstva, u sledećim slučajevima:

1) program nije dovoljno relevantan sa stanovišta ostvarivanja ciljeva utvrđenih Nacionalnom strategijom razvoja sporta ili Programom razvoja sporta u gradu Užicu;

2) drugi programi su prioritetniji - čl.12 stav 3 ovog pravilnika;

3) finansijske i operativne mogućnosti podnosioca programa nisu dovoljne;

4) program je lošijeg kvaliteta, odnosno dobio je manji broj bodova tokom procene kvaliteta predloga programa u odnosu na odabrane predloge programa;

5) rezultati pregovora nisu imali pozitivan ishod.

Član 39

Gradonačelnik zaključuje ugovor o realizovanju odobrenog programa sa podnosiocem programa.

Gradonačelnik zaključuje ugovor o realizovanju godišnjeg programa sa podnosiocem programa, za svaku od oblasti sporta, za koju je podnet predlog programa.

Ako se nosilac odobrenog programa ne odazove pozivu za zaključenje ugovora u roku od osam dana od dana prijema poziva, smatraće se da je odustao od predloga programa.

Član 40

Ako su nosiocu programa za realizaciju odobrenog programa dodeljena manja sredstva od sredstava navedenih u finansijskom planu programa, obavezan je da, pre zaključenja ugovora o realizovanju programa, uskladi finansijski plan i plan realizacije programskih aktivnosti sa visinom dodeljenih sredstava i odobrenim aktivnostima, i da dostavi dopunu, odnosno izmenu predloženog programa usaglašenu sa visinom odobrenih sredstava.

Član 41

Odobreni iznos sredstava za realizaciju programa prenosi se organizaciji koja realizuje program u skladu sa ugovorom i odobrenim kvotama budžeta grada Užica.

V IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PROGRAMA

Član 42

Nosioci odobrenih programa obavezni su da nadležnoj upravi podnose periodične izveštaje, u roku od 15 dana po isteku svakog kvartala u toku realizacije programa, kao i godišnji izveštaj sa potrebnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta grada.

Nosilac programa je u obavezi da u roku od 15 dana od završetka realizacije programa dostavi nadležnoj upravi završni (konačni) izveštaj o realizaciji programa, sa fotokopijama kompletne dokumentacije o utrošku sredstava.

Izveštaj o realizaciji godišnjeg programa sadrži izveštaj po svakoj programskoj celini i po svakoj oblasti sporta u kojoj se program realizuje.

Nosioci odobrenih programa dužni su da na zahtev nadležne uprave dostave celokupnu dokumentaciju vezanu za izvršena plaćanja (izvodi, računi i dr.), nezavisno od utvrđene periodike izveštavanja.

Naredna avansna uplata budžetskih sredstava neće se uplaćivati onim nosiocima programa koji ne dostave periodični izveštaj.

Član 43

Nadležna uprava, po završetku programa, vrši analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata.

Nadležna uprava može angažovati i odgovarajuće stručnjake za spoljnu evaluaciju realizacije odobrenih programa.

Sportski savez Užice, kao ovlašćeni predlagač godišnjih programa, dužan je da, u skladu sa Zakonom i svojim statutom, prati realizaciju odobrenih programa i da na kraju realizacije programa podnosi izveštaj nadležnoj upravi o ostvarivanju ciljeva i efekata programa, a ako se uoče ozbiljni problemi i nedostaci u realizaciji programa, i pre toga.

Organizacije u oblasti sporta, nosioci godišnjih programa, obavezni su da Sportskom savezu Užice, kao predlagaču programa, pruže sve potrebne informacije i omoguće uvid u sva dokumenta i sve aktivnosti vezane za realizaciju programa, kao i da dostave primerak izveštaja o realizaciji programa, u isto vreme kada i nadležnoj upravi.

Član 44

Uz završni izveštaj o realizaciji programa kome je odobreno više od jedan milion dinara podnosi se i izveštaj revizora (revizija ispunjenja ugovornih obaveza), na Obrascu 7, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Izveštaj o realizaciji programa izgradnje/opremanja/održavanja sportskih objekata podnosi se na Obrascu 8, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Nadležna uprava razmatraće samo one izveštaje o realizaciji programa koji su podneti na propisanom obrascu.

Dokumentacija koja se podnosi uz periodični ili završni izveštaj mora da upućuje na stavku (deo) izveštaja na koji se odnosi, odnosno dokumentacija koja se odnosi na utrošak sredstava mora da upućuje na konkretni trošak iz finansijskog plana programa.

Dokumentacija koja se podnosi uz periodični ili završni izveštaj a odnosi se na utrošak sredstava podnosi se u celosti, numerički se označava i u prilogu se ređa uzlaznim redosledom.

Član 45

Nosioci programa koji ne utroše odobrena budžetska sredstva po nekoj od avansnih uplata, dužni su da, u periodičnom izveštaju, navedu razloge zbog kojih ta sredstva nisu utrošena, i da traže odobrenje da se ta sredstva prenesu u naredni period, uz podnošenje dokaza da se sredstva nalaze na njihovom računu.

Nosilac programa je obavezan da, po podnošenju završnog izveštaja, na kraju godine izvrši povraćaj neutrošenih sredstava u budžet grada.

Izuzetno, Gradsko veće može odobriti, ukoliko objektivne potrebe i okolnosti to zahtevaju, da se neutrošena sredstva na godišnjem nivou koriste kao avansne uplate za realizaciju aktivnosti iz odobrenog godišnjeg programa za narednu godinu, ukoliko se time ne ugrožavaju osnovni cilj programa i ne narušava namensko korišćenje sredstava.

Član 46

Na internet stranici nosioca odobrenog programa, objavljuje se, u roku od 15 dana od dana usvajanja završnog izveštaja o realizaciji programa, izveštaj o radu i o obimu i načinu sticanja i korišćenja sredstava i taj izveštaj se dostavlja i nadležnoj upravi. Izveštaj mora biti dostupan javnosti tokom cele godine.

Na internet stranici Grada objavljuju se: izveštaj o podnetim predlozima programa sa traženim iznosom sredstava, izveštaj o odobrenim programima sa iznosom odobrenih sredstava, godišnji izveštaj o realizovanju svih odobrenih programa za zadovoljavanje potreba i interesa građana u sportu..

Na svim dokumentima i medijskim promocijama vezanim za realizovanje programa mora biti istaknuto da se program finansira sredstvima iz budžeta Grada.

VI KONTROLA REALIZACIJE ODOBRENIH PROGRAMA

Član 47

Nosilac programa vodi sve potrebne evidencije koje omogućavaju ovlašćenim licima grada Užica sprovođenje kontrole realizovanja programa i utroška sredstava.

Nosilac odobrenog programa dužan je da čuva evidenciju, odnosno dokumentaciju koja se odnosi na realizovanje tog programa deset godina od dana kada je taj program završen, ako zakonom nije drukčije određeno.

Nosilac programa je u obavezi da ovlašćenim licima grada Užica omogući uvid u celokupnu dokumentaciju i sva mesta vezana za realizaciju ugovorenog programa, i u postupku kontrole pruži sva potrebna obaveštenja.

Nosilac programa je u obavezi da omogući i uvid u podatke koje vode treća lica, ako su u vezi su sa korišćenjem odobrenih sredstava i realizacijom programa.

Član 48

Nosilac odobrenog programa kome su preneta sredstva dužan je da namenski koristi sredstva dobijena iz budžeta grada.

Nosilac odobrenog programa obavezan je da nabavku dobara, usluga ili radova u okviru odobrenih sredstava vrši u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Član 49

Sredstva dobijena iz budžeta grada Užica za realizovanje programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta moraju se vratiti, u celosti ili delimično, davaocu sredstava, zajedno sa zateznom kamatom od momenta prijema, u slučaju da nosilac odobrenog programa:

1) netačno ili nepotpuno obavesti davaoca sredstava o bitnim okolnostima vezanim za odobrenje i realizovanje programa;

2) svojim propustom ne izvrši program u celini ili ga izvrši u nebitnom delu ili ga izvrši sa bitnim zakašnjenjem;

3) upotrebi sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično;

4) ne pridržava se propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene radi osiguranja realizacije programa;

5) ne dostavi u predviđenim rokovima potrebne izveštaje i dokaze, iako ga je davalac sredstava prethodno upozorio na nepravilnosti i posledice;

6) prestane da ispunjava uslove koji potrebni za dobijanje sredstava;

7) spreči ili onemogući sprovođenje propisanih, odnosno ugovorenih kontrolnih mera.

Član 50

Realizovani troškovi su prihvatljivi, ako već nisu finansirani iz drugih javnih prihoda, ako su direktno povezani sa odobrenim programom, ako su nastali nakon potpisivanja ugovora o realizaciji programa, ako su registrovani kroz odgovarajuću knjigovodstvenu dokumentaciju, ako se mogu potkrepiti originalnom dokumentacijom sa jasno navedenim datumom i iznosom i ako se slažu sa maksimalnim vrednostima odobrenih troškova u finansijskom planu programa.

Član 51

Izmene u pogledu odobrenih sredstava za realizaciju programa, mogu se izvršiti ako se:

1) ne ugrožava osnovni cilj programa;

2) sredstva kompenzuju u okviru određene vrste troška, kao i između različitih vrsta troškova, obraćajući pažnju na to da varijacija ne sme da prelazi 10% od prvobitno odobrene sume novca u okviru svake vrste troška.

U navedenim slučajevima, nosilac programa može da tokom realizacije programa izvrši izmenu finansijskog plana programa i da o tome obavesti nadležnu upravu.

U svim drugim slučajevima nadležnoj upravi mora se podneti pisani zahtev za odobrenje izmena uz dodatno objašnjenje, s tim da se zahtev može podneti do 1. decembra kada su u pitanju godišnji programi, a za posebne programe u toku realizacije programa ili pre utvrđenog krajnjeg roka za realizaciju programa.

Član 52

Finansiranje realizacije programa može se obustaviti ako nosilac programa:

1) na zahtev ovlašćenog lica grada, kao i u rokovima utvrđenim ugovorom o realizovanju programa, nije dostavio izveštaj sa potrebnom kompletnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta grada;

2) upotrebljava sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično;

3) ne poštuje dinamiku realizovanja programa ili se ne pridržava propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene u cilju obezbeđenja realizacije programa;

4) prestane da ispunjava uslove koji su na osnovu Zakona i ovog pravilnika potrebni za odobrenje programa;

5) spreči ili onemogući sprovođenje propisanih, odnosno ugovorenih kontrolnih mera;

6) ne dostavi Sportskom savezu Užice, kao ovlašćenom predlagaču godišnjih programa, potrebne informacije, odnosno ne omogući uvid u dokumenta i aktivnosti vezane za realizaciju godišnjeg programa;

7) u drugim slučajevima očigledno ne može da realizuje program u bitnom delu kako je planirano.

Nosilac neće odgovarati za kašnjenja ili neizvršavanje obaveza predviđenih ugovorom o realizaciji programa, kada do neizvršenja dođe usled elementarnih nepogoda, naloga državnih organa, i drugih okolnosti koje su izvan realne kontrole i nisu posledica greške ili nemara nosioca programa.

Član 53

Ukoliko nadležna uprava, po završetku odobrenog programa, oceni da planirani efekti nisu postignuti u bitnom delu propustom nosioca programa, zatražiće od nosioca programa da održi skupštinu, odnosno sednicu odgovarajućeg organa, u roku od 60 dana od dana obaveštenja nadležne uprave o negativnoj oceni realizacije programa.

Skupština odnosno sednica održava se radi utvrđivanja odgovornosti lica koja su realizovala program i lica koja su učestvovala u donošenju odluka koje su dovele do nepostizanja planiranih efekata programa.

Nosilac programa je dužan da obavesti nadležnu upravu o datumu održavanja skupštine i odlukama koje su donete u pogledu utvrđivanja odgovornosti.

VII KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I KONTROLE PROGRAMA IZGRADNJE, ODRŽAVANJA I OPREMANJA SPORTSKIH OBJEKATA

Član 54

U postupku odobravanja programa, odnosno projekata izgradnje, opremanja i održavanja sportskih objekata, pored kriterijuma utvrđenih u članu 10. ovog pravilnika, ceni se ispunjenost sledećih kriterijuma:

1) da za planirane aktivnosti postoji potrebna dokumentacija u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja objekata;

2) da je obezbeđena lokacija za izgradnju sportskog objekta;

3) da sportski objekat ispunjava uslove propisane aktom kojim su uređeni uslovi za obavljanje sportskih delatnosti, u skladu sa Zakonom;

4) da je u pitanju sportski objekat koji je od značaja za razvoj sporta na teritoriji Grada;

5) da je sportski objekat upisan u matičnu evidenciju sportskih objekata, u skladu sa Zakonom;

6) da je u pitanju kapitalno održavanje sportskog objekta (rekonstrukcija, dogradnja, adaptaciju i sanacija);

7) da su radovi na izgradnji i kapitalnom održavanju sportskih objekata predviđeni odgovarajućom planskom dokumentacijom;

8) da je premer i predračun radova na izgradnji, odnosno održavanju sportskog objekta urađen i overen od strane stručnog lica;

9) da je zemljište na kojem se planira izgradnja novog sportskog objekta u javnoj svojini;

10) da je sportski objekat u javnoj svojini (u celini ili delimično);

11) da nosilac programa iz sopstvenih sredstava snosi troškove pripremnih radova, izrade tehničke dokumentacije, angažovanja stručnog nadzora, tehničkog prijema, uknjižbe;

12) da se izgradnja i održavanje i opremanje sportskog objekta u okvirima javno - privatnog partnerstva vrši pod uslovima i na način utvrđen zakonom kojim je uređeno javno - privatno partnerstvo;

13) da se ugovorom regulišu sva svojinska i imovinska pitanja u vezi izgradnje i održavanja sportskog objekta, u skladu sa zakonom kojim je uređena javna svojina i drugim zakonima.

Pri odobravanju programa izgradnje, opremanja i održavanja sportskih objekata prioritet imaju programi koji se odnose na unapređenje sportske rekreacije, odnosno bavljenja građana sportom, posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom i školskog sporta.

Član 55

Vlasnik, odnosno korisnik zemljišta ili sportskog objekta uz saglasnost vlasnika zemljišta, odnosno sportskog objekta podnosi predlog projekta izgradnje, opremanja i održavanja sportskog objekta.

Predlog projekta izgradnje i kapitalnog održavanja sportskog objekta može zajednički da podnese više ovlašćenih podnosilaca, u slučaju susvojine na zemljištu ili objektu.

Predlog godišnjeg projekta (programa) izgradnje, opremanja i održavanja sportskog objekta čine pojedinačni projekti, koji se, u skladu sa sadržajem, grupišu u posebne programe:

1) izgradnja sportskih i rekreativnih objekata;

2) kapitalno održavanje sportskih i rekreativnih objekata;

3) izgradnja sportskih objekata za potrebe obrazovanja;

4) kapitalno održavanje sportskih objekata za potrebe obrazovanja;

5) izgradnja i prilagođavanje sportskih objekata za lica sa posebnim potrebama i invaliditetom.

Član 56

Uz projekat izgradnje i održavanja sportskog objekta mora biti priložena dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost propisanih uslova i kriterijuma prema zakonu kojim se uređuje oblast planiranja i izgradnje, kao i dokumentacija o sprovođenju programa: predračun radova, vlasnički list za zemljište i objekat, ugovor o zajedničkom ulaganju, lokacijska dozvola, građevinska dozvola ili rešenje kojim se odobrava izvođenje radova na adaptaciji ili sanaciji sportskog objekta, glavni projekat prema zakonu kojim se uređuje oblast planiranja i izgradnje, okončana ili poslednja privremena situaciju za izvršene radove i izveštaj nadzornog organa - kod fazne izgradnje i drugi dokazi.

Član 57

Godišnji projekat izgradnje i investicionog održavanja sportskih objekata izvršava se prema dinamici utvrđenoj programskim kalendarom u skladu sa Zakonom.

Član 58

Nosilac projekta obrazuje, nakon obaveštenja o odobrenju programa, tim za sprovođenje programa i određuje rukovodioca i članove tima.

Nosilac projekta je dužan da, po izvršenom tehničkom pregledu i izvršenoj zapisničkoj primopredaji i konačnom obračunu izvedenih radova, obezbedi upotrebnu dozvolu.

VIII POSEBNI KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I FINANSIRANJA PROGRAMA STIPENDIRANJA ZA SPORTSKO USAVRŠAVANJE KATEGORISANIH SPORTISTA

Član 59

Finansiranje programa stipendiranja za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, a posebno perspektivnih sportista, vrši se u skladu sa sledećim kriterijumima:

1) da je u pitanju sportista amater, u skladu sa Zakonom i sportskim pravilima;

2) da je sportista državljanin Republike Srbije;

3) da je sportista u tekućoj godini rangiran u skladu sa članom 140. stav 2. Zakona;

4) da ga njegova sportska organizacija predloži za dobijanje stipendije;

5) da se u tekućoj godini bavi sportskim aktivnostima u sportskim organizacijama u gradu Užicu;

6) da ispunjava obaveze prema nacionalnoj sportskoj reprezentaciji u koju je pozvan;

7) za sportistu uzrasta od 15 do 19 godina - da u tekućoj godini ima status učenika i da je u prethodnoj školskoj godini ostvario minimalno vrlo dobar uspeh;

8) da mu je utvrđena zdravstvena sposobnost za obavljanje sportskih aktivnosti u skladu sa Zakonom;

9) da poštuje antidoping pravila propisana Zakonom o sprečavanju dopinga u sportu;

10) da je njegovo ponašanje na sportskim terenima i izvan njih u skladu sa sportskim duhom i fer plejom.

Pravo na stipendiju prestaje sportisti prestankom ispunjenja navedenih uslova, odlukom Gradskog veća.

Gradsko veće posebnom odlukom utvrđuje maksimalni broj stipendija koje mogu dobiti sportisti za sportsko usavršavanje iste sportske organizacije, u zavisnosti od ranga sporta utvrđenog Nacionalnom kategorizacijom sportova, i visinu mesečnog iznosa stipendija u zavisnosti od kategorije sportiste (zaslužni sportista, sportista međunarodnog razreda, sportista nacionalnog razreda, perspektivni sportista, drugi kategorisani sportista).

Sa sportistom kome je odlukom Gradskog veća dodeljena stipendija za sportsko usavršavanje, Gradonačelnik zaključuje ugovor o odobravanju stipendije, na osnovu koga se sportisti mesečno isplaćuje stipendija i koji obavezno sadrži podatke o novčanom iznosu mesečne stipendije, rokovima isplate, roku važenja ugovora i pravima i obavezama sportiste.

IX POSEBNI KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I FINANSIRANJA PROGRAMA ODOBRAVANJA KORIŠĆENJA SPORTSKIH OBJEKATA U SVOJINI GRADA UŽICA

Član 60

U cilju racionalnog i namenskog korišćenja sportskih sala i sportskih objekata u javnoj svojini čiji je korisnik grad Užice, odnosno koji su u svojini grada Užica, sportskim organizacijama se može odobriti njihovo besplatno korišćenje za sportske aktivnosti, odnosno dodeliti besplatni termini za treniranje i obavljanje drugih sportskih aktivnosti ako su pored opštih uslova i kriterijuma utvrđenih ovim pravilnikom ispunjeni i sledeći uslovi:

1) da su sve sportske aktivnosti koje se u sportskom objektu obavljaju besplatne za sve sportiste učesnike u realizaciji programa;

2) da je pretežni deo sportskih aktivnosti treniranja vezan za rad sa decom i mladima.

Gradsko veće utvrđuje ukupan broj slobodnih besplatnih termina (u satima) po pojedinim sportskim objektima, i o finansiranju tih termina zaključuje ugovor sa organizacijom u oblasti sporta koja upravlja sportskim objektima.

Sportska organizacija obavezna je da sale i sportske objekte u kojima obavlja sportske aktivnosti koristi u skladu sa zakonom, pratećim podzakonskim aktima, sportskim pravilima i ugovorom o realizaciji programa.

X POSEBNI KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I FINANSIRANJA GODIŠNJIH PROGRAMA ORGANIZACIJA U OBLASTI SPORTA KOJE SU OD POSEBNOG ZNAČAJA ZA GRAD UŽICE

Član 61

Godišnji program koji se odnosi na delatnost organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji grada Užica i koje su od posebnog značaja za grad Užice, može se odobriti samo organizaciji u oblasti sporta koja pored opštih uslova i kriterijuma utvrđenih ovim pravilnikom, ispunjava i uslov da je odlukom Gradskog veća utvrđena kao organizacija u oblasti sporta od posebnog značaja za grad Užice.

Gradsko veće svojom odlukom, na predlog Gradonačelnika, utvrđuje organizacije u oblasti sporta na teritoriji grada Užica od posebnog značaja za grad Užice.

Sportski savez Užice je, kao nadležni teritorijalni sportski savez, od posebnog značaja za grad.

Član 62

Gradsko veće donosi odluku, u skladu sa članom 137. stav 1 tačka 8. Zakona, u zavisnosti od toga:

- kakva je unutrašnja organizovanost organizacije,

- koji je rang sportske grane prema Nacionalnoj kategorizaciji sportova,

- koliki je broj učlanjenih organizacija i sportista,

- kakva je sportska tradicija i sportski rezultati organizacije,

- u kojoj meri se unapređuje stručni rad,

- u kom rangu takmičenja organizacija učestvuje,

- broj ekipa organizacije koje se takmiče u okviru nadležnog nacionalnog granskog sportskog saveza (i muškarci i žene, u svim kategorijama),

- članstva u nadležnom nacionalnom sportskom savezu,

- ispunjenosti uslova za obavljanje sportskih aktivnosti i delatnosti u skladu sa Zakonom,

- u kojoj meri se povećava obuhvat bavljenja građana sportom,

- posedovanje sportskih objekata,

- u kojoj meri se delatnost organizacije uklapa u prioritete utvrđene Programom razvoja sporta u gradu Užicu.

Član 63

Predlog da se određena organizacija u oblasti sporta utvrdi za organizaciju od posebnog značaja za grad Užice može dati svaka organizacija u oblasti sporta sa teritorije grada Užica, uz podnošenje dokumentacije kojom se dokazuje ispunjenost kriterijuma navedenih u ovom pravilniku.

Gradsko veće pre donošenja odluke pribavlja mišljenje Sportskog saveza Užice.

Gradsko veće donosi odluku da određenoj organizaciji prestaje status organizacije u oblasti sporta koja je od posebnog značaja za grad Užice kada organizacija prestane da ispunjava kriterijume na osnovu kojih je stekla taj status.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 64

Odredbe ovog pravilnika shodno se primenjuju i kod odobravanja i finansiranja programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradskoj opštini Sevojno.

Član 65

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o odobravanju i finansiranju programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u gradu Užicu ("Sl. list grada Užica", br. 6/17).

Član 66

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Užica".

Obrasce 1-11, koji su sastavni deo ovog pravilnika, objavljeni u "Sl. listu grada Užica", br. 45/2018, možete pogledati OVDE