ODLUKA
O NAČINU, POSTUPKU I KRITERIJUMIMA ZA DODELU SREDSTAVA CRKVAMA I TRADICIONALNIM VERSKIM ZAJEDNICAMA ZA IZGRADNJU, ODRŽAVANJE I OBNOVU CRKVENIH I VERSKIH OBJEKATA NA TERITORIJI GRADA UŽICA

("Sl. list grada Užica", br. 45/2018)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuju se način, postupak i kriterijumi za dodelu sredstava radi finansiranja ili sufinansiranja projekata crkvama i tradicionalnim verskim zajednicama za izgradnju, održavanje i obnovu crkvenih i verskih objekata na teritoriji grada Užica.

Član 2

Visina sredstava za finansiranje ili sufinansiranje projekata iz člana 1. ove odluke crkvama i tradicionalnim verskim zajednicama utvrđuje se Odlukom o budžetu grada Užica.

Sredstva iz stava 1. ovog člana dodeljuju se na osnovu javnog konkursa.

Član 3

Tradicionalne crkve su, u skladu sa Zakonom o crkvama i verskim zajednicama, one koje u Srbiji imaju viševekovni istorijski kontinuitet i čiji je pravni subjektivitet stečen na osnovu posebnih zakona, i to: Srpska Pravoslavna Crkva, Rimokatolička Crkva, Slovačka Evangelička Crkva a. v., Reformatska Hrišćanska Crkva i Evangelička Hrišćanska Crkva a. v.

Tradicionalne verske zajednice su, u skladu sa Zakonom o crkvama i verskim zajednicama, one koje u Srbiji imaju viševekovni istorijski kontinuitet i čiji je pravni subjektivitet stečen na osnovu posebnih zakona i to Islamska verska zajednica i Jevrejska verska zajednica.

II KORISNICI SREDSTAVA

Član 4

Pravo podnošenja prijave na javni konkurs za dodelu sredstava radi finansiranja ili sufinansiranja projekata crkava i tradicionalnih verskih zajednica za izgradnju, održavanje i obnovu crkvenih i verskih objekata na teritoriji grada Užica imaju sledeći subjekti:

- tradicionalne crkve i

- tradicionalne verske zajednice.

III KRITERIJUMI ZA IZBOR PROJEKATA

Član 5

Kriterijumi za dodelu sredstava za finansiranje ili sufinansiranje projekata crkava i tradicionalnih verskih zajednica iz budžeta grada Užica za izgradnju, održavanje i obnovu crkvenih i verskih objekata na teritoriji grada Užica jesu:

- broj vernika;

- da li je crkveni odnosno verski objekat pod zaštitom kao kulturno dobro;

- stanje u kom se nalazi objekat;

- sufinansiranje projekata iz drugih izvora;

- usmerenost ka što većem broju korisnika;

- unapređenje stanja u kom se nalazi objekat;

- realan finansijski plan za predloženi projekat;

- da se objekti crkve ili tradicionalne verske zajednice nalaze na teritoriji grada Užica.

Član 6

Sredstva predviđena Odlukom o budžetu grada Užica za dodelu finansiranja ili sufinansiranja projekata crkava i tradicionalnih verskih zajednica iz budžeta dodeljuju se za:

- projekte izgradnje crkvenih ili verskih objekata;

- tekuće popravke i održavanje crkvenih ili verskih objekata;

- projekte obnove crkvenih ili verskih objekata.

IV POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 7

Javni konkurs za finansiranje ili sufinansiranje projekata crkvama i tradicionalnim verskim zajednicama za izgradnju, održavanje i obnovu crkvenih i verskih objekata na teritoriji grada Užica iz člana 2. ove odluke raspisuje gradonačelnik, u skladu sa odlukom o budžetu Grada.

Javnim konkursom iz stava 1. ovog člana Gradsko veće određuje koji će se projekti iz člana 6. ove odluke finansirati ili sufinansirati, kao i iznos sredstava.

Član 8

Konkursni postupak sprovodi Komisija za dodelu sredstava crkvama i tradicionalnim verskim zajednicama za izgradnju, održavanje i obnovu crkvenih i verskih objekata na teritoriji grada Užica, koju imenuje gradonačelnik (u daljem tekstu: Komisija).

Rešenjem o imenovanju Komisije utvrđuju se sastav, zadaci i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Član 9

Javni konkurs se objavljuje na zvaničnoj internet strani grada Užica i oglasnoj tabli Gradske uprave.

Javni konkurs sadrži:

- vrstu projekata i iznos sredstava za koji se raspisuje konkurs,

- subjekte ovlašćene za podnošenje prijave,

- uslove i kriterijume za podnosioca prijave,

- konkursnu dokumentaciju (obrasce),

- rok za podnošenje prijave,

- napomenu da se nepotpune, neblagovremene i prijave koje nisu predate na propisanim obrascima neće uzeti u razmatranje,

- i druge odredbe od važnosti za realizaciju konkursa.

Član 10

Prijava na konkurs podnosi se Komisiji u roku od 10 dana od dana objavljivanja na sajtu grada Užica, sa naznakom "Prijava na Konkurs za finansiranje ili sufinansiranje projekata crkvama i tradicionalnim verskim zajednicama za izgradnju, održavanje i obnovu crkvenih i verskih objekata na teritoriji grada Užica".

Za svaki projekat se podnosi posebna prijava.

Uz prijavu, podnosilac prijave dužan je da obavezno priloži:

- detaljan opis projekta, za čije finansiranje ili sufinansiranje se podnosi prijava i

- budžet projekta.

Kompletna konkursna dokumentacija se dostavlja u jednoj zatvorenoj koverti.

Prijave se predaju na pisarnici Gradske uprave grada Užica ili poštom na adresu: Grad Užice, Dimitrija Tucovića 52, 31000 Užice - za Komisiju.

Blagovremenom dostavom smatra se i preporučena pošiljka predata pošti najkasnije do isteka poslednjeg dana utvrđenog roka za predaju konkursne dokumentacije (pečat pošte), bez obzira na datum prispeća.

Član 11

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima Konkursa vrši izbor projekata, o sprovedenom postupku vodi zapisnik koji zajedno sa Predlogom o izboru projekata kojima se iz budžeta Grada dodeljuju sredstva dostavlja Gradskom veću.

Na osnovu Predloga Komisije, Gradsko veće donosi Rešenje o finansiranju ili sufinansiranju projekata crkava i tradicionalnih verskih zajednica iz budžeta grada Užica.

Član 12

Na osnovu Rešenja iz člana 11. stav 2. ove odluke gradonačelnik zaključuje u ime grada Užica ugovor o finansiranju ili sufinansiranju projekta crkava i tradicionalnih verskih zajednica za izgradnju, održavanje i obnovu crkvenih i verskih objekata iz budžeta grada Užica.

Ugovorom iz stava 1. ovog člana uređuju se međusobna prava i obaveze ugovornih strana, način i rok za prenos odobrenih sredstava, rok za realizaciju projekta, obaveza podnošenja izveštaja, način rešavanja sporova, kao i druga prava i obaveze ugovornih strana.

Član 13

Korisnik sredstava, realizator projekta dužan je da u svakom momentu omogući Komisiji kontrolu realizacije projekta i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.

Ako se prilikom kontrole utvrdi nenamensko trošenje sredstava raskida se ugovor i korisnik je dužan da izvrši povraćaj dobijenih sredstava.

Korisnici sredstava, dužni su da u roku od 30 dana po završetku realizacije projekta podnesu izveštaj o realizaciji i dostave dokaze o namenskom korišćenju sredstava, u skladu sa zaključenim Ugovorom.

Izveštaj o realizaciji projekta, podnosi se Komisiji na obrascu "Izveštaj o realizaciji projekta".

Izveštaj se podnosi u štampanom obliku, predajom na pisarnici Gradske uprave ili se šalje poštom.

V PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 14

Stručne i administrativno-tehničke poslove za sprovođenje ove odluke i rad Komisije, obavlja Gradska uprava za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti grada Užica.

Obrasce prijave na Konkurs za finansiranje ili sufinansiranje projekata, detaljnog opisa projekta ili nedostajućeg dela sredstava za finansiranje iz budžeta grada Užica, budžeta projekta i izveštavanja (narativnog i finansijskog) propisuje Komisija.

Član 15

Ovom odlukom stavlja se van snage Pravilnik o načinu, postupku i kriterijumima za dodelu sredstava crkvama i tradicionalnim verskim zajednicama za izgradnju, održavanje i obnovu crkvenih i verskih objekata na teritoriji Grada Užica III broj 110-2/17 od 20.01.2017. godine.

Član 16

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Užica".