ODLUKAO NAČINU, POSTUPKU I KRITERIJUMIMA ZA DODELU SREDSTAVA CRKVAMA I TRADICIONALNIM VERSKIM ZAJEDNICAMA ZA IZGRADNJU, ODRŽAVANJE I OBNOVU CRKVENIH I VERSKIH OBJEKATA NA TERITORIJI GRADA UŽICA("Sl. list grada Užica", br. 45/2018) |
Ovom odlukom uređuju se način, postupak i kriterijumi za dodelu sredstava radi finansiranja ili sufinansiranja projekata crkvama i tradicionalnim verskim zajednicama za izgradnju, održavanje i obnovu crkvenih i verskih objekata na teritoriji grada Užica.
Visina sredstava za finansiranje ili sufinansiranje projekata iz člana 1. ove odluke crkvama i tradicionalnim verskim zajednicama utvrđuje se Odlukom o budžetu grada Užica.
Sredstva iz stava 1. ovog člana dodeljuju se na osnovu javnog konkursa.
Tradicionalne crkve su, u skladu sa Zakonom o crkvama i verskim zajednicama, one koje u Srbiji imaju viševekovni istorijski kontinuitet i čiji je pravni subjektivitet stečen na osnovu posebnih zakona, i to: Srpska Pravoslavna Crkva, Rimokatolička Crkva, Slovačka Evangelička Crkva a. v., Reformatska Hrišćanska Crkva i Evangelička Hrišćanska Crkva a. v.
Tradicionalne verske zajednice su, u skladu sa Zakonom o crkvama i verskim zajednicama, one koje u Srbiji imaju viševekovni istorijski kontinuitet i čiji je pravni subjektivitet stečen na osnovu posebnih zakona i to Islamska verska zajednica i Jevrejska verska zajednica.
Pravo podnošenja prijave na javni konkurs za dodelu sredstava radi finansiranja ili sufinansiranja projekata crkava i tradicionalnih verskih zajednica za izgradnju, održavanje i obnovu crkvenih i verskih objekata na teritoriji grada Užica imaju sledeći subjekti:
- tradicionalne crkve i
- tradicionalne verske zajednice.
III KRITERIJUMI ZA IZBOR PROJEKATA
Kriterijumi za dodelu sredstava za finansiranje ili sufinansiranje projekata crkava i tradicionalnih verskih zajednica iz budžeta grada Užica za izgradnju, održavanje i obnovu crkvenih i verskih objekata na teritoriji grada Užica jesu:
- broj vernika;
- da li je crkveni odnosno verski objekat pod zaštitom kao kulturno dobro;
- stanje u kom se nalazi objekat;
- sufinansiranje projekata iz drugih izvora;
- usmerenost ka što većem broju korisnika;
- unapređenje stanja u kom se nalazi objekat;
- realan finansijski plan za predloženi projekat;
- da se objekti crkve ili tradicionalne verske zajednice nalaze na teritoriji grada Užica.
Sredstva predviđena Odlukom o budžetu grada Užica za dodelu finansiranja ili sufinansiranja projekata crkava i tradicionalnih verskih zajednica iz budžeta dodeljuju se za:
- projekte izgradnje crkvenih ili verskih objekata;
- tekuće popravke i održavanje crkvenih ili verskih objekata;
- projekte obnove crkvenih ili verskih objekata.
Javni konkurs za finansiranje ili sufinansiranje projekata crkvama i tradicionalnim verskim zajednicama za izgradnju, održavanje i obnovu crkvenih i verskih objekata na teritoriji grada Užica iz člana 2. ove odluke raspisuje gradonačelnik, u skladu sa odlukom o budžetu Grada.
Javnim konkursom iz stava 1. ovog člana Gradsko veće određuje koji će se projekti iz člana 6. ove odluke finansirati ili sufinansirati, kao i iznos sredstava.
Konkursni postupak sprovodi Komisija za dodelu sredstava crkvama i tradicionalnim verskim zajednicama za izgradnju, održavanje i obnovu crkvenih i verskih objekata na teritoriji grada Užica, koju imenuje gradonačelnik (u daljem tekstu: Komisija).
Rešenjem o imenovanju Komisije utvrđuju se sastav, zadaci i druga pitanja od značaja za rad Komisije.
Javni konkurs se objavljuje na zvaničnoj internet strani grada Užica i oglasnoj tabli Gradske uprave.
Javni konkurs sadrži:
- vrstu projekata i iznos sredstava za koji se raspisuje konkurs,
- subjekte ovlašćene za podnošenje prijave,
- uslove i kriterijume za podnosioca prijave,
- konkursnu dokumentaciju (obrasce),
- rok za podnošenje prijave,
- napomenu da se nepotpune, neblagovremene i prijave koje nisu predate na propisanim obrascima neće uzeti u razmatranje,
- i druge odredbe od važnosti za realizaciju konkursa.
Prijava na konkurs podnosi se Komisiji u roku od 10 dana od dana objavljivanja na sajtu grada Užica, sa naznakom "Prijava na Konkurs za finansiranje ili sufinansiranje projekata crkvama i tradicionalnim verskim zajednicama za izgradnju, održavanje i obnovu crkvenih i verskih objekata na teritoriji grada Užica".
Za svaki projekat se podnosi posebna prijava.
Uz prijavu, podnosilac prijave dužan je da obavezno priloži:
- detaljan opis projekta, za čije finansiranje ili sufinansiranje se podnosi prijava i
- budžet projekta.
Kompletna konkursna dokumentacija se dostavlja u jednoj zatvorenoj koverti.
Prijave se predaju na pisarnici Gradske uprave grada Užica ili poštom na adresu: Grad Užice, Dimitrija Tucovića 52, 31000 Užice - za Komisiju.
Blagovremenom dostavom smatra se i preporučena pošiljka predata pošti najkasnije do isteka poslednjeg dana utvrđenog roka za predaju konkursne dokumentacije (pečat pošte), bez obzira na datum prispeća.
Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima Konkursa vrši izbor projekata, o sprovedenom postupku vodi zapisnik koji zajedno sa Predlogom o izboru projekata kojima se iz budžeta Grada dodeljuju sredstva dostavlja Gradskom veću.
Na osnovu Predloga Komisije, Gradsko veće donosi Rešenje o finansiranju ili sufinansiranju projekata crkava i tradicionalnih verskih zajednica iz budžeta grada Užica.
Na osnovu Rešenja iz člana 11. stav 2. ove odluke gradonačelnik zaključuje u ime grada Užica ugovor o finansiranju ili sufinansiranju projekta crkava i tradicionalnih verskih zajednica za izgradnju, održavanje i obnovu crkvenih i verskih objekata iz budžeta grada Užica.
Ugovorom iz stava 1. ovog člana uređuju se međusobna prava i obaveze ugovornih strana, način i rok za prenos odobrenih sredstava, rok za realizaciju projekta, obaveza podnošenja izveštaja, način rešavanja sporova, kao i druga prava i obaveze ugovornih strana.
Korisnik sredstava, realizator projekta dužan je da u svakom momentu omogući Komisiji kontrolu realizacije projekta i uvid u svu potrebnu dokumentaciju.
Ako se prilikom kontrole utvrdi nenamensko trošenje sredstava raskida se ugovor i korisnik je dužan da izvrši povraćaj dobijenih sredstava.
Korisnici sredstava, dužni su da u roku od 30 dana po završetku realizacije projekta podnesu izveštaj o realizaciji i dostave dokaze o namenskom korišćenju sredstava, u skladu sa zaključenim Ugovorom.
Izveštaj o realizaciji projekta, podnosi se Komisiji na obrascu "Izveštaj o realizaciji projekta".
Izveštaj se podnosi u štampanom obliku, predajom na pisarnici Gradske uprave ili se šalje poštom.
Stručne i administrativno-tehničke poslove za sprovođenje ove odluke i rad Komisije, obavlja Gradska uprava za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti grada Užica.
Obrasce prijave na Konkurs za finansiranje ili sufinansiranje projekata, detaljnog opisa projekta ili nedostajućeg dela sredstava za finansiranje iz budžeta grada Užica, budžeta projekta i izveštavanja (narativnog i finansijskog) propisuje Komisija.
Ovom odlukom stavlja se van snage Pravilnik o načinu, postupku i kriterijumima za dodelu sredstava crkvama i tradicionalnim verskim zajednicama za izgradnju, održavanje i obnovu crkvenih i verskih objekata na teritoriji Grada Užica III broj 110-2/17 od 20.01.2017. godine.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Užica".