STATUT
GRADA POŽAREVCA

("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 17/2016 - prečišćen tekst, 15/2017 i 10/2018 - dr. statut)

Čl. 1-37*

(Prestalo da važi)

1.1. Radna tela Skupštine Grada

1.1.1. Stalna radna tela

Član 38

Skupština Grada osniva savete i komisije, kao stalna radna tela, radi davanja mišljenja na predloge propisa i odluka koje donosi Skupština, ili radi rešavanja pojedinih pitanja iz nadležnosti Skupštine.

Član 39

Stalna radna tela Skupštine Grada su saveti i komisije.

Saveti Skupštine Grada su:

1. Savet za privredu i finansije,

2. Savet za društvene delatnosti,

3. Savet za poljoprivredu i selo i

4. Savet za komunalne poslove, urbanizam i zaštitu životne sredine.

Komisije Skupštine Grada su:

1. Komisija za stambena pitanja,

2. Komisija za izbor i imenovanja,

3. Komisija za propise,

4. Komisija za predstavke i predloge i

5. Komisija za mandatno-imunitetska pitanja.

Član 40

Skupština Grada može posebnom odlukom obrazovati i druga stalna radna tela, radi pretresa određenih pitanja iz svoje nadležnosti.

Odlukom o obrazovanju određuje se broj članova radnog tela, delokrug, ovlašćenja i druga pitanja u vezi sa organizacijom, nadležnostima i radom radnog tela.

Stalna radna tela imaju pravo da predlažu odluke i druge akte koje donosi Skupština Grada, ali samo onih akata za koja zakonom nije predviđena isključiva nadležnost nekog organa.

Član 41

Članovi stalnih radnih tela biraju se za mandatni period za koji je izabrana Skupština Grada.

Svako radno telo ima predsednika, zamenika predsednika i 7 članova koje imenuje Skupština iz redova odbornika, priznatih stručnjaka iz odgovarajućih oblasti za koje se radno telo obrazuje i drugih građana, na predlog odborničkih grupa, upućenog Komisiji za izbor i imenovanja Skupštine.

Predsednik radnog tela imenuje se iz reda odbornika ili iz reda građana.

Predsednik Komisije za izbor i imenovanja i predsednik Komisije za mandatno-imunitetska pitanja imenuje se iz reda odbornika.

Zamenik predsednika radnog tela učestvuje u radu i odlučivanju radnog tela, a zamenjuje predsednika radnog tela u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.

Član 42

O predloženoj listi za izbor članova radnog tela Skupština odlučuje u celini, javnim glasanjem.

Radno telo izabrano je ako je za njega glasala većina prisutnih odbornika.

Ako radno telo ne bude izabrano, ceo postupak se ponavlja.

Član 43

Odbornik može biti član najviše 3 stalna radna tela.

Član 44

Sednicu radnog tela saziva predsednik radnog tela, po sopstvenoj inicijativi, ili na inicijativu najmanje 1/3 članova radnog tela, a dužan je da sazove sednicu na zahtev predsednika Skupštine ili gradonačelnika.

Ako i u tom slučaju predsednik radnog tela ne sazove sednicu, sednicu saziva zamenik predsednika radnog tela ili predsednik Skupštine.

Predsednik radnog tela organizuje rad radnog tela i formuliše zaključke i o tome obaveštava predsednika i sekretara Skupštine grada.

Članovi radnog tela učestvuju u radu radnog tela, iznose mišljenje i daju predloge po pitanjima koja su na dnevnom redu, kao i po drugim pitanjima iz nadležnosti radnog tela.

Član 45

Radno telo radi u sednici, kojoj prisustvuje većina članova radnog tela, a odlučuje većinom glasova prisutnih članova radnog tela.

Sednica radnog tela saziva se najkasnije 3 dana pre održavanja sednice, a može se sazvati u kraćem roku, ako za to postoje opravdani razlozi.

Član 46

Sednici radnog tela može prisustvovati i učestvovati u radu, bez prava odlučivanja i odbornik koji nije član radnog tela.

U radu radnog tela mogu učestvovati gradonačelnik i članovi Gradskog veća, bez prava odlučivanja, ako je pitanje iz dnevnog reda iz nadležnosti gradonačelnika, odnosno Gradskog veća.

Sednici radnog tela obavezno prisustvuje predstavnik predlagača akta koji se na sednici razmatra, bez prava odlučivanja.

Član 47

Radi izvršavanja poslova iz svog delokruga radno telo može, preko svog predsednika, tražiti od Gradske uprave podatke i informacije od značaja za rad radnog tela.

Nakon završetka pretresa radna tela podnose Skupštini svoje mišljenje i predloge. Radno telo može da odredi svog izvestioca za sednicu Skupštine po pitanjima o kojima je raspravljalo.

Član 48

Radna tela mogu da održavaju zajedničke sednice, radi razmatranja određenih pitanja od zajedničkog interesa za dva ili više radna tela.

Zajedničku sednicu radnih tela sazivaju dogovorno predsednici tih radnih tela.

Član 49

Radi razmatranja složenijih pitanja radna tela mogu obrazovati radne grupe iz sastava svojih članova i iz reda građana.

Član 50

Na sednici radnog tela vodi se zapisnik.

U zapisnik se unose sledeći podaci: imena prisutnih, pitanja koja su razmatrana, mišljenja i predlozi radnog tela, svako izdvojeno mišljenje, kao i izvestilac koga je odredilo radno telo za sednicu Skupštine.

Zapisnik potpisuje predsednik radnog tela i lice koje je vodilo zapisnik.

Član 51

Rad radnih tela je dostupan javnosti, osim u slučajevima predviđenim zakonom.

Član 52

Skupština može i pre isteka roka na koji su imenovani razrešiti pojedine članove radnih tela i imenovati nove putem pojedinačnog kandidovanja i imenovanja, kako zbog toga što nisu uredno dolazili na sednice radog tela, tako i iz drugih razloga.

Inicijativu za razrešenje članova radnog tela, može podneti grupa od najmanje 3 odbornika.

Član radnog tela razrešen je kad za to glasa većina odbornika prisutnih na sednici Skupštine.

Član 53

Savet za privredu i finansije razmatra predloge odluka i drugih opštih akata koji se odnose na finansiranje poslova Grada, takse, naknade i druge dažbine, budžet i završni račun budžeta, razmatra pitanja koja se odnose na poslovanje i razvoj privrede Grada, prati i razmatra pitanja koja se odnose na zanatstvo, turizam i ugostiteljstvo, trgovinu, robne rezerve, saobraćaj, kao i druga pitanja od značaja za razvoj i unapređenje oblasti privrede i finansija Grada.

Član 54

Savet za društvene delatnosti razmatra predloge odluka i druga pitanja iz oblasti obrazovanja, vaspitanja, kulture, fizičke kulture, sporta, zdravstvene, socijalne, dečije, boračke i invalidske zaštite, javnog informisanja i ostalih oblasti društvenih delatnosti, prati realizaciju programa u tim oblastima, razmatra pitanja u vezi verskih odnosa i verskih zajednica u Gradu i prati stanje i inicira mere za razrešenje problematike u ovim oblastima.

Član 55

Savet za poljoprivredu i selo prati i razmatra pitanja iz oblasti poljoprivrede, šumarstva, vodoprivrede, snabdevanja Grada poljoprivredno-prehrambenim proizvodima, razvoja seoskih naselja u Gradu i predlaže Skupštini preduzimanje mera za podsticanje razvoja poljoprivredne proizvodnje.

Član 56

Savet za komunalne poslove, urbanizam i zaštitu životne sredine razmatra predloge odluka i drugih opštih akata i druga pitanja koja se odnose na prostorno i urbanističko planiranje, korišćenje i uređenje zemljišta, izgradnju objekata, uređenje i održavanje javnih komunalnih objekata, ulica, trgova, lokalnih i nekategorisanih puteva, tehničko regulisanje saobraćaja, zaštitu životne sredine, vazduha, prirode i prirodnih dobara, zaštitu od buke, kao i druga pitanja iz ove oblasti.

Član 57

Komisija za stambena pitanja razmatra predloge odluka i drugih opštih akata koji se odnose na stambene odnose, stanovanje i održavanje zgrada i druga pitanja iz ovih oblasti i rešava stambene potrebe zaposlenih lica organa Grada na stanovima na kojima je nosilac prava korišćenja Grad Požarevac i predlaže Skupštini preduzimanje odgovarajućih mera.

Član 58

Komisija za izbor i imenovanja obrađuje predloge odborničkih grupa i predlaže Skupštini imenovanje i razrešenje predsednika, zamenika predsednika i članove skupštinskih radnih tela, predlaže Skupštini imenovanje i razrešenje upravnih i nadzornih odbora javnih preduzeća, ustanova, organizacija i službi, čiji je osnivač Grad, predlaže Skupštini imenovanje i razrešenje školskih odbora osnovnih i srednjih škola, odlučuje o pitanjima koja se odnose na plate, dodatke na plate, naknade i ostala primanja izabranih, postavljenih i imenovanih lica od strane organa Grada donosi pojedinačne akte o statusnim pitanjima izabranih i postavljenih lica organa Grada i odlučuje u prvom i drugom stepenu o njihovim pravima iz rada i po osnovu rada i obavlja i druge poslove u skladu sa odlukama Skupštine.

Član 59

Komisija za propise razmatra usklađenost predloga odluka i drugih opštih akata i pojedinačnih akata koje usvaja Skupština sa Ustavom, zakonom, statutom i drugim propisima i daje svoje predloge i mišljenja Skupštini.

Razmatra predloge odluka i drugih akata koje usvaja Skupština, a čije razmatranje nije povereno drugom radnom telu.

Razmatra predloge za donošenje autentičnog tumačenja odluka i drugih akata koje je donela Skupština.

Utvrđuje prečišćene tekstove odluka i drugih akata Skupštine.

Član 60

Komisija za predstavke i predloge razmatra predstavke i predloge građana upućene ili ustupljene Skupštini i po potrebi predlaže Skupštini i nadležnim organima mere za rešavanje pitanja sadržanih u njima i o tome obaveštava podnosioca.

Član 61

Komisija za mandatno-imunitetska pitanja vrši poslove verifikacionog odbora u slučaju potvrđivanja mandata odbornika čiji je mandat dodeljen umesto odbornika kome je prestao mandat, razmatra razloge prestanka mandata pojedinih odbornika, kada za to ima potrebe i o tome podnosi Skupštini izveštaj, utvrđuje pravo političkim strankama, koalicijama političkih stranaka, drugim političkim organizacijama i grupama građana koje imaju odbornike u Skupštini na finansiranje, kao i druga pitanja u vezi sa mandatno-imunitetskim pravima odbornika.

Član 62

Stručne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za Savet za privredu i finansije obavljaće nadležno odeljenje za poslove finansija.

Stručne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za Savet za poljoprivredu i selo obavljaće nadležno odeljenje za poslove poljoprivrede.

Stručne, organizacione i administrativno tehničke poslove za Savet za društvene delatnosti obavljaće nadležno odeljenje za poslove društvenih delatnosti.

Stručne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za Savet za komunalne poslove, urbanizam i zaštitu životne sredine obavljaće nadležno odeljenje za poslove urbanizma.

Stručne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za Komisiju za stambena pitanja obavljaće nadležno odeljenje za imovinsko pravne poslove.

Stručne, organizacione i administrativno tehničke poslove za Komisiju za izbor i imenovanja, Komisiju za propise, Komisiju za predstavke i predloge i Komisiju za mandatno-imunitetska pitanja obavljaće nadležno odeljenje za poslove organa Grada.

1.1.2. Povremena radna tela

Član 63

Povremena radna tela Skupštine su: komisije, radne grupe odbornika i druga povremena radna tela, zavisno od potreba određenih slučajeva.

Skupština obrazuje povremena radna tela aktom kojim se određuje: zadatak, sastav i vreme na koje se obrazuju, odnosno rok za završetak zadatka, kao i obavljanje stručnih i administrativno-tehničkih poslova za potrebe radnog tela.

Članovi radnog tela se biraju iz sastava odbornika i iz reda građana.

1.1.3. Anketna radna tela

Član 64

Anketna radna tela obrazuju se za vršenje posebnih zadataka određenih odlukom o njihovom obrazovanju.

Član 65

Skupština može obrazovati, iz reda odbornika, anketna radna tela radi sagledavanja stanja u određenoj oblasti i utvrđivanja činjenica o pojedinim pojavama ili događajima.

Odlukom o obrazovanju anketnog radnog tela utvrđuje se sastav i zadatak radnog tela.

Anketno radno telo ne može vršiti istražne i druge sudske radnje.

Anketno radno telo ima pravo da traži od državnih organa i od pojedinih organizacija podatke, isprave i obaveštenja, kao i da uzima izjave od pojedinaca koje su mu potrebne.

Predstavnici državnih organa i organizacija, kao i građani, dužni su da daju istinite izjave, podatke, isprave i obaveštenja u radu anketnog radnog tela.

Posle obavljenog rada anketno radno telo podnosi Skupštini izveštaj sa predlogom mera.

Anketno radno telo prestaje sa radom danom odlučivanja o njegovom izveštaju na sednici Skupštine.

Član 66

U radu anketnih radnih tela shodno se primenjuju odredbe ovog statuta o radu radnih tela.

Čl. 67-175*

(Prestalo da važi)

Napomene

* Danom stupanja na snagu Statuta Grada Požarevca ("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 10/2018), odnosno 9. novembra 2018. godine, prestao je da važi Statut Grada Požarevca ("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 17/2016 - prečišćen tekst i 15/2017) ), osim odredaba čl. 38. do 66. koje se primenjuju do dana početka primene novog Poslovnika Skupštine Grada Požarevca.