ODLUKAO OGLAŠAVANJU NA TERITORIJI GRADA BEOGRADA("Sl. list grada Beograda", br. 86/2016, 126/2016, 36/2017, 96/2017 i 109/2018) |
Ovom odlukom uređuju se uslovi i način postavljanja sredstava za oglašavanje i drugi vidovi oglašavanja na otvorenim površinama na teritoriji grada Beograda (u daljem tekstu: grad).
Oglašavanje u smislu ove odluke je predstavljanje u bilo kom obliku, u vezi sa poslovanjem odnosno profesionalnom ili poslovnom delatnošću, radi podsticanja prodaje robe i usluga, prodaje nepokretnosti, kao i prenosa prava i obaveza.
Oglašavanje na otvorenim površinama je vid oglašavanja putem sredstava podesnih za trajno upućivanje oglasne poruke javnosti, na tim površinama.
Odredbe ove odluke, u skladu sa zakonom, primenjuju se i na aktivnosti koje nemaju svojstvo oglašavanja u smislu člana 1. stav 2. ove odluke, kao što su:
1) objavljivanje poruka lične prirode, odnosno drugi oglasi fizičkih lica koji nisu vezani za njihovu poslovnu niti profesionalnu delatnost;
2) javno obaveštavanje koje vrše državni organi, odnosno drugi nosioci javnih vlasti, u sklopu ostvarivanja poslova iz svog delokruga (npr. javni pozivi, javno oglašavanje za prodaju rashodovanog naoružanja i vojne opreme, obaveštenja, javne kampanje i sl.), u skladu sa zakonom koji uređuje oblast javnog obaveštavanja i drugih vidova aktivnosti koje, u cilju promovisanja i predstavljanja svojih programa, projekata, akcija, radova i sl. vrše Republika Srbija, Autonomna pokrajina, jedinice lokalne samouprave, kao i ustanove i druga pravna lica koja su u pretežnom delu u državnoj svojini ili koja se u celini ili pretežnim delom finansiraju iz javnih prihoda;
3) izborne kampanje i druge promotivne aktivnosti političkih organizacija, koje se vrše u skladu sa propisima koji uređuju izbore, kao i propisima koji uređuju elektronske medije;
4) javno obaveštavanje koje vrše udruženja, sindikati, i druga pravna lica, u sklopu delatnosti koja se ne odnosi na prodaju robe i usluga uključujući aktivnosti, prodaju nepokretnosti, kao i prenos prava i obaveza;
5) informisanje javnosti o aktivnostima društveno odgovornog ponašanja, osim ako se u toj aktivnosti stiču elementi sponzorstva u smislu zakona kojim se uređuje oglašavanje.
Oglašavanje na površinama poverenim na upravljanje javnim preduzećima JP "Beogradska tvrđava", JP "Ada Ciganlija" i JKP "Gradske pijace" vrši se u skladu sa aktima tih preduzeća, a u skladu sa zakonom i propisima kojima je regulisano upravljanje, korišćenje i održavanje tih površina. Na površinama poverenim na upravljanje Javnom preduzeću "Beogradska tvrđava", može se vršiti oglašavanje samo za sopstvene potrebe.
Turistička signalizacija postavlja se u skladu sa propisima koji uređuju oblast turizma, bezbednost saobraćaja na putevima i javne puteve.
Zaštita sigurnosti lica i drugog javnog interesa
Oglašavanjem na otvorenim površinama ne sme se povrediti interes zaštite sigurnosti pešaka, motornih vozila i drugih učesnika u saobraćaju ili interes očuvanja i unapređenja izgleda grada, zaštite kulturno-istorijskih spomenika ili drugi javni interes, odnosno uslov sigurnosti lica i stvari.
U slučajevima iz stava 1. ovog člana i kada sredstvo za oglašavanje oblikom, upotrebljenim bojama i simbolima podseća na saobraćajni znak ili svetlosnu saobraćajnu signalizaciju ili ukoliko je osvetljeno ili prosvetljeno svetlošću neujednačenog intenziteta, nadležni organ može da odbije zahtev za postavljanje sredstva za oglašavanje radi zaštite sigurnosti pešaka, motornih vozila i drugih učesnika u saobraćaju.
Pojedini izrazi u ovoj odluci imaju sledeće značenje:
Otvorena površina je površina koja se nalazi izvan zatvorenog prostora, koja je dostupne javnosti, odnosno neodređenom broju primalaca sa koje se mogu upućivati vizuelne oglasne poruke dostupne javnosti, i to: javna površina, druga površina i površina objekta.
Javna površina je otvorena površina kojom državni organ ili Grad Beograd upravlja ili je ovlašćen da određuje način upravljanja u skladu sa posebnim propisima, kao što su: javne saobraćajne površine (put, ulica, pešačka zona i sl.), trg, javne zelene površine (park, skver, gradska šuma i sl.), javne površine bloka (parkovski uređene površine i saobraćajne površine) kao i neizgrađeno građevinsko zemljište u javnoj svojini, do privođenja nameni, u skladu sa planskim dokumentom.
Druga površina je slobodna površina građevinske parcele objekata javnih i drugih namena i neizgrađeno građevinsko zemljište, koji nisu u javnoj svojini.
Površina objekata jeste spoljašnja površina objekata, koji se nalaze na javnim i drugim površinama, na kojima se može vršiti postavljanje sredstava za oglašavanje i to površine: zgrade, podzida, ograde, građevinske skele, manjeg montažnog objekta privremenog karaktera, elementa opreme stajališta javnog linijskog prevoza, stuba javne rasvete, kontaktne mreže i dr.
Sredstvo za oglašavanje je objekat za oglašavanje i drugo sredstvo putem kojeg se prenosi oglasna poruka i može se postavljati direktno na javnu, drugu površinu i spoljašnje površine objekata na njima.
Objekat za oglašavanje je namenski izgrađen objekat za oglašavanje (posebni objekti za oglašavanje, objekti za slobodno oglašavanje).
Oglasna površina je površina oglasne poruke.
Oglašavanje kao delatnost obavljaju pravna lica i preduzetnici registrovani za vršenje ove delatnosti za potrebe drugih lica.
Oglašavanje iz stava 1. ovog člana ne može se obavljati na objektima od javnog značaja (objekti koje koriste državni organi i organi lokalne samouprave, kao i javne službe čiji je osnivač republika ili jedinica lokalne samouprave) i na njima pripadajućim površinama, izuzev u slučajevima kada nisu privedeni nameni.
Oglašavanje za sopstvene potrebe
Oglašavanje za sopstvene potrebe je isticanje poslovnog imena i oglašavanje - predstavljanje koje, u skladu sa ovom odlukom, vrši pravno lice, preduzetnik i fizičko lice, u vezi sa svojim poslovanjem odnosno profesionalnom ili poslovnom delatnošću, radi podsticanja prodaje sopstvene robe i usluga, prodaje svoje nepokretnosti, kao i prenosa prava i obaveza i drugih aktivnosti iz člana 2. ove odluke.
Isticanje poslovnog imena vrši se na jednostranom sredstvu za oglašavanje maksimalne površine 0,25 m2, koje sadrži poslovno ime sa podacima o delatnosti, sedištu i drugim obaveznim elementima propisanim zakonom.
Isticanje poslovnog imena suprotno stavu 2. ovog člana (u pogledu površine i sadržine) smatra se oglašavanje-predstavljanje radi podsticanja prodaje sopstvene robe i usluga, prodaje svoje nepokretnosti, kao i prenosa prava i obaveza i drugih aktivnosti iz člana 2. ove odluke.
1.1. Poseban objekat za oglašavanje
Poseban objekat za oglašavanje je slobodnostojeći (samostojeći) namenski izrađeni objekat koji se postavlja na javnim, drugim površinama i površinama krovova objekata radi oglašavanja i to: pano (reklamni medij), reklamni stub, objekat za isticanje cenovnika benzinskih stanica i drugi sličan objekat koji nosi oglasnu poruku.
Poseban objekat za oglašavanje može biti osvetljen ili neosvetljen.
1.2. Objekat za slobodno oglašavanje
Objekat za slobodno oglašavanje je poseban objekat koji koriste građani i druga zainteresovana lica za oglašavanje za sopstvene potrebe, koji grad, odnosno gradska opština postavlja u skladu sa potrebama građana.
O održavanju i čišćenju objekta za slobodno oglašavanje iz stava 1. ovog člana stara se grad, odnosno gradska opština na čijem području je objekat postavljen.
2. Druga sredstva za oglašavanje
Za oglašavanje se mogu koristiti sredstva za oglašavanje koja se postavljaju na objekte iz čl. 7. i 8, kao i na površine objekata iz čl. 10, 11. i 12. ove odluke, i to:
- pano, plakat, nalepnica;
- elektronski displej, led meš panel, svetleća slova, svetlosni prikaz;
- transparent (platneni, pvc i sl.), reklamna zastava;
- oglasna (izložbeno-reklamna) vitrina;
- balon i
- druga sredstva koja sadrže oglasnu poruku.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, oglasna vitrina može se postaviti na drugoj površini i kao samostojeća.
Kao sredstvo za oglašavanje mogu se koristiti i prenosivi pano i letak.
IV POVRŠINE OBJEKATA NA KOJA SE POSTAVLJAJU SREDSTVA ZA OGLAŠAVANJE
Stub javne rasvete, niskonaponske i kontaktne mreže
Površina stuba javne rasvete (osim stuba koji nosi vazdušnu elektro mrežu), niskonaponske i kontaktne mreže može se koristiti za postavljanje sredstva za oglašavanje (reklamne zastave, panoi i slično) pod uslovima i na način predviđen odredbama ove odluke.
Stajalište javnog linijskog prevoza
Površina elemenata opreme stajališta javnog linijskog prevoza putnika može se koristiti za oglašavanje pod uslovima i na način utvrđen odlukom kojom je uređen javni linijski prevoz putnika.
Površine zgrada, privremenih montažnih objekata, elemenata stanica za iznajmljivanje bicikala, ograda i podzida i drugo mogu se koristiti za postavljanje sredstva za oglašavanje.
Površina ograde gradilišta i zaštitni prekrivač građevinske skele mogu se koristiti za oglašavanje.
Na površinama privremenih montažnih objekata oglašavanje se vrši na površinama za to određenim aktom o tipu i izgledu objekta.
Sredstva za oglašavanje ne mogu se isticati na elementima balkona, terasa i lođa, na staklenim fasadnim otvorima svih etaža, osim suterena, prizemlja i visokog prizemlja, izuzev na poslovnim objektima i na objektima iz člana 5. stav 2. ove odluke koji nisu privedeni nameni.
Oblikovni delovi fasada objekata ne mogu se prekrivati transparentima (platneni, led meš panel, pvc i sl.), izuzev na poslovnim objektima i na objektima iz člana 5. stava 2. ove odluke koji nisu privedeni nameni.
Pod poslovnim objektom u smislu ove odluke smatra se objekat u kojem se u celini obavlja poslovna delatnost.
Sredstvo za oglašavanje izuzetno se može postaviti na objektu koji predstavlja kulturno dobro ili na objektu koji uživa status dobra pod prethodnom zaštitom, odnosno u zaštićenoj prostorno kulturno-istorijskoj celini ili u celini koja uživa prethodnu zaštitu, samo uz saglasnost nadležne ustanove za zaštitu spomenika kulture.
V TIP, VELIČINA I DRUGE KARAKTERISTIKE SREDSTAVA ZA OGLAŠAVANJE
Tip, veličina, druge karakteristike, pravila i sadržina tehničke dokumentacije za postavljanje sredstava za oglašavanje utvrđuju se Prilogom 1. koji je sastavni deo ove odluke.
Tip, veličina, izgled i druge karakteristike posebnih objekata za oglašavanje koji se postavljaju na javnim površinama u okviru Generalnog urbanističkog plana Beograda ("Službeni list Grada Beograda", broj 11/16), utvrđeni su po zonama u skladu sa Odlukom o komunalnom redu ("Službeni list Grada Beograda", br. 10/11, 60/12, 51/14, 92/14, 2/15, 11/15, 61/15, 71/15 i 19/17), i Katalogom urbane opreme za uređenje i opremanje javnih površina na delu teritorije grada Beograda obuhvaćene Generalnim urbanističkim planom (u daljem tekstu: Katalog urbane opreme), koji je njen sastavni deo.
Posebni objekti za oglašavanje koji se postavljaju na javnim površinama i drugim otvorenim površinama koje nisu obuhvaćene Generalnim urbanističkim planom Beograda mogu se postavljati po tipu, veličini, izgledu i drugim karakteristikama posebnih objekata za oglašavanje utvrđenih Katalogom urbane opreme.
VI POSTUPAK I USLOVI ZA POSTAVLJANJE SREDSTVA ZA OGLAŠAVANJE
Sredstvo za oglašavanje može postavljati i oglašavanje vršiti, pravno i fizičko lice, u skladu sa zakonom i odredbama ove odluke(u daljem tekstu: korisnik mesta).
Sredstvo za oglašavanje na javnim površinama se postavlja i oglašavanje kao delatnost vrši na osnovu dozvole izdate u skladu sa odredbama ove odluke, nakon sprovedenog postupka javnog konkursa, odnosno kroz realizaciju projekta javnog privatnog partnerstva sa elementima koncesije.
Sredstvo za oglašavanje se postavlja i oglašavanje za sopstvene potrebe vrši na osnovu dozvole izdate po zahtevu zainteresovanog lica, pod uslovima i u postupku propisanom odredbama ove odluke.
A. OGLAŠAVANJE NA JAVNOJ POVRŠINI
Oglašavanje na javnoj površini vrši se kao delatnost na objektima iz člana 7. ove odluke i kao slobodno oglašavanje na objektima iz člana 8. ove odluke.
Izuzetno od stava 1. ovog člana na javnoj površini se može vršiti i oglašavanje za sopstvene potrebe putem:
- objekata za isticanje cenovnika benzinskih stanica;
- sredstva za oglašavanje koje fizičko lice nosi i/ili deli iz ruke.
Plan mesta za postavljanje sredstava za oglašavanje
Mesta za postavljanje objekata za oglašavanje iz čl. 7. i 8. ove odluke (pojedinačno ili grupacija) određuje se planom mesta za postavljanje sredstava za oglašavanje na javnoj površini (u daljem tekstu: plan).
Planom se određuju i objekti, odnosno grupacija objekata iz člana 10. ove odluke na čijim površinama se mogu postavljati sredstva za oglašavanje samo za manifestacije u organizaciji grada odnosno za manifestacije koje podržava Grad Beograd.
Planom se određuju i mesta za postavljanje sredstava za oglašavanje za sopstvene potrebe iz člana 15. stav 3. alineja 1. ove odluke.
Planom se utvrđuje vrsta, tip sredstva za oglašavanje i bliža pravila za njihovo postavljanje.
Plan donosi gradonačelnik grada Beograda, a priprema ga organizaciona jedinica Gradske uprave Grada Beograda nadležna za poslove saobraćaja (u daljem tekstu: nadležna organizaciona jedinica) uz prethodnu saglasnost upravljača puta.
Mesta za postavljanje objekata za slobodno oglašavanje iz člana 8. ove odluke određuju se na predlog grada, odnosno gradske opštine.
U postupku pripreme plana iz ovog člana, nadležna organizaciona jedinica pribavlja saglasnosti privrednih subjekata u čijoj su nadležnosti linijski infrastrukturni objekti, saglasnost ustanove za zaštitu spomenika kulture i subjekta koji upravlja površinom, odnosno objektom obuhvaćenim planom.
Nadležna organizaciona jedinica izradu plana može poveriti stručnoj organizaciji.
Plan se donosi na period od 11 godina i objavljuje se u "Službenom listu Grada Beograda".
Plan se može donositi i u fazama, od kojih svaka doneta faza važi na period od 11 godina.
Izmena i dopuna plana za postavljanje objekata
Izmena i dopuna plana, odnosno faze vrši se po potrebi, po postupku predviđenom za njegovo donošenje.
Izmena i dopuna plana, odnosno faze vrše se u slučaju kada realizacija namene definisane urbanističkim planom ili izmena režima saobraćaja utiče na broj i raspored mesta određenih za postavljanje objekata za oglašavanje.
Izmena i dopuna plana, odnosno faze važi do isteka roka važenja plana koji se menja.
Objekat za oglašavanje iz člana 7. ove odluke na mestu utvrđenom planom postavlja izabrani korisnik mesta koji se određuje na osnovu javnog konkursa (u daljem tekstu: konkurs).
Postupak dodele mesta za oglašavanje iz stava 1. ovog člana može se sprovesti kroz realizaciju projekta javno-privatnog partnerstva sa elementima koncesije.
Pod javnim konkursom za izbor korisnika mesta za postavljanje sredstava za oglašavanje podrazumeva se dostavljanje pisanih prijava sa početnim ponudama, kao osnovom za sprovođenje javnog nadmetanje učesnika konkursa, primenu kriterijuma za utvrđivanje rang-liste i donošenje odluke o određivanju korisnika mesta.
Slobodna mesta, po pravilu, oglašavaju se u "paketu".
Pod "paketom" iz stava 4. ovog člana se podrazumeva skup pojedinačnih mesta ili grupacija mesta predviđenih planom, koja se objedinjeno oglašavaju i za koje se određuje jedan korisnik.
Naknada za postavljanje sredstava za oglašavanje
Naknada za postavljanje sredstava za oglašavanje, utvrđuje se za svako pojedinačno mesto prema tipu sredstva za oglašavanje i zoni u kojoj se postavlja i određuje se u Prilogu 2 koja je sastavni deo ove odluke.
Zone iz stava 1. ovog člana određuju se u skladu sa posebnom odlukom Skupštine Grada Beograda.
Na osnovu pojedinačnih naknada za postavljanje sredstava za oglašavanje (na godišnjem nivou) i broja sredstava za oglašavanje određenih svakim pojedinačnim "paketom", utvrđuje se početni iznos za svaki "paket" pojedinačno.
Pravo učešća na konkursu imaju domaća i strana pravna i fizička lica odnosno preduzetnici.
Strana pravna lica ili preduzetnici dužni su da dostave pisanu ponudu na srpskom jeziku u roku određenom u konkursu.
Pravo učešća na konkursu ima domaće ili strano pravno lice, odnosno preduzetnik, pod uslovom da je:
- registrovan za obavljanje delatnosti pružanja usluge oglašavanja;
- izmirio dospele obaveze prema Gradskoj upravi Grada Beograda po osnovu vršenja delatnosti oglašavanja na teritoriji grada do dana objavljivanja konkursa;
- izmirio dospele poreze, doprinose i druge javne dažbine prema Gradu Beogradu po osnovu izvornih javnih prihoda do dana objavljivanja konkursa;
- dostavio bankarsku garanciju za učešće na javnom konkursu i ozbiljnost učešća na javnom konkursu u visini od 10% početne visine naknade po paketu, za koji je učesnik podneo ponudu;
- uplatio naknadu za učešće na konkursu;
- da raspolaže finansijskim, poslovnim, tehničkim i kadrovskim kapacitetom utvrđenim konkursom;
- ispunio druge uslove utvrđene konkursom.
Dokumenta na stranom jeziku dostavljaju se u overenom prevodu na srpski jezik.
Komisija za sprovođenje konkursa
Postupak konkursa za izbor korisnika mesta za oglašavanje raspisuje i sprovodi Komisija za izbor korisnika mesta za oglašavanje (u daljem tekstu: komisija).
Komisiju čine predsednik i četiri člana.
Komisiju obrazuje gradonačelnik na predlog nadležne organizacione jedinice.
Komisija je ovlašćena da:
- organizuje i priprema sprovođenje javnog konkursa sa javnim nadmetanjem u skladu sa ovom odlukom;
- daje saglasnost na iznos najniže cene po paketu utvrđene u skladu sa Prilogom 2;
- prikupi pisane prijave sa početnim ponudama;
- vodi računa o blagovremenosti pristiglih prijava;
- otvori blagovremene prijave;
- sprovede postupak javnog nadmetanja u skladu sa ovom odlukom;
- utvrdi rang listu;
- donese odluku o izboru korisnika mesta za oglašavanje i uputi istu gradonačelniku na saglasnost.
Komisija odluke donosi većinom glasova.
Komisija je obavezna da u postupku pripreme i raspisivanja konkursa sa javnim nadmetanjem odredi način dokazivanja, odnosno vrstu dokaza koje su učesnici dužni da dostave na okolnost ispunjenosti slova iz člana 20. ove odluke.
O radu komisije vodi se zapisnik koji sadrži: datum sednice, imena prisutnih članova komisije, podatke o učesnicima u postupku, o sadržaju pisanih prijava sa početnim ponudama i ispunjenosti uslova od strane učesnika u postupku, podatke o visini naknade ponuđenoj tokom javnog nadmetanja, podatke o najpovoljnijem učesniku i druge podatke od značaja za sprovođenje postupka.
Komisija vrši sve tehničke i administrativne poslove za sprovođenje konkursa.
Konkurs se objavljuje najmanje u jednom dnevnom listu koji je dostupan na celoj teritoriji Republike Srbije i internet-stranici Grada Beograda.
Konkurs mora sadržati sve podatke od značaja za konkurs i za učešće zainteresovanih lica, a naročito:
- mesto, vreme i način dostavljanja prijave sa početnom ponudom i dokumentacije;
- rok za podnošenje prijave sa početnom ponudom;
- dokaze koji se uz prijavu podnose;
- iznos najniže početne ponude po paketu;
- iznos i vrstu bankarske garancije;
- vreme i mesto otvaranja ponuda;
- kriterijume po kojima se vrši izbor i njihovo vrednovanje;
- šta se smatra konačnom ponudom;
- način plaćanja za svaki "paket";
- period na koji se postavlja sredstvo za oglašavanje;
- rok u kome je komisija dužna da donese odluku o izboru korisnika mesta za oglašavanje i dostavi je gradonačelniku na saglasnost.
Pod početnom ponudom u smislu ove odluke smatra se ponuđeni iznos naknade za postavljanje sredstava za oglašavanje bez PDV-a, koji ne može biti niži od iznosa navedenog u alineji drugoj stava 4. člana 21. ove odluke.
Pod konačnom ponudom u smislu ove odluke smatra se iznos sa PDV-om (obračunatim po stopi od 20%) koji je učesnik na konkursu ponudio u postupku javnog nadmetanja, kao svoju poslednju i najvišu ponudu.
Pod najpovoljnijom ponudom u smislu ove odluke smatra se ponuda na osnovu koje je učesnik u konkursu rangiran kao prvi na rang-listi.
Način plaćanja za svaki paket pojedinačno korisnik mesta vrši tako da od ukupno postignutog iznosa sa PDV-om u postupku konkursa za svaki paket pojedinačno, deo od 80% se plaća jednokratno u roku od 60 dana od dana potpisivanja ugovora, dok se ostatak od 20% plaća u deset godišnjih rata.
Iznosi po paketima koji se plaćaju u deset godišnjih rata se revalorizuju u skladu sa planiranim kretanjem potrošačkih cena utvrđenih fiskalnom strategijom Vlade Republike Srbije.
Korisnici mesta za oglašavanje plaćaju i komunalnu taksu koja se utvrđuje rešenjem organizacione jedinice Gradske uprave Grada Beograda nadležne za poslove javnih prihoda, na osnovu posebne odluke.
Prijava sa početnom ponudom na konkurs sadrži:
- podatke o podnosiocu prijave;
- podatke o mestu, objektu i sredstvima oglašavanja za koje se prijava podnosi;
- broj ponude i naznaku paketa za koji se podnosi prijava;
- ponuđeni iznos početne naknade za korišćenje mesta za postavljanje objekata, odnosno sredstava za oglašavanje, koji ne može biti manji od početne visine naknade date u tekstu konkursa;
- ostale elemente određene konkursom.
Prijava na konkurs, sa potrebnim dokumentima, podnosi se neposredno, u zapečaćenoj koverti, u roku određenom u konkursu, komisiji preko nadležne organizacione jedinice.
U posebnom zapečaćenom kovertu u istom roku iz stava 1. ovog člana, dostavlja se početna ponuda.
Prijava se podnosi na jedinstvenom obrascu koji čini sastavni deo konkursa i preuzima se na službenoj internet-stranici Grada Beograda.
Uz prijavu se podnosi i dokaz o sredstvu finansijskog obezbeđenja - original bankarska garancija za ozbiljnost učešća na javnom konkursu u visini od najmanje 10% početne visine naknade po "paketu".
Blagovremenom će se smatrati prijave koje stignu do roka navedenog u javnom konkursu.
Datum predaje pošti prijave sa dokumentacijom smatra se datumom predaje nadležnoj organizacionoj jedinici.
Neblagovremene prijave neće se razmatrati i po okončanju postupka biće vraćene podnosiocu prijave.
Zainteresovano lice u prijavi podnosi i početnu ponudu za svaki "paket" posebno. Isto lice ne može konkurisati za sve pakete iste vrste posebnog objekta za oglašavanje, izuzev u slučaju kada nakon okončanog postupka za izbor korisnika mesta ne bude prijavljenih za jedan ili više paketa, kada se ovi nedodeljeni paketi u ponovljenom postupku oglašavaju bez ograničenja.
Više povezanih pravnih lica u smislu Zakona o privrednim društvima, mogu učestvovati samo zajednički, podnose jednu ponudu i dostavljaju ugovor o zajedničkom učešću.
Više pravnih ili više fizičkih lica, koja žele da ostvare zajedničko učešće podnose jednu prijavu i dostavljaju ugovor o zajedničkom učešću.
Ugovorom iz st. 2. i 3. ovog člana regulišu se međusobni odnosi u zajedničkom učešću, procentualno učešće u izmirenju obaveza vezanih za podnošenje ponude, podatke o zajedničkom zastupniku i njegovim ovlašćenjima i dr.
Kriterijumi za utvrđivanje rang-liste
Komisija iz stava 1. člana 21. ove odluke utvrđuje rang-listu na osnovu kriterijuma.
Kriterijumi, koje mora sadržavati tekst konkursa su:
1. visina ponuđene naknade za "paket" za postavljanje posebnih objekata, odnosno sredstava za oglašavanje, bez PDV-a (maksimalno 98 bodova);
2. dužina obavljanja delatnosti oglašavanja na teritoriji grada Beograda (maksimalno dva boda).
Javno otvaranje pisanih ponuda obaviće se u roku određenom konkursom.
O postupku otvaranja ponuda vodi se zapisnik.
Po okončanju javnog otvaranja pisanih ponuda, komisija utvrđuje ispravnost ponuda, u roku utvrđenom javnim konkursom.
Postupak davanja na korišćenje mesta za postavljanje sredstava za oglašavanje posle utvrđene liste učesnika nastavlja se javnim nadmetanjem, koje se zakazuje u roku propisanom konkursom.
Svojstvo učesnika u postupku javnog nadmetanja stiču svi učesnici konkursa, čije su ponude blagovremene i ispravne.
Uslov održavanja javnog nadmetanja za svaki paket je ispunjen ukoliko svojstvo učesnika steknu najmanje dva podnosioca prijave.
Smatraće se da je najpovoljniji, ako svojstvo učesnika u skladu sa ovom odlukom stekne i samo jedan učesnik.
Kada je ispunjen uslov iz člana 28. ove odluke komisija saopštava da je početna visina naknade za postavljanje sredstva za oglašavanje u postupku javnog nadmetanja ponuđena naknada onog učesnika koji je ponudio najviši iznos naknade sa liste učesnika.
Komisija poziva sve učesnike sa liste učesnika za određeni paket da pristupe nadmetanju isticanjem ponuda u skladu sa korakom uvećanja cene.
Korak uvećanja cene određuje komisija pre početka javnog nadmetanja.
Po okončanju postupka javnog nadmetanja, komisija vrši rangiranje učesnika na konkursu, primenom vrednovanja propisanih kriterijuma, sačinjava predlog rang-liste i objavljuje predlog rang-liste na službenoj internet-stranici Grada Beograda i organizacione jedinice nadležne za poslove saobraćaja, a može se objaviti i u sredstvima javnog informisanja.
Svaki učesnik na konkursu može gradonačelniku preko komisije uložiti prigovor u roku od osam dana od dana objavljivanja predloga rang-liste.
Rok za odlučivanje po prigovorima ne može biti duži od osam dana od dana izjavljivanja prigovora.
Određivanje korisnika mesta za oglašavanje
Komisija, nakon odluke gradonačelnika po prigovorima, utvrđuje konačnu rang-listu, na koju saglasnost daje gradonačelnik.
Učesnik koji je ponudio najviši iznos naknade sa PDV-om potpisuje izjavu o visini ponuđene naknade sa PDV-om.
Za korisnika mesta za oglašavanje određuje se učesnik postupka koji bude prvi na rang-listi po sprovedenom postupku konkursa sa javnim nadmetanjem.
Posle završenog postupka nadmetanja, komisija donosi odluku o određivanju korisnika mesta.
Odluka sadrži podatke o korisniku, mesta, odnosno paketu mesta za postavljanje sredstava za oglašavanje i ukupnom iznosu ponuđene naknade za "paket" bez PDV-a i ukupnom iznosu naknade sa PDV-om.
Odluku o izboru korisnika mesta komisija dostavlja gradonačelniku na saglasnost.
Po dobijanju saglasnosti od gradonačelnika komisija dostavlja odluku nadležnoj organizacionoj jedinici radi zaključenja ugovora i izdavanja dozvole, koja poziva najpovoljnijeg učesnika da u roku od sedam dana od dana prijema poziva zaključi ugovor o korišćenju mesta za oglašavanje.
Ugovor se zaključuje na period od 10 godina.
Najpovoljniji učesnik potpisivanjem ugovora o korišćenju stiče svojstvo korisnika mesta za oglašavanje i ima obavezu da uplati ponuđenu cenu na način i u roku utvrđenom u ugovoru.
Kad najpovoljniji učesnik ne potpiše ponuđeni ugovor, smatra se da je odustao od ponude, te se stiču uslovi da se aktivira bankarska garancija za ozbiljnost učešća na konkursu.
Kad korisnik mesta ne izvrši plaćanje ponuđene cene u ugovorenom roku gubi svojstvo korisnika mesta za oglašavanje, a grad ima pravo da aktivira bankarsku garanciju za ozbiljnost učešća u konkursu sa javnim nadmetanjem.
Kada nastupi slučaj iz st. 1. i 2. ovog člana, komisija poziva učesnike sa liste učesnika prema redosledu njihovih najviših ponuda da sa njima zaključi ugovor.
Svim učesnicima u postupku, osim korisniku mesta, dostavljena bankarska garancija vraća se u roku od devedeset dana od dana održavanja javnog nadmetanja.
Na odluku komisije učesnik u postupku javnog konkursa može podneti prigovor gradonačelniku u roku od osam dana od dana prijema obaveštenja o izboru korisnika.
Po zaključenju ugovora i ispunjenju ugovorne obaveze plaćanja naknade iz člana 34. stav 6. korisniku mesta se izdaje dozvola za postavljanje sredstva u skladu sa odredbama ove odluke.
Korisnik mesta postavlja poseban objekat za oglašavanje na javnoj površini na osnovu dozvole koju izdaje nadležna organizaciona jedinica.
Uz zahtev za izdavanje dozvole korisnik mesta dostavlja nadležnoj organizacionoj jedinici:
1) tehničku dokumentaciju u papirnoj i digitalnoj (PDF) formi za tipsko sredstvo za oglašavanje prema Katalogu urbane opreme, u tri primerka;
2) dokaz o plaćenoj administrativnoj taksi;
3) izjavu korisnika mesta da će pre postavljanja sredstva za oglašavanje pribaviti sve potrebne saglasnosti JKP/JP i drugih institucija u čijoj su nadležnosti instalacije i objekti koji mogu biti ugroženi postavljanjem predmetnog sredstva odnosno objekta.
Sadržina tehničke dokumentacije određuje se Prilogom 1. ove odluke.
Priključenje sredstva, odnosno objekta za oglašavanje, na linijski infrastrukturni objekat-elektro-energetski vod, ukoliko se sredstvo za oglašavanje napaja sa elektroenergetskog sistema, vrši se u skladu sa posebnim zakonom.
Dozvola iz stava 1. ovog člana izdaje se u formi rešenja za period važenja ugovora i sadrži: podatke o korisniku mesta, broju mesta, mestu (pojedinačno ili grupacija) i uslovima postavljanja i korišćenja sredstva za oglašavanje, vrsti i dimenzijama sredstva koje se postavlja, rok za postavljanje sredstva, vreme na koje se izdaje i tehničku dokumentaciju na osnovu koje se izdaje.
Dozvolu za oglašavanje na površinama objekata iz člana 10. u skladu sa odredbama ove odluke izdaje na zahtev organizatora manifestacije nadležna organizaciona jedinica.
Uz zahtev za izdavanje dozvole iz stava 1. ovog člana podnosilac zahteva prilaže:
1) trasu i mesta postavljanja sredstva za oglašavanje, vrstu i dimenzije (u skladu u sa KUOB) i vreme u kome se vrši oglašavanje, koje može najduže trajati 30 dana pre početka manifestacije i za vreme trajanja manifestacije;
2) saglasnost organizacione jedinice Gradske uprave Grada Beograda nadležne za oblast predmeta manifestacije;
3) dokaz o plaćenoj administrativnoj taksi.
Dozvola za oglašavanje iz stava 1. ovog člana sadrži: trasu i mesta postavljanja sredstva za oglašavanje, vrstu, dimenzije i vreme u kome se vrši oglašavanje.
Dozvolu za oglašavanje na način utvrđen u alineji 1. stava 3. člana 15. ove odluke izdaje i zaključuje ugovor sa podnosiocem zahteva za oglašavanje, nadležna organizaciona jedinica.
Podnosilac zahteva za oglašavanje za sopstvene potrebe, kome se izdaje dozvola iz stava 1. ovog člana može biti samo pravno lice odnosno preduzetnik u čijem vlasništvu ili korišćenju je stanica za snabdevanje vozila gorivom, koja je na predmetnoj lokaciji neposredno priključena na ulicu ili opštinski put.
Uz zahtev za izdavanje dozvole iz stava 1. ovog člana podnosilac zahteva prilaže:
1) tehničku dokumentaciju u papirnoj i digitalnoj (PDF) formi u tri primerka;
2) dokaz o pravu vlasništva ili korišćenja stanice za snabdevanje vozila gorivom;
3) dozvolu za priključenje na linijski infrastrukturni objekat - elektroenergetski vod, ukoliko se sredstvo za oglašavanje napaja sa elektroenergetskog sistema;
4) dokaz o plaćenoj administrativnoj taksi;
5) izjavu korisnika mesta da će pre postavljanja sredstva za oglašavanje pribaviti sve potrebne saglasnosti JKP/JP i drugih institucija u čijoj su nadležnosti instalacije i objekti koji mogu biti ugroženi postavljanjem predmetnog sredstva odnosno objekta.
Sadržina tehničke dokumentacije određuje se Prilogom 1.
Dozvola za oglašavanje iz stava 1. ovog člana sadrži: podatke o korisniku mesta, mestu i uslovima postavljanja i korišćenja sredstva za oglašavanje, vrsti i dimenzijama sredstva koje se postavlja, rok za postavljanje, vreme na koje se izdaje i tehničku dokumentaciju na osnovu koje se izdaje.
Dozvola za oglašavanje iz stava 1. ovog člana izdaje se na period važenja plana.
Dozvolu za oglašavanje na način utvrđen u alineji 2. stava 3. člana 15. ove odluke izdaje, na zahtev, organizaciona jedinica uprave gradske opštine nadležna za komunalne poslove.
Uz zahtev za izdavanje dozvola iz stava 1. ovog člana podnosilac zahteva prilaže:
1) trasu kretanja, dimenzije panoa, mesta zadržavanja, odnosno stajanja i vreme u kome se vrši oglašavanje;
2) dokaz o plaćenoj administrativnoj taksi.
Dozvola za oglašavanje iz stava 1. ovog člana sadrži: uslove i vreme na koje se izdaje (trasu kretanja, dimenzije panoa, mesta zadržavanja, odnosno stajanja i vreme u kome se vrši oglašavanje).
Dozvole iz čl. 39. i 41. koje izdaje nadležna organizaciona jedinica izdaju se uz saglasnost i saradnju sa upravljačem puta.
Organizacione jedinice nadležne za izdavanje dozvola iz čl. 39, 40, 41. i 42. ove odluke primerak konačnog rešenja dostavljaju organizacionoj jedinici Gradske uprave Grada Beograda nadležnoj za poslove javnih prihoda radi utvrđivanja i naplate lokalne komunalne takse i nadležnoj komunalnoj inspekciji i Komunalnoj policiji.
Rok za postavljanje sredstva za oglašavanje
Korisnik mesta je dužan da postavi sredstvo za oglašavanje u roku određenom dozvolom.
Ukoliko korisnik mesta ne postavi sredstvo za oglašavanje u roku određenom dozvolom, organizaciona jedinica koja je izdala dozvolu, može da donese rešenje o prestanku važenja dozvole, za sva mesta, odnosno grupaciju u celini.
Prestanak važenja dozvole po zahtevu korisnika
Korisnik mesta koji namerava da prestane sa oglašavanjem pre isteka vremena za koje je dozvola izdata, dužan je da o tome obavesti organizacionu jedinicu koja je izdala dozvolu.
Nadležna organizaciona jedinica iz stava 1. ovog člana u roku od 30 dana od dana prijema obaveštenja donosi rešenje o prestanku važenja dozvole iz čl. 39, 40, 41. i 42. ove odluke i primerak konačnog rešenja dostavlja organizacionoj jedinici nadležnoj za poslove javnih prihoda i nadležnoj komunalnoj inspekciji i Komunalnoj policiji.
Prestanak važenja dozvole zbog izmene plana
U slučaju izmene plana iz člana 16. ove odluke, usled koje se ukida mesto (pojedinačno ili grupacija), organizaciona jedinica koja je izdala dozvolu dužna je da korisniku tog mesta ponudi odgovarajuće mesto u skladu sa planom, ukoliko takvo mesto postoji.
Odgovarajuće mesto u smislu stava 1. ovog člana je mesto namenjeno za postavljanje istog tipa i veličine objekta, odnosno sredstva i nalazi se u istoj zoni u smislu odluke kojom se uređuje plaćanje lokalne komunalne takse.
Ako korisnik mesta prihvati ponuđeno mesto, nadležna organizaciona jedinica donosi rešenje o tome i određuje rok u kome je korisnik dužan da objekat, odnosno sredstvo premesti.
Ako korisnik mesta ne prihvati ponuđeno mesto ili odgovarajuće mesto ne postoji, organizaciona jedinica koja je izdala dozvolu donosi rešenje o prestanku važenja dozvole za to mesto. Primerak rešenja se dostavlja organizacionoj jedinici Gradske uprave Grada Beograda nadležnoj za poslove javnih prihoda i nadležnoj komunalnoj inspekciji i Komunalnoj policiji.
U slučaju iz stava 4. ovog člana, preostali iznos naknade za postavljanje objekta, odnosno sredstva za oglašavanje, umanjuje se srazmerno broju ukinutih mesta.
Prestanak važenja dozvole zbog neplaćanja naknada
Dozvola prestaje da važi pre isteka roka na koji je izdata u slučaju kada korisnik mesta ne plaća utvrđenu ratu naknade za postavljanje sredstva za oglašavanje, u ostavljenom roku.
U slučaju iz stava 1. ovog člana, organizaciona jedinica koja je izdala dozvolu, utvrđuje da je dozvola prestala da važi i primerak rešenja dostavlja nadležnoj komunalnoj inspekciji i komunalnoj policiji i organizacionoj jedinici Gradske uprave Grada Beograda nadležnoj za poslove javnih prihoda.
B. OGLAŠAVANJE NA DRUGIM POVRŠINAMA I POVRŠINAMA OBJEKATA
Oglašavanje na drugim površinama i površinama objekata vrši se za sopstvene potrebe i kao delatnost.
Oglašavanje na površinama iz stava 1. ovog člana vrši se samo uz saglasnost vlasnika, odnosno korisnika te površine.
Oglašavanje na drugim površinama i površinama objekata vrši se na osnovu dozvole koju na zahtev zainteresovanog lica izdaje nadležna organizaciona jedinica uz prethodnu saglasnost upravljača puta.
U slučaju kada se zahtev za oglašavanje odnosi na sredstvo za oglašavanje čija je površina manja od 2 m2 i koje se ne nalazi nad javnom površinom, dozvolu izdaje organizaciona jedinica uprave gradske opštine nadležna za komunalne poslove.
Dozvola se izdaje u formi rešenja i sadrži naročito: podatke o licu koje vrši oglašavanje, mestu i uslovima postavljanja, vrsti i dimenzijama sredstva za oglašavanje koje se postavlja, vreme na koje se izdaje i tehničku dokumentaciju na osnovu koje se izdaje.
Uz zahtev za izdavanje dozvole prilaže se:
1) tehničku dokumentaciju u papirnoj i digitalnoj (PDF) formi u tri primerka;
2) saglasnost vlasnika, odnosno korisnika površine na koju se postavlja sredstvo za oglašavanje;
3) saglasnost nadležne ustanove za zaštitu spomenika kulture u slučajevima iz stava 7. člana 12. ove odluke;
4) druge saglasnosti u skladu sa posebnim zakonima, zavisno od tipa i mesta postavljanja (u skladu sa zakonom kojim se uređuje zaštita od požara za sredstva za oglašavanje koja se priključuju na visokonaponsku mrežu, saglasnost upravljača državnih puteva ukoliko se sredstvo za oglašavanje postavlja u zaštitnom pojasu puta, elektro-energetska saglasnost ukoliko se sredstvo za oglašavanje priključuje na linijski infrastrukturni objekat, saglasnost autora odnosno Društva arhitekata i dr.);
5) kopija EDB računa i saglasnost vlasnika, odnosno korisnika postojećeg mernog mesta, ukoliko se sredstvo za oglašavanje napaja električnom energijom sa istog;
6) dokaz o plaćenoj administrativnoj taksi;
7) izjavu korisnika mesta da će pre postavljanja sredstva za oglašavanje pribaviti sve potrebne saglasnosti JKP/JP i drugih institucija u čijoj su nadležnosti instalacije i objekti koji mogu biti ugroženi postavljanjem predmetnog sredstva odnosno objekta.
Sadržina tehničke dokumentacije odnosno projekata iz stava 3. ovoga člana određuje se Prilogom 1.
Tehnička dokumentacija iz stava 4. ovog člana čini sastavni deo rešenja.
U slučaju postavljanja sredstva za oglašavanje kao dela projekta objekta, uz zahtev za izdavanje odobrenja prilaže se:
1) saglasnost vlasnika, odnosno korisnika površine;
2) odobrenje za izgradnju građevinskog objekta;
3) upotrebna dozvola;
4) overeni projekat izdat u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja objekata;
5) dokaz o plaćenoj administrativnoj taksi.
Na zahtev podnosioca, dozvolu za postavljanje sredstva za oglašavanje iz člana 49. ove odluke nadležne organizacione jedinice izdaju za tekuću godinu.
Podnosiocu zahteva kome je izdato odobrenje za postavljanje sredstva za oglašavanje u skladu sa odredbama ove odluke, može se na njegov zahtev izdati odobrenje za postavljanje u narednom periodu istovetnog sredstva za oglašavanje.
Uz zahtev za izdavanje odobrenja iz stava 2. ovog člana dostavlja se:
1) saglasnost vlasnika, odnosno korisnika površine na koju se postavlja sredstvo, za oglašavanje;
2) potvrda o daljem važenju saglasnost nadležne ustanove za zaštitu spomenika kulture u slučajevima iz stava 7. člana 12. ove odluke;
3) dokaz o plaćenoj administrativnoj taksi;
4) prethodna tehnička dokumentacija na osnovu koje je izdato odobrenje na uvid, radi potvrde o daljem važenju.
Pod istovetnim sredstvom podrazumeva se sredstvo za oglašavanje na kojem nije došlo do promene u odnosu na tehničku dokumentaciju na osnovu koje je izdata dozvola.
Organizaciona jedinica koja je izdala dozvolu, primerak konačnog rešenja dostavlja organizacionoj jedinici Gradske uprave Grada Beograda nadležnoj za poslove javnih prihoda radi utvrđivanja i naplate lokalne komunalne takse i nadležnoj komunalnoj inspekciji i komunalnoj policiji.
Prestanak važenja dozvole po zahtevu korisnika
Korisnik na čiji zahtev je odobreno postavljanje sredstva za oglašavanje, koji namerava da prestane sa oglašavanjem pre isteka vremena za koje je dozvola izdata, dužan je da o tome obavesti organizacionu jedinicu koja je izdala dozvolu.
Nadležna organizaciona jedinica iz stava 1. ovog člana u roku od 30 dana od dana prijema obaveštenja donosi rešenje o prestanku važenja dozvole iz člana 49. ove odluke, i primerak konačnog rešenja dostavlja organizacionoj jedinici nadležnoj za poslove javnih prihoda i nadležnoj komunalnoj inspekciji i komunalnoj policiji.
VII OBAVEZE LICA KOJE VRŠI OGLAŠAVANJE
U slučaju štete nastale kao posledica primene tehničke dokumentacije, na osnovu koje je izdato rešenje iz čl. 39, 41. i 49. ove odluke, za koju se naknadno utvrdi da nije u skladu sa propisima i pravilima struke, za štetu solidarno odgovaraju projektant koji je izradio i potpisao tehničku dokumentaciju i investitor.
Pri izvođenju svih potrebnih radova na postavljanju sredstava za oglašavanje investitor je dužan da se pridržava važeće zakonske regulative, tehničkih propisa, standarda i normativa za predmetnu vrstu radova.
Korisnik mesta, dužan je da:
1) sredstvo za oglašavanje postavi i oglašavanje vrši u skladu sa dozvolom odnosno aktom iz člana 2. stav 2. ove odluke;
2) sredstvo za oglašavanje označi poslovnim, odnosno ličnim imenom;
3) redovno održava i stara se o urednom izgledu sredstva za oglašavanje;
4) sredstvo za oglašavanje po prestanku važenja dozvole o svom trošku ukloni, a korišćenu površinu lokacije vrati u prvobitno stanje u roku od sedam dana;
5) sredstvo privremeno ukloni kada je neophodno zbog izvođenja neodložnih radova na zaštiti i održavanju komunalnih objekata ili privremene izmene režima saobraćaja, dok te okolnosti traju.
Pored obaveza iz stava 1. ovog člana, korisnik mesta dužan je da:
1) u periodu postavljanja dekorativne rasvete u gradu, dozvoli pomeranje sredstva za oglašavanje postavljenog na objektu iz člana 10. ove odluke;
2) omogući gradu, odnosno gradskoj opštini da, uz naknadu, vrši oglašavanje manifestacija i aktivnosti koje organizuje ili su od značaja za grad, odnosno gradsku opštinu, a na osnovu zahteva koji se podnosi najmanje 30 dana pre početka oglašavanja.
Lice kome je izdata dozvola, prava utvrđena dozvolom na osnovu odredaba ove odluke ne može preneti drugom licu.
Za korišćenje sredstava za oglašavanje plaća se lokalna komunalna taksa u skladu sa posebnom odlukom.
Zabranjeno je:
1) lepiti ili na drugi način pričvršćivati plakat i drugu štampanu poruku, odnosno ispisivati oglasnu poruku na spoljašnim površinama fasade, izloga, ograde, drveća i sl.;
2) prljati i oštećivati objekat, odnosno sredstvo za oglašavanje;
3) vršiti zvučno oglašavanje na otvorenom prostoru;
4) izvorom svetlosti sredstva za oglašavanje ometati korisnike objekta na koji je sredstvo postavljeno ili korisnike susednog objekta;
5) postaviti sredstvo za oglašavanje na putnim objektima, objektima saobraćajne signalizacije i opreme puta, elementima opremanja i uređenja javnih površina i slično, izuzev objekata (površina) na kojima je moguće vršiti oglašavanje u skladu sa odredbama ove odluke.
Nadzor nad primenom odredaba ove odluke vrši organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za poslove saobraćaja.
Inspekcijski nadzor nad primenom ove odluke vrši komunalna inspekcija gradske opštine.
Kontrolu primene ove odluke u skladu sa Zakonom o komunalnoj policiji i komunalno-policijske poslove na održavanju reda u oblasti postavljanja sredstava za oglašavanje na javnim i drugim površinama, vrši komunalna policija.
U vršenju inspekcijskog nadzora, komunalni inspektor je ovlašćen da izriče mere za otklanjanje nezakonitosti i posebne mere u skladu sa zakonom.
Komunalni inspektor je ovlašćen da naloži uklanjanje sredstva za oglašavanje:
1) kada se sredstvo za oglašavanje za čije postavljanje se mesto utvrđuje planom, postavi na mesto koje nije određeno planom;
2) kada se sredstvo za oglašavanje postavi ili koristi bez dozvole, odnosno bez akta iz člana 2. stav 2. ove odluke;
3) kada je sredstvo za oglašavanje postavljeno ili se koristi suprotno uslovima utvrđenim dozvolom, odnosno aktom iz člana 2. stav 2. ove odluke;
4) kada se promeni neki od uslova utvrđen dozvolom, a lice koje vrši oglašavanje se ne prilagodi u ostavljenom roku;
5) kada objekat, odnosno sredstvo koristi neovlašćeno lice,
6) kada korisnik mesta sredstvo za oglašavanje ne dovede u ispravno i uredno stanje u roku koji rešenjem odredi komunalni inspektor.
Uklanjanje sredstva za oglašavanje vrši se o trošku korisnika mesta, odnosno lica koje vrši oglašavanje.
Ako lice iz stava 3. ovog člana ne postupi po rešenju komunalnog inspektora i ne ukloni sredstvo za oglašavanje izvršenje rešenja će se sprovesti u skladu sa zakonom kojim se uređuje upravno izvršenje.
Ako je rešenjem inspektora naloženo uklanjanje plakata, a lice kome je mera naložena ne postupi po rešenju ili je lice koje je lepilo plakat nepoznato, rešenje se može izvršiti preko subjekta koji obavlja komunalnu delatnost održavanja čistoće.
O uklanjanju objekta za oglašavanje komunalni inspektor obaveštava organizacionu jedinicu koja je izdala dozvolu.
Po prijemu obaveštenja iz stava 6. ovog člana organizaciona jedinica koja je izdala dozvolu donosi rešenje o prestanku važenja dozvole.
Novčanom kaznom od 100.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice:
- ako sredstvo za oglašavanje postavi na mestu koje nije utvrđeno planom (član 16. st. 1-3);
- ako sredstvo za oglašavanje postavi ili koristi bez dozvole iz čl. 39, 40, 41. i 49, odnosno akta iz stava 2. člana 2. ove odluke;
- ako postupa suprotno odredbama stava 1. tač. 4. i 5, st. 2. i 3. i člana 54. ove odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 60.000 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu i fizičko lice novčanom kaznom od 10.000 dinara.
Novčanom kaznom od 50.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice:
- ako sredstvo za oglašavanje postavi ili koristi suprotno dozvoli (čl. 39, 40, 41, 49. i stav 1. tačka 1. člana 54. ove odluke);
- ako postupi suprotno zabranama iz člana 56. ove odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 30.000 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu i fizičko lice novčanom kaznom od 10.000 dinara.
Novčanom kaznom od 20.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice:
- ako postupa suprotno odredbama stava 1. tač. 2. i 3. i člana 54. ove odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 15.000 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu i fizičko lice novčanom kaznom od 5.000 dinara.
Novčanom kaznom od 15.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice:
- ako oglašavanje iz stava 2. alineja 2. člana 15. ove odluke vrši bez dozvole ili suprotno dozvoli (član 42).
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 10.000 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu i fizičko lice novčanom kaznom od 5.000 dinara.
Za prekršaje propisane čl. 59-62. ove odluke, komunalni inspektor odnosno komunalni policajac izdaje prekršajni nalog u skladu sa zakonom.
XII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
(Brisan)
Planovi doneti na osnovu propisa koji su važili do dana stupanja na snagu ove odluke, važe do isteka roka važenja na koji su doneti.
Ugovori zaključeni sa korisnikom mesta za oglašavanje, na osnovu propisa koji su važili do dana stupanja na snagu ove odluke, važe za period na koji su zaključeni.
Dozvole kojima je korisnicima mesta odobreno postavljanje sredstva za oglašavanje, izdate na osnovu propisa koji su važili do dana stupanja na snagu ove odluke, važe za period na koji su izdate.
Na postupke koji su započeti, a nisu okončani do stupanja na snagu ove odluke primenjivaće se odredbe Odluke o oglašavanju na teritoriji grada Beograda ("Službeni list Grada Beograda", br. 29/07, 34/09, 16/10 i 44/14).
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o oglašavanju na teritoriji grada Beograda ("Službeni list Grada Beograda", br. 29/07, 34/09, 16/10 i 44/14) i Pravilnik o izboru korisnika mesta za oglašavanje ("Službeni list Grada Beograda", br. 20/10 i 28/10).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Beograda".
Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o oglašavanju na teritoriji grada Beograda
("Sl. list grada Beograda", br. 96/2017)
PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 23
Planovi doneti na osnovu propisa koji su važili do dana stupanja na snagu ove odluke, važe do isteka roka važenja na koji su doneti.
Član 24
Ugovori zaključeni sa korisnikom mesta za oglašavanje, na osnovu propisa koji su važili do dana stupanja na snagu ove odluke, važe za period na koji su zaključeni.
Dozvole kojima je korisnicima mesta odobreno postavljanje sredstva za oglašavanje, izdate na osnovu propisa koji su važili do dana stupanja na snagu ove odluke, važe za period na koji su izdate.
Odobrenje za postavljanje istovetnog sredstva za oglašavanje u narednom periodu iz člana 50. odluke vršiće se na osnovu tehničke dokumentacije na osnovu koje je izdato odobrenje, ukoliko tehnička dokumentacija nije u suprotnosti sa odredbama Priloga 1.
Član 25
Zahtevi koji su podneti do dana stupanja na snagu ove odluke rešavaće se u skladu sa odredbama ove odluke.
Član 26
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Beograda".
PRAVILA ZA POSTAVLJANJE SREDSTAVA ZA OGLAŠAVANJE
Pravilima za postavljanje sredstava za oglašavanje (u daljem tekstu: Prilog 1.) utvrđuju se tip, veličina, druge bliže karakteristike, bliža pravila i bliža sadržina tehničke dokumentacije za postavljanje sredstava za oglašavanje (objekti za oglašavanje i druga sredstava za oglašavanje) na otvorenim površinama (na javnim, drugim površinama i površinama objekata) na teritoriji grada Beograda.
1. TIP, VELIČINA I DRUGE KARAKTERISTIKE SREDSTAVA ZA OGLAŠAVANJE
1.1.1. Poseban objekat za oglašavanje
Reklamni medij je pano koji je slobodnostojeći objekat na jednom, dva ili više stubova nosača, po pravilu pravougaonog oblika. Može imati jednostrano ili dvostrano postavljenu oglasnu površinu.
Reklamni stub je slobodnostojeći objekat i može biti cilindričnog, prizmatičnog oblika ili u vidu prostorne rešetke i sl., koji po načinu osvetljavanja mora da bude prosvetljen.
Objekat za isticanje cenovnika benzinskih stanica je slobodnostojeći objekat, naglašene vertikalne stranice, maksimalne visine od kote terena 10 m. Mora biti osvetljen, i po načinu osvetljenja isključivo prosvetljen.
Posebni objekti za oglašavanje koji se postavljaju na površinama krovova objekata mogu biti u obliku prostornih rešetkastih struktura -nosači zaštitnih znakova i oglasnih poruka na panoima, elektronskim displejima, u vidu svetlećih slova i sl., koji mogu biti osvetljeni iznutra (prosvetljeni) i spolja svetlošću ujednačenog intenziteta, čija svetlost mora biti usmerena prema oglasnoj površini i ograničena na nju.
Posebni objekti za oglašavanje koji se postavljaju na površinama krovova objekata po pravilu se postavljaju iznad krovnog venca paralelno sa ravni fasade objekta.
Posebni objekti za oglašavanje mogu da se postavljaju grupno ili pojedinačno.
Oglasna površina može da bude statična ili pokretna.
Maksimalna oglasna površina posebnog objekta za oglašavanje koji se postavlja na druge površine je 60 m2, a maksimalna visina od kote terena do gornje kote je do 20 m.
1.1.2. Objekat za slobodno oglašavanje
Objekti za slobodno oglašavanje koji se postavljaju na javnim površinama i drugim otvorenim površinama su slobodnostojeći osvetljeni ili neosvetljeni objekti po pravilu cilindričnog oblika, visine do 2,5 m od kote terena.
Tip, veličina i druge karakteristike objekata za slobodno oglašavanje, kada se postavljaju na javnim površinama, određuju planom.
1.2. Druga sredstva za oglašavanje
Pano je namenski izrađeno sredstvo za oglašavanje koje se postavlja na površine objekata. Pano može biti osvetljen, prosvetljen ili neosvetljen, sa statičnom ili pokretnom oglasnom površinom.
Plakat je štampano sredstvo za oglašavanje u crnobeloj ili kolor tehnici koji se postavlja isključivo na objekte za slobodno oglašavanje. Podloga za štampu može biti papir, pvc, meš, karton ili neka druga podloga pogodna za štampu.
Nalepnica je štampano sredstvo za oglašavanje na podlozi od samolepljive folije koja se postavlja na spoljnu površinu objekata.
Elektronski displej i led meš panel su elektronska sredstva za emitovanje oglasne poruke, koja se postavljaju na površine objekata.
Svetleće slovo je slovo ili znak sa unutrašnjim osvetljenjem kojim se ispisuje oglasna poruka.
Svetlosni prikaz je poruka projektovana uređajima na podlogu, fasadu objekta ili u vazdušnom prostoru.
Transparent (platneni, pvc, i sl.) je štampana, slikana ili ispisana oglasna poruka i može se postaviti na građevinske skele i na neoblikovane delove fasada objekata.
Reklamna zastava je sredstvo za oglašavanje sa ispisanim natpisima ili oglasnim porukama, a postavlja se na jarbole odnosno posebne fasadne ili stubne nosače sa kojima čini celinu.
Oglasna (izložbeno-reklamna) vitrina je po pravilu zidna i postavlja se na fasadu objekta u neposrednoj blizini poslovnog objekta, odnosno prostora u čijoj je funkciji.
Balon je štampano ili oslikano sredstvo za oglašavanje okruglog ili drugog oblika punjeno vazduhom ili drugim gasom.
Ostala druga sredstva za oglašavanje koja sadrže oglasnu poruku su sva ona sredstva za oglašavanje koja se mogu postavljati na objektima za oglašavanje a koja nisu definisana odlukom.
Druga sredstva za oglašavanje mogu biti pravougaonog, kružnog, trouglastog, elipsastog, oblika mnogougla ili druge zakrivljene forme, a s obzirom na izvor osvetljenja mogu biti osvetljena, prosvetljena i neosvetljena ili mogu imati zasebne izvore osvetljenja. Raspored boja i simbola ne sme da podseća na saobraćajni znak. Slova, brojevi i simboli moraju da se visinom, bojom i oblikom razlikuju od slova, brojeva i simbola na saobraćajnom znaku. Površine i dimenzije drugih sredstva za oglašavanje mogu biti različite i zavise od lokacije i površine objekata na kojima se postavljaju.
Posebni objekti za oglašavanje se postavljaju na javnim površinama tako da ne ugrožavaju saobraćaj i ne ometaju učesnike u saobraćaju.
Posebni objekti se postavljaju pod pravim uglom u odnosu na podlogu i pod uglom, paralelno ili upravno u odnosu na saobraćajnicu.
Posebni objekti za oglašavanje mogu se postaviti na trotoar pod uslovom da je za nesmetan prolaz pešaka obezbeđena širina prolaza od najmanje 1,6 m.
Ako se posebni objekti za oglašavanje postavljaju iznad pešačke ili biciklističke staze ili trotoara, minimalna vertikalna udaljenost donje ivice posebnog objekta za oglašavanje i najisturenije tačke pešačke ili biciklističke staze ili trotoara je 2,5 m, a najudaljenija tačka sredstva od ivice kolovoza u horizontalnom smislu mora biti minimalno 0,5 m, odnosno u zavisnosti od ranga saobraćajnice.
Za slučaj postavljanja posebnih objekata za oglašavanje pored kolovoza minimalna horizontalna udaljenost najbliže ivice posebnog objekta za oglašavanje od najisturenije tačke kolovoza je 0,75 m, odnosno u zavisnosti od ranga saobraćajnice.
Posebni objekti za oglašavanje moraju da budu postavljeni tako da ne zaklanjaju jedni druge.
Ukoliko se posebni objekti za oglašavanje postavljaju jedan iza drugog njihovo minimalno rastojanje mora biti 15 m.
Rastojanje između dva posebna objekta za oglašavanje koji su postavljeni uz saobraćajnicu u istom smeru, od kojih je jedan veće površine od 12 m2, ne može da bude manje od 25 m.
Minimalna horizontalna udaljenost najbliže ivice panoa za isticanje cenovnika benzinskih stanica od najisturenije tačke kolovoza je 0,75 m, odnosno u zavisnosti od ranga saobraćajnice.
Minimalna horizontalna udaljenost najbliže ivice panoa za isticanje cenovnika benzinskih stanica od najisturenije tačke pešačke ili biciklističke staze ili trotoara je 0,5 m.
Regulacija ulice je linija razdvajanja postojećih javnih saobraćajnih od ostalih javnih i drugih površina.
Posebni objekti za oglašavanje koji se postavljaju pored pešačke ili biciklističke staze ili trotoara, postavljaju se iza regulacije ulice.
Ukoliko deo posebnog objekta za oglašavanje iz prethodnog stava prelazi regulaciju ulice, vertikalna udaljenost između njegove najisturenije donje tačke i pešačke ili biciklističke staze ili trotoara treba da bude najmanje 2,5 m. Takođe horizontalna udaljenost najisturenije tačke od regulacije ulice može da bude najviše 1,20 m, pri čemu rastojanje od kolovoza ne može biti manje od 0,5 m odnosno na većem rastojanju u zavisnosti od ranga saobraćajnice i visine posebnog objekta.
Ako se posebni objekti za oglašavanje postavljaju pored kolovoza obavezno se postavljaju iza regulacije ulice, na udaljenosti najisturenije tačke sredstva za oglašavanje od najmanje 0,5 m od ivice kolovoza, odnosno na većoj udaljenosti u zavisnosti od ranga saobraćajnice i visine posebnog objekta.
Posebni objekti za oglašavanje moraju da budu postavljeni tako da ne zaklanjaju jedni druge.
Ukoliko se posebni objekti za oglašavanje postavljaju jedan iza drugog njihovo minimalno rastojanje mora biti 15 m.
Rastojanje između dva posebna objekta za oglašavanje koji su postavljeni uz saobraćajnicu u istom smeru, od kojih je jedan veće površine od 12 m2, ne može da bude manje od 25 m.
2.3.1. Stubovi javne rasvete, niskonaponske i kontaktne mreže
Sredstva za oglašavanje koja se postavljaju na stubovima javne, niskonaponske i kontaktne mreže postavljaju se u skladu sa tehničkim mogućnostima, tako da ne zaklanjaju rasvetno telo i da ne ugrožavaju funkcionisanje saobraćaja.
Donja ivica sredstva za oglašavanje mora da bude postavljena na visini od minimum 4,5 m od najisturenije tačke terena.
Broj i učestalost postavljanja sredstava za oglašavanje na stubovima javne rasvete, niskonaponske i kontaktne mreže određuju se planom.
2.3.2. Površina ostalih objekata
Panoi, svetleća slova, elektronski displeji, led meš panel ili znakovi iz člana 9. ove odluke postavljaju se na fasadama neposredno prislonjeni ili konzolno pričvršćeni.
Neposredno prislonjena su ona sredstva čija najisturenija tačka oglasne površine ne može biti na većem rastojanju od 30 cm od fasade objekta. Ako je minimalno rastojanje donje ivice sredstava od kote terena veće ili jednako 2,5 m, najudaljenija tačka sredstva od ivice kolovoza u horizontalnom smislu mora biti minimalno 0,75 m za slučaj da ne postoji trotoar uz kolovoz, odnosno 0,5 m za slučaj da postoji trotoar uz kolovoz, odnosno u zavisnosti od ranga saobraćajnice. Ukoliko je donja ivica sredstva na rastojanju manjem od 2,5 m od trotoara tada rastojanje od najudaljenije tačke sredstva do kolovoza u horizontalnom smislu mora biti minimalno 1,5 m radi bezbednog prolaska pešaka.
Konzolno pričvršćena su sva ona sredstva čija je najisturenija tačka oglasne površine na većem rastojanju od 30 cm od fasade objekta i mogu biti različitih prostornih oblika. Njihova oglasna površina može da bude upravna na fasadnu ravan ("cimer"), pod uglom ili paralelna sa fasadnom ravni, kao i drugih geometrijskih formi. Minimalno rastojanje donje ivice konzolno pričvršćenih sredstava od kote terena mora biti 2,5 m, a najudaljenija tačka maksimalno 1,2 m od fasade objekta, pri čemu horizontalno rastojanje od najudaljenije tačke i kolovoza ne može manje od 0,75 m za slučaj da ne postoji trotoar uz kolovoz, odnosno 0,5 m za slučaj da postoji trotoar uz kolovoz, odnosno u zavisnosti od ranga saobraćajnice.
Po pravilu se ova sredstva za oglašavanje postavljaju na fasadama u zonama nadsvetla ulaza i izloga poslovnog prostora ili neposredno iznad ili bočno u odnosu na ulaz i izlog poslovnog prostora.
Izuzetno, mogu da se postave na svim delovima neoblikovanog fasadnog platna objekata (kalkani) i na poslovnim zgradama na pogodnim delovima fasadnog platna (horizontalni i vertikalni razdelni delovi, spojevi i uglovi).
Kada se postavlja više sredstava za oglašavanje neposredno prislonjeni na fasadu, po pravilu moraju biti iste visine i oblikovno i estetski usklađeni, a ukoliko se postavljaju konzolno na fasadu postavljaju se tako da ne zaklanjaju jedan drugog.
Ukoliko je sredstvo za oglašavanje postavljeno na fasadu objekta prosvetljeno, izvor svetlosti mora da bude ujednačenog intenziteta. Izvor svetlosti osvetljenog sredstva za oglašavanje mora biti postavljen tako da je usmeren na oglasnu površinu i prema zemlji, a u oba slučaja da ne ometa korisnike tog i susednih objekata i da ne utiče na bezbednost saobraćaja.
Oglasna (izložbeno-reklamna) vitrina se postavlja na uličnu fasadu tako da ne prelazi fasadnu ravan više od 30 cm. Ukoliko se sredstvo nalazi iznad trotoara tada rastojanje najudaljenije tačke sredstva do kolovoza u horizontalnom smislu mora biti minimalno 1,5 m radi bezbednog prolaska pešaka.
Sredstva za oglašavanje na transparentu (platneni, pvc, i sl.) mogu da se postavljaju na bočnim fasadnim zidovima koji nisu deo oblikovane fasade objekta, pod uslovom da se veličinom i oblikom usklade s objektom na koji se postavlja.
Na zaštitnim prekrivačima građevinske skele mogu se isticati oglasne poruke i na ogradama gradilišta mogu da se postavljaju sredstva za oglašavanje samo za vreme trajanja izvođenja građevinskih radova.
Na zaštitnim prekrivačima građevinske skele, koja je postavljena radi izvođenja građevinskih radova na objekatima koji su proglašeni kulturnim dobrom, površina koja nosi oglasnu poruku može da bude najviše 1/3 površine prekrivača, a 2/3 površine mora da bude slika fasade objekta.
Reklamne zastave mogu da se postave na pogodne delove objekata, a kada se postavljaju na jarbole postavljaju se isključivo na pripadajuću površinu objekta u kojem se nalazi poslovni prostor (druga površina).
SADRŽINA TEHNIČKE DOKUMENTACIJE
3.
Tehnička dokumentacija za postavljanje sredstava za oglašavanje se izrađuje na nivou projekta, odnosno elaborata.
Projekat podleže tehničkoj kontroli.
Izrada projekta i vršenje tehničke kontrole se poverava privrednom društvu, odnosno drugom pravnom licu i preduzetniku koji su upisani u registar privrednih subjekata (u daljem tekstu ovlašćeno lice). Odgovorno lice u ovlašćenom licu imenuje lica sa odgovarajućim licencama (IKS i dr.) za izradu projekta i vršenje tehničke kontrole.
Elaborat izrađuje lice sa odgovarajućom licencom.
3.1.
Projekat za postavljanje sredstava za oglašavanje ove odluke, izuzev nalepnica, plakata, balona i sl. sredstava, sadrži opštu, tekstualnu, numeričku i grafičku dokumentaciju i to naročito:
- projektni zadatak potpisan od strane investitora;
- rešenje o određivanju odgovornih projektanata;
- izjava koja je data, potpisana i overena od strane odgovornih projektanata koji su učestvovali u izradi predmetnog projekta, i to:
1. da je projekat/deo projekta urađen u skladu sa važećom zakonskom regulativom, odredbama ove odluke, tehničkim propisima, standardima i normativima za predmetnu vrstu radova;
2. da postavljanjem sredstva za oglašavanje nije došlo do narušavanja funkcije objekta;
3. da su predviđene sve mere koje se odnose na sprečavanje oštećenja postojećih instalacija, konstrukcija, objekata i sl. tokom postavljanja i eksploatacije sredstva za oglašavanje;
4. da su predviđene sve mere za bezbedan rad prilikom postavljanja i održavanja sredstava za oglašavanje;
5. kao i druge eventualno potrebne izjave saglasno sa vrstom sredstva za oglašavanje, načinom postavljanja, položajem i tsl.;
- izjava koja je data, potpisana i overena od strane svih projektanata koji su učestvovali u izradi predmetnog projekta, da su svi delovi projekta međusobno usaglašeni;
- potrebne saglasnosti na projekat/delove projekta u skladu sa odredbama čl. 41. i 49. ove odluke;
- tehnički opis koji sadrži: vrstu sredstva za oglašavanje sa načinom osvetljenja, tačnu lokaciju postavljanja, sadržinu oglasne poruke, izgled, gabaritne mere, oblik i boju predmetnog sredstva, sa datom veličinom oglasne površine (m2) i sl.;
- situacioni plan na kopiji plana parcele i topografskoj podlozi odgovarajuće razmere sa definisanim položajem predmetnog sredstva;
- izgled i/ili podužne i/ili poprečne profile iz kojih će se jasno sagledati oblik i dimenzije, način postavljanja sredstva za oglašavanje u odnosu na objekat na koji se postavlja, fasadu, okolne objekte, saobraćajne površine i sl.;
- način postavljanja (fundiranja, pričvršćivanja, montaže i sl.) sredstva sa statičkim proračunom nosivosti i stabilnosti, konstruktivnim detaljima i sl.;
- deo koji se odnosi na elektro instalacije, ukoliko je sredstvo za oglašavanje osvetljeno ili prosvetljeno, kao i izjavu o načinu napajanja električnom energijom;
- mere zaštite na radu.
Projekat mora biti overen i potpisan od strane odgovornog lica u ovlašćenom licu koje je izradilo projekat. Takođe, svi delovi projekta moraju biti potpisani i overeni od strane licenciranih projektanata (licenca IKS i dr.) koji su izradili predmetni deo projekta.
Uz projekat je potrebno dostaviti izveštaj o izvršenoj tehničkoj kontroli koji mora biti overen i potpisan od strane odgovornog lica u ovlašćenom licu koje je izvršilo tehničku kontrolu, kao i od strane odgovornih vršioca tehničke kontrole (licenca IKS i dr.) koji su pregledali pojedine delove projekta, sa nalepnicom "projekat se prihvata".
Tehnička dokumentacija u papirnoj formi mora biti propisno kompletirana i zapečaćena jemstvenikom,
Tehnička dokumentacija koja se dostavlja i u digitalnoj formi (PDF), elektronski se overava od strane odgovornih lica u ovlašćenom licu koje je izradilo projekat, odnosno izvršilo tehničku kontrolu, kao i od strane odgovornih projektanata i vršioca tehničke kontrole pojedinih delova projekta.
3.2.
Za nalepnicu, plakat, balon i sl. dokumentacija se izrađuje na nivou Elaborata koji se sastoji od jasno definisane lokacije, tehničkog opisa i grafičkog prikaza položaja na površini objekta, dimenzije i sadržine oglasne poruke.
Elaborat se izrađuje u papirnoj i u digitalnoj formi (PDF) i overava od strane lica sa odgovarajućom licencom. Elaborat u papirnoj formi mora biti propisno kompletiran i zapečaćen jemstvenikom. Digitalna forma se elektronski overava.
IZNOSI NAKNADE ZA POSTAVLJANJE SREDSTAVA ZA OGLAŠAVANJE ZA SVAKO POJEDINAČNO MESTO PREMA TIPU SREDSTVA ZA OGLAŠAVANJE I ZONI U KOJOJ SE POSTAVLJAJU
Tip sredstva za oglašavanje |
zona |
Pojedinačna naknada za postavljanje sredstava za oglašavanje (na godišnjem nivou) |
Tip 1 - Reklamni medij malog formata "City light" - 2,59 m2 - (KUOB B.*4.3.1.a) |
I zona |
80.000,00 dinara bez pdv-a |
II, III i IV zona |
72.000,00 dinara bez pdv-a |
|
V, VI, VII, VIII zona i zona spec. namene |
65.000,00 dinara bez pdv-a |
|
Tip 1a - Reklamni medij malog formata "City light" - 2,24 m2 - (KUOB B.4.3.1.b) |
I zona |
80.000,00 dinara bez pdv-a |
II, III i IV zona |
72.000,00 dinara bez pdv-a |
|
V, VI, VII, VIII zona i zona spec. namene |
65.000,00 dinara bez pdv-a |
|
Tip 1b - Reklamni medij do 2,2 m2 - (KUOB B.4.3.2.) |
I zona |
80.000,00 dinara bez pdv-a |
II, III i IV zona |
72.000,00 dinara bez pdv-a |
|
V, VI, VII, VIII zona i zona spec. namene |
65.000,00 dinara bez pdv-a |
|
Tip 1v - Reklamni medij "City light" - "scroll" - (KUOB B.4.3.3.) |
I zona |
80.000,00 dinara bez pdv-a |
II, III i IV zona |
72.000,00 dinara bez pdv-a |
|
V, VI, VII, VIII zona i zona spec. namene |
65.000,00 dinara bez pdv-a |
|
Tip 2 - Reklamni medij 12 m2 - prosvetljeni ili "scroll" (KUOB B.4.2.1 i B.4.2.2) |
I zona |
160.000,00 dinara bez pdv-a |
II, III i IV zona |
150.000,00 dinara bez pdv-a |
|
V, VI, VII, VIII zona i zona spec. namene |
140.000,00 dinara bez pdv-a |
|
Tip 3 - Reklamni medij 12 m2 - osvetljen spolja (KUOB B.4.2.3) |
I zona |
160.000,00 dinara bez pdv-a |
II, III i IV zona |
150.000,00 dinara bez pdv-a |
|
V, VI, VII, VIII zona i zona spec. namene |
140.000,00 dinara bez pdv-a |
|
Tip 4 - Reklamni stub, Reklamni stub - 8 m2 (KUOB B.4.1.1, B.4.1.2 i B.4.1.3) |
I zona |
80.000,00 dinara bez pdv-a |
II, III i IV zona |
72.000,00 dinara bez pdv-a |
|
V, VI, VII, VIII zona i zona spec. Namene |
65.000,00 dinara bez pdv-a |
|
Tip 5 - Reklamni medij 12 m2 - Elektronski LED pano - (KUOB B.4.2.2) |
I zona |
185.000,00 dinara bez pdv-a |
II, III i IV zona |
175.000,00 dinara bez pdv-a |
|
V, VI, VII, VIII zona i zona spec. namene |
165.000,00 dinara bez pdv-a |
|
Tip 6 - Reklamni medij 4,5x3 m - (KUOB B.4.2.5) |
I zona |
185.000,00 dinara bez pdv-a |
II, III i IV zona |
175.000,00 dinara bez pdv-a |
|
V, VI, VII, VIII zona i zona spec. namene |
165.000,00 dinara bez pdv-a |
|
Tip 7 - Reklamni medij 8x3 m (osvetljen i prosvetljen) 24 m2 - (KUOB B.4.2.4) |
I zona |
170.000,00 dinara bez pdv-a |
II, III i IV zona |
160.000,00 dinara bez pdv-a |
|
V, VI, VII, VIII zona i zona spec. namene |
150.000,00 dinara bez pdv-a |