ODLUKAO PRAVOBRANILAŠTVU GRADA NOVOG SADA("Sl. list Grada Novog Sada", br. 63/2014 i 59/2018) |
Ovom odlukom uređuje se nadležnost, uređenje i organizacija Pravobranilaštva Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Pravobranilaštvo Grada), i druga pitanja od značaja za rad Pravobranilaštva Grada.
Poslove pravne zaštite imovinskih prava i interesa Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Grad) obavlja Pravobranilaštvo Grada u skladu sa Ustavom Republike Srbije, zakonom i drugim opštim pravnim aktima.
Imenice koje se u ovoj odluci koriste u muškom rodu, a imaju i ženski rod, podrazumevaju i istovremeno obuhvataju iste imenice u ženskom rodu.
Imenice koje označavaju službene pozicije i funkcije u Pravobranilaštvu Grada koriste se u obliku koji izražava pol lica koje je njihov nosilac.
Sredstva za rad Pravobranilaštva Grada obezbeđuju se u budžetu Grada.
Pravobranilaštvo Grada je organ Grada koji preduzima pravne radnje i koristi pravna sredstva radi ostvarivanja i zaštite imovinskih prava i interesa Grada i obavlja druge poslove određene zakonom.
Sedište Pravobranilaštva Grada je u Novom Sadu, Ulica Vojvođanskih brigada broj 17.
Pravobranilaštvo Grada ima pečat okruglog oblika prečnika 50 mm, koji sadrži grb Republike Srbije u sredini oko kojeg je ispisan tekst: "Republika Srbija - Autonomna Pokrajina Vojvodina - Grad Novi Sad - Pravobranilaštvo Grada Novog Sada - Novi Sad", na srpskom jeziku ćiriličkim pismom i na mađarskom, slovačkom i rusinskom jeziku i pismu.
Na zgradi u kojoj se nalazi sedište Pravobranilaštvo Grada mora biti istaknut naziv Pravobranilaštva Grada, grb i zastava, u skladu sa zakonom.
II NADLEŽNOST PRAVOBRANILAŠTVA GRADA
Pravobranilaštvo Grada u pravnim postupcima pred sudovima, arbitražama, organima uprave i drugim nadležnim organima zastupa Grad, radi ostvarivanja i zaštite imovinskih prava i interesa Grada, kada Grad ima položaj stranke ili umešača o čijim pravima i obavezama se odlučuje u tom postupku.
Pravobranilaštvo Grada pred sudovima, organima uprava i nadležnim organima zastupa organe Grada, posebne organizacije, službe i druge organizacije koje nemaju svojstvo pravnog lica, organe i posebne organizacije koji imaju svojstvo pravnog lica, a čije se finansiranje obezbeđuje iz budžeta Grada i ustanove čiji je osnivač Grad, a čije finansiranje se obezbeđuje iz budžeta Grada, u pravnim postupcima u kojima ovi subjekti učestvuju kao stranke ili umešači o čijim imovinskim pravima i obavezama se odlučuje u tom postupku.
Pravobranilaštvo Grada može na osnovu posebno datog punomoćja zastupati i druga pravna lica čiji je osnivač Grad.
Kada je propisano da u određenom postupku ili za preduzimanje samo određene radnje u postupku obavezno da stranke zastupa advokat, Pravobranilaštvo Grada ovlašćeno je da preduzima zastupanje pod istim uslovima kao i advokat.
Kada u istom postupku učestvuju stranke sa suprotstavljenim interesima, koje prema ovoj odluci zastupa Pravobranilaštvo Grada, a jedna od tih stranaka je Grad, Pravobranilaštvo Grada zastupa interese Grada.
Kada u istom postupku učestvuju stranke sa suprotstavljenim interesima, koje prema zakonu ili ovoj odluci, zastupa Pravobranilaštvo Grada, a nijedna od tih stranaka nije Grad, Pravobranilaštvo Grada će zastupati stranku koja je inicirala pokretanje postupka.
Pravobranilaštvo Grada prati i proučava pravna pitanja od značaja za rad organa Grada, posebnih organizacija, službi, i ustanova čiji je osnivač Grad koje zastupa, posebno iz oblasti njihove nadležnosti, kao i pitanja u vezi sa primenom zakona i podzakonskih akata koja su, ili mogu biti, od značaja za preduzimanje bilo koje pravne radnje organa Grada, službi, organizacija, ustanova ili pravnog lica koje zastupa, posebno za sprečavanje štetnih imovinsko-pravnih i društveno negativnih posledica po pravno lice koje zastupa, i o uočenim problemima obaveštava Gradsko veće Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradsko veće).
Pravobranilaštvo Grada daje mišljenja na zahtev organa Grada koje zastupa, i subjekata iz člana 8. stav 2. ove odluke, prilikom zaključivanja ugovora koje zaključuje Grad, odnosno subjekti koje zastupa, posebno ugovora iz oblasti imovinsko pravnih odnosa, privrednopravnih ugovora i o drugim imovinsko pravnim pitanjima i daje pravne savete organima Grada i subjektima koje zastupa.
Uz zahtev iz stava 1. ovog člana obavezno je da se Pravobranilaštvu Grada dostavi obrazloženje koje sadrži pravni osnov za zaključenje ugovora i objašnjenje osnovnih pravnih instituta i pojedinačnih rešenja, a za davanje pravnih saveta potrebno je dostaviti obrazložen zahtev sa odgovarajućom dokumentacijom.
Pravobranilaštvo Grada je dužno da pravno mišljenje iz stava 1. ovog člana dostavi organima Grada, odnosno subjektima koje zastupa, u roku od 30 dana od dana prijema zahteva za davanje mišljenja.
U slučaju da je pravno mišljenje potrebno dati, odnosno radnju preduzeti u roku kraćem od roka iz stava 3. ovog člana, subjekat koji se obratio Pravobranilaštvu Grada dužan je da to posebno istakne i obrazloži u pisanom zahtevu, uz označavanje da se zahtev upućuje kao prioritet, sa jasno naznačenim rokom za postupanje, koji ne može biti kraći od osam dana, odnosno tri dana kada se radi o zahtevu Skupštine Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Skupština Grada), Gradskog veća i Gradonačelnika Grada Novog Sada.
Pravobranilaštvo Grada je ovlašćeno da pokrene, odnosno podnese inicijativu za pokretanje postupka pred sudom ili drugim nadležnim organom, povodom pitanja iz svoje nadležnosti.
Kada oceni da se nalogom ili zahtevom subjekta koji zastupa, krši Ustav Republike Srbije, zakon i odluke Skupštine Grada, ili ugrožavaju imovinska prava i interes Grada, Pravobranilaštvo Grada će o tome odmah, a najkasnije u roku od tri dana od dana prijema naloga ili zahteva, pisanim putem obavestiti izdavaoca naloga, odnosno podnosioca zahteva, sa obrazloženim razlozima za odbijanje postupanja.
Ako podnosilac zahteva, odnosno izdavalac naloga i posle obaveštenja iz stava 2. ovog člana ostane pri izdatom nalogu ili podnetom zahtevu, Pravobranilaštvo Grada će postupati po tom nalogu ili zahtevu.
Gradski pravobranilac i zamenik gradskog pravobranioca ne mogu trpeti štetne posledice ukoliko postupe u skladu sa odredbama st. 1 do 3. ovog člana.
Organi Grada i subjekti iz člana 8. stav 2. ove odluke koje zastupa Pravobranilaštvo Grada, dužni su da obaveste Pravobranilaštvo Grada o pravnoj stvari u kojima je ono ovlašćeno da preduzima pravne radnje i pravna sredstva radi ostvarivanja njihovih prava i interesa, odnosno prava i interesa Grada.
Organi Grada i subjekti iz člana 8. stav 2. ove odluke, dužni su da Pravobranilaštvu Grada, na njegov zahtev, dostave spise i obaveštenja, odnosno pruže podatke i objašnjenja potrebna za preduzimanje radnji za koje je Pravobranilaštvo nadležno.
Kada Pravobranilaštvo Grada vezuje zakonski rok za postupanje, organi Grada i subjekti iz člana 8. stav 2. ove odluke dužni su da spise i obaveštenja neodložno dostave, odnosno podatke i objašnjenja neodložno pruže.
Ako usled nepostupanja, odnosno neblagovremenog postupanja organa Grada i subjekata iz člana 8. stav 2. ove odluke nastupi šteta za Grad, Pravobranilaštvo Grada će o tome obavestiti Gradsko veće, a od odgovornog lica u tom organu Grada ili subjektu zahtevaće naknadu pričinjene štete.
Pravobranilaštvo Grada je ovlašćeno da zatraži uvid, izdavanje izvoda i kopiranje isprava i drugih spisa iz svakog javnog registra, predmeta i elektronske baze podataka o stanju u predmetima koje vodi sud, drugi organ ili nosilac javnih ovlašćenja, bez naknade.
Sudovi, organi Grada i drugi nadležni organi dužni su da u stvarima u kojima je predviđeno zastupanje od strane Pravobranilaštva Grada, dostavljaju sva pismena neposredno Pravobranilaštvu Grada putem pisarnice Pravobranilaštva Grada koja je jedina ovlašćena za prijem pošte.
Dostavljanje izvršeno suprotno odredbi stava 1. ovog člana ne proizvodi pravno dejstvo.
Pravobranilaštvo Grada dostavlja izveštaj o postupanju u pojedinim predmetima Skupštini Grada i Gradskom veću, kao i subjektima koje zastupa, na njihov zahtev.
Pravobranilaštvo Grada će pre pokretanja postupka pred sudom, organom uprave ili drugim nadležnim organom, odnosno u postupku odgovora na tužbu, predlog ili drugi akt kojim je pokrenut postupak protiv zastupanog subjekta, razmotriti mogućnost sporazumnog rešavanja spornog odnosa, na svoju inicijativu ili na inicijativu suprotne strane.
Pravno lice ili fizičko lice koje ima nameru da pokrene postupak protiv Grada i subjekata koje zastupa Pravobranilaštvo Grada, može da se obrati Pravobranilaštvu Grada sa predlogom za sporazumno rešavanje spornog odnosa.
Pravobranilaštvo Grada će u roku od 60 dana od dana prijema zahteva iz stava 2. ovog člana obavestiti podnosioca zahteva o preduzetim merama za rešenje spornog odnosa.
Ukoliko Pravobranilaštvo Grada u roku iz stava 3. ovog člana ne odgovori podnosiocu zahteva, smatraće se da predlog za sporazumno rešavanje spornog odnosa nije prihvaćen.
Pravobranilaštvo Grada je dužno, da pre zaključenja postignutog sporazuma za rešavanje spornog odnosa, pribavi mišljenje nadležne gradske uprave ili subjekta koje zastupa Pravobranilaštvo Grada, i Gradske uprave za finansije za zaključenje tog sporazuma.
Pravobranilaštvo Grada priprema predlog sporazuma po prethodno pribavljenom mišljenju iz stava 5. ovog člana, radi rešavanja spornog odnosa koji dostavlja Gradskom veću na saglasnost.
Nakon dobijanja saglasnosti iz stava 6. ovog člana Pravobranilaštvo Grada potpisuje predloženi sporazum.
Razmatranje mogućnosti sporazumnog rešavanja spornog odnosa ne oslobađa Pravobranilaštvo Grada obaveze da u pokrenutom sudskom, upravnom ili drugom postupku pred nadležnim organom, istovremeno preduzima sve potrebne pravne radnje, a posebno zakonom predviđene procesne radnje, odnosno ne oslobađa ga obaveze postupanja u okviru zakonom utvrđenih rokova za preduzimanje pravnih radnji u tim postupcima.
Pravobranilaštvo Grada ne može suprotnoj strani u pregovorima u postupku za sporazumno rešavanje spora, odnosno u sudskom, upravnom ili drugom postupku, kao ni trećim licima, davati podatke dobijene od zastupanog subjekta, osim ako zastupani subjekt nije to prethodno odobrio.
Troškovi zastupanja u postupcima pred sudom, organom uprave i drugim nadležnim organom priznaju se Pravobranilaštvu Grada po propisima o nagradi i naknadi troškova za rad advokata.
Ostvareni prihodi iz stava 1. ovog člana prihodi su budžeta Grada.
Pravobranilaštvo Grada najkasnije do 31. marta tekuće godine podnosi Skupštini Grada izveštaj o radu za prethodnu godinu.
III UREĐENJE PRAVOBRANILAŠTVA GRADA
Poslove iz nadležnosti Pravobranilaštva Grada obavljaju gradski pravobranilac i zamenici gradskog pravobranioca.
Gradski pravobranilac rukovodi radom i predstavlja Pravobranilaštvo Grada.
Za svoj rad i rad Pravobranilaštva Grada, gradski pravobranilac odgovara Skupštini Grada.
Zamenik gradskog pravobranioca odgovoran je za svoj rad gradskom pravobraniocu.
U Pravobranilaštvu Grada, pored gradskog pravobranioca i zamenika gradskog pravobranioca, poslove obavljaju pravobranilački pomoćnici, pravobranilački pripravnici i drugi zaposleni na administrativnim, računovodstvenim, informacionim i drugim poslovima značajnim za rad Pravobranilaštva Grada.
Gradsko pravobranilaštvo ima sekretara koji pomaže gradskom pravobraniocu u vršenju poslova uprave u Pravobranilaštvu Grada.
Gradski pravobranilac, zamenici gradskog pravobranioca, pravobranilački pomoćnik i pravobranilački pripravnik u vršenju poslova iz nadležnosti Pravobranilaštva Grada koriste službenu legitimaciju.
Obrazac, izgled i način upotrebe legitimacije iz stava 1. ovog člana bliže se uređuje Pravilnikom o upravi u Pravobranilaštvu Grada Novog Sada.
Gradski pravobranilac može preduzeti svaku radnju iz nadležnosti Pravobranilaštva Grada.
Gradski pravobranilac je isključivo nadležan za pokretanje postupka ocene ustavnosti i zakonitosti, podnošenje izveštaja i obaveštenja Skupštini Grada, Gradskom veću i Gradonačelniku i obavljanje drugih poslova utvrđenih zakonom ili ovom odlukom.
Zamenik gradskog pravobranioca može preduzeti svaku radnju iz nadležnosti Pravobranilaštva Grada koja nije u isključivoj nadležnosti gradskog pravobranioca.
Gradski pravobranilac izdaje u pisanoj formi opšta obavezna uputstva za rad i postupanje zamenika gradskog pravobranioca i zaposlenih u Pravobranilaštvu Grada, radi postizanja zakonitosti, delotvornosti i jednoobraznosti u postupanju.
Opšta obavezna uputstva gradski pravobranilac može da izda i na predlog Kolegijuma Pravobranilaštva Grada.
Gradski pravobranilac može izdati uputstvo za obavezno postupanje zamenika gradskog pravobranioca u pojedinim predmetima.
Uputstvo iz stava 1. ovog člana izdaje se u pisanoj formi.
Zamenik gradskog pravobranioca koji smatra da je uputstvo iz stava 1. ovog člana nezakonito ili neosnovano može izjaviti prigovor sa obrazloženjem gradskom pravobraniocu, u roku od tri dana od dana prijema uputstva.
Zamenik gradskog pravobranioca koji je izjavio prigovor iz stava 3. ovog člana, dužan je da postupa po uputstvu iz stava 1. ovog člana, do odluke gradskog pravobranioca po prigovoru, ako postupanje po uputstvu u konkretnom slučaju ne trpi odlaganje.
Gradski pravobranilac će o prigovoru iz stava 3. ovog člana odlučivati najkasnije u roku od osam dana.
Ako gradski pravobranilac odbije prigovor iz stava 3. ovog člana, zamenik gradskog pravobranioca će postupiti po uputstvu iz stava 1. ovog člana.
Gradski pravobranilac može preduzimati sve radnje u predmetu kojim je zadužen zamenik gradskog pravobranioca.
Gradski pravobranilac može pisanim putem ovlastiti zamenika gradskog pravobranioca da postupa u pojedinom predmetu kojim je zadužen drugi zamenik gradskog pravobranioca, kada je taj zamenik gradskog pravobranioca sprečen iz pravnih ili stvarnih razloga da postupa u tom predmetu.
Gradski pravobranilac i zamenik gradskog pravobranioca mogu poveriti licu zaposlenom u subjektu iz člana 8. stav 2. ove odluke da preduzme određenu radnju u postupku pred sudom, organom uprave ili drugim nadležnim organom.
Lice kojem se poverava zastupanje u smislu stava 1. ovog člana mora biti diplomirani pravnik sa položenim pravosudnim ispitom.
Lice iz stava 1. ovog člana postupa u granicama datog pisanog punomoćja.
Gradski pravobranilac rukovodi organizacijom poslova u Pravobranilaštvu Grada i odgovoran je za pravilan i blagovremeni rad Pravobranilaštva Grada.
Gradski pravobranilac uređuje organizaciju i rad Pravobranilaštva Grada, odlučuje o pravima po osnovu rada zamenika gradskog pravobranioca i o radnim odnosima zaposlenih u Pravobranilaštvu Grada, otklanja nepravilnosti i odugovlačenja u radu, i obavlja poslove za koje je ovlašćen zakonom ili drugim propisom.
Ako je gradski pravobranilac odsutan ili sprečen da rukovodi Pravobranilaštvom Grada, zamenjuje ga zamenik gradskog pravobranioca određen aktom gradskog pravobranioca.
Ako gradskom pravobraniocu prestane funkcija, Skupština Grada na predlog Komisije za kadrovska, administrativna i mandatno-imunitetna pitanja, postavlja vršioca funkcije gradskog pravobranioca iz reda zamenika gradskog pravobranioca, na period od šest meseci.
Pravilnikom o upravi u Pravobranilaštvu Grada Novog Sada uređuju se: odnos Pravobranilaštva prema građanima i javnosti, način vođenja evidencije i raspodele predmeta, rukovanje predmetima, postupanje sa arhivskim materijalom i druga pitanja od značaja za rad Pravobranilaštva.
Pravilnik iz stava 1. ovog člana donosi gradski pravobranilac uz saglasnost Gradskog veća i objavljuje se u "Službenom listu Grada Novog Sada".
Nadzor nad radom Pravobranilaštva Grada vrši Gradsko veće po službenoj dužnosti, na predlog subjekta iz člana 8. stav 2. ove odluke ili po inicijativi stranaka i učesnika u postupku.
U vršenju nadzora, član Gradskog veća, koje ovlasti Gradsko veće, može da izvrši uvid u predmete, evidenciju i spise Pravobranilaštva Grada, kao i da zahteva potrebne podatke.
U vršenju nadzora, ovlašćeno lice iz stava 2. ovog člana može naložiti mere za otklanjanje nedostataka u radu Pravobranilaštva Grada, odrediti rok za postupanje po merama, kao i podneti predlog za pokretanje disciplinskog ili drugog postupka.
Gradski pravobranilac i zamenici gradskog pravobranioca ostvaruju prava i obaveze iz radnog odnosa u skladu sa propisima koji regulišu radne odnose postavljenih lica i zaposlenih u organima Grada.
IV POSTAVLJANJE GRADSKOG PRAVOBRANIOCA I ZAMENIKA GRADSKOG PRAVOBRANIOCA
Gradskog pravobranioca na predlog Komisije za kadrovska administrativna i mandatno-imunitetna pitanja postavlja Skupština Grada na period od pet godina i može biti ponovo postavljen.
Kada gradski pravobranilac po isteku mandata ne bude ponovo postavljen, ili ako mu funkcija prestane na lični zahtev, postavlja se za zamenika gradskog pravobranioca pod uslovom da je postavljen za gradskog pravobranioca iz reda zamenika gradskog pravobranioca.
Skupština Grada, na predlog Komisije za kadrovska, administrativna i mandatno-imunitetna pitanja postavlja zamenika gradskog pravobranioca, na period od pet godina i može biti ponovo postavljen.
Zamenik gradskog pravobranioca koji ne bude ponovo postavljen ili ako funkcija prestane na lični zahtev ima pravo da bude raspoređen na radno mesto pravobranilačkog pomoćnika.
Aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Pravobranilaštvu Grada utvrđuje se broj zamenika gradskog pravobranioca.
Za gradskog pravobranioca i zamenika gradskog pravobranioca može biti postavljen državljanin Republike Srbije koji ispunjava opšte uslove za rad u državnim organima, koji je završio pravni fakultet, položio pravosudni ispit i dostojan je pravobranilačke funkcije.
Za gradskog pravobranioca i zamenika gradskog pravobranioca može biti postavljeno lice koje, pored opštih uslova iz stava 1. ovog člana, ima radno iskustvo u pravnoj struci posle položenog pravosudnog ispita, i to:
1. 10 godina za gradskog pravobranioca, i
2. osam godina za zamenika gradskog pravobranioca.
V KOLEGIJUM PRAVOBRANILAŠTVA GRADA
Kolegijum Pravobranilaštva Grada čine gradski pravobranilac i zamenici gradskog pravobranioca.
Kolegijum iz stava 1. ovog člana saziva i njime rukovodi gradski pravobranilac.
Gradski pravobranilac saziva Kolegijum iz stava 1. ovog člana kada oceni da je to potrebno, ili na zahtev najmanje trećine zamenika gradskog pravobranioca.
Kolegijum Pravobranilaštva Grada:
- razmatra izveštaj o radu Pravobranilaštva Grada za prethodnu godinu,
- razmatra pitanja od značaja za pravilno vršenje poslova iz nadležnosti Pravobranilaštva Grada,
- razmatra pitanja od značaja za rad i organizaciju Pravobranilaštva Grada,
- razmatra nacrte zakona i drugih propisa od značaja za rad Pravobranilaštva Grada,
- razmatra potrebu pokretanja postupka ocene ustavnosti i zakonitosti, i
- vrši i druge poslove određene zakonom i Pravilnikom o upravi u Pravobranilaštvu Grada Novog Sada.
VI ZAPOSLENI U PRAVOBRANILAŠTVU GRADA
U Pravobranilaštvu Grada rade pravobranilački pomoćnici, sekretar, pravobranilački pripravnici i zaposleni na administrativnim, računovodstvenim, informacionim i drugim pratećim poslovima značajnim za rad Pravobranilaštva Grada.
Broj zaposlenih u Pravobranilaštvu Grada određuje gradski pravobranilac aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta.
Akt iz stava 2. ovog člana donosi gradski pravobranilac.
Na akt iz stava 2. ovog člana saglasnost daje Gradsko veće.
Pravobranilački pomoćnici pomažu zameniku gradskog pravobranioca u obavljanju poslova iz delokruga Pravobranilaštva Grada, izrađuju pravobranilačke podneske i akte, preduzimaju radnje zastupanja na raspravama pred sudom, organom uprave ili drugim nadležnim organom i vrše druge poslove predviđene zakonom i aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta.
Za pravobranilačkog pripravnika prima se lice koje je završilo pravni fakultet i ispunjava opšte uslove za rad u državnim organima.
Pravobranilački pripravnik prima se u radni odnos na tri godine.
Pravobranilački pripravnik koji je položio pravosudni ispit u toku trajanja vremena na koje je zasnovao radni odnos, može se preuzeti u radni odnos na neodređeno vreme, u svojstvu pravobranilačkog pomoćnika.
Pravobranilački pomoćnik i pravobranilački pripravnik mogu preduzeti radnje zastupanja u postupku pred sudom, organom uprave ili drugim nadležnim organom, u granicama pisanog ovlašćenja zamenika gradskog pravobranioca.
Diplomirani pravnik može biti primljen na obuku u Pravobranilaštvo Grada, bez zasnivanja radnog odnosa, radi sticanja radnog iskustva i uslova za polaganje pravosudnog ispita (volonter).
Program obuke pravobranilačkog pripravnika i volontera utvrđuje gradski pravobranilac.
Lica iz stava 1. ovog člana mogu određeno vreme biti upućena na obuku u drugi organ Grada.
Gradski pravobranilac odlučuje o pravima i odgovornostima zaposlenih iz člana 36. ove odluke u Pravobranilaštvu Grada.
Na zaposlene u Pravobranilaštvu Grada u pogledu ostvarivanja prava i obaveza iz radnog odnosa primenjuju se odredbe zakona i drugih propisa koji se primenjuju na zaposlene u organima Grada.
Plate i druga primanja po osnovu rada zaposlenih u Pravobranilaštvu Grada utvrđuju se aktom gradskog pravobranioca shodnom primenom propisa o platama zaposlenih u organima Grada.
VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Stupanjem na snagu ove odluke, Gradsko javno pravobranilaštvo nastavlja sa radom kao Pravobranilaštvo Grada.
Gradski javni pravobranilac i zamenici gradskog javnog pravobranioca postavljeni na osnovu Odluke o gradskom javnom pravobranilaštvu ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 21/93, 6/94, 8/94, 53/08 i 38/09), nastavljaju sa radom do postavljenja gradskog pravobranioca i zamenika gradskog pravobranioca u skladu sa ovom odlukom.
Skupština Grada će u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke postaviti gradskog pravobranioca.
Gradski pravobranilac je dužan da akt iz člana 36. stav 2. ove odluke donese u roku od 30 dana od dana postavljenja.
Gradski pravobranilac, Pravilnik iz člana 28. stav 2. ove odluke, će doneti u roku od 60 dana od dana postavljenja.
Zamenici gradskog pravobranioca biće postavljeni u roku od 90 dana od dana donošenja akta iz stava 2. ovog člana.
Zaposleni u Gradskom javnom pravobranilaštvu nastavljaju da rade do raspoređivanja zaposlenih u skladu sa ovom odlukom i aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Pravobranilaštvu Grada.
Gradski javni pravobranilac i zamenik gradskog javnog pravobranioca koji ne bude postavljen za gradskog pravobranioca, odnosno zamenika gradskog pravobranioca u skladu sa ovom odlukom, odnosno koji ne budu raspoređeni u smislu propisa koji uređuju prava zaposlenih u organima Grada, imaju pravo na naknadu plate u trajanju tri meseca u visini plate koju su imali u trenutku prestanka dužnosti.
Pravo na naknadu plate iz stava 1. ovog člana prestaje pre proteka roka od tri meseca ako lice kome je prestala dužnost zasnuje radni odnos ili stekne pravo na penziju, a može biti produženo za još tri meseca, ako u tih tri meseca stiče pravo na penziju.
Odredbe propisa kojima je određena nadležnost Gradskog javnog pravobranilaštva ili gradskog javnog pravobranioca za preduzimanje određenih radnji i vršenje određenih poslova, ili kojima je propisana obaveza nekog organa Grada, odnosno drugog pravnog subjekta prema Gradskom javnom pravobranilaštvu ili prema gradskom javnom pravobraniocu, primenjuje se i na Pravobranilaštvo Grada.
Pravobranilaštvo Grada će najkasnije u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu ove odluke preuzeti predmete subjekata koje zastupa u skladu sa ovom odlukom, a koje nije zastupalo Gradsko javno pravobranilaštvo prema Odluci o gradskom javnom pravobranilaštvu ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 21/93, 6/94, 8/94, 53/08 i 38/09).
Subjekti koje zastupa Pravobranilaštvo Grada u skladu sa ovom odlukom, dužni su da dostave predmete iz stava 1. ovog člana Pravobranilaštvu Grada bez odlaganja, ako je to potrebno radi blagovremenog i delotvornog preduzimanja radnji zastupanja u postupku.
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o gradskom javnom pravobranilaštvu ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 21/93, 6/94, 8/94, 53/08 i 38/09).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".
Samostalni član Odluke o izmeni
Odluke o Pravobranilaštvu Grada Novog Sada
("Sl. list Grada Novog Sada", br. 59/2018)
Član 2
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada", a primenjivaće se od 1. februara 2019. godine.