ODLUKAO NAČINU, KRITERIJUMIMA I MERILIMA ZA IZBOR PROGRAMA I PROJEKATA U TURIZMU KOJI SE SUFINANSIRAJU IZ BUDŽETA GRADA BEOGRADA ("Sl. list grada Beograda", br. 119/2018) |
Ovom odlukom bliže se uređuju kriterijumi, uslovi, obim, način, postupak dodele sredstava za sufinansiranje programa i projekata iz oblasti turizma, koje realizuju udruženja, a koji su od javnog interesa u skladu sa zakonskim i podzakonskim aktima.
Ciljevi sufinansiranja programa i projekata iz oblasti turizma iz budžeta Grada Beograda su sledeći:
- pozicioniranje Beograda kao turističke destinacije u regionu i šire i razvoj ponude turističkog proizvoda kao što su kongresi i manifestacije;
- povećanja broja skupova organizovanih u gradu Beogradu fokusirajući se na unapređenje međusobne saradnje između naučnih i stručnih asocijacija;
- unapređenje kvaliteta kongresa i manifestacija i povećanje broja učesnika;
- unapređenje ukupne turističke ponude Beograda;
- povećanje turističkog prometa u Beogradu;
- veći priliv sredstava od uplate boravišne takse i povećanje ekonomskih efekata od turizma;
- prezentacije i realizacija kreativnih, inovativnih i stvaralačkih ideja i preduzetničkih veština;
- obogaćivanje turističke ponude na Dunavu;
- primena novih tehnologija u cilju promocije turističke ponude Grada Beograda;
- povećanje mogućnosti zapošljavanja.
Visina finansijskih sredstava za sufinansiranje programa i projekata iz oblasti turizma obezbeđuju se u budžetu Grada Beograda za godinu u kojoj se raspisuje konkurs.
Maksimalni pojedinačni iznos finansijskih sredstava iz stava 1. ovog člana iznosi do 85% ukupnih troškova, a ne više od 600.000,00 (šeststotinahiljada) dinara sa PDV-om.
Finansijska sredstva mogu se dodeliti učesnicima konkursa koji će svoje programe i projekte realizovati u budžetskoj godini u kojoj se raspisuje konkurs, a najkasnije do 31. oktobra.
Isplata sredstava će se vršiti po završetku programa i projekata, a nakon dostavljanja konačnog izveštaja o realizovanim aktivnostima i korišćenju sredstava sa dokazima o namenskom utrošku sredstava (fakture, izvodi banaka, otpremnice, dostavnice i sl).
Organizaciona jedinica Gradske uprave Grada Beograda nadležna za poslove privrede, u čijem delokrugu je oblast u kojoj se ostvaruje javni interes, odnosno na čijem razdelu su obezbeđena sredstva podstiče programe i projekte (u daljem tekstu: programi) koje realizuju udruženja, a koja su od javnog interesa za razvoj turizma, u skladu sa važećim propisima i ovom odlukom.
Dodela sredstava za sufinansiranje programa iz oblasti turizma vrši se na osnovu javnog konkursa (u daljem tekstu: konkurs) koji raspisuje organizaciona jedinica Gradske uprave Grada Beograda nadležna za poslove privrede i oglašava na zvaničnoj internet-strani Grada Beograda i portalu e-Uprava, a može se objaviti i u drugim sredstvima informisanja.
Na konkursu mogu učestvovati dobrovoljne i nevladine nedobitne organizacije sa sedištem na teritoriji grada Beograda, zasnovane na slobodi udruživanja više fizičkih ili pravnih lica, osnovane radi ostvarivanja i unapređenja određenog zajedničkog ili opšteg interesa, koje nisu zabranjene Ustavom ili zakonom, upisane u registar nadležnog organa u skladu sa zakonom.
Konkurs se raspisuje najmanje jednom godišnje i to za sufinansiranje dela troškova za organizaciju kongresa, manifestacija, edukacija u oblasti turizma, izložbi, kao i za unapređenje programa korišćenjem informacionih tehnologija u turizmu na teritoriji grada Beograda.
Konkurs obavezno sadrži sledeće podatke: ko može biti učesnik konkursa; rok za podnošenje prijava; rok za prigovore i uvid u dokumentaciju, obim sredstava koja se dodeljuju; spisak konkursne dokumentacije koju je potrebno dostaviti, a kojom se dokazuje ispunjenost uslova za učestvovanje na konkursu uz popunjen obrazac predloga programa; trajanje programa; bliža merila i dopunske kriterijume čijom primenom se vrši vrednovanje prijavljenih programa, sa jasnim sistemom za vrednovanje svakog pojedinačnog kriterijuma, oblast u kojoj se program realizuje, teritoriju na kojoj bi se program realizovao, cilj, vrsta i obim aktivnosti koje bi se vršile u toku realizacije programa, ukupan broj lica koji je potreban za izvođenje programa.
Nadležni organi po službenoj dužnosti utvrđuju da li je udruženje upisano u registar nadležnog organa i da li se, prema statutarnim odredbama, ciljevi udruženja ostvaruju u oblasti u kojoj se program realizuje.
Prilikom vrednovanja programa nadležni organ će uzeti u obzir da li je sa udruženjem u prethodne dve godine raskinuo ugovor zbog nenamenskog trošenja budžetskih sredstava.
Učesnik konkursa mora da ispunjava sledeće uslove:
- da ima registrovano sedište na teritoriji grada Beograda najmanje jednu godinu, pre objavljivanja teksta konkursa u sredstvima javnog informisanja;
- da se program održava isključivo na teritoriji grada Beograda;
- da je glavni nosilac programa, odnosno organizator programa, a ne da deluje kao posrednik, koordinator i sl;
- da se program za koji se apliciralo realizuje u skladu sa ciljevima udruženja, a prema statutarnim odredbama;
- da se program za koji se traže sredstva realizuje u tekućoj budžetskoj godini u kojoj je raspisan konkurs, a najkasnije do 31. oktobra;
- da programi koji se odnose na organizovanje kongresa, manifestacija, edukacija u oblasti turizma, izložbi ima utvrđen datum, vreme, mesto održavanja, cilj, vrstu i obim aktivnosti koje bi se vršile u toku realizacije programa, ukupan broj lica koji je potreban za izvođenje programa kao i planirani broj posetioca;
- da programi koji se odnose na unapređenje turističke ponude korišćenjem informacionih tehnologija u turizmu na teritoriji grada Beograda imaju za cilj da korisnicima omoguće inovativan i autentičan doživljaj Beograda;
- da je do dana objavljivanja konkursa izmirio sve poreze i doprinose, kao i ostale obaveze po osnovu javnih prihoda u skladu sa propisima Republike Srbije;
- da zakonski zastupnici nisu osuđivani za neko od krivičnih dela kao član organizovane kriminalne grupe, da zakonski zastupnici nisu osuđivani za krivično delo protiv privrede, krivično delo protiv životne sredine, krivično delo primanje i davanje mita, krivično delo prevare;
- da podnosiocu prijave u periodu od godinu dana pre podnošenja prijave tekući računi kod poslovnih banaka nisu bili blokirani duže od ukupno 15 dana;
- da za aktivnosti za koje se traže sredstva po raspisanom konkursu nisu finansirani od strane drugog budžetskog korisnika.
Udruženja - učesnici konkursa podnose prijavu neposredno ili putem pošte, organizacionoj jedinici Gradske uprave Grada Beograda nadležnoj za poslove privrede.
Prijava se preuzima sa sajta Grada Beograda i portala e-Uprava.
Rok za podnošenje prijava na konkurs ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja konkursa.
Izbor programa koji se sufinansiraju iz budžeta Grada Beograda vrše se primenom sledećih kriterijuma:
1. reference programa: oblast u kojoj se realizuje program, dužina trajanja programa, broj korisnika programa, mogućnost razvoja programa i njegova održivost;
2. ciljevi koji se postižu: obim zadovoljavanja javnog interesa, stepen unapređenja stanja u oblasti u kojoj se program sprovodi;
3. sufinansiranje programa iz drugih izvora: sopstveni prihodi, budžeta Republike Srbije ili lokalne samouprave, fondova Evropske unije, pokloni, donacije, legata, kredita i drugo, a u slučaju nedostajućeg dela sredstava za finansiranje programa;
4. zakonitosti i efikasnosti korišćenja sredstava i održivost ranijih programa: da li su ranije korišćena sredstva budžeta Republike Srbije i ako jesu da li su ispunjene ugovorene obaveze.
Bliža merila za izbor programa primenom kriterijuma iz stava 1. ovog člana, utvrđuje organizaciona jedinica Gradske uprave Grada Beograda nadležna za poslove privrede.
Merila za dodelu sredstava vršiće se na sledeći način: Maksimalan broj bodova (10) po svakom kriterijumu dobija se ukoliko učesnik konkursa dokaže da su svi izvori finansiranja obezbeđeni.
Svaki kriterijum podeljen je na sekcije, a svaka sekcija ima ocenu (bodove) između 1 i 5 i ocenu (bodove) 10 i to:1 - slabo; 2 - zadovoljava; 3 - odgovarajuće; 4 - dobro; 5 - veoma dobro, 10 - odlično.
Vrednost svakog kriterijuma predstavlja zbir ocena njegovih sekcija.
U slučaju da dva ili više učesnika ostvaruju isti broj bodova, prednost u dodeli sredstava imaće oni učesnici čija je oblast delovanja razvoj međunarodnog i domaćeg turizma, a kojima nisu dodeljena sredstva iz budžeta Grada Beograda i/ili Republike Srbije, po bilo kom osnovu u poslednje tri godine, uključujući i godinu u kojoj je konkurs raspisan, a za učesnike konkursa kojima su dodeljivana budžetska sredstva Grada Beograda i/ili Republike Srbije u poslednje tri godine, uključujući i godinu u kojoj je konkurs raspisan, prednost će imati oni čiji je ukupan iznos dodeljenih sredstava za prethodne tri godine manji od maksimalnog pojedinačnog iznosa iz člana 3. stav 2. ove odluke.
Ako se primenom kriterijuma iz stava 4. ne može utvrditi koji od učesnika, koji su ostvarili isti broj bodova ima prednost u dodeli sredstava, prednost će imati učesnici sa novim programom, a u slučaju postojanja dva ili više novih programa, prednost će imati učesnici koji imaju bolje reference (iskustvo, nagrade, priznanja).
Predlog programa sadrži: oblast u kojoj se program realizuje, vreme i dužinu trajanja programa, vrstu i obim aktivnosti koji bi se vršili u toku realizacije programa i ukupan broj lica koji je potreban za izvođenje programa.
Aktivnosti u okviru programa za koje se dodeljuju sredstva su:
- materijalni troškovi - troškovi iznajmljivanja (zakupa) prostora - sale, prateće opreme tehničke podrške, audio vizuelna oprema (obračun troškova izvršiti prema tržišnoj ceni, broju dana iznajmljivanja prostora i opreme za potrebe realizacije programskih aktivnosti i sl.), troškovi izrade digitalnog, multimedijalnog sadržaja koji je namenjen turističkoj promociji Beograda, kao i troškovi nabavke usluge obrade multimedijalnog sadržaja koji je namenjen turističkoj promociji Beograda, troškove koji se odnose na izradu aplikacija za operativne sisteme Android i IOS namenjen turističkoj promociji Beograda, režijski troškovi održavanja (struja, voda, internet i sl);
- putni troškovi za učesnike - troškovi prevoza (avio prevoz, autobuski, železnički) za izvršioce aktivnosti i učesnike propratnih aktivnosti prema predviđenim aktivnostima programa. Obračun putnih troškova izvršiti prema visini stvarnih troškova (uobičajenim cenama prevoza);
- troškovi, informisanja javnosti i vidljivosti programa obuhvataju troškove priprema propagandnog materijala za događaje (troškovi izrade štampanog materijala, obaveštenja, sertifikati, program, posteri i ostali reklamno propagandni materijal), troškovi medijskog i on-line oglašavanja (izrada spotova, reklama, troškovi oglašavanja u medijima i slično a koji su namenjeni promociji kulturnih i turističkih potencijala grada Beograda);
- administrativni troškovi - za izdavanje dozvola za organizovanje programa.
Aktivnosti u okviru programa za koje se neće dodeljivati sredstva su:
- troškovi aktivnosti na pripremi predloga programa;
- troškovi koji se ne odnose na period sprovođenja programa;
- zaostali dugovi, gubici i kamate;
- troškovi kupovine i nabavke opreme i sl;
- kupovina zemljišta ili objekata ili nepokretnog ili pokretnog dobra bilo koje vrste;
- stavke koje se već finansiraju iz budžetskih sredstava Republike Srbije i jedinice lokalne samouprave;
- troškovi partnera u projektu;
- troškovi koji nisu navedeni u specifikaciji troškova (budžetu aktivnosti), koji je sastavni deo prijave;
- gubici nastali prilikom konverzije valute;
- putovanja u inostranstvo, zemlji i troškovi dnevnica;
- troškovi smeštaja;
- autorski honorari i ostali honorari angažovanih lica na projektu (honorari predavača, angažovanih lica na projektu, autorski honorari, troškovi simultanog prevođenja);
- svi ostali troškovi koji nisu navedeni pod aktivnostima za koje se sredstva dodeljuju;
Sva finansijska sredstva vezana za odobrene aktivnosti moraju biti fakturisana na ime korisnika sredstava, odnosno iskazani na računima izdatim na ime korisnika sredstava.
Za sprovođenje javnog konkursa obrazuje se konkursna komisija (u daljem tekst: komisija) koju obrazuje rukovodilac organizacione jedinice Gradske uprave Grada Beograda koja je nadležna za poslove privrede.
Članovi komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem komisije, odnosno sprovođenjem konkursa (Izjava o nepostojanju sukoba interesa).
Imenovano lice ne može preduzimati radnje u svojstvu člana Komisije pre nego što potpiše Izjavu iz stava 2. ovog člana.
U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član komisije je dužan da o tome odmah obavesti ostale članove komisije i da se izuzme iz daljeg rada komisije. O rešavanju sukoba interesa nadležni organ odlučuje u svakom slučaju posebno, a kada utvrdi sukob interesa, imenovaće u komisiju novog člana kao zamenu.
Sukob interesa postoji ako član komisije ili članovi njegove porodice (bračni ili vanbračni drug, dete ili roditelj), zaposleni ili član organa udruženja koje učestvuje na konkursu ili bilo kog drugog udruženja povezanog na bilo koji način sa tim udruženjem ili u odnosu na ta udruženja ima bilo koji materijalni ili nematerijalni interes, suprotan javnom interesu i to u slučajevima porodične povezanosti, ekonomskih interesa ili drugog zajedničkog interesa.
Bliža sadržina Izjave iz stava 2. ovog člana i bliži postupak u kome se vodi računa o nepostojanju sukoba interesa uređuje se internim aktom nadležnog organa.
Komisiju čini predsednik i najmanje dva člana. Članovi komisije ne dobijaju naknadu za svoj rad.
U komisiju mogu biti imenovana i lica predstavnici stručne javnosti.
Nadležni organ može angažovati i stručnjake za pojedine oblasti radi pripreme analize o uspešnosti, kvalitetu i ostvarenju ciljeva programa koji se realizuju.
Bliža merila, kriterijume i postupak odabira stručnjaka iz st. 1. i 2. ovog člana propisuje svojim aktom nadležni organ iz člana 9. stav 2. ove odluke, odnosno u skladu sa članom 6. stav 2. ove odluke, prilikom utvrđivanja konkursnih uslova.
Komisija utvrđuje listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih programa u roku koji ne može biti duži od 60 dana od dana isteka roka za podnošenje prijave.
Lista iz stava 1. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici nadležnog organa i na portalu e-Uprava.
Učesnici konkursa imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju u roku od tri radna dana od dana objavljivanja liste iz stava 1. ovog člana.
Na listu iz stava 1. ovog člana učesnici konkursa imaju pravo prigovora u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.
Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, nadležni organ donosi u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.
Odluku o izboru programa nadležni organ donosi u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora.
Odluka o izboru programa kojim se iz budžeta Grada Beograda dodeljuju sredstva za sufinansiranje programa iz oblasti turizma objavljuje se na zvaničnoj internet-stranici Grada Beograd i na portalu e-Uprava, a može se objaviti i u drugim sredstvima informisanja.
Sredstva, koja se u skladu sa ovom odlukom odobre za realizaciju programa iz oblasti turizma, su namenska sredstva i mogu se koristiti isključivo za realizaciju konkretnog programa i u skladu sa ugovorom koji se zaključuje između organizacione jedinice Gradske uprave Grada Beograda nadležne za poslove privrede i udruženja.
Ugovorom se uređuju međusobna prava, obaveze i odgovornosti ugovornih strana, a naročito: predmet programa, rok u kojem se program realizuje, konkretne obaveze ugovornih strana, iznos odobrenih sredstava, način obezbeđenja i prenosa sredstva, elemente koje treba da sadrži zahtev za prenos sredstava, obavezu korisnika sredstava da dostavi izveštaj o realizaciji projekta sa dokazima o namenskom korišćenju budžetskih sredstava.
Udruženje izrađuje završni narativni i finansijski izveštaj.
Završni narativni izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži: detaljan opis aktivnosti i rezultata realizacije programa u odnosu na planirane aktivnosti definisane predlogom programa, kako bi se mogla izvršiti procena uspešnosti od strane nadležnog organa i obrazloženje za svako odstupanje od programa i pregled korektivnih mera koje je preduzeo korisnik sredstava.
Završni finansijski izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži: prikaz budžeta, koji je sastavni deo ugovora sa pregledom svih troškova koji su nastali tokom izveštajnog perioda, kao i celokupnu dokumentaciju koja opravdava nastale troškove.
Udruženje dostavlja završni narativni i finansijski izveštaj u rokovima predviđenim zaključenim ugovorom.
Nadležni organ pregleda i razmatra izveštaje iz stava 1. ovog člana.
Pregledom finansijskih izveštaja nadležni organ utvrđuje da li su sredstva namenski korišćena i da li postoji računovodstvena dokumentacija koja ukazuje na namenski utrošak istih.
Plaćanja i izdaci koji nisu u skladu sa ugovornim obavezama i/ili bez pripadajuće računovodstvene dokumentacije neće biti priznati, o čemu se nosilac programa obaveštava pisanim putem.
Pregledom narativnog izveštaja nadležni organ ostvaruje uvid i vrši procenu kvaliteta i uspešnosti programa u smislu realizacije postavljenih ciljeva.
O izvršenoj proceni nadležni organ obaveštava korisnika sredstava.
Udruženje na zahtev nadležnog organa dostavlja dopunu i dodatno objašnjenje navoda iznetih u izveštaju u roku od osam dana od prijema zahteva nadležnog organa za dostavu dopune dokumentacije.
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o načinu, kriterijumima i merilima za izbor programa i projekata u turizmu koji se sufinansiraju iz budžeta grada Beograda ("Službeni list Grada Beograda", br. 37/16, 19/17 i 79/17).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Beograda".