PRAVILNIK

O POSTUPKU OCENJIVANJA OPRAVDANOSTI ZAHTEVA ZAPOSLENIH ZA OSTVARIVANJE PRAVA NA SOLIDARNU POMOĆ KOD POSLODAVCA

("Sl. list grada Kragujevca", br. 34/2018)

Član 1

Pravilnikom o postupku ocenjivanja opravdanosti zahteva zaposlenih za ostvarivanje prava na solidarnu pomoć kod Poslodavca, utvrđuje se postupak stručne procene, donošenja mišljenja o opravdanosti zahteva zaposlenog i utvrđivanja predložene visine sredstava u delu koji se odnosi na:

1) dužu ili težu bolest zaposlenog ili člana uže porodice;

2) nabavku ortopedskih pomagala i aparata za rehabilitaciju zaposlenog ili člana uže porodice;

3) nastanak teže invalidnosti zaposlenog;

4) nabavke lekova za zaposlenog ili člana uže porodice;

Član 2

Komisiju za stručnu procenu zahteva zaposlenih za ostvarivanje prava na solidarnu pomoć kod Poslodavca iz član 1. ovog Pravilnika (u daljem tekstu: Komisija) obrazuje Gradonačelnik grada Kragujevca, posebnim aktom - Rešenjem, kojim se utvrđuje broj članova i sastav Komisije, poslovi i zadaci koje će Komisija obavljati.

Komisija na sednicama razmatra zahteve zaposlenih u gradskim upravama, Gradskom pravobranilaštvu, Budžetskoj inspekciji, Internoj reviziji i kod Zaštitnika građana, vrši stručnu procenu zahteva zaposlenih, donosi mišljenje o opravdanosti podnetih zahteva i predlaže visinu sredstava, kako bi načelnici uprava i rukovodioci stručnih službi i posebnih organizacionih jedinica mogli da donesu odgovarajuće rešenje.

Član 3

Zaposleni u pisanoj formi podnosi zahtev za ostvarivanje prava na solidarnu pomoć iz člana 1. ovog Pravilnika načelniku uprave, odnosno rukovodiocu stručne službe i posebne organizacione jedinice. Zaposleni je u obavezi da uz zahtev dostavi i:

- izveštaj izabranog lekara i/ili lekara specijaliste zdravstvene ustanove iz Plana mreže zdravstvenih ustanova, odnosno privatne zdravstvene ustanove van Plana mreže, koja ima zaključen ugovor sa Republičkim fondom zdravstvenog osiguranja i

- predračun ili račun;

- za slučaj duže bolesti dokaz o odsutnosti sa rada najmanje 30 dana neprekidno zbog sprečenosti za rad usled bolesti;

1) Prilikom podnošenja zahteva u kome se traži odobrenje sredstava za nabavku pomagala koje nije propisano Pravilnikom o medicinsko-tehničkim pomagalima koja se obezbeđuju iz sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja (elastične čarape, pojedina ortopedska pomagala, CPAP-aparat...) potrebno je priložiti:

- izveštaj lekara odgovarajuće oblasti specijalnosti o neophodnosti nabavke istog i

- predračun ili račun;

2) Prilikom podnošenja zahteva u kome se traži odobrenje sredstava za nabavku pomagala koje je propisano Pravilnikom o medicinsko- tehničkim pomagalima koja se obezbeđuju iz sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja a nisu ispunjeni uslovi u pogledu medicinske dijagnoze, tj. postoje ograničenja u propisivanju pomagala u odnosu na medicinske dijagnoze, te se isto ne može nabaviti na teret sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja potrebno je priložiti:

- izveštaj lekara odgovarajuće oblasti specijalnosti o neophodnosti nabavke istog i

- predračun ili račun;

Član 4

Načelnici uprave, odnosno rukovodioci stručnih službi i posebnih organizacionih jedinica zahteve zaposlenih, zavedene pod odgovarajućim datumom sa delovodnim brojem, u zatvorenom kovertu dostavljaju Komisiji.

Član 5

Komisija će po prijemu zahteva iz člana 3. ovog Pravilnika, ukoliko utvrdi da zahtev sadrži nedostatke, da je nerazumljiv ili nepotpun, pisanim putem obavestiti načelnika odnosno rukovodioca stručne službe i posebne organizacione jedinice o postojanju nedostataka zbog kojih Komisija ne može postupati po zahtevu.

Član 6

Komisija će, radi utvrđivanja činjenica i okolnosti koje su od značaja za stručnu procenu opravdanosti podnetog zahteva, izvršiti uvid u odgovarajuću medicinsku dokumentaciju koji zaposleni dostavlja.

Članovi Komisije i lice koje obavlja administrativno - tehničke poslove za potrebe Komisije, dužni su da obezbede zaštitu podataka o ličnosti podnosioca zahteva, odnosno člana uže porodice, a posebno podataka koji se odnose na njihovo zdravstveno stanje i medicinsku dokumentaciju, kao naročito osetljivim podacima o ličnosti, u skladu sa važećim zakonima.

Član 7

Komisija je samostalna u svom radu.

Komisija donosi mišljenje o opravdanosti podnetih zahteva zaposlenih za ostvarivanje prava na solidarnu pomoć kod Poslodavca iz člana 1. Pravilnika, na osnovu stručne procene članova Komisije i odredaba: Zakona o zdravstvenom osiguranju ("Sl. glasnik RS", br. 107/2005, 109/2005 - ispr., 57/2011, 110/2012 - odluka US, 119/2012, 99/2014, 123/2014, 126/2014 - odluka US, 106/2015 i 10/2016 - dr. zakon), Pravilnika o listi lekova koji se propisuju i izdaju na teret sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja ("Sl. glasnik RS", br. 45/2018, 52/2018 - ispr., 63/2018 i 90/2018), Pravilnika o medicinsko-tehničkim pomagalima koja se obezbeđuju iz sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja ("Sl. glasnik RS", br. 52/2012, 62/2012 - ispr., 73/2012 - ispr., 1/2013, 7/2013 - ispr., 112/2014, 114/2014 - ispr., 18/2015, 19/2017 i 29/2017 - ispr.), Pravilnika o načinu i postupku ostvarivanja prava iz obaveznog zdravstvenog osiguranja ("Sl. glasnik RS", br. 10/2010, 18/2010 - ispr., 46/2010, 52/2010 - ispr., 80/2010, 60/2011 - odluka US, 1/2013 i 108/2017), Pravilnika o nomenklaturi zdravstvenih usluga na primarnom nivou zdravstvene zaštite ("Sl. glasnik RS", br. 17/2013, 32/2015 i 43/2016), Pravilnika o nomenklaturi zdravstvenih usluga na sekundarnom i tercijarnom nivou zdravstvene zaštite ("Sl. glasnik RS", br. 58/2013, 102/2015 i 29/2018), Pravilnika o nomenklaturi laboratorijskih usluga na primarnom, sekundarnom i tercijarnom nivou zdravstvene zaštite ("Sl. glasnik RS", br. 34/2018), Pravilnika o normativima i standardima rada i cenama zdravstvenih usluga za prevenciju, preglede i lečenje bolesti usta i zuba koje se obezbeđuju iz sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja ("Sl. glasnik RS", br. 12/2012), Pravilnik o medicinskoj rehabilitaciji u stacionarnim ustanovama specijalizovanim za rehabilitaciju ("Sl. glasnik RS", br. 75/16 i 39/18), Pravilnika o sadržaju i obimu prava na zdravstvenu zaštitu iz obaveznog zdravstvenog osiguranja i o participaciji za tekuću godinu i Pravilnika o ostvarivanju prava na poreska izuzimanja za primanja po osnovu pomoći zbog uništenja ili oštećenja imovine, organizovane socijalne i humanitarne pomoći, stipendija i kredita učenika i studenata, hranarina sportista amatera i prava na poresko oslobođenje za primanje po osnovu solidarne pomoći u slučaju bolesti ("Sl. glasnik RS", br. 31/01 i 5/05).

Član 8

Nakon utvrđivanja činjenica i okolnosti koje su bitne za ocenu opravdanosti zahteva, Komisija donosi Mišljenje o opravdanosti zahteva i predlaže visinu sredstava.

Mišljenje Komisije iz stava 1. ovog člana glasi:

- "zahtev je opravdan" ili

- "zahtev nije opravdan"

Najviši iznos predložene visine sredstava na ime ostvarivanja prava na solidarnu pomoć iz člana 3. ovog Pravilnika iznosi do visine tri prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.

Član 9

Mišljenje iz člana 8. Pravilnika, Komisija dostavlja Gradonačelniku i načelnicima uprava, odnosno rukovodiocima stručnih službi i posebnih organizacionih jedinica, koji donose rešenja o odobravanju solidarne pomoći iz člana 3. Pravilnika.

Načelnici uprava, odnosno rukovodioci stručnih službi i posebnih organizacionih jedinica dostavljaju navedeno rešenje, uz Mišljenje Komisije, Gradskoj upravi za finansije - Odeljenje za računovodstvene poslove.

Član 10

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".