PRAVILNIKO POSTUPKU OCENJIVANJA OPRAVDANOSTI ZAHTEVA ZAPOSLENIH ZA OSTVARIVANJE PRAVA NA SOLIDARNU POMOĆ KOD POSLODAVCA("Sl. list grada Kragujevca", br. 34/2018) |
Pravilnikom o postupku ocenjivanja opravdanosti zahteva zaposlenih za ostvarivanje prava na solidarnu pomoć kod Poslodavca, utvrđuje se postupak stručne procene, donošenja mišljenja o opravdanosti zahteva zaposlenog i utvrđivanja predložene visine sredstava u delu koji se odnosi na:
1) dužu ili težu bolest zaposlenog ili člana uže porodice;
2) nabavku ortopedskih pomagala i aparata za rehabilitaciju zaposlenog ili člana uže porodice;
3) nastanak teže invalidnosti zaposlenog;
4) nabavke lekova za zaposlenog ili člana uže porodice;
Komisiju za stručnu procenu zahteva zaposlenih za ostvarivanje prava na solidarnu pomoć kod Poslodavca iz član 1. ovog Pravilnika (u daljem tekstu: Komisija) obrazuje Gradonačelnik grada Kragujevca, posebnim aktom - Rešenjem, kojim se utvrđuje broj članova i sastav Komisije, poslovi i zadaci koje će Komisija obavljati.
Komisija na sednicama razmatra zahteve zaposlenih u gradskim upravama, Gradskom pravobranilaštvu, Budžetskoj inspekciji, Internoj reviziji i kod Zaštitnika građana, vrši stručnu procenu zahteva zaposlenih, donosi mišljenje o opravdanosti podnetih zahteva i predlaže visinu sredstava, kako bi načelnici uprava i rukovodioci stručnih službi i posebnih organizacionih jedinica mogli da donesu odgovarajuće rešenje.
Zaposleni u pisanoj formi podnosi zahtev za ostvarivanje prava na solidarnu pomoć iz člana 1. ovog Pravilnika načelniku uprave, odnosno rukovodiocu stručne službe i posebne organizacione jedinice. Zaposleni je u obavezi da uz zahtev dostavi i:
- izveštaj izabranog lekara i/ili lekara specijaliste zdravstvene ustanove iz Plana mreže zdravstvenih ustanova, odnosno privatne zdravstvene ustanove van Plana mreže, koja ima zaključen ugovor sa Republičkim fondom zdravstvenog osiguranja i
- predračun ili račun;
- za slučaj duže bolesti dokaz o odsutnosti sa rada najmanje 30 dana neprekidno zbog sprečenosti za rad usled bolesti;
1) Prilikom podnošenja zahteva u kome se traži odobrenje sredstava za nabavku pomagala koje nije propisano Pravilnikom o medicinsko-tehničkim pomagalima koja se obezbeđuju iz sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja (elastične čarape, pojedina ortopedska pomagala, CPAP-aparat...) potrebno je priložiti:
- izveštaj lekara odgovarajuće oblasti specijalnosti o neophodnosti nabavke istog i
- predračun ili račun;
2) Prilikom podnošenja zahteva u kome se traži odobrenje sredstava za nabavku pomagala koje je propisano Pravilnikom o medicinsko- tehničkim pomagalima koja se obezbeđuju iz sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja a nisu ispunjeni uslovi u pogledu medicinske dijagnoze, tj. postoje ograničenja u propisivanju pomagala u odnosu na medicinske dijagnoze, te se isto ne može nabaviti na teret sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja potrebno je priložiti:
- izveštaj lekara odgovarajuće oblasti specijalnosti o neophodnosti nabavke istog i
- predračun ili račun;
Načelnici uprave, odnosno rukovodioci stručnih službi i posebnih organizacionih jedinica zahteve zaposlenih, zavedene pod odgovarajućim datumom sa delovodnim brojem, u zatvorenom kovertu dostavljaju Komisiji.
Komisija će po prijemu zahteva iz člana 3. ovog Pravilnika, ukoliko utvrdi da zahtev sadrži nedostatke, da je nerazumljiv ili nepotpun, pisanim putem obavestiti načelnika odnosno rukovodioca stručne službe i posebne organizacione jedinice o postojanju nedostataka zbog kojih Komisija ne može postupati po zahtevu.
Komisija će, radi utvrđivanja činjenica i okolnosti koje su od značaja za stručnu procenu opravdanosti podnetog zahteva, izvršiti uvid u odgovarajuću medicinsku dokumentaciju koji zaposleni dostavlja.
Članovi Komisije i lice koje obavlja administrativno - tehničke poslove za potrebe Komisije, dužni su da obezbede zaštitu podataka o ličnosti podnosioca zahteva, odnosno člana uže porodice, a posebno podataka koji se odnose na njihovo zdravstveno stanje i medicinsku dokumentaciju, kao naročito osetljivim podacima o ličnosti, u skladu sa važećim zakonima.
Komisija je samostalna u svom radu.
Komisija donosi mišljenje o opravdanosti podnetih zahteva zaposlenih za ostvarivanje prava na solidarnu pomoć kod Poslodavca iz člana 1. Pravilnika, na osnovu stručne procene članova Komisije i odredaba: Zakona o zdravstvenom osiguranju ("Sl. glasnik RS", br. 107/2005, 109/2005 - ispr., 57/2011, 110/2012 - odluka US, 119/2012, 99/2014, 123/2014, 126/2014 - odluka US, 106/2015 i 10/2016 - dr. zakon), Pravilnika o listi lekova koji se propisuju i izdaju na teret sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja ("Sl. glasnik RS", br. 45/2018, 52/2018 - ispr., 63/2018 i 90/2018), Pravilnika o medicinsko-tehničkim pomagalima koja se obezbeđuju iz sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja ("Sl. glasnik RS", br. 52/2012, 62/2012 - ispr., 73/2012 - ispr., 1/2013, 7/2013 - ispr., 112/2014, 114/2014 - ispr., 18/2015, 19/2017 i 29/2017 - ispr.), Pravilnika o načinu i postupku ostvarivanja prava iz obaveznog zdravstvenog osiguranja ("Sl. glasnik RS", br. 10/2010, 18/2010 - ispr., 46/2010, 52/2010 - ispr., 80/2010, 60/2011 - odluka US, 1/2013 i 108/2017), Pravilnika o nomenklaturi zdravstvenih usluga na primarnom nivou zdravstvene zaštite ("Sl. glasnik RS", br. 17/2013, 32/2015 i 43/2016), Pravilnika o nomenklaturi zdravstvenih usluga na sekundarnom i tercijarnom nivou zdravstvene zaštite ("Sl. glasnik RS", br. 58/2013, 102/2015 i 29/2018), Pravilnika o nomenklaturi laboratorijskih usluga na primarnom, sekundarnom i tercijarnom nivou zdravstvene zaštite ("Sl. glasnik RS", br. 34/2018), Pravilnika o normativima i standardima rada i cenama zdravstvenih usluga za prevenciju, preglede i lečenje bolesti usta i zuba koje se obezbeđuju iz sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja ("Sl. glasnik RS", br. 12/2012), Pravilnik o medicinskoj rehabilitaciji u stacionarnim ustanovama specijalizovanim za rehabilitaciju ("Sl. glasnik RS", br. 75/16 i 39/18), Pravilnika o sadržaju i obimu prava na zdravstvenu zaštitu iz obaveznog zdravstvenog osiguranja i o participaciji za tekuću godinu i Pravilnika o ostvarivanju prava na poreska izuzimanja za primanja po osnovu pomoći zbog uništenja ili oštećenja imovine, organizovane socijalne i humanitarne pomoći, stipendija i kredita učenika i studenata, hranarina sportista amatera i prava na poresko oslobođenje za primanje po osnovu solidarne pomoći u slučaju bolesti ("Sl. glasnik RS", br. 31/01 i 5/05).
Nakon utvrđivanja činjenica i okolnosti koje su bitne za ocenu opravdanosti zahteva, Komisija donosi Mišljenje o opravdanosti zahteva i predlaže visinu sredstava.
Mišljenje Komisije iz stava 1. ovog člana glasi:
- "zahtev je opravdan" ili
- "zahtev nije opravdan"
Najviši iznos predložene visine sredstava na ime ostvarivanja prava na solidarnu pomoć iz člana 3. ovog Pravilnika iznosi do visine tri prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.
Mišljenje iz člana 8. Pravilnika, Komisija dostavlja Gradonačelniku i načelnicima uprava, odnosno rukovodiocima stručnih službi i posebnih organizacionih jedinica, koji donose rešenja o odobravanju solidarne pomoći iz člana 3. Pravilnika.
Načelnici uprava, odnosno rukovodioci stručnih službi i posebnih organizacionih jedinica dostavljaju navedeno rešenje, uz Mišljenje Komisije, Gradskoj upravi za finansije - Odeljenje za računovodstvene poslove.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".