PROGRAM

ODRŽAVANJA KOMUNALNE INFRASTRUKTURE ZA 2018. GODINU

("Sl. list grada Kragujevca", br. 1/2018, 3/2018, 11/2018, 15/2018, 20/2018, 26/2018, 30/2018 i 34/2018)

 

I OPŠTE ODREDBE

1. Programom održavanja komunalne infrastrukture za 2018. godinu (u daljem tekstu: Program), uređuje se održavanje komunalne infrastrukture, obim poslova i finansijska sredstva potrebna za realizaciju Programa.

2. Program je izrađen u skladu sa Odlukom o budžetu grada Kragujevca za 2018. godinu ("Službeni list grada Kragujevca", br. 34/17, 7/18 i 28/18).

3. Realizacija ovog Programa vršiće se na osnovu godišnjeg Plana nabavki Gradske uprave za komunalne i inspekcijske poslove - izvršioci za poslove nadzora u komunalnoj oblasti, zaključenih ugovora, odluka Gradskog veća i rešenja Gradonačelnika za odgovarajuće poslove - izvršioci za poslove nadzora u komunalnoj oblasti sa JKP i drugim preduzećima, kojima su poslovi povereni u skladu sa ovim Programom, pri čemu će Grad izvršavati svoje obaveze saglasno likvidnim mogućnostima budžeta Grada.

Nadzor nad realizacijom Programa, vrši Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove.

Ukoliko u toku 2018. godine dođe do izmena planiranih sredstava u budžetu grada Kragujevca ili drugih propisa u okviru komunalne oblasti, a radi usaglašavanja sa odobrenim aproprijacijama sa JKP i drugim preduzećima, kojima su poslovi povereni u skladu sa ovim Programom, biće zaključeni aneksi ugovora u zavisnosti od mogućnosti realizacije planiranih poslova.

Plaćanje za realizovane poslove vršiće se po ispostavljenim situacijama odnosno računima, overenim od strane nadzornog organa i načelnika Gradske uprave, kao rukovodioca direktnog budžetskog korisnika.

U okviru sredstava planiranih za realizaciju ovog Programa, dopuštena je preraspodela sredstava, odnosno izmena visine i namene sredstava u skladu sa aktom Gradskog veća.

Radi realizacije ovog Programa, načelnik Gradske uprave za komunalne i inspekcijske poslove, po ovlašćenju Gradonačelnika, broj 035-18/18-II od 16.01.2018. godine zaključuje ugovore o poveravanju komunalnih poslova JKP i dr. u skladu sa odobrenim aproprijacijama u budžetu Grada.

Radovi se izvode u skladu sa Programom i zaključenim ugovorima o poveravanju komunalnih poslova, po nalogu nadzornog organa.

Izuzetno, radovi se izvode po nalogu načelnika Gradske uprave ili Gradskog veća, a po zahtevima institucija, javnih preduzeća, ustanova, Gradske agencije za saobraćaj doo Kragujevac, prevoznika, Mesnih zajednica, inspektora za saobraćaj i puteve, u okviru realizacije ugovora o poveravanju komunalnih poslova.

4. Sredstva za realizaciju ovog Programa, opredeljena su članom 9. Odluke o budžetu grada Kragujevca za 2018. godinu ("Službeni list grada Kragujevca", br. 34/17, 7/18 i 28/18) aktima Gradskog veća i Gradonačelnika, na sledeći način:

- Razdeo 8 Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 7 -Organizacija saobraćaja i saobraćajna infrastruktura, Programska aktivnost 0002 Upravljanje i održavanje saobraćajne infrastrukture, Funkcija 451 - Drumski transport, ekonomska klasifikacija 424 - Specijalizovane usluge u iznosu od 270.000.000,00 dinara;

- Razdeo 8 Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalna delatnost, Programska aktivnost 0002 Održavanje javnih zelenih površina, Funkcija 620 - Razvoj zajednice, ekonomska klasifikacija 424 - Specijalizovane usluge - komunalno održavanje javnih zelenih površina u iznosu od 73.500.000,00 dinara;

- Razdeo 8 Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalna delatnost, Programska aktivnost 0003, Održavanje čistoće na površinama javne namene, Funkcija 620 - Razvoj zajednice, ekonomska klasifikacija 421 - Stalni troškovi - usluge čišćenja - javna higijena u iznosu od 84.000.000,00 dinara i ekonomska klasifikacija 424-specijalizovane usluge u iznosu od 5.000.000,00 dinara;

- Razdeo 8 Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalna delatnost, Programska aktivnost 0004 Zoohigijena, Funkcija 620 - Razvoj zajednice, ekonomska klasifikacija 424 - Specijalizovane usluge u iznosu od 6.400.000,00 dinara;

- Razdeo 8 Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalna delatnost, Programska aktivnost 0006 Održavanje grobalja i pogrebne usluge, Funkcija 620 - Razvoj zajednice, ekonomska klasifikacija 424 - Specijalizovane usluge - komunalno održavanje gradskih grobalja u iznosu od 8.216.000,00 dinara;

- Razdeo 8 Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalna delatnost, Programska aktivnost 0008 Upravljanje i snabdevanje vodom za piće, Funkcija 630 - Vodosnabdevanje, ekonomska klasifikacija 421 Stalni troškovi-javne česme i fontane, iznos od 2.400.000,00 dinara;

- Razdeo 8 Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalna delatnost, Programska aktivnost 0008 Upravljanje i snabdevanje vodom za piće, Funkcija 630 - Vodosnabdevanje, ekonomska klasifikacija 424 Specijalizovane usluge- komunalno održavanje javnih česmi i fontana, iznos od 500.000,00 dinara;

- Razdeo 8 Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalna delatnost, Programska aktivnost 0001 Upravljanje/održavanje javnim osvetljenjem, Funkcija 640 - Ulična rasveta, ekonomska klasifikacija 421 - Stalni troškovi, u iznosu od 170.000.000,00 dinara koja nakon uvećanja za 45.000.000,00 dinara (Odluka Gradskog veća, broj 400-1057/18-V od 13.07.2018. godine) i Odluke o II rebalansu budžeta grada Kragujevca za 2018. godinu ("Službeni list grada Kragujevca", broj 28/18), iznose 244.999.827,00 dinara;

- Razdeo 8 Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalna delatnost, Programska aktivnost 0001 Upravljanje/održavanje javnim osvetljenjem, Funkcija 640 - Ulična rasveta, ekonomska klasifikacija 424 - Specijalizovane usluge, u iznosu 34.700.000,00 dinara koja nakon uvećanja za 4.000.000,00 dinara (Odluka Gradskog veća, broj 400-630/18-V od 23.04.2018. godine) koja nakon uvećanja za 9.000.000,00 dinara (Odluka Gradskog veća, broj 400-1057/18-V od 13.07.2018. godine) iznose 47.700.000,00 dinara;

Ukupan iznos sredstava za realizaciju Programa iznosi 742.715.827,00 dinara.

5. Sredstva iz tačke 4. ovog Programa uključuju PDV-e za određene poslove saglasno Zakonu o porezu na dodatu vrednost i raspoređuju se za poslove održavanja komunalne infrastrukture, a prema opisu i obimu poslova utvrđenog ovim Programom i po Cenovniku usluga održavanja komunalne infrastrukture, koji donosi Gradsko veće.

6. Raspored i namena sredstava održavanja komunalne infrastrukture po pojedinim poslovima dati su u Tabeli br. 1.

7. Opis, obim i rokovi za izvršenje radova po ovom Programu, saglasno planiranim sredstvima, po pojedinim poslovima dati su u poglavlju II ovog Programa.

II OPIS I OBIM POSLOVA ODRŽAVANJA KOMUNALNE INFRASTRUKTURE

Ovim Programom utvrđuju se izvori i namena sredstava za održavanje komunalne infrastrukture.

U smislu ovog Programa, pojam održavanje komunalne infrastrukture obuhvata:

1. održavanje gradskih ulica i opštinskih puteva,

2. održavanje zelenih površina,

3. održavanje čistoće javnih površina,

4. kontrolu i smanjenje populacije napuštenih pasa i mačaka u okviru komunalne delatnosti zoohigijene,

5. održavanje gradskih grobalja,

6. javne česme i fontane - utrošak vode,

7. održavanje javnih česmi i fontana,

8. javno osvetljenje - utrošak i

9. javno osvetljenje - održavanje.

Učešće Grada u realizaciji projekata uređenja parkovskih i ostalih javnih površina koji se finansiraju iz sredstava Republike ili donacija na ozelenjavanju, sanaciji, zanavljanju, zameni elemenata javne rasvete, pojačanom održavanju i sl., realizuje se iz planiranih sredstava za realizaciju ovog Programa, na osnovu akta Gradskog veća.

1. ODRŽAVANJE GRADSKIH ULICA I OPŠTINSKIH PUTEVA

Za programsku aktivnost 0002 Upravljanje i održavanje saobraćajne infrastrukture koja obuhvata redovno održavanje gradskih ulica, opštinskih puteva, zimsku službu (uključujući i lokalnih puteva počev od 15.01.2018. godine), opremanje gradskih ulica i puteva, vertikalnu, horizontalnu i saobraćajnu signalizaciju, sanaciju trotoara i sl. planirana su sredstva u budžetu grada Kragujevca za tekuću godinu, na osnovu godišnjih operativnih planova i programa nosioca ove delatnosti, kao i za neizmirene obaveze iz 2017. godine koje se izvršavaju na teret planirane aproprijacije u 2018. godini i dr. u iznosu od 200.000.000,00 dinara.

Program održavanja gradskih ulica izrađuje se prema postojećoj kategorizaciji ulica.

1.1. Održavanje gradskih ulica i opštinskih puteva

- Redovno održavanje obuhvata saniranje udarnih rupa na kolovozima i trotoarima, opštinskim putevima, popravku ulegnuća, ivičnjaka i drugih oštećenja koja su nastala od dotrajalosti, kao i dovođenje raskopanih javnih površina (asfaltiranih ulica i trotoara) u tehnički ispravno stanje, nakon raskopavanja zbog planskih radova ili hitnih intervencija na komunalnoj infrastrukturi.

Redovno održavanje gradskih ulica i opštinskih puteva na području Grada obuhvata sledeće radove:

- krpljenje udarnih rupa i popravke manjih površina na kolovozu (2.500 t asfaltne mase AB8 i 1.000 t asfaltne mase AB16),

- popravke trotoara,

- popravke oštećenja ulica,

- popravka trgova,

- popravke oštećenih parkinga,

- popravke opštinskih, odnosno lokalnih i drugih puteva (nekategorisanih), po nalogu.

Izuzetno, po nalogu načelnika Gradske uprave ili Gradskog veća, kao i JP "Putevi" kao upravljača puta u okviru ovog Programa, izvode se radovi na održavanju ulica, opštinskih odnosno lokalnih i drugih puteva na kojima je zbog dotrajalosti i oštećenja asfaltnog i ostalog zastora ugrožena bezbednost saobraćaja, kao i na linijama gradskog i prigradskog prevoza, radi sanacije oštećenja (udarnih rupa, naprslina i sl.), po zahtevima Gradske agencije za saobraćaj doo Kragujevac, prevoznika, Mesnih zajednica i naloga inspektora za saobraćaj i puteve.

Planirana sredstva: 134.200.000,00 din.

Izvršenje: tokom godine

Poslovi povereni: JKP Šumadija Kragujevac

- Zimska služba

Programom zimskog održavanja ulica i puteva određene su saobraćajnice koje se redovno održavaju u zimskim uslovima po prioritetima, čija realizacija u celosti zavisi od vremenskih uslova, čime se omogućava održavanje saobraćajnica u voznom stanju.

Ukupna vrednost: 35.500.000,000 din.

Izvršenje: u periodu rada Zimske službe

Poslovi povereni: JKP Šumadija Kragujevac

1.2. Zimsko održavanje lokalnih puteva

Radovi se izvode po nalogu nadzorne službe u skladu sa Planom rada zimske službe za lokalne i nekategorisane puteve JKP Šumadija Kragujevac 2017/1018 godine, br. 21-13456 od 1.11.2017. godine kojim su utvrđeni su putni pravci za zimsko održavanje lokalnih puteva na teritoriji grada Kragujevca.

Ukupna vrednost: 12.800.000,00 din.

Izvršenje: u periodu rada Zimske službe

(počev od 15.01.2018. god. do 31.03.2018. god.)

Poslovi povereni: JKP Šumadija Kragujevac

1.2.a Zimsko održavanje lokalnih puteva

(15.11.-31.12.2018. godine)

Radovi se izvode po nalogu nadzorne službe u skladu sa Planom rada zimske službe za lokalne i nekategorisane puteve JKP Šumadija Kragujevac za 2018. god., kojim su utvrđeni putni pravci za zimsko održavanje lokalnih puteva na teritoriji grada Kragujevca u skladu sa sredstvima planiranim Odlukom o II rebalansu budžeta grada Kragujevca za 2018. godinu.

Ukupna vrednost: 15.000.000,00 din.

Izvršenje: 15.11.2018. do 31.12.2018. god.

Poslovi povereni: JKP Šumadija Kragujevac.

1.3. Opremanje gradskih ulica i signalizacija

Saniranje oštećenja postojećih odbojnika, zaštitnih ograda i stubića izazvanih saobraćajnim nesrećama sprovodiće se do nivoa planiranih sredstava sa uračunatim PDV-om za svetlosnu signalizaciju:

- popravka ograde (nakon saobraćajnih udesa),

- popravka čeličnih odbojnika,

- nabavka i postavljanje stubića,

- izrada i postavljanje ograde,

- popravka zaštitne ograde na stepeništima,

- popravka zaštitne ograde.

Ukupna vrednost za opremanje ulica: 2.700.000,00 din (bez PDV-a).

Izvršenje: tokom godine

Poslovi povereni: JKP Šumadija Kragujevac

Navedena sredstva se uvećavaju za obračunati PDV u skladu sa Zakonom o porezu na dodatu vrednost.

- Saobraćajna signalizacija

Programom su planirani poslovi obnove horizontalne, vertikalne i svetlosne signalizacije.

1.3.1. Horizontalna signalizacija

Planirana sredstva obuhvataju radove vezane za obnovu 2/3 postojeće horizontalne signalizacije. Prioritet u obnovi horizontalne signalizacije se određuje prema zahtevima sigurnosti i bezbednosti saobraćaja na ulicama.

Ukupna vrednost: 14.850.000,00 din. (bez PDV-a)

Izvršenje: tokom godine

Poslovi povereni: JKP Šumadija Kragujevac

1.3.2. Vertikalna signalizacija

Za održavanje postojeće vertikalne signalizacije (2.500 saobraćajnih znakova) na gradskom području i lokalnim putevima na području grada Kragujevca planiraju se sredstva za zamenu postojećih oštećenih i dotrajalih saobraćajnih znakova i za manje preregulacije saobraćaja.

Ukupna vrednost: 3.200.000,00 din.

Izvršenje: tokom godine

Povereni poslovi: JKP Šumadija Kragujevac

1.3.3. Svetlosna signalizacija

Održavanje svetlosne signalizacije na semaforskim raskrsnicama podrazumeva obezbeđenje stalne ispravnosti i funkcionalnosti navedenih uređaja.

Ukupna vrednost: 4.250.000,00 din.

Izvršenje: tokom godine

Poslovi povereni: JKP Šumadija Kragujevac

1.4. Sanacija trotoara

(Brisana)

1.5. Održavanje putnih prelaza (pružnih)

Program predviđa održavanje i osiguranje bezbednog i nesmetanog saobraćaja na putnim prelazima u Gradu, na osnovu Zakona o železnici i Zakona o bezbednosti saobraćaja i zaključenog Ugovora sa "Infrastruktura železnica Srbije" ad.

Ukupna vrednost: 10.000.000,00 din.

Izvršenje: tokom godine

1.7. Obaveze iz 2017. godine

Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza iz 2017. godine koje terete odobrenu aproprijaciju za 2018. godinu, u ukupnom iznosu od 37.500.000,00 dinara, odnosno 35.450.000,00 dinara za poslove na održavanju, opremanju ulica i sanaciji trotoara i 2.050.000,00 dinara za poslove na održavanju pružnih prelaza.

2. ODRŽAVANJE JAVNIH ZELENIH POVRŠINA

Održavanje javnih zelenih površina na području grada Kragujevca sprovodi se u okviru Programske aktivnosti 0002 Održavanje javnih zelenih površina. U budžetu grada Kragujevca, za održavanje javnih zelenih površina u 2018. godini kao i za neizmirene obaveze iz 2017. godine koje se izvršavaju na teret planirane aproprijacije u 2018. godini i dr. planirana su sredstva u iznosu 73.500.000,00 dinara.

Programom je utvrđen obim održavanja zelenih površina na teritoriji Grada, izražen u odgovarajućim jedinicama mere i to:

2.1. Održavanje zelenih površina - redovan program

Redovno održavanje javnih zelenih površina, uključujući Veliki, Mali i Kreativni park, obuhvata sve radove koje je tokom godine potrebno izvoditi u cilju zadržavanja dostignutog nivoa uređenosti, kao što su košenje i čišćenje travnjaka (ukupne površine od 672.222,25 m2), održavanje sezonskih cvetnih površina, održavanje ostalih dekorativnih površina (održavanje šiblja, ruža, perena), orezivanje drvoreda, drveća i preduzimanje mera zaštite hemijskim sredstvima itd.), kao i održavanje zelenih površina u naseljima.

Ukupna vrednost: 32.650.000,00 din.

Izvršenje: tokom godine

Poslovi povereni: JKP "Zelenilo"

2.2. Održavanje park šuma i jezera u Šumaricama

Održavanje park šuma obuhvata košenje trave i orezivanje drveća na sledećim površinama:

- park šuma (kompleks prostora jezero - 71 538,50 m2, Pivarski park - 13 643 m2, park u Ilinoj vodi - 71 500 m2), jezera u Šumaricama - 23 550 m2.

Ukupna vrednost: 5.000.000,00 din.

Izvršenje: tokom godine

Poslovi povereni: JKP "Zelenilo"

2.3. Održavanje Spomen parka Šumarice

Podrazumeva poslove koji se odnose na košenje i čišćenje travnjaka na ukupnoj površini od 312.258,80 m2, održavanje sezonskih cvetnih površina, održavanje ostalih dekorativnih površina, održavanje popločanih staza i uređenje prostora na humkama i oko njih.

Ukupna vrednost: 8.300.000,00 din.

Izvršenje: tokom godine

Poslovi povereni: JKP "Zelenilo"

2.4. Održavanje zelenih pojaseva oko vodotokova

Održavanje regulisanih vodotokova obuhvata košenje određenih deonica reka i potoka i to:

- reke Lepenice od železničkog mosta do uliva Sušičkog potoka u reku Lepenicu 92 380 m2

- Sušički potok od vodenice ispod brane jezera u Šumaricama do uliva u Lepenicu ukupne površine 30 126 m2.

- Erdoglijski potok od humke "Nade Naumović" u Šumaricama do "Bulevara kraljice Marije" ukupne površine 5 064 m2.

Ukupna vrednost: 3.029.000,00 din.

Izvršenje: tokom godine

Poslovi povereni: JKP "Zelenilo"

2.5. Interpolacija - zamena dugotrajnih zasada

Programom se predviđa održavanje drvoreda, seča suvih i sklonih padu stabala, zamena srušenih - bolesnih stabala, kao i sadnja lišćarskih i četinarskih sadnica.

Ukupna vrednost: 728.260,00 din.

Izvršenje: tokom godine

Poslovi povereni: JKP "Zelenilo"

2.6. Održavanje neuređenih zelenih površina pored saobraćajnica-prilaza Gradu.

Programom se predviđa košenje neuređenih zelenih površina pored saobraćajnica - prilaza Gradu, kao i po nalogu MUP-a, na površini od 435.694,00 m2.

Ukupna vrednost: 10.274.860,00 din.

Izvršenje: tokom godine

Poslovi povereni: JKP "Zelenilo"

2.7. Zimska služba

Planirana sredstva se odnose na održavanje trotoara, platoa, trgova, staza, u zimskim uslovima, u skladu sa Programom Zimske službe.

Ukupna vrednost: 1.000.000,00 din.

Izvršenje: po potrebi u periodu trajanja Zimske službe

Poslovi povereni: JKP "Zelenilo"

2.8. Radovi - po nalogu

Planirana sredstva su namenjena za uklanjanje rastinja duž lokalnih puteva (908.720,00 din.) kao i dodatne naloge (2.101.480,00 din.) po nalogu načelnika Gradske uprave ili Gradskog veća, a čije je izvođenje od interesa za Grad.

Ukupna vrednost: 3.010.200,00 din.

Izvršenje: po Programu i potrebi

Poslovi povereni: JKP "Zelenilo"

2.9. Uništavanje ambrozije

Planirana sredstva su namenjena za uništavanje ambrozije u periodu cvetanja, mehaničkim putem i košenjem.

Ukupna vrednost: 2.336.680,00 din.

Izvršenje: po potrebi

Poslovi povereni: JKP "Zelenilo"

2.10. Parkovska i stambeno-blokovska galanterija

Planirana sredstva su namenjena za održavanje, odnosno popravku parkovske galanterije u uređenim parkovima, kao i stambeno-blokovske galanterije o kojima se stara JKP "Zelenilo".

Ukupna vrednost: 1.671.000,00 din.

Izvršenje: po programu i potrebi

Poslovi povereni: JKP "Zelenilo"

2.11. Obaveze iz 2017. godine

Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza po osnovu ugovorenih i izvedenih radova u 2017. godini, koje se izvršavaju na teret odobrene aproprijacije za 2018. godinu, u iznosu od 5.500.000,00 din.

3. ODRŽAVANJE ČISTOĆE JAVNIH POVRŠINA

Usluge održavanja javne higijene i odvođenja atmosferskih voda, sprovode se u okviru Programske aktivnosti 0003 Održavanje čistoće na površinama javne namene. U budžetu grada Kragujevca, za navedene namene i kao i za neizmirene obaveze iz 2017. godine i dr. koje se izvršavaju na teret planirane aproprijacije u 2018. godini i dr. planirana su ukupna sredstva u iznosu od 84.000.000,00 dinara (stalni troškovi) i 5.000.000,00 dinara (specijalizovane usluge).

3.1. Održavanje čistoće javnih površina - redovan program

Redovan program obuhvata čišćenje javnih površina (saobraćajnica, trotoara, platoa, staza, zelenih površina i drugih površina u naseljima), mašinskim čišćenjem, ručnim čišćenjem, pročišćavanjem i sakupljanjem otpadaka kao i održavanje: trotoara, platoa, trgova i staza u zimskom periodu, a u skladu sa Programom zimske službe.

Program održavanja čistoće javnih površina obuhvata: mašinsko čišćenje, ručno čišćenje, mašinsko i ručno čišćenje, pročišćavanje i pranje ulica, pročišćavanje trgova staza i trotoara, sakupljanje otpadaka sa zelenih površina, sakupljanje otpadaka i pročišćavanja u naseljima i sl.

Procena tretiranih površina predviđenih Programom (karakteristične pozicije):

- ručno čišćenje - oko 35.000.000 m2 godišnje;

- ručno pročišćavanje - oko 65.000.000 m2 godišnje;

- sakupljanje otpadaka - oko 60.000.000 m2 godišnje;

- mašinsko čišćenje saobraćajnica - redovan program - oko 10.500.000 m godišnje;

- mašinsko čišćenje saobraćajnica - prolećno - oko 1.200 godišnje.

Ukupna vrednost: 35.500.000,00din.

Izvršenje: po programu

Poslovi povereni: JKP Šumadija Kragujevac

3.2. Odvođenje atmosferskih voda

Sistem za prikupljanje i odvođenje atmosferskih voda čine ulični kanali, kanalske rešetke, slivnici, cevovodi i šahte kišne kanalizacije. Redovno održavanje svodi se na periodično čišćenje taložnika, Programom obuhvaćenih slivnika kišne kanalizacije, kao i intervencije u slučaju začepljenja, kako bi pomenuti objekti bili u funkcionalnom stanju.

Planirana sredstva namenjena su za:

- redovno i periodično čišćenje taložnika 4104 slivnika i rešetki kišne kanalizacije na javnim površinama, obuhvaćenih planom;

- odvoz mulja i blata iz očišćenih taložnika slivnika i rešetki;

- rad specijalizovane cisterne na probijanju i ispiranju nastalih zapušenja cevovoda i šahti kišne kanalizacije.

Ukupna vrednost: 3.500.000,00 din.

Izvršenje: po programu i potrebi

Poslovi povereni: JKP Šumadija Kragujevac

3.3. Uklanjanje novonastalih deponija smeća i ostalog otpada sa javnih površina po nalogu nadzornog organa i zahtevu Komunalne inspekcije

Ukupna vrednost: 2.500.000,00 din.

Izvršenje: po programu i potrebi

Poslovi povereni: JKP Šumadija Kragujevac

3.4. Pranje ulica po završetku rada Zimske službe i redovno (noćno) pranje ulica

- pranje saobraćajnica i trotoara po završetku rada Zimske službe, koje su definisane Programom zimske službe, kao saobraćajnice I i II prioriteta - 500.000 m2

- redovno noćno pranje saobraćajnica po programu oko 9.000.000 m2 godišnje

Ukupna vrednost: 16.500.000,00 din.

Izvršenje: po programu i potrebi

Poslovi povereni: JKP Šumadija Kragujevac

3.5. Jesenje pranje ulica

Planirana sredstva su namenjena za radove na jesenjem pranju ulica, platoa, trotoara i trgova.

Ukupna vrednost: 3.000.000,00 din.

Izvršenje: po programu i potrebi

Povereni poslovi: JKP Šumadija Kragujevac

3.6. Radovi po nalogu

Planirana sredstva su namenjena za dodatne radove na održavanju čistoće javnih površina i čišćenje čije je izvođenje od interesa za Grad.

Ukupna vrednost: 5.000.000,00 din.

Izvršenje: po programu i potrebi

Povereni poslovi: JKP Šumadija Kragujevac

3.7. Obaveze iz 2017. godine

Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza po osnovu ugovorenih i izvedenih radova u 2017. godini, koje se izvršavaju na teret odobrene aproprijacije u 2018. godini, koji se odnose na održavanje čistoće javnih površina, u vrednosti 18.000.000,00 din.

3.8. Čišćenje horizontalnih sabirnih kanala

Čišćenje horizontalnih sabirnih kanala i pripadajućih taložnica za sakupljanje i odvođenje atmosferskih voda i otpadnih voda i čišćenje površinske nečistoće da se ne bi zagušila gradska kanalizacija, kao i okolne većih profila koji se izvode po nalogu nadzornog naručioca.

Ukupna vrednost: 5.000.000,00 din.

Izvršenje: po programu i potrebi

Povereni poslovi: JKP "Vodovod i kanalizacija"

4. KONTROLA I SMANJENJE POLULACIJE NAPUŠTENIH PASA I MAČAKA LUTALICA U OKVIRU KOMUNALNE DELATNOSTI ZOOHIGIJENE

Učešće u finansiranju dela troškova zoohigijene, odnosno angažovanja zaposlenih na realizaciji Programa humanog uklanjanja pasa i mačaka lutalica JKP Šumadija Kragujevac za 2018. godinu i obaveze iz 2017. godine planirano je u okviru Programske aktivnosti 0004 Zoohigijena. Za ove namene planirano je ukupno ukupno 6.400.000,00 dinara.

4.1. Kontrola i smanjenje populacije napuštenih pasa i mačaka lutalica sprovodi se na osnovu posebnog programa JKP Šumadija Kragujevac u skladu sa Zakonom o komunalnim delatnostima i Zakonom o dobrobiti životinja.

Ukupna vrednost: 4.900.000,00 din.

Izvršenje: tokom godine

Poslovi povereni: JKP Šumadija Kragujevac

4.2. Obaveze iz 2017. godine

Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza iz 2017. godine po osnovu ugovorenih obaveza koje terete odobrenu aproprijaciju za 2017. godinu, u iznosu 1.500.000,00 din.

5. ODRŽAVANJE GRADSKIH GROBALJA

Ovi radovi i usluge su planirani u okviru Programske aktivnosti 0006 Održavanje grobalja i pogrebne usluge. Za radove i neizmirene obaveze iz 2017. godine koje terete odobrenu aproprijaciju u 2018. godini, planirana su sredstva u iznosu od 8.216.000,00 dinara.

5.1. Održavanje čistoće i uređenje zelenih i ostalih površina gradskih grobalja obuhvata poslove na sledećim grobljima i to:

- Varoško groblje površine 6,82 ha,

- Sušičko groblje površine 0,37 ha,

- Palilulsko groblje površine 2,51 ha i

- groblje Bozman površine 19,48 ha.

Vrednost: 5.000.000,00 din.

Za groblja koja JKP "Gradska groblja" preuzme od Mesnih zajednica u toku 2018. godine opredeljena su sredstva u iznosu od 2.000.000,00 dinara.

Izvršenje: tokom godine

Poslovi povereni: JKP "Gradska groblja"

5.2. Obaveze iz 2017. godine

Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza iz 2017. godine po osnovu ugovorenih obaveza koje se terete odobrenu aproprijaciju za 2018. godinu, u iznosu 1.216.000,00 dinara.

6. JAVNE ČESME I FONTANE-UTROŠAK VODE

Za utrošak vode za javne česme i fontane u 2018. godini i za neizmirene obaveze iz 2017. godine, planirana su sredstva je u okviru Programske aktivnosti 0008 Upravljanje i snabdevanje vodom za piće, u iznosu 2.400.000,00 dinara.

6.1. Utrošak vode za javne česme i fontane navedene u tački 7.1. i 7.2.

Ukupna vrednost: 2.150.000,00 din.

Izvršenje: tokom godine

Poslovi povereni: JKP "Vodovod i kanalizacija"

6.2. Obaveze iz 2017. godine

Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza iz 2017. godine koje se terete odobrenu aproprijaciju za 2018. godinu, a koje se odnose na utrošak vode sa česmi i fontana, uvećan za kamatu, u iznosu od 250.000,00 dinara.

7. ODRŽAVANJE JAVNIH ČESMI I FONTANA

Održavanje javnih česmi i fontana na području grada Kragujevca sprovodi se u okviru Programske aktivnosti 0008 Upravljanje vodom za piće. Za ove namene, uključujući i neizmirene obaveze iz 2017. godine koje terete odobrenu aproprijaciju u 2018. godini, dr., planirano je ukupno 500.000,00 dinara.

7.1. Program obuhvata održavanje sledećih fontana i javnih česmi:

1. Veliki park - česma

2. Veliki park - fontana "Ranjenik"

3. ul. Kralja Petra I - fontana kod "Socijalnog"

4. ul. Kralja Petra I - fontana kod "Krsta"

5. ul. Kralja Petra I - česma u "Pešačkoj zoni"

6. ul. Kralja Petra I - fontana kod "Borova"

7. ul. Kralja Petra I - javna česma na "Cvetnom trgu"

8. ul. Miloja Pavlovića - česma kod "Zelengore"

9. ul. Knez Mihajlova - česma na "Trgu Mala Vaga"

10. ul. Zorana Vasića - česma kod "Sokolane"

11. ul. dr Zorana Đinđića - česma na "Trgu slobode"

12. ul. Božidara Milosavljevića - česma u parku "Ilina voda"

13. ul. Neznanog Junaka - česma u naselju Aerodrom

14. ul. Prijateljstva - česma u naselju Sunčani breg

15. u ul. Ilindenskoj - "Kap krvi"

16. Korman-česma u Romskoj mali

17. Kopaonička-česma kod igrališta u MZ "21. oktobar".

7.2. Program obuhvata održavanje sledećih česmi za navodnjavanje cvetnih zasada, drvoreda i zelenih površina na sledećim lokacijama:

1. "Trg Narodnog fronta"

2. Grobnica kod "Krsta"

3. "Trg slobode" kod Peka

4. Veliki park kod fontane

5. Trg kod štafete

6. "Trg Jovana Ristića",

7. Lepenički bulevar (znak FIAT)

8. Spomenik Jevrejima (kod DIS-a)

kao i utrošak vode u javne svrhe na drugim javnim česmama i točećim mestima.

Navedene fontane i česme će raditi neprekidno sedam meseci (osim česme pod rednim brojem 16) i to u periodu od 01.04. do 31.10. (a po potrebi i duže), uz periodično podešavanje protoka i uklanjanje nastalih kvarova i drugih oštećenja tokom godine.

Ukupna vrednost: 450.000,00 din.

Izvršenje: tokom godine

Poslovi povereni: JKP "Vodovod i kanalizacija"

7.3. Obaveze iz 2017. godine

Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza iz 2017. godine koje se terete odobrenu aproprijaciju za 2018. godinu, a koje se odnose na utrošak vode sa česmi i fontana, uvećan za kamatu, u iznosu od 50.000,00 din.

8. JAVNO OSVETLJENJE - UTROŠAK

Sredstva za ove namene odobrena su u okviru Programske aktivnosti 0001 Upravljanje/održavanjem javnim osvetljenjem (stalni troškovi).

Planirana sredstva namenjena su za sprovođenje postupka javne nabavke dobara-električne energije za javno osvetljenje na teritoriji grada Kragujevca (gradsko i seosko područje).

8.1. Potrošnja električne energije

Potrošnja električne energije za javno osvetljenje planira se na nivou potrošnje iz ranijih godina (u punom obimu tokom cele godine sa utroškom oko 11.000.000 KWh električne energije godišnje za rad 14.000 različitih rasvetnih tela) za gradsko i 3.500.000 KWh električne energije za seosko područje.

Odlukom o budžetu grada Kragujevca za 2018. godinu planirana su sredstva za izmirenje utroška električne energije za period od 1.01 - 31.07.2018. godine, po Ugovoru za nabavku električne energije koji je zaključen 2017. godine sa JP EPS Beograd, broj 404-208/17-XII od 1.08.2018. godine.

Raspoloživa sredstva za javnu nabavku električne energije iznose 35.000.000,00 dinara za period od tri meseca, odnosno 80.000.000,00 dinara za period od šest meseci, na osnovu dodatnih sredstava, odobrenih Odlukom Gradskog veća, broj 400-1057/18-V od 13.07.2018. godine i rešenja Gradonačelnika, broj 400-1087/18-II od 18.07.2018. godine.

Odlukom o II rebalansu budžeta grada Kragujevca za 2018. godinu ("Službeni list grada Kragujevca", broj 28/18) odobrena su dodatna sredstva u iznosu 29.999.827,00 dinara za troškove obračunate kamate i dr.

Izvršenje: tokom godine

Poslovi povereni: javnom nabavkom

8.2. Obaveze

Preuzete obaveze za period X-XII 2017. godine po osnovu Ugovora sa Elektroprivredom Srbije, broj 404-208/17-XII od 1.08.2017. godine uvećane za obračunatu kamatu, koje terete odobrenu aproprijaciju za 2018. godinu iznose ukupno 55.000.000,00 dinara.

Skupština grada donela je odluku o donošenju Programa mera za izmirivanje obaveza grada Kragujevca i subjekata čiji je grad Kragujevac osnivač prema Javnom preduzeću Elektroprivreda Srbije radi zaključenja dugoročnog reprograma kako bi preuzete obaveze mogle biti izmirene u skladu sa finansijskim mogućnostima budžeta Grada.

Vlada Republike Srbije, na sednici održanoj 18. oktobra 2018. godine donela je Zaključak, 05 broj 401-9941/2018 o davanju saglasnosti na napred navedeni program. Istim zaključkom usvojen je tekst Ugovora o preuzimanju obaveza kao i tekst Sporazuma o izvršenju obaveza grada Kragujevca, uključujući i bitne elemente Sporazuma, da se iznos duga izmiri u deset uzastopnih godišnjih anuiteta sa grejs periodom do 29. februara 2020. godine, kao i da se za vreme otplate duga na ukupan iznos glavnog duga koji je predmet Sporazuma obračunava zakonska zatezna kamata, umanjena do visine referentne stope Narodne banke Srbije.

U toku su pripremne radnje za potpisivanje Ugovora o preuzimanju obaveza i Sporazuma o izvršenju obaveza grada Kragujevca.

9. JAVNO OSVETLJENJE - ODRŽAVANJE

Sredstva za ove namene odobrena su u ukupnom iznosu od 34.700.000,00 dinara u okviru Programske aktivnosti 0001 Upravljanje/održavanje javnim osvetljenjem (specijalizovane usluge), koja su uvećana za 4.000.000,00 dinara (Odluka Gradskog veća, broj 400-630/18-V od 23.04.2018. godine), kao i za 9.000.000,00 dinara (Odluka Gradskog veća, broj 400-1057/18-V od 13.07.2018. godine) tako da iznose 47.700.000,00 dinara.

Pod održavanjem javne rasvete podrazumeva se zamena ili otklanjanje nedostataka na uređajima javne rasvete, radi održavanja u stanju funkcionalne ispravnosti. Broj uređaja javne rasvete, zbog nove izgradnje, svake godine se povećava, što uz zamenu kvalitetnim rasvetnim elementima, utiče na rast troškova.

Ovim Programom se planiraju sredstva za održavanje javnog osvetljenja na seoskom i gradskom području, kao i obaveze zaključno sa 31.12.2017. godine koje se izvršavaju na teret odobrene aproprijacije u 2018. godini.

9.1. Održavanje javnog osvetljenja

U okviru ove stavke realizovaće se redovno održavanje na gradskom i seoskom području prema raspoloživim sredstvima u budžetu Grada i to:

- zamena pregorelih sijalica,

- zamena dotrajalih svetiljki,

- zamena delova oštećenih svetiljki i

- dodatni radovi na održavanju javnog osvetljenja

Ukupna vrednost: 24.900.000 dinara (uključeno 7.000.000,00 dinara za realizaciju ugovora iz 2017. godine u 2018. godini)

Izvršenje: po programu, ugovoru i nalogu

Poslovi povereni: javnom nabavkom

9.2. Obaveze

Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza po osnovu ugovorenih i realizovanih poslova na održavanju javne rasvete na gradskom i seoskom području na dan 31.12.2017. godine, koje se izvršavaju na teret odobrene aproprijacije u 2018. godini, u ukupnom iznosu od 22.800.000,00 dinara.

UKUPNA VREDNOST: 742.715.827,00 dinara.

III PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Ovaj Program se donosi za 2018. godinu, a objaviće se u "Službenom listu grada Kragujevca".

 

Samostalne odredbe Programa o izmenama i dopunama
Programa održavanja komunalne infrastrukture za 2018. godinu

("Sl. list grada Kragujevca", br. 30/2018)

II Ovlašćuje se Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove da izvrši pravno-tehničku redakciju, utvrdi i objavi prečišćen tekst Programa održavanja komunalne infrastrukture za 2018. godinu.

III Ovaj Program objaviti u "Službenom listu grada Kragujevca".

 

Samostalne odredbe Programa o izmenama
Programa održavanja komunalne infrastrukture za 2018. godinu

("Sl. list grada Kragujevca", br. 34/2018)

II Ovlašćuje se Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove da izvrši pravno-tehničku redakciju, utvrdi i objavi prečišćen tekst Programa održavanja komunalne infrastrukture za 2018. godinu.

III Ovaj Program objaviti u "Službenom listu grada Kragujevca".