PRAVILNIK

O BLIŽIM USLOVIMA, NAČINU RADA, AKTIVNOSTIMA I SASTAVU TIMA ZA KARIJERNO VOĐENJE I SAVETOVANJE U SREDNJOJ ŠKOLI KOJA REALIZUJE OBRAZOVNE PROFILE U DUALNOM OBRAZOVANJU

("Sl. glasnik RS", br. 2/2019)

Predmet Pravilnika

Član 1

Ovim pravilnikom utvrđuju se bliži uslovi o načinu rada, aktivnostima i sastavu Tima za karijerno vođenje i savetovanje (u daljem tekstu: Tim za KViS) u srednjoj školi koja realizuje obrazovne profile u dualnom obrazovanju.

Obrazovanje Tima za KViS

Član 2

Direktor srednje škole (u daljem tekstu: škola) obrazuje Tim za KViS, koji čine predstavnici zaposlenih u školi, strukovnih udruženja, jedinice lokalne samouprave i poslodavaca.

Koordinator Tima za KViS (u daljem tekstu: Koordinator tima) je predstavnik škole.

Član 3

Predstavnici zaposlenih u školi u Timu za KViS su stručni saradnici, nastavnici stručnih predmeta iz područja rada obrazovnog profila u dualnom obrazovanju, koordinator učenja kroz rad i drugi nastavnici.

Predstavnike strukovnih udruženja u Timu za KViS predlažu odgovarajuća strukovna udruženja koja deluju na teritoriji jedinice lokalne samouprave u kojoj je sedište škole.

Predstavnike jedinice lokalne samouprave u Timu za KViS predlaže nadležni organ jedinice lokalne samouprave u kojoj je sedište škole.

Predstavnici poslodavaca u Timu za KViS su lica zaposlena kod poslodavaca kod kojih se realizuje učenje kroz rad, a ukoliko je to od interesa za realizaciju aktivnosti karijernog vođenja i savetovanja, članovi Tima za KViS mogu biti i predstavnici drugih poslodavaca i udruženja poslodavaca.

U radu Tima za KViS mogu učestvovati predstavnici Nacionalne službe za zapošljavanje, lokalnih kancelarija za mlade, omladinskih organizacija i organizacija civilnog društva koje se bave karijernim vođenjem i savetovanjem i visokoškolskih ustanova.

Škola, u skladu sa Standardima karijernog vođenja i savetovanja donetim na osnovu zakona koji uređuje nacionalni okvir kvalifikacija (u daljem tekstu: Standardi), planira i organizuje usavršavanje članova Tima za KViS.

Aktivnosti Tima za KViS

Član 4

Tim za KViS:

1) učestvuje u pripremi dela Školskog programa i dela Godišnjeg plana rada škole koji se odnosi na aktivnosti karijernog vođenja i savetovanja i prati njihovo ostvarivanje;

2) organizuje i sprovodi aktivnosti savetovanja, informisanja i obučavanja za veštine upravljanja karijerom u skladu sa Standardima i kroz međupredmetno povezivanje ishoda i sadržaja različitih predmeta;

3) obavlja aktivnosti radi raspoređivanja učenika za učenje kroz rad, u skladu sa pravilnikom kojim se uređuje raspoređivanje učenika za učenje kroz rad;

4) kontinuirano prati zadovoljstvo i motivaciju učenika i poslodavaca tokom učenja kroz rad;

5) osnažuje i podržava učenika u identifikovanju i dokumentovanju (u daljem tekstu: portfolio) iskustva i koristi od učenja kroz rad kao i posebnih postignuća i uspeha, i podstiče učenika da na osnovu iskustva učenja kroz rad planira i postavlja dalje ciljeve karijernog razvoja;

6) procenjuje i vrednuje program karijernog vođenja na osnovu ostvarenosti ishoda veština upravljanja karijerom, u skladu sa Standardima;

7) ostvaruje saradnju sa drugim timovima u školi, Privrednom komorom, Nacionalnom službom za zapošljavanje, privrednim subjektima i visokoškolskim ustanovama u procesu planiranja aktivnosti karijernog vođenja i savetovanja i razvija mrežu spoljnih saradnika i organizacija, radi usmeravanja učenika prema individualnim potrebama i u njihovom najboljem interesu;

8) sarađuje sa timom za profesionalnu orjentaciju osnovne škole radi uspostavljanja kontinuiteta pružanja usluga karijernog vođenja i savetovanja i informisanja učenika i njihovih roditelja o mogućnostima školovanja na obrazovnim profilima u dualnom obrazovanju, uslovima i kontekstu u kojem se realizuje učenje kroz rad kod poslodavca.

Aktivnosti iz stava 1. ovog člana obavljaju se u skladu sa Standardima.

Godišnji plan rada Tima za KViS

Član 5

Godišnji plan rada Tima za KViS sadrži: naziv i opis aktivnosti i zadatka, ciljnu grupu, ciljeve aktivnosti, ishode aktivnosti, nosioce aktivnosti i saradnike u realizaciji, dinamiku i trajanje aktivnosti, resurse i način praćenja aktivnosti.

Godišnjim planom rada škole, u delu koji se odnosi na samovrednovanje, planiraju se aktivnosti u funkciji samovrednovanja i unapređivanja rada Tima za KViS.

Godišnji plan rada Tima za KViS sastavni je deo Godišnjeg plana rada škole.

Način rada Tima za KViS

Član 6

Radi realizacije aktivnosti iz člana 4. ovog pravilnika Tim za KViS održava sastanke i to najmanje jednom u toku svakog polugodišta, a po potrebi i češće.

Koordinator Tima za KViS saziva i predsedava sastancima, i vodi evidenciju o održanim sastancima.

Odluke na sastancima Tima za KViS donose se većinom glasova prisutnih članova, uz obavezno prisustvo članova Tima za KViS predstavnika škole.

Za realizaciju specifičnih zadataka u okviru aktivnosti iz člana 4. ovog pravilnika, Koordinator Tima može da poveri obavljanje tih zadataka jednom ili više članova Tima za KViS u skladu sa njihovim kompetencijama.

Sastancima Tima za KViS mogu da prisustvuju i predstavnici roditelja, odnosno drugih zakonskih zastupnika učenika i učeničkog parlamenta.

Pružanje podrške učenicima i njihovim roditeljima Tim za KViS organizuje u skladu sa specifičnim potrebama učenika, uz kontinuirano i zajedničko usaglašavanje ciljeva i tema aktivnosti.

Tim za KViS realizuje savetodavne aktivnosti sa svakim učenikom škole najmanje u trajanju od jednog sata u toku školske godine.

Vođenje evidencije o aktivnostima karijernog vođenja i savetovanja

Član 7

Tim za KViS vodi evidenciju o aktivnostima karijernog vođenja i savetovanja iz člana 4. stav 1. ovog pravilnika.

Podatke o ličnosti učenika potrebne za vođenje evidencije o aktivnostima karijernog vođenja i savetovanja, Tim za KViS koristi iz evidencije koju vodi škola, u skladu sa zakonom koji uređuje osnove sistema obrazovanja i vaspitanja.

Pristup i uvid u podatke o ličnosti učenika koje može obrađivati samo škola, imaju isključivo članovi Tima za KViS zaposleni u školi, u skladu sa zakonom koji uređuje osnove sistema obrazovanja i vaspitanja i zakonom koji uređuje srednje obrazovanje i vaspitanje.

U prikupljanju podataka koji su potrebni za izradu portfolia, podataka od značaja za karijerni razvoj učenika i podataka iz dnevnika rada koji se vodi u skladu sa planom i programom nastave i učenja, učeniku pomaže Tim za KViS u okviru aktivnosti iz člana 4. stav 1. tačka 5) ovog pravilnika.

Stupanje na snagu

Član 8

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".