PRAVILNIK

O BLIŽIM USLOVIMA I NAČINU SPROVOĐENJA PREDLOGA ZA IZRICANJE ZABRANE ULASKA STRANCA I NADZORA I KONTROLE STRANCA PRILIKOM ULASKA I KRETANJA PREKO TERITORIJE REPUBLIKE SRBIJE

("Sl. glasnik RS", br. 2/2019)

Član 1

Ovim pravilnikom propisuju se bliži uslovi i način sprovođenja predloga za izricanje zabrane ulaska stranca i nadzora i kontrole stranca prilikom ulaska i kretanja preko teritorije Republike Srbije.

Član 2

Predlog za izricanje zabrane ulaska stranca u Republiku Srbiju, odnosno nadzora i kontrole stranca prilikom ulaska i kretanja preko teritorije Republike Srbije (u daljem tekstu: predlog) daje državni organ nadležan za zaštitu bezbednosti Republike Srbije ili nadležna organizaciona jedinica Ministarstva unutrašnjih poslova, u skladu sa zakonom (u daljem tekstu: predlagač).

Predlog se donosi na osnovu procene da bi ulazak ili boravak stranca u Republici Srbiji ugrozio bezbednost Republike Srbije i njenih građana, odnosno na osnovu procene bezbednosnog rizika ulaska i boravka stranca na teritoriji Republike Srbije, a u cilju prevencije kriminala i unapređenja zaštite javne bezbednosti.

Član 3

Predlagač dostavlja predlog organizacionoj jedinici Ministarstva unutrašnjih poslova nadležnoj za poslove granične kontrole i poslove u vezi sa kretanjem i boravkom stranaca (u daljem tekstu: granična policija), radi realizacije i unosa u evidencije koje se vode u skladu sa zakonom.

Pre dostavljanja predloga, predlagač vrši proveru da li se podaci o strancu za koga se predlog dostavlja, već nalaze u relevantnim evidencijama sa propisanim postupanjem policijskih službenika za primenu policijskih ovlašćenja prema strancu, i ukoliko utvrdi da takvi podaci postoje, odnosno da se razlikuju od postupanja u predlogu, isti se uzimaju u obzir prilikom sačinjavanja procene i davanja predloga iz člana 2. ovog pravilnika.

Predlog se popunjava od strane predlagača, u skladu sa raspoloživim podacima.

Član 4

Predlog se dostavlja u štampanom obliku na Obrascu formata A4, dimenzija (210 x 297 mm), koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Ako postoje razlozi hitnosti, predlog se može dostaviti i na drugi način.

U slučaju iz stava 2. ovog člana predlagač u roku od 24 časa dostavlja predlog na propisanom obrascu.

Ukoliko za to postoje tehnički uslovi, obrazac iz stava 1. ovog člana dostavlja se u elektronskoj formi, uz primenu propisa kojima se uređuje informaciona bezbednost.

Član 5

Zabrana ulaska stranca u Republiku Srbiju, predlaže se na obrascu iz člana 4. ovog pravilnika sa oznakom "Z".

Nadzor i kontrola stranca prilikom ulaska i kretanja preko teritorije Republike Srbije predlaže se na obrascu iz člana 4. ovog pravilnika sa oznakom "NIK".

Ako to zahtevaju razlozi konkretnog slučaja, u predlogu se navodi napomena o ograničenju dostupnosti podataka iz predloga.

U skladu sa odredbama zakona kojim se uređuje granična kontrola i policijska ovlašćenja u vršenju granične kontrole, pored mera iz st. 1. i 2. ovog člana, predlagač može na obrascu iz člana 4. ovog pravilnika zatražiti postupanje, odnosno primenu pojedinih ovlašćenja granične policije prilikom provere lica, proveru stvari i saobraćajnih sredstava, učešće ovlašćenih lica predlagača u sprovođenju mera granične kontrole, kao i drugih mera i radnji u skladu sa zakonom.

Član 6

Vremensko vođenje podataka iz predloga traje do datuma unetog u elektronske evidencije, odnosno do sticanja uslova iz člana 7. ovog pravilnika.

Član 7

Ako prestanu razlozi za zabranu ulaska stranca u Republiku Srbiju, odnosno za nadzor i kontrolu stranca prilikom ulaska i kretanja preko teritorije Republike Srbije, predlagač dostavlja predlog za brisanje lica iz evidencija graničnoj policiji na obrascu iz člana 4. ovog pravilnika sa oznakom "brisanje lica", radi realizacije.

Predlagač najmanje jednom u roku od šest meseci od dostavljanja predloga preispituje razloge osnovanosti predloga.

Član 8

Podaci iz elektronskih evidencija predstavljaju tajne podatke stepena tajnosti "Poverljivo" u skladu sa zakonom kojim se uređuje tajnost podataka.

Član 9

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a počinje da se primenjuje 1. marta 2019. godine.

 

Obrazac

 

Predlog za izricanje zabrane ulaska stranca i nadzora i kontrole stranca prilikom ulaska i kretanja preko teritorije Republike Srbije

 

PREDLOG

1. vrsta zahteva ("Z"; "NIK"; "brisanje lica") i predlagač:

2. broj zahteva predlagača:

3. dostupnost1:

4. prezime lica:

5. ime lica:

6. ime oca:

7. druga prezimena i imena2:

8. datum rođenja:

9. mesto rođenja:

10 država rođenja:

11. državljanstvo3:

12. putne isprave4

a) država izdavanja:

b) broj:

13. ostale isprave:

a) država izdavanja:

b) broj:

14. prebivalište:

15. boravište:

16. postupanje5:

a) obaveštavanje o pokušaju ulaska6

b) obaveštavanje o ulasku/izlasku7

v) obaveštavanje o svakoj prijavi boravišta8

g) pregled lica i stvari

d) ostala postupanja

17. datum uvođenja:

18. rok vođenja (datum):

19. kontakt podaci predlagača:

________
1 Može biti dostupno svima ili predlagačima i graničnoj policiji
2 Ako lice koristi više drugih prezimena i imena navoditi ih kao drugo prezime i ime 1:, drugo prezime i ime 2:, …
3 Ako lice ima više državljanstva navoditi ih kao: državljanstvo 1:; državljanstvo 2: ; …
4 Ako lice koristi više putnih isprava navoditi ih kao putna isprava 1:, putna isprava 2:, …
5 Navesti samo postupanja koja se predlažu
6 Samo kod predlaganja zabrane ulaska (Z)
7 Samo kod predlaganja nadzora i kontrole (NIK)
8 U slučaju zabrane ulaska (Z) i nadzora i kontrole (NIK), ako takva potreba postoji