ODLUKA
O ORGANIZACIJI GRADSKE UPRAVE GRADA PROKUPLJA

("Sl. list grada Prokuplja", br. 2/2018)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom u okviru prava i dužnosti Grada, kao lokalne samouprave, utvrđuju se nadležnost, organizacija i način rada Gradske uprave grada Prokuplja (u daljem tekstu: Gradska uprava).

Član 2

Gradska uprava obrazuje se kao jedinstveni organ.

Član 3

Gradska uprava obavlja poslove iz svog delokruga rada u skladu s Ustavom, Zakonom i Statutom grada Prokuplja.

Član 4

Rad Gradske uprave dostupan je javnosti, podložan kritici i kontroli građana u skladu sa zakonom i Statutom grada Prokuplja.

Rad Gradske uprave organizuje se tako da se omogući zakonito, efikasno i blagovremeno ostvarivanje prava i interesa građana.

Član 5

U Gradskoj upravi zabranjeno je osnivanje političkih stranaka i drugih političkih organizacija ili pojedinih njihovih organizacionih oblika.

Zaposleni u Gradskoj upravidužni su da svoje poslove obavljaju stručno, nepristrasno i politički neutralno i da svakome omoguće jednaku pravnu zaštitu u ostvarivanju prava, obaveza i pravnih interesa.

Član 6

Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu grada Prokuplja.

Pored poslova iz izvorne nadležnosti Gradskoj upravi Republika Srbija može zakonom poveriti obavljanje pojedinih poslova iz svoje nadležnosti.

Za obavljanje poverenih poslova Republika Srbija obezbeđuje sredstva.

II POSLOVI GRADSKE UPRAVE

Član 7

Gradska uprava:

1) Priprema propise i druge akte koje donosi Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće;

2) izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća;

3) rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;

4) obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;

5) izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu;

6) vodi zakonom propisane evidencije i stara se o njihovom održavanju;

7) obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe rada Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća;

8) pruža pomoć mesnoj zajednici u obavljanju administrativno-tehničkih i finansijsko-materijalnih poslova;

9) dostavlja izveštaj o svom radu na izvršenju poslova iz nadležnosti Grada i poverenih poslova, gradonačelniku, Gradskom veću i Skupštini grada, po potrebi, a najmanje jednom godišnje.

10) donosi druge opšte i pojedinačne akte za koje je ovlašćena zakonom, Statutom ili odlukom Skupštine grada;

Član 8

Gradska uprava u obavljanju upravnog nadzora može:

1) naložiti rešenjem izvršenje mera i radnji u određenom roku;

2) izreći novčanu kaznu;

3) podneti prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo ili privredni prestup i podneti zahtev za pokretanje prekršajnog postupka;

4) izdati privremeno naređenje, odnosno zabranu;

5) obavestiti drugi organ, ako postoje razlozi, za preduzimanje mera za koje je taj organ nadležan;

6) preduzeti i druge mere za koje je ovlašćena zakonom, propisom ili opštim aktom.

III ORGANIZACIJA I DELOKRUG RADA GRADSKE UPRAVE

Član 9

U okviru Gradske uprave obrazuju se unutrašnje organizacione jedinice za vršenje srodnih poslova i Kabinet gradonačelnika kao posebna organizaciona jedinica.

Osnovna unutrašnja organizaciona jedinica je Odeljenje.

Zbog prirode i obima posla, unutar osnovnih unutrašnjih organizacionih jedinica mogu se obrazovati uže organizacione jedinice- odseci a unutar odseka grupe.

Član 10

Osnovne unutrašnje organizacione jedinice Gradske uprave su odeljenja i to:

1. Odeljenje za privredu i finansije,

2. Odeljenje za urbanizam, stambeno-komunalne delatnosti i građevinarstvo,

3. Odeljenje za opštu upravu,

4. Odeljenje za društvene delatnosti,

5. Odeljenje za poljoprivredu,

6. Odeljenje za lokalnu poresku administraciju,

7. Odeljenje za inspekcijske poslove.

U okviru odeljenja, a prema vrsti poslova koji zahtevaju neposrednu organizacionu povezanost mogu se obrazovati odseci, grupe i kancelarije koji će biti bliže određeni aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta.

Član 11

U Gradskoj upravi se obavljaju budžetska inspekcija i interna revizija, koje vrše službenici van osnovnih unutrašnjih organizacionih jedinica u skladu sa Zakonom kojim se uređuje oblast budžetskog poslovanja.

Zaposlene na poslovima budžetske inspekcije i interne revizije raspoređuje nadležni organ Grada, što se uređuje aktom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta Gradske uprave.

Član 12

Odeljenje za privredu i finansije

Obavlja poslove koji se odnose na obezbeđivanje finansiranja obavljanja izvornih i poverenih nadležnosti grada, poslovi javnih nabavki.

U okviru svojih nadležnosti Odeljenje obavlja poslove koji se odnose na izradu nacrta budžeta grada uz poštovanje sistema jedinstvene budžetske klasifikacije uključujući i programsku; pripremanje i dostavljanje korisnicima budžeta uputstva za pripremu budžeta sa osnovnim ekonomskim smernicama, kao osnovom za izradu predloga finansijskih planova budžetskih korisnika opisom planirane politike, procenom prihoda i primanja i rashoda i izdataka, obimom sredstava koji može da sadrži predlog finansijskog plana budžetskog korisnika, postupkom i dinamikom pripreme budžeta; staranje o poštovanju kalendara budžeta lokalne vlasti; analiziranju predloga finansijskih planova budžetskih korisnika i kontrola njihove usaglašenosti sa uputstvom; pripremanje nacrta odluke o izmeni i dopuni budžeta (rebalans); izrada predloga rešenja o privremenom finansiranju; obaveštavanju budžetskih korisnika o odobrenim raspoloženim aproprijacijama; pripremanje tromesečne, mesečne, dnevne i šestomesečne kvote; razmatranje zahteva za izmenu kvote; predlaganje odluke o privremenoj obustavi izvršenja budžeta budžetskim korisnicima; razmatranje predloga plana izvršenje budžeta; donošenje odluke o izmeni plana izvršenja budžeta; razmatranje zahteva za preuzimanje obaveza; donošenje rešenja o odobravanju preusmeravanja aproprijacija; pripremanje nacrta rešenja o odobravanju sredstava iz tekuće i stalne budžetske rezerve; otvaranje konsolidovanog računa trezora za dinarska i devizna sredstva, podračuna dinarskih i deviznih sredstava korisnika javnih sredstava i posebnih namenskih dinarskih računa korisnika javnih sredstava i ostalih pravnih lica i drugih subjekata koji ne pripadaju javnom sektoru i koji nisu uključeni u konsolidovani račun trezora; bliže uređivanje načina korišćenja sredstava sa podračuna KRT-a; izveštavanja o korišćenju sredstava grada; staranje o plasiranju slobodnih novčanih sredstava i obaveštavanje Uprave za trezor, pripremanje zahteva Ministarstvu finansija za odobrenje fiskalnog deficita iznad 10% prihoda grada u tekućoj godini sa detaljnim obrazloženjem opravdanosti investicija zbog kojih nastaje prekoračenje; analizu dugoročne održivosti duga opštine; vođenje glavne knjige trezora i ostalih poslovnih knjiga sa posebnom evidencijom za svakog direktnog i indirektnog korisnika budžetskih sredstava; vođenje pomoćnih knjiga; pripremanju projekcije i praćenju priliva prihoda i izvršenje rashoda na konsolidovanom računu budžeta; upravljanje gotovinom; primanje, zavođenje, i kontrola zahteva za plaćanje i transver sredstava i zahteve za plate; upravljanje informacionim sistemom u oblasti finansija; izradu periodičnih izveštaja i završnog računa konsolidovanog računa trezora, usaglašavanje poslovnih knjiga sa korisnicima budžeta, Upravom za trezor i dobavljačima; pripremanje i izvršavanje plaćanja, vršenje monitoringa i evalucije finansijskih planova po programskoj metodologiji; upravljanje imovinom (vođenje evidencija o osnovnim sredstvima i poslovnom prostoru); vršenje internih kontrolnih postupka; obavljanje pripremnih radnji i drugih poslova za sprovođenje propisa kojima se uređuje oblast finansiranja grada; pripremanje nacrta akata kojima se utvrđuju stope izvornih prihoda i kao način i merila za određivanje visine lokalnih taksi i naknada i drugih izvornih lokalnih prihoda i priprema simulacija i modela po pojedinim grupama obveznika na osnovu predloženog nacrta, organizovanje javne rasprave i druge oblike učešća javnosti u postupku pripreme nacrta akata lokalnih izvornih prihoda.

Poslovi javnih nabavki odnose se na: istraživanje tržišta i efikasno planiranje nabavki, pripremu plana nabavki za korisnike budžetskih sredstava za koje sprovodi postupke javnih nabavki u saradnji sa drugim službama, obezbeđivanje uslova za ekonomičnu, efikasnu i transparentnu upotrebu javnih sredstava i podsticanja konkurentnosti i ravnopravnosti ponuđača u postupcima javnih nabavki; sprovođenje postupaka javnih nabavki po proceduri propisanoj Zakonom: sprovođenje postupaka javnih nabavki po ovlašćenju drugih naručilaca u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama; sprovođenje objedinjenih nabavki za više naručilaca u skladu sa zakonom; objavljivanje oglasa o javnim nabavkama, konkursne dokumentacije, obaveštenja i izveštaja na Portalu javnih nabavki; pružanje konsultanskih usluga i stručne pomoći direktnim i indirektnim korisnicima budžetskih sredstava i ponuđačima u postupcima javnih nabavki; određivanja zaposlenih koji će predstavljati grad u postupcima javnih nabavki koje sprovode drugi naručioci; prikupljanje i evidentiranje određenih postupaka u postupcima javnih nabavki i zaključenim ugovorima o javnim nabavkama; vođenje posebne evidencije o javnim nabavkama male vrednosti; sastavljanje izveštaja o zaključenim ugovorima o javnim nabavkama velike i male vrednosti i sprovedenim postupcima; dostavljanje u predviđenom zakonskom roku navedenih izveštaja Upravi za javne nabavke; praćenje realizacije zaključenih ugovora o javnim nabavkama; ostvarivanje saradnje sa organima i organizacijama koji u okviru svoje nadležnosti primenjuju propise iz oblasti javnih nabavki, obavljanje drugih poslova u skladu sa zakonom o javnim nabavkama i drugim propisima kojima se uređuje oblast javnih nabavki.

Obavlja poslove koji se odnosena podsticanje preduzetništva, malih i srednjih preduzeća u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine grada; davanje informacija i pružanje tehničke pomoći pravnim licima pri realizaciji projekata, državnih subvencija i kredita; obavljanje administrativnih poslova za Agenciju za privredne registre i pružanje pomoći lokalnim privrednicima u registraciji i preregistraciji organizacionih oblika; izrada baze podataka, praćenje, analiza i davanje izveštaja o stanju i kretanju privrednih aktivnosti na teritoriji grada; izradu projekcije budućih kretanja i predlaganje strategije za dalji razvoj; uspostavljanje privrednih kontakata i staranje o privlačenju novih investitora u gradu; obavljanje stručnih administrativnih, tehničkih i drugih poslova na vođenju, kordiniranju i servisiranju poslova iz oblasti ekonomskog razvoja grada; predstavljanje mogućnosti uslova za ulaganje u gradu; organizaciju učešća grada na raznim promotivnim manifestacijama, sajmovima i privrednim izložbama; održavanje redovnih kontakata sa republičkim i drugim institucijama koje se bave unapređenjem ekonomskog razvoja i privlačenjem investicija; predstavljanja grada na regionalnom državnom i međunarodnom nivou u aktivnostima vezanim za lokalni ekonomski razvoj; kreiranje i oganizaciju trening programa u skladu sa potrebama privrede, saradnju sa Nacionalnom službom za zapošljavanje (NSZ) u realizaciji mera aktivne politike zapošljavanja; uspostavljanja kontakata sa međunarodnim organizacijama i donatorima; istraživanjima mogućnosti za finansiranje razvojnih programa, pripremanje, upravljanje i realizacija razvojnih projekata i kapitalnih investicija u oblasti javne infrastrukture, praćenje rada javnih preduzeća, društva kapitala kojima je grad osnivač ili suosnivač ili kojima je povereno obavljanje komunalne delatnosti i davanje mišljenja o njihovim izveštajima o radu; praćenje rada javnih preduzeća, javnih agencija, društva kapitala kojima je grad osnivač ili suosnivač u oblasti grana privrede i davanje mišljenja o njihovim izveštajima o radu.

Obavlja normativne i upravne poslove iz izvornog delokruga, preuzete i poverene poslove posebnim zakonom, stručne i administrativno tehničke poslove za organe lokalne samouprave za oblasti iz nadležnosti ovog odeljenja.

Obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i drugim propisima iz ove oblasti po nalogu načenika Gradske uprave.

Član 13

Odeljenje za urbanizam, stambeno komunalne delatnosti i građevinarstvo

Odeljenje obavlja poslove koji se odnose na izdavanje izvoda iz urbanističkih planova; izdavanje informacija o lokaciji i lokacijskih uslova; pribavljanje uslova za projektovanje i priključenje na komunalnu infrastrukturu; pribavljanje drugih posebnih uslova od javnih preduzeća, privrednih društava i ustanova imaoca javnih ovlašćenja, neophodnih za izradu lokacijskih uslova zavisno od namene objekta; davanje obaveštenja o nameni prostora i mogućnosti grada po zahtevima stranaka; saradnju sa stručnim službama, organizacijama i pravnim licima iz oblasti urbanizma i građevine za potrebe rada organa grada i odeljenja; izdavanje građevinskih dozvola; izdavanje rešenja o odobrenju za izgradnju, rekonstrukciju, adaptaciju i sanaciju objekta; davanje mišljenja u postupku izdavanja građevinske dozvole i odobrenje za izgradnju u okviru objedinjene procedure; obradu informacija o pojedinim predmetima.

Odeljenje obavlja i sledeće poslove: provere ispunjenosti formalnih uslova za izdavanje građevinske dozvole i da li su podaci navedeni u izvodu iz projekta u skladu sa lokacijskim uslovima, da li je idejni projekat za pribavljanje rešenja o odobrenju za izgradnju u skladu sa izdatim lokacijskim uslovima odnosno planom; staranju o zakonitom vođenju postupka izdavanju odobrenja; pripremanje izveštaja o radu; obavljanje i drugih zadataka i poslova iz oblasti pripreme zemljišta za građenje, izdavanje potvrda za izgrađene temelje objekata, donošenje rešenja o pripremnim radovima i o probnom radu; izdavanje dozvola za korišćenje objekata (upotrebne dozvole); izdavanje uverenja o starosti objekata; izdavanje uverenja o etažiranju objekata; vođenje registara izdatih građevinskih dozvola i izdatih upotrebnih dozvola; izdavanje uverenja o činjenicama o kojima vodi evidenciju, postupka legalizacije objekta, otuđenja i davanja u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini, utvrđivanje zemljišta za redovnu upotrebu objekta; donošenja rešenja konverzije prava korišćenja u pravo svojine na građevinskom zemljištu uz naknadu; utvrđivanje prestanka prava svojine; postupka eksproprijacije.

Uspostavljanje uslova za razvoj i održavanje geografskog informacionog sistema (GIS-a) u saradnji sa nadležnim republičkim organima i organizacijama i organima i organizacijama grada, kao javnim preduzećima sa teritorije grada čiji je osnivač grad odnosno Republika.

Obavlja poslove vođenja upravnog postupka i donošenja rešenja iz stambene oblasti; pripremanje nacrta rešenja za iseljenje bespravno useljenih lica u stanove i zajedničke prostorije u stambenim zgradama; evidentiranje Skupštine stanara stambenih zgrada na teritoriji grada i izdavanje uverenja o formiranju Skupštine stanara i izboru predsednika; pripremu predloga rešenja ugovora i aneksu ugovora o otkupu i zakupu stanova; vršenje poslova u vezi sa prenosom prava zakupa i zamene stanova; praćenje izvršavanja ugovornih obaveza po osnovu zakupa i otkupa na rate i provera zakonitog utvrđivanja otkupne cene stana i revalorizacije; podnošenje prijava nadležnim organima za iseljenje bespravnih korisnika stanova; saradnju sa nadležnim komunalnim i javnim preduzećima, ispekcijskim službama i drugim nadležnim institucijama i učešće u prinudnom iseljenju i zapisničkoj primopredaji stambenog prostora.

U odeljenju se prate i primenjuju zakoni i drugi propisi iz oblasti imovinsko-pravnih odnosa u nadležnosti grada, sprovodi postupak pribavljanja i otuđenja nepokretnosti u javnoj svojini grada, upravlja imovinom koja je u javnoj svojini i svojini grada kao i nepokretnosti koje koriste pravni subjekti čiji je osnivač grad.

Obavlja poslove organizovanja, usmeravanja i sprovođenja poslova na zaštiti životne sredine, praćenju stanja iz ove oblasti i predlaganju odgovarajućih mera u skladu sa zakonom, realizaciji izrade i implementaciju lokalnog ekološkog akcionog plana; odlučivanje o potrebi izrade procene uticaja na životnu sredinu, odlučivanja o davanju saglasnosti na studiju o proceni uticaja; davanje mišljenja o potrebi izrade strateške procene uticaja na životnu sredinu; davanje saglasnosti na izveštaj o strateškoj proceni, izdavanje integrisane dozvole i revizija integrisane dozvole, pripremu predloga korišćenja sredstava ostvarenih od naknade za unapređenje i zaštitu životne sredine iz nadležnosti opštine.

Obavlja poslove regulisanja i upravljanja saobraćajem i tehničko regulisanje saobraćaja; poslove u vezi sa održavanjem puteva i saobraćajnica u skladu sa Zakonom; javni gradski i prigradski saobraćaj, planiranje kapaciteta mreža linija, upravljanje kvalitetom u sistemu javnog masovnog transporta putnika, bezbednost saobraćaja i taksi prevoz.

Obavlja normativne i upravne poslove iz izvornog delokruga, preuzete i poverene poslove posebnim zakonom, stručne i administrativno tehničke poslove za organe lokalne samouprave za oblasti iz nadležnosti ovog odeljenja.

Obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i drugim propisima iz ove oblasti po nalogu načenika Gradske uprave.

Član 14

Odeljenje za opštu upravu

Obavlja poslove koji se odnose na: unapređenje organizacije rada i modernizaciju Gradske uprave; obavlja poslove vezane za izbore u skladu sa Zakonom, vođenje i ažuriranje biračkog spiska, poslove u vezi sa radnim odnosima (ostvarivanje prava obaveza i odgovornosti zaposlenih); poslove u ostvarivanju prava građana iz oblasti boračko invalidske zaštite; poslove koordiniranja radom gradske i međuopštinske interresorne komisije; poslove pisarnice i arhive, rukopisa i prepisa; poslove koji se odnose na lična stanja građana i matičarske poslove; poslove vezane za obezbeđenje objekata i poslovnih prostorija; poslove dostave i umnožavanja materijala za potrebe Skupštine grada, Gradonačelnika, Gradskog veća i Gradske uprave; prevoz motornim vozilima službenih lica; održavanje čistoće poslovnih prostorija, unapređenje primene informacionih tehnologija, održavanje i razvoj računarske i komunikacione mreže, administriranje baze podataka, održavanje i razvoj aplikativnog softvera i druge poslove određene zakonom, odlukama Skupštine grada i njenih organa; vodi postupak utvrđivanja energetski zaštićenih kupaca, praćenje rada i pružanje pomoći Mesnim zajednicama.

Odeljenje obavlja poslove koji se odnose na stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća i njihovih radnih tela kao i za potrebe Gradske uprave; stručne i organizacione poslove koji se odnose na: pripremu, organizovanje i održavanje sednica, obradu i čuvanje svih izvornih akata o radu organa grada; obavljanje stručnih poslova koji se odnose na predstavke i predloge građana, uređenje i izdavanje "Službenog lista"grada Prokuplja; koordinaciju, pripremu i ažuriranje akata Skupštine grada, Gradonačelnika, Gradskog veća; pruža stručnu pomoć odbornicima i odborničkim grupama u izradi predloga akata koje podnose Skupštini i njenim telima; pribavlja odgovore na postavljena odbornička pitanja i daje obaveštenja odbornicima na njihovo traženje. Priprema propise i druge akte za čije donošenje su nadležni: Skupština grada, Gradsko veće i Gradonačelnik, iz oblasti lokalne samouprave i drugih oblasti koje nisu predviđene delokrugom rada drugih odeljenja. U saradnji sa sekretarom Skupštine grada proverava usklađenost predloga normativnih akata (odluka, rešenja, zaključaka) koje donosi Skupština grada, Gradsko veće, Gradonačelnik i Gradska uprava, sa zakonom i drugim propisima. Prati propise za koje je nadležna lokalna samouprava i inicira usaglašavanje akata sa zakonom i drugim propisima. Predlaže i priprema nacrte opštih akata koje donosi načelnik Gradske uprave. Pruža stručna pravna mišljenja Gradonačelniku, Skupštini grada i Gradskom veću u vezi pravnih i drugih akata koje oni donose.

Obavlja normativne i upravne poslove iz izvornog delokruga, preuzete i poverene poslove posebnim zakonom, stručne i administrativno tehničke poslove za organe lokalne samouprave za oblasti iz nadležnosti ovog odeljenja.

Obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i drugim propisima iz ove oblasti po nalogu načenika Gradske uprave.

Član 15

U okviru navedenog odeljenja za vršenje određenih poslova iz nadležnosti Gradske uprave i radi stvaranja uslova da se ti poslovi obavljaju efikasnije i bliže mestu stanovanja i rada građana obrazuju se mesne kancelarije za sledeća područja: Mesna kancelarija Džigolj, Donja Rečica, Velika Plana, Mala Plana, Beloljin, Kruševica i Žitni Potok.

Mesne kancelarije obrazuju se za sledeća područja:

1. Mesna kancelarija Džigolj, sa sedištem u Džigolju, za naseljena mesta: Džigolj, Petrovac, Klisurica, Mikulovac, Bajčince, Gornje Kordince, Donje Kordince, Balinovac i Novo Selo.

2. Mesna kancelarija Donja Rečica, sa sedištem u Donjoj Rečici, za naseljena mesta: Donja Rečica, Gornja Rečica, Belogoš, Babotinac, Jugovac, Gornja Trnava, Bulatovac i Pašinac.

3. Mesna kancelarija Velika Plana, sa sedištem u Velikoj Plani, za naseljena mesta: Velika Plana, Mršelj, Gornja Bresnica, Donja Bresnica, Krnji grad, Prekopuce i Zdravinje.

4. Mesna kancelarija Mala Plana sa sedištem u Maloj Plani, za naseljena mesta: Mala Plana, Končić, Resinac, Drenovac, Potočić, Bresničić, Merovac, Donja Toponica, Gubetin, Miljkovica, Gornja Toponica, Donja Bejašnica i Smrdan.

5. Mesna kancelarija Beloljin sa sedištem u Beloljinu, za naseljena mesta: Beloljin, Gornja Konjuša, Piskalje, Đušnica, Bresnik, Grabovac, Gornja Bejašnica, Prekašnica, Pločnik, Tulare, Bace, Viča, Kaludra, Donja Konjuša, Mađare, Kondželj, Gojinovac, Prekadin i Šišmanovac.

6. Mesna kancelarija Kruševica sa sedištem u Kruševici, za naseljena mesta: Kruševica, Arbanaška, Vlasovo, Obrtince, Pestiš, Bukoloram, Rgaje, Tovrljane, Široke Njive i Trnovi Laz.

7. Mesna kancelarija Žitni Potok sa sedištem u Žitnom Potoku za naseljena mesta: Žitni Potok, Bregovina, Bublica, Glasovik, Dragi Deo, Zlata, Jabučevo, Kožince, Mačina, Staro Selo, Stari Đurevac, Ševiš, Gornji Statovac, Donji Statovac, Rankova Reka, Bogujevac, Novi Đurevac i Mrljak.

Član 16

Mesne kancelarije su u sastavu Odeljenja za opštu upravu.

Mesne kancelarije obavljaju određene poslove iz nadležnosti Gradske uprave koji se odnose na vođenje matičnih knjiga, evidencije o državljanstvu, overu potpisa, prepisa i rukopisa, prijem podnesaka i druge poslove iz nadležnosti Gradske uprave koje se u skladu sa zakonom i statutom povere.

Član 17

Odeljenje za društvene delatnosti

Obavlja poslove koji se odnose na praćenje i obezbeđivanje uslova u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja, osnovnog i srednjeg obrazovanja, kulture, sporta, dečije i socijalne zaštite, javnog zdravlja i primarne zdravstvene zaštite; programa i projekta za mlade ; upravne, planske, analitičke i druge stručne poslove iz ovih oblasti; nadzor nad radom ustanova u društvenim delatnostima u kojima je osnivač grad; praćenje stanja i ostvarivanje programa rada i razvoja ustanova; predlaganje mera u cilju sprovođenja utvrđene politike u ovim oblastima; praćenje sprovođenja propisa; stručne i administrativne poslove za komisije iz nadležnosti odeljenja; predlaganje odluka o mreži ustanova dečije i socijalne zaštite, predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja; donošenje programa mera i aktivnosti na unapređenju kvaliteta i razvoj oblika i usluga socijalne zaštite, u oblasti učeničkog i studentskog standarda; utvrđivanje prava na učeničke i studentske stipendije i kredite, smeštaj u domove, oporavak, regresiranje školarine, regresiranje troškova smeštaja u predškolskim ustanovama; pripremu predloga opštih i drugih akata, izveštaja i analiza za potrebe organa grada; vođenje upravnog postupka o pravu na dodatak na decu, roditeljski dodatak, naknadu zarade za vreme porodiljskog odsustva, odsustva sa rada radi nege deteta, odsustva sa rada radi posebne nege deteta; naknadu troškova boravka u predškolskoj ustanovi za decu bez roditeljskog staranja, decu ometenu u razvoju i decu iz materijalno ugroženih porodica; izradu predloga odluke o budžetu grada u delu koji se odnosi na oblast društvenih delatnosti; pripremu i utvrđivanje predloga finansijskih planova za korisnike budžetskih sredstava iz oblasti osnovnog i srednjeg obrazovanja društvene brige o deci, kulture, fizičke kulture i sporta i socijalne zaštite; kontrolu pojedinačnih zahteva za plaćanje; raspoređivanje sredstava korisnicima u okviru odobrenih aproprijacija i kvota; praćenje izvršenja finansijskih planova; predlaganje promena u aproprijaciji i izmenu finansijskih planova korisnika budžeta iz oblasti društvenih delatnosti.

Obavlja i poslove vezane za izbegla, prognana i raseljena lica, kontaktira sa Komesarijatom za izbeglice Republike Srbije vezano za rešavanje problema ovih lica i obavlja druge poslove koje Republika Srbija poveri gradu iz ove oblasti.

Obavlja poslove vezane za informisanje javnosti o radu Skupštine grada, Gradonačelnika, Gradskog veća i Gradske uprave; promoviše aktivnosti organa grada kroz izradu promotivnih materijala, organizovanja kampanja i medijskih nastupa, uređuje zvaničnu prezentaciju grada Prokuplja i na njoj objavljuje Gradska glasila i "Službeni list" grada Prokuplja u elektronskom obliku; obavlja poslove za primenu Zakona o dostupnosti informacija od javnog značaja; obavlja poslove protokola priprema i organizuje konferenciju za štampu i učestvuje u izradi saopštenja za javnost i obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom.

Obavlja normativne i upravne poslove iz izvornog delokruga, preuzete i poverene poslove posebnim zakonom, stručne i administrativno tehničke poslove za organe lokalne samouprave za oblasti iz nadležnosti ovog odeljenja.

Obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i drugim propisima iz ove oblasti po nalogu načelnika Gradske uprave.

Član 18

Odeljenje za poljoprivredu

Obavlja upravne poslove iz oblasti poljoprivrede i vodoprivrede (donošenje rešenja o pretvaranju poljoprivrednog zemljišta u građevinsko; donošenje rešenja o priključivanju građana na seoski vodovod; izdavanje vodoprivrednih uslova, saglasnosti i vodoprivrednih dozvola za izgradnju i rekonstrukciju seoskih vodovoda; donošenje rešenja o određivanju muških priplodnih grla za kontrolisano prirodno parenje-licenciranje) i poslove izdavanja raznih vidova potvrda i uverenja iz ovih oblasti.

Obavlja poslove vezane za organizaciju i funkcionisanje službe za protivgradnu zaštitu. Prati rad zadruga, poljoprivrednih preduzeća i gazdinstava, investicije i korišćenje podsticajnih sredstava za unapređenje primarne poljoprivredne proizvodnje.

Obavlja poslove vođenja postupka promene namene poljoprivrednog u građevinsko zemljište.

Obavlja poslove izrade godišnjeg programa razvoja poljoprivrede i ruralnog razvoja; godišnjeg programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta i sprovođenja istog; sprovođenje postupka davanja u zakup poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini; izrade opštih i operativnih planova zaštite od elementarnih nepogoda; izveštava o poljoprivrednoj proizvodnji (setva, žetva i jesenji radovi), informisanje individualnih poljoprivrednih proizvođača i registrovanih poljoprivrednih gazdinstava o aktuelnostima vezanih za poljoprivredu, utvrđivanju vodoprivrednih uslova na teritoriji opštine, izdavanje vodoprivrednih saglasnosti i vodoprivrednih dozvola za objekte i radove u skladu za zakonskim ovlašćenjima Grada.

Obavlja poslove prikupljanja podataka o agrometeorološkim uslovima sa terena, obrađuje ih, formuliše agrotehničke mere i povratno ih prosleđuje poljoprivrednim proizvođačima.

Obavlja prijem zahteva građana i obrađivanje predmeta u vezi utvrđivanja šteta od elementarnih nepogoda, koordinira rad sa drugim organima i službama i izvršava operativne radnje, procene štete, operativno pokriva i prati poslove iz oblasti poljoprivrede (voćarstvo, stočarstvo, ratarstvo itd.) vrši izradu izveštaja, informacija i analiza za potrebe Skupštine grada, Gradskog veća i drugih organa iz navedenih oblasti.

Obavlja poslove iz oblasti odbrane, izrada plana odbrane organa grada, organizacija sprovođenja mera pripravnosti, mobilizacije, uvođenja radne i materijalne obaveze, funkcionisanje subjekata značajnih za odbranu čiji je osnivač grad; ostvarivanje odbrambenih interesa u uslovima ratnog i vanrednog stanja na teritoriji Grada i drugi poslovi iz ove oblasti.

Obavlja poslove iz oblasti bezbednosti na radu i zaštite od požara.

Vrši edukaciju poljoprivrednih proizvođača i prati sve promene i trendove koji se dešavaju u svim granama poljoprivrede (voćarstvo, stočarstvo, ratarstvo i td.).

Obavlja normativne i upravne poslove iz izvornog delokruga, preuzete i poverene poslove posebnim zakonom, stručne i administrativno tehničke poslove za organe lokalne samouprave za oblasti iz nadležnosti ovog odeljenja.

Obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i drugim propisima iz ove oblasti po nalogu načelnika Gradske uprave.

Član 19

Odeljenje za lokalnu poresku administraciju

Obavlja poslove koji se odnose na: prijem, obradu, kontrolu i unos podataka iz poreskih prijava; donošenje rešenja o utvrđivanju obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda za koje nije propisano da ih sam poreski obveznik utvrđuje; evidentiranje utvrđene poreske obaveze u poreskom knjigovodstvu lokalne poreske administracije u skladu sa propisima; naplatu i kontrolu svih izvornih lokalnih javnih prihoda koji obuhvataju porez na imovinu pravnih i fizičkih lica, naknade koje se odnose na gradsko građevinsko zemljište, komunalnu taksu, boravišnu taksu i dr., kancelarijske i terenske poreske kontrole zakonitosti i pravilnitosti ispunjavanja poreske obaveze koje se utvrđuju rešenjem lokalne poreske administracije; obezbeđenje naplate poreske obaveze; poslove redovne i prinudne naplate, odlaganja plaćanja poreskog duga; podnošenje zahteva za pokretanje poreskog prekršajnog postupka; poslove prvostepenog postupka po izjavljenim žalbama poreskih obveznika; vođenje ponovnog postupka po poništenim upravnim aktima; vođenje jedinstvenog poreskog knjigovodstva za lokalne javne prihode; primenu jedinstvenih standarda definicija i klasifikacija i nomenklatura kodiranja podataka, primenu metodoloških uputstava za jednoobraznu primenu propisa iz oblasti lokalnih javnih prihoda i izveštavanje u skladu sa obavljanjem poslova odeljenja, pružanje stručne pomoći poreskim obveznicima pri primeni poreskih propisa, priprema simulacija i modela po pojedinim grupama obveznika na osnovu predloženog nacrta LPA.

Obavlja normativne i upravne poslove iz izvornog delokruga preuzete i poverene poslove posebnim zakonom, stručne i administrativno tehničke poslove za organe lokalne samouprave za oblasti iz nadležnosti ovog odeljenja.

Obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i drugim propisima iz ovih oblasti po nalogu načelnika Gradske uprave.

Član 20

Odeljenje za inspekcijske poslove

Odeljenje za inspekcijske poslove obavlja poslove koji se odnose na: nadzor nad primenom Zakona o planiranju i izgradnji i nad primenom drugih propisa i opštih akata, standarda, tehničkih normativa i normi kvaliteta, koji se odnose na projektovanje, građenje i rekonstrukciju objekata visokogradnje, niskogradnja i drugih objekata, kao i na izvođenje pojedinih građevinskih radova na tim objektima i građenje objekata na propisan način; praćenje stanja, predlaganje mera i nadzor nad primenom zakona i podzakonskih akata iz oblasti zaštite životne sredine, postupanja sa otpadnim materijama, zaštiti od nejonizujućih zračenja, zaštiti prirode, zaštiti od buke, postupanju sa hemikalijama, upravljanju otpadom i o proceni uticaja na životnu sredinu; donošenje rešenja i nalaganje mera u oblasti zaštite životne sredine i praćenje njihovog sprovođenja; praćenje stanja, predlaganja mera i inspekcijski nadzor nad zakonitošću rada pravnih lica koje obavljaju komunalnu delatnost i inspekcijski nadzor nad postupanjem preduzetnika i građana u pogledu pridržavanja zakona, drugih propisa i opštih akata; nadzor u oblasti uređivanja i održavanja objekata i javnih površina; javnu higijenu, nadzor nad uređenjem Grada, javnih zelenih površina, funkcionisanjem javne rasvete, snabdevanja naselja vodom i odvođenja otpadnih voda, snabdevanja električnom i toplotnom energijom, iznošenjem i deponovanje smeća, sahranjivanjem, održavanjem groblja, rada kafilerija; nadzor nad vršenjem dimničarskih usluga; nadzor nad obavljanjem delatnosti pijaca; nadzor nad održavanjem čistoće javnih površina, nad raskopavanjem ulica i drugih javnih površina i druge poslove komunalne higijene; praćenje stanja, predlaganje mera i inspekcijski nadzor nad izvršavanjem zakona i drugih propisa na održavanju, zaštiti, izgradnji i rekonstrukciji lokalnih i nekategorisanih puteva; nadzor nad primenom opštinskih odluka u kojima se reguliše saobraćaj; nadzor nad vršenjem istovara i utovara robe iz motornih vozila; praćenje stanja, predlaganje mera i inspekcijski nadzor nad zakonitiošću u obavljanju drumskog lokalnog prevoza i to: vanlinijskog prevoza putnika, linijskog i vanlinijskog prevoza stvari, prevoza za sopstvene potrebe lica i stvari i auto-taksi prevoza; praćenje stanja, predlaganje mera i inspekcijskog nadzora nad radom ustanova u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja, osnovnog i srednjeg obrazovanja i sporta; izvršenje izvršnih ili konačnih rešenja iz delokruga Gradske uprave; vođenje potrebnih evidencija; saradnju sa drugim organima i organizacijama radi međusobnog obaveštavanja, razmene podataka, pružanja pomoći i zajedničkih mera i radnji od značaja za inspekcijski nadzor, u cilju efikasnijeg obavljanja poslova; pružanje stručne pomoći, pripremu dokumentacije, izradu i ažuriranje procene ugroženosti i planova zaštite i spasavanja koji obuhvataju preventivne mere zaštite kojima se sprečavaju elementarne nepogode ili ublažava njihovo dejstvo; izradu mera zaštite i spasavanja u slučaju neposredne opasnosti od elementarnih nepogoda; preduzimanje mera ublažavanja i otklanjanja neposrednih posledica od elementarnih nepogoda; organizaciju civilne zaštite, uspostavljanje integrisanog sistema zaštite i spasavanja koji bi objedinili sve preventivne i operativne mere zaštite života i imovine građana; preduzimanje mera i praćenje realizacije mera iz planova odbrane i planova za vanredne situacije, posebno u delu preduzimanja preventivnih mera i procene rizika; sagledavanje posledica šteta nastalih elementarnom nepogodom i drugim vanrednim događajima; obavljanje stručnih i administrativnih poslova za potrebe Gradskog štaba za vanredne situacije i jedinica civilne zaštite, priprema planova za odbranu i ostvarivanje odbrambenih interesa u uslovima ratnog i vanrednog stanja na teritoriji Grada.

Obavlja normativne i upravne poslove iz izvornog delokruga preuzete i poverene poslove posebnim zakonom, stručne i administrativno tehničke poslove za organe lokalne samouprave za oblasti iz nadležnosti ovog odeljenja.

Obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i drugim propisima iz ovih oblasti po nalogu načelnika Gradske uprave.

Član 21

Pored poslova navedenih u članovima 12. do 20. ove Odluke, Gradska uprava obavljaće i druge poslove utvrđene zakonom, drugim propisima i opštim aktima Skupštine grada, Gradskog veća i načelnika Gradske uprave.

IV UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA GRADSKE UPRAVE

Unutrašnja organizacija

Član 22

Unutrašnja organizacija i sistematizacija radnih mesta u Gradskoj upravi uređuje se Pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi.

Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi usvaja Gradsko veće grada Prokuplja, na predlog načelnika Gradske uprave.

V DELOKRUG POSEBNE ORGANIZACIONE JEDINICE-KABINET GRADONAČELNIKA

Član 23

U Gradskoj upravi se kao posebna organizaciona jedinica obrazuje Kabinet Gradonačelnika.

Kabinet Gradonačelnika je posebna organizaciona jedinica koja se obrazuje za obavljanje savetodavnih i protokolarnih poslova, poslova za odnose s javnošću i administrativno-tehničke poslove koji su značajni za rad Gradonačelnika.

U Kabinetu Gradonačelnika mogu se postaviti najviše 3 pomoćnika Gradonačelnika za pojedine oblasti u skladu sa Zakonom i Statutom grada.

Pomoćnici Gradonačelnika pokreću inicijative, predlažu projekte i sačinjavaju mišljenja u vezi sa pitanjima koja su od značaja za razvoj u oblasti za koje su postavljeni i vrše druge poslove utvrđene aktom o organizaciji Gradske uprave.

Pomoćnike Gradonačelnika postavlja i razrešava Gradonačelnik.

Pomoćnici Gradonačelnika zasnivaju radni odnos u Kabinetu Gradonačelnika na određeno vreme dok traje mandat Gradonačelnika.

VI RUKOVOĐENJE U GRADSKOJ UPRAVI

Član 24

Radom Gradske uprave rukovodi načelnik Gradske uprave, kao službenik na položaju.

Za svoj rad i rad Gradske uprave načelnik odgovara Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću.

Član 25

Načelnika Gradske uprave postavlja i razrešava Gradsko veće.

Za načelnika Gradske uprave može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Načelnik Gradske uprave postavlja se na osnovu javnog konkursa, koji raspisuje Gradsko veće, na pet godina.

Načelnik Gradske uprave može imati zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti.

Zamenik načelnika Gradske uprave postavlja se i razrešava na isti način i pod istim uslovima kao i načelnik Gradske uprave.

Član 26

Ukoliko nije postavljen načelnik Gradske uprave kao ni njegov zamenik, do postavljenja načelnika Gradske uprave, kao i kada načelnik Gradske uprave nije u mogućnosti da obavlja dužnost duže od 30 dana, Gradsko veće može postaviti vršioca dužnosti - službenika koji ispunjava utvrđene uslove za radno mesto službenika na položaju, koji će obavljati poslove načelnika Gradske uprave, najduže na tri meseca, bez sprovođenja javnog konkursa.

Ukoliko službenik na položaju nije postavljen, javni konkurs za popunjavanje položaja se oglašava u roku od 15 dana od dana postavljenja vršioca dužnosti.

U slučaju da se javni konkurs ne okonča postavljenjem na položaj, status vršioca dužnosti može se produžiti najduže još tri meseca.

Član 27

Načelnik Gradske uprave predstavlja upravu, rukovodi, organizuje, koordinira, usmerava i nadzire rad Gradske uprave, usklađuje rad unutrašnjih organizacionih jedinica i obezbeđuje njeno funkcionisanje, organizuje i obezbeđuje zakonito i efikasno obavljanje poslova, donosi opšta i pojedinačna akta koja se odnose na rad Gradske uprave i ostvarivanja prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih.

Član 28

Radom osnovnih i užih unutrašnjih organizacionih jedinica rukovode:

- Odeljenjem - rukovodilac odeljenja

- Odsekom - šef odseka

- Grupom - koordinator grupe

- Kancelarije - koordinator kancelarije

Rukovodioce organizacionih jedinica u Gradskoj upravi raspoređuje načelnik Gradske uprave u skladu sa opštim aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.

Rukovodioci osnovnih unutrašnjih organizacionih jedinica odgovaraju za svoj rad načelniku Gradske uprave.

Za svoj rad i rad uže organizacione jedinice kojom rukovode, rukovodioci užih organizacionih jedinica neposredno su odgovorni načelniku Gradske uprave i rukovodiocu odeljenja, u čijem sastavu je unutrašnja organizaciona jedinica.

Član 29

Radom Kabineta Gradonačelnika kao posebne organizacione jedinice rukovodi šef kabineta.

Šef kabineta i zaposleni na radnim mestima u kabinetu zasnivaju radni odnos na određeno vreme - dok traje dužnost Gradonačelnika.

Šef Kabineta za svoj rad odgovara Gradonačelniku.

Član 30

Načelnik i zamenik načelnika Gradske uprave, rukovodioci odeljenja i rukovodioci užih organizacionih jedinica ne mogu vršiti nikakvu javnu, profesionalnu i drugu dužnost koja je nespojiva sa njihovim položajem i ovlašćenjem.

VII ODNOSI GRADSKE UPRAVE SA DRUGIM ORGANIMA

1. Odnos prema Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću

Član 31

Odnos Gradske uprave prema Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom i Statutom grada.

Gradska uprava je obavezna da Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću u vršenju poslova iz svog delokruga, daje obaveštenja, objašnjenja i podatke iz svog delokruga koji su neophodni za rad ovih organa.

Član 32

Gradonačelnik u sprovođenju odluka i drugih akata Skupštine grada može Gradskoj upravi izdavati uputstva i smernice za sprovođenje istih.

Član 33

Gradsko veće vrši nadzor nad radom Gradske uprave.

U vršenju nadzora nad radom Gradske uprave, Gradsko veće rešenjem poništava ili ukida akt Gradske uprave koji nije u saglasnosti sa zakonom, Statutom grada ili drugim opštim aktom koji donosi Skupština grada, Gradsko veće ili Gradonačelnik.

Ako Gradska uprava ne donese opšti akt za čije donošenje je ovlašćena odlukom ili drugim propisom Skupštine grada, Gradskog veća ili Gradonačelnika u roku određenim tom odlukom, odnosno propisom, Gradsko veće upozoriće na to Gradsku upravu i istovremeno odrediće rok za donošenje opšteg akta.

2. Odnos prema građanima, preduzećima i ustanovama

Član 34

Gradska uprava je dužna da organizuje vršenje odgovarajućih poslova i zadataka iz svog delokruga na način kojim se građanima omogućava da što lakše i u što kraćem postupku ostvaruju svoja prava i izvršavaju obaveze i da im pruža pomoć u ostvarivanju i zaštiti tih prava i obaveza.

Član 35

Gradska uprava je dužna da razmatra predstavke, pritužbe, peticije i predloge građana, i da odgovori na iste, ako podnosilac zahteva odgovor.

Član 36

Odredbe ove Odluke o odnosima Gradske uprave prema građanima primenjuje se i na odnose prema preduzećima, ustanovama i drugim organizacijama, kada odlučuju o njihovim pravima i interesima, na osnovu zakona i propisa grada.

3. Međusobni odnosi unutrašnjih organizacionih jedinica

Član 37

Međusobni odnosi unutrašnjih organizacionih jedinica u Gradskoj upravi grada Prokuplja zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i ovom odlukom.

Unutrašnje organizacione jedinicedužne su da međusobno sarađuju kada to zahteva priroda poslova i da razmenjuju potrebne podatke i obaveštenja neophodna za rad.

VIII JAVNOST RADA

Član 38

Rad Gradske uprave dostupan je javnosti.

Gradska uprava obezbeđuje javnost rada: davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem informativnog glasila grada, organizovanjem konferencija za štampu vezano za obaveštavanje javnosti o promenama koje su u vezi sa organizacijom, delokrugom rada i drugim promenama, elektronskim putem (internet), stvaranja uslova za dostupnost informacija građanima o radu Gradske uprave u skladu sa zakonom.

Načelnik Gradske uprave daje informacije o radu Gradske uprave a može ovlastiti i drugo zaposleno lice da to čini u ime Gradske uprave.

Gradska uprava uskratiće davanje informacija ako njihova sadržina predstavlja državnu, vojnu, službenu ili poslovnu tajnu.

O davanju, odnosno uskraćivanju informacija ili drugih podataka i činjenica odlučuje načelnik Gradske uprave ili zamenik kada ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti odnosno sprečenosti.

IX OVLAŠĆENJA I PRAVNI AKTI GRADSKE UPRAVE

Član 39

Svi akti Gradske uprave moraju biti saglasni sa Ustavom, Zakonom, Statutom grada i opštim aktima Skupštine grada.

Član 40

Gradska uprava donosi pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.

Gradska uprava može izdavati instrukcije i stručna uputstva i davati objašnjenja.

Član 41

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe zakona i drugih propisa i akata radi njihovog izvršavanja.

Rešenjem se odlučuje o pojedinim upravnim stvarima i drugim pojedinačnim pitanjima u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Naredbom se radi izvršavanja pojedinih odredbi zakona i drugih propisa naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.

Uputstvom se propisuje način rada i vršenja poslova Gradske uprave, kao i preduzeća, ustanova i organizacija, kada vrše poverene poslove Gradske uprave u izvršavanju pojedinih odredaba odluka i drugih propisa.

Zaključkom se odlučuje o pojedinačnim upravnim i drugim pojedinačnim stvarima o kojima se ne odlučuje rešenjem.

Član 42

Pravilnike, rešenja, zaključke, naredbe i uputstva donosi načelnik Gradske uprave.

Rešenja i zaključke donose rukovodioci odeljenja.

Član 43

Za vođenje upravnog postupka može biti ovlašćen zaposleni koji ispunjava zakonom propisane uslove.

X RADNI ODNOS U GRADSKOJ UPRAVI

Član 44

U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u Gradskoj upravi primenjuju se odredbe Zakona i drugih propisa.

Zvanja i zanimanja zaposlenih, uslovi za njihovo sticanje, koeficijenti za utvrđivanje plata, raspoređivanje, utvrđuju se posebnim aktima u skladu sa zakonskim odredbama koje se primenjuju na prava i dužnosti iz radnog odnosa zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave.

Član 45

O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u Gradskoj upravi odlučuje načelnik Gradske uprave.

O žalbama službenika na rešenja kojima se odlučuje o njihovim pravima i dužnostima kao i o žalbama učesnika internog i javnog konkursa, odlučuje Žalbena komisija.

Žalbenu komisiju obrazuje Gradsko veće na pet godina u skladu sa Zakonom.

Žalbena komisija primenjuje zakon kojim se uređuje opšti upravni postupak.

Žalbena komisija je dužna da odluči o žalbi u roku od 15 dana od dana njenog prijema.

Protiv odluke Žalbene komisije može da se pokrene upravni spor.

Žalbena komisija najmanje jednom godišnje podnosi izveštaj o svom radu Gradskom veću.

Član 46

O platama zaposlenih u Gradskoj upravi posebnim aktom odlučuje načelnik Gradske uprave.

Član 47

Puno radno vreme iznosi četrdeset časova nedeljno.

Raspored radnog vremena zaposlenih u Gradskoj upravi utvrđuje načelnik Gradske uprave.

XI REŠAVANJE SUKOBA NADLEŽNOSTI

Član 48

Gradsko veće rešava sukobe nadležnosti između Gradske uprave i preduzeća, ustanova i drugih organizacija kada na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka.

Načelnik Gradske uprave rešava sukobe nadležnosti između unutrašnjih organizacionih jedinica Gradske uprave.

XII IZUZEĆE SLUŽBENIH LICA U GRADSKOJ UPRAVI

Član 49

O izuzeću načelnika Gradske uprave rešava Gradsko veće.

O izuzeću službenih lica rešava načelnik Gradske uprave.

XIII KANCELARIJSKO POSLOVANJE

Član 50

Kancelarijsko poslovanje organa državne uprave primenjuje se na Gradsku upravu.

XIV SREDSTVA ZA FINANSIRANJE GRADSKE UPRAVE

Član 51

Sredstva za rad Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu grada.

Gradska uprava ostvaruje prihode u skladu sa zakonom i oni su prihod budžeta grada Prokuplja.

Raspored sredstava za finansiranje Gradske uprave vrši se Odlukom o budžetu grada Prokuplja i Finansijskim planom Gradske uprave grada Prokuplja.

Načelnik Gradske uprave je odgovoran za zakonito korišćenje sredstava za plate i naknade zaposlenih, materijalne troškove, nabavku i održavanje opreme i sredstava potrebnih za izvršavanje obaveza poslodavca prema zaposlenim u Gradskoj upravi.

Naloge i druge akte za isplatu i korišćenje sredstava iz stava 1. ovog člana potpisuje načelnik Gradske uprave ili lice koje ga u slučaju sprečenosti ili odsutnosti zamenjuje.

XV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 52

Na predlog načelnika Gradske uprave, Gradsko veće usvaja akt o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi nakon stupanja na snagu ove odluke.

Zaposleni u Gradskoj upravi nastavljaju sa radom na dosadašnjim radnim mestima do raspoređivanja po novoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta Gradskoj upravi.

Član 53

Za sve što nije regulisano ovom odlukom primenjivaće se odredbe Zakona i Statuta grada.

Član 54

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o organizaciji Opštinske uprave ("Službeni list opštine Prokuplje", br. 2/2017 i 18/2017).

Član 55

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Prokuplja".