ODLUKAO GRADSKOM VEĆU GRADA PROKUPLJA("Sl. list grada Prokuplja", br. 2/2018) |
Odlukom o Gradskom veću grada Prokuplja uređuje se: sastav Gradskog veća, prava i dužnosti gradonačelnika, zamenika gradonačelnika i članova Gradskog veća, način rada i odlučivanja Gradskog veća, akta Gradskog veća, odnos Gradskog veća prema Skupštini grada i Gradskoj upravi i druga pitanja od značaja za rad Gradskog veća.
Gradsko veće grada Prokuplja je izvršni organ Grada.
Gradsko veće grada Prokuplja ima svoj pečat okruglog oblika sa ispisanim tekstom: Republika Srbija - Grad Prokuplje, Gradsko veće grada Prokuplja, Nikodija Stojanovića-Tatka br.2, ispisan ćiriličkim pismom i grbom Republike Srbije u sredini.
Gradsko veće:
1) predlaže Statut, budžet i druge odluke i akte koje donosi Skupština grada;
2) neposredno izvršava i stara se o izvršavanju odluka i drugih akata Skupštine grada;
3) donosi odluku o privremenom finansiranju u slučaju da Skupština grada ne donese budžet pre početka fiskalne godine;
4) usvaja izveštaje o izvršenju budžeta Grada i dostavlja ih Skupštini grada;
5) vrši nadzor nad radom Gradske uprave, poništava ili ukida akte Gradske uprave koji nisu u saglasnosti sa zakonom, statutom i drugim opštim aktom ili odlukama koje donosi Skupština grada;
6) rešava u upravnom postupku u drugom stepenu o pravima i obavezama građana, preduzeća i ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;
7) propisuje posebne elemente procene rizika i učestalost vršenja inspekcijskog nadzora na osnovu procene rizika iz izvorne nadležnosti Grada, kao i posebne elemente plana određenog inspekcijskog nadzora iz izvorne nadležnosti Grada;
8) prati realizaciju programa poslovanja i vrši koordinaciju rada javnih preduzeća čiji je osnivač Grad;
9) podnosi tromesečni izveštaj o radu javnih preduzeća Skupštini grada, radi daljeg izveštavanja u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća;
10) daje saglasnost na akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u javnim preduzećima čiji je osnivač Grad;
11) predlaže akta koje donosi Skupština grada radi zaštite opšteg interesa u javnom preduzeću i društvu kapitala čiji je osnivač Grad;
12) odlučuje rešenjem o upotrebi sredstava tekuće i stalne budžetske rezerve;
13) stara se o izvršavanju poverenih nadležnosti iz okvira prava i dužnosti Republike;
14) postavlja i razrešava načelnika Gradske uprave i zamenika načelnika Gradske uprave;
15) postavlja i razrešava gradskog pravobranioca i zamenika gradskog pravobranioca;
16) donosi Plan odbrane Grada koji je sastavni deo Plana odbrane Republike Srbije, usklađuje pripreme za odbranu pravnih lica u delatnostima iz nadležnosti Grada sa Planom odbrane Republike Srbije, donosi odluku o organizovanju i funkcionisanju civilne zaštite i jedinica opšte namene;
17) donosi Procenu ugroženosti i Plan zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama i Plan zaštite od udesa;
18) donosi rešenje o davanju u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini Grada u skladu sa zakonom, drugim propisima i programom korišćenja građevinskog zemljišta;
19) odlučuje o davanju u zakup, odnosno na korišćenje nepokretnosti u javnoj svojini Grada, u skladu sa zakonom i propisom Grada;
20) odlučuje o pribavljanju i raspolaganju pokretnim stvarima u javnoj svojini Grada;
21) daje prethodnu saglasnost nosiocima prava korišćenja na stvarima u javnoj svojini Grada(mesnim zajednicama, ustanovama i drugim organizacijama) za davanje u zakup tih stvari;
22) vrši raspored službenih zgrada i poslovnih prostorija u javnoj svojini Grada;
23) obrazuje žalbenu komisiju;
24) obrazuje stručna savetodavna radna tela za pojedine poslove iz svoje nadležnosti;
25) informiše javnost o svom radu;
26) donosi poslovnik o radu na predlog gradonačelnika;
27) donosi i pojedinačne akte za koje je ovlašćeno zakonom, ovim Statutom ili odlukom Skupštine grada;
28) vrši i druge poslove, u skladu sa zakonom.
Odluku iz tačke 3) ovog člana, Gradsko veće donosi većinom glasova od ukupnog broja članova Gradskog veća.
Sastav Gradskog veća i prava i dužnosti gradonačelnika, zamenika gradonačelnika i članova Gradskog veća
Gradsko veće čine: gradonačelnik, zamenik gradonačelnika kao i devet članova Gradskog veća, koje bira Skupština grada, na period od četiri godine, tajnim glasanjem, većinom od ukupnog broja odbornika.
Predsednik Skupštine grada predlaže kandidata za gradonačelnika, a kandidat za gradonačelnika predlaže kandidate za zamenika gradonačelnika i za članove Gradskog veća.
Gradonačelnik je predsednik Gradskog veća.
Zamenik gradonačelnika je član Gradskog veća po funkciji.
Članovi Gradskog veća koje bira Skupština grada ne mogu istovremeno biti odbornici, a mogu biti zaduženi za jednu ili više određenih oblasti iz nadležnosti Grada.
Gradonačelnik i zamenik gradonačelnika su na stalnom radu.
Članovi Gradskog veća mogu biti na stalnom radu.
Član Gradskog veća zadužen za određenu oblast pokreće inicijative, usmerava i stara se o sprovođenju odluka, opštih akata i drugih propisa u oblasti za koju je zadužen, učestvuje u radu i odlučivanju o svim pitanjima o kojima se raspravlja na sednicama Gradskog veća, ostvaruje saradnju sa drugim organima, institucijama i subjektima u cilju efektivnijeg obavljanja poslova iz svoje nadležnosti.
Član Gradskog veća za svoj rad, zastupanje i sprovođenje stavova Gradskog veća odgovoran je gradonačelniku i Skupštini grada.
Članovi Gradskog veća koji nisu na stalnom radu ostvaruju pravo na naknadu za rad u Gradskom veću.
Gradonačelnik predstavlja Gradsko veće, saziva i vodi njegove sednice.
Gradonačelnik je odgovoran za zakonitost rada Gradskog veća.
U slučaju odsutnosti ili sprečenosti gradonačelnika zamenjuje ga zamenik gradonačelnika.
Gradonačelnik je dužan da obustavi od primene odluku Gradskog veća za koju smatra da nije saglasna zakonu.
Gradsko veće radi i odlučuje na sednicama kojima prisustvuje većina od ukupnog broja članova Gradskog veća.
Gradsko veće odlučuje većinom glasova prisutnih članova osim ako zakonom, Statutom grada ili drugim aktima nije predviđena druga većina.
Način sazivanja sednica Gradskog veća, organizacija i rad Gradskog veća uređuju se Poslovnikom o radu Gradskog veća.
Rad Gradskog veća je javan.
Javnost se obezbeđuje pozivanjem predstavnika sredstava javnog informisanja na sednice Gradskog veća, davanjem informacija i saopštenja sa održanih sednica, održavanjem konferencija za štampu ili na drugi način kojim se obezbeđuje da rad Gradskog veća bude dostupan javnosti.
Gradsko veće određuje koji se podaci i materijali moraju čuvati kao tajna.
Za razmatranje pitanja i obavljanje određenih zadataka iz svoje nadležnosti, Gradsko veće može obrazovati i povremena radna tela.
Stručne i administrativne poslove vezane za sazivanje i održavanje sednica Gradskog veća i njegovih radnih tela obavlja zaposleni u Gradskoj upravi u Odeljenju za opštu upravu - Odseku za normativno pravne poslove koga raspoređuje načelnik Gradske uprave.
Zaposleni iz stava 1. ovog člana Odluke mora biti lice sa završenim pravnim fakultetom, položenim stručnim ispitom za rad u državnim organima i sa radnim iskustvom od najmanje 3 godine i za svoj rad odgovara načelniku Gradske uprave.
Odnos Gradskog veća i Skupštine grada
Gradsko veće za svoj rad odgovara Skupštini grada, a svaki član Gradskog veća pojedinačno odgovara i gradonačelniku.
Gradsko veće ili pojedini njegov član mogu se razrešiti pre isteka vremena na koje su birani, na obrazloženi predlog gradonačelnika ili najmanje trećine odbornika, na isti način na koji su i izabrani u skladu sa Statutom grada i Poslovnikom Skupštine grada.
Istovremeno sa predlogom za razrešenje člana Gradskog veća, gradonačelnik je dužan da Skupštini grada podnese predlog za izbor novog člana Gradskog veća, koja istovremeno donosi odluku o razrešenju i o izboru.
Na sednicama Skupštine grada i njenih radnih tela Gradsko veće predstavlja gradonačelnik, zamenik gradonačelnika i drugi članovi Gradskog veća.
Gradsko veće preko gradonačelnika ili lica koje on ovlasti, na sednicama Skupštine grada i njenih radnih tela: izlaže svoje stavove o pitanjima koja su na dnevnom redu tih sednica, kao i stavove i objašnjenja prilikom pretresa predloga gradonačelnika, može predložiti da se pretrese određeno pitanje i po njemu zauzme stav ili da se odloži donošenje određenog akta ili pretresanja određenog pitanja dok gradonačelnik ili Veće o tom aktu, odnosno pitanju ne zauzme stav, a najkasnije u roku od 8 dana.
Gradonačelnik ili član Gradskog veća koga on ovlasti daje odgovore na odbornička pitanja i može zahtevati da njegovo obrazloženje o nekom pitanju bude saslušano.
Gradonačelnik može odrediti u svoje ime ili u ime Gradskog veća izvestioca za davanje stručnih i drugih objašnjenja na sednicama Skupštine i njenih radnih tela povodom razmatranja predloga gradonačelnika, kao i razmatranja drugih pitanja.
Gradonačelnik na svoju inicijativu ili na zahtev Skupštine grada podnosi izveštaj o izvršenju budžeta opštine, izvršenju drugih svojih poslova ili o radu Gradskog veća.
Izveštaj o svom radu i radu Gradskog veća gradonačelnik podnosi najmanje jednom godišnje.
Gradonačelnik se može izjasniti o svakom predlogu koji on nije pokrenuo u Skupštini grada, a obavezno se izjašnjava o pitanjima koja se tiču rada organa grada i organizacija čiji je osnivač grad, kao i drugim pitanjima od značaja za njegov rad.
Gradonačelnik ima pravo da povuče predlog odluke ili drugog akta koji je podneo Skupštini grada sve do zaključenja pretresa po tom predlogu.
Odnos Gradskog veća prema Gradskoj upravi i organizacijama
Gradonačelnik i Gradsko veće daju smernice i zauzimaju načelne stavove za izvršavanje odluka, drugih propisa i opštih akata, ali se isti ne mogu odnositi na postupanje u upravnim stvarima.
Gradonačelnik i Gradsko veće mogu naložiti Gradskoj upravi da u određenom roku donese propise ili preduzme radnju za koju je ovlašćena ili podnese izveštaj o pojedinim pitanjima sa odgovarajućim predlozima.
Akt o organizaciji Gradske uprave donosi Skupština grada na predlog Gradskog veća.
Akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave i gradskog pravobranilaštva usvaja Gradsko veće na predlog načelnika Gradske uprave.
Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između Gradske uprave i drugih preduzeća, organizacija i ustanova kad na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka.
Gradsko veće u vršenju poslova iz svoje nadležnosti donosi: odluke, pravilnike, programe, rešenja, zaključke, uputstva, naredbe, preporuke i druga akta u skladu sa zakonom i Statutom grada.
Odlukom se na opšti način uređuju pitanja iz nadležnosti Gradskog veća.
Pravilnikom se bliže razrađuju pojedine odredbe zakona i drugih propisa, kao i internih akata koje donosi Skupština grada.
Rešenjem se imenuje, obrazuje, utvrđuje, određuje neka pravna stvar, i odlučuje o pojedinačnim pravima i obavezama pojedinih subjekata.
Zaključkom se preciziraju stavovi odnosno opredeljenja, mišljenja, konstatacije, nalozi, zaduženja i ovlašćenja, povodom razmatranja određenih pitanja.
Uputstvom se propisuje način rada i vršenja poslova organa Grada, preduzeća, ustanova ili drugih organizacija u izvršavanju pojedinih odredbi odluka i drugih propisa.
Naredbom se radi izvršavanja pojedinih odredaba odluka i drugih propisa naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.
Stupanjem na snagu Odluke o Gradskom veću grada Prokuplja prestaje da važi Odluka o Opštinskom veću opštine Prokuplje ("Sl. list opštine Prokuplje", br.15/2012 i 44/2014).
Ova odluka stupa na snagu u roku od osam dana od dana objavljivanja, a ista će se objaviti u "Službenom listu Grada Prokuplja".