ODLUKAO PIJACAMA("Sl. list grada Vršca", br. 15/2018) |
Ovom odlukom propisuju se uslovi i način obavljanja komunalne delatnosti upravljanja pijacama i pružanja usluga na njima, na teritoriji grada Vršca.
Upravljanje pijacama je komunalno opremanje, održavanje objekata na pijacama (pijačnog prostora, uključujući i kioske i tezge na otvorenom prostoru) davanje u zakup tezgi na pijacama i organizacija delatnosti na zatvorenim i otvorenim prostorima koji su namenjeni za obavljanje prometa poljoprivredno-prehrambenih i drugih proizvoda.
PIJACA u smislu ove odluke je prostor određen planskim aktom, namenjen i komunalno opremljen za obavljanje prometa poljoprivredno-prehrambenih i drugih proizvoda, vršenje usluga u prometu robe, čije se održavanje, opremanje i korišćenje vrši u skladu sa ovom odlukom.
Pijace iz stava 1. ovog člana su zelena pijaca i pijace posebnih namena:
1. "ZELENA PIJACA" je prostor određen planskim aktom, namenjen i komunalno opremljen za obavljanje prometa na malo poljoprivredno-prehrambenih proizvoda (svežeg i sušenog voća, povrća, šumskih plodova, jaja), cveća, ukrasnog i lekovitog bilja, sadnog materijala, ukrasnih jelki, omota za pakovanje namirnica, neprehrambenih proizvoda, zanatskih radnji i domaće radinosti kao i mesa i mesnih prerađevina i mleka i mlečnih proizvoda i to u posebnom delu pijace koji je opremljen za te namene.
Agriko pijaca je zelena pijaca.
2. "KVANTAŠKA PIJACA" je prostor određen planskim aktom, namenjen i komunalno opremljen za obavljanje prometa na malo poljoprivredno-prehrambenih proizvoda (voća, povrće, jaja) sa tezgi, kontejnera, boksova i drugih sličnih objekata namenjenih za parkiranje vozila i prikolica iz kojih se vrši prodaja.
3. "STOČNA PIJACA" je prostor određen planskim aktom, namenjen i komunalno opremljen za obavljanje prometa živom stokom, živinom i stočnom hranom.
4. "ROBNA PIJACA" je prostor određen planskim aktom, namenjen i komunalno opremljen za obavljanje prometa na malo neprehrambenih proizvoda, dozvoljenih Zakonom, polovne - upotrebljavane robe (odeća, obuća" razni kućni predmeti, auto delovi, motori i njihovi delovi, električni aparati i druga slična roba).
5. "AUTO PIJACA" je prostor određen planskim aktom, namenjen i komunalno opremljen za obavljanje prometa polovnim putničkim i teretnim vozilima, motociklima, kao i polovnim rezervnim auto-delovima i priborom.
Vašari se obavljaju na mestima koja su predviđena planskim dokumentom i uređena, na način i u vreme koje odredi Gradsko veće Grada Vršca.
Upravljanje pijacama na području naseljenog mesta Vršac obavlja Javno komunalno preduzeće Drugi oktobar Vršac (u daljem tekstu: preduzeće).
Nadležni organ mesne zajednice u seoskim naseljima može odrediti deo javne površine za zelenu pijacu, ako to nije određeno regulacionim planom toga naselja.
U slučaju iz stava 2. ovog člana, mesna zajednica stara se o uređivanju i održavanju zelene pijace u svom mestu.
II UREĐENJE PIJAČNOG PROSTORA I OPREMANJE PIJACE
U skladu sa planskim aktom, pijaca ima određen broj stalnih objekata i prostor na kome se raspoređuju pijačni objekti i oprema koja ima odgovarajuću infrastrukturu.
Stalni objekat na pijaci gradi se u skladu sa planskim aktom i propisima o izgradnji objekata, a njegova namena određuje se uz saglasnost preduzeća.
Stalni objekat mora biti infrastrukturno opremljen (struja, voda, kanalizacija i sl.)
Preduzeće je dužno da pijacu opremi potrebnim brojem i vrstom pijačnih objekata u zavisnosti od vrste pijace.
Pijačni objekat je:
1. kiosk i drugi montažno-demontažni objekat;
2. tezga, vitrina, ram, boks.
Pijačni objekat mora ispunjavati minimalno tehničke uslove utvrđene Zakonom.
Pijačni objekat iz stava 2. tačka 1. ovog člana može postaviti i drugo lice, uz pribavljenu pismenu saglasnost preduzeća.
Ovako postavljen pijačni objekat u svemu mora ispunjavati uslove iz stava 2. ovog člana.
Pijačni objekat postavljen bez saglasnosti preduzeća, vlasnik je dužan da ukloni po nalogu nadležnog organa.
Postavljanje i raspoređivanje pijačnih objekata, se vrši na osnovu Plana postavljanja pijačnih objekata, koji sadrži izgled, tip, vrstu i raspored pijačnih objekata.
Plan postavljanja pijačnih objekata donosi preduzeće.
Plan postavljanja pijačnih objekata mora biti istaknut na ulazu u pijačni prostor.
Preduzeće je dužno da pijačni objekat postavi i rasporedi na način kojim se obezbeđuje funkcionalnost i estetski izgled pijace i omogući građanima nesmetani prolaz i kupovinu, kao i pristup vozilima za hitne intervencije (policija, vatrogasno vozilo, hitna pomoć).
Svaki pijačni objekat mora biti numerisan, sa vidno istaknutom numeracijom na samom pijačnom objektu, a u svemu prema Planu postavljanja pijačnih objekata.
Rasporedom pijačnih objekata na zelenoj pijaci, mora se obezbediti fizički odvojen prostor za prodaju poljoprivredno-prehrambenih proizvoda i prostor za prodaju neprehrambenih proizvoda i vršenje zanatskih usluga.
Rasporedom pijačnih objekata na robnoj pijaci, mora se obezbediti fizički odvojen prostor za prodaju polovne-upotrebljene robe (odeća, obuća, razni kućni predmeti, auto delovi, motori i njihovi delovi, električni aparati i druga slična roba) od prostora za prodaju neprehrambenih proizvoda, dozvoljenih Zakonom.
Fizički odvojeni prostori moraju se vidno obeležiti, isticanjem natpisa sa namenom pijačnog prostora.
Objekat (stalni i pijačni) koji se nalazi na pijačnom prostoru, mora ispunjavati sanitarno higijensko-tehničke uslove propisane zakonom za objekte određene namene.
Zabranjeno je vršiti prodaju, izlaganje proizvoda životinjskog porekla, mlečnih proizvoda van objekta određenog za tu namenu.
Pijačni prostor mora biti ograđen, uređen i popločan čvrstim materijalom koji se lako održava.
Pijačni prostor mora imati poseban ulaz za transportna vozila i poseban ulaz za potrošače.
Zabranjeno je postavljanje pijačnih objekata, izlaganje i prodaja robe na ulazima u pijačni prostor, kao i na svim ostalim prostorima koji nisu određeni Planom postavljanja pijačnih objekata iz člana 7. ove odluke.
Preduzeće je dužno da obezbedi dovoljan broj posebnih prostorija sa sanitarnim uređajima, opremom i priborom za nesmetan rad inspekcijskih službi i policije.
Preduzeće je dužno da na zelenoj pijaci obezbedi:
1. javnu vagu za tačno merenje u ispravnom stanju, za proveru mere kupljene robe,
2. potreban broj korpi, sudova za smeće i vidno označenih sudova za odlaganje proizvoda životinjskog porekla koji su isključeni iz prometa,
3. ispravnost rashladnih vitrina i klima uređaja,
4. dovoljne količine vode za pranje pijace i vode za piće radi polivanja i osvežavanja poljoprivredno-prehrambenih proizvoda,
5. WC na pijaci, koji je u funkcionalnom stanju i
6. oglasnu tablu.
Održavanje pijaca je obavljanje svih poslova kojima se obezbeđuje nesmetano obavljanje prometa i vršenja usluga u prometu robe, a naročito:
1. svakodnevno pranje i čišćenje pijace,
2. obezbeđenje i čuvanje pijace,
3. naplata naknade za korišćenje objekata, opreme i pijačnog prostora,
4. održavanje javnog kantara i
5. održavanje objekata komunalne infrastrukture (javne česme, javnog WC-a, hidranata, instalacije vodovoda i kanalizacije, ograde, pijačnog platoa i slično).
Održavanje pijaca obavlja se u skladu sa godišnjim programom održavanja pijaca (u daljem tekstu: Program).
Program donosi Preduzeće najkasnije do 31. decembra tekuće godine za narednu godinu.
Program sadrži vrstu, obim, dinamiku radova kako na tekućem, tako i na investicionom održavanju.
Program u delu održavanja Agriko pijace naročito sadrži:
1. planirane prihode od naplate operativnih troškova za korišćenje poslovnog prostora i objekata na pijaci i druge prihode,
2. planirane rashode za tekuće održavanje pijace, troškove energenata, troškove zarada zaposlenih, troškove obezbeđenja objekta, i druge troškove koji nastaju radom pijace.
Saglasnost na Program daje Gradsko veće.
Preduzeće je dužno da propiše Pijačni red pijace na koji saglasnost daje gradsko veće.
Preduzeće je dužno da Pijačni red istakne na oglasnoj tabli pijace.
Korisnik pijačnog prostora, objekata i opreme, kao i građani dužni su da se na pijacama pridržavaju propisanog Pijačnog reda.
Preduzeće stara se o održavanju pijačnog reda, a putem ovlašćenih radnika.
Ovlašćeni radnik upozoriće korisnika pijačnog prostora, objekata, odnosno opreme, kao i građanina, na obavezu poštovanja Pijačnog reda i po potrebi obavestiti nadležnu inspekciju i policiju radi preduzimanja odgovarajućih mera iz njihove nadležnosti.
Na pijacama se naročito zabranjuje:
1. neovlašćeno postavljanje i raspoređivanje pijačnih objekata;
2. obavljanje delatnosti koje se ne mogu obavljati na pijacama, shodno Odluci o pijacama i drugim propisima,
3. kupovina ili prodaja proizvoda na veliko, osim ukoliko pijaca nema takvu namenu,
4. prodaja stoke van stočne pijace,
5. nuđenje, prodaja, kupovina ili preuzimanje proizvoda, van za to određenih mesta na pijaci,
6. izlaganje prodaji zaklane prasadi, jagnjadi i živine na mestima koja nisu predviđena za izlaganje prodaji iste,
7. izlaganje prodaji hleba i peciva, mesa i mesnih prerađevina, mleka i mlečnih proizvoda, van za to određenih mesta za prodaju na pijaci,
8. bacanje otpadaka, pokvarene robe i drugog smeća van sudova postavljenih za sakupljanje smeća,
9. uvođenje pasa bez povodca na pijačni prostor,
10. konzumiranje alkoholnog pića izvan za to namenjenog prostora,
11. pranje prodajnog mesta, uređaja i sudova vodom koja nije upotrebljiva za piće,
12. osvežavanje poljoprivredno-prehrambenih proizvoda vodom neupotrebljivom za piće,
13. dodirivanje namirnica koje se upotrebljavaju za ishranu u neprerađenom stanju
14. pljuvanje na tlo ili zagađivanje pijačnog prostora na bilo koji način,
15. loženje vatre na otvorenom pijačnom prostoru,
16. neovlašćeno sakupljanje kostiju i drugih otpadaka,
17. držanje ambalaže ispred prodajnih mesta i oko njih, na prolazima, saobraćajnicama i krovovima objekta,
18. sedenje na tezgama i drugim objektima za izlaganje proizvoda,
19. spavanje i zadržavanje na pijaci bez potrebe, po završetku radnog vremena pijace,
20. kretanje vozila po pijačnom prostoru u poslovno vreme pijace bez posebnog odobrenja preduzeća koje održava pijacu,
21. izdavanje na korišćenje pijačnog prostora nakupcima i preprodavcima i
22. vršenje svake druge radnje kojom se narušava Pijačni red i higijena na pijaci.
Preduzeće je dužno da:
1. održava u urednom i ispravnom stanju objekte komunalne infrastrukture,
2. obezbedi čišćenje, pranje i uređenje pijačnog prostora svakog dana po isteku radnog vremena pijace,
3. uklanja sneg i led sa pijačnih komunikacija i oko pijačnih objekata,
4. redovno održava u čistom stanju sanitarne objekte i uređaje, a po završetku radnog vremena pijace, obezbedi da se dezinfikuju tezge na kojima se vrši prodaja mlečnih proizvoda, testenine i živine.
Radno vreme pijace propisuje preduzeće u okviru pijačnog reda.
IV KORIŠĆENJE OBJEKATA, OPREME I PROSTORA NA PIJACAMA
Za korišćenje stalnog i pijačnog objekta na Agriko pijaci korisnici plaćaju operativne troškove čiju visinu utvrđuje Preduzeće.
Prodajna mesta na robnoj pijaci izdaju se u zakup po cenama utvrđenim Cenovnikom koji donosi Preduzeće.
Na visinu operativnih troškova iz stava 1. ovog člana, na Cenovnik iz stava 2. ovog člana i na iznose operativnih troškova i cene iz člana 26. stav 1. ove Odluke, saglasnost daje Skupština Grada.
Preduzeće daje na korišćenje, dnevno ili duži vremenski period, pravnom ili fizičkom licu, stalne i pijačne objekte, kao i opremu.
Postupak davanja na korišćenje stalnih, odnosno pijačnih objekata utvrđuje preduzeće posebnim aktom.
Stalni, odnosno pijačni objekat, kao i oprema daje se na osnovu ugovora o zakupu, koji zaključuje preduzeće i korisnik stalnog odnosno pijačnog objekta (pravno ili fizičko lice), izuzev za individualne poljoprivrednike i članove njihovog porodičnog domaćinstva.
Ugovor o zakupu iz člana 22. ove odluke zaključuje se u pisanoj formi.
Ugovor o zakupu obavezno sadrži:
1. podatke o korisniku,
2. podatke iz Plana postavljanja tezgi,
3. vreme zakupa,
4. namena stalnog, odnosno pijačnog objekta,
5. visina naknade za korišćenje stalnog, odnosno pijačnog objekta utvrđene na mesečnom nivou, sa rokom za uplatu iste,
6. obavezu osnivanja radnje i otpočinjanja obavljanja delatnosti u roku koji ne može biti duži od 30 (trideset) dana od dana zaključenja ugovora o zakupu,
7. zabranu korisnika da pravnim poslom prenese pravo korišćenja stalnog, odnosno pijačnog objekta na drugo lice, izuzev u slučaju kad osnivač radnje prestane sa radom, a član porodičnog domaćinstva preuzme radnju i nastavi sa radom i
8. druga pitanja od značaja za korišćenje stalnog, odnosno pijačnog objekta.
Zakup po Ugovoru iz člana 23. ove odluke, preduzeće je u obavezi da otkaže u sledećim slučajevima:
1. kada korisnik stalnog, odnosno pijačnog objekta ne ispuni rok za osnivanje radnje iz člana 23. stav 2. tačka 6.,
2. kada korisnik stalnog, odnosno pijačnog objekta ne otpočne obavljanje delatnosti u ugovorenom roku,
3. kada korisnik stalnog odnosno pijačnog objekta izvrši trajno odjavljivanje radnje,
4. kada korisnik stalnog, odnosno pijačnog objekta pravnim poslom prenese pravo korišćenja stalnog, odnosno pijačnog objekta na drugo lice,
5. kada korisnik stalnog, odnosno pijačnog objekta koristi stalni, odnosno pijačni objekat suprotno ugovorenoj nameni,
6. kada korisnik stalnog, odnosno pijačnog objekta ne izmiri ugovorenu naknadu za korišćenje stalnog, odnosno pijačnog objekta u ugovorenom roku,
7. i u drugim slučajevima utvrđenim ugovorom.
Nije dozvoljeno ponovno zaključenje ugovora sa korisnikom pijačnog objekta koji je imao zaključen ugovor o zakupu a nije ispunio obavezu osnivanja radnje i otpočinjanja obavljanja delatnosti u roku propisanom tim ugovorom u smislu člana 23. stav 2. tačka 6.
Preduzeće je u obavezi da vodi službenu evidenciju o korisnicima stalnih, odnosno pijačnih objekata.
Preduzeće je dužno da na zahtev komunalne inspekcije, službenu evidenciju iz stava 1. ovog člana dostavi u roku od sedam dana.
Preduzeće je u obavezi da redovno izveštava komunalnu inspekciju o nastalim promenama a najmanje jedanput u roku od trideset dana od poslednje nastale promene.
Individualni poljoprivrednici i članovi njihovog porodičnog domaćinstva uz dokaz da su obveznici poreza na prihod od poljoprivrede, mogu pijačni objekat koristiti jednodnevno uz plaćanje utvrđenog iznosa operativnih troškova odnosno cene.
Za jednodnevno korišćenje pijačnih objekata ne zaključuje se ugovor o zakupu iz člana 22. ove odluke.
Operativne troškove odnosno cenu iz člana 26. stav 1. ove Odluke naplaćuje preduzeće preko ovlašćenog lica o čemu izdaje potvrdu.
Preduzeće je dužno da Gradskom veću dostavlja polugodišnje finansijske izveštaje o radu Agriko pijace i to najkasnije do 25. jula za prvu polovinu tekuće godine odnosno za drugu polovinu tekuće godine do 25. januara naredne godine.
Korisnik stalnog i pijačnog objekta dužan je da:
1. na vidnom mestu istakne firmu pod kojom posluje, u skladu sa zakonom,
2. objekat redovno koristi za prodaju robe, odnosno vršenje zanatskih usluga u okviru radnog vremena pijace,
3. održava objekat u ispravnom, urednom i čistom stanju.
Korisnik pijačnog objekta ne sme:
1. objekat ili prostor u celini ili njegov deo da ustupi drugom korisniku,
2. menjati namenu objekata ili prostora bez promene ugovora sa preduzećem,
3. koristi stalni, odnosno pijačni objekat kada izvrši privremenu odjavu radnje na neodređeno vreme, počev od datuma odjavljivanja radnje, odnosno kada izvrši privremenu odjavu radnje na određeno vreme - u periodu za koji je radnja odjavljena.
Prodavac robe na pijaci dužan je da svakoj robi istakne maloprodajnu cenu na vidnom mestu i da po toj ceni prodaje izloženu robu.
Prodavac robe na pijaci je dužan da robu tačno meri, a na zahtev kupca izvrši kontrolu merenja na javnom kantaru.
Prodavac robe na pijaci dužan je da po završetku radnog vremena pijace, počisti pijačni prostor koji koristi i da otpatke i drugo smeće smesti u sudove postavljene za ovu svrhu.
Ukoliko prodavac ne postupi u skladu sa obavezama utvrđenim ovim članom može u se uskratiti dalje korišćenje pijačnog objekta.
VI SREDSTVA ZA OBAVLJANJE KOMUNALNE DELATNOSTI
Sredstva za obavljanje komunalne delatnosti upravljanja pijacama obezbeđuju se iz cene komunalne usluge, odnosno operativnih troškova koje plaćaju zakupci, odnosno korisnici pijaca.
VII POSTUPANJE I OVLAŠĆENJA JEDINICE LOKALNE SAMOUPRAVE U SLUČAJU PREKIDA U OBAVLJANJU KOMUNALNE DELATNOSTI
Ako dođe do poremećaja ili prekida u obavljanju poslova upravljanja pijacom usled više sile ili drugih razloga koji se nisu mogli predvideti, odnosno sprečiti, preduzeće je obavezno da odmah, bez odlaganja, preduzme mere na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida, i to:
- radno angažuje zaposlene na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno razloga zbog kojih je došlo do prekida u obavljanju poslova upravljanja pijacom;
- hitno popravi i zameni instalacije i uređaje kojima se obezbeđuje obavljanje poslova, kao i zaštiti komunalne objekte i uređaje od daljih kvarova ili havarija i
- preduzme i druge mere koje utvrdi Gradsko veće.
U slučajevima iz člana 32. ove Odluke preduzeće je obavezno da istovremeno sa preduzimanjem mera obavesti Gradsko veće o razlozima poremećaja ili prekida, kao i o preduzetim merama.
Kada Gradsko veće primi obaveštenje, dužno je da bez odlaganja:
1. naredi mere za zaštitu komunalnih objekata koji su ugroženi, kao i druge imovine;
2. predloži mere za otklanjanje nastalih posledica i druge potrebne mere u cilju obavljanja komunalne delatnosti;
3. angažuje drugo preduzeće ili preduzetnika da obavlja poslove upravljanja pijacom do otklanjanja poremećaja, i
4. utvrdi razloge i eventualno odgovornost za poremećaj, odnosno prekid u obavljanju delatnosti, kao i odgovornost za naknadu eventualne štete.
U slučaju prekida u obavljanju poslova koji se odnose na upravljanje pijacom usled štrajka, preduzeće je obavezno da obezbedi minimum procesa rada u skladu sa aktom osnivača.
Kad takav akt nije donet, mogu se preduzeti posebne mere utvrđene Zakonom o komunalnim delatnostima ako bi usled toga mogla da nastupi neposredna opasnost ili izuzetno teške posledice za život i zdravlje ljudi i bezbednost ljudi i imovine, ili drugih neophodnih uslova za život i rad korisnika ove komunalne usluge.
VIII IZJAŠNJAVANJE KORISNIKA KOMUNALNIH USLUGA O KVALITETU USLUGA
Preduzeće je dužno da jednom godišnje sprovede postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja usluga (u daljem tekstu: Izjašnjavanje) u trajanju od najmanje 30 dana.
Javni poziv za izjašnjavanje iz stava 1. ovog člana, preduzeće objavljuje u sredstvima javnog informisanja, u elektronskom obliku na internet stranici preduzeća i na internet stranici grada Vršca.
Izjašnjavanje se može organizovati i elektronskim putem.
Preduzeće je dužno da u roku od 15 dana od dana završetka izjašnjavanja dostavi Gradskom veću izveštaj o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga.
Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika komunalnih usluga takvi da većina korisnika nije zadovoljna pruženom komunalnom uslugom preduzeća, Gradska uprava u sastavlja Nacrt mera za otklanjanje nedostataka navedenih u izjašnjavanju korisnika i zajedno sa Izveštajem o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pruženih usluga preduzeća, dostavljaju Gradskom veću grada Vršca.
Gradsko veće grada Vršca donosi mere za otklanjanje navedenih nedostataka, sa rokom za preduzimanje mera radi otklanjanja nedostataka, koji ne može biti duži od 90 dana.
Gradsko veće grada Vršca dostavlja usvojene mere za otklanjanje navedenih nedostataka Skupštini grada Vršca, radi obaveštavanja.
Nadzor nad primenom ove Odluke vrši Gradska uprava.
Inspekcijski nadzor nad sprovođenjem ove Odluke vrši komunalni inspektor.
U vršenju inspekcijskog nadzora komunalni inspektor ovlašćen je da:
1. kontroliše da li se komunalna delatnost obavlja na način utvrđen ovom Odlukom,
2. kontroliše stanje komunalnih objekata,
3. kontroliše da li se komunalna usluga pruža u skladu sa odredbama ove odluke,
4. naredi uklanjanje stvari i drugih predmeta sa površine pijace ako su oni tu postavljeni suprotno odredbama ove odluke,
5. naredi izvršenje utvrđenih obaveza i preduzimanje mera za otklanjanje nedostataka,
6. izdaje prekršajni nalog
7. obavesti drugi organ ako postoje razlozi za preduzimanje mera za koje je taj organ nadležan i
8. preduzima i druge mere i radnje u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Novčanom kaznom u iznosu od 50.000,00 dinara kazniće se za prekršaj preduzeće ako:
1. postupi suprotno odredbi člana 7. ove Odluke;
2. ne postupi po odredbama člana 13. ove Odluke;
3. ne postupi po odredbi člana 15. stav 1. i 2. ove Odluke;
4. ne postupi po odredbi člana 18. ove Odluke;
5. ne postupi po odredbi člana 28. ove Odluke;
6. ne postupi po odredbi člana 32. ove Odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u preduzeću novčanom kaznom u iznosu od 10.000 dinara.
Novčanom kaznom u iznosu od 40.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:
1. postupa suprotno odredbi člana 10. stav 2. ove Odluke;
2. postupa suprotno odredbi člana 11. stav 3. ove Odluke;
3. postupa suprotno zabranama iz člana 17. ove Odluke;
4. postupi suprotno članu 30. ove Odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u iznosu od 10.000 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u iznosu od 20.000 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice novčanom kaznom u iznosu od 10.000 dinara.
Preduzeće je dužno da uskladi poslovanje na pijacama sa odredbama ove odluke u roku od 90 (devedeset) dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o pijacama ("Sl. list opštine Vršac", br. 9/2012 i 10/2009).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Vršca".
Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka kako je objavljeno u "Sl. listu grada Vršca", br. 15/2018.