UREDBA
O UTVRĐIVANJU DRŽAVNOG PROGRAMA OBNOVE JAVNIH OBJEKATA U JAVNOJ SVOJINI U SEKTORIMA OBRAZOVANJA, ZDRAVSTVA I SOCIJALNE ZAŠTITE

("Sl. glasnik RS", br. 26/2016, 100/2016, 104/2017, 37/2018 i 8/2019)

Član 1

Ovom uredbom utvrđuje se Državni program obnove javnih objekata u javnoj svojini u sektorima obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite, koji se odnosi na objekte oštećene ili porušene usled dejstva poplava.

Član 2

Državni program obnove javnih objekata u javnoj svojini u sektorima obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite odštampan je uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.

Član 3

Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Samostalni član Uredbe o izmeni
Uredbe o utvrđivanju Državnog programa obnove javnih objekata u javnoj svojini u sektorima obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite

("Sl. glasnik RS", br. 104/2017)

Član 2

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

DRŽAVNI PROGRAM OBNOVE JAVNIH OBJEKATA
U JAVNOJ SVOJINI U SEKTORIMA OBRAZOVANJA, ZDRAVSTVA I SOCIJALNE ZAŠTITE

1. Oblast u kojoj se sprovode mere i teritorija na kojoj se sprovode mere

Državni program se odnosi na obnovu i izgradnju javnih objekata u javnoj svojini u sektorima obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite koji su oštećeni odnosno porušeni usled dejstva poplava, u skladu sa članom 3. Zakona o obnovi nakon elementarne i druge nepogode ("Službeni glasnik RS", broj 112/15 - u daljem tekstu: Zakon).

Mere utvrđene ovim programom sprovode se na delu teritorije Republike Srbije u jedinicama lokalne samouprave koje su obuhvaćene Odlukom Vlade o proglašenju elementarne nepogode ("Službeni glasnik RS", broj 24/16), i Odlukom o proglašenju elementarne nepogode na teritoriji Republike Srbije ("Službeni glasnik RS", broj 26/16).

2. Analiza zatečenog stanja i nastale štete i sagledavanje mogućih daljnih štetnih posledica

Na osnovu podataka dobijenih od nadležnih organa jedinica lokalnih samouprava, obrazovnih ustanova, zdravstvenih ustanova i ustanova socijalne zaštite i provere podataka na terenu procenjeno je da je oštećeno, odnosno porušeno ukupno 30 objekata u sva tri sektora. Ustanovljeno je da je poplavni talas naneo ozbiljna oštećenja na ovim javnim objektima i da se poplavna voda u objektima zadržala više dana. Poplave su ugrozile rad ustanova odnosno javnih objekata koji su predmet ovog programa. Korisnici, zaposleni i sami javni objekti bili su u pojedinim opštinama direktno bezbednosno ugroženi, a u nekima je obavljanje njihove delatnosti moralo biti prekinuto zbog direktne ili potencijalne opasnosti. Po prestanku neposrednog dejstva elementarne nepogode, Vlada će, u skladu sa članom 5. Zakona, proglasiti da je elementarna nepogoda prestala. S obzirom na činjenicu da elementarna nepogoda u trenutku donošenja ovog programa i dalje traje, u skladu sa konačno utvrđenom štetom na javnim objektima u javnoj svojini u sektorima obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite, ovaj program obnove će se, po potrebi, izmeniti ili dopuniti.

3. Mere koje treba preduzeti

Mere koje treba preduzeti radi obnove, odnosno sanacije posledica poplava na javnim objektima u javnoj svojini u sektorima obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite, u jedinicama lokalne samouprave koje su obuhvaćene Odlukom o proglašenju elementarne nepogode su:

- prethodni i pripremni radovi i aktivnosti na izradi tehničke dokumentacije (predmeri, predračuni i projekti i prijava radova nadležnim opštinskim građevinskim inspekcijama i dr. aktivnosti), za radove na obnovi ovih objekata, u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji ("Službeni glasnik RS", br. 72/09, 81/09 - ispravka, 64/10 - US, 24/11, 121/12, 42/13 - US, 50/13 - US, 98/13 - US, 132/14 i 145/14);

- dobijanje lokacijske i građevinske dozvole za izgradnju porušenih objekata.

4. Način i obim sprovođenja mera i kriterijumi za sprovođenje

Organi koji učestvuju u pripremi i realizaciji obnove nastojaće da proces obnove javnih objekata u javnoj svojini u sektorima obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite podrazumeva izgradnju boljeg sistema koji će navedene objekte i društvo u celini činiti otpornijim na elementarne i druge nepogode.

Prilikom obnove odnosno sanacije javnih objekata u javnoj svojini u sektorima obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite, posebno će se voditi računa o potrebama osoba sa invaliditetom, deci i starijim osobama omogućavajući im nesmetan pristup, kretanje i boravak, odnosno korišćenje navedenih objekata.

Način sprovođenja mera na otklanjanju i sanaciji šteta na javnim objektima u javnoj svojini u sektorima obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite je:

- izrada projektno-tehničke dokumentacije za izgradnju;

- izrada predmera i predračuna potrebnih radova po pozicijama radova za svaki objekat ponaosob za objekte na kojima se vrši obnova;

- na osnovu urađene tehničke dokumentacije treba uraditi konkursnu dokumentaciju za sprovođenje postupka javnih nabavki za izbor najpovoljnijeg ponuđača za izvođenje radova, sprovesti postupak za izbor izvođača radova u najkraćem vremenskom periodu, zaključiti ugovore za izvođenje, u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama ("Službeni glasnik RS", br. 124/12, 14/15 i 68/15) i pristupiti izvođenju radova.

Jedinica lokalne samouprave, po dobijanju obaveštenja o prihvatanju projekta obnove od strane Kancelarije za upravljanje javnim ulaganjima (u daljem tekstu: Kancelarija), pokreće i sprovodi postupak javne nabavke i zaključuje ugovor sa izvođačem radova i pružaocem usluge stručnog nadzora. Jedinica lokalne samouprave dužna je da redovno o svim fazama realizacije projekta obnove javnih objekata u javnoj svojini izveštava Kancelariju, u skladu sa ugovorom kojim se uređuju prava i obaveze u realizaciji projekta, zaključenim između Kancelarije i jedinice lokalne samouprave.

Jedinica lokalne samouprave dostavlja Kancelariji, radi plaćanja, potpisan i overen zahtev za plaćanje sa dokumentacijom o realizaciji ugovora (privremene i okončanu situaciju, fakture, bankarske garancije i drugo) i izveštajem stručnog nadzora.

Kancelarija vrši plaćanje izvođaču radova po prethodno ispostavljenim i odobrenim situacijama, a u skladu sa navedenim uslovima iz ovog odeljka.

5. Redosled sprovođenja mera

Prioritet i obim izvođenja radova na otklanjanju posledica poplava na javnim objektima u javnoj svojini u sektorima obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite biće definisan na osnovu stepena oštećenja pojedinačnih objekata i potrebe za obnovom istih radi omogućavanja normalnog funkcionisanja navedenih objekata.

6. Rokovi za sprovođenje mera

Rok za sprovođenje mera i aktivnosti na obnovi javnih objekata u javnoj svojini u sektorima obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite je do marta 2017. godine. Obnovu objekata u sektoru obrazovanja sprovesti u skladu sa školskim kalendarom. U slučaju da pojedini radovi na obnovi javnih objekata u javnoj svojini u sektorima obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite ne budu završeni u gorenavedenom roku zbog nedostatka finansijsih sredstava ili nekih drugih objektivnih i opravdanih razloga, isti se mogu realizovati, uz saglasnost Kancelarije za upravljanje javnim ulaganjima, i posle ovog roka.

7. Organi državne uprave nadležni za koordinaciju i nosioci sprovođenja pojedinih mera i aktivnosti

Kancelarija za upravljanje javnim ulaganjima je nadležna za koordinaciju aktivnosti na realizaciji ovog programa obnove u saradnji sa ministarstvima nadležnim za obrazovanje, zdravstvo i socijalnu zaštitu.

8. Procena potrebnih finansijskih sredstava i izvor finansiranja

Sredstva za sprovođenje ove uredbe u iznosu od 200.000.000,00 dinara (sa PDV) predstavljaju dodatna sredstva koja se obezbeđuju iz tekuće budžetske rezerve u okviru budžeta Republike Srbije za 2017. godinu ("Službeni glasnik RS", broj 99/16) i raspoređuju se u okviru Razdela 3 - Vlada, Glava 3.23 Kancelarija za upravljanje javnim ulaganjima, Program 1511 - Obnova i izgradnja objekata javne namene i saniranje posledica elementarne nepogode, Funkcija 110 - izvršni i zakonodavni organi, finansijski i fiskalni poslovi i spoljni poslovi, Izvor finansiranja 01, Programska aktivnost 0002 - Koordinacija poslova nakon elementarne i druge nepogode, Ekonomska klasifikacija 463 - transferi ostalim nivoima vlasti u iznosu od 200.000.000,00 dinara.

Sredstva za sprovođenje mera i aktivnosti na obnovi javnih objekata u javnoj svojini u sektorima obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite, koje se, uz saglasnost Kancelarije za upravljanje javnim ulaganjima, realizuju u 2018. godini obezbeđena su u Zakonu o budžetu Republike Srbije za 2018. godinu ("Službeni glasnik RS", broj 113/17) u iznosu od 100.000.000,00 dinara (sa PDV) u okviru Razdela 3 - Vlada, Glava 3.22 - Kancelarija za upravljanje javnim ulaganjima, Program 1511 - Obnova i izgradnja objekata javne namene i saniranje posledica elementarne nepogode, Funkcija 110 - Izvršni i zakonodavni organi, finansijski i fiskalni poslovi i spoljni poslovi, Programska aktivnost 0002 - Koordinacija poslova nakon elementarne i druge nepogode, aproprijacija ekonomska klasifikacija 484 - naknada štete za povrede ili štetu nastalu usled elementarnih nepogoda ili drugih prirodnih uzroka.

Dodatna sredstva za sprovođenje mera i aktivnosti na obnovi javnih objekata u javnoj svojini u sektorima obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite koje se, uz saglasnost Kancelarije za upravljanje javnim ulaganjima, realizuju u 2019. godini obezbeđena su u Zakonu o budžetu Republike Srbije za 2019. godinu ("Službeni glasnik RS", broj 95/18) u iznosu od 34.700.000,00 dinara (sa PDV) u okviru Razdela 3 - Vlada, Glava 3.22 - Kancelarija za upravljanje javnim ulaganjima, Program 1511 - Obnova i izgradnja objekata javne namene i saniranje posledica elementarne nepogode, Funkcija 110 - Izvršni i zakonodavni organi, finansijski i fiskalni poslovi i spoljni poslovi, Programska aktivnost 0002 - Koordinacija poslova nakon elementarne i druge nepogode, aproprijacija ekonomska klasifikacija 484 - naknada štete za povrede ili štetu nastalu usled elementarnih nepogoda ili drugih prirodnih uzroka.