ODLUKA

O NAKNADAMA ZA USLUGE KOJE VRŠI GRADSKA UPRAVA GRADA VRANJA

("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 37/2018)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom utvrđuje se naknada za usluge koje vrši Gradska uprava Grada Vranja (u daljem tekstu: naknada).

Član 2

Pod uslugama koje vrši Gradska uprava Grada Vranja(u daljem tekstu: Gradska uprava), podrazumeva se izdavanje spisa(rešenja i drugih isprava) i pokretanje, odnosno vršenje radnji, propisane Tarifom.

Član 3

Visina naknade utvrđena je Tarifom, koja je sastavni deo ove odluke. Naknada se ne može naplatiti ako nije propisana Tarifom, niti se može naplatiti u iznosu većem ili manjem od propisanog.

II OBVEZNIK NAKNADE

Član 4

Obveznik naknade je lice na čiji zahtev se izdaju spisi ili pokreće postupak, odnosno vrši radnja, propisana Tarifom.

Ako za propisanu naknadu postoji više obaveza, njihova obaveza je solidarna.

III NASTANAK OBAVEZE NAKNADE

Član 5

Naknada se plaća u trenutku nastanka obaveze, ako za pojedine slučajeve nije drugačije propisano i to:

- Za zahteve - u trenutku njihovog podnošenja;

- Za zahteve date na zapisnik - kada se zapisnik sastavi;

- Za rešenje, dozvole i druge isprave - u trenutku podnošenja zahteva za njihovo izdavanje; i

- Za radnje koje treba izvršiti - u trenutku podnošenja zahteva za izvršenje tih radnji.

Član 6

Ako obveznik organu neposredno podnese zahtev, uz koji nije priložio dokaz o plaćenoj naknadi u propisanom iznosu, odgovorno lice organa nadležnog za prijem zahteva tražiće od tog obveznika da podnese dokaz o uplati propisane naknade u određenom roku.

U slučaju da obveznik u ostavljenom roku ne podnese dokaz da je naknada uplaćena u propisanom iznosu, naplata naknade se vrši pre uručenja zatraženog spisa(rešenja ili druge isprave), odnosno pre saopštenja da je radnja izvršena.

Član 7

U rešenju ili drugoj ispravi za koju je naknada plaćena mora se naznačiti da je naknada plaćena, iznos koji je plaćen i tarifni broj po kome je naknada plaćena.

IV NAČIN PLAĆANJA NAKNADE

Član 8

Naknada se plaća u gotovom novcu, uplatom u korist računa - Prihodi koje svojom delatnošću ostvare organi i organizacije gradova: 840-742341843-24 po modelu 97 sa pozivom na broj 47-114.

Obveznik je dužan da priloži odgovarajući dokaz da je naknadu platio preko organizacije ovlašćene za vršenje platnog prometa, ili preko odgovarajuće službe Gradske uprave.

Član 9

Dinarski iznosi naknade iz Tarife usklađuju se godišnje, sa godišnjom stopom rasta cena na malo, koju objavljuje republički organ nadležan za poslove statistike, pri čemu se zaokruživanje vrši tako da se iznos od pet dinara zaokružuje na deset dinara.

Gradsko veće, na predlog Sekretarijata za finansije i privredu, objavljuje usklađene dinarske iznose iz stava 1. Ovog člana.

V OSLOBAĐANJE OD PLAĆANJA NAKNADE

Član 10

Oslobađaju se plaćanja naknade:

1) državni organi, organi teritorijalne autonomije i lokalne samouprave,

2) organizacije obaveznog socijalnog osiguranja i zavoda za tržište rada,

3) organizacija Crvenog krsta, organizacije registrovane za obavljanje delatnosti u oblasti društvene zaštite dece i omladine i socijalne zaštite, i

4) lica sa invaliditetom.

Član 11

Naknada se ne plaća za prijavu izvođenja radova na uklanjanju prepreka za invalidna lica.

Član 12

U rešenju, odnosno drugoj ispravi koja se izdaje bez plaćanja naknade, mora se naznačiti svrha izdavanja i osnov oslobađanja od plaćanja naknade.

VI NADZOR

Član 13

Nadzor nad sprovođenjem odredaba ove odluke vrši organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za opšte poslove.

VII KAZNENE ODREDBE

Član 14

Novčanom kaznom od 25.000,00 dinara, kazniće se za prekršaj odgovorno lice, ako:

1) u rešenju, ili drugoj ispravi za koju je naknada plaćena, ne označi da je naknada plaćena, iznos koji je plaćen i tarifni broj po kojem je naknada plaćena (član 7);

2) ne obavesti obveznika, koji je podneo zahtev bez dokaza o plaćenoj naknadi u propisanom iznosu, da je dužan da plati propisanu naknadu i da o tome podnese dokaz, ili naknadu ne naplati pre uručenja zatraženog rešenja ili druge isprave (član 6); i

3) u rešenju ili drugoj ispravi, koji se izdaju bez plaćanja naknade, ne označi svrhu izdavanja i na osnovu kojeg tarifnog broja je oslobođen od naknade (član 12).

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 15

U pogledu povraćaja više naplaćene naknadne, prinudne naplate naknade, obračuna kamate i drugog što nije propisano ovom odlukom, shodno se primenjuju odredbe zakona i drugih propisa koji uređuju administrativne takse i porez na dohodak građana.

Član 16

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o naknadama za usluge koje vrši Gradska uprava Grada Vranja("Službeni glasnik grada Vranja", broj 33/09, 37/10, 32/11, 43/12, 42/13, 28/14, 28/14 i 1/16).

Član 17

Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Vranja".

 

TARIFA

Tarifni broj 1.

Za zahtev, molbu, predlog, prijavu i drugi podnesak, ako ovom odlukom nije drugačije propisano

265,00

Tarifni broj 2.

Za akt kojim se odlučuje o zahtevu za izgradnju, rekonstrukciju, sanaciju, adaptaciju, investiciono održavanje, legalizaciju objekta, puštanje objekta u probni rad, promenu namene objekta i uklanjanje prepreka za invalidna lica, plaća se naknada, i to:

1) za pomoćne objekte

1.210,00

2) za porodične stambene objekte, porodične stambene objekte sa poslovnim prostorom i druge objekte koji se grade na građevinskim parcelama namenjenim za porodično stanovanje

1.705,00

3) za ostale objekte - za više porodično stanovanje, administraciju, saobraćajne, vodoprivredne i energetske objekte, kao i objekte komunalne infrastrukture i druge privredne i neprivredne objekte neproizvodne delatnosti

7.920,00

4) za proizvodne objekte i objekte iz oblasti poljoprivrede

4.015,00

5) za izvođenje pripremnih radova

7.200,00

6) za rušenje objekta

7.920,00

7) za promenu namene objekta bez izvođenja građevinskih radova i tekuće održavanje

2.420,00

Tarifni broj 3.

Za potvrdu o ispravnosti temelja:

1) za porodično stambene objekte, porodične stambene objekte sa poslovnim prostorom i druge objekte koji se grade na građevinskim parcelama namenjenim za porodično stanovanje

1.600,00

2) za ostale objekte - za više porodično stanovanje, administraciju, saobraćajne, vodoprivredne i energetske objekte, kao i objekte komunalne infrastrukture i druge privredne i neprivredne objekte neproizvodne delatnosti

7.920,00

3) za proizvodne objekte i objekte iz oblasti poljoprivrede

4.790,00

Tarifni broj 4.

Za donošenje rešenja o poveravanju poslova tehničkog pregleda objekta

715,00

Tarifni broj 5.

Za akt kojim se odobrava upotreba objekta:

1) za porodično stambene objekte, porodične stambene objekte sa poslovnim prostorom i druge objekte koji se grade na građevinskim parcelama namenjenim za porodično stanovanje

1.600,00

2) za ostale objekte - za više porodično stanovanje, administraciju, saobraćajne, vodoprivredne i energetske objekte, kao i objekte komunalne infrastrukture i druge privredne i neprivredne objekte neproizvodne delatnosti

7.920,00

3) za proizvodne objekte i objekte iz oblasti poljoprivrede

4.790,00

Tarifni broj 6.

Za izdavanje uverenja o fizičkim delovima objekta (specifikacija)

3.190,00

Tarifni broj 7.

Za umnožavanje, overu i ustupanje urbanističkih planova

3.190,00 dinara po planu

Tarifni broj 8.

Za pripremu dokumentacije za procenu uticaja na životnu sredinu (sprovođenje postupka procene uticaja na životnu sredinu - oglašavanje u lokalnim sredstvima informisanja, javna rasprava), i to:

1) za odlučivanje o potrebi promene uticaja projekta na životnu sredinu

9.000,00

2) za određivanje obima i sadržaja studija o proceni uticaja na životnu sredinu

9.000,00

2) za davanje saglasnosti na studiju o proceni uticaja na životnu sredinu

9.000,00

3) za odlučivanje o potrebi izrade studija o proceni uticaja zatečenog stanja

9.000,00

4) za rešenje o davanju saglasnosti na studiju o proceni uticaja, odnosno zatečenog stanja na životnu sredinu

70.000,00

5) za ažuriranje studije o proceni uticaja na životnu sredinu

9.000,00

6) za troškove rada tehničke komisije po studiji 5.000,00 dinara pojedinačno po članu tehničke komisije i 7.000,00 dinara predsednik komisije

Tarifni broj 9.

Za oglašavanje u jednom dnevnom/nedeljnom listu o podnetom zahtevu za izdavanje dozvole iz oblasti upravljanja otpadom

9.000,00

Tarifni broj 10.

Za oglašavanje u jednom dnevnom/nedeljnom listu zahteva za izdavanje integrisane dozvole

9.000,00

Tarifni broj 11.

1. Za izdavanje saglasnosti za držanje više od dva psa

1.450,00

2. Za izdavanje saglasnosti za otvaranje uzgajalište pasa

2.900,00

Tarifni broj 12.

Za određivanje kategorije kuće, stana, apartmana i sobe po zahtevu fizičkog lica iznosi

4.350,00

Tarifni broj 13.

1. Za izdavanje izvoda iz matičnih knjiga rođenih, matičnih knjiga venčanih i matičnih knjiga umrlih

290,00

2. Za izdavanje izvoda iz matičnih knjiga rođenih, matičnih knjiga venčanih i matičnih knjiga umrlih na međunarodnom obrascu

2.420,00

3. Za izdavanje uverenja i drugih isprava namenjenih inostranstvu(uverenje o slobodnom bračnom stanju, potvrda o životu i sl)

990,00

4. Za izdavanje ostalih uverenja iz matičnih knjiga državljana

300,00

Naknada iz stava 1, 2, 3 i 4. Uvećava se za troškove ptt dostave.

Tarifni broj 14.

1. Zaključenje braka u službenim prostorijama Gradske uprave u radno vreme

770,00

2. Za zaključenje braka u službenim prostorijama Gradske uprave van radnog vremena

1.540,00

3. Za zaključenje braka van prostorija Gradske uprave

8.260,00

Tarifni broj 15

1. Za donošenje rešenja za zaključenje braka preko punomoćnika

900,00

2. Za donošenje rešenja o naknadnom upisu u matične knjige umrlih

440,00

Tarifni broj 16.

1. Za donošenje rešenja o promeni ličnog imena na lični zahtev

3.490,00

2. Za donošenje rešenja o upisu ličnog imena na jeziku nacionalne manjine

800,00

Tarifni broj 16

1. Za prepis akta, odnosno spisa

145,00

2. Za prepis akta, odnosno spisa na stranom jeziku

145,00

Tarifni broj 17.

Za uvid u urbanističke planove sa stručnim objašnjenjem

220,00 dinara po satu.

Tarifni broj 18.

Za razgledanje spisa kod organa Grada Vranja i Gradske uprave za svaki započeti sat

145,00

Tarifni broj 19.

Za opomenu za plaćanje takse, naknade, poreza i slično

145,00

Tarifni broj 20.

1. Za izdavanje vodnih uslova za izgradnju seoskih vodovoda

800,00

2. Za izdavanje vodne saglasnosti za izgradnju seoskih vodovoda

1.900,00

3. Za izdavanje vodne dozvole za seoske vodovode

1.900,00

4. Za izdavanje vodnih uslova za električne, telefonske i kablovske vodove

1.900,00

5. Za izdavanje vodne saglasnosti za električne, telefonske i kablovske vodove

1.900,00

6. Za izdavanje vodne dozvole za električne, telefonske i kablovske vodove

1.900,00

7. Za izdavanje vodnih uslova za izgradnju mostova i regulaciju rečnih korita

1.900,00

8. Za izdavanje vodne saglasnosti za izgradnju mostova i regulaciju rečnih korita

1.900,00

9. Za izdavanje vodne dozvole za izgradnju mostova i regulaciju rečnih korita

1.900,00

10. Za izdavanje vodnih uslova za ispuštanje otpadnih voda u javnu kanalizaciju

1.900,00

11. Za izdavanje vodne saglasnosti za ispuštanje otpadnih voda u javnu kanalizaciju

1.900,00

12. Za izdavanje vodne dozvole za ispuštanje otpadnih voda u javnu kanalizaciju

1.900,00

13. Za promenu namene poljoprivrednog zemljišta

1.100,00

14. Za izdavanje uverenja za obavljanje poljoprivredne delatnosti

600,00

Tarifni broj 21.

Za oglašavanje u "Službenom glasniku Grada Vranja":

- nevažećih dokumenata(invalidska knjižica za besplatnu-povlašćenu vožnju, školska svedočanstva, đačke

knjižice, indeksi, diplome i dr)

346,50

- nevažećih taksi dozvola, krovne oznake Grada, kartica vozača, uverenja o ispitivanju vozila

346,50

- nevažećih pečata i štambilja

700,00

Tarifni broj 22.

1. Za fotokopiranje i umnožavanje po strani:

 

1) format A3

16,00

2) format A4

10,00

2. Za fotokopiranje urbanističkih planova i dokumentacije, po strani:

 

1) format A3

70,00

2) format A4

80,00

3) ozolit

100,00

Tarifni broj 23.

Za izdavanje prepisa, odnosno fotokopije akata i spisa predmeta u upravnom postupku po tabaku:

1) za fizička lica

100,00

2) za pravna lica

200,00

Tarifni broj 24.

1. Za korišćenje sala po satu:

1) male sale

2.970,00

2) velike sale

5.170,00

2 .Za korišćenje sala u danima vikenda i praznika naknada se uvećava za 50%.

3. Za korišćenje sala u periodu grejne sezone naknada se uvećava za 100%.

4. Korišćenje velike sale se odobrava socio-humanitarnim organizacijama, međunarodnim organizacijama, državnim organima,

5. Organizacijama, ustanovama i institucijama za održavanje predavanja, savetovanja, seminara, naučnih i drugih skupova iz okvira svojih nadležnosti.

6. Korišćenje velike sale nije dozvoljeno za bilo koju vrstu političkog okupljanja za vreme trajanja izborne kampanje, odnosno od dana raspisivanja do dana završetka izbora.

Tarifni broj 25.

Za pružanje molersko-farbarskih radova, stolarskih, bravarskih, zidarskih i drugih usluga iz nadležnosti organizacione jedinice Gradske uprave nadleže za zajedničke poslove

470,00 dinara
po satu.