PRAVILNIK
O NAČINU, POSTUPKU I KRITERIJUMIMA ZA OSTVARIVANJE PRAVA ZA DODELU SREDSTAVA ZA PODSTICANJE PROGRAMA/PROJEKATA ILI NEDOSTAJUĆEG DELA SREDSTAVA IZ BUDŽETA GRADA KRAGUJEVCA ZA REALIZACIJU PROGRAMA/PROJEKATA OD JAVNOG INTERESA KOJE REALIZUJU UDRUŽENJA

("Sl. list grada Kragujevca", br. 4/2019)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o načinu, postupku i kriterijumima za ostvarivanje prava za dodelu sredstava za podsticanje programa/projekata ili nedostajućeg dela sredstava iz budžeta grada Kragujevca za realizaciju programa/projekata od javnog interesa koje realizuju udruženja (u daljem tekstu: Pravilnik) bliže se uređuju uslovi, kriterijumi, obim, način, postupak dodele, kao i način i postupak vraćanja i kontrole korišćenja sredstava za podsticanje programa/projekta ili nedostajućeg dela sredstava za finansiranje programa/projekta koje realizuju udruženja, a koji su od javnog interesa.

Član 2

Pod udruženjem, u smislu ovog Pravilnika, podrazumeva se dobrovoljna i nevladina nedobitna organizacija zasnovana na slobodi udruživanja više fizičkih ili pravnih lica, osnovana radi ostvarivanja i unapređenja određenog zajedničkog ili opšteg cilja i interesa, koji nisu zabranjeni Ustavom ili zakonom, upisana u registar nadležnog organa u skladu sa zakonom.

Ovaj Pravilnik se ne primenjuje na finansiranje, odnosno sufinansiranje programa/projekta koje je uređeno posebnim zakonom i propisima donetim na osnovu tog zakona.

Pod projektom iz člana 1. ovog pravilnika podrazumeva se niz jedinstvenih aktivnosti u određenom vremenskom intervalu, uz korišćenje finansijskih, ljudskih i drugih resursa, kako bi se postigao unapred definisan cilj, a koji traje najduže godinu dana.

Pod programom iz člana 1. ovog pravilnika podrazumeva se grupa aktivnosti koje se odvijaju u vremenskom periodu od najkraće godinu dana, uz moguće ponavljanje, kako bi se realizovala neka strategija, ili bi se došlo do unapređenja određene oblasti.

Pod programom/projektom od javnog interesa (u daljem tekstu: program/projekat), u smislu odredaba ovog pravilnika, naročito se smatraju programi/projekti u oblasti: socijalne zaštite, boračko-invalidske zaštite, zaštite lica sa invaliditetom, društvene brige o deci, zaštite interno raseljenih lica sa Kosova i Metohije i izbeglica, podsticanje nataliteta, pomoći starima, zdravstvene zaštite, zaštite i promovisanja ljudskih i manjinskih prava, rodne ravnopravnosti, obrazovanja, nauke, zaštite životne sredine, privrede, lokalnog ekonomskog razvoja, poljoprivrede, energetske efikasnosti i održivog razvoja, zaštite životinja, zaštite potrošača, borbe protiv korupcije, kao i humanitarni programi/projekti i drugi programi/projekti u kojima udruženje isključivo i neposredno sledi javni interes.

Član 3

Nadležna Gradska uprava u čijem delokrugu je oblast u kojoj se ostvaruje javni interes, odnosno korisnik sredstava budžeta Grada na čijem razdelu su obezbeđena sredstva, definiše kroz javnu raspravu prioritetne oblasti od javnog interesa za koje će se raspisivati javni konkurs u skladu sa razvojnim ciljevima i strategijama grada Kragujevca.

Član 4

Finansiranje i sufinansiranje programa i projekata udruženja (u daljem tekstu programi/projekti), vrši se na osnovu javnog konkursa (u daljem tekstu: konkurs) koji raspisuje načelnik gradske uprave na čijem razdelu su obezbeđena sredstva (u daljem tekstu: nadležna gradska uprava).

II KRITERIJUMI ZA IZBOR PROGRAMA/PROJEKTA I USLOVI ZA UČEŠĆE NA KONKURSU

Član 5

Projekti/programi koji se finansiraju treba da budu pripremljeni u skladu sa konkursom i navedenim prioritetnim oblastima od javnog interesa. Predlozi treba jasno da zadovolje potrebe iskazane kroz teme konkursa, odnosno programi/projekti treba da budu kreirani kao odgovor na specifične potrebe lokalne zajednice i određene ciljne grupe, identifikovane programom/projektom. Programi/projekti treba da se sastoje od nezavisnih operativnih aktivnosti sa jasno formulisanim operativnim ciljevima, ciljnim grupama i planiranim ishodima.

Programi/projekti treba da budu integrisani na način da je metodološki set aktivnosti kreiran da ostvari određene specifične ciljeve i rezultate unutar ograničenog vremenskog okvira.

Član 6

Programi/projekti mogu biti odobreni ukoliko ispunjavaju uslove u pogledu:

1) predlagača programa i projekta;

2) sadržine i kvaliteta predloga programa i projekata;

3) uslova finansiranja programa i projekata;

4) forme predloga programa i projekata.

1. Predlagač programa i projekta

Član 7

Svojstvo predlagača programa/ projekta ima svako registrovano udruženje građana, u skladu sa važećim zakonskim propisima u Srbiji.

Da bi se prijavio na konkurs predlagač mora:

• biti pravno lice neprofitabilnog karaktera registrovano u Srbiji u skladu sa važećim zakonskim propisima (udruženja građana).

Potencijalni predlagač ne može učestvovati u konkursu ili dobiti sredstva ukoliko uz predlog projekta/programa ne dostave potpisanu Izjavu o ispunjenosti uslova (Aneks 7). Konkurs ne može da se odnosi na ogranke stranih i međunarodnih udruženja, fondacija i drugih neprofitnih organizacije koje su registrovane i deluju u Srbiji.

Podnosilac će biti isključen iz učešća u konkursu ili iz dodeljivanja sredstava ako su u trenutku konkursa za predaju predloga programa/projekata:

• subjekti konflikta interesa;

• krivi za davanje lažnih informacija ovlašćenoj strani za ugovore, koje su potrebne kao preduslov za učestvovanje u konkursu za predaju predloga programa/projekata ili ako nisu dostavili potrebne informacije;

• pokušali doći do poverljivih informacija, uticali na komisiju za evaluaciju ili ovlašćenu stranu za ugovore tokom procesa evaluacije konkursa za predaju predloga programa/projekata;

• u postupku likvidacije i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti.

Podnosilac programa/projekta ne može dobiti sredstva iz budžeta grada Kragujevca za realizaciju svojih programa/ projekata u periodu od dve godine od dana kada je utvrđeno postojanje sledećih okolnosti:

1) netačno ili nepotpuno obaveštavanje davaoca sredstava o bitnim okolnostima vezanim za odobrenje i realizovanje programa/projekta;

2) svojim propustom nije izvršio ranije podržani program/ projekat u celini ili ga izvrši u nebitnom delu;

3) upotrebi sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično, ili se ne pridržava propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene radi osiguranja realizacije programa/ projekta;

4) ne dostavi u predviđenim rokovima potrebne izveštaje i dokaze, iako ga je davalac sredstava prethodno upozorio na nepravilnosti i posledice;

5) prestane da ispunjava uslove koji su potrebni za dobijanje sredstava.

Član 8

Podnosioci mogu podneti predloge programa/projekata samostalno ili u partnerstvu sa drugim organizacijama civilnog društva/udruženjima građana ili saradnicima.

Partnerske organizacije

Partneri na programu/projektu mogu biti: druge organizacije civilnog društva/udruženja građana. Partneri podnosioca učestvuju u kreiranju i implementaciji programa/projekta, ista pravila se primenjuju za partnerske organizacije kao i za troškove nosioca programa/projekta. Partnerske organizacije moraju zadovoljiti iste uslove kao i podnosilac. Ako podnosilac u partnerstvu, podnosi predlog programa/projekta, "Podnosilac" će biti vodeća organizacija, a ako bude izabran kao ugovorna strana ("Korisnik"), u potpunosti će snositi pravne i finansijske odgovornosti za izvršenje projekta. Izjava o partnerstvu (Aneks 9.) treba da bude ispravno popunjena i da čini sastavni deo aplikacije.

Saradnici

I druge organizacije i/ili institucije mogu biti uključene u program/projekat (škole, vrtići, muzeji i sl.). Organizacije, institucije i njihovi saradnici mogu dati doprinos u realizaciji programskih/projektnih aktivnosti, ali ne mogu biti korisnici sredstava koja se dodeljuju putem konkursa.

2. Sadržina i kvalitet predloga programa i projekata

Član 9

Kriterijumi u pogledu kvaliteta, odnosno prirode i sadržine predloga programa/projekata jesu:

1) da je u skladu sa zakonom, usvojenim strateškim i planskim dokumentima na nivou Republike Srbije i grada Kragujevca;

2) da je u skladu sa uslovima, kriterijumima i ciljevima navedenim u konkursu;

3) da se realizuje na teritoriji grada Kragujevca, odnosno da je od interesa za korisnike sa teritorije grada Kragujevca;

4) da ima značajan i dugotrajan uticaj;

5) da ima visoku srazmeru između učinka i koštanja;

6) da ne postoji nikakva sumnja u mogućnost realizacije;

7) da predvidi broj učesnika kao i potrebne resurse za realizaciju;

8) da će se realizovati u godini za koju je projekat odobren, odnosno u rokovima koji su definisanim odobrenim programom;

9) da se ne može u dovoljnoj meri realizovati bez pomoći iz sredstava budžeta grada Kragujevca (podnosilac uopšte ne može da započne ili da okonča) i da bi davanje finansijske pomoći bilo opravdano i prema osnovu i prema visini (supsidijarnost);

10) da je, obezbeđeno najmanje 10% od ukupnih troškova programa i projekta iz sopstvenih sredstava ili nekog drugog izvora,

11) da je po pravilu, predviđeno fazno finansiranje programa/projekata (u ratama).

Član 10

Sadržina i kvalitet programa/projekta moraju biti takvi da obezbede uspeh programa/projekta, uzimajući u obzir faktore koje predlagač može kontrolisati i faktore (situacije, događaji, uslovi, odluke) koji su neophodni za uspeh programa/projekta, ali u priličnoj meri ili u potpunosti van kontrole predlagača.

3. Uslovi finansiranja programa i projekata

Član 11

Predlozi programa/projekata se odobravaju u visini i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta grada Kragujevca postignu planirani rezultati.

Programi i projekti se finansiraju, po pravilu, jednokratno ili u ratama u zavisnosti od vremenskog perioda za realizaciju programa/projekta i likvidnih mogućnosti budžeta grada.

Nosilac odobrenog programa/projekta obavezan je da nabavku dobara, usluga ili radova u okviru odobrenih sredstava, vrši u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Sredstvima obezbeđenim u budžetu grada Kragujevca za realizaciju programa/projekata neće se finansirati nabavka osnovnih sredstava za rad udruženja/organizacija.

Član 12

Budžet (finansijski plan) programa/projekta predviđen predlogom programa/projekta treba da bude:

1) realističan - kako u smislu realnih iznosa koji se planiraju po svakoj budžetskoj stavci, tako i u smislu kapaciteta organizacije nosioca programa i projekta;

2) obuhvatan - treba da uključi i pokrije sve troškove programa i projekta i prikaže učešće svih izvora finansiranja;

3) strukturiran - da je tako formulisan da u potpunosti prati zahteve propisanog obrasca za izradu programa i projekta;

4) izbalansiran - posebno u odnosu na dopuštene troškove;

5) precizan - bez zaokruživanja iznosa, bez pogrešnih cifara ili zbirova po redovima i kolonama.

Član 13

Kriterijumi u pogledu troškova realizacije programa/ projekata su:

1) da su direktni troškovi realizacije aktivnosti opravdani, stvarni i u neposrednoj vezi sa ciljevima realizacije aktivnosti;

2) da se budžet sastoji iz neposrednih troškova realizacije aktivnosti.

Troškovi iz stava 1. tačka 1) ovog člana koji se odnose na programe po pravilu se priznaju za:

1) ljudske resurse (naknada/honorar za lica angažovana na programu po bilo kom osnovu) - maksimalno 60% ukupnog budžeta,

2) nabavku opreme za realizaciju aktivnosti predviđenih predlogom programa/projekta - maksimalno 30% ukupnog budžeta,

3) materijalne i administrativne troškove (troškovi platnog prometa, provizija banke, komunalni troškovi, zakup i slično) - maksimalno 30% ukupnog budžeta, tako da ukupan zbir bude 100%.

Troškovi iz stava 1. tačka 1) ovog člana koji se odnose na projekte po pravilu se priznaju za:

1) nabavku opreme, usluga i dobara za realizaciju aktivnosti predviđenih predlogom projekta - maksimalno 70% ukupnog budžeta,

2) ljudske resurse (naknada za lica angažovana na projektu po bilo kom osnovu) - maksimalno 60% ukupnog budžeta,

3) materijalne i administrativne troškove i ostale troškove (troškovi platnog prometa, provizija banke, komunalni troškovi, zakup i slično - maksimalno 30% ukupnog budžeta), tako da ukupan zbir bude 100%.

Najmanje 10% ukupnih troškova programa/projekata obezbeđenih iz sopstvenih sredstava ili nekog drugog izvora, mora biti uključeno u ukupne troškove programa/projekta.

Član 14

Neopravdani troškovi su: dugovi i pokrivanje gubitaka ili zaduženja; kamatna zaduženja; stavke koje se već finansiraju iz nekog drugog programa i projekta; troškovi otplate rata po osnovu ranije zaključenih ugovora (lizing, kredit); kupovina alkoholnih pića i duvana; kazne, kupovina/davanje bilo kakvog vida poklona/pomoći; "razno", "eventualno", "ostalo" (svi troškovi moraju biti detaljno opisani u budžetu).

4. Forma predloga programa i projekata

Član 15

U pogledu forme predloga programa/projekata obavezna dokumentacija, treba da sadrži sledeće dokumente i dostavlja se u tri primerka:

• Projektni predlog (word format Aneks 1),

• Budžet (excel format - Aneks 2),

• Logička matrica (word format - Aneks 3),

• Plan aktivnosti i promocije (word format - Aneks 4).

U pogledu forme predloga programa/projekata dodatne dokumentacija, treba da sadrži sledeće dokumente i dostavlja se u jednom primerku:

• popunjena forma Administrativni podaci o podnosilacu (word format - Aneks 5),

• popunjena Finansijska identifikaciona forma (word format - Aneks 6),

• popunjena i potpisana Izjava o ispunjenosti uslova (word format - Aneks 7),

• kopija završnog godišnjeg finansijskog izvještaja za godinu koja prethodi godini u kojoj se predlog programa/projekta podnosi (dokument bilans stanja i bilans uspeha) koji je overen od strane nadležne agencije za finansijsko poslovanje i licenciranog i ovlašćenog knjigovođe,

• kopija godišnjeg narativnog izveštaja organizacije,

• popunjena Lista za proveru (word format - Aneks 8).

U slučaju da program/projekat bude odobren, originali gore navedenih dokumenata mogu biti traženi na uvid. Kopije priložene dodatne dokumentacije nije potrebno overavati.

Svi navedeni Aneksi u ovom Pravilniku, koje propisuje načelnik nadležne Gradske uprave, odnose se na podnete predloge projekata i programa.

III POSTUPAK ZA DODELU SREDSTAVA

Član 16

Nadležna Gradska uprava, uz prethodnu saglasnost Gradonačelnika, obrazuje komisiju koja sprovodi konkurs.

Komisija u svom sastavu ima predsednika i četiri ili dva člana.

Jednog člana Komisije biraju i predlažu predstavnici udruženja prisutnih na javnoj raspravi definisanoj u članu 3. ovog Pravilnika, kao predstavnika stručne javnosti. Ovaj član ima i zamenika koji se bira na isti način, i koji ne mogu vršiti evaluaciju svog predloga projekata/programa.

Članovi Komisije potpisuju izjavu o nepostojanju sukoba interesa u skladu sa članom 8. Uredbe o sredstvima za podsticanje programa ili nedostajućeg dela sredstava za finansiranje programa od javnog interesa koja realizuju udruženja.

Sadržaj navedene izjave propisuje Komisija. Komisija vrši ocenu podnetih predloga, na osnovu ovog pravilnika, uslova i kriterijuma navedenih u konkursu (Tabela za evaluaciju) i dostavlja načelniku nadležne gradske uprave predlog odluke o odobravanju programa/projekta sa preliminarnom Listom vrednovanja koju objavljuje na zvaničnom sajtu Grada, oglasnoj tabli Organa grada i portalu e-Uprave.

Na preliminarnu Listu vrednovanja podnosilac projekta/programa može da izjavi prigovor nadležnoj Gradskoj upravi u roku od 8 dana od dana objavljivanja preliminarne Liste vrednovanja, preko Komisije. Prigovor se može odnositi na izvršenu procenu kvaliteta projekta/programa i finansijsku evaluaciju, osim za evaluaciju koja se odnosi na kriterijum za selekciju.

Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, nadležna Gradska uprava donosi u roku od 3 dana od dana njegovog prijema. Načelnik nadležne Gradske uprave konačnu odluku o izboru projekta/programa donosi u roku od 3 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora, odnosno od rešavanja po svim podnetim prigovorima i javno objavljuje na sajtu Grada, oglasnoj tabli Organa grada i portalu e-Uprave konačnu odluku o odobravanju programa/projekta sa Listom vrednovanja.

Komisija ima pravo i mogućnost da za predloge programa/projekta kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama ili intervencijama traži dodatno objašnjenje (intervenciju) od predlagača, odnosno nosioca programa/projekta.

Komisija može o određenom pitanju da pribavi stručno mišljenje od strane istaknutih stručnjaka ili odgovarajućih organizacija.

U svom radu Komisija shodno primenjuje odredbe Poslovnika o radu Gradskog veća.

Svaki član komisije je dužan da potpiše pisanu izjavu da nema privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem komisije, odnosno sprovođenjem konkursa.

Imenovano lice ne može preduzimati radnje u svojstvu člana komisije pre nego što potpiše izjavu iz ovog člana.

U slučaju da u toku sprovođenja konkursa dođe do saznanja da se nalazi u sukobu interesa ili sumnju u postojanje sukoba interesa prijavi treće lice, član komisije je dužan da o tome odmah obavesti načelnika nadležne Gradske uprave i ostale članove komisije i da se izuzme iz daljeg rada komisije.

O rešavanju sukoba interesa načelnik nadležne Gradske uprave odlučuje u svakom slučaju posebno, a ako utvrdi sukob interesa imenuje u komisiju novog člana kao zamenu, u roku od tri dana od dana utvrđivanja sukoba interesa.

Sukob interesa postoji ako član komisije ili članovi njegove porodice (bračni ili vanbračni drug, dete ili roditelj), zaposleni ili član organa udruženja koje učestvuje na konkursu ili bilo kog drugog udruženja povezanog na bilo koji način sa tim udruženjem, ili u odnosu na ta udruženja ima bilo koji materijalni ili nematerijalni interes suprotan javnom interesu i to u slučajevima porodične povezanosti, ekonomskih interesa ili drugog zajedničkog interesa.

Član 17

Predlozi će biti razmotreni i procenjeni od strane komisije koja će vršiti procenu u sledećim fazama i koja uslovljava drugu, ispunjenošću uslova prethodne faze:

(1) Ispunjenje administrativnih uslova

• Potvrda da aplikacija sadrži obaveznu dokumentaciju koja je kompletno popunjena - kao takva može biti evaluirana;

• Dokumentacija dostavljena u traženom broju primeraka (tri štampana primerka obavezne dokumentacije, jedan primerak dodatne dokumentacije i jedan elektronski na CD-u ili USB-u);

(2) Ispunjenje uslova koji se tiču podnosioca, partnera i aktivnosti

• Potvrda da podnosilac, partneri, kao i aktivnosti, ispunjavaju sve propisane uslove.

(3) Procena kvaliteta programa/projekta i finansijska evaluacija

Procena kvaliteta programa/projekta, uključujući i predloženi budžet, biće izvršena u skladu sa kriterijumima utvrđenim u tabeli za evaluaciju koja je sastavni deo ovog Pravilnika. Postoje dve vrste kriterijuma za evaluaciju: kriterijumi za selekciju i kriterijumi za dodelu sredstava.

Cilj kriterijuma za selekciju je da pomognu procenu finansijskih i operativnih sposobnosti podnosioca kako bi se osiguralo da oni:

• imaju stabilna i dovoljna finansijska sredstva za sopstveni rad tokom celokupnog perioda implementacije projekta;

• poseduju profesionalne sposobnosti i kvalifikacije potrebne za uspešnu implementaciju kompletnog projekta. Ovo se odnosi i na partnere podnosioca.

Kriterijumi za dodelu sredstava omogućavaju da se kvalitet predatih programa/projekata proceni na osnovu postavljenih prioritetnih oblasti, a sredstva odobre po osnovu aktivnosti koje maksimiziraju opšti efekat samog konkursa za predaju predloga programa/projekata. Kriterijumi se odnose na značaj predloženog programa/projekta, usaglašenost programa/projekta sa ciljem konkursa i prioritetnim oblastima, kvalitet programa/projekta, očekivane rezultate, održivost programa/projekta i racionalnost traženih sredstava.

Sistem bodovanja:

Kriterijumi evaluacije podeljeni su na sekcije i podsekcije. Svaka podsekcija se obavezno ocenjuje ocenama između 1 i 5 na sledeći način: 1 = veoma loše; 2 = loše; 3 = odgovarajuće; 4 = dobro; 5 = veoma dobro.Svaki član komisije potpisuje svoju individualnu evaluacionu tabelu, a svi članovi zajedno potpisuju zbirnu evaluacionu tabelu za svaki predlog programa/projekta. Rangiranje predloga programa/projekta se vrši na način da je prvoplasirani predlog onaj koji ima najveći prosečan zbir bodova te sledi program/projekat sa prvim sledećim nižim zbirom bodova i tako do najnižeg zbira osvojenih bodova.

Samo programi/projekti koji su dobili preko 50 bodova će biti razmatrani za finansiranje, jer predlozi programa/projekta ispod ovog praga nisu zadovoljili postavljene standarde te bi efikasnost njihove implementacije mogla biti upitna.

Napomena o Sekciji 1. Finansijski i operativni kapacitet podnosioca prijave

Ukoliko je ukupan zbir u Sekciji br.1 niži od 10 bodova, program/projekat će biti isključen iz daljeg evaluacionog procesa, jer je procenjeno da podnosilac nema minimalne kapacitete za kvalitetnu implementaciju predloženog programa/projekta.

Napomena o Sekciji 2. Relevantnost

Ukoliko je ukupan prosečan zbir u Sekciji 2, niži od 18 bodova, program/projekat će biti isključen iz daljeg evaluacionog procesa, jer ovakva procena podrazumeva da, iako podnosilac prijave zadovoljava finansijske i operativne kapacitete, sama projektna ideja nije relevantna niti je u skladu sa definisanim prioritetima iz konkursa, te ne utiče u dovoljnoj meri na zadovoljenje potreba lokalne zajednice.

Tabela za evaluaciju

Sekcija

Maksimalan broj bodova

Ocena

1. Finansijski i operativni kapacitet

15

 

Da li podnosilac i partneri imaju dovoljno iskustva u upravljanju projektima?

5

 

1.2 Da li podnosilac i partneri imaju dovoljne stručne kapacitete? (posebno poznavanje pitanja na koje se program/projekat odnosi)

5

 

1.3 Da li podnosilac i partneri imaju dovoljne upravljačke kapacitete?
(isključujući osoblje, opremu i sposobnost za upravljanje budžetom projekta)?

5

 

2. Relevantnost

25

 

2.1. Koliko je program/projekat relevantan u odnosu na cilj i jedan ili više prioriteta javnog konkursa?
Napomena: ocena 5 (veoma dobro) može se dobiti samo ako se program/projekat odnosi barem na jedan od prioriteta.

5

 

2.2 Koliko su jasno definisani i strateški odabrani oni koji su uključeni u program/projekat (posrednici, krajnji korisnici, ciljne grupe)?

5

 

2.3 Da li su potrebe ciljne grupe i krajnjih korisnika jasno definisane i da li im program/projekat prilazi na pravi način?

5

 

2.4 Da li program/projekat poseduje dodatne kvalitete, kao što su inovativan pristup i modeli dobre prakse?

5

 

2.5 Da li predlog zagovara model politike baziran na pravima i da li to ima uticaja na ugrožene grupe? (promocija jednakosti polova i jednakih mogućnosti, zaštita prirodne sredine, interetnička saradnja, problematika omladine, itd)

5

 

 

3. Metodologija

20

 

3.1 Da li su plan aktivnosti i predložene aktivnosti odgovarajuće, praktične i dosledne ciljevima i očekivanim rezultatima?

5

 

3.2 Koliko je konzistentan celokupan dizajn projekta? (a naročito, da li odražava analizu uočenih problema, moguće spoljne faktore)

5

 

3.3 Da li je nivo uključenosti i angažovanje partnera u realizaciji projekta zadovoljavajući? Napomena: ukoliko nema partnera, ocena će biti 1

5

 

3.4 Da li projekat sadrži objektivno merljive indikatore rezultata aktivnosti?

5

 

 

4. Održivost

25

 

Da li će aktivnosti predviđene projektom imati konkretan uticaj na ciljne grupe?

5

 

4.2 Da li će program/projekat imati višestruki uticaj? (uključujući mogućnost primene na druge ciljne grupe ili implementaciju u drugim sredinama i/ili produžavanje efekata aktivnosti kao i razmene informacija o iskustvima sa projekta)

5

 

4.3 Da li su očekivani rezultati predloženih aktivnosti institucionalno održivi? (Da li će strukture koje omogućuju da se aktivnosti nastave postojati na kraju projekta? Da li će postojati lokalno "vlasništvo" nad rezultatima projekta?)

5

 

4.4 Da li su očekivani rezultati predloženih aktivnosti održivi? (kakav će biti strukturalni uticaj sprovedenih aktivnosti - npr. da li će doći do poboljšanja pravne regulative, metoda i pravila ponašanja, itd.)?

5

 

4.5 Da li je verovatno da će očekivani dugoročni rezultati imati uticaja na lokalne ekonomske uslove i/ili kvalitet života u ciljnim područjima?

5

 

 

5. Budžet i racionalnost troškova

15

 

Da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući?

5

 

Da li su predloženi troškovi neophodni za implementaciju projekta?

5

 

5.3 Budžet
- da li je budžet jasan i da li uključuje i narativni deo? (omogućena opravdanost za tehničku opremu)
- da li je zadovoljen princip u pogledu troškova realizacije programa/ projekata?
- de je primenljivo, da li su priložene biografije i opisi radnih mesta?

5

 

Maksimalni ukupni zbir

100

 

Član 18

Gradonačelnik, na predlog nadležnih Gradskih uprava, utvrđuje Godišnji plan raspisivanja javnih konkursa, u skladu sa Odlukom o budžetu.

Godišnji plan javnih konkursa se objavljuje na internet prezentaciji grada i na oglasnoj tabli organa grada, najkasnije do 31. januara tekuće godine i dostavlja ga Kancelariji za saradnju sa civilnim društvom Vlade RS.

Godišnji plan javnih konkursa sadrži podatke o davaocu i iznosu sredstava, oblastima koje se podstiču u tekućoj godini, ali i narednoj ako to priroda konkursa nalaže, nazivu i planiranom periodu raspisivanja javnog konkursa i druge relevantne podatke u zavisnosti od vrste konkursa.

Član 19

Tekst konkursa obavezno sadrži sledeće podatke: predmet konkursa, iznos planiranih sredstava koja su na raspolaganju za predmet javnog poziva za koje se odobravaju programi/projekti u skladu sa ovim pravilnikom, ko ima pravo učešća, krajnji rok do koga moraju biti upotrebljena dobijena sredstva, rok do koga moraju biti podneti predlozi programa/projekta, Aneksi na kojima se predlozi podnose, datum obaveštavanja nosioca programa/projekta o odobrenim programima/projektima, mesto, vreme i lice kod koga se može dobiti dokumentacija u vezi konkursa i druge bitne elemente.

Broj predloga programa/projekata koji mogu biti podneti po konkursu i koji mogu biti odobreni biće određen u tekstu konkursa.

Član 20

Sa nosiocem odobrenog programa/projekta grad Kragujevac - nadležne gradske uprave zaključuje ugovor o realizovanju programa/projekta u skladu sa ovim pravilnikom.

Nosilac odobrenog programa/projekta dužan je da pre sklapanja ugovora nadležnom organu dostavi izjavu da sredstva za realizaciju odobrenog programa/projekta nisu na drugi način već obezbeđena, izjavu o nepostojanju sukoba interesa i interni akt o antikorupcijskoj politici.

Ukoliko se nosilac odobrenog programa/projekta ne odazove pozivu za zaključenje ugovora u roku od osam dana od dana prijema poziva, smatraće se da je odustao od predloga programa/projekta.

Član 21

Odobreni iznos sredstava za realizaciju programa/projekta prenosi se nosiocu programa/projekta u skladu sa ugovorom, rešenjem Gradonačelnika, zahtevom i odobrenim kvotama budžeta grada Kragujevca, na namenski račun nosioca projekta otvoren kod Uprave za trezor, a po podnetom zahtevu i u skladu sa raspoloživim budžetskim sredstvima.

Prenos sredstava iz stava 1. ovog člana nosiocu programa/projekta neće se vršiti u slučaju da je poslovni račun nosioca u blokadi.

IV KORIŠĆENJE SREDSTAVA I PRAĆENJE REALIZACIJE

Član 22

Nadležna Gradska uprava prati realizaciju programa/projekta za koji su odobrena sredstva iz budžeta grada Kragujevca.

Praćenje realizacije programa/projekata obuhvata:

1) obavezu udruženja da obaveštava nadležnu Gradsku upravu o realizaciji programa/projekata, u rokovima određenim ugovorom;

2) pregledanje izveštaja od strane nadležne Gradske uprave;

3) monitoring posete predstavnika nadležne Gradske uprave;

4) obavezu udruženja da omogući predstavnicima nadležne Gradske uprave da izvrše uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije programa/projekta;

5) prikupljanje informacija od korisnika programa/projekta;

6) druge aktivnosti predviđene ugovorom.

Praćenje može obuhvatiti i reviziju ovlašćenog revizora, ukoliko je to predviđeno konkursnim uslovima i ugovorom.

Udruženje odnosno realizator programa/projekta je dužno da nadležnoj Gradskoj upravi omogući praćenje realizacije programa/projekta.

Član 23

Udruženje izrađuje periodične i završne narativne i finansijske izveštaje.

Periodični i završni narativni izveštaj sadrži: detaljan opis aktivnosti i rezultata realizacije programa/projekta u odnosu na planirane aktivnosti definisane ugovorom, kako bi se mogla izvršiti procena uspešnosti od strane nadležne Gradske uprave i obrazloženje za svako odstupanje od programa/projekta, kao i pregled korektivnih mera čije se preduzimanje planira od strane korisnika sredstava.

Periodični i završni finansijski izveštaj sadrži: prikaz budžeta, koji je sastavni deo ugovora, sa pregledom svih troškova koji su nastali tokom izveštajnog perioda, kao i celokupnu dokumentaciju koja opravdava nastale troškove.

Udruženje dostavlja periodične i završne narativne i finansijske izveštaje u rokovima predviđenim zaključenim ugovorom.

Nadležna Gradska uprava pregleda i razmatra dostavljene izveštaje.

Pregledom finansijskih izveštaja nadležna Gradska uprava utvrđuje da li su budžetska sredstva namenski korišćena i da li postoji računovodstvena dokumentacija koja ukazuje na namenski utrošak istih.

Plaćanja i izdaci koji nisu u skladu sa ugovornim obavezama i/ili bez pripadajuće računovodstvene dokumentacije neće biti priznati, o čemu se nosilac programa/projekta obaveštava pisanim putem.

Pregledom narativnog izveštaja nadležna Gradska uprava ostvaruje uvid i vrši procenu kvaliteta i uspešnosti programa/projekta u smislu realizacije postavljenih ciljeva.

O izvršenoj proceni nadležna Gradska uprava obaveštava korisnika sredstava.

Udruženje na zahtev nadležne Gradske uprave dostavlja dopunu i dodatno objašnjenje navoda iznetih u izveštaju u roku od osam dana od prijema zahteva za dostavu dopune dokumentacije.

Član 24

U cilju praćenja realizacije programa/projekata, nadležna Gradska uprava može realizovati monitoring posete.

Pod monitoring posetom smatra se: poseta udruženju, održavanje sastanaka ovlašćenih predstavnika nadležnog organa uprave sa ovlašćenim predstavnicima udruženja, prisustvo određenim događajima i manifestacijama ili drugim programskim aktivnostima koje udruženje sprovodi u sklopu realizacije programa/projekta.

Monitoring poseta može biti najavljena ili nenajavljena.

Za programe/projekte čije trajanje je duže od šest meseci i čija je vrednost odobrenih sredstava veća od 500.000,00 dinara, nadležna Gradska uprava u obavezi je da realizuje najmanje jednu monitoring posetu u toku trajanja programa/projekta.

Član 25

Nadležna Gradska uprava izrađuje izveštaj o monitoring poseti u roku od deset dana od dana sprovedene posete.

Pored izveštaja iz stava 1. ovog člana nadležna Gradska uprava može izraditi i preporuke za otklanjanje nedostataka i rokove za njihovu realizaciju i uputiti ih korisniku sredstava.

Član 26

Ako se prilikom sprovođenja kontrole utvrdi nenamensko trošenje sredstava ili ukoliko se izveštaji o realizaciji programa/projekta ne dostave u ugovorenom roku, ugovor se raskida i zahteva se povraćaj prenetih sredstava sa zakonskom zateznom kamatom.

Član 27

Korisnik sredstava, u izuzetnim situacijama, može da traži saglasnost od nadležne gradske uprave radi preraspodele sredstava za realizaciju planiranih aktivnosti u okviru odobrenog programa/projekta.

Varijacije u budžetu ne smeju da prelaze 10% od originalno odobrene sume novca u okviru budžeta, po svakoj pojedinačnoj stavci.

Zahtev za preraspodelu sredstava se podnosi u pisanoj formi.

Zahtevom za preraspodelu sredstava ne može se tražiti povećanje rashoda koji se odnose na ljudske resurse.

Preraspodela sredstava se može izvršiti tek nakon dobijanja pisane saglasnosti od strane nadležne gradske uprave.

Član 28

Nadležna Gradska uprava stavlja na uvid javnosti godišnji izveštaj o realizovanju svih odobrenih programa i projekata udruženja na sajt grada Kragujevca.

Član 29

Nadležna Gradska uprava vrši, po završetku odobrenog programa/projekta i dobijanju izveštaja o realizaciji programa/projekta od strane nosilaca programa/projekta, analizu realizacije programa/projekta i postizanja planiranih efekata u skladu sa ugovorom i ovim pravilnikom.

U slučaju da nadležna Gradska uprava oceni da planirani efekti nisu postignuti u bitnom delu propustom nosioca programa/projekta, zatražiće od nosioca programa/projekta da utvrdi odgovornost lica koja su realizovala projekat i o tome će obavestiti javnost.

Nosilac programa/projekta iz stava 2. ovog člana obavezan je da dostavi nadležnoj Gradskoj upravi izveštaj o merama koje su preduzete s ciljem utvrđivanja odgovornosti lica koja su neuspešno realizovala odobreni program/projekat, a u protivnom ne može dobijati sredstva iz budžeta grada Kragujevca.

V PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 30

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika, prestaju da važe Pravilnik o odobravanju i finansiranju programa i projekata kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti socijalne i zdravstvene zaštite na teritoriji grada Kragujevca ("Službeni list grada Kragujevca", broj 1/16), Pravilnik o finansiranju i sufinansiranju programa/projekata udruženja koji su od javnog interesa za grad Kragujevac ("Službeni list grada Kragujevca", broj 1/16), Pravilnik o postupku dodele sredstava iz budžeta grada Kragujevca za realizaciju programa, projekata, manifestacija i aktivnosti u oblasti omladinske politike ("Službeni list grada Kragujevca", broj 1/16), Pravilnik o načinu, postupku i kriterijumima za ostvarivanje prava za dodelu sredstava iz budžeta grada Kragujevca za realizaciju programa i projekata udruženja u oblasti zaštite životne sredine i održivog razvoja na teritoriji grada Kragujevca ("Službeni list grada Kragujevca", broj 1/16) i Pravilnik o odobravanju i finansiranju programa i projekata udruženja iz oblasti privrede na teritoriji grada Kragujevca ("Službeni list grada Kragujevca", br. 1/16 i 3/16).

Član 31

Postupci dodele sredstava koji su otpočeli pre stupanja na snagu ovog pravilnika, a nisu okončani, sprovešće se prema propisima koji su važili pre stupanja na snagu ovog pravilnika. Praćenje realizacije programa/projekata vršiće se prema odredbama Pravilnika koji je važio u trenutku odobravanja sredstava.

Utvrđeni rok u članu 18. ovog Pravilnika u 2019. godini biće pomeren na 28. februar 2019. godine.

Član 32

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".