PROGRAMODRŽAVANJA KOMUNALNE INFRASTRUKTURE ZA 2019. GODINU("Sl. list grada Kragujevca", br. 3/2019) |
1. Programom održavanja komunalne infrastrukture za 2019. godinu (u daljem tekstu: Program), uređuje se održavanje komunalne infrastrukture, obim poslova i finansijska sredstva potrebna za realizaciju Programa.
2. Program je izrađen u skladu sa Odlukom o budžetu grada Kragujevca za 2019. godinu ("Službeni list grada Kragujevca", broj 32/18) i Rešenjem Gradonačelnika o preusmeravanju aproprijacije, broj 400-59/19-II od 18. januara 2019. godine.
3. Realizacija ovog Programa vrši se na osnovu Plana nabavki, zaključenih ugovora o poveravanju obavljanja komunalnih poslova i komunalnih delatnosti JKP čiji je osnivač Grad, čiju realizaciju prate izvršioci za poslove nadzora u komunalnoj oblasti, pri čemu Grad izvršava svoje obaveze saglasno likvidnim mogućnostima budžeta Grada u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i planiranim sredstvima u budžetu Grada.
Realizacija dela Programa koja se odnosi na poslove za koje JKP nemaju odgovarajući tehnički i poslovni kapacitet i nabavke drugih dobara i usluga, koje su u funkciji obavljanja komunalnih delatnosti, vrši se po sprovedenom postupku javne nabavke u skladu sa zakonom, godišnjim Planom nabavki Gradske uprave za komunalne i inspekcijske poslove, na osnovu zaključenih ugovora o nabavci, odnosno dodeli ugovora.
Realizacija poslova privrednog društva "Infrastruktura železnice Srbije" ad Beograd vrši se u skladu sa Zakonom, a na osnovu zaključenog ugovora, kalkulacija i mesečnih računa.
Ukoliko u toku 2019. godine dođe do izmena planiranih sredstava u budžetu grada Kragujevca ili drugih propisa u okviru komunalne oblasti, a radi usaglašavanja sa odobrenim aproprijacijama, biće zaključeni aneksi ugovora sa JKP i drugim preduzećima, kojima su poslovi povereni u skladu sa ovim Programom, u zavisnosti od mogućnosti realizacije planiranih poslova.
Plaćanje za realizovane poslove vrši se po ispostavljenim situacijama (privremenim i okončanim) odnosno računima, overenim od strane nadzornog organa i načelnika Gradske uprave, kao rukovodioca direktnog budžetskog korisnika.
U okviru sredstava planiranih za realizaciju određenih komunalnih poslova, odnosno delatnosti u okviru Programa, dopuštena je preraspodela sredstava, odnosno izmena visine i namene sredstava u skladu sa aktom Gradskog veća.
Radi realizacije ovog Programa, načelnik Gradske uprave za komunalne i inspekcijske poslove, po ovlašćenju Gradonačelnika, broj 035-21/19-II od 14. januara 2019. godine zaključuje ugovore o poveravanju komunalnih poslova JKP i dr. u skladu sa odobrenim aproprijacijama u budžetu Grada.
Radovi i usluge se izvode u skladu sa Programom i zaključenim ugovorima, po nalogu nadzornog organa.
Izuzetno, radovi, odnosno usluge se izvode po nalogu načelnika Gradske uprave, Gradskog veća i Upravljača puta, a po zahtevima institucija, javnih preduzeća, ustanova, Gradske agencije za saobraćaj doo Kragujevac, prevoznika, Mesnih zajednica, inspektora za saobraćaj i puteve, u okviru realizacije ugovora o poveravanju komunalnih poslova.
4. Sredstva za realizaciju ovog Programa, opredeljena su članom 10. Odluke o budžetu grada Kragujevca za 2019. godinu ("Službeni list grada Kragujevca", broj 32/18), aktima Gradskog veća i Gradonačelnika, na sledeći način:
- Razdeo 8 - Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Izvor 01, Program 7 - Organizacija saobraćaja i saobraćajna infrastruktura, Programska aktivnost 0002 Upravljanje i održavanje saobraćajne infrastrukture, Funkcija 451 - Drumski saobraćaj, ekonomska klasifikacija 424 - Specijalizovane usluge u iznosu od 380.000.000,00 dinara koja nakon umanjenja za 15.000.000,00 dinara na osnovu Rešenja Gradonačelnika o preusmeravanju aproprijacije Gradonačelnika, broj 400-59/19-II od 18. januara 2019. godine, iznose 365.000.000,00 dinara;
- Razdeo 8 - Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Izvor 10, Program 7 - Organizacija saobraćaja i saobraćajna infrastruktura, Programska aktivnost 0002 Upravljanje i održavanje saobraćajne infrastrukture, Funkcija 451 - Drumski saobraćaj, ekonomska klasifikacija 424 - Specijalizovane usluge u iznosu od 120.000.000,00 dinara.
- Razdeo 8 - Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalne delatnosti, Programska aktivnost 0002 Održavanje javnih zelenih površina, Funkcija 620 - Razvoj zajednice, ekonomska klasifikacija 424 - Specijalizovane usluge - komunalno održavanje javnih zelenih površina u iznosu od 78.000.000,00 dinara;
- Razdeo 8 - Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalne delatnosti, Programska aktivnost 0003 Održavanje čistoće na površinama javne namene, Funkcija 620 - Razvoj zajednice, ekonomska klasifikacija 421 - Stalni troškovi - usluge čišćenja - javna higijena u iznosu od 78.000.000,00 dinara;
- Razdeo 8 - Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalne delatnosti, Programska aktivnost 0003, Održavanje čistoće na površinama javne namene, Funkcija 620 - Razvoj zajednice, ekonomska klasifikacija 424-specijalizovane usluge u iznosu od 5.000.000,00 dinara;
- Razdeo 8 - Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalne delatnosti, Programska aktivnost 0004 Zoohigijena, Funkcija 620 - Razvoj zajednice, ekonomska klasifikacija 424 - Specijalizovane usluge u iznosu od 6.000.000,00 dinara;
- Razdeo 8 - Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalne delatnosti, Programska aktivnost 0008 Upravljanje i snabdevanje vodom za piće, Funkcija 630 - Vodosnabdevanje, ekonomska klasifikacija 421 Stalni troškovi-javne česme i fontane, iznos od 2.000.000,00 dinara;
- Razdeo 8 - Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalne delatnost, Programska aktivnost 0008 Upravljanje i snabdevanje vodom za piće, Funkcija 630 - Vodosnabdevanje, ekonomska klasifikacija 424 Specijalizovane usluge - komunalno održavanje javnih česmi i fontana, iznos od 600.000,00 dinara;
- Razdeo 8 - Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalna delatnosti, Programska aktivnost 0001 Upravljanje/održavanje javnim osvetljenjem, Funkcija 640 - Ulična rasveta, ekonomska klasifikacija 421 - Stalni troškovi, u iznosu od 135.000.000,00 dinara;
- Razdeo 8 - Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalne delatnosti, Programska aktivnost 0001 Upravljanje/održavanje javnim osvetljenjem, Funkcija 640 - Ulična rasveta, ekonomska klasifikacija 424 - Specijalizovane usluge, u iznosu 30.000.000,00 dinara uvećavaju se za 15.000.000,00 dinara na osnovu Rešenja Gradonačelnika o preusmeravanju aproprijacije, broj 400-59/19-II od 18.01.2019. godine, iznose ukupno 45.000.000,00 dinara.
Ukupan iznos sredstava za realizaciju Programa iznosi 834.600.000,00 dinara.
5. Sredstva iz tačke 4. ovog Programa uključuju PDV-e za određene poslove saglasno Zakonu o porezu na dodatu vrednost i raspoređuju se za poslove održavanja komunalne infrastrukture, a prema opisu i obimu poslova utvrđenog ovim Programom i po Cenovniku usluga održavanja komunalne infrastrukture, koji donosi Gradsko veće.
6. Raspored i namena sredstava održavanja komunalne infrastrukture po pojedinim poslovima dati su u Tabeli br. 1.
7. Opis, obim i rokovi za izvršenje radova po ovom Programu, saglasno planiranim sredstvima, po pojedinim poslovima dati su u poglavlju II ovog Programa.
II OPIS I OBIM POSLOVA ODRŽAVANJA KOMUNALNE INFRASTRUKTURE
Ovim Programom utvrđuju se izvori i namena sredstava za održavanje komunalne infrastrukture.
U smislu ovog Programa, pojam održavanja komunalne infrastrukture obuhvata:
1. održavanje saobraćajne infrastrukture,
2. održavanje javnih zelenih površina,
3. održavanje čistoće javnih površina,
4. održavanje atmosferske i kišne kanalizacije:
5. kontrolu i smanjenje populacije napuštenih pasa i mačaka u okviru komunalne delatnosti zoohigijene,
6. javne česme i fontane - utrošak vode,
7. održavanje javnih česmi i fontana,
8. javno osvetljenje - utrošak i
9. javno osvetljenje - održavanje.
Učešće Grada u realizaciji projekata uređenja parkovskih i ostalih javnih površina koji se finansiraju iz sredstava Republike ili donacija na ozelenjavanju, sanaciji, zanavljanju, zameni elemenata javne rasvete, pojačanom održavanju ulica i puteva i sl., realizuje se iz planiranih sredstava za realizaciju ovog Programa, na osnovu akta Gradskog veća.
1. ODRŽAVANJE SAOBRAĆAJNE INFRASTRUKTURE
Za programsku aktivnost 0002 Upravljanje i održavanje saobraćajne infrastrukture koja obuhvata redovno održavanje gradskih ulica i opštinskih puteva, zimsku službu (uključujući i lokalne puteve), opremanje gradskih ulica i opštinskih puteva, vertikalnu, horizontalnu i saobraćajnu signalizaciju i sl. planirana su sredstva u budžetu grada Kragujevca za tekuću godinu, na osnovu godišnjih operativnih planova i programa JKP kao nosioca ove delatnosti, kao i potrebe za sanacijom ulica, puteva i trotoara i neizmirene obaveze iz 2018. godine koje se izvršavaju na teret planirane aproprijacije u 2019. godini, sve u iznosu od 485.000.000,00 dinara.
Program održavanja gradskih ulica izrađuje se prema postojećoj kategorizaciji ulica.
1.1. Održavanje gradskih ulica i opštinskih puteva
1.1.1. Za održavanje gradskih ulica i opštinskih puteva i realizaciju ugovora sa JKP Šumadija Kragujevac opredeljena su ukupna sredstva u iznosu od 124.600.000,00 dinara, od kojih za redovno održavanje iznos 89.600.000,00 dinara i zimsku službu, iznos 35.000.000,00 dinara.
- Redovno održavanje obuhvata saniranje udarnih rupa na gradskim ulicama, kolovozima i trotoarima, opštinskim putevima; popravku ulegnuća, ivičnjaka i drugih oštećenja koja su nastala od dotrajalosti, kao i dovođenje raskopanih javnih površina (asfaltiranih ulica i trotoara) u tehnički ispravno stanje, nakon raskopavanja zbog planskih radova ili hitnih intervencija na komunalnoj infrastrukturi.
Redovno održavanje gradskih ulica i opštinskih puteva na području Grada obuhvata sledeće radove:
- krpljenje udarnih rupa i popravke manjih površina na kolovozu (2.500 t asfaltne mase AB8 i 1.000 t asfaltne mase AB16),
- popravke trotoara,
- popravke oštećenja ulica,
- popravka trgova,
- popravke oštećenih parkinga,
- popravke opštinskih, odnosno lokalnih i drugih puteva (nekategorisanih), po nalogu nadzornog organa.
Izuzetno, po nalogu načelnika Gradske uprave ili Gradskog veća, kao i JP "Putevi" kao upravljača puta u okviru ovog Programa, izvode se i drugi radovi na održavanju ulica, opštinskih odnosno lokalnih i drugih puteva na kojima je zbog oštećenja asfaltnog i ostalog zastora ugrožena bezbednost saobraćaja kao i na saobraćajnicama koje predstavljaju -linije gradskog i prigradskog prevoza, a po zahtevu Gradske agencije za saobraćaj doo Kragujevac, prevoznika ili naloga inspektora za saobraćaj i puteve.
Planirana sredstva za održavanje ulica i opštinskih puteva: 89.600.000,00 din.
Izvršenje: tokom godine
Poslovi povereni: JKP Šumadija Kragujevac
- Zimska služba
Programom zimske službe na održavanju gradskih ulica i drugih javnih površina određene su saobraćajnice koje se redovno održavaju u zimskim uslovima po prioritetima, čija realizacija u celosti zavisi od vremenskih uslova, čime se omogućava održavanje saobraćajnica u voznom stanju.
Ukupna vrednost: 35.000.000,00 din.
Izvršenje: u periodu rada Zimske službe
1.1.2. Zimsko održavanje lokalnih puteva
Usluge se izvode po nalogu nadzorne službe u skladu sa Programom zimske službe na održavanju gradskih ulica i drugih javnih površina i Planom rada zimske službe za lokalne i nekategorisane puteve JKP Šumadija Kragujevac, kojim su utvrđeni putni pravci za zimsko održavanje lokalnih puteva na teritoriji grada Kragujevca.
Ukupna vrednost:
- 26.000.000,00 dinara, po Ugovoru o usluzi za zimsko održavanje lokalnih puteva, broj 352-985/18-XIV od 20.11.2018. god.koji se realizuju u periodu od 1.01.2019 do 31.03.2019. god. i
- 6.000.000,00 dinara, čija se realizacija planira za period 15.11.2019-31.12.2019. godine.
Izvršenje: u periodu rada Zimske službe
Poslovi povereni: JKP Šumadija Kragujevac
1.2. Opremanje gradskih ulica i signalizacija
Saniranje oštećenja postojećih odbojnika, zaštitnih ograda i stubića izazvanih saobraćajnim nesrećama sprovodiće se do nivoa planiranih sredstava, sa uračunatim PDV-om za svetlosnu signalizaciju:
- popravka ograde (nakon saobraćajnih udesa),
- popravka čeličnih odbojnika,
- nabavka i postavljanje stubića,
- izrada i postavljanje ograde,
- popravka zaštitne ograde na stepeništima,
- popravka zaštitne ograde.
Ukupna vrednost za opremanje ulica:
3.000.000,00 din (bez PDV-a)
Izvršenje: tokom godine
Poslovi povereni: JKP Šumadija Kragujevac
Navedena sredstva se uvećavaju za obračunati PDV u skladu sa Zakonom o porezu na dodatu vrednost.
- Saobraćajna signalizacija
Programom su planirani poslovi obnove horizontalne, vertikalne i svetlosne signalizacije.
- Horizontalna signalizacija
Planirana sredstva obuhvataju radove vezane za obnovu 2/3 postojeće horizontalne signalizacije. Prioritet u obnovi horizontalne signalizacije se određuje prema zahtevima sigurnosti i bezbednosti saobraćaja na ulicama.
Ukupna vrednost: 17.000.000,00 din. (bez PDV- a)
Izvršenje: tokom godine
- Vertikalna signalizacija (bez PDV-a)
Za održavanje postojeće vertikalne signalizacije (2.500 saobraćajnih znakova) na gradskom području i lokalnim putevima na području grada Kragujevca planiraju se sredstva za zamenu postojećih oštećenih i dotrajalih saobraćajnih znakova i za manje preregulacije saobraćaja.
Ukupna vrednost: 4.000.000,00 din.
Izvršenje: tokom godine
Povereni poslovi: JKP Šumadija Kragujevac
- Svetlosna signalizacija
Održavanje svetlosne signalizacije na semaforskim raskrsnicama podrazumeva obezbeđenje stalne ispravnosti i funkcionalnosti navedenih uređaja.
Ukupna vrednost: 6.000.000,00 din.
Izvršenje: tokom godine
1.3. Rehabilitacija i sanacija trotoara
Za radove na rehabilitaciji i sanaciji trotoara planiraju se sredstva u iznosu od 20.000.000,00 din (bez PDV-a).
1.4. Rehabilitacija i održavanje gradskih ulica i opštinskih puteva
Za javnu nabavku rehabilitacije i sanacije gradskih ulica i opštinskih puteva planiraju se sredstva u iznosu od: 250.000.000,00 din (bez PDV-a).
1.5. Usluga izrade projekata iz oblasti saobraćaja
Za nabavku usluge projekata iz oblasti saobraćaja (izmene režima saobraćaja i dr) i izdavanje odobrenja po službenoj dužnosti planiraju se sredstva u ukupnom iznosu od 600.000,00 dinara.
1.6. Održavanje putnih prelaza (pružnih)
Program predviđa realizaciju poslova na osnovu zaključenog Ugovora sa privrednim društvom "Infrastruktura železnica Srbije" ad u skladu sa Zakonom o železnici i Zakonom o bezbednosti saobraćaja.
Ukupna vrednost: 9.000.000,00 din.
Izvršenje: tokom godine
Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza iz 2018. godine koje terete odobrenu aproprijaciju za 2019. godinu, u ukupnom iznosu od 18.800.000,00 dinara obuhvataju obaveze u iznosu od 13.850.000,00 dinara za poslove na održavanju ulica; zimskom održavanju lokalnih puteva 4.010.000,00 din, održavanju putnih (pružnih) prelaza 400.000,00 din; signalizaciji 340.000,00 din i troškove kamate 200.000,00 din.
2. ODRŽAVANJE JAVNIH ZELENIH POVRŠINA
Za održavanje javnih zelenih površina na području grada Kragujevca, koje se sprovodi u okviru Programske aktivnosti 0002 Održavanje javnih zelenih površina, planirana su sredstva u iznosu 78.000.000,00 dinara. Poslovi su povereni JKP Šumadija Kragujevac.
Programom je utvrđen obim održavanja zelenih površina na teritoriji Grada, izražen u odgovarajućim jedinicama mere.
2.1. Održavanje zelenih površina - redovan program
Redovno održavanje javnih zelenih površina (uključujući i Veliki, Mali i Kreativni park) obuhvata sve radove koje je tokom godine potrebno izvoditi u cilju zadržavanja dostignutog nivoa uređenosti, kao što su košenje i čišćenje travnjaka (ukupne površine od 672.222,25 m2), održavanje sezonskih cvetnih površina, održavanje ostalih dekorativnih površina (održavanje šiblja, ruža, perena), orezivanje drvoreda, drveća i preduzimanje mera zaštite hemijskim sredstvima itd.), kao i održavanje zelenih površina u naseljima. Poslovi su povereni JKP Šumadija.
Ukupna vrednost: 33.000.000,00 din.
Izvršenje: tokom godine
2.2. Održavanje park šuma i jezera u Šumaricama
Održavanje park šuma obuhvata košenje trave i orezivanje drveća na sledećim površinama:
- park šuma (kompleks prostora jezero - 71 538,50 m2, Pivarski park - 13 643 m2, park u Ilinoj vodi - 71 500 m2), jezera u Šumaricama - 23 550 m2.
Ukupna vrednost: 5.000.000,00 din.
Izvršenje: tokom godine
2.3. Održavanje Spomen parka Šumarice
Održavanje Spomen parka Šumarice obuhvata poslove koji se odnose na košenje i čišćenje travnjaka na ukupnoj površini od 312.258,80 m2, održavanje sezonskih cvetnih površina, održavanje ostalih dekorativnih površina, održavanje popločanih staza i uređenje prostora na humkama i oko njih.
Ukupna vrednost: 8.300.000,00 din.
Izvršenje: tokom godine
2.4. Održavanje zelenih pojaseva oko vodotokova
Održavanje regulisanih vodotokova obuhvata košenje određenih deonica reka i potoka i to:
- reke Lepenice od železničkog mosta do uliva Sušičkog potoka u reku Lepenicu 92 380 m2
- Sušički potok od vodenice ispod brane jezera u Šumaricama do uliva u Lepenicu ukupne površine 30 126 m2.
- Erdoglijski potok od humke "Nade Naumović" u Šumaricama do "Bulevara kraljice Marije" ukupne površine 5 064 m2.
Ukupna vrednost: 3.595.000,00 din.
Izvršenje: tokom godine
2.5. Interpolacija - zamena dugotrajnih zasada
Programom se predviđaju poslovi održavanja drvoreda, seče suvih i sklonih padu stabala, zamene srušenih - bolesnih stabala, kao i sadnje lišćarskih i četinarskih sadnica.
Ukupna vrednost: 465.000,00 din.
Izvršenje: tokom godine
2.6. Održavanje neuređenih zelenih površina pored saobraćajnica-prilaza Gradu
Programom se predviđa košenje neuređenih zelenih površina pored saobraćajnica - prilaza Gradu, kao i po nalogu MUP-a, na površini od 435.694,00 m2.
Ukupna vrednost: 10.400.000,00 din.
Izvršenje: tokom godine
2.7. Uklanjanje samoniklog rastinja duž lokalnih puteva
Ukupna vrednost: 2.500.000,00
Izvršenje: tokom godine
Planirana sredstva se odnose na održavanje trotoara, platoa, trgova, staza, u zimskim uslovima, u skladu sa Programom Zimske službe.
Ukupna vrednost: 1.550.000,00 din.
Izvršenje: po potrebi u periodu trajanja Zimske službe
Planirana sredstva se realizuju po nalogu načelnika Gradske uprave, Gradskog veća ili Upravljača puta, čije je izvođenje od interesa za Grad.
Ukupna vrednost: 3.190.000,00 din.
Izvršenje: po Programu i potrebi
Planirana sredstva su namenjena za uništavanje ambrozije u periodu cvetanja, mehaničkim putem i košenjem.
Ukupna vrednost: 4.000.000,00 din.
Izvršenje: po potrebi
2.11. Održavanje parkovske i stambeno- blokovske galanterije
Planirana sredstva su namenjena za održavanje, odnosno popravku parkovske galanterije u uređenim parkovima, kao i stambeno-blokovske galanterije o kojima se stara JKP Šumadija
Ukupna vrednost: 2.600.000,00 din.
Izvršenje: po programu i potrebi
2.12. Održavanje i uređenje zelenih površina na grobljima
Planirana sredstva su namenjena za održavanje javnih zelenih površina na sledećim grobljima i to:
- Varoško groblje, Sušičko groblje površine, Palilulsko groblje, groblje Bozman, kao i javne zelene površine grobalja koja preuzmu od Mesnih zajednica (Male Pčelice, Stanovo i dr.)
Ukupna vrednost: 3.400.000,00 din
Izvršenje: tokom godine
3. ODRŽAVANJE ČISTOĆE JAVNIH POVRŠINA
Usluge održavanja javne higijene i odvođenja atmosferskih voda, sprovode se u okviru Programske aktivnosti 0003 Održavanje čistoće na površinama javne namene. U budžetu grada Kragujevca, za navedene namene i kao i za neizmirene obaveze iz 2018. godine i dr. koje se izvršavaju na teret planirane aproprijacije u 2019. godini i dr. planirana su ukupna sredstva u iznosu od 78.000.000,00 dinara, kao stalni troškovi i 5.000.000,00 dinara, kao specijalizovane usluge.
3.1. Održavanje čistoće javnih površina - redovan program
Redovan program obuhvata čišćenje javnih površina (saobraćajnica, trotoara, platoa, staza, zelenih površina i drugih površina u naseljima), mašinskim čišćenjem, ručnim čišćenjem, pročišćavanjem i sakupljanjem otpadaka kao i održavanje: trotoara, platoa, trgova i staza u zimskom periodu, a u skladu sa Programom zimske službe
Procena tretiranih površina predviđenih Programom (karakteristične pozicije):
- ručno čišćenje - oko 35.000.000 m2 godišnje;
- ručno pročišćavanje - oko 65.000.000 m2 godišnje;
- sakupljanje otpadaka - oko 60.000.000 m2 godišnje;
- mašinsko čišćenje saobraćajnica - redovan program - oko 10.500.000 m godišnje;
- mašinsko čišćenje saobraćajnica - prolećno - oko 1.200 godišnje.
Ukupna vrednost: 40.500.000,00din.
Izvršenje: po programu
Poslovi povereni: JKP Šumadija Kragujevac
3.2. Uklanjanje novonastalih deponija smeća i ostalog otpada sa javnih površina po nalogu nadzornog organa i zahtevu komunalne inspekcije
Ukupna vrednost: 4.500.000,00 din.
Izvršenje: po programu i potrebi
Poslovi povereni: JKP Šumadija Kragujevac
3.3. Pranje ulica po završetku rada Zimske službe i redovno (noćno) pranje ulica
- pranje saobraćajnica i trotoara po završetku rada Zimske službe, koje su definisane Programom zimske službe, kao saobraćajnice I i II prioriteta - 500.000 m2
- redovno noćno pranje saobraćajnica po programu oko 9.000.000 m2 godišnje
Ukupna vrednost: 20.000.000,00 din.
Izvršenje: po programu i potrebi
Poslovi povereni: JKP Šumadija Kragujevac
Planirana sredstva su namenjena za radove na jesenjem pranju ulica, platoa, trotoara i trgova.
Ukupna vrednost: 3.000.000,00 din.
Izvršenje: po programu i potrebi
Povereni poslovi: JKP Šumadija Kragujevac
Planirana sredstva su namenjena za dodatne radove na održavanju čistoće javnih površina i čišćenje čije je izvođenje od interesa za Grad.
Ukupna vrednost: 6.000.000,00 din.
Izvršenje: po programu i potrebi
Povereni poslovi: JKP Šumadija Kragujevac
Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza po osnovu ugovorenih i izvedenih radova u 2018. godini, koje se izvršavaju na teret odobrene aproprijacije u 2019. godini, koji se odnose na održavanje čistoće javnih površina, u vrednosti 4.000.000,00 din.
4. ODRŽAVANJE ATMOSFERSKE I KIŠNE KANALIZACIJE
Sistem za prikupljanje i odvođenje atmosferskih voda čine ulični kanali, kanalske rešetke, slivnici, cevovodi i šahte kišne kanalizacije. Redovno održavanje svodi se na periodično čišćenje taložnika, Programom obuhvaćenih slivnika kišne kanalizacije, kao i intervencije u slučaju začepljenja, kako bi pomenuti objekti bili u funkcionalnom stanju.
Planirana sredstva namenjena su za:
- redovno i periodično čišćenje taložnika 4104 slivnika i rešetki kišne kanalizacije na javnim površinama, obuhvaćenih planom;
- odvoz mulja i blata iz očišćenih taložnika slivnika i rešetki;
- rad specijalizovane cisterne na probijanju i ispiranju nastalih zapušenja cevovoda i šahti kišne kanalizacije.
Ukupna vrednost: 5.000.000,00 din.
Izvršenje: po programu i potrebi
Poslovi povereni: JKP "Vodovod i kanalizacija"
5. KONTROLA I SMANJENJE POPULACIJE NAPUŠTENIH PASA I MAČAKA LUTALICA U OKVIRU KOMUNALNE DELATNOSTI ZOOHIGIJENE
Grad obezbeđuje sredstva za finansiranje dela troškova zoohigijene, odnosno troškove angažovanja zaposlenih na realizaciji Programa humanog uklanjanja pasa i mačaka lutalica JKP Šumadija Kragujevac za 2019. godinu, kao i obaveza iz 2018. godine koje terete odobrenu aproprijaciju za 2019. godinu. Sredstva su planirana u okviru Programske aktivnosti 0004 Zoohigijena u ukupnom iznosu od 6.000.000,00 dinara. Komunalna delatnost je poverena JKP Šumadija Kragujevac.
5.1. Kontrola i smanjenje populacije napuštenih pasa i mačaka lutalica sprovodi se na osnovu posebnog programa JKP Šumadija Kragujevac u skladu sa Zakonom o komunalnim delatnostima i Zakonom o dobrobiti životinja.
Ukupna vrednost: 5.000.000,00 din.
Izvršenje: tokom godine
Poslovi povereni: JKP Šumadija Kragujevac
5.2. Obaveze iz 2018. godine
Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza iz 2018. godine po osnovu ugovorenih obaveza koje terete odobrenu aproprijaciju za 2019. godinu, u iznosu 1.000.000,00 din.
6. JAVNE ČESME I FONTANE - UTROŠAK VODE
Za utrošak vode za javne česme i fontane u 2019. godini (navedene u tač. 7.1. i 7.2) planirana su sredstva u okviru Programske aktivnosti 0008 Upravljanje i snabdevanje vodom za piće, u iznosu 2.000.000,00 dinara.
Izvršenje: tokom godine
Poslovi povereni: JKP "Vodovod i kanalizacija"
7. ODRŽAVANJE JAVNIH ČESMI I FONTANA
Održavanje javnih česmi i fontana na području grada Kragujevca sprovodi se u okviru Programske aktivnosti 0008 Upravljanje i snabdevanje vodom za piće. Za ove namene, uključujući i neizmirene obaveze iz 2018. godine koje terete odobrenu aproprijaciju u 2019. godini, dr., planirano je ukupno 600.000,00 dinara.
7.1. Program obuhvata održavanje sledećih fontana i javnih česmi:
1. Veliki park - česma
2. Veliki park - fontana "Ranjenik"
3. ul. Kralja Petra I - fontana kod "Socijalnog"
4. ul. Kralja Petra I - fontana kod "Krsta"
5. ul. Kralja Petra I - česma u "Pešačkoj zoni"
6. ul. Kralja Petra I - fontana kod "Borova"
7. ul. Kralja Petra I - javna česma na "Cvetnom trgu"
8. ul. Miloja Pavlovića - česma kod "Zelengore"
9. ul. Knez Mihajlova - česma na "Trgu Mala Vaga"
10. ul. Zorana Vasića - česma kod "Sokolane"
11. ul. dr Zorana Đinđića - česma na "Trgu slobode"
12. ul. Božidara Milosavljevića - česma u parku "Ilina voda"
13. ul. Neznanog Junaka - česma u naselju Aerodrom
14. ul. Prijateljstva - česma u naselju Sunčani breg
15. u ul. Ilindenskoj - "Kap krvi"
16. Korman-česma u Romskoj mali
17. Kopaonička-česma kod igrališta u MZ "21. oktobar".
7.2. Program obuhvata održavanje sledećih česmi za navodnjavanje cvetnih zasada, drvoreda i zelenih površina na sledećim lokacijama:
1. "Trg Narodnog fronta"
2. Grobnica kod "Krsta"
3. "Trg slobode" kod Peka
4. Veliki park kod fontane
5. Trg kod štafete
6. "Trg Jovana Ristića",
7. Lepenički bulevar (znak FIAT)
8. Spomenik Jevrejima (kod DIS-a)
kao i utrošak vode u javne svrhe na drugim javnim česmama i točećim mestima.
Navedene fontane i česme će raditi neprekidno sedam meseci (osim česme pod rednim brojem 16) i to u periodu od 01.04. do 31.10. (a po potrebi i duže), uz periodično podešavanje protoka i uklanjanje nastalih kvarova i drugih oštećenja tokom godine.
Ukupna vrednost ugovora o održavanju javnih česama i fontana: 550.000,00 din.
Izvršenje: tokom godine
Poslovi povereni: JKP "Vodovod i kanalizacija"
7.3. Obaveze iz 2018. godine
Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza iz 2018. godine koje se terete odobrenu aproprijaciju za 2019. godinu, a koje se odnose na utrošak vode sa česmi i fontana, uvećan za kamatu, u ukupnom iznosu od 50.000,00 din.
8. JAVNO OSVETLJENJE - UTROŠAK
Sredstva za ove namene odobrena su u okviru Programske aktivnosti 0001 Upravljanje/održavanjem javnim osvetljenjem (stalni troškovi).
Planirana sredstva namenjena su za sprovođenje postupka javne nabavke dobara-električne energije za javno osvetljenje na teritoriji grada Kragujevca (gradsko i seosko područje).
8.1. Potrošnja električne energije
Potrošnja električne energije za javno osvetljenje planira se na nivou potrošnje iz ranijih godina (u punom obimu tokom cele godine sa utroškom oko 11.000.000 KWh električne energije godišnje za rad 14.000 različitih rasvetnih tela) za gradsko i 3.500.000 KWh električne energije za seosko područje.
Odlukom o budžetu grada Kragujevca za 2019. godinu planirana su sredstva za izmirenje utroška električne energije za period od 1.01 - 31.07.2019. godine, po Ugovoru o javnoj nabavci električne energije (treća partija) koji je zaključen sa JP EPS Beograd, broj 404-58/18-XII od 1.08.2018. godine.
Raspoloživa sredstva za novu javnu nabavku električne energije iznose 21.800.000,00 dinara za period ne duži od tri meseca, tako da je neophodno obezbediti dodatna sredstva za nabavku električne energije.
Izvršenje: tokom godine
Poslovi povereni: javnom nabavkom
Sredstva za refundaciju troškova električne energije planirana su u iznosu od 200.000,00 dinara. U narednom periodu sagledaće se mogućnost izmeštanja mernog mesta javnog osvetljenja iz Energetike doo.
Preuzete obaveze za period XI-XII 2018. godine po osnovu Ugovora sa Elektroprivredom Srbije, broj 404-58/18-XII od 1.08.2018. godine, uvećane za obračunatu kamatu, koje terete odobrenu aproprijaciju za 2019. godinu iznose ukupno 33.000.000,00 dinara.
Skupština grada donela je odluku o donošenju Programa mera za izmirivanje obaveza grada Kragujevca i subjekata čiji je grad Kragujevac osnivač prema Javnom preduzeću Elektroprivreda Srbije radi zaključenja dugoročnog reprograma kako bi preuzete obaveze mogle biti izmirene u skladu sa finansijskim mogućnostima budžeta Grada.
Vlada Republike Srbije, na sednici održanoj 18. oktobra 2018. godine donela je Zaključak, 05 broj 401-9941/2018 o davanju saglasnosti na napred navedeni program. Istim zaključkom usvojen je tekst Ugovora o preuzimanju obaveza kao i tekst Sporazuma o izvršenju obaveza grada Kragujevca, uključujući i bitne elemente Sporazuma, da se iznos duga izmiri u deset uzastopnih godišnjih anuiteta sa grejs periodom do 29. februara 2020. godine, kao i da se za vreme otplate duga na ukupan iznos glavnog duga koji je predmet Sporazuma obračunava zakonska zatezna kamata, umanjena do visine referentne stope Narodne banke Srbije.
U toku su pripremne radnje za potpisivanje Ugovora o preuzimanju obaveza i Sporazuma o izvršenju obaveza grada Kragujevca.
9. JAVNO OSVETLJENJE - ODRŽAVANJE
Sredstva za ove namene odobrena su u ukupnom iznosu od 30.000.000,00 dinara u okviru Programske aktivnosti 0001 Upravljanje/održavanje javnim osvetljenjem (specijalizovane usluge), koja uvećana Rešenjem Gradonačelnika o preusmeravanju aproprijacije, broj 400-59/19-II od 18.012019. godine, za 15.000.000,00 din, tako da iznose ukupno 45.000.000,00 dinara.
Pod održavanjem javne rasvete podrazumeva se zamena ili otklanjanje nedostataka na uređajima javne rasvete, radi održavanja u stanju funkcionalne ispravnosti. Broj uređaja javne rasvete, zbog nove izgradnje, svake godine se povećava, što uz zamenu kvalitetnim rasvetnim elementima, utiče na rast troškova.
U okviru ove stavke realizovaće se redovno održavanje na gradskom i seoskom području prema raspoloživim sredstvima u budžetu Grada i to:
- zamena pregorelih sijalica,
- zamena dotrajalih svetiljki,
- zamena delova oštećenih svetiljki i
- dodatni radovi na održavanju javnog osvetljenja
Ovim Programom se planiraju sredstva za održavanje javnog osvetljenja na seoskom i gradskom području, kao i obaveze zaključno sa 31.12.2018. godine koje se izvršavaju na teret odobrene aproprijacije u 2019. godini.
9.1. Održavanje javnog osvetljenja
U skladu sa Planom nabavki za 2018. godinu, sprovedena je javna nabavka za period januar do aprila 2019. godine, ukupne vrednosti 6.240.000,00 dinara.
Izvršenje: po programu, ugovoru i nalogu
Poslovi povereni: javnom nabavkom
9.2. Za nabavku usluge održavanja javne rasvete u skladu sa Planom nabavki za 2019. godine, za period od aprila 2019. godine do kraja godine opredeljena su sredstva u ukupnom iznosu od 18.060.000,00 dinara.
Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza po osnovu ugovorenih i realizovanih poslova na održavanju javne rasvete na gradskom i seoskom području na dan 31.12.2018. godine, koje se izvršavaju na teret odobrene aproprijacije u 2019. godini, u ukupnom iznosu od 20.700.000,00 dinara.
UKUPNA VREDNOST: 834.600.000,00 dinara.
III PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Ovaj Program se donosi za 2019. godinu, a objaviće se u "Službenom listu grada Kragujevca".