POKRAJINSKA SKUPŠTINSKA ODLUKA

O JAVNOM VODOPRIVREDNOM PREDUZEĆU "VODE VOJVODINE"

("Sl. list AP Vojvodine", br. 53/2016 i 8/2019)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Javno vodoprivredno preduzeće "Vode Vojvodine", Novi Sad (u daljem tekstu: Javno preduzeće), osnovano Pokrajinskom skupštinskom odlukom o osnivanju Javnog preduzeća za gazdovanje vodama na teritoriji AP Vojvodine ("Službeni list APV", br. 7/2002 i 2/2010), nastavlja da radi pod istim nazivom kao u Pokrajinskoj skupštinskoj odluci o Javnom vodoprivrednom preduzeću "Vode Vojvodine" ("Službeni list APV", br. 4/2013 i 14/2015), a u skladu sa odredbama ove pokrajinske skupštinske odluke (u daljem tekstu: Odluka).

Cilj osnivanja

Član 2

Cilj osnivanja i poslovanja Javnog preduzeća jeste trajno izvršavanje poslova u upravljanju vodama na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine.

Javno preduzeće je odgovorno za obavljanje delatnosti u skladu sa stanjem postojećih vodnih objekata, stepenom njihove izgrađenosti i visinom sredstava koja su obezbeđena za te namene.

Osnivač Javnog preduzeća

Član 3

Osnivač Javnog preduzeća jeste Autonomna pokrajina Vojvodina (u daljem tekstu: Osnivač).

Prava osnivača vrši Pokrajinska vlada ukoliko ovom odlukom nije drugačije određeno.

Sedište Pokrajinske vlade je u Novom Sadu, na Bulevaru Mihajla Pupina broj 16.

Matični broj Pokrajinske vlade jeste 08068615, a PIB je 103762102.

Poslovno ime i sedište Javnog preduzeća

Član 4

Javno preduzeće posluje pod poslovnim imenom: Javno vodoprivredno preduzeće "Vode Vojvodine" Novi Sad.

Skraćeno poslovno ime Javnog preduzeća jeste JVP "Vode Vojvodine", Novi Sad.

Sedište Javnog preduzeća je u Novom Sadu, na Bulevaru Mihaila Pupina broj 25.

O promeni poslovnog imena i sedišta odlučuje nadzorni odbor Javnog preduzeća (u daljem tekstu: Nadzorni odbor), uz saglasnost Pokrajinske vlade.

Pravni status Javnog preduzeća

Član 5

Javno preduzeće ima status pravnog lica, s pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.

Javno preduzeće u pravnom prometu s trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.

Odgovornost za obaveze Javnog preduzeća

Član 6

Javno preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

Osnivač za svoje obaveze odgovara u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

II DELATNOST JAVNOG PREDUZEĆA

Član 7

Pretežna delatnost Javnog preduzeća jeste inženjerska delatnost i tehničko savetovanje.

- šifra delatnosti: 71.12.

Delatnosti Javnog preduzeća od opšteg interesa utvrđene Zakonom o vodama ("Službeni glasnik RS", br. 30/2010 i 93/2012) jesu sledeće:

- uređenje vodotoka i zaštita od štetnog dejstva voda;

- uređenje i korišćenje voda;

- zaštita voda od zagađivanja.

Delatnosti Javnog preduzeća iz stava 2. ovog člana obuhvataju:

1. integralno upravljanje vodnim resursima na teritoriji AP Vojvodine;

2. izgradnju, održavanje i upravljanje vodnim objektima za uređenje vodotoka i za zaštitu od poplava na vodama I reda u javnoj svojini;

3. izgradnju, održavanje i upravljanje vodnim objektima za odvodnjavanje i navodnjavanje u javnoj svojini;

4. izgradnju, održavanje i upravljanje regionalnim i višenamenskim hidrosistemima u javnoj svojini;

5. sprovođenje odbrane od poplava i leda;

6. upravljanje vodnim zemljištem u javnoj svojini;

7. inženjersko projektovanje i konsultantske aktivnosti u oblasti hidrogradnje i upravljanja vodama;

8. naučno istraživanje, razvoj i izradu planskih dokumenata i tehničke dokumentacije u oblasti voda;

9. uspostavljanje i vođenje vodne dokumentacije i vodnog informacionog sistema;

10. investitorske poslove i upravljanje projektima u oblasti voda;

11. izvršavanje poslova iz međudržavnih sporazuma u oblasti voda na teritoriji AP Vojvodine.

Pored delatnosti iz stava 2. ovog člana, Javno preduzeće obavlja i sledeće delatnosti:

- šumarstvo i seču drveća;

- ribarstvo i akvakulturu;

- proizvodnju električne energije;

- tehničko održavanje i razvoj državnih vodnih puteva na teritoriji AP Vojvodine;

- uslužne delatnosti u vodenom saobraćaju;

- inženjersku delatnost i tehničko savetovanje;

- investitorske poslove;

- naučna istraživanja i razvoj.

Javno preduzeće može da obavlja i druge delatnosti utvrđene statutom pod uslovom da to ne ometa izvršavanje delatnosti iz st. 1. i 2. ovog člana (npr. prodaja proizvoda, izvođenje radova i pružanje, usluga za treća lica).

Osnivanje zavisnih društava

Član 8

Javno preduzeće može da osnuje zavisno društvo kapitala za obavljanje delatnosti iz člana 7. ove odluke, u skladu sa zakonom.

Javno preduzeće prema zavisnom društvu kapitala iz stava 1. ovog člana ima prava, obaveze i odgovornosti koje ima autonomna pokrajina - kao osnivač - prema Javnom preduzeću.

Na odluku iz stava 1. ovog člana, prethodnu saglasnost daje Pokrajinska vlada.

III PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI OSNIVAČA PREMA JAVNOM PREDUZEĆU I PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI JAVNOG PREDUZEĆA PREMA OSNIVAČU

Ovlašćenja Osnivača

Član 9

U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Pokrajinska vlada preduzima mere propisane zakonom, radi obezbeđenja uslova za nesmetano funkcionisanje Javnog preduzeća i obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

- promenu unutrašnje organizacije;

- razrešenje nadzornog odbora i direktora i imenovanje privremenog organa;

- ograničenje u pogledu prava (raspolaganja) korišćenja pojedinih sredstava u javnoj svojini;

- druge mere određene zakonom koji uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.

Obezbeđivanje zaštite opšteg interesa

Član 10

Radi obezbeđenja zaštite opšteg interesa u Javnom preduzeću, Skupština Autonomne pokrajine Vojvodine daje saglasnost na procenu vrednosti kapitala Javnog preduzeća i iskazivanje kapitala Javnog preduzeća u udelima ili akcijama.

Pokrajinska vlada daje saglasnost na sledeća akta tog preduzeća:

1. statut;

2. dugoročne i srednjeročne planove rada i razvoja Javnog preduzeća i godišnji program poslovanja;

3. statusne promene, osnivanje drugih pravnih subjekata i ulaganje kapitala;

4. raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, velike vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa utvrđenih ovom odlukom;

5. raspodelu dobiti Javnog preduzeća i način pokrića gubitka;

6. davanje garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji ne ulaze u obavljanje delatnosti od opšteg interesa;

7. o zaduženju Javnog preduzeća;

8. program svojinske transformacije Javnog preduzeća i odluku o svojinskoj transformaciji;

9. tarifu (odluka o cenama, tarifni sistem i dr.), osim ako drugim zakonom nije predviđeno da tu saglasnost daje drugi državni organ;

10. druga akta u skladu sa zakonom koji uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.

Predlog za davanje saglasnosti iz stava 1. ovog člana podnosi nadležni pokrajinski organ uprave.

Akt na koji Pokrajinska vlada daje saglasnost smatra se donetim kada Pokrajinska vlada na njega dâ saglasnost, osim akta iz tačke 3. stava 1, za čije donošenje Pokrajinska vlada daje prethodnu saglasnost Javnom preduzeću.

Odnos Javnog preduzeća prema Osnivaču

Planovi i programi

Član 11

Javno preduzeće donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja, u skladu sa zakonom.

Za svaku kalendarsku godinu, Javno preduzeće donosi godišnji program poslovanja na koji Pokrajinska vlada daje saglasnost.

Godišnji program poslovanja mora da sadrži sledeće elemente:

1) planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama;

2) planirane nabavke;

3) plan investicija;

4) planirani način raspodele dobiti, odnosno planirani način pokrića gubitka;

5) elemente za celovito sagledavanje cena proizvoda i usluga;

6) plan zarada i zapošljavanja;

7) kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju;

8) druge elemente utvrđene zakonom, kojima se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Godišnji program poslovanja dostavlja se Pokrajinskoj vladi, radi davanja saglasnosti, najkasnije u roku od 15 dana od dana usvajanja akta o budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine.

Izuzetno od stava 4. ovog člana, u slučaju privremenog finansiranja Autonomne pokrajine Vojvodine, Javno preduzeće može doneti godišnji program poslovanja za period na koji se odnosi privremeno finansiranje Autonomne pokrajine Vojvodine.

Javno preduzeće može da menja i dopunjuje godišnji program poslovanja isključivo iz strateških i državnih interesa ili ukoliko se bitno promene okolnosti u kojima ono posluje.

Pokrajinska vlada ne može da dâ saglasnost na izmene i dopune godišnjeg programa poslovanja Javnog preduzeća ukoliko se tim izmenama i dopunama predlaže povećanje sredstava za određene namene, a koje je Javno preduzeće već utrošilo u visini koja prevazilazi visinu sredstava za te namene iz usvojenog godišnjeg programa poslovanja.

Javno preduzeće donosi i druge planove i posebne programe u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Dugoročni i srednjoročni planovi poslovne strategije i razvoja i godišnji program poslovanja Javnog preduzeća moraju biti usklađeni sa odlukama, programskim i planskim aktima Autonomne pokrajine Vojvodine.

Praćenje realizacije godišnjeg programa poslovanja

Član 12

Javno preduzeće dužno je da pokrajinskom organu uprave nadležnom za poslove vodoprivrede, kao resornom organu, dostavlja tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg programa poslovanja, u roku od 30 dana od dana isteka tromesečja.

Izveštaje iz stava 1. ovog člana, Javno preduzeće podnosi na obrascu izveštaja koji propisuje ministar nadležan za poslove privrede, u skladu sa zakonom.

Na osnovu izveštaja iz stava 1. ovog člana, pokrajinski organ uprave nadležan za poslove vodoprivrede sačinjava i dostavlja ministarstvu i Pokrajinskoj vladi informaciju o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti.

Član 13

Javno preduzeće mora imati izvršenu reviziju finansijskih izveštaja od strane ovlašćenog revizora.

Finansijski izveštaj sa izveštajem ovlašćenog revizora javno preduzeće dostavlja Pokrajinskoj vladi radi informisanja.

Član 14

Javno preduzeće dužno je da - pre isplate zarada - overi obrazac za kontrolu obračuna i isplate zarada.

Obrazac iz stava 1. ovog člana propisuje Vlada Republike Srbije, na predlog ministra nadležnog za poslove finansija.

Ukoliko javno preduzeće ne sprovodi godišnji program poslovanja u delu koji se odnosi na zarade ili zapošljavanje, nadležni organ autonomne pokrajine neće overiti obrazac za kontrolu obračuna i isplate zarada.

IV USLOVI I NAČIN UTVRĐIVANJA I RASPOREĐIVANJA DOBITI, NAČIN POKRIĆA GUBITKA I SNOŠENJE RIZIKA

Član 15

Dobit i gubitak Javnog preduzeća utvrđuju se i raspoređuju u skladu sa zakonom.

Odluku o raspodeli dobiti donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Pokrajinske vlade.

Na osnovu odluke iz stava 2. ovog člana, deo ostvarene dobiti po završnom računu za prethodnu godinu, Javno preduzeće dužno je da uplati u budžet Autonomne pokrajine Vojvodine.

Visina i rok za uplatu dobiti iz stava 3. ovog člana, utvrđuju se odlukom Skupštine Autonomne pokrajine Vojvodine o budžetu za narednu godinu, u skladu sa zakonom.

Odluku o pokriću gubitka Javnog preduzeća donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Pokrajinske vlade.

Gubitak se pokriva na teret neraspoređene dobiti iz prethodnih godina i iz drugih izvora.

V USLOVI I NAČIN ZADUŽENJA JAVNOG PREDUZEĆA

Član 16

Javno preduzeće može da se zadužuje pod uslovima koji su predviđeni zakonom kojim se uređuje javni dug.

Odluku o zaduženju Javnog preduzeća donosi Nadzorni odbor, uz prethodnu saglasnost Pokrajinske vlade.

VI ZASTUPANJE JAVNOG PREDUZEĆA

Član 17

Javno preduzeće u poslovima unutrašnjeg i spoljnotrgovinskog prometa zastupa i predstavlja direktor, bez ograničenja.

U okviru svojih ovlašćenja, direktor može dati drugom licu pismeno ovlašćenje za zastupanje Javnog preduzeća.

VII IMOVINA, KAPITAL I SREDSTVA

Imovina

Član 18

Javno preduzeće ima svoju imovinu kojom upravlja i raspolaže u skladu sa zakonom, ovom odlukom i ugovorom.

Imovinu Javnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti, kao i druga imovinska prava koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.

Javno preduzeće može koristiti i sredstva u javnoj svojini i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, ovom odlukom i ugovorom.

Kapital

Član 19

Upisani novčani kapital Javnog preduzeća iznosi 333.518,50 dinara, a uplaćeni novčani kapital 166.759,25 dinara na dan 15.05.2002.godine, upisan i unet nenovčani kapital iznosi 14.364.328.735,57 dinara.

Registrovani kapital biće usklađen s kapitalom iskazanim po finansijskim izveštajima u skladu sa Zakonom o privrednim društvima i propisima kojima se uređuje registracija privrednih subjekata.

Osnovni kapital iz stava 1. udeo je osnivača kao jedinog člana sa 100% učešća u osnovnom kapitalu Javnog preduzeća.

Sredstva Javnog preduzeća

Član 20

Javno preduzeće u obavljanju svojih delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora, odnosno na sledeće načine:

- prodajom proizvoda i usluga;

- iz budžeta autonomne pokrajine;

- iz donacija i poklona;

- zaduženjem;

- od naknada;

- iz ostalih izvora, u skladu sa zakonom.

VIII ORGANI JAVNOG PREDUZEĆA

Organi Javnog preduzeća

Član 21

Organi Javnog preduzeća jesu Nadzorni odbor i direktor.

1) Nadzorni odbor

Sastav Nadzornog odbora

Član 22

Nadzorni odbor Javnog preduzeća ima predsednika i dva člana koje imenuje Pokrajinska vlada, na period od četiri godine, pod uslovima, na način i po postupku predviđenim zakonom.

Način i postupak predlaganja člana Nadzornog odbora iz reda zaposlenih utvrdiće se statutom, u skladu sa zakonom.

Nadzorni odbor, direktor i izvršni direktor ne mogu predlagati predstavnika zaposlenih u tom odboru.

Uslovi za članove Nadzornog odbora

Član 23

Za predsednika i članove Nadzornog odbora Javnog preduzeća imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

1) da je punoletno i poslovno sposobno;

2) da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, na master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

3) da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz alineje 2. ovog člana;

4) da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani s poslovima Javnog preduzeća;

5) da poznaje oblasti korporativnog upravljanja ili oblast finansija;

6) da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

7) da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:

- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;

- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;

- obavezno lečenje narkomana;

- obavezno lečenje alkoholičara;

- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Predstavnik zaposlenih, pored uslova iz stava 1. ovog člana, mora da ispunjava i sledeće uslove:

1) da nije bio angažovan u vršenju revizije finansijskih izveštaja preduzeća u poslednjih pet godina;

2) da nije član političke stranke.

Nadležnost Nadzornog odbora

Član 24

Nadzorni odbor:

1. donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja, te odgovora za njihovo sprovođenje;

2. donosi godišnji program poslovanja, usklađen s dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1. ovog stava;

3. usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg programa poslovanja;

4. putem Pokrajinske vlade, podnosi Skupštini Autonomne pokrajine Vojvodine godišnji izveštaj o poslovanju;

5. usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;

6. usvaja finansijske izveštaje;

7. nadzire rad direktora;

8. donosi statut;

9. odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju kapitala;

10. donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka;

11. donosi odluku o zaduženju Javnog preduzeća;

12. zaključuje ugovore o radu s direktorom Javnog preduzeća;

13. odlučuje o raspolaganju (pribavljanju i otuđenju) sredstava u javnoj svojini koja su preneta u svojinu javnog preduzeća, velike vrednosti koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa utvrđenih ovom odlukom;

14. donosi cenovnike za proizvode, radove i usluge koje pruža Javno preduzeće;

15. utvrđuje visinu naknada troškova za obavljanje poslova iz zakonom utvrđenih nadležnosti;

16. donosi pravilnik o radu;

17. vrši i druge poslove u skladu sa zakonom i statutom.

Saglasnost na akte iz tačaka 1.,2, 8, 10. stava 1. ovog člana daje Pokrajinska vlada.

Akta iz tačaka 9,11, 13. i 16. stava 1. ovog člana, Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Pokrajinske vlade.

Saglasnost na akte iz tačaka 14. i 15, daje pokrajinski organ uprave nadležan za poslove vodoprivrede, ukoliko nisu obuhvaćeni godišnjim programom rada Javnog preduzeća.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Javnom preduzeću.

Naknada za rad

Član 25

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za svoj rad.

Visinu naknade iz stava 1. ovog člana, odnosno kriterijume i merila za njeno utvrđivanje, određuje Vlada Republike Srbije.

2) Direktor

Imenovanje direktora

Član 26

Direktora Javnog preduzeća imenuje Pokrajinska vlada na period od četiri godine, na osnovu sprovedenog javnog konkursa po postupku utvrđenim zakonom i ovom odlukom.

Javni konkurs sprovodi komisija autonomne pokrajine za sprovođenje konkursa za izbor direktora (u daljem tekstu Komisija), koju obrazuje Pokrajinska vlada.

Komisija ima pet članova, od kojih je jedan predsednik.

Predsednika i dva člana Komisije imenuje Pokrajinska vlada na period od tri godine. Jednog člana imenuje Odbor za poljoprivredu Skupštine Autonomne pokrajine Vojvodine na period od tri godine, dok jednog člana imenuje Pokrajinska vlada za svako pojedinačno imenovanje direktora.

Sprovođenje javnog konkursa započinje odlukom koju donosi Pokrajinska vlada, na predlog pokrajinskog organa uprave nadležnog za poslove vodoprivrede.

Oglas o javnom konkursu priprema i objavljuje pokrajinski organ uprave nadležan za poslove vodoprivrede, u skladu sa zakonom.

Komisija sprovodi postupak u skladu sa zakonom i sačinjava rang-listu s tri najbolja rangirana kandidata s brojčano iskazanim i utvrđenim rezultatima prema merilima za imenovanje direktora, koje propisuje Vlada Republike Srbije.

Rang-lista, iz stava 7 ovog člana i zapisnik o sprovedenom izbornom postupku, dostavlja se pokrajinskom organu uprave nadležnom za poslove vodoprivrede radi pripreme i upućivanja predloga akta o imenovanju direktora Pokrajinskoj vladi.

Uslovi za izbor direktora

Član 27

Za direktora Javnog preduzeća može biti imenovano lice koje ispunjava sledeće uslove:

1. da je punoletno i poslovno sposobno;

2. da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

3. da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2 ovog člana;

4. da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani s poslovima Javnog preduzeća;

5. da poznaje oblast korporativnog upravljanja;

7. da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova;

8. da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke;

9. da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

10. da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:

- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj stanovi;

- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;

- obavezno lečenje narkomana;

- obavezno lečenje alkoholičara;

- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Statutom Javnog preduzeća mogu da se odrede i drugi uslovi koje lice mora da ispuni da bi bilo imenovano za direktora.

Direktor je javni funkcioner u smislu zakona kojim se reguliše oblast vršenja javnih funkcija.

Nadležnosti direktora

Član 28

Direktor:

1) predstavlja i zastupa Javno preduzeće;

2) organizuje i rukovodi procesom rada;

3) vodi poslovanje Javnog preduzeća;

4) odgovara za zakonitost rada Javnog preduzeća;

5) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja Javnog preduzeća, te je odgovoran za njihovo sprovođenje;

6) predlaže godišnji program poslovanja Javnog preduzeća i odgovoran je za njegovo sprovođenje;

7) predlaže finansijske izveštaje;

8) izvršava odluke Nadzornog odbora;

9) bira izvršne direktore;

10) donosi akt o sistematizaciji poslova u Javnom preduzeća, u skladu sa zakonom kojim se uređuje oblast rada;

11) vrši druge poslove utvrđene zakonom, ovom odlukom i statutom preduzeća.

Izvršni direktor

Član 29

Za izvršnog direktora Javnog preduzeća bira se lice koje ispunjava sledeće uslove:

1. da je punoletno i poslovno sposobno;

2. da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama s najmanje 240 ESPB bodova, na master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

3. da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2. ovog stava;

4. da ima tri godine radnog iskustva na poslovima za koje će biti zadužen u Javnom preduzeću;

5. da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova;

6. da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

7. da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:

- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj stanovi;

- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;

- obavezno lečenje narkomana;

- obavezno lečenje alkoholičara;

- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Broj izvršnih direktora, oblast za koju se biraju, kao i poslovi koje izvršni direktor obavlja u okviru ovlašćenja koje im je odredi direktor, utvrđuju se statutom, u skladu sa zakonom.

Zarada direktora i izvršnog direktora

Član 30

Direktor i izvršni direktor imaju pravo na zaradu, a mogu imati i pravo na stimulaciju u skladu sa uslovima i kriterijumima za utvrđivanje stimulacije i u visini koje utvrđuje Vlada Republike Srbije.

Odluku o isplati stimulacije direktoru i izvršnom direktoru donosi Nadzorni odbor uz saglasnost Pokrajinske vlade.

Odluku o isplati stimulacije izvršnom direktoru, Nadzorni odbor donosi na predlog direktora.

IX DRUGA PITANJA ZNAČAJNA ZA OBAVLJANJE DELATNOSTI

Statut Javnog preduzeća

Član 31

Statut je osnovni akt Javnog preduzeća i svi drugi opšti akti Javnog preduzeća moraju biti u saglasnosti sa statutom.

Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u Javnom preduzeću moraju biti u skladu sa opštim aktima iz stava 1. ovog člana.

Ostvarivanje prava na štrajk

Član 32

Zaposleni u Javnom preduzeću, radi zaštite svojih profesionalnih i ekonomskih interesa po osnovu rada, ostvaruju pravo na štrajk u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i posebnim aktom autonomne pokrajine.

U slučaju štrajka zaposlenih u Javnom preduzeću, mora da se obezbedi minimum procesa rada u obavljanju delatnosti od opšteg interesa.

Minimum procesa rada posebnom odlukom utvrđuje Skupština Autonomne pokrajine Vojvodine, u skladu sa zakonom.

Zaštita životne sredine

Član 33

Javno preduzeće dužno je da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređivanje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine.

Statutom Javnog preduzeća detaljnije se utvrđuju aktivnosti Javnog preduzeća radi zaštite životne sredine, u skladu sa zakonom i propisima autonomne pokrajine koji regulišu oblast zaštite životne sredine.

Javnost u radu

Član 34

Javno preduzeće dužno je da javnost u radu obezbedi na zakonom propisan način.

Za javnost u radu Javnog preduzeća odgovoran je direktor.

X PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 35

Javno preduzeće dužno je da statut usaglasi sa ovom odlukom, u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Nadležni organi Javnog preduzeća dužni su da ostala opšta akta usklade sa statutom, u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu statuta.

Član 36

Druga pitanja značajna za nesmetano obavljanje delatnosti za koju je osnovano Javno preduzeće uređuju se statutom.

Član 37

Do okončanja postupka izbora direktora u skladu s članom 26. ove odluke, Pokrajinska vlada imenuje vršioca dužnosti direktora Javnog preduzeća, najduže na period od godinu dana, na način i u uslovima utvrđenim zakonom.

Član 38

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Pokrajinska skupštinska odluka o Javnom vodoprivrednom preduzeću "Vode Vojvodine" ("Službeni list APV", br. 4/2013 i 14/2015).

Član 39

Ova odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".

 

Samostalni članovi Pokrajinske skupštinske odluke o izmeni
Pokrajinske skupštinske odluke o Javnom vodoprivrednom preduzeću "Vode Vojvodine"

("Sl. list AP Vojvodine", br. 8/2019)

Član 2

Javno vodoprivredno preduzeće "Vode Vojvodine" dužno je da Statut usaglasi sa ovom odlukom u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 3

Ova odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".