PRAVILNIK
O KRITERIJUMIMA I POSTUPKU DODELE SREDSTAVA IZ BUDŽETA GRADA KRUŠEVCA ZA SUFINANSIRANJE I FINANSIRANJE PROGRAMA I PROJEKATA OD JAVNOG INTERESA U OBLASTI PREVENCIJE, SMANJENJU RIZIKA OD KATASTROFA I UPRAVLJANJU VANREDNIM SITUACIJAMA

("Sl. list grada Kruševca", br. 1/2019)

 

I - OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim Pravilnikom propisuju se merila, kriterijumi i postupak dodele sredstava za finansiranje i sufinansiranje programa i projekata koji su od javnog interesa, iz budžeta grada Kruševca (u daljem tekstu: Grad).

Član 2

Pod programima i projektima iz člana 1. ovog Pravilnika, smatraju se programi i projekti u oblasti: prevencije, smanjenju rizika od katastrofa i upravljanju vanrednim situacijama.

Član 3

Termini kojima su u ovom Pravilniku označeni položaji, profesije, odnosno, zanimanja, izraženi u gramatičkom muškom rodu, podrazumevaju prirodni muški i ženski rod lica na koja se odnose, u skladu sa načelima i propisima o rodnoj ravnopravnosti.

II - SREDSTVA ZA FINANSIRANJE

Član 4

Oblasti iz kojih će se na osnovu javnog konkursa finansirati i sufinansirati programi i projekti su:

1. Prevencija i smanjenje rizika od katastrofa,

2. Upravljanje vanrednim situacijama.

Član 5

Sredstva za finansiranje i sufinansiranje programa i projekata iz člana 2. ovog Pravilnika obezbeđuju se Odlukom o budžetu Grada, za svaku kalendarsku godinu, na poziciji Gradske uprave.

Član 6

Pravo podnošenja prijave za finansiranje ili sufinansiranje programa, od javnog interesa po javnom konkursu imaju udruženja građana čije je sedište registrovano na teritoriji grada Kruševca, obavljaju delatnost na području grada i čiji programi doprinose implementaciji oblasti iz člana 3. ovog Pravilnika.

Član 7

Godišnji plan raspisivanja javnih konkursa načelnik Gradske uprave objavljuje najkasnije do 31. januara na zvaničnoj internet stranici grada Kruševca i dostavlja Kancelariji za saradnju sa civilnim društvom (u daljem tekstu: Kancelarija).

Godišnji plan javnih konkursa sadrži podatke o davaocu sredstava, oblasti, nazivu i planiranom periodu raspisivanja javnog konkursa (u daljem tekstu: konkurs), i druge relevantne podatke u zavisnosti od vrste konkursa.

III - MERILA I KRITERIJUMI ZA IZBOR PROGRAMA I PROJEKATA

Član 8

Merila i kriterijumi za izbor programa i projekata definišu se kao osnovna i posebna merila i kriterijumi.

Osnovna merila i kriterijumi utvrđeni su Uredbom, dok bliža merila i posebna merila i kriterijume za izbor programa i projekata utvrđuje Komisija za izbor programa i projekata od javnog interesa u oblasti prevencije, smanjenju rizika od katastrofa i upravljanju vanrednim situacijama (u daljem tekstu: Komisija).

Član 9

Izbor programa koji će se finansirati sredstvima budžeta grada Kruševca vrši se primenom sledećih osnovnih kriterijuma:

- reference programa: oblast u kojoj se realizuje program, dužina trajanja programa, broj korisnika programa, mogućnost razvijanja programa i njegova održivost;

- ciljevi koji se postižu: obim zadovoljavanja javnog interesa, stepen unapređenja stanja u oblasti u kojoj se program sprovodi;

- sufinansiranje programa iz drugih izvora: sopstvenih prihoda, budžeta Republike Srbije, fondova Evropske unije, poklona, donacija, legata, kredita i drugo, u slučaju nedostajućeg dela sredstava za finansiranje programa;

- zakonitost i efikasnost korišćenja sredstava i održivost ranijih programa: ako su ranije korišćena sredstva budžeta, da li su ispunjene ugovorne obaveze;

- usklađenost sa usvojenim strateškim dokumentima na nacionalnom i lokalnom nivou;

- usklađenost sa javnim potrebama i interesima građana;

- podsticanje solidarnosti, zaštite, samopomoći i pomoći licima u specifičnim životnim situacijama;

- usmerenost ka što većem broju korisnika;

- stepen uspešnosti aplikanta u realizovanju prethodnih programa i projekata.

Posebna merila i kriterijumi su:

- Kapacitet nosioca projekta, predložene kvalifikacije i reference projektnog tima u odnosu na predložene ciljeve, rezultate i aktivnosti projekta;

- Nosilac projekta je obezbedio odgovarajuće partnerstvo;

- Usklađenost planiranih aktivnosti sa ciljevima i očekivanim rezultatima i ciljnoj grupi;

- Preciznost i izvodljivost plana realizacije programa ili projekta;

- Značaj promene koja se očekuje od primene projekta;

- Ekonomska opravdanost predloga budžeta u odnosu na cilj i projektne aktivnosti;

- Precizno i detaljno prikazan narativni budžet projekta koji pokazuje usklađenost predviđenih troškova sa projektnim aktivnostima;

- Promocija odnosno publicitet, koji se ogleda u načinu informisanja ciljne grupe i šire javnosti po programu ili projektu i

- druga posebna merila i kriterijumi koje Komisija utvrdi.

Član 10

Prilikom ocene pristiglih predloga programa i projekata koji moraju da ispune osnovna i posebna merila i kriterijume iz čl. 9. ovog Pravilnika, Komisija koristi kriterijume radi sačinjavanja liste za bodovanje na osnovu koje se rangiraju prijave:

R. br.

Kriterijum

Broj poena

1.

Zakonitost i efikasnost korišćenja sredstava koja se utvrđuje proverom da li su ranije korišćena budžetska sredstva za finansiranje aktivnosti organizacije i ako jesu, da li su tom prilikom ispunjene obaveze

0-10

2.

Održivost ranijih programa i projekata (Ostvareni rezultati udruženja prethodnih godina)

0-10

3.

Kapacitet nosioca projekta, predložene kvalifikacije i reference projektnog tima u odnosu na predložene ciljeve, rezultate i aktivnosti projekta

0-5

4.

Reference programa: oblast, dužina trajanja, broj korisnika obuhvaćenih programskim aktivnostima, mogućnost razvijanja programa i održivost

0-10

5.

Nosilac projekta je obezbedio odgovarajuće partnerstvo

0-10

6.

Usklađenost planiranih aktivnosti sa ciljevima i očekivanim rezultatima i ciljnom grupom

0-5

7.

Ostvarivost planiranih rezultata i merljivost pokazatelja uspeha

0-10

8.

Ciljevi koji se postižu: obim zadovoljavanja javnog interesa, stepen unapređenja stanja u oblasti u kojoj se program sprovodi

0-10

9.

Sufinansiranje programa iz drugih izvora: sopstvenih prihoda, budžeta Republike Srbije, jedinice lokalne samouprave, fondova Evropske unije, donacija, legata, kredita i drugo u slučaju nedostajućeg dela za finansiranje programa;

0-10

10.

Značaj promene koja se očekuje od primene projekta

0-5

11.

Ekonomska opravdanost predloga budžeta u odnosu na cilj i projektne aktivnosti

0-5

12.

Precizno i detaljno prikazan narativni budžet projekta koji pokazuje usklađenost predviđenih troškova sa projektnim aktivnostima

0-5

13.

Vidljivost projekta

0-5

 

Maksimalni-ukupni rezultat

100

Prilikom vrednovanja programa/projekata Ko- misija će uzeti u obzir da li je sa Udruženjem u prethodne dve godine raskinut ugovor zbog nenamenskog trošenja budžetskih sredstava.

IV - POSTUPAK RASPISIVANJA KONKURSA I IZBOR PROGRAMA I PROJEKATA

Član 11

Finansiranje programa i projekata iz člana 2. ovog Pravilnika vrši se na osnovu Javnog konkursa. Tekst Konkursa utvrđuje Komisija i dostavlja Načelniku Gradske uprave.

Konkurs raspisuje Načelnik Gradske uprave, najmanje jednom godišnje, na predlog Komisije.

Prijava se podnosi u roku od 15 dana od dana objavljivanja konkursa.

Član 12

Konkurs se objavljuje na zvaničnoj internet strani grada Kruševca i portalu e-Uprava.

Konkurs sadrži:

- obrazac prijave na konkurs,

- oblast i iznos sredstava za koji se raspisuje konkurs,

- subjekte ovlašćene za podnošenje prijave,

- trajanje programa,

- opšta merila i kriterijume za podnosioca prijave,

- posebna merila i kriterijume za oblast za koju se raspisuje konkurs (ukoliko postoje),

- spisak priloga koji se obavezno prilažu uz prijavu,

- rok za podnošenje prijave i adresa,

- rok za donošenje odluke o izboru programa i projekata,

- napomenu da se nepotpune, neblagovremene i prijave koje nisu predate na propisanom obrascu neće uzeti u razmatranje,

- napomena da se prijave predate od strane podnosioca koji je nenamenski utrošio sredstva u prethodnoj godini neće uzeti u razmatranje,

- napomena da će nadležni organ uzeti u obzir da li je sa udruženjem u prethodne dve godine raskinut ugovor zbog nenamenskog trošenja budžetskih sredstava,

- način obaveštavanja o ishodu Konkursa i

- druge odredbe od važnosti za realizaciju konkursa.

Član 13

Konkursna dokumentacija sadrži:

1. Osnovna dokumentacija:

1.1. obrazac prijave programa - projekata (u tri primerka) koji sadrži:

- podatke o nosiocu programa - projekata

- naziv programa - projekata

- lokacija realizacije programa - projekata

- druga pravna lica uključena u program - projekat

- povezanost programa sa Zakonom o smanjenju rizika od katastrofa i upravljanju vanrednim situacijama

- obrazloženje programa - projekata

- opšti ciljevi programa - projekata

- posebni ciljevi programa - projekata

- opis problema

- ciljna grupa i korisnici programa - projekata

- očekivani rezultati i indikatori postignuća

- aktivnosti

- vremenska skala aktivnosti

- praćenje i evaluacija

- rizici

- pretpostavke za uspešno ostvarivanje ciljeva

- upravljanje programom - projektom

- profil (stručni kapacitet) pružaoca usluga

- budžet

- projekcija za narednu fazu

1.2. tabelarni budžet,

1.3. narativni budžet.

2. Obavezna prateća dokumentacija:

2.1. overena fotokopija statuta i rešenja o upisu podnosioca prijave u registar,

2.2. pisana izjava o sufinansiranju u koliko učesnik konkursa obezbeđuje deo sopstvenih sredstava,

2.3. kopija ugovora ili pisanu izjavu o obezbeđenoj donaciji u slučaju sufinansiranja,

2.4. izjava o partneru (ukoliko se program - projekat realizuje u partnerstvu),

2.5. protokol o saradnji sa partnerom,

2.6. kopija izveštaja o stanju računa podnosioca prijave (bilans stanja i bilans uspeha za prethodnu godinu sa dokazom da je izveštaj podnet Agenciji za privredne registre),

2.7. odluka nadležnog organa podnosioca prijave o usvajanju programa rada za tekuću godinu,

2.8. odluka nadležnog organa podnosioca prijave o usvajanju programa-projekta kojim se konkuriše za sredstva budžeta,

2.9. podatke o načinu finansiranja programskih i projektnih aktivnosti podnosioca prijave u poslednje tri godine (budžet Grada, ministarstvo ili drugi izvori finansiranja-donatori, partneri i sl.),

2.10. Dosadašnja iskustva podnosioca programa - projekta, stručnost koordinatora i ključnih stručnjaka uključenih u program - projekat.

2.11. Izjava da sredstva za realizaciju odobrenog programa nisu na drugi način već obezbeđena kao i izjavu o nepostojanju sukoba interesa i interni akt o antikorupcijskoj politici (usvojen etički kodeks, izjava o pristupanju etičkom kodeksu mreže organizacija, plan integriteta udruženja ili drugi vid antikoruptivnog akta).

Član 14

Prijava na konkurs podnosi se Komisiji, na obrascu "Prijava na Konkurs za finansiranje programa/projekata od javnog interesa za oblasti iz člana 3. ovog Pravilnika".

Za svaki program, odnosno projekat, podnosi se posebna prijava.

Član 15

Kompletna konkursna dokumentacija se dostavlja u jednoj zatvorenoj koverti.

Prijave se predaju na pisarnici Gradske uprave grada Kruševca ili poštom na adresu: "Gradska uprava grada Kruševca - Komisiji za izbor programa i projekata od javnog interesa u oblasti prevencije, smanjenju rizika od katastrofa i upravljanju vanrednim situacijama, ul. Gazimestanska br. 1, Kruševac".

Blagovremenom dostavom smatra se preporučena pošiljka predata pošti najkasnije do isteka poslednjeg dana utvrđenog roka za predaju konkursne dokumentacije (pečat pošte), bez obzira na datum prispeća.

V - KOMISIJA ZA SPROVOĐENJE KONKURSA

Član 16

Za sprovođenje konkursa Gradsko veće grada Kruševca obrazuje Komisiju (u daljem tekstu: Komisija) i svojim aktom bliže uređuje sastav, broj članova, kao i druga pitanja značajna za rad komisije.

Komisija ima pet članova koje imenuje Gradsko veće grada Kruševca.

Rešenjem o imenovanju Komisije utvrđuju se zadaci i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Član 17

Članovi komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem komisije, odnosno sprovođenjem konkursa (izjava o nepostojanju sukoba interesa).

Imenovano lice ne može preduzimati radnje u svojstvu člana komisije pre nego što potpiše izjavu iz stava 1. ovog člana.

U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član komisije je dužan da o tome odmah obavesti ostale članove komisije i da se izuzme iz daljeg rada komisije. O rešavanju sukoba interesa Načelnik Gradske uprave odlučuje o svakom slučaju posebno, a kada utvrdi sukob interesa, predložiće imenovanje u komisiju novog člana kao zamenu.

Sukob interesa postoji ako član komisije ili članovi njegove porodice (bračni ili vanbračni drug, dete ili roditelj), zaposleni ili član organa udruženja koje učestvuje na konkursu ili bilo kog drugog udruženja povezanog na bilo koji način sa tim udruženjem ili u odnosu na ta udruženja ima bilo koji materijalni ili nematerijalni interes, suprotan javnom interesu, i to u slučajevima porodične povezanosti, ekonomskih interesa ili drugog zajedničkog interesa.

Član 18

Članovi Komisije ne dobijaju naknadu za svoj rad. U Komisiju mogu biti imenovana i lica predstavnici stručne javnosti.

Gradsko veće grada Kruševca može angažovati i stručnjake za pojedine oblasti radi pripreme analize o uspešnosti, kvalitetu i ostvarenju ciljeva programa koji se realizuju.

VI - POSTUPAK ODLUČIVANJA

Član 19

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima Konkursa, sačinjava predlog Odluke o izboru programa i projekata koji će se finansirati ili sufinansirati, sa navedenim iznosima novčanih sredstava.

Pre donošenja odluke Komisija može podnosiocu prijave predložiti da izvrši određene izmene u programu ili projektu u pogledu aktivnosti i troškova njihove realizacije.

Komisija utvrđuje listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih programa u roku koji ne može biti duži od 60 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava, i objavljuje se na zvaničnoj internet stranici grada Kruševca i na portalu e-uprave.

Učesnici konkursa imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju u roku od 3 dana od dana objavljivanja liste iz stava 1. ovog člana. Na listu iz stava 3. ovog člana učesnici konkursa imaju pravo prigovora u roku od 8 dana od dana njenog objavljivanja.

Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, Komisija donosi u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.

Član 20

O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i donosi Predlog Odluke o izboru programa koji će se finansirati ili sufinansirati iz budžeta grada, i isti dostavlja Gradskom veću grada Kruševca radi donošenja Odluke o finansiranju i sufinansiranju programa iz budžeta grada Kruševca u tekućoj godini.

Član 21

Odluku o izboru programa, na predlog Komisije, donosi Gradsko veće u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora.

Odluka iz stava 1. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici g rad a Kruševca i na portalu e-Uprava.

VII - POSTUPAK REALIZACIJE I KONTROLE ODOBRENIH PROGRAMA - PROJEKATA

Korišćenje sredstava

Član 22

Komisija vrši praćenje realizacije programa koji obuhvata:

1. Obavezu udruženja da obaveštava Komisiju i Odeljenje za poslove odbrane i vanredne situacije, Gradske uprave Kruševac o realizaciji programa, u rokovima određenim ugovorom;

2. Pregledanje izveštaja;

3. Monitoring posete predstavnika Komisije i Gradskog veća;

4. Obavezu udruženja da omogući ovlašćenim licima Gradske uprave da izvrše uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije programa;

5. Prikupljanje informacija od korisnika programa;

6. Druge aktivnosti predviđene ugovorom.

Praćenje može obuhvatiti i reviziju ovlašćenog revizora, ukoliko je to predviđeno konkursnim uslovima i ugovorom.

Udruženje odnosno realizator programa je dužno da nadležnom organu omogući praćenje realizacije programa.

Član 23

Sredstva koja se, u skladu sa ovim Pravilnikom, odobre za realizaciju programa jesu namenska sredstva i mogu da se koriste isključivo za realizaciju konkretnog programa i u skladu sa ugovorom koji se zaključuje između načelnika Gradske uprave i udruženja.

Prenos sredstava iz stava 1. ovog člana vrši se u skladu sa propisima kojima se uređuje prenos sredstava i otvaranje računa korisnika javnih sredstava, odnosno otvaranje računa kod Uprave za trezor.

Član 24

Na osnovu Odluke Gradskog Veća, načelnik Gradske uprave grada Kruševca zaključuje Ugovor o finansiranju i sufinansiranju programa i proje- kata od javnog interesa, kojim se uređuju međusobna prava, obaveze i odgovornosti ugovornih strana, a naročito utvrđuju:

- naziv programa - projekta i kratak opis usluge,

- predmet programa,

- iznos sredstava koji se dodeljuju za realizaciju programa-projekta i način obezbeđenja i prenosa sredstava,

- instrumenti obezbeđenja za slučaj nenamenskog trošenja sredstava obezbeđenih za realizaciju programa odnosno za slučaj neizvršenja ugovorne obaveze-predmeta programa i povraćaj neutrošenih sredstava,

- ukupna vrednost programa - projekta,

- procentualno učešće grada u ukupnoj vrednosti programa - projekta,

- datum početka i završetka programa - projekta,

- prava i obaveze ugovornih strana,

- uslove za raskid Ugovora pre isteka vremena na koji je zaključen,

- prava i obaveze ugovornih strana u slučaju raskida ugovora pre isteka vremena na koji je zaključen,

- način rešavanja sporova,

- način izveštavanja,

- mogućnost produženja ugovornog odnosa,

- dinamika izveštavanja o utrošenim sredstvima,

- postupak povraćaja sredstava ukoliko nadležni organ Gradske uprave utvrdi da korisnik dobijena sredstva nije iskoristio namenski i

- druga prava i obaveze ugovornih strana.

Korisnik sredstava dužan je da pre sklapanja ugovora nadležnom organu dostavi izjavu da sredstva za realizaciju odobrenog programa nisu na drugi način već obezbeđena kao i izjavu o nepostojanju sukoba interesa i interni akt o antikorupcijskoj politici (usvojen etički kodeks, izjava o pristupanju etičkom kodeksu mreže organizacija, plan integriteta udruženja ili drugi vid antikoruptivnog akta).

Praćenje realizacije programa i izveštavanje

Član 25

Realizatori programa i projekata dužni su da dostavljaju izveštaj Komisiji o utrošku sredstava, odnosno realizaciji aktivnosti predviđenih programom - projektom, periodično, a konačni narativni i finansijski izveštaj najkasnije 30 dana po završetku programa - projekta, što će se definisati ugovorom iz čl. 24. ovog Pravilnika.

Realizatori programskih aktivnosti, dužni su da nakon mesečne realizacije aktivnosti dostavljaju Odeljenju za poslove odbrane i vanredne situacije, Gradske uprave grada Kruševca, izveštaj o realizaciji, kao i dokaze o namenskom trošenju sredstava do 5. u mesecu za prethodni mesec.

Izveštaj o realizaciji programa odnosno projekta podnosi se Komisiji na obrascu "Izveštaj o realizaciji programa - projekta".

Izveštaj se podnosi u elektronskom i štampanom obliku, predajom na pisarnicu Gradske uprave ili se šalje poštom.

Član 26

Komisija vrši:

- kontrolu realizacije programskih - projektnih aktivnosti,

- kontrolu strukture pruženih usluga, broj korisnika obuhvaćenih programskim aktivnostima,

- kontrolu utroška finansijskih sredstava,

- kvantitativnu i kvalitativnu ocenu realizovanog programa - projekta,

- procenu uticaja na oblast implementacije,

- predlaganje mera i aktivnosti za unapređenje aktivnosti iz programa-projekta.

Član 27

Komisija sačinjava Izveštaj o realizaciji programa i projekata od javnog interesa u oblasti prevencije, smanjenju rizika od katastrofa i upravljanju vanrednim situacijama i dostavlja ga Gradskom veću grada Kruševca.

Dostavljanje, pregledanje i procena izveštaja

Član 28

Udruženje dostavlja periodične i završne narativne i finansijske izveštaje u rokovima predviđenim zaključenim ugovorom.

Komisija pregleda i razmatra izveštaje iz stava 1. ovog člana.

Pregledom finansijskih izveštaja Komisija utvrđuje da li su budžetska sredstva namenski korišćena i da li postoji računovodstvena dokumentacija koja ukazuje na namenski utrošak istih.

Plaćanja i izdaci koji nisu u skladu sa ugovornim obavezama i/ili bez pripadajuće računovodstvene dokumentacije neće biti priznati, o čemu se nosilac programa obaveštava pisanim putem.

Pregledom narativnog izveštaja Komisija ostvaruje uvid i vrši procenu kvaliteta i uspešnosti programa u smislu realizacije postavljenih ciljeva.

O izvršenoj proceni Komisija obaveštava Udruženje.

Udruženje na zahtev Komisiji dostavlja dopunu i dodatno objašnjenje navoda iznetih u izveštaju u roku od osam dana od prijema zahteva za dostavu dopune dokumentacije.

Monitoring poseta

Član 29

U cilju praćenja realizacije programa, Komisija može realizovati monitoring posete.

Pod monitoring posetom smatra se: poseta udruženju, održavanje sastanaka ovlašćenih predstavnika Komisije sa ovlašćenim predstavnicima udruženja, prisustvo određenim događajima i manifestacijama ili drugim programskim aktivnostima koje udruženje sprovodi u sklopu realizacije programa.

Monitoring poseta može biti najavljena ili nenajavljena.

Za programe čije trajanje je duže od šest meseci i čija je vrednost odobrenih sredstava veća od 500.000,00 dinara, kao i programe koji traju duže od godinu dana, Komisija realizuje najmanje jednu monitoring posetu u toku trajanja programa, odnosno najmanje jednom godišnje.

Izveštaj o monitoring poseti

Član 30

Komisija izrađuje izveštaj o monitoring poseti u roku od deset dana od dana sprovedene posete.

Pored izveštaja iz stava 1. ovog člana Komisija može izraditi i preporuke za otklanjanje nedostataka i rokove za njihovu realizaciju i uputiti ih korisniku sredstava.

Sukob interesa kod korisnika sredstava

Član 31

Udruženje će preduzeti sve potrebne mere u cilju izbegavanja sukoba interesa prilikom korišćenja namenskih sredstava i odmah po saznanju obavestiti Komisiju o svim situacijama koje predstavljaju ili bi mogle dovesti do sukoba interesa, u skladu sa zakonom.

Sukob interesa postoji u situaciji u kojoj je nepristrasno izvršenje ugovornih obaveza bilo kog lica vezanog ugovorom ugroženo zbog prilike da to lice svojom odlukom ili drugim aktivnostima učini pogodnost sebi ili sa njim povezanim licima (članovi porodice: supružnik ili vanbračni partner, dete ili roditelj), zaposlenom, članu udruženja, a na štetu javnog interesa i to u slučaju porodične povezanosti, ekonomskih interesa ili drugog zajedničkog interesa sa tim licem.

Svaki sukob interesa Komisija posebno razmatra i može od udruženja zatražiti sva potrebna obaveštenja i dokumentaciju.

U slučaju utvrđenog postojanja sukoba interesa u sprovođenju ugovora, Komisija će zatražiti od udruženja da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 30 dana, preduzme odgovarajuće mere.

Ne smatra se sukobom interesa kada Udruženje sprovodi program koji je usmeren na članove udruženja kao korisnike programa koji pripadaju socijalno osetljivim grupama ili osobama sa invaliditetom.

Preraspodela odobrenog iznosa sredstava

Član 32

Udruženje, u izuzetnim situacijama, može da traži saglasnost od Komisije radi preraspodele sredstava za realizaciju planiranih aktivnosti u okviru odobrenog programa.

Zahtevom za preraspodelu sredstava ne može se tražiti povećanje rashoda koji se odnose na ljudske resurse.

Preraspodela sredstava se može izvršiti tek nakon dobijanja pismene saglasnosti ili potpisivanjem aneksa ugovora sa davaocem sredstava.

Postupanje u slučaju nepravilnosti

Član 33

Komisija obaveštava Udruženje da će pokrenuti postupak za raskid ugovora i povraćaj sredstava sa pripadajućom kamatom ukoliko su nepravilnosti takve prirode da onemogućavaju Komisiju da utvrdi da su dodeljena sredstva namenski korišćena.

Raskid ugovora i povraćaj sredstava

Član 34

Komisija sačinjava Izveštaj o realizaciji programa od javnog interesa i dostavlja ga Gradskom veću grada Kruševca na usvajanje.

U slučaju da Udruženje u izveštajnom periodu ne dostavi dokaze o namenskom utrošku sredstava ili u potpunosti ili delimično ne opravda dobijena sredstva, Komisija može da predloži Gradskom veću upućivanje nadležnog organa radi vršenja kontrole.

Član 35

Ako nadležni organ utvrdi nenamensko trošenje sredstava, Komisija predlaže da se raskine ugovor, zahteva povraćaj prenetih sredstava, odnosno da aktivira instrumente obezbeđenja, a udruženje je dužno da sredstva vrati sa zakonskom kamatom.

Izveštaj Komisije

Član 36

Komisija izrađuje izveštaj o realizovanoj finansijskoj podršci programima udruženja iz budžetskih sredstava u prethodnoj kalendarskoj godini.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Grada Kruševca i na portalu e-Uprava.

Komisija može sprovesti analizu uspešnosti, kvaliteta i stepena ostvarenosti ciljeva programa za koja su dodeljena sredstva na konkursu za dodelu sredstava, ukoliko oceni da bi to dovelo do unapređenja stanja u određenoj oblasti u kojoj se korisnicima dodeljuju finansijska sredstva.

Objavljivanje

Član 37

Podaci i akti koje Gradska uprava objavljuje u skladu sa ovim Pravilnikom na svojoj zvaničnoj internet stranici i portalu e-Uprava, moraju se objaviti i na oglasnoj tabli Gradske uprave.

Član 38

Stručne i administrativno-tehničke poslove za sprovođenje ovog Pravilnika kao i za rad Komisije, obavlja Odeljenje za poslove odbrane i vanredne situacije Gradske uprave grada Kruševca.

VIII - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 39

Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o kriterijumima i postupku dodele sredstava grada Kruševca za sufinansiranje i finansiranje programa i projekata od javnog interesa ("Službeni list grada Kruševca", br. 1/17).

Član 40

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kruševca".