PRAVILNIK

O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA MIKRO I MALIM PRIVREDNIM DRUŠTVIMA I PREDUZETNICIMA KOJI DELATNOST OBAVLJAJU U OKVIRU KREATIVNE EKONOMIJE ZA SUBVENCIONISANJE TROŠKOVA NABAVKE REPROMATERIJALA I USLUGA U 2019. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 8/2019)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima koji delatnost obavljaju u okviru kreativne ekonomije za subvencionisanje troškova nabavke repromaterijala i usluga u 2019. godini (u daljem tekstu: Pravilnik), propisuju se ciljevi, namena sredstava, visina dodele bespovratnih sredstava, pravo učešća i uslovi za učešće na konkursu, obavezna dokumentacija, postupak dodele sredstava, kriterijumi za dodelu sredstava, zaključivanje ugovora sa korisnicima sredstava, obaveze korisnika sredstava, praćenje izvršenja ugovornih obaveza i druga pitanja od značaja za realizaciju Javnog konkursa za dodelu bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima koji delatnost obavljaju u okviru kreativne ekonomije za subvencionisanje troškova nabavke repromaterijala i usluga u 2019. godini (u daljem tekstu: Javni konkurs).

Sredstva su obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o Budžetu AP Vojvodine za 2019. godinu u okviru Programa 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1001 - Podrška razvoju preduzetništva, malih i srednjih preduzeća, Funkcionalna klasifikacija 411 - Opšti ekonomski i komercijalni poslovi, Ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima, Ekonomska klasifikacija 4541 - Tekuće subvencije privatnim preduzećima, Izvor finansiranja 01 00 - Prihodi iz budžeta.

II CILJ

Član 2

Cilj dodele bespovratnih sredstava je podrška privrednim subjektima koji delatnost obavljaju u okviru kreativne ekonomije, kao bitnog segmenta razvoja ukupne privrede i preduzetništva u AP Vojvodini.

Član 3

Pod kreativnom ekonomijom, u smislu ovog Pravilnika, se podrazumevaju delatnosti koje potiču od individualne kreativnosti, veštine i talenta i koje su usmerene na stvaranje dobiti na tržištu i otvaranje novih radnih mesta kroz komercijalnu eksploataciju proizvoda kreativne ekonomije i intelektualne svojine, kao što su reklamna industrija, arhitektura, trgovina i restauracija umetnina i antikviteta, izrada umetničkih dela namenjenih tržištu, a naročito grafika, serigrafija i reprodukcija, industrijski dizajn, modni dizajn (tkanina, obuća, odeća, koža, aksesoar i sl.), filmska, video industrija i animirani film (reprodukcija, videozapis, fotografske usluge za potrebe filmske delatnosti, kinematografsku i videodistribuciju i prikazivanje filmova), televizija i radio (e - TV), novine (e - novine), interaktivni softver zabavnog karaktera i mobilne aplikacije, muzička industrija (izdavanje, reprodukcija zvučnih zapisa, muzički dizajn i sl), scenske umetnosti, izdavaštvo, izrada softvera, video igara, kompjuterske usluge i slično.

Pod kreativnom ekonomijom, u smislu ovog Pravilnika se ne smatraju stari i umetnički zanati, odnosno poslovi domaće radinosti prema Pravilniku o određivanju poslova koji se smatraju starim i umetničkim zanatima, odnosno poslovima domaće radinosti, načinu sertifikovanja istih i vođenju posebne evidencije izdatih sertifikata ("Sl. glasnik RS", br. 56/2012).

III NAMENA SREDSTAVA

Član 4

Sredstva su namenjena za refundaciju troškova nabavke repromaterijala i usluga.

Sredstva se odobravaju po principu:

• refundacije prethodno učinjenih izdataka (izdaci nastali pre raspisivanja konkursa);

• refundacije naknadno učinjenih izdataka (izdaci nastali posle raspisivanja konkursa).

U slučaju refundacije prethodno učinjenih izdataka nabavke repromaterijala i usluga sredstva će se odobravati na osnovu dostavljenog računa-otpremnice, ugovora-otpremnice ili ugovora i izvoda računa iz banke o plaćanju u periodu od 01. juna 2018. godine do datuma raspisivanja Javnog konkursa.

U slučaju refundacije naknadno učinjenih izdataka nabavke repromaterijala i usluga na osnovu predračuna, ponude, predugovora ili ugovora koji su izdati posle datuma raspisivanja Javnog konkursa Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (U daljem tekstu: Sekretarijat) će odobriti dalju nabavku istog sa rokom od 30 dana od zaključenja ugovora o dodeli bespovratnih sredstava (u daljem tekstu: ugovor). Za mašinu ili opremu koja je u navedenom roku u potpunosti isplaćena, ali koja iz objektivnih razloga nije isporučena, period isporuke može se produžiti za dodatnih 60 dana.

Nabavka repromaterijala/usluga mora biti u skladu sa delatnošću privrednog subjekta.

Pod repromaterijalom, u smislu ovog Pravilnika, se podrazumevaju sirovine, proizvodni materijal u zavisnosti od vrste delatnosti privrednog subjekta, (isključeni su pomoćni i ostali materijal, goriva i maziva), kao i nastali troškovi neophodni za unapređenje delatnosti i kreiranje novog proizvoda.

Pod uslugom, u smislu ovog Pravilnika, se podrazumevaju aktivnosti koje privredno društvo/preduzetnik nije u mogućnosti samostalno da sprovede, a u direktnoj je vezi sa kreiranjem proizvoda.

IV VISINA SREDSTAVA

Član 5

Visina bespovratnih sredstava može biti najmanje 30.000,00 dinara do najviše 500.000,00 dinara, odnosno do 90% od fakturne (kupovne) vrednosti, bez PDV-a i bez zavisnih troškova nabavke.

Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.

Visina odobrenih sredstava u slučaju refundacije prethodno učinjenih izdataka se utvrđuje na osnovu dostavljenog ugovora, računa-otpremnice ili ugovora-otpremnice i izvoda računa iz banke o plaćanju.

Visina odobrenih sredstava u slučaju refundacije naknadno učinjenih izdataka se utvrđuje, na osnovu predračuna, ponude ili predugovora, koji mora da sadrži isključivo iznos vrednosti repromaterijala/usluge.

V KONKURS ZA DODELU SREDSTAVA

Član 6

Sredstva se dodeljuju na osnovu Javnog konkursa koji raspisuje Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam.

Javni konkurs se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine", u jednom od dnevnih javnih glasila na srpskom jeziku koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine i na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs.

Član 7

Obavezni elementi teksta Javnog konkursa su:

1. naziv akta na osnovu kog se raspisuje,

2. visina ukupnih sredstava predviđenih za dodelu,

3. namena sredstava,

4. pravo učešća;

5. uslovi za učešće,

6. način podnošenja prijave,

7. rok do kada je otvoren,

8. obavezna dokumentacija koja se podnosi i

9. drugi podaci od značaja.

VI PRAVO UČEŠĆA NA KONKURSU

Član 8

Pravo učešća na Javnom konkursu imaju privredna društva i preduzetnici upisani u registar Agencije za privredne registre (u daljem tekstu APR) sa sedištem na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine najkasnije do 01. juna 2018. godine i to:

1. privredna društva, registrovana u APR-u koja su prema finansijskim izveštajima za 2018. godinu, razvrstana na mikro ili mala privredna društva u skladu sa Zakonom o računovodstvu ("Sl. gl. RS", br. 62/2013), kao i

2. preduzetnici (koji vode dvojno ili prosto knjigovodstvo i paušalni poreski obveznici).

Razvrstavanje pravnih lica, vrši se u skladu sa članom 6. Zakona o računovodstvu ("Sl. gl. RS", br. 62/13):

Pravna lica razvrstavaju se na mikro, mala, srednja i velika, u zavisnosti od prosečnog broja zaposlenih, poslovnog prihoda i prosečne vrednosti poslovne imovine utvrđenih na dan sastavljanja redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja u poslovnoj godini.

U mikro pravna lica razvrstavaju se ona pravna lica koja ne prelaze dva od sledećih kriterijuma:

1. prosečan broj zaposlenih 10;

2. poslovni prihod 700.000 evra u dinarskoj protivvrednosti;

3. prosečna vrednost poslovne imovine (izračunata kao aritmetička sredina vrednosti na početku i na kraju poslovne godine) 350.000 evra u dinarskoj protivvrednosti.

U mala pravna lica razvrstavaju se ona pravna lica koja prelaze dva kriterijuma iz stava 2. ovog člana, ali ne prelaze dva od sledećih kriterijuma:

1. prosečan broj zaposlenih 50;

2. poslovni prihod 8.800.000 evra u dinarskoj protivvrednosti;

3. prosečna vrednost poslovne imovine (izračunata kao aritmetička sredina vrednosti na početku i na kraju poslovne godine) 4.400.000 evra u dinarskoj protivvrednosti.

Preduzetnici se, u smislu Zakona o računovodstvu, smatraju mikro pravnim licima.

VII USLOVI ZA UČEŠĆE NA KONKURSU

Član 9

Učesnik na Javnom konkursu podnosi prijavu pod sledećim uslovima:

1. da je pozitivno poslovao u 2018. godini (iskazao neto dobitak);

2. da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;

3. da u bilo kom periodu u toku tri uzastopne fiskalne godine zaključno sa danom donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava nije primio dozvoljenu de minimis državnu pomoć čija bi visina zajedno sa traženim sredstvima prekoračila iznos od 23.000.000,00 dinara;

4. da nije primio bespovratna sredstva iz javnih sredstava po nekom drugom programu državne pomoći za iste namene u prethodnoj ili tekućoj godini.

5. da nije primio bespovratna sredstva na konkursima Sekretarijata za subvencionisanje troškova nabavke repromaterijala u 2018. godini.

Član 10

Učesnik Javnog konkursa može podneti samo jednu prijavu za refundacije prethodno učinjenih izdataka ili refundacije naknadno učinjenih izdataka nabavke maksimalno 3 (tri) različita repromaterijala ili usluge i to od najviše 3 (tri) različita dobavljača/prodavca/pružalaca.

Član 11

Prijavu na Konkurs raspisan prema ovom Pravilniku, nema pravo da podnese privredni subjekt koji je u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica.

Pravo učešća nema ni privredni subjekt nad kojim je pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije, shodno Zakonu o stečaju ("Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 - dr. zakon, 71/2012 - odluka US, 83/2014 i 113/2017), niti privredni subjekt koji je u teškoćama, prema definiciji privrednog subjekta u teškoćama, u skladu sa Uredbom o pravilima za dodelu državne pomoći ("Sl. glasnik RS", br. 13/2010, 100/2011, 91/2012, 37/2013,97/2013 i 119/2014).

Privredni subjekt u teškoćama je privredni subjekt koji nije sposoban da sopstvenim sredstvima, sredstvima svojih vlasnika/akcionara ili poverilaca ili sredstvima iz drugih izvora na tržištu spreči gubitke i koji bi, bez intervencije države, kratkoročno ili srednjeročno, ugrozili njegov opstanak;

Privredni subjekt je u teškoćama:

- ako je odgovornost za njegove dugove ograničena a izgubio je više od polovine osnovnog kapitala, od čega je u poslednjih 12 meseci izgubio više od četvrtine osnovnog kapitala;

- ako najmanje jedno lice neograničeno odgovara za njegove dugove, a u finansijskim izveštajima prikazano je da je njegov kapital smanjen za više od polovine, od čega je u poslednjih 12 meseci izgubljeno više od četvrtine kapitala;

- ako ispunjava uslove za otvaranje stečajnog postupka.

Privredni subjekt je u teškoćama i ako nije ispunjen nijedan od napred navedenih uslova i ako postoje očigledni pokazatelji koji ukazuju na to da je u teškoćama, kao što su: rast gubitaka, smanjenje ukupnog prihoda, rast zaliha, višak kapaciteta, smanjenje novčanih tokova, rast duga, porast troškova kamata i pad ili je nulta neto vrednost imovine. U najvećim teškoćama je privredni subjekt koji je nesposoban za plaćanje (insolventan) ili nad kojim je otvoren stečajni postupak.

Privredni subjekt gubi pravo učešća na Konkursu ukoliko je predmet prijave (osnovno sredstvo) kupljen/nabavljen:

- od fizičkog lica, osim ako je prodavac preduzetnik, kao i

- od povezanih lica ili društava.

Članom 62. Zakona o privrednim društvima ("Sl. glasnik RS", br. 36/2011, 99/2011, 83/2014 - dr. zakon, 5/2015, 44/2018 i 95/2018) određeno je značenje povezanih lica.

Povezanim licem u odnosu na određeno fizičko lice smatra se:

1. njegov krvni srodnik u pravoj liniji, krvni srodnik u pobočnoj liniji zaključno sa trećim stepenom srodstva, supružnik i vanbračni partner ovih lica;

2. njegov supružnik i vanbračni partner i njihovi krvni srodnici zaključno sa prvim stepenom srodstva;

3. njegov usvojilac ili usvojenik, kao i potomci usvojenika;

4. druga lica koja sa tim licem žive u zajedničkom domaćinstvu.

Povezanim licem u odnosu na određeno pravno lice smatra se:

1. pravno lice u kojem to pravno lice poseduje značajno učešće u kapitalu, ili pravo da takvo učešće stekne iz konvertibilnih obveznica, varanata, opcija i slično;

2. pravno lice u kojem je to pravno lice kontrolni član društva (kontrolisano društvo);

3. pravno lice koje je zajedno sa tim pravnim licem pod kontrolom trećeg lica;

4. lice koje u tom pravnom licu poseduje značajno učešće u kapitalu, ili pravo da takvo učešće stekne iz konvertibilnih obveznica, varanata, opcija i slično;

5. lice koje je kontrolni član tog pravnog lica;

6. lice koje je direktor, odnosno član organa upravljanja ili nadzora tog pravnog lica.

Značajno učešće u osnovnom kapitalu postoji ako jedno lice, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim deluju zajedno, poseduje više od 25% prava glasa u društvu.

Većinsko učešće u osnovnom kapitalu postoji ako jedno lice, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim deluju zajedno, poseduje više od 50% prava glasa u društvu.

Kontrola podrazumeva pravo ili mogućnost jednog lica, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim zajednički deluju, da vrši kontrolni uticaj na poslovanje drugog lica putem učešća u osnovnom kapitalu, ugovora ili prava na imenovanje većine direktora, odnosno članova nadzornog odbora.

Smatra se da je određeno lice kontrolni član društva uvek kada to lice samostalno ili sa povezanim licima poseduje većinsko učešće u osnovnom kapitalu društva.

Zajedničko delovanje postoji kada dva ili više lica, na osnovu međusobnog izričitog ili prećutnog sporazuma, koriste glasačka prava u određenom licu ili preduzimaju druge radnje u cilju vršenja zajedničkog uticaja na upravljanje ili poslovanje tog lica.

VIII DOKUMENTACIJA KOJA SE PODNOSI NA KONKURS

Član 12

Učesnik na Javnom konkursu podnosi1:

1) Popunjen i potpisan obrazac prijave na Javni konkurs (preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs);

2) Popunjen i potpisan dodatak obrasca - Excel tabela;

3) Izvod o registraciji iz APR, ne stariji od 30 dana od datuma objavljivanja Konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu)2

4) Uverenja (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) ne starija od 30 dana od dana objavljivanja Javnog konkursa:

• poreske uprave da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda i

• nadležne lokalne Poreske uprave / administracije da je izmirio obaveze po osnovu izvornih lokalnih javnih prihoda.

5) a) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva:

kopije bilansa uspeha, bilansa stanja i statističkog izveštaja sa stanjem na dan 31. decembar 2018. godine3 koji je predat APR

b) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu prostog knjigovodstva:

kopije poreskog bilansa obveznika poreza na dohodak građana na prihode od samostalne delatnosti (obrazac PB2) za 2018. godinu sa obaveštenjem PU o uspešnom prijemu elektronskim putem.

v) Paušalni poreski obveznici:

kopija obrasca KPO, potvrda od svih poslovnih banaka o prometu na računu u 2017. i 2018. godini i kopija Rešenja na porez od prihoda od samostalne delatnosti za 2017. godinu i 2018. godinu.

U slučaju refundacije prethodno učinjenih izdataka repromaterijala/usluge se podnosi: račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica za kupljeni repromaterijal ili uslugu (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) i fotokopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog izdati u periodu od 01. juna 2018. godine do dana raspisivanja Javnog konkursa;

U slučaju refundacije naknadno učinjenih izdataka repromaterijala/usluge se podnosi: predračun ili ponuda ili predugovor sa prodavcem repromaterijala ili pružaocem usluge (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) koji su izdati posle datuma objavljivanja Javnog konkursa.

Izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (na internet prezentaciji Sekretarijata):

• o prihvatanju uslova za dodelu sredstava;

• o saglasnosti za korišćenje datih podataka;

• o primljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis);

• o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata;

• o nepostojanju neizmirenih obaveza;

• o povezanim licima;

• da se ne vode sudski postupci;

• o broju zaposlenih osoba sa invaliditetom.

Ukoliko se pribavlja dokumentacija po službenoj dužnosti u skladu sa odredbama Zakona o opštem upravnom postupku, potrebno je isto izričito napomenuti u prijavi na konkurs.4

Ukoliko je podnosilac prijave nosilac nagrada i priznanja za ostvarene poslovne rezultate u periodu 2015-2017. godina - dostaviti kopije dokumenata kojima se to dokazuje.

Reference o dosadašnjem poslovanju - dostaviti kopije dokumenata kojima se to dokazuje.

Kada se prilažu dokumenta na stranom jeziku dostaviti i prevod na srpski jezik sa overom sudskog tumača.

Dokumentacija podneta na Javni konkurs se ne vraća.

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

___________
1 Shodno članu 29. Zakona o overavanju potpisa, rukopisa i prepisa ("Sl. glasnik RS", br. 93/14 i 22/15) za overavanje potpisa, rukopisa i prepisa nadležni su javni beležnici (notari). Izuzetno, u gradovima i opštinama za koje nisu imenovani javni beležnici (notari), nadležnost za overavanje zadržavaju opštinske uprave i sudovi (osnovni sudovi, sudske jedinice i prijemne kancelarije osnovnih sudova).
2 Podnosilac prijave obavezan je da dostavi Rešenje, odnosno Izvod iz APR (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) o svakoj promeni koja je registrovana u periodu od 30 dana pre dana raspisivanja Konkursa do trenutka objavljivanja Odluke o dodeli sredstava na internet strani Sekretarijata.
3 Podnosilac prijave je odgovoran za ispravnost podnetih finansijskih izveštaja. U slučaju da postoji bilo kakva izmena u predatim finansijskim izveštajima, podnosioc prijave je dužan da ih dostavi sekretarijatu u roku od 5 dana.
4 Podnosilac prijave na obrascu koji je sastavni deo prijave na konkurs treba da se izjasni o tome da li će dokumentaciju navedenu u članu 12. stav 1. Pod tačkama 3) i 4) obavezne dokumentacije pribaviti sam ili je saglasan s tim da je pribavi sekretarijat po službenoj dužnosti.

IX POSTUPANJE SA PRIJAVAMA

Član 13

Prijave se podnose isključivo na konkursnim obrascima koji se mogu preuzeti sa internet prezentacije Sekretarijata www. spriv.vojvodina.gov.rs i sa pripadajućom dokumentacijom dostavljaju u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad, sa naznakom na licu koverte: "NE OTVARATI" - "Prijava na Javni konkurs za dodelu bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima koji svoju delatnost obavljaju u okviru kreativne ekonomije za subvencionisanje troškova nabavke repromaterijala i usluga u 2018. godini", poštom ili lično predajom pisarnici pokrajinskih organa uprave: Bulevar Mihajla Pupina 16, Novi Sad.

Rok za podnošenje prijava ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja Konkursa u dnevnom glasilu i na internet stranici Sekretarijata.

Član 14

Neće se razmatrati prijave koje su:

1) neblagovremene (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u Javnom konkursu);

2) nedopuštene (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni konkursom, odnosno one koje se ne odnose na konkursom predviđene namene);

3) nepotpune i nerazumljive (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, prijave koje su nepotpisane, sa nepopunjenim rubrikama, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom (imejl), prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, bez obavezno popunjenih podataka u prijavi, koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke i slično);

Odbaciće se prijave učesnika na Javnom konkursu:

1) koji su koristili sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ugovorne obaveze prema Sekretarijatu ili njegovom pravnom prethodniku (Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova);

2) kojima su poslovni računi neprekidno blokirani od dana podnošenja prijave na konkurs do dana isplate.

X POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 15

Pokrajinski sekretar za privredu i turizam (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje komisiju za sprovođenje Javnog konkursa (u daljem tekstu: Komisija).

Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i spoljni stručnjaci koji nisu zaposleni ili radno angažovani u Sekretarijatu.

Članovi Komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem Komisije, odnosno sprovođenjem Javnog konkursa.

U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član Komisije je dužan da o tome odmah obavesti ostale članove Komisije i da se izuzme iz daljeg rada Komisije.

U zavisnosti od broja pristiglih prijava na Konkurs, pokrajinski sekretar će na predlog predsednika Komisije, iz redova zaposlenih odrediti osobe za evidentiranje i kontrolu formalne ispravnosti prijava.

Po potrebi, na predlog Komisije, Pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz konkursne prijave i dostavljene dokumentacije sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod učesnika konkursa, o čemu će se sačiniti izveštaj/ zapisnik.

Pokrajinski sekretar razmatra predloge Komisije i donosi Odluku o dodeli sredstava korisnicima. Odluka je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.

Odluka o dodeli sredstava korisnicima objavljuje se na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs.

XI KRITERIJUMI ZA DODELU BESPOVRATNIH SREDSTAVA

Član 16

Komisija daje predlog za dodelu bespovratnih sredstava na osnovu podnete dokumentacije i kriterijuma:

R. br.

KRITERIJUMI

BODOVI

1.

Stepen razvijenosti JLS

40 - 60% (izrazito nedovoljno razvijene JLS)

9

 

 

60 - 80%

6

 

 

80 - 100%

3

 

 

> 100% (iznad republičkog proseka)

0

2.

Učešće žena u vlasništvu ili žena odgovorno lice

100% vlasnica(e) privrednog društva / osnivačica preduzetničke radnje

9

 

 

67 - 99% u vlasništvu žene(a)

6

 

 

50 - 66% u vlasništvu žene(a)

3

3.

Broj zaposlenih

Preko 10

9

 

 

5 - 10

6

 

 

2 - 5

3

4.

Zaposlenost osoba sa invaliditetom (OSI)

Ima

6

 

 

Nema

0

5.

Jačanje kreativnog i kreativno inovativnog potencijala kreativne ekonomije

Visoko

18

 

 

Srednje

12

 

 

Dobro

6

6.

Reference o saradnji sa vodećim renomiranim institucijama, privrednim društvima i pojedincima

Da

3

 

 

Ne

0

7.

Tržišni potencijal

Da

9

 

 

Ne

0

8.

Dodavanje kreativnih i kreativno inovativnih elemenata konceptima urbanog razvoja, pametnog stanovanja i praktične upotrebe

Značajno

18

 

 

Zadovoljavajuće (primereno)

12

 

 

Neznatno

6

9.

Nosilac priznanja i nagrada za ostvarene rezultate

Da

3

 

 

Ne

0

10.

Pripadnost/članstvo u domaćim/stranim strukovnim udruženjima

Da

3

 

 

Ne

0

 

XII UGOVOR O DODELI SREDSTAVA

Član 17

Na osnovu Odluke o dodeli sredstava sa Korisnikom sredstava zaključiće se ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.

Korisnik sredstava će se zaključenjem ugovora obavezati da repromaterijal neće otuđiti, niti ustupiti drugom privrednom subjektu, odnosno da je ili da će u potpunosti iskoristiti do kraja 2019. godine.

Korisnik sredstava dužan je da pre zaključenja ugovora Sekretarijatu dostavi Izjavu o davanju saglasnosti na odobreni iznos sredstva i da dostavi na uvid originalna dokumenta u slučaju da je podneta dokumentacija (račun, predračun, račun - otpremnica, ugovor, predugovor i ostalo) na konkurs dostavljena kao fotokopija za refundaciju prethodno učinjenih izdataka, odnosno refundacije naknadno učinjenih izdataka o čemu će se sačiniti zapisnik.

Korisnik sredstava je dužan da pre zaključenja ugovora Sekretarijatu otvori poseban namenski račun kod Uprave za trezor ili da dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS).

Isplata sredstava:

Isplata bespovratnih sredstava vrši se nakon što Korisnik sredstava Sekretarijatu u ugovorenom roku dostavi dopis sa dokumentacijom za refundaciju izdataka za nabavku predmetne nabavke, a u skladu sa dinamikom priliva sredstava u budžet AP Vojvodine.

XIII OBAVEZE KORISNIKA SREDSTAVA

Član 18

Korisnik bespovratnih sredstava po Javnom konkursu dužan je da:

1) ukoliko su sredstva dodeljena po principu refundacije prethodno učinjenih izdataka, Sekretarijatu dostavi izveštaj sa kompletnom dokumentacijom za refundaciju troškova nabavke repromaterijala ili usluge (finansijska, knjigovodstvena, fotografije i dr.) overenom od strane zakonskog zastupnika najkasnije u roku od 10 dana od dana potpisivanja ugovora.

2) ukoliko su sredstva dodeljena po principu refundacije naknadno učinjenih izdataka, Sekretarijatu dostavi izveštaj sa kompletnom dokumentacijom za refundaciju troškova nabavke repromaterijala ili usluge (izvode iz banaka, fakture, ugovore i drugu finansijsku dokumentaciju) overenom od strane zakonskog zastupnika u roku od 30 dana od dana potpisivanja ugovora;

3) korisnik bespovratnih sredstava je dužan da u roku od godinu dana od dana donošenja Odluke dostavi Izveštaj. Isti treba da sadrži narativni opis (sa statističkim pregledom i analizama) o uticaju nabavke repromaterijala ili usluge na razvoj i proizvodnji sopstvenog kreativnog proizvoda;

4) na svim javnim publikacijama i/ili prilikom nastupa u medijima navede da je proizvod sufinansiran sredstvima Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam;

5) omogući monitoring od strane Sekretarijata i kontrolu budžetske inspekcije;

6) opravda sredstva u skladu sa rokom koji je definisan ugovorom.

Član 19

Sekretarijat kao davalac sredstava zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Stanje na terenu može da se proverava i tokom 18 meseci od dana potpisivanja ugovora o dodeli bespovratnih sredstava, a kontrolu sprovodi ovlašćeno lice Sekretarijata ili komisija obrazovana rešenjem pokrajinskog sekretara za vršenje monitoringa.

Sredstva iz budžeta AP Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije AP Vojvodine.

XIV RAČUNANJE ROKOVA

Član 20

Rok određen u danima počinje teći prvog dana posle dana ili događaja od koga se rok računa, a završava se istekom poslednjeg dana roka5.

Rok određen u danima, a koji prethodi danu ili događaju od koga se rok računa počinje teći prvog prethodnog dana pre dana ili događaja od koga se rok računa, a završava se istekom poslednjeg dana roka.

Rok određen u nedeljama, mesecima ili godinama završava se onog dana koji se po imenu i broju poklapa sa danom nastanka događaja od koga rok počinje da teče, a ako takvog dana nema u poslednjem mesecu, kraj roka pada na poslednji dan tog meseca.

Ako poslednji dan roka pada u dan kada je zakonom određeno da se ne radi, kao poslednji dan roka računa se sledeći radni dan.

Početak meseca označava prvi dan u mesecu, sredina - petnaesti, a kraj - poslednji dan u mesecu.

___________
5 Računanje rokova počinje od dana objavljivanja konkursa u jednom od dnevnih glasila i na internet stranici sekretarijata.

XV ZAVRŠNE ODREDBE

Član 21

Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine".