PRAVILNIK

O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA ZA SUBVENCIONISANJE TROŠKOVA KLASTER ORGANIZACIJA ZA NABAVKU OPREME U 2019. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 8/2019)

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnikom o dodeli sredstava za subvencionisanje troškova klaster organizacija za nabavku opreme u 2019. godini (u daljem tekstu: Pravilnik) uređuju se ciljevi, namena i visina bespovratnih sredstava, pravo i uslovi za učešće na konkursu, obavezna dokumentacija i podnošenje prijava, postupak i kriterijumi za dodelu sredstava, zaključivanje ugovora sa korisnicima sredstava, obaveze korisnika sredstava, praćenje izvršenja ugovornih obaveza korisnika sredstava i druga pitanja od značaja za realizaciju Javnog konkursa za dodelu sredstava za subvencionisanje troškova klaster organizacija za nabavku opreme u 2019. godini (u daljem tekstu: Javni konkurs).

Sredstva su obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine za 2019. godinu u okviru Programa 1509 Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1003 Podrška poslovnom udruživanju i umrežavanju, funkcionalna klasifikacija 411 Opšti ekonomski i komercijalni poslovi, ekonomska klasifikacija 451 - Subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama, 4512 - Kapitalne subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama, Izvor finansiranja 01 00 - prihodi iz budžeta.

U smislu ovog Pravilnika pod klaster organizacijama (u daljem tekstu: klasteri) se podrazumevaju udruženja privrednih društava i/ili preduzetnika i/ili poljoprivrednih gazdinstava i/ili udruženja koji su osnovani i registrovani upisom u odgovarajući registar kod Agencije za privredne registre i koji imaju za ciljeve:

• Prevashodno proizvodnju zajedničkog proizvoda ili pružanja usluge, kao i

• zajednički plasmana proizvoda/usluga na domaćem i inostranim tržištima;

• smanjenje troškova proizvodnje kroz zajedničku proizvodnju ili nabavku proizvodnih imputa;

• zajednička ulaganja u inovacije u proizvodnju ili inovacione proizvode/usluge;

• zajednička laboratorijskih ispitivanja i testiranja proizvoda;

• izradu/dizajn zajedničkih proizvoda ili istraživanja domaćeg ili inostranog tržišta za potrebe plasmana zajedničkih proizvoda;

• zajedničke edukacija uključujući i troškove zajedničkog konsultanta;

• sticanje prava na korišćenje oznake geografskog porekla i slično.

Cilj

Član 2

Cilj dodele bespovratnih sredstava je povećanje produktivnosti i konkurentnosti klaster organizacija i njihovih članica putem nabavke opreme za rad na zajedničkom proizvodu ili pružanju usluga koji ima strateški značaj za razvoj privrednih i turističkih potencijala AP Vojvodine.

Namena

Član 3

Bespovratna sredstva su namenjena za nabavku opreme za potrebe klastera koja će se koristiti isključivo za potrebe proizvodnje zajedničkog proizvoda ili pružanja usluge.

Klasteri mogu podneti jednu prijavu na Javni konkurs.

Vremenski okvir za nabavku opreme je od momenta donošenja odluke do 01. decembra 2019. godine.

Član 4

Oprema treba da bude u skladu sa ciljem osnivanja klastera.

Oprema mora biti nova i namenjena za profesionalnu upotrebu klaster organizacije u službi proizvodnje zajedničkog proizvoda.

Bespovratna sredstva se ne mogu koristiti za:

• poreze;

• iznajmljivanje i lizing opreme;

• troškove uvoza i carine;

• plaćanje putem kompenzacije;

• promet između povezanih lica ili društava;

• troškove bankarskih provizija i bankarskih garancija;

• troškove reparacije, servisiranja i rekonstrukcije opreme;

• i druge zavisne troškove.

Visina bespovratnih sredstava

Član 5

Bespovratna sredstva se odobravaju za subvencionisanje troškova nabavke opreme klastera od minimalno 95 odsto ukupne vrednosti opreme, a u iznosu od najmanje 1.000.000,00 dinara sa PDV-om.

Subvencionisani iznos za nabavku opreme se odobrava na osnovu predračuna ili ponude ili predugovora.

Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.

Javni konkurs za dodelu bespovratnih sredstava

Član 6

Bespovratna sredstva se dodeljuju na osnovu Javnog konkursa, koji raspisuje Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat).

Javni konkurs se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine", u jednom od dnevnih javnih glasila na srpskom jeziku koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine i na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs.

Član 7

Obavezni elementi teksta Javnog konkursa su:

• naziv akta na osnovu kog se raspisuje;

• visina ukupnih sredstava predviđenih za dodelu;

• namena sredstava;

• pravo učešća;

• uslovi za učešće;

• kriterijumi za ocenu prijava;

• način podnošenja prijave;

• rok do kada je otvoren;

• obavezna dokumentacija koja se podnosi i

• drugi podaci od značaja.

Pravo učešća na javnom konkursu

Član 8

Pravo učešća na Javnom konkursu imaju klasteri sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine.

Uslovi za učešće na javnom konkursu

Član 9

Klasteri moraju ispuniti sledeće uslove:

1) da su upisane u registar Agencije za privredne registre i imaju sedište na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine;

2) da imaju najmanje 15 aktivnih članica čije je sedište na teritoriji AP Vojvodine;

3) da u proizvodnji zajedničkog proizvoda učestvuje najmanje 15 članica klastera ili više od dva klastera;

4) da su izmirili sve obaveze po osnovu poreza i doprinosa;

5) da za namene iz člana 3. ovog Pravilnika nisu koristili sredstva koja potiču iz budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine, budžeta Republike Srbije i budžeta lokalne samouprave.

Privredni subjekt gubi pravo učešća na Konkursu ukoliko je predmet prijave kupljen / nabavljen od fizičkog lica, osim ako je prodavac preduzetnik, kao i od povezanih lica ili društava u skladu sa članom 62. Zakona o privrednim društvima ("Sl. glasnik RS", br. 36/2011, 99/2011, 83/2014 dr. zakon, 5/2015,44/2018 i 95/2018).

Učesnik na Konkursu može podneti samo jednu prijavu za subvencionisanje izdataka za nabavku maksimalno 3 (tri) različite vrste opreme i to od najviše 3 (tri) različita dobavljača/prodavaca koje je dužan da jasno navede i specificira u prijavnom obrascu.

Dokumentacija koja se podnosi na javni konkurs

Član 10

Učesnik na Javnom konkursu podnosi1:

1) popunjen i potpisan obrazac prijave na Javni konkurs (preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs);

2) statut udruženja sa svim izmenama i dopunama;

3) Izvod o registraciji (registrovanim podacima) iz APR, ne stariji od 30 dana od datuma objavljivanja Javnog konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu)2;

4) uverenja, ne starija 30 dana od dana objavljivanja Javnog konkursa (original ili overena fotokopija kod nadležnog organa za overu):

• poreske uprave da je klaster izmirio dospele poreze i doprinose;

• nadležne lokalne Poreske uprave da je klaster izmirio obaveze po osnovu izvornih lokalnih javnih prihoda;

5) predračun, predugovor ili ponuda za nabavku opreme, ne starije od dana objavljivanja konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu);

6) ugovor o saradnji na proizvodnji zajedničkog proizvoda potpisan od strane predstavnika klastera i članica klastera;

7) izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (preuzimaju se na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs):

• o primljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis);

• o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata;

• o povezanim licima;

• o nepostojanju neizmirenih obaveza prema Sekretarijatu;

• da za namene iz člana 3. ovog Pravilnika koristili sredstva koja potiču iz budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine, budžeta Republike Srbije i budžeta lokalne samouprave u periodu 2017-2018 godina.

Ukoliko se pribavlja dokumentacija po službenoj dužnosti u skladu sa odredbama Zakona o opštem upravnom postupku, potrebno je isto izričito napomenuti u prijavi na konkurs3.

Dokumentacija podneta na Javni konkurs se ne vraća.

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dopunu dokumentacije, dodatnu dokumentaciju ili druge informacije.

________
1 Shodno članu 29. Zakona o overavanju potpisa, rukopisa i prepisa ("Sl. glasnik RS", br. 93/14 i 22/15) za overavanje potpisa, rukopisa i prepisa nadležni su javni beležnici (notari). Izuzetno, u gradovima i opštinama za koje nisu imenovani javni beležnici (notari), nadležnost za overavanje zadržavaju opštinske uprave i sudovi (osnovni sudovi, sudske jedinice i prijemne kancelarije osnovnih sudova).
2 Podnosilac prijave obavezan je da dostavi Rešenje, odnosno Izvod iz APR (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) o svakoj promeni koja je registrovana u periodu od 30 dana pre dana raspisivanja Konkursa do trenutka objavljivanja Odluke o dodeli sredstava na internet strani Sekretarijata.
3 Podnosilac prijave na obrascu koji je sastavni deo prijave na konkurs treba da se izjasni o tome da li će dokumentaciju navedenu u članu 10. stav 1. Pod tačkama 3) i 4) obavezne dokumentacije pribaviti sam ili je saglasan s tim da je pribavi sekretarijat po službenoj dužnosti.

Podnošenje prijava

Član 11

Prijave se podnose isključivo na konkursnim obrascima koji se mogu preuzeti sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs i sa pripadajućom dokumentacijom dostavljaju u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad, sa naznakom na licu koverte: "NE OTVARATI" - "PRIJAVA NA JAVNI KONKURS ZA DODELU SREDSTAVA ZA SUBVENCIONISANJE TROŠKOVA KLASTER ORGANIZACIJA ZA NABAVKU OPREME U 2019. GODINI", poštom ili lično predajom pisarnici pokrajinskih organa uprave.

Rok za podnošenje prijava ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja Konkursa u dnevnom glasilu i na internet stranici Sekretarijata.

Postupak dodele bespovratnih sredstava

Član 12

Pristigle prijave obrađuje Komisija.

Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i spoljni stručnjaci koji nisu zaposleni ili radno angažovani u Sekretarijatu.

Članovi Komisije ne mogu istovremeno biti Korisnici sredstava po Konkursu koji se sprovodi i dužni su da potpišu Izjavu o odsustvu sukoba interesa.

Verodostojnost podataka Komisija utvrđuje na osnovu podnete dokumentacije i izjave koju potpisuje odgovorno lice Podnosioca prijave.

Po isteku roka za podnošenje prijava na Konkurs, Komisija pregleda sve prispele prijave i podnetu dokumentaciju radi provere ispunjenosti uslova. U zavisnosti od broja pristiglih prijava na Konkurs, pokrajinski sekretar će na predlog predsednika Komisije, iz redova zaposlenih odrediti osobe za evidentiranje i kontrolu formalne ispravnosti prijava.

Komisija ocenjuje prijave na osnovu kriterijuma iz člana 13. ovog Pravilnika i sačinjava listu vrednovanja i rangiranja.

Rok za utvrđivanje liste iz stava 6. ovog člana, ne može biti duži od 60 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava.

Lista iz stava 6. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Sekretarijata i na portalu e-Uprava.

Učesnici konkursa imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju u roku od tri radna dana od dana objavljivanja liste iz stava 6. ovog člana.

Na listu iz stava 6. ovog člana učesnici Javnog konkursa imaju pravo prigovora u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.

Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, Pokrajinski sekretar donosi u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.

Odluku o dodeli sredstava Pokrajinski sekretar donosi u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora i objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Sekretarijata i na portalu e-Uprava.

Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.

Odluka o dodeli sredstava je konačna.

Odluka o dodeli sredstava korisnicima objavljuje se na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs.

Kriterijumi za dodelu bespovratnih sredstava

Član 13

Komisija daje predlog za dodelu bespovratnih sredstava na osnovu podnete dokumentacije i kriterijuma:

REDNI BROJ

KRITERIJUMI

BODOVI

1.

Razvijenost lokalne samouprave na čijoj teritoriji je sedište klastera

40 - 60% (izrazito nedovoljno razvijene JLS)

15

 

 

60 - 80%

10

 

 

80 - 100%

5

 

 

> 100% (iznad republičkog proseka)

0

2.

Broj članica klastera

5-10

5

 

 

11-30

10

 

 

31 i više

15

3.

Broj članica klastera koje su direktno uključene u aktivnosti proizvodnje zajedničkog proizvoda, odnosno pružanja usluge

15 -20

5

 

 

više od 20

10

4.

Korišćenje sredstava Sekretarijata za nabavku opreme u periodu 2017-2018. godina

da

0

 

 

ne

5

5.

Relevantnost zajedničkog proizvoda ili usluge za razvoj potencijala privrednih i turističkih kapaciteta AP Vojvodine

mala

5

 

 

srednja

10

 

 

velika

15

6.

Održivost zajedničkog proizvoda ili usluge u periodu od 5 godina

mala

5

 

 

srednja

10

 

 

velika

15

7.

Uticaj zajedničkog proizvoda ili usluge na promociju AP Vojvodine

mala

5

 

 

srednja

10

 

 

velika

15

8.

Poreklo repromaterijala sa teritorije AP Vojvodine

da

15

 

 

ne

0

Član 14

Komisija će odbaciti prijave učesnika na Javnom konkursu koje su:

• neblagovremene, odnosno prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog Javnim konkursom. (Ako se prijava podnosi poštom kao datum i vreme podnošenja smatra se dan kada je pošta pečatom potvrdila prijem);

• nedopuštene, odnosno prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Javnim konkursom, odnosno one koje se ne odnose na Javnim konkursom predviđene namene;

• nepotpune i nerazumljive odnosno prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, prijave koje su nepotpisane, sa nepopunjenim rubrikama, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom, prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, bez popunjenih podataka u prijavi, koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke i slično;

• prijave učesnika Javnog konkursa koji su koristili sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ugovorne obaveze prema Sekretarijatu ili njegovom pravnom prethodniku (Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova);

• prijave učesnika Javnog konkursa kojima su poslovni računi neprekidno blokirani od dana podnošenja prijave na Javni konkurs do dana isplate.

Zaključivanje ugovora

Član 15

Odlukom o dodeli sredstava utvrdiće se pojedinačni iznosi sredstava po učesniku Javnog konkursa.

Učesnik Javnog konkursa kojem se Odlukom odobre sredstva, pre zaključenja ugovora, Sekretarijatu dostavlja:

• izjavu o davanju saglasnosti na odobreni iznos sredstva;

• izjavu da će za nabavku opreme da ispoštuju sve odredbe Zakona o javnim nabavkama ("Sl. Glasnik Republike Srbije", br. 124/2012, 14/2015 i 68/2015);

• izjavu da sredstva za nabavku opreme nisu na drugi način već obezbeđena;

• izjavu o nepostojanju sukoba interesa i

• interni akt o antikorupcijskoj politici.

Učesnik Javnog konkursa kojem se Odlukom odobre sredstva, pre zaključenja ugovora o korišćenju bespovratnih sredstava, dužan je da otvori poseban namenski račun kod Uprave za trezor i/ili da Sekretarijatu dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom računu (fotokopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS).

Na osnovu Odluke o dodeli sredstava zaključiće se ugovor između Sekretarijata i korisnika sredstava kojim će se regulisati međusobna prava i obaveze.

Učesnik konkursa kojem sredstva budu odobrena dužan je da prilikom potpisivanja ugovora sa Sekretarijatom dostavi garanciju banke za dobro izvršenje posla u vrednosti iznosa subvencije sa rokom trajanja koji je dvostruko duži od ugovorne obaveze.

Obaveze korisnika sredstava

Član 16

Korisnik bespovratnih sredstava po konkursu dužan je da:

1. Sekretarijatu podnese finansijski i pisani (narativni) izveštaj potpisan i overen od strane lica ovlašćenog za zastupanje. Finansijski izveštaj mora da sadrži dokaze o utrošenim sredstvima sa kompletnom dokumentacijom kojom se opravdava namensko i zakonito korišćenje bespovratnih sredstava, kao i utrošenih sopstvenih sredstava (izvode iz banaka, fakture, ugovore i drugu finansijsku dokumentaciju).

2. opremu vidljivo označi nalepnicom/pločicom koju preuzima od Sekretarijata prilikom potpisivanja ugovora;

3. na svim javnim publikacijama i prilikom nastupa u medijima ili objavljivanja tekstova o aktivnostima, merama i programima koje se finansiraju po Javnom konkursu, navede da je sufinansiranje istih podržano od strane Autonomne pokrajine Vojvodine, Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam;

4. omogući monitoring od strane Sekretarijata i kontrolu budžetske inspekcije;

5. u roku definisanim članom 3. stav 3 ovog Pravilnika opravda zakonit i namenski utrošak sredstva;

6. Korisnik sredstava ima zabranu da predmetnu nabavku otuđi ili da ga da u zakup ili na korišćenje, u roku od najmanje 24 meseca od potpisivanja ugovora;

7. u slučaju nenamenskog ili nezakonitog trošenja ili neutroška sredstava, vrati iznos dodeljenih sredstva sa pripadajućom zateznom kamatom, obačunatom od dana isplate sredstava do dana vraćanja sredstava.

Praćenje izvršenja ugovora

Član 17

Sekretarijat zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije u toku trajanja celokupne ugovorne obaveze.

Pokrajinski sekretar može rešenjem da obrazuje posebnu komisiju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu ili iz reda stručnjaka iz oblasti koja se finansira, za vršenje monitoringa i neposredne kontrole realizacije nabavke opreme.

Član 18

Sredstva iz budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije Autonomne pokrajine Vojvodine.

Računanje rokova

Član 19

Rok određen u danima počinje da teče prvog dana posle dana ili događaja od koga se rok računa, a završava se istekom poslednjeg dana roka4.

Rok određen u danima, a koji prethodi danu ili događaju od koga se rok računa počinje da teče prvog prethodnog dana pre dana ili događaja od koga se rok računa, a završava se istekom poslednjeg dana roka.

Rok određen u nedeljama, mesecima ili godinama završava se onog dana koji se po imenu i broju poklapa sa danom nastanka događaja od koga rok počinje da teče, a ako takvog dana nema u poslednjem mesecu, kraj roka pada na poslednji dan tog meseca.

Ako poslednji dan roka pada u dan kada je zakonom određeno da se ne radi, kao poslednji dan roka računa se sledeći radni dan.

Početak meseca označava prvi dan u mesecu, sredina petnaesti, a kraj poslednji dan u mesecu.

________
4 Računanje rokova počinje od dana objavljivanja konkursa u jednom od dnevnih glasila i na internet stranici sekretarijata.

Završne odredbe

Član 20

Pravilnik stupa na snagu osmog dana od objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine".