PRAVILNIK

O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA ZA SUFINANSIRANJE TROŠKOVA NASTUPA PRIVREDNIH SUBJEKATA SA TERITORIJE AUTONOMNE POKRAJINE VOJVODINE, NA SAJMOVIMA U EVROPI I NA MEĐUNARODNIM SAJMOVIMA U REPUBLICI SRBIJI U 2019. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 8/2019)

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava za sufinansiranje troškova nastupa privrednih subjekata sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine, na sajmovima u Evropi i međunarodnim sajmovima u Republici Srbiji u 2019. godini, (u daljem tekstu: Pravilnik) se uređuju ciljevi, namena, postupak dodele bespovratnih sredstava kao i drugi bitni elementi od značaja za dodelu bespovratnih sredstava.

Ciljevi

Član 2

Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat) dodeljuje bespovratna sredstva obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu AP Vojvodine za 2019. godinu, Program 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1002 - Promocija izvoza putem sajamskih nastupa, Ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima, 4541 - Tekuće subvencije privatnim preduzećima iz izvora finansiranja 01 00 - Prihodi iz budžeta, u cilju:

- Podrška razvoju privrede i turizma u AP Vojvodini kroz podsticanje nastupa privrednih subjekata sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine, na sajmovima u Evropi i međunarodnim sajmovima u Republici Srbiji;

- Unapređenje konkurentnosti privrede AP Vojvodine na evropskom i domaćem tržištu;

- Povećanje proizvodnje u AP Vojvodini;

- Otvaranje novih radnih mesta;

- Promocija turističke ponude AP Vojvodine na međunarodnim sajmovima.

Konkurs za dodelu sredstava

Član 3

Sredstva su namenjena privrednim subjektima sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine za učešće na sajmovima u Evropi i međunarodnim sajmovima u Republici Srbiji (u daljem tekstu: Sajam) na osnovu Javnog konkursa o dodeli bespovratnih sredstava za sufinansiranje troškova nastupa privrednih subjekata sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine, na sajmovima u Evropi i međunarodnim sajmovima u Republici Srbiji u 2019. godini (u daljem tekstu: Konkurs).

Obavezni elementi Konkursa su: naziv akta na osnovu kog se raspisuje Konkurs, namena sredstava, visina ukupnih sredstava, iznos sredstava prema nameni, period realizacije projekta, pravo i uslovi učešća na Konkursu, način i rok za podnošenje prijava na Konkurs, kriterijumi i merila za ocenu prijava, obavezna dokumentacija koja se podnosi uz prijavu, kao i drugi podaci koji su važni za sprovođenje Konkursa odnosno utvrđivanje kvalifikovanosti podnosioca prijave na Konkurs.

Tekst Konkursa se objavljuje u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine" i na internet stranici Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs, kao i u jednom od dnevnih glasila, koji se distribuiraju na teritoriji AP Vojvodine.

Namena sredstava

Član 4

Sredstva su namenjena mikro, malim i srednjim privrednim društvima i preduzetnicima za nastup:

- na sajmu u Evropi i

- na međunarodnom sajmu u Republici Srbiji.

Prihvatljivi troškovi (troškovi nastali iznajmljivanjem, postavljanjem i vođenjem štanda) su:

a. materijalni troškovi: troškovi zakupa prostora, troškovi iznajmljivanja štanda i prateće opreme tehničke podrške i audio vizuelne opreme, kao i režijski troškovi (struja, voda, internet i sl). Obračun materijalnih troškova prihvata se po tržišnoj ceni prema broju dana trajanja Sajma;

b. putni troškovi: troškovi za najviše dva izvršioca, od sedišta privrednog subjekta do mesta održavanja Sajma i to avio, autobuski i železnički prevoz za jedan odlazak i jedan povratak po izvršiocu ili automobilski prevoz za jedan odlazak i jedan povratak za oba izvršioca zajedno. Putni troškovi za avio, autobuski i železnički prevoz prihvata se prema priloženoj prevoznoj karti. Obračun troškova prevoza automobilom prihvata se tako što se broj pređenih kilometara množi sa 30% cene jednog litra benzina tipa BMB 95;

v. troškovi smeštaja za najviše dva izvršioca, za najviše broj dana trajanja Sajma, u hotelu kategorije sa najviše četiri zvezdice ("First class") na bazi polupansiona;

g. troškovi informisanja javnosti na Sajmu: troškovi pripreme i izrade štampanog propagandnog materijala kao što su obaveštenja, sertifikati, programi, posteri i ostali reklamno propagandni materijali.

Obračun troškova informisanja javnosti na Sajmu prihvata se najviše do 30% od ukupnih (a+b+v) prihvatljivih troškova nastupa na Sajmu.

Prihvatljivi troškovi realizovani prilikom nastupa na Sajmovima su oni koji su plaćeni na tekući račun dobavljača i pružaoca usluga (bezgotovinski način plaćanja) i koji su fakturisani na ime Korisnika sredstava, odnosno iskazani na računima izdatim na ime Korisnika sredstava. Troškovi plaćanja putem kompenzacije i cesije nisu prihvatljivi.

Neprihvatljivi troškovi su:

- troškovi aktivnosti na pripremi nastupa;

- zaostali dugovi, gubici i kamate;

- troškovi plaćanja poreza i carina, zarada, organizovanje igara na sreću i sl;

- troškovi kupovine i nabavke opreme i sl;

- kupovina zemljišta ili objekata ili nepokretnog ili pokretnog dobra bilo koje vrste;

- troškovi koji nisu predviđeni specifikacijom troškova koja je sastavni deo Prijave;

- gubici nastali prilikom konverzije valute;

- troškovi dnevnica;

- troškovi ugovora angažovanih lica na Sajmu;

- troškovi izrade i ažuriranja internet stranica;

- svi ostali troškovi koji nisu navedeni pod prihvatljivim troškovima.

Pravo učešća na Konkursu

Član 5

Pravo učešća na Konkursu imaju mikro, mali i srednji privredni subjekti sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Podnosilac prijave), koji su upisani u registar Agencije za privredne registre (u daljem tekstu: APR) sa aktivnim statusom i to:

1. privredna društva registrovana u APR-u kao privredna društva, koja su, prema finansijskim izveštajima razvrstana na mikro, mala i srednja privredna društva u skladu sa Zakonom o računovodstvu;

2. preduzetnici koji vode dvojno ili prosto knjigovodstvo.

Uslovi učešća na Konkursu

Član 6

Podnosilac prijave može podneti najviše dve prijave i to jednu za nastup na sajmu u Evropi i jednu za nastup na međunarodnom sajmu u Republici Srbiji, pod uslovom:

1. da je u Agenciji za privredne registre registrovan najkasnije 60 dana pre dana objavljivanja Konkursa i ima sedište, odnosno registrovan ogranak na teritoriji AP Vojvodine;

2. da je šifra pretežne delatnosti proizvodna ili turistička;

3. da nije koristio sredstva državne pomoći za nastup na Sajmu koji je predmet prijave;

4. da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;

5. da nad njim nije pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije;

6. da nije u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica;

7. da nije koristio sredstva po drugom osnovu za istu namenu;

8. da nema neispunjenih ugovornih obaveza prema Sekretarijatu;

9. da nije u teškoćama, a prema definiciji privrednog subjekta u teškoćama, u skladu sa Uredbom o pravilima za dodelu državne pomoći;

10. da je pozitivno poslovao (ostvario neto dobitak u poslovanju) u godini koja prethodi godini objavljivanja Konkursa (za one privredne subjekte koji su osnovani pre godine objavljivanja Konkursa);

11. da podnosilac prijave i dobavljač, podnosilac računa za izvršene usluge ne mogu da predstavljaju povezana lica u skladu sa zakonom;

12. da Republika Srbija, autonomna pokrajina ili jedinica lokalne samouprave nema većinsko učešće u vlasništvu;

13. da ima najmanje jedno zaposleno lice;

14. da je podneta aplikacija-prijava na Sajam za koji se konkuriše.

Pored navedenih uslova, Konkursom mogu biti definisani i dodatni uslovi.

Potrebna dokumentacija

Član 7

Obavezna dokumentacija koja se podnosi1:

1. Popunjen i potpisan overen obrazac prijave na Konkurs (preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs);

2. Izvod o registraciji (registrovanim podacima) privrednog subjekta iz APR, ne stariji od datuma objavljivanja Konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu);

3. Uverenja:

- poreske uprave da je podnosilac prijave izmirio dospele poreze i doprinose, ne starije od dana objavljivanja Konkursa (original ili fotokopija overena od strane javnog beležnika) i

- nadležne lokalne Poreske uprave da je podnosilac prijave izmirio obaveze po osnovu izvornih lokalnih javnih prihoda, ne starije od dana objavljivanja Konkursa (original ili fotokopija overena od strane javnog beležnika);

4. Izveštaj i obrasci:2

(a) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva - kopija Izveštaja za statističke potrebe, sa stanjem na dan 31. decembar godine koja prethodi godini objavljivanja Konkursa, koji je predat APR (obrasci: bilans stanja, bilans uspeha i statistički bilans);

(b) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu prostog knjigovodstva - kopija poreskog bilansa obveznika poreza na dohodak građana na prihode od samostalne delatnosti za godinu koja prethodi godini objavljivanja Konkursa (obrazac PB2) sa obaveštenjem PU o uspešnom prijemu;

(v) Bilans stanja-pregled prometa i stanja konta glavne knjige na poslednji dan meseca koji prethodi mesecu raspisivanja Konkursa (za privredne subjekte koji su osnovani u periodu od 1. januara godine u kojoj je objavljen Konkurs);

(g) Paušalni poreski obveznici: fotokopija obrasca KPO, potvrda od svih poslovnih banaka o prometu na računu u godini objavljivanja Konkursa i godini koja prethodi godini objavljivanja Konkursa i Rešenja na porez od prihoda od samostalne delatnosti u godini objavljivanja Konkursa i godini koja prethodi godini objavljivanja Konkursa;

5. Uverenje Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja o broju zaposlenih lica-podnetih prijava na osiguranje, zaključno sa poslednjim danom meseca koji prethodi mesecu objavljivanja Konkursa;

6. Račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica, za sajmove realizovane do datuma raspisivanja Konkursa (original ili overena fotokopija od strane Podnosioca prijave);

7. Predračun ili predračun-otpremnica ili predugovor-otpremnica, za sajmove koji će se realizovati nakon datuma raspisivanja Konkursa (original ili overena fotokopija od strane Podnosioca prijave);

1. Kratak koncept strategije razvoja kompanije;

2. Izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (na internet prezentaciji Sekretarijata):

(1) o prihvatanju uslova za dodelu sredstava;

(2) da su dati podaci u Prijavi tačni;

(3) da nema neizmirenih obaveza prema Pokrajinskom sekretarijatu za privredu i turizam;

(4) da se po nekom drugom osnovu ne koriste bespovratna sredstva za istu namenu;

(5) o saglasnosti za korišćenje datih podataka;

(6) da nije koristio sredstva državne pomoći za nastup na Sajmu koji je predmet prijave;

(7) o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata za nastupe na Sajmovima;

(8) o nepostojanju neizmirenih obaveza;

(9) o povezanim licima;

(10) da se ne vode sudski postupci;

3. Dokaz da je podneta aplikacija-prijava za nastup na Sajmu, sa utvrđenim datumom i mestom održavanja (original ili overena fotokopija: prijave sa specifikacijom, predračuna sa specifikacijom, računa sa specifikacijom i sl.).

Ukoliko su dokumenta izdata na stranom jeziku, podnosilac prijave obavezan je da uz original dostavi i dokumenta prevedena na srpski jezik. Dokumentaciju mora prevesti ovlašćeni sudski tumač.

Komisija zadržava pravo da pored navedenih dokumenata zatraži i druga dokumenta.

Pored obavezne dokumentacije iz stava 1. ovog člana, potrebna dokumentacija za odlučivanje je i sledeća dokumentacija:

1. Dokumentacija kojom se dokazuje posedovanje standarda i sertifikata;

2. Overene kopije dokumenata kojom se dokazuje da je podnosilac prijave nosilac nagrada i priznanja za ostvarene poslovne rezultate u periodu 2016-2018. godina;

3. Dokumentacija kojom se dokazuje broj noćenja stranih turista na teritoriji APV u 2018. godini u aranžmanu podnosioca prijave, kada su u pitanju prijave na međunarodnim sajmovima (boravišne takse, ugovori i dr.);

4. Dokumentacija kojom se dokazuje broj noćenja domaćih turista na teritoriji APV u 2018. godini u aranžmanu podnosioca prijave, kada su u pitanju prijave na domaćim sajmovima (boravišne takse, ugovori i dr.);

5. Dokumentacija kojom se dokazuje dosadašnja izvozna aktivnost u poslednje dve pune kalendarske godine (za privredne subjekte i preduzetnike koji se bave proizvodnom delatnošću);

6. Dokumentacija kojom se dokazuje realizovan devizni priliv u poslednje dve pune kalendarske godine kada su u pitanju prijave na međunarodnim sajmovima (za privredne subjekte i preduzetnike koji se bave turističkom delatnošću).

Podnosilac prijave može dostaviti i dodatnu dokumentaciju za koju proceni da je od značaja za kriterijume za dodelu podsticajnih sredstava.

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Ukoliko se pribavlja dokumentacija po službenoj dužnosti u skladu sa odredbama zakona o opštem upravnom postupku potrebno je isto izričito napomenuti u prijavi na Konkurs.3

Pored navedene dokumentacije, Konkursom može biti definisana i druga dodatna dokumentacija.

Dokumentacija dostavljena na Konkurs se ne vraća.

____________
1 Shodno članu 29. Zakona o overavanju potpisa, rukopisa i prepisa ("Sl. glasnik RS", br. 93/14, 22/15 i 87/18) za overavanje potpisa, rukopisa i prepisa nadležni su javni beležnici (notari). Izuzetno, u gradovima i opštinama za koje nisu imenovani javni beležnici (notari), nadležnost za overavanje zadržavaju opštinske uprave i sudovi (osnovni sudovi, sudske jedinice i prijemne kancelarije osnovnih sudova).
2 Podnosilac prijave je odgovoran za ispravnost podnetih finansijskih izveštaja. U slučaju da postoji bilo kakva izmena u predatim finansijskim izveštajima, podnosilac prijave je dužan da ih dostavi sekretarijatu u roku od 5 dana od nastale promene.
3 Podnosilac prijave na obrascu koji je sastavni deo prijave na Konkurs treba da se izjasni o tome da li će dokumentaciju navedenu pod tačkama 2. i 3. obavezne dokumentacije pribaviti sam ili je saglasan s tim da je pribavi Sekretarijat, po službenoj dužnosti.

Postupanje s prijavama

Član 8

Pristigle prijave sa priloženom dokumentacijom, obrađuje Komisija za pregled prijava, ocenjivanje i izradu predloga za dodelu sredstava (u daljem tekstu: Komisija).

Pokrajinski sekretar za privredu i turizam (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje Komisiju.

Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Konkurs.

Članovi Komisije ne mogu istovremeno biti Korisnici sredstava po Konkursu koji se sprovodi i dužni su da potpišu Izjavu o odsustvu sukoba interesa.

Verodostojnost podataka Komisija utvrđuje na osnovu podnete dokumentacije i izjave koju potpisuje odgovorno lice Podnosioca prijave.

Po potrebi, na predlog Komisije, pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz konkursne prijave i dostavljene dokumentacije sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod učesnika na Konkursu, o čemu će se sačiniti izveštaj / zapisnik.

Komisija će odbaciti prijave Podnosilaca:

• neblagovremene prijave (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u Konkursu). Blagovremenom se smatra prijava predata najkasnije na dan isteka roka neposredno na pisarnici Sekretarijata ili koja je najkasnije istog dana poslata poštom Sekretarijatu, a što se vidi iz pečata ili potvrde pošte ili drugog profesionalnog dostavljača;

• nedopuštene prijave (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Konkursom i prijave koje se ne odnose na Konkursom predviđene namene i koje su suprotne odredbama Pravilnika i Konkursa);

• nepotpune i nerazumljive prijave (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, prijave koje su nepotpisane, s nepopunjenim rubrikama, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom (e-mail), prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, bez odgovarajućih obaveznih popunjenih podataka u prijavi, koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke i slično), prijave uz koje nije priložena potrebna, tražena dokumentacija;

• ukoliko se utvrdi da su koristili sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ranije ugovorenu obavezu prema Sekretarijatu ili njegovom pravnom prethodniku (Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova);

• kojima su poslovni računi neprekidno blokirani od dana podnošenja prijave na Konkurs do dana donošenja odluke, kao i do dana isplate sredstava;

• ukoliko se utvrdi da je projekat koji je predmet prijave sufinansiran od strane Sekretarijata.

Kriterijumi za dodelu Sredstava

Član 9

Prilikom odlučivanja o odobravanju Sredstava, u obzir će se uzimati sledeći kriterijumi:

Za privredne subjekte i preduzetnike koji se bave proizvodnom delatnošću:

 

KRITERIJUM

BOD

 

da

ne

1. Do sada korišćene sredstva Sekretarijata za nastupe na Sajmovima

0

20

2. Standardi i sertifikati

10

0

3. Broj zaposlenih:

 

 

- Više od 5

5

 

- Više od 20

10

 

- Više od 50

15

 

- Više od 100

20

 

4. Dosadašnja izvozna aktivnost u poslednje dve pune kalendarske godine

 

 

- Realizovan ukupan izvoz preko 100.000 dolara

5

 

- Realizovan ukupan izvoz preko 250.000 dolara

10

 

- Realizovan ukupan izvoz preko 500.000 dolara

15

 

- Realizovan ukupan izvoz preko 1 milion dolara

20

 

5. Nagrade za kvalitet proizvoda i usluga i za rezultate u poslovanju

 

 

- Regionalne

1

 

- Pokrajinske

5

 

- Republičke

10

 

- Međunarodne

15

 

 

 

 

 

 

 

Za privredne subjekte i preduzetnike koji se bave turističkom delatnošću:

 

 

KRITERIJUM

BOD

 

 

da

ne

1. Do sada korišćene sredstva Sekretarijata za nastupe na Sajmovima

0

20

2. Standardi i sertifikati

10

0

3. Broj zaposlenih:

 

 

- Više od 3

5

 

- Više od 7

10

 

- Više od 10

15

 

- Više od 20

20

 

4. Realizovan devizni priliv u poslednje dve pune kalendarske godine kada su u pitanju prijave na međunarodnim sajmovima

 

 

- Realizovan ukupan izvoz preko 10.000 dolara

5

 

- Realizovan ukupan izvoz preko 20.000 dolara

10

 

- Realizovan ukupan izvoz preko 50.000 dolara

15

 

- Realizovan ukupan izvoz preko 100.000 dolara

20

 

5. Broj noćenja stranih turista na teritoriji APV u 2018. godini u aranžmanu podnosioca prijave, kada su u pitanju prijave na međunarodnim sajmovima

 

 

- Preko 10.000 dolara

5

 

- Preko 30.000 dolara

10

 

- Preko 50.000 dolara

15

 

- Preko 100.000 dolara

20

 

6. Broj noćenja domaćih turista na teritoriji APV u 2018. godini u aranžmanu podnosioca prijave, kada su u pitanju prijave na domaćim sajmovima

 

 

- Preko 1.000.000 dinara

5

 

- Preko 3.000.000 dinara

10

 

- Preko 5.000.000 dinara

15

 

- Preko 10.000.000 dinara

20

 

7. Nagrade za kvalitet proizvoda i usluga i za rezultate u poslovanju

 

 

- Regionalne

1

 

- Pokrajinske

5

 

- Republičke

10

 

- Međunarodne

15

 

Pored navedenih kriterijuma, konkursom mogu biti definisani i dodatni kriterijumi.

Postupak dodele Sredstava i odlučivanje

Član 10

Komisija ocenjuje prijave na osnovu kriterijuma iz člana 9. ovog pravilnika i sačinjava listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih subjekata na osnovu koje sačinjava izveštaj o ocenjivanju prijava.

Na osnovu izveštaja Komisija sačinjava predlog o raspodeli sredstava.

Pokrajinski sekretar razmatra izveštaj i predlog Komisije i donosi Odluku o dodeli sredstava (u daljem tekstu: Odluka).

Odluka je konačna i protiv iste se ne može uložiti pravni lek.

Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.

Podnosilac prijave kome su odobrena sredstva ne može izvršiti reviziju budžeta projekta.

Korisnik sredstava je dužan da u roku od sedam dana nakon donošenja Odluke dostavi potpisanu i overenu Izjavu o davanju saglasnosti na odobreni iznos sredstava.

Odluka o dodeli sredstava korisnicima objavljuje se na zvaničnoj internet adresi Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs.

Ugovor o dodeli i korišćenju Sredstava

Član 11

Na osnovu Odluke, sa Korisnikom sredstava zaključiće se ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.

Korisnik sredstava je dužan da, ukoliko ne poseduje namenski račun, pre zaključenja ugovora o korišćenju Sredstava otvori poseban namenski dinarski račun kod Uprave za trezor i dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom dinarskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS).

Način Isplata sredstava se vrši po principu refundacije, u skladu sa dinamikom priliva sredstava u budžet.

Obaveze Korisnika sredstava

Član 12

Nakon donošenja Odluke, a pre zaključenja Ugovora i isplate sredstava, obaveza Korisnika sredstava je:

1. da dostavi Sekretarijatu izveštaj o namenski utrošenim Sredstvima:

• u roku od 15 dana od dana završetka sajamske manifestacije (za manifestacije koje će se održavati posle donošenja Odluke);

• u roku od 15 dana od dana donošenja Odluke (za sajamske manifestacije koje se budu održale do donošenja Odluke).

Izveštaj o namenski utrošenim Sredstvima treba da sadrži:

• narativni deo (osnovni podaci o projektu, angažovani tim, opis i hronološki prikaz aktivnosti na realizaciji projekta, opšti utisak o realizaciji projekta, opravdanost i slično);

• tabelarni deo - Prikaz budžeta (iznos Sredstava koji je odobren od strane Sekretarijata i iznos utrošenih Sredstava);

• foto-dokumentaciju sa održane Sajamske manifestacije;

• originale ili overene fotokopije finansijske dokumentacije koje prate tabelarni pregled: račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica, uz kopiju odgovarajućeg izvoda iz banke kojim se dokazuje uplata.

2. omogući Sekretarijatu monitoring nad sprovođenjem projekta.

Korisnik Sredstava po Konkursu je dužan da:

• omogući budžetskoj inspekciji nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja Sredstava, koja podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja Sredstava, koju obavlja budžetska inspekcija Autonomne pokrajine Vojvodine;

• u svim javnim publikacijama i na svojoj web stranici prilikom objavljivanja o aktivnostima, merama i programima koji se finansiraju po Konkursu, navedu da je u njegovom finansiranju učestvovala Autonomna pokrajina Vojvodina - Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam.

Praćenje izvršavanja Ugovora

Član 13

Administrativnu kontrolu Izveštaja sprovodi Sekretarijat, kontrolom izvršenja ugovornih obaveza i Izveštaja s priloženim dokumentima.

Pokrajinski sekretar može rešenjem da obrazuje posebnu komisiju sastavljenu iz redova zaposlenih u Sekretarijatu i iz redova stručnjaka, radi neposredne kontrole realizacije projekta.

Računanje rokova

Član 14

Rok određen u danima počinje teći prvog dana od dana kada je objavljen, donet ili potpisan određeni akt (Pravilnik, Konkurs, Odluka ili Ugovor), a završava se istekom poslednjeg dana roka određenog Pravilnikom, Konkursom, Odlukom ili Ugovorom.4

Rok određen u nedeljama, mesecima ili godinama završava se onog dana koji se po imenu i broju poklapa sa danom nastanka događaja od koga rok počinje da teče, a ako takvog dana nema u poslednjem mesecu, kraj roka pada na poslednji dan tog meseca.

Istek roka se može označiti i kalendarskim danom.

Ako poslednji dan roka pada u dan kada je zakonom određeno da se ne radi ili u subotu i nedelju, kao poslednji dan roka računa se sledeći radni dan.

Rok određen u nedeljama, mesecima ili godinama završava se onog dana koji se po imenu i broju poklapa sa danom nastanka događaja od koga rok počinje da teče, a ako takvog dana nema u poslednjem mesecu, kraj roka pada na poslednji dan tog meseca.

Istek roka se može označiti i kalendarskim danom.

Ako poslednji dan roka pada u dan kada je zakonom određeno da se ne radi ili u subotu i nedelju, kao poslednji dan roka računa se sledeći radni dan.

____________
4 Kod računanja rokova dan objavljivanja Konkursa je dan kada je Konkurs objavljen u jednom od dnevnih glasila

Završna odredba

Član 15

Pravilnik stupa na snagu najranije osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".