PRAVILNIK

O ODOBRAVANJU I FINANSIRANJU PROGRAMA KOJIMA SE ZADOVOLJAVAJU POTREBE I INTERESI GRAĐANA U OBLASTI SPORTA U GRADU PROKUPLJU

("Sl. list grada Prokuplja", br. 3/2019)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom propisuju se uslovi, kriterijumi i način i postupak odobravanja programa, odnosno projekta kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta i dodele sredstava, izgled i sadržina predloga programa, odnosno projekta i dokumentacije koja se uz predlog podnosi, sadržina i izgled izveštaja o realizaciji programa, način i postupak kontrole realizacije odobrenih programa, odnosno projekta i način javnog objavljivanja podataka o predloženim programima, odnosno projektima za finansiranje.

Odredbe Zakona o sportu (u daljem tekstu: Zakona) i Pravilnika o odobravanju i finansiranju programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta ("Službeni glasnik RS", broj 64/16) koje se odnose na uslove, kriterijume i način odobrenja programa i projekata, odnosno finansiranje delatnosti kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta, zaključenje ugovora, podnošenje izveštaja, kontrolu realizacije i obavezu vraćanja dobijenih sredstava, shodno se primenjuju i na programe, odnosno delatnosti kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu Prokuplju.

Član 2

Potrebe i interesi građana iz člana 137. stav 1. Zakona ostvaruju se kroz finansiranje ili sufinansiranje programa i projekata (u daljem tekstu: program) iz sredstava budžeta gradu Prokuplju, u skladu sa zakonom, i to:

1) za tač. 1), 2), 3), 5), 6), 8), 10), 12), 13), 14) i 16) na godišnjem nivou (u daljem tekstu: godišnji program);

2) za tač. 4), 9), 11) i 15) po javnom pozivu (u daljem tekstu: posebni program).

Potrebe i interesi građana iz člana 137. stav 1. tačka 7) Zakona (delatnost i programi organizacija u oblasti sporta čiji je osnivač Grad Prokuplje) ostvaruju se u skladu sa zakonom.

Organizacije u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada Prokuplja koje su od posebnog značaja za grad iz člana 137. stav 1. tačka 8) Zakona u predlogu svog godišnjeg programa navode i aktivnosti kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta za koje se, saglasno Zakonu, podnose posebni programi i ne mogu da konkurišu po javnom pozivu.

Gradsko veće može da utvrdi u javnom pozivu za dostavljanje predloga posebnih programa projektne, odnosno programske zadatke za podnošenje programa.

Gradsko veće utvrđuje koje su organizacije u oblasti sporta iz člana 137. stava 1. tačka 8) Zakona od posebnog značaja za Grad Prokuplje shodnom primenom kriterijuma propisanih članom 120. stav 3. Zakona i na osnovu kategorizacije organizacija u oblasti sporta u Gradu Prokuplju i Programa razvoja sporta u Gradu Prokuplju.

Za zadovoljavanje potreba i interesa građana iz stava 1. ovog člana Grad Prokuplje obezbeđuje u svom budžetu odgovarajuća sredstva, uz poštovanje prioriteta utvrđenih Zakonom.

II KRITERIJUMI ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA

Član 3

Programi kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta (u daljem tekstu: programi) mogu biti odobreni ukoliko ispunjavaju kriterijume u pogledu:

1) predlagača programa;

2) nosioca programa;

3) sadržine i kvaliteta programa;

4) finansiranja programa.

1. Predlagač programa

Član 4

Predloge godišnjih i posebnih programa, u skladu sa Zakonom, podnose sledeće organizacije:

1) nadležni teritorijalni sportski savez Grada Prokuplja - predlog svog godišnjeg programa i godišnjih programa organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada Prokuplja iz člana 137. stav 1. tač. 1), 2), 3), 5), 6), 8), 10), 12), 13), 14) i 16) Zakona, ako ovim pravilnikom nije drugačije utvrđeno;

2) organizacije u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada Prokuplja - predlog svog posebnog programa iz člana 137. stav 1. tač. 4), 9), 11) i 15) Zakona, ako ovim pravilnikom nije drugačije utvrđeno.

Predlozi godišnjih i posebnih programa iz stava 1. ovog člana mogu sadržati aktivnosti organizacija u oblasti sporta koje su članovi nosioca programa. Organizacije u oblasti sporta mogu svoje aktivnosti realizovati i kao deo programa Sportskog saveza Grada Prokuplja, sportskog društva ili Gradskog granskog sportskog saveza, odnosno sportskog saveza za oblast sporta, osim programa učešća u sportskim takmičenjima.

Sportski savez Grada Prokuplja predloge godišnjih programa iz stava 1. tačka 1) ovog člana organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada Prokuplja podnosi u ime tih organizacija.

Predlog godišnjeg programa izgradnje, opremanja i održavanja sportskog objekta na području Grada Prokuplja iz člana 137. stav 1. tačka 2) Zakona, uključujući i školski sportski objekat, može se podneti samo od strane vlasnika, odnosno korisnika zemljišta ili sportskog objekta uz saglasnost vlasnika zemljišta, odnosno sportskog objekta.

Predlog godišnjeg programa stipendiranja za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista iz člana 137. stav 1. tačka 10) Zakona može se podneti samo od strane organizacije u oblasti sporta čiji je sportista član.

Predlozi godišnjih i posebnih programa sastoje se iz jedne ili više programskih celina, a podnose se odvojeno za svaku od oblasti iz člana 137. stav 1. Zakona.

Predlog godišnjeg programa Sportskog saveza Grada Prokuplja sadrži kao posebnu programsku celinu aktivnosti potrebne za ostvarivanje nadležnosti utvrđenih Zakonom i ovim pravilnikom.

Predlagač programa kojim se obezbeđuje zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta ne može predlogom programa da obuhvati aktivnosti koje se već finansiraju sredstvima budžeta Republike Srbije.

Pod nadležnim teritorijalnim sportskim savezom Grada Prokuplja smatra se, u skladu sa članom 138. stav 6. Zakona, onaj sportski savez sa sedištem na teritoriji grada koji je učlanjen u Sportski savez Srbije.

Sportski savez Srbije privremeno ostvaruje nadležnosti teritorijalnog sportskog saveza Grada Prokuplja ako na teritoriji grada nije obrazovan teritorijalni sportski savez ili on ne funkcioniše u skladu sa Zakonom, u skladu sa rešenjem Ministarstva omladine i sporta iz člana 102. stav 5. Zakona.

Ukoliko na teritoriji Grada Prokuplja ne postoji registrovan teritorijalni sportski savez a nije doneto rešenje Ministarstva omladine i sporta iz člana 102. stav 5. Zakona, predloge svojih godišnjih programa podnose neposredno organizacije u oblasti sporta nosioci programa.

U odnosu na programe vezane za organizovane vannastavne sportske aktivnosti učenika kroz školske sportske sekcije, školska sportska udruženja i ekipe, organizovano fizičko vaspitanje dece predškolskog uzrasta kroz igru i sportske aktivnosti, kao i u odnosu na obavljanje stručnog rada u sportu, predškolske ustanove i škole imaju status organizacija u oblasti sporta, u skladu sa Zakonom.

2. Nosilac programa

Član 5

Nosilac programa mora:

1) da bude registrovan u skladu sa Zakonom;

2) da bude upisan u nacionalnu evidenciju u skladu sa Zakonom;

3) da isključivo ili pretežno posluje na nedobitnoj osnovi, ako Zakonom nije drukčije određeno;

4) da ima sedište na teritoriji Grada Prokuplja, ako Zakonom ili ovim pravilnikom nije drugačije utvrđeno;

5) da je direktno odgovoran za pripremu i izvođenje programa;

6) da je prethodno obavljao delatnost najmanje godinu dana;

7) da ispunjava, u skladu sa Zakonom, propisane uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i delatnosti;

8) da je sa uspehom realizovao odobreni program, ukoliko je bio nosilac programa ranijih godina;

9) da raspolaže kapacitetima za realizaciju programa;

10) da bude član odgovarajućeg nadležnog nacionalnog granskog sportskog saveza.

Nosilac programa ne može da:

1) bude u postupku likvidacije, stečaja i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;

2) ima blokadu poslovnog računa u trenutku zaključenja ugovora o realizaciji programa i prebacivanja (uplate) budžetskih sredstava na poslovni račun, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja;

3) bude u poslednje dve godine pravnosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa svojim finansijskim poslovanjem, korišćenjem imovine, radu sa decom i sprečavanjem negativnih pojava u sportu.

Nosilac programa iz člana 137. stav 3. Zakona koji se sastoji u organizovanju velikog međunarodnog sportskog takmičenja iz člana 163. Zakona može da bude organizacija u oblasti sporta koja ima saglasnost pribavljenu, u skladu sa Zakonom, za organizovanje tog takmičenja, odnosno organizacija u oblasti sporta koja je namenski i privremeno osnovana za tehničku organizaciju međunarodnog sportskog takmičenja organizacija u oblasti sporta koja ima saglasnost za organizovanje velikog međunarodnog sportskog takmičenja.

Član 6

Nosiocu programa neće se odobriti program u postupku dodele sredstava, ako je:

1) bio u konfliktu interesa;

2) namerno ili s krajnjom nepažnjom lažno prikazao podatke tražene u obrascima za podnošenje programa ili ako je propustio da da sve potrebne informacije;

3) pokušao da dođe do poverljivih informacija ili da utiče na Stručnu komisiju iz člana 22. stav 1. ovog pravilnika ili na nadležne organe Grada Prokuplja tokom evaluacionog perioda ili nekog prethodnog postupka dodele sredstava.

Nosilac programa ne može dobijati sredstva iz budžeta Grada Prokuplja za realizaciju svojih programa dve godine od dana kada je utvrđeno da je u potpunosti nenamenski upotrebio odobrena sredstva za realizaciju programa ili svojim propustom nije postigao u bitnom delu planirane efekte programa.

Nosiocu programa ne mogu biti odobrena sredstava za realizaciju novog programa pre nego što podnese izveštaj o ostvarivanju i realizaciji odobrenog programa u skladu sa članom 34. stav 8. ovog pravilnika.

Član 7

Organizacije u oblasti sporta mogu da podnose predloge programa samostalno ili udružene sa drugim organizacijama.

Organizacije koje učestvuju u realizaciji programa kao partneri, i njihovi troškovi prihvataju se ako ispunjavaju iste uslove koji se primenjuju za nosioca programa.

Izjava o partnerstvu daje se na Obrascu 11, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

U slučaju partnerskih programa, samo jedna organizacija biće odgovorna za upravljanje odobrenim finansijskim sredstvima svih partnerskih organizacija na programu, tako da mora imati unutrašnju organizaciju koja će omogućiti takvo finansijsko poslovanje.

3. Sadržina i kvalitet programa

Član 8

Predlog programa mora da ispunjava sledeće kriterijume:

1) da doprinosi zadovoljavanju potreba i interesa građana u oblasti sporta utvrđenih Zakonom;

2) da je u skladu sa Zakonom, Nacionalnom strategijom razvoja sporta u Republici Srbiji i Programom razvoja sporta u Gradu Prokuplje ;

3) da je u skladu sa četvorogodišnjim programom razvoja nadležnog nacionalnog sportskog saveza;

4) da je u skladu sa sportskim pravilima nadležnog nacionalnog sportskog saveza;

5) da je u skladu sa uslovima, kriterijumima i ciljevima navedenim u javnom pozivu, kod posebnih programa;

6) da se realizuje na teritoriji Grada Prokuplja, odnosno u Republici Srbiji, osim programa priprema i učešća na međunarodnim sportskim takmičenjima;

7) da je u skladu sa principima utvrđenim u dokumentima međunarodnih organizacija čija je članica Republika Srbija;

8) da ima značajan i dugotrajan uticaj na razvoj sporta na teritoriji Grada Prokuplja ;

9) da će se realizovati u tekućoj godini;

10) da predviđa angažovanje odgovarajućeg broja učesnika u programu i potrebne resurse za realizaciju programa i da ne postoji nikakva sumnja u mogućnost realizovanja programa;

11) da je, po pravilu, predviđeno fazno finansiranje programa.

Pod granom, odnosno oblašću sporta, u smislu ovog pravilnika, smatra se grana sporta utvrđena aktom ministra nadležnog za sport iz člana 120. stav 2. tačka 2) Zakona.

Pod nadležnim nacionalnim sportskim savezom, u smislu ovog pravilnika, smatra se nacionalni sportski savez utvrđen aktom ministra nadležnog za sport iz člana 120. stav 2. tačka 1) Zakona.

Pri odobravanju programa izgradnje, opremanja i održavanja sportskih objekata prioritet imaju programi koji se odnose na sportske objekte sa većom kategorijom u skladu sa Nacionalnom kategorizacijom sportskih objekata, sportski objekti kojima se obezbeđuje unapređenje školskog sporta i sportski objekti kojima se povećava bavljenje građana sportom, posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom.

Član 9

Sadržina i kvalitet programa moraju biti takvi da obezbede uspeh programa, uzimajući u obzir faktore koje nosilac programa može kontrolisati i faktore (situacije, događaji, uslovi, odluke) koji su neophodni za uspeh programa ali su u priličnoj meri ili u potpunosti izvan kontrole nosioca programa.

Sportisti, sportski stručnjaci i druga lica angažovana na realizaciji programa moraju ispunjavati uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i sportskih delatnosti utvrđene Zakonom, a njihovo angažovanje se mora vršiti u skladu sa Zakonom.

Pri planiranju, izradi i upravljanju programskim ciklusom nosilac programa treba da primenjuje usvojene međunarodne standarde za upravljanje programima, a ako je budžet programa veći od 5 miliona dinara obavezno je korišćenje i Matrice logičkog okvira i SWOT analize.

4. Finansiranje programa

Član 10

Programi se finansiraju, u celini ili delimično i u visini i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta jedinice lokalne samouprave postignu nameravani rezultati.

Programi se finansiraju jednokratno ili u ratama, u zavisnosti od vremenskog perioda za realizaciju programa.

Potrebe građana iz člana 137. stav 1. tač. 1), 2) i 6) Zakona imaju prioritet pri izboru programa kojim se zadovoljavaju potrebe građana u oblasti sporta u Gradu Prokuplju, odnosno drugi programi mogu biti odobreni tek nakon što se zadovolje potrebe građana iz člana 137. stav 1. tač. 1), 2) i 6) Zakona.

Član 11

Finansijski plan (budžet) programa predviđen predlogom programa treba da bude:

1) ostvariv i objektivan - da su planirani realni iznosi po svim izvorima sredstava i vrstama troškova;

2) obuhvatan - da sadrži sve troškove programa iz svih izvora finansiranja;

3) strukturiran - da je tako formulisan da u potpunosti prati zahteve propisanog obrasca za izradu programa;

4) uravnotežen - u odnosu na planirane troškove;

5) tačan i realan - po svim vrstama troškova.

Član 12

Finansijski plan za realizaciju programa sastoji se iz neposrednih troškova realizacije programa u vezi sa zaradama i honorarima lica angažovanih na neposrednoj realizaciji programa, materijalnih troškova i administrativnih troškova realizacije programa (opravdani direktni troškovi) i dodatnih opravdanih troškova nosioca programa (opravdani indirektni troškovi) koji ne mogu biti veći od 15% od opravdanih direktnih troškova.

Opravdani direktni troškovi moraju biti neophodni za realizaciju programa, stvarni, detaljni i lako proverljivi.

Opravdani indirektni troškovi su prihvatljivi ako ne obuhvataju troškove koji su finansijskim planom programa namenjeni neposrednoj realizaciji nekog dela programa.

Indirektni troškovi nisu prihvatljivi ako je nosilac programa dobio iz budžeta Grada Prokuplja za svoj rad odgovarajuća sredstva po drugom osnovu.

Troškovi iz stava 1. ovog člana priznaju se po osnovu:

1) za zaradu zaposlenih lica na realizaciji programa - do visine dve prosečne bruto zarade u Republici Srbiji za prethodnu godinu, prema podacima organa nadležnog za poslove statistike, obračunato na mesečnom nivou;

2) za honorare lica koja učestvuju u realizaciji određene programske celine programa - do visine dve prosečne bruto zarade u Republici Srbiji za prethodnu godinu, prema podacima organa nadležnog za poslove statistike, obračunato na mesečnom nivou za jednu programsku celinu;

3) za troškove putovanja u zemlji (smeštaja, ishrane, prevoza, dnevnice i ostali troškovi u vezi s putovanjem) i inostranstvu (smeštaja, ishrane, prevoza, dnevnice, pribavljanja putnih isprava, vakcinacije i lekarskih pregleda i ostali troškovi u vezi s putovanjem) radi obavljanja programskih aktivnosti lica koja učestvuju u realizaciji programa - do visine troškova priznatih u skladu sa propisima koji važe za državne službenike i nameštenike i pod uslovom da su ugovoreni u skladu sa zakonom, s tim da se, izuzetno, mogu priznati i troškovi usluge obezbeđenja ishrane sportista van ugovorenih usluga pod uslovom da se ishrana na pripremama ili takmičenjima usled objektivnih okolnosti ne može realizovati u celosti ili delimično u okviru ugovorenih usluga (bonovi na regatnim stazama, strelištima i sl.);

4) za troškove kupovine opreme i plaćanja drugih usluga - pod uslovom da su neophodni za realizaciju programa i da su u skladu sa tržišnim cenama, odnosno da su ugovoreni u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Lica koja su zaposlena kod nosioca programa i angažovana kao učesnici u programu ne mogu pored zarade dobijati i honorar za učešće u programu.

Kod godišnjih programa iz člana 137. stav 1. tačka 5) Zakona troškovi iz stava 1. ovog člana za zarade i honorare lica angažovanih na neposrednoj realizaciji programa priznaju se za sledeća lica:

1) u sportskim granama u kojima se sportisti takmiče individualno - po jedan glavni trener, lični trener sportiste, kondicioni trener, lekar i fizioterapeut i jedno lice koje se bavi administrativno-tehničkim poslovima za potrebe sportista;

2) u sportskim granama u kojima se sportisti takmiče kolektivno - po jedan glavni trener, pomoćni trener, kondicioni trener, lekar i fizioterapeut i dva lica koja se bave administrativno-tehničkim poslovima za potrebe tima.

Jednoj organizaciji u oblasti sporta ne može se odobriti više od 20% sredstava od ukupne sume sredstava budžeta Grada Prokuplja predviđenih za finansiranje programa iz oblasti sporta, s tim da se troškovi programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u Gradu Prokuplje moraju odnositi, po pravilu, najmanje 15% na aktivnosti povezane sa sportom dece, osim kada je to suprotno prirodi predloženog programa, s tim da se aktivnosti povezane sa sportom dece u programu obavezno definišu kao posebna programska celina.

Član 13

Neopravdani troškovi su naročito: dugovi i pokrivanje gubitaka ili zaduženja; kamatna zaduženja; stavke koje se već finansiraju iz nekog drugog programa; troškovi kupovine zemljišta i zgrada i kapitalna ulaganja, osim kada je to neophodno za realizaciju programa; troškovi gubitaka zbog promena kursa valuta na finansijskom tržištu; troškovi otplate rata po osnovu ranije zaključenih ugovora (lizing, kredit); kupovina alkoholnih pića, bezalkoholnih gaziranih pića, brze hrane i duvana; parking u zemlji; životno osiguranje; kazne; kupovina poklona, osim kod organizacije međunarodnih sportskih priredaba i u skladu sa pravilima nadležnog međunarodnog sportskog saveza; "razno", "eventualno", "ostalo" (svi troškovi moraju biti detaljno opisani u budžetu programa).

Sredstva koja organizacija ili njeni partneri ulažu u aktivnosti na realizaciji programa moraju biti posebno navedena.

Opravdani troškovi moraju biti bazirani na realnim troškovima prema vrsti i podvrsti troškova (navedene jedinice mere, broj jedinica i cena po jedinici), a ne na ukupnoj sumi, osim za troškove putovanja, dnevnica i indirektne troškove.

Član 14

Nosilac godišnjeg programa dužan je da promet budžetskih sredstava vrši preko posebnog tekućeg računa za realizaciju godišnjeg programa navedenog u predlogu programa, koji će se koristiti isključivo za budžetska sredstva koja dobija od Grada Prokuplja, u skladu sa propisima kojima se uređuje prenos sredstava iz budžeta.

III PREDLOG PROGRAMA I DOKUMENTACIJA KOJA SE UZ PREDLOG PODNOSI

Član 15

Predlozi godišnjih i posebnih programa podnose se posebno za svakog nosioca programa i za svaku od oblasti potreba i interesa građana iz člana 137. stav 1. Zakona.

Predlog programa sadrži detaljne podatke o:

1) nosiocu programa;

2) oblasti potreba i interese građana u kojoj se ostvaruje program iz člana 137. stav 1. Zakona;

3) učesnicima u realizaciji programa i svojstvu u kome se angažuju;

4) ciljevima i očekivanim rezultatima, uključujući koje će probleme program rešiti i kojim grupama populacije i na koji način će program koristiti;

5) vrsti i sadržini aktivnosti i vremenu i mestu realizacije programa, odnosno obavljanja aktivnosti;

6) tome kako će se vršiti ocenjivanje uspešnosti programa (vrednovanje rezultata programa);

7) finansijskom planu (budžetu) programa, odnosno potrebnim novčanim sredstvima, iskazanim prema vrstama troškova i utvrđenim obračunom ili u paušalnom iznosu;

8) dinamičkom planu upotrebe sredstava (vremenski period u kome su sredstva potrebna i rokovi u kojima su potrebna);

9) načinu unutrašnjeg praćenja i kontrole realizacije programa i evaluacije rezultata;

10) prethodnom i budućem finansiranju nosioca programa i programa.

U predlog godišnjeg i posebnog programa unose se odgovarajući podaci o ličnosti iz člana 5. stav 10. Zakona lica koja učestvuju u realizaciji programa.

Član 16

Predlozi programa razmatraju se ako su ispunjeni sledeći formalni kriterijumi:

1) da je uz predlog programa dostavljeno propratno pismo u kome su navedene osnovne informacije o nosiocu programa i predloženom programu (naziv nosioca programa i naziv programa, vremensko trajanje, finansijski iznos traženih sredstava, oblast opštih potreba i interesa građana iz člana 137. stav 1. Zakona) i koje je potpisalo lice ovlašćeno za zastupanje predlagača, odnosno nosioca programa;

2) da je predlog programa podnet na utvrđenom obrascu (aplikacionom formularu), čitko popunjenom (otkucanom ili odštampanom), jezikom i pismom u službenoj upotrebi.

3) da je potpun, jasan, precizan i da sadrži verodostojne podatke;

4) da je podnet u propisanom roku.

Obrasci predloga programa, odnosno aplikacionog formulara, i to: Obrazac 1 - Predlog godišnjih programa organizacija u oblasti sporta; Obrazac 2 - Predlog godišnjeg programa izgradnje, opremanja i održavanja sportskih objekata; Obrazac 3 - Predlog godišnjeg programa davanja stipendija i novčanih nagrada; Obrazac 4 - Predlog posebnih programa, odštampani su uz ovaj pravilnik i čine njegov sastavni deo.

Član 17

Uz predlog programa, podnet na propisanom obrascu, podnosi se dokumentacija utvrđena ovim pravilnikom i druga dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost Zakonom i ovim pravilnikom propisanih bližih kriterijuma za zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta i pisana izjava lica ovlašćenog za zastupanje predlagača, odnosno nosioca programa da ne postoje prepreke iz člana 5. ovog pravilnika.

Obrazac predloga programa i dokumentacija koja se dostavlja uz predlog programa moraju biti u potpunosti popunjeni i dostavljeni u tri primerka, s tim da obrazac predloga programa treba biti dostavljen i u elektronskoj formi (ce-de, fleš).

Sva obavezna i prateća dokumentacija, kao i kompakt-disk ili fleš memorija (ce-de/fleš), moraju biti dostavljeni Gradskom veću u jednoj zapečaćenoj koverti/paketu, zaštićenoj od oštećenja koja mogu nastati u transportu, preporučenom poštom, kurirom, ili lično, na adresu Grada Prokuplja.

Predlog programa za koji je poslat u višekoverata, tj. paketa, neće biti uzet u obzir.

Prednja strana koverte sa predlogom programa mora sadržati najmanje sledeće podatke; 1) naziv godišnjeg/posebnog programa kojim se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta; 2) naziv podnosioca predloga; 3) adresu podnosioca predloga; 4) naziv programa; 5) napomenu da se ne otvara pre isteka roka iz javnog poziva (kod posebnih programa).

Ukoliko primljeni predlog programa nije podnet na način propisan u stavu 2. ovog člana, ovlašćeno lice Grada Prokuplja ukazaće bez odlaganja na taj propust podnosiocu programa i pozvati ga da nedostatke otkloni u roku od sedam dana.

Obrazac za prijavljivanje predloga programa dostupan je kod nadležnih službi Grada Prokuplja i na internet sajtu Grada Prokuplja.

Član 18

Kada predlog programa podnosi nadležni teritorijalni sportski savez za grad Prokuplje, objedinjeno za svoj program i programe organizacija u oblasti sporta, predlog programa treba da bude podnet zasebno za svakog nosioca programa (poseban obrazac za svakog nosioca programa i za svaku od oblasti potreba i interesa građana iz člana 137. stav 1. Zakona), uz podnošenje zbirnog pregleda svih predloga prema nosiocima programa.

Član 19

Predlozi godišnjih programa dostavljaju se prema dinamici utvrđenoj Programskim kalendarom iz člana 117. stav 1. Zakona.

Predlozi posebnih programa dostavljaju se u roku utvrđenom javnim pozivom.

Saglasno Zakonu, Gradsko veće može izuzetno odobriti određeni program kojim se realizuju potrebe i interesi građana u oblasti sporta iz člana 137. stav 1. Zakona i na osnovu podnetog predloga programa u toku godine, bez javnog poziva, u slučaju kada je u pitanju program od posebnog značaja za zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta, a podnose ga ovlašćeni predlagači programa iz člana 138. stav 5. Zakona i kada je u pitanju program koji nije iz objektivnih razloga mogao biti podnet u skladu sa Programskim kalendarom, a predmet i sadržaj programa je takav da može biti uspešno realizovan samo od strane određenog nosioca programa.

Član 20

Predlog programa može se izuzetno odnositi i na aktivnosti koje se realizuju u dužem vremenskom periodu, do četiri godine, pod uslovom da je to nužno s obzirom na prirodu i ciljeve aktivnosti, da su predlogom programa za svaku godinu predviđena potrebna sredstva i da su merljivi godišnji rezultati realizacije programa.

Nastavak realizacije programa iz stava 1. ovog člana odobrava se svake godine.

Realizacija, odnosno nastavak programa iz st. 1. i 2. ovog člana može se odobriti samo ako je podnet godišnji izveštaj za prethodnu budžetsku godinu u skladu s ugovorom o realizovanju programa i ako su ostvareni očekivani rezultati.

IV NAČIN ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA

Član 21

Godišnji program se izvršava prema sledećoj dinamici:

- Gradsko veće u roku od 60 dana od dana usvajanja budžeta Grada Prokuplja objavljuje javno obaveštenje o maksimalno raspoloživom iznosu u budžetu Grada Prokuplja za finansiranje godišnjih programa i finansiranje posebnih programa, po oblastima potreba i interesa građana iz člana 137. stav 1. Zakona;

- 20. april - organizacije u oblasti sporta dostavljaju svoje predloge godišnjih programa Sportskom savezu Grada Prokuplja, na propisanom obrascu;

- 1. jun - Sportski savez Grada Prokuplja razmatra prispele predloge organizacija u oblasti sporta, utvrđuje konačne predloge godišnjih programa koji bi se finansirali iz budžeta Grada Prokuplja, vrši reviziju predloga i obrasca predloga programa i dostavlja predloge Gradskom veću, na propisanim obrascima, zajedno sa objedinjenom rekapitulacijom predloženih programa;

- 5. jun - gradonačelnik obrazuje stručnu komisiju za odobrenje godišnjih programa i javno objavljuje njen sastav;

- 1. jul - Stručna komisija analizira i ocenjuje podnete predloge godišnjih programa i podnosi predlog gradonačelniku grada;

- 15. jul - Gradsko veće utvrđuje preliminarni objedinjeni predlog godišnjih programa zadovoljavanja potreba i interesa građana u Gradu Prokuplje, za narednu budžetsku godinu, na osnovu predloga Stručne komisije;

- 15. decembar - Gradsko veće revidira preliminarni objedinjeni predlog godišnjih programa i usklađuje ga sa sredstvima utvrđenim u budžetu Grada Prokuplja za narednu godinu, na predlog gradonačelnika grada;

- 30. decembar - Gradsko veće odlučuje (donosi rešenje) o odobravanju programa i obaveštava nosioce programa o visini odobrenih sredstava po godišnjim programima;

- 31. januar - gradonačelnik grada zaključuje ugovor o realizovanju programa.

Ukoliko neka od organizacija u oblasti sporta ne dostavi Sportskom savezu Grada Prokuplja svoj predlog programa do 1. aprila, ostaviće im se u opravdanim slučajevima naknadni rok do sedam dana za dostavljanje predloga, a ako ni tada predlog ne bude dostavljen, smatraće se da je ta organizacija odustala od predlaganja svojih programa u tekućoj godini.

Rokovi iz stava 1. ovog člana predstavljaju krajnji rok za preduzimanje utvrđenih radnji.

Javni pozivi i javna obaveštenja, u smislu ovog pravilnika, objavljuju se na internet sajtu Grada Prokuplja.

U javnom pozivu za dostavljanje posebnih programa navode se bitni uslovi i kriterijumi koje treba da ispune predloženi programi, a posebno: predmet javnog poziva, visina sredstava koja su na raspolaganju za predmet javnog poziva, krajnji rok do koga moraju biti upotrebljena dobijena sredstva, rok do koga moraju biti podneti predlozi programa, datum obaveštavanja nosioca programa o odobrenim programima, mesto, vreme i lice kod koga se može dobiti dokumentacija u vezi s javnim pozivom.

Broj posebnih programa koji mogu biti podneti po javnom pozivu i koji mogu biti odobreni može biti u javnom pozivu određen na sledeći način: 1) dozvoljava se podnošenje samo jednog predloga programa od strane jednog nosioca programa; 2) dozvoljava se dostava više predloga programa istog nosioca programa, ali se odobrava samo jedan; 3) dozvoljava se dostavljanje više predloga programa istog nosioca programa i više može biti odobreno, ali se ovo uslovljava time da ista lica ne mogu biti angažovana na ovim programima (različiti programski timovi); 4) dozvoljava se da organizacija može biti partner u većem broju programa, pod uslovom da ima kapacitet da učestvuje u tim programima.

Gradsko veće može da utvrdi u javnom pozivu za dostavljanje predloga posebnih programa projektne, odnosno programske zadatke za podnošenje programa.

Odlukom Gradskog veća mogu biti određeni i maksimalno dozvoljeni iznosi po programu za pojedine oblasti opšteg interesa u oblasti sporta. Ukoliko je takva odluka doneta, maksimalno dozvoljeni iznos se navodi u javnom pozivu i javnom obaveštenju.

Odluka Gradskog veća iz stava 8. ovog člana objavljuje se na sajtu Grada Prokuplja pre početka predlaganja programa.

Sportski savez Grada Prokuplja može da od predlagača programa, za predloge programa kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama ili pojašnjenjima ili korigovanjima, pre dostavljanja predloga Gradu Prokuplje, traži dodatno objašnjenje ili korigovanje programa od podnosioca programa.

Gradsko veće može utvrditi okvirni gornji iznos koji se može odobriti iz budžeta Grada Prokuplja organizacijama u oblasti sporta za realizaciju pojedinih godišnjih programa iz člana 137. stav 1. Zakona, taj iznos podeliti brojem bodova koji imaju sve organizacije u oblasti sporta koje su podnele predloge godišnjih programa iz iste oblasti potreba i interesa građana u oblasti sporta, i tako utvrditi novčanu vrednost pojedinačnog boda za tekuću godinu.

U slučaju iz stava 12. ovog člana, određenje novčane vrednosti pojedinačnog boda predstavlja samo okvirni kriterijum za dodelu sredstava za realizaciju programa određenog nosioca programa, a da li će se i u kom obimu će se odobriti sredstva, isključivo zavisi od kvaliteta programa i ispunjenosti kriterijuma utvrđenih Zakonom i ovim pravilnikom.

Član 22

Za ocenu godišnjih i posebnih programa gradonačelnik grada obrazuje Stručnu komisiju (u daljem tekstu: Komisija).

Komisija ima gradonačelnika i četiri člana, od kojih je jedan član predstavnik Sportskog saveza Grada Prokuplja.

Komisija iz stava 1. ovog člana sastoji se od lica koja imaju iskustvo u upravljanju organizacijama u oblasti sporta i programima u oblasti sporta.

Gradonačelnik grada može obrazovati i posebnu stručnu komisiju za ocenu programa iz određene oblasti potreba i interesa građana iz člana 137. stav 1. Zakona.

Komisija vrši stručni pregled i daje ocenu podnetih predloga, na osnovu Zakona i ovog pravilnika i dostavlja Gradskom veću predlog za odobravanje programa.

Komisija može da, za predloge programa kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama ili pojašnjenjima ili korigovanjima, pre dostavljanja predloga Gradskom veću, traži dodatno objašnjenje ili korigovanje od podnosioca, odnosno nosioca programa.

Komisija može o određenom pitanju da zatraži i pribavi pisano stručno mišljenje od strane istaknutih stručnjaka ili odgovarajućih organizacija.

Na rad Komisije shodno se primenjuje poslovnik o radu Gradskog veća.

Imenovanim članovima Komisije može se odlukom Gradskog veća odrediti naknada za rad, zaključenjem ugovora o delu.

Član 23

Predlog programa Komisija ocenjuje prema sledećim kriterijumima:

1) ispunjenost formalnih (administrativnih) uslova koje treba da ispuni predlog programa;

2) ispunjenje uslova koji se tiču podnosioca, odnosno nosioca programa utvrđenih Zakonom i ovim pravilnikom;

3) usklađenost ciljeva programa sa potrebama i interesima građana u oblasti sporta iz člana 137. stav 1. Zakona, ciljevima Nacionalne strategije razvoja sporta u Republici Srbiji i ciljevima Programa razvoja sporta u Gradu Prokuplje ;

4) vrednovanje kvaliteta predloga programa.

Prioritet pri davanju predloga Komisiji za odobravanje sredstava imaju programi koji su bolje ocenjeni prema kriterijumima iz stava 1. tač. 3) i 4) ovog člana, ako Zakonom ili ovim pravilnikom nije drugačije određeno, i koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta Grada Prokuplja postignu nameravani rezultati.

Pri davanju predloga za odobravanje programa kojim se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta, Komisija mora voditi računa da prioritet imaju programi koji su strukturne i razvojne prirode, a između programa organizovanja, odnosno učešća na sportskim takmičenjima, prioritet imaju programi koji se odnose na sportska takmičenja višeg ranga, u skladu sa Zakonom.

Član 24

Procena kvaliteta godišnjih i posebnih programa, uključujući i finansijski plan programa, biće sprovedena u skladu sa kriterijumima utvrđenim ovim pravilnikom.

Procena kvaliteta programa obuhvata dva tipa kriterijuma za evaluaciju: kriterijume za selekciju i kriterijume za dodelu sredstava.

Kriterijumi za selekciju programa obuhvataju elemente kojima se vrši evaluacija finansijskih i operativnih sposobnosti nosioca programa kako bi se obezbedilo da ima potrebna sredstva za sopstveni rad tokom celokupnog perioda realizacije programa i da poseduje profesionalne sposobnosti, stručnost i iskustvo potrebne za uspešnu realizaciju kompletnog programa, uključujući i partnere u realizaciji programa.

Kriterijumi za selekciju godišnjih programa obuhvataju i vrednovanje kapaciteta organizacije u oblasti sporta, nosioca programa, za dugoročno zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta i realizovanje predloženog programa.

Kriterijumi za odobravanje sredstava obuhvataju one elemente utvrđene ovim pravilnikom koji omogućavaju da se kvalitet podnetih programa proceni na osnovu postavljenih programskih ciljeva i prioriteta, a sama sredstva odobre po osnovu aktivnosti koje maksimiraju opšte efekte realizacije programa.

Član 25

Procena kvaliteta godišnjih i posebnih programa organizacija u oblasti sporta, osim godišnjih programa kategorisanih sportskih organizacija, vrši se prema kriterijumima iz Tabele vrednovanja kvaliteta godišnjih i posebnih programa, date na Obrascu 5 koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo, prema kriterijumima koji su podeljeni na sekcije i podsekcije, s tim da svaka podsekcija ima ocenu (bodove) od 1 do 5, i to: 1 - veoma loše; 2 - loše; 3 - odgovarajuće; 4 - dobro; 5 - veoma dobro.

Kriterijumi vrednovanja (evaluacije, ocene) kvaliteta godišnjeg i posebnog programa iz stava 1. ovog člana obuhvataju:

1) sekcija 1 - Finansijski i operativni kapacitet nosioca programa (podsekcije: da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno iskustva u vođenju sličnih programa; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno stručnosti i tehničkog znanja za vođenje predloženog programa - imajući u vidu tip aktivnosti koje su predviđene programom; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljne upravljačke kapacitete - uključujući angažovana lica, opremu i sposobnost za upravljanje predloženim finansijskim planom programa; da li nosioci programa imaju dovoljno stabilne i dovoljne izvore finansiranje) - maksimalno 20 bodova;

2) sekcija 2 - Značaj programa (podsekcije: konzistentnost programa - u kojoj meri program zadovoljava potrebe i uzima u obzir ograničenja koja postoje u oblasti sporta u Gradu Prokuplju, koliko su jasno definisani i strateški odabrani oni koji su vezani za program, da li su potrebe ciljne grupe i krajnjih korisnika jasno definisane i dobro odmerene, da li program poseduje dodatne kvalitete) - maksimalno 25 bodova;

3) sekcija 3 - Metodologija (podsekcije: da li su planirane aktivnosti odgovarajuće, praktične i dosledne ciljevima i očekivanim rezultatima, koliko je kompaktan celokupan plan programa, da li su učešće partnera i njegovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereni, da li je učešće ciljne grupe i krajnjih korisnika i njihovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereno, da li je plan realizacije programa dobro razrađen i izvodljiv, da li predlog programa sadrži indikatore uspešnosti programa koji se mogu objektivno verifikovati) - maksimalno 30 bodova;

4) sekcija 4 - Održivost programa (podsekcije: da li će aktivnosti predviđene programom imati konkretan uticaj na ciljne grupe, da li će program imati višestruki uticaj, da li su očekivani rezultati programa održivi) - maksimalno 15 bodova;

5) sekcija 5 - Finansijski plan i racionalnost troškova (podsekcije: da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući, da li je predloženi trošak neophodan za implementaciju programa) - maksimalno 10 bodova.

Ako je ukupan zbir u sekciji 1 niži od ocene "odgovarajuće" (12 poena), predlog programa se isključuje iz evaluacionog procesa.

Ako je ukupan zbir u sekciji 2 niži od ocene "dobar" (15 poena), program se isključuje iz evaluacionog procesa.

Samo predlozi programa koji budu imali više od 50 bodova biće uzeti u razmatranje prilikom dodele sredstava.

Smatra se da Sportski savez Grada Prokuplja i organizacije u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada Prokuplja koje su od posebnog značaja za grad Prokuplje u skladu sa članom 137. stav 5. Zakona ispunjavaju u potpunosti kriterijume u vezi sa finansijskim i operativnim kapacitetom iz stava 2. tačka 1) ovog člana.

Član 26

Procena kvaliteta godišnjih programa kategorisanih sportskih organizacija vrši se prema kriterijumima iz Tabele vrednovanja kvaliteta godišnjih programa kategorisanih sportskih organizacija, date na Obrascu 6 koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo, prema kriterijumima koji su podeljeni na sekcije i podsekcije, s tim da svaka podsekcija ima ocenu (bodove) od 1 do 5, i to: 1 - veoma loše; 2 - loše; 3 - odgovarajuće; 4 - dobro; 5 - veoma dobro, osim sekcije 1 koja ima bodove od 1 do 100, u zavisnosti od broja bodova koji sportska organizacija ima na osnovu svog rangiranja.

Kriterijumi vrednovanja (evaluacije, ocene) kvaliteta godišnjeg programa iz stava 1. ovog člana obuhvataju:

1) sekcija 1 - Rang sportske organizacije prema Kategorizaciji sportskih organizacija u Gradu Prokuplju - maksimalno 100 bodova;

2) sekcija 2 - Finansijski i operativni kapacitet nosioca programa (podsekcije: da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno iskustva u vođenju sličnih programa; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno stručnosti i tehničkog znanja za vođenje predloženog programa - imajući u vidu tip aktivnosti koje su predviđene programom; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljne upravljačke kapacitete - uključujući angažovana lica, opremu i sposobnost za upravljanje predloženim finansijskim planom programa; da li nosioci programa imaju dovoljno stabilne i dovoljne izvore finansiranje) - maksimalno 20 bodova;

3) sekcija 3 - Značaj programa (podsekcije: konzistentnost programa - u kojoj meri program zadovoljava potrebe i uzima u obzir ograničenja koja postoje u oblasti sporta u Gradu Prokuplju, koliko su jasno definisani i strateški odabrani oni koji su vezani za program, da li su potrebe ciljne grupe i krajnjih korisnika jasno definisane i dobro odmerene, da li program poseduje dodatne kvalitete) - maksimalno 25 bodova;

4) sekcija 4 - Metodologija (podsekcije: da li su planirane aktivnosti odgovarajuće, praktične i dosledne ciljevima i očekivanim rezultatima, koliko je kompaktan celokupan plan programa, da li su učešće partnera i njegovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereni, da li je učešće ciljne grupe i krajnjih korisnika i njihovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereno, da li je plan realizacije programa dobro razrađen i izvodljiv, da li predlog programa sadrži indikatore uspešnosti programa koji se mogu objektivno verifikovati) - maksimalno 30 bodova;

5) sekcija 5 - Održivost programa (podsekcije: da li će aktivnosti predviđene programom imati konkretan uticaj na ciljne grupe, da li će program imati višestruki uticaj, da li su očekivani rezultati programa održivi) - maksimalno 15 bodova;

6) sekcija 6 - Finansijski plan i racionalnost troškova (podsekcije: da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući, da li je predloženi trošak neophodan za implementaciju programa) - maksimalno 10 bodova.

Ako je ukupan zbir u sekciji 2 niži od ocene "odgovarajuće" (12 poena), predlog programa se isključuje iz evaluacionog procesa.

Ako je ukupan zbir u sekciji 3, niži od ocene "dobar" (15 poena), program se isključuje iz evaluacionog procesa.

Samo predlozi programa koji budu imali više od 50 bodova u sekcijama 2-6 biće uzeti u razmatranje prilikom dodele sredstava.

Smatra se da sportske organizacije sa sedištem na teritoriji Grada Prokuplja koje su od posebnog značaja za grad Prokuplje u skladu sa članom 137. stav 5. Zakona ispunjavaju u potpunosti kriterijume u vezi sa finansijskim i operativnim kapacitetom iz stava 2. tačka 2) ovog člana.

Član 27

Postupak odobravanja programa koji su primljeni u predviđenom roku vrši se u tri faze.

U prvoj fazi vrši se administrativna (formalna) provera i ocena ispunjenosti uslova i kriterijuma u pogledu nosioca programa, forme predloga programa i adekvatnosti predloženog programa, utvrđenih Zakonom, ovim pravilnikom i javnim pozivom kada su u pitanju posebni programi.

Prvu fazu sprovodi Grad Prokuplje.

U drugoj fazi vrši se vrednovanje kvaliteta programa prema kriterijumima utvrđenim u Tabeli vrednovanja iz čl. 25. i 26. ovog pravilnika, i utvrđuje predlog Gradskom veću za odobrenje programa.

Gradsko veće donosi u drugoj fazi odluku o odbijanju predloga programa, na predlog Komisije, ukoliko je predlog programa isključen iz evaluacionog procesa u skladu sa članom 25. st. 3. i 4. i članom 26. stav 3. ovog pravilnika.

Drugu fazu sprovodi Komisija.

O radu Komisije vodi se zapisnik, koji potpisuju gradonačelnik i članovi Komisije.

Ako je predloženi program prošao prethodne dve faze, u trećoj fazi donosi se konačna odluka o odobravanju programa i određenju visine sredstava za realizaciju programa.

U trećoj fazi Gradsko veće odlučuje, na osnovu predloga Komisije.

Nepotpuni predlozi programa ne vraćaju se podnosiocu predloga.

Tehničku i administrativnu pomoć Komisiji pružaju ovlašćena zaposlena lica u Gradskoj upravi.

Član 28

Vrednovanje kvaliteta programa sprovodi se tako što svaki član Komisije vrši ocenjivanje dostavljenih programa prema tabelama vrednovanja, a ukupan broj bodova se utvrđuje na osnovu prosečnih ocena u okviru pojedinih sekcija, ako ovim pravilnikom nije drugačije određeno.

Komisija može jednoglasnom odlukom odlučiti da se ocenjivanje prema tabelama vrednovanja kvaliteta programa vrši glasanjem članova Komisije na sednici Komisije.

Vrednovanje programa vrši se na Obrascu 10 koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Član 29

Na osnovu izvršenih vrednovanja kvaliteta programa, Komisija utvrđuje preliminarni predlog za odobrenje programa.

Komisija svaki predlog programa obeležava i sledećim komentarima: "Ne zahteva dodatne pregovore" ili "Zahteva dodatne pregovore". Ukoliko se preliminarnim predlogom za odobrenje programa predviđaju manja sredstva nego što su finansijskim planom predloga programa predviđena, program se obavezno označava komentarom "Zahteva dodatne progovore".

U slučaju komentara da predlog programa zahteva dodatne pregovore, Komisija ustanovljava okvir za pregovore i vodi pregovore, s tim da se tokom pregovora obavezno definiše i koje će se programske aktivnosti realizovati, ukoliko programu treba da se odobre manja sredstva od onih utvrđenih budžetom predloga programa.

Prednost u pregovorima daje se programima koji su prema oceni Komisije boljeg kvaliteta.

Rezultat pregovora može biti pozitivan i negativan. Pozitivan ishod pregovora ne mora da znači automatsko odobravanje sredstava.

Nakon završenih pregovora, Komisija utvrđuje konačni predlog i dostavlja ga Gradskom veću.

Član 30

Predlog da se program ne prihvati i ne odobre sredstva Komisija daje u sledećim slučajevima, vodeći računa o ukupno raspoloživim budžetskim sredstvima za finansiranje programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta:

1) program nije dovoljno relevantan sa stanovišta ostvarivanja ciljeva utvrđenih Nacionalnom strategijom razvoja sporta ili Programom razvoja sporta u Gradu Prokuplju ;

2) drugi programi su prioritetniji, u skladu sa članom 138. stav 7. Zakona;

3) finansijske i operativne mogućnosti podnosioca programa nisu dovoljne;

4) program je lošijeg kvaliteta, odnosno dobio je manji broj bodova tokom procene kvaliteta predloga programa u odnosu na odabrane predloge programa;

5) rezultati pregovora nisu imali pozitivan ishod.

Nepotpuni predlozi programa se ne vraćaju podnosiocu predloga.

Član 31

Ukoliko je predloženi program prošao prethodne dve faze, u trećoj fazi donosi se konačna odluka o odobravanju ili neodobravanju programa i određenju visine sredstava za realizaciju programa.

Odluke u trećoj fazi donosi Gradsko veće, na osnovu predloga Komisije.

Odobravanje predloženih programa i sredstava od strane Gradskog veća zasniva se na značaju realizacije programa za zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta, konzistentnosti programa sa ciljevima Nacionalne strategije razvoja sporta i Programa razvoja sporta u Gradu Prokuplju, kvalitetu programa, očekivanim rezultatima realizacije programa, održivosti programa i racionalnosti, rangu sportskih grana, rangu (kategoriji) sportskih organizacija i ukupne sume predviđene za finansiranje programa u određenoj oblasti potreba i interesa građana u oblasti sporta u Gradu Prokuplju.

O odobrenju godišnjih i posebnih programa Gradsko veće odlučuje pojedinačnim rešenjem.

Rešenja Gradskog veća o odobrenju godišnjeg i posebnog programa su konačna i protiv njih se može voditi upravni spor. Predmet upravnog spora ne može biti, u skladu sa Zakonom, iznos dobijenih sredstava po osnovu godišnjih i posebnih programa.

Član 32

Sa podnosiocem odobrenog programa, u skladu sa Zakonom, gradonačelnik grada zaključuje ugovor o realizovanju programa.

Gradonačelnik grada zaključuje sa nosiocem godišnjeg programa ugovor za svaku od oblasti potreba i interesa građana iz člana 137. stav 1. Zakona za koju je podnet predlog programa.

Ako se nosilac odobrenog programa ne odazove pozivu za zaključenje ugovora u roku od osam dana od dana prijema poziva, saglasno Zakonu, smatraće se da je odustao od predloga programa.

Ako su nosiocu programa za realizaciju odobrenog programa dodeljena manja sredstva od sredstava navedenih u finansijskom planu programa, nosilac programa je obavezan da pre zaključenja ugovora o realizovanju programa uskladi finansijski plan programa i plan realizacije programskih aktivnosti sa visinom dodeljenih sredstava i odobrenim aktivnostima na realizaciji programa, i da dostavi Gradskom veću dopunu, odnosno izmenu predloženog programa usaglašenu sa visinom odobrenih sredstava.

Ugovor o realizovanju programa kojim se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu Prokuplje zaključen suprotno odredbama Zakona i ovog pravilnika ništav je, u skladu sa članom 138. stav 9. Zakona.

Član 33

Odobreni iznos sredstava za realizaciju programa prenosi se organizaciji koja realizuje program u skladu sa ugovorom i odobrenim kvotama budžeta Grada Prokuplja.

V IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PROGRAMA

Član 34

Nosioci odobrenih programa obavezni su da Gradskom veću, na njegov zahtev, kao i u roku koji je predviđen ovim pravilnikom i ugovorom o realizovanju programa, a najmanje jednom godišnje, dostave izveštaj sa potrebnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta Grada Prokuplja.

Periodični izveštaj se podnosi u roku od 15 dana po isteku svakog kvartala u toku realizacije programa, na Obrascu 9, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo, ako ovim pravilnikom nije drugačije određeno.

Gradonačelnik grada može zatražiti da se uz periodični izveštaj dostavi i celokupna dokumentacija vezana za izvršena plaćanja (izvodi, računi i dr.).

Naredna avansna uplata budžetskih sredstava neće se uplaćivati onim nosiocima programa koji ne dostave periodični izveštaj.

Izveštaj o realizaciji godišnjeg programa sadrži izveštaj po svakoj programskoj celini i po svakoj oblasti potreba i interesa građana u oblasti sporta iz člana 137. stav 1. Zakona u kojoj se program realizuje.

Nosioci odobrenog programa u završnom izveštaju o realizaciji programa vrše i procenu postignutih rezultata sa stanovišta postavljenih ciljeva (samoevaluacija).

Gradsko veće može obustaviti dalje finansiranje programa, odnosno jednostrano raskinuti ugovor o realizovanju programa ako nosilac odobrenog programa ne dostavi izveštaj u roku predviđenom ugovorom.

Nosilac programa je u obavezi da u roku od 15 dana od završetka realizacije programa dostavi Gradskom veću završni (konačni) izveštaj o realizaciji programa, sa fotokopijama kompletne dokumentacije o utrošku sredstava, označene na način koji je dovodi u vezu sa određenom vrstom troškova iz finansijskog plana programa, overene sopstvenim pečatom.

Uz završni izveštaj o realizaciji programa kome je odobreno više od jedan milion dinara podnosi se i izveštaj revizora (revizija ispunjenja ugovornih obaveza).

Izveštaj iz stava 8. ovog člana podnosi se na Obrascu 7, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Izveštaj o realizaciji programa izgradnje/opremanja/održavanja sportskih objekata podnosi se na Obrascu 8, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Gradsko veće razmatra samo one izveštaje o realizaciji programa koji su podneti na propisanom obrascu.

U izveštaj iz stava 1. ovog člana unose se odgovarajući podaci o ličnosti iz člana 5. stav 10. Zakona lica koja su učestvovala u realizaciji programa.

Dokumentacija koja se podnosi uz periodični ili završni izveštaj mora da upućuje na stavku (deo) izveštaja na koji se odnosi, odnosno dokumentacija koja se odnosi na utrošak sredstava mora da upućuje na konkretni trošak iz finansijskog plana programa.

Dokumentacija koja se podnosi uz periodični ili završni izveštaj a odnosi se na utrošak sredstava podnosi se u celosti, numerički se označava i u prilogu se ređa uzlaznim redosledom.

Član 35

Gradsko veće vrši po završetku programa analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata, s ciljem da se utvrdi: da li je program sproveden efikasno i efektivno u odnosu na postavljene indikatore; da li su postavljeni ciljevi bili relevantni; da li su postignuti očekivani rezultati; da li je ostvaren očekivani uticaj; da li su ostvareni uticaji u skladu sa utroškom sredstava; da li je obezbeđena održivost.

Gradsko veće može angažovati i odgovarajuće stručnjake za spoljnu evaluaciju realizacije odobrenih programa.

Sportski savez Grada Prokuplja, kao ovlašćeni predlagač godišnjih programa, dužan je da, u skladu sa Zakonom i svojim statutom, prati realizaciju odobrenih programa i da na kraju realizacije programa podnosi izveštaj Gradskom veću o ostvarivanju ciljeva i efekata programa, a ako se uoče ozbiljni problemi i nedostaci u realizaciji programa, i pre toga.

Organizacije u oblasti sporta, nosioci godišnjih programa, obavezni su da Sportskom savezu Grada Prokuplja, kao predlagaču programa, pruže sve potrebne informacije i omoguće uvid u sva dokumenta i sve aktivnosti vezane za realizaciju programa, kao i da im dostavljaju u isto vreme kada i Gradskom veću primerak izveštaja o realizaciji programa.

Član 36

Nosioci programa koji ne utroše odobrena budžetska sredstva po nekoj od avansnih uplata, dužni su da u periodičnom izveštaju obrazlože razloge zbog kojih ta sredstva nisu utrošena, i da traže odobrenje da se ta sredstva prenesu u naredni period, uz podnošenje dokaza da se sredstva nalaze na njihovom računu.

Nosilac programa je obavezan da po podnošenju završnog izveštaja izvrši povraćaj neutrošenih sredstava na kraju godine u budžet Grada Prokuplja.

Izuzetno, Gradsko veće može, ukoliko objektivne potrebe i okolnosti to zahtevaju, da odobri da se neutrošena sredstva na godišnjem nivou koriste kao avansne uplate za realizaciju aktivnosti iz odobrenog godišnjeg programa za narednu godinu, za iste namene, s tim da se, po istom osnovu, ne zahtevaju dodatna sredstva za program u tekućoj godini i vodeći računa da su avansne uplate nužne za nesmetanu realizaciju programa, kao i da ne ugrožavaju osnovni cilj programa i ne narušavaju namensko korišćenje sredstava.

Član 37

Nosioci odobrenog programa u roku od 15 dana od dana usvajanja završnog izveštaja o realizaciji programa čine dostupnim javnosti izveštaj o svom radu i o obimu i načinu sticanja i korišćenja sredstava i taj izveštaj dostavljaju Gradskom veću.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana objavljuje se i na internet sajtu nosioca programa i mora biti dostupan javnosti tokom cele godine.

Na svim dokumentima i medijskim promocijama vezanim za realizovanje programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta mora biti istaknuto da se program finansira sredstvima iz budžeta Grada Prokuplja.

VI KONTROLA REALIZACIJE ODOBRENIH PROGRAMA

Član 38

Nosilac programa vodi sve potrebne evidencije koje omogućavaju ovlašćenim licima Grada Prokuplja sprovođenje kontrole realizovanja programa i utroška sredstava.

Nosilac odobrenog programa dužan je da čuva evidenciju, odnosno dokumentaciju koja se odnosi na realizovanje tog programa deset godina od dana kada je taj program završen, ako zakonom nije drukčije određeno.

Nosilac programa je u obavezi da ovlašćenim licima Grada Prokuplja omogući uvid u celokupnu dokumentaciju i sva mesta vezana za realizaciju ugovorenog programa, i u postupku kontrole pruži im sva potrebna obaveštenja.

Nosilac programa je u obavezi da omogući ovlašćenim licima Grada Prokuplja uvid u podatke koje vode treća lica, a u vezi su sa korišćenjem odobrenih sredstava i realizacijom programa.

Član 39

Nosilac odobrenog programa kome su preneta sredstva dužan je da namenski koristi sredstva dobijena iz budžeta Grada Prokuplja.

Sredstva dobijena iz budžeta Grada Prokuplja za realizovanje programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta moraju se vratiti, u celosti ili delimično, davaocu sredstava, zajedno sa zateznom kamatom od momenta prijema, u slučajevima utvrđenim u članu 133. st. 1-3. Zakona.

Nosilac odobrenog programa obavezan je da nabavku dobara, usluga ili radova u okviru odobrenih sredstava vrši u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Realizovani troškovi su prihvatljivi, ako već nisu finansirani iz drugih javnih prihoda, da su direktno povezani sa odobrenim programom, da su nastali nakon potpisivanja ugovora o realizaciji programa, da su registrovani kroz odgovarajuću knjigovodstvenu dokumentaciju, da se mogu potkrepiti originalnom dokumentacijom sa jasno navedenim datumom i iznosom i da se slažu sa maksimalnim vrednostima odobrenih troškova u finansijskom planu programa.

Član 40

Izmene u pogledu odobrenih sredstava za realizaciju programa, mogu se izvršiti ako se:

1) ne ugrožava osnovni cilj programa;

2) sredstva kompenzuju u okviru određene vrste troška, kao i između različitih vrsta troškova, obraćajući pažnju na to da varijacija ne sme da prelazi 10% od prvobitno odobrene sume novca u okviru svake vrste troška.

U slučajevima iz stava 1. ovog člana, nosilac programa može da tokom realizacije programa izvrši izmenu finansijskog plana programa i da o tome obavesti Gradsko veće.

U svim drugim slučajevima mora da se unapred podnese pisani zahtev Gradskom veću za odobrenje odstupanja, uz dodatno objašnjenje, s tim da se takav zahtev može podneti do 1. decembra kada su u pitanju godišnji programi, a za posebne programe u toku realizacije programa ili pre utvrđenog krajnjeg roka za realizaciju programa.

Član 41

Finansiranje realizacije programa može se obustaviti ako nosilac programa:

1) na zahtev ovlašćenog lica Grada Prokuplja, kao i u rokovima utvrđenim ugovorom o realizovanju programa, nije dostavio izveštaj sa potrebnom kompletnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta grada;

2) upotrebljava sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično;

3) ne poštuje dinamiku realizovanja programa ili se ne pridržava propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene u cilju obezbeđenja realizacije programa;

4) prestane da ispunjava uslove koji su na osnovu Zakona i ovog pravilnika potrebni za odobrenje programa;

5) spreči ili onemogući sprovođenje propisanih, odnosno ugovorenih kontrolnih mera;

6) ne dostavi Sportskom savezu Grada Prokuplja, kao ovlašćenom predlagaču godišnjih programa, potrebne informacije, odnosno ne omogući uvid u dokumenta i aktivnosti vezane za realizaciju godišnjeg programa;

7) u drugim slučajevima očigledno ne može da realizuje program u bitnom delu kako je planirano.

Nosilac neće odgovarati za kašnjenja ili neizvršavanje obaveza predviđenih ugovorom o realizaciji programa, kada do neizvršenja dođe usled elementarnih nepogoda, naloga državnih organa, i drugih okolnosti koje su izvan realne kontrole i nisu posledica greške ili nemara nosioca programa.

Član 42

Gradonačelnik grada stavlja na uvid javnosti, u skladu sa zakonom: izveštaj o podnetim predlozima programa sa traženim iznosom sredstava, izveštaj o odobrenim programima sa iznosom odobrenih sredstava, godišnji izveštaj o realizovanju svih odobrenih programa za zadovoljavanje potreba i interesa građana u sportu.

Izveštaji iz stava 1. ovog člana obavezno se objavljuju na internet stranici Grada Prokuplja.

Član 43

U skladu sa Zakonom, Gradsko veće vrši, po završetku odobrenog programa, analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata i, u slučaju da oceni da planirani efekti nisu postignuti u bitnom delu propustom nosioca programa, zatražiće od nosioca programa da održi skupštinu, odnosno odgovarajući organ, u roku od 60 dana radi utvrđenja odgovornosti lica koja su realizovala program i lica koja su učestvovala u donošenju odluka koje su dovele do nepostizanja planiranih efekata programa.

Nosilac programa je dužan da obavesti Gradsko veće o datumu održavanja skupštine i odlukama koje su donete u pogledu utvrđivanja odgovornosti, u skladu sa stavom 1. ovog člana.

VII KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I KONTROLE PROGRAMA IZGRADNJE, ODRŽAVANJA I OPREMANJA SPORTSKIH OBJEKATA

Član 44

U postupku odobravanja programa, odnosno projekata izgradnje, opremanja i održavanja sportskih objekata, pored kriterijuma utvrđenih u članu 8. ovog pravilnika, ceni se ispunjenost sledećih kriterijuma:

1) da za planirane aktivnosti postoji potrebna dokumentacija, u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja objekata;

2) da je obezbeđena lokacija za izgradnju sportskog objekta;

3) da sportski objekat ispunjava uslove propisane aktom kojim su uređeni uslovi za obavljanje sportskih delatnosti, u skladu sa Zakonom;

4) da je sportski objekat kategorisan u skladu sa nacionalnom kategorizacijom sportskih objekata;

5) da je sportski objekat upisan u matičnu evidenciju sportskih objekata, u skladu sa Zakonom;

6) da je u pitanju kapitalno održavanje sportskog objekta (rekonstrukcija, dogradnja, adaptacija i sanacija);

7) da su radovi na izgradnji i kapitalnom održavanju sportskih objekata predviđeni odgovarajućom planskom dokumentacijom;

8) da je premer i predračun radova na izgradnji, odnosno održavanju sportskog objekta urađen i overen od strane stručnog lica;

9) da je zemljište na kojem se planira izgradnja novog sportskog objekta u javnoj svojini;

10) da je sportski objekat u javnoj svojini (u celini ili delimično);

11) da nosilac programa iz sopstvenih sredstava snosi troškove pripremnih radova, izrade tehničke dokumentacije, angažovanja stručnog nadzora, tehničkog prijema, uknjižbe;

12) da se izgradnja i održavanje i opremanje sportskog objekta u okvirima javno-privatnog partnerstva vrši pod uslovima i na način utvrđen zakonom kojim je uređeno javno-privatno partnerstvo;

13) da se ugovorom regulišu sva svojinska i imovinska pitanja u vezi sa izgradnjom i održavanjem sportskog objekta, u skladu sa zakonom kojim je uređena javna svojina i drugim zakonima.

Član 45

Vlasnik, odnosno korisnik zemljišta ili sportskog objekta podnosi predlog projekta izgradnje, opremanja i održavanja sportskog objekta uz saglasnost vlasnika zemljišta, odnosno sportskog objekta.

Predlog projekta izgradnje i kapitalnog održavanja sportskog objekta mogu zajednički da podnese više ovlašćenih podnosilaca, u slučaju susvojine na zemljištu ili objektu.

Opremanje sportskog objekta podrazumeva opremu koja se ugrađuje u sportski objekat i sa njim čini funkcionalnu tehničko-tehnološku celinu.

Održavanje sportskog objekta podrazumeva kapitalno održavanje u smislu izvođenja radova na rekonstrukciji, dogradnji, adaptaciji i sanaciji sportskih objekata.

Predlog godišnjeg projekta (programa) izgradnje, opremanja i održavanja sportskog objekta čine pojedinačni projekti, koji se, u skladu sa sadržajem, grupišu u posebne programe:

1) izgradnja sportskih i rekreativnih objekata;

2) kapitalno održavanje sportskih i rekreativnih objekata;

3) izgradnja sportskih objekata za potrebe obrazovanja;

4) kapitalno održavanje sportskih objekata za potrebe obrazovanja;

5) izgradnja i prilagođavanje sportskih objekata za lica sa posebnim potrebama i invaliditetom.

Član 46

Uz projekat izgradnje i održavanja sportskog objekta mora biti priložena dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost propisanih uslova i kriterijuma prema zakonu kojim se uređuje oblast planiranja i izgradnje, kao i dokumentacija o sprovođenju programa (predračun radova; vlasnički list za zemljište i objekat; ugovor o zajedničkom ulaganju; lokacijska dozvola, građevinska dozvola ili rešenje kojim se odobrava izvođenje radova na adaptaciji ili sanaciji sportskog objekta; glavni projekat prema zakonu kojim se uređuje oblast planiranja i izgradnje; okončana ili poslednja privremena situaciju za izvršene radove i izveštaj nadzornog organa - kod fazne izgradnje; drugi dokazi).

Član 47

Godišnji projekat izgradnje i investicionog održavanja sportskih objekata izvršava se prema dinamici utvrđenoj programskim kalendarom u skladu sa Zakonom.

Član 48

Nosilac projekta obrazuje, nakon obaveštenja o odobrenju programa, tim za sprovođenje programa i određuje rukovodioca i njegove članove.

Nosilac projekta, po izvršenom tehničkom pregledu i izvršenoj zapisničkoj primopredaji i konačnom obračunu izvedenih radova, dužan je da obezbedi upotrebnu dozvolu.

VIII POSEBNI KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I FINANSIRANJA PROGRAMA STIPENDIRANJA ZA SPORTSKO USAVRŠAVANJE KATEGORISANIH SPORTISTA

Član 49

Finansiranje programa stipendiranja za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista, vrši se u skladu sa sledećim kriterijumima:

1) da je u pitanju sportista amater, u skladu sa Zakonom i sportskim pravilima;

2) da je sportista državljanin Republike Srbije;

3) da je sportista u tekućoj godini rangiran u skladu sa članom 140. stav 2. Zakona;

4) da ga njegova sportska organizacija predloži za dobijanje stipendije;

5) da se u tekućoj godini bavi sportskim aktivnostima u sportskim organizacijama u Gradu Prokuplju ;

6) da ispunjava obaveze prema nacionalnoj sportskoj reprezentaciji u koju je pozvan;

7) da u tekućoj godini ima status učenika i da je u prethodnoj školskoj godini ostvario minimalno vrlodobar uspeh - za sportiste uzrasta od 15 do 19 godina;

8) da mu je utvrđena zdravstvena sposobnost za obavljanje sportskih aktivnosti u skladu sa Zakonom;

9) da poštuje antidoping pravila propisana Zakonom o sprečavanju dopinga u sportu;

10) da je njegovo ponašanje na sportskim terenima i izvan njih u skladu sa sportskim duhom i fer plejom.

Pravo na stipendiju prestaje sportisti prestankom ispunjavanja uslova iz stava 1. ovog člana, na osnovu odluke Gradskog veća.

Gradsko veće posebnom odlukom utvrđuje maksimalni broj stipendija koje mogu dobiti sportisti za sportsko usavršavanje iste sportske organizacije, u zavisnosti od ranga sporta utvrđenog Nacionalnom kategorizacijom sportova, i visinu mesečnog iznosa stipendija u zavisnosti od kategorije sportiste (zaslužni sportista, sportista međunarodnog razreda, sportista nacionalnog razreda, perspektivni sportista, drugi kategorisani sportista).

Sa sportistom kome je odlukom Gradskog veća dodeljena stipendija za sportsko usavršavanje gradonačelnik grada zaključuje ugovor o odobravanju stipendije, na osnovu koga se sportisti mesečno isplaćuje stipendija i koji obavezno sadrži podatke o novčanom iznosu mesečne stipendije, rokovima isplate, roku važenja ugovora i pravima i obavezama sportiste.

IX POSEBNI KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I FINANSIRANJA PROGRAMA PRIZNANJA I NAGRADE ZA POSTIGNUTE SPORTSKE REZULTATE I DOPRINOS RAZVOJU SPORTA

Član 50

Godišnje sportsko priznanje Grada Prokuplja dodeljuje se u vidu povelje i novčane nagrade za:

1) osvojenu medalju na velikim međunarodnim sportskim takmičenjima;

2) osvojeno nacionalno, regionalno ili evropsko klupsko prvenstvo;

3) dugogodišnji izuzetan doprinos razvoju sporta u Gradu Prokuplje i/ili Republici Srbiji.

Godišnje sportsko priznanje iz stava 1. ovog člana može se dodeliti sportskoj organizaciji, sportisti ili sportskom stručnjaku.

Gradsko veće utvrđuje visinu novčane nagrade iz stava 1. ovog člana.

Gradsko veće utvrđuje izgled povelje iz stava 1. ovog člana.

U slučaju da sportska organizacija ili sportista, odnosno sportski stručnjak u istoj godini ostvari više sportskih rezultata koji predstavljaju osnov za dobijanje priznanja i nagrade iz stava 1. ovog člana, može se odobriti samo jedno priznanje i novčana nagrada za najbolji (najvredniji) sportski rezultat ostvaren u prethodnoj godini.

Sa sportskom organizacijom, sportskim stručnjakom ili sportistom iz stava 2. ovog člana gradonačelnik grada zaključuje, na osnovu odluke Gradskog veća o dodeli sportskog priznanja, ugovor o dodeli novčane nagrade.

X POSEBNI KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I FINANSIRANJA PROGRAMA ODOBRAVANJA KORIŠĆENJA SPORTSKIH OBJEKATA U SVOJINI GRADA PROKUPLJA

Član 51

U cilju racionalnog i namenskog korišćenja sportskih sala i sportskih objekata u državnoj svojini čiji je korisnik Grad Prokuplje, odnosno koji su u javnoj svojini Grada Prokuplja, sportskim organizacijama se može odobriti njihovo besplatno korišćenje za sportske aktivnosti, odnosno dodeliti besplatni termini za treniranje i obavljanje drugih sportskih aktivnosti ako su pored opštih uslova i kriterijuma utvrđenih ovim pravilnikom ispunjeni i sledeći uslovi:

1) da su sve sportske aktivnosti koje se u sportskom objektu obavljaju besplatne za sve sportiste učesnike u realizaciji programa;

2) da je pretežni deo sportskih aktivnosti treniranja vezan za rad sa decom i mladim.

Gradsko veće utvrđuje ukupan broj slobodnih besplatnih termina (u satima) po pojedinim sportskim objektima, i o finansiranju tih termina zaključuje ugovor sa organizacijom u oblasti sporta koja upravlja sportskim objektima iz stava 1. ovog člana.

Sportska organizacija iz stava 1. ovog člana obavezna je da sale i sportske objekte u kojima obavlja sportske aktivnosti koristi u skladu sa zakonom, pratećim podzakonskim aktima, sportskim pravilima i ugovorom o realizaciji programa.

XI POSEBNI KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I FINANSIRANJA GODIŠNJIH PROGRAMA ORGANIZACIJA U OBLASTI SPORTA KOJE SU OD POSEBNOG ZNAČAJA ZA GRAD PROKUPLJE

Član 52

Godišnji program iz člana 137. stav 1. tačka 8) Zakona može se odobriti samo organizaciji u oblasti sporta koja pored opštih uslova i kriterijuma utvrđenih ovim pravilnikom ispunjava i uslov da je odlukom Gradskog veća utvrđena kao organizacija u oblasti sporta od posebnog značaja za grad Prokuplje u skladu sa st. 2-7. ovog člana.

Gradsko veće svojom odlukom, na predlog gradonačelnika grada, utvrđuje organizacije u oblasti sporta na teritoriji Grada Prokuplja od posebnog značaja za grad Prokuplje.

Sportski savez Grada Prokuplja je kao nadležni teritorijalni sportski savez teritorijalni sportski savez od posebnog značaja za grad Prokuplje.

Gradsko veće odluku iz stava 2. ovog člana donosi, u skladu sa članom 137. stav 1. tačka 8) Zakona, u zavisnosti od toga kakva je unutrašnja organizovanost organizacije, koji je rang sportske grane prema Nacionalnoj kategorizaciji sportova, koliki je broj učlanjenih organizacija i sportista, kakva je sportska tradicija i sportski rezultati organizacije, u kojoj meri se unapređuje stručni rad, u kom rangu takmičenja organizacija učestvuje, broj ekipa organizacije koje se takmiče u okviru nadležnog nacionalnog granskog sportskog saveza (i muškarci i žene, u svim kategorijama), članstva u nadležnom nacionalnom sportskom savezu, ispunjenosti uslova za obavljanje sportskih aktivnosti i delatnosti u skladu sa Zakonom, u kojoj meri se povećava obuhvat bavljenja građana sportom, posedovanje sportskih objekata, kao i prema tome u kojoj meri se delatnost organizacije uklapa u prioritete utvrđene Programom razvoja sporta u Gradu Prokuplje.

Predlog da se određena organizacija u oblasti sporta utvrdi za organizaciju od posebnog značaja za grad Prokuplje može dati svaka organizacija u oblasti sporta sa teritorije grada/ Prokuplje, uz podnošenje dokumentacije kojom se dokazuje ispunjenost kriterijuma iz stava 4. ovog člana.

Pri donošenju odluke iz stava 2. ovog člana Gradsko veće vodi računa i o tome u kojoj meri su aktivnosti organizacije u oblasti sporta od značaja za realizaciju Nacionalne strategije razvoja sporta i Programa razvoja sporta u Gradu Prokuplje.

Gradsko veće pre donošenja odluke iz stava 2. ovog člana pribavlja mišljenje Sportskog saveza Grada Prokuplja.

Gradsko veće donosi odluku da određenoj organizaciji prestaje status organizacije u oblasti sporta koja je od posebnog značaja za grad Prokuplje kada organizacija prestane da ispunjava kriterijume iz stava 4. ovog člana na osnovu kojih je stekla taj status.

XII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 53

Postupak odobrenja programa kojim se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta koji je započet, a nije okončan do dana stupanja na snagu ovog pravilnika, okončaće se po odredbama ovog pravilnika.

Sportski savez Grada Prokuplja podnosi izveštaj Gradskom veću o ostvarivanju ciljeva i efekata godišnjih programa čiji je predlagač.

Član 54

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o odobravanju i finansiranju programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Opštini Prokuplje ("Službeni list Opštine Prokuplje" br. 28/2016).

Član 55

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osam dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Prokuplja ".

Obrasce 1-11, koji su sastavni deo ovog pravilnika, objavljene u "Sl. listu grada Prokuplja", br. 3/2019, možete pogledati OVDE