PRAVILNIK

O USLOVIMA OBEZBEĐIVANJA I PRUŽANJA USLUGE LIČNI PRATILAC DETETA

("Sl. list grada Kraljeva", br. 3/2019)

Ovim pravilnikom utvrđuju se uslovi obezbeđivanja i pružanja usluge lični pratilac deteta.

SVRHA USLUGE

Član 1

Svrha angažovanja ličnog pratioca je pružanje detetu odgovarajuće individualne praktične podrške radi uključivanja u redovno školovanje, aktivnosti u zajednici i uspostavljanja što većeg nivoa samostalnosti.

KORISNICI USLUGE

Član 2

Pravo na uslugu ličnog pratioca deteta korisnici ostvaruju na osnovu Zakona o socijalnoj zaštiti Republike Srbije, a shodno odredbama Pravilnika o bližim uslovima i standardima za pružanje usluga socijalne zaštite, Odluke o socijalnoj zaštiti grada Kraljeva i ovog pravilnika.

Uslugu mogu koristiti deca sa invaliditetom, odnosno sa smetnjama u razvoju koja:

- imaju potrebu za podrškom u zadovoljavanju osnovnih potreba svakodnevnog života i to u oblasti kretanja, održavanja lične higijene, hranjenja, oblačenja i komunikacije sa drugima, pod uslovom da su uključena u vaspitno-obrazovnu ustanovu, odnosno školu, i to do kraja redovnog školovanja, uključujući završetak srednje škole;

- imaju prebivalište, odnosno boravište na području grada Kraljeva, kao i deca sa teritorija drugih gradova i opština s kojima je zaključen međuopštinski sporazum o pružanju usluge.

POSTUPAK ZA KORIŠĆENJE USLUGE LIČNOG PRATIOCA DETETA

Član 3

Zahtev za korišćenje usluge ličnog pratioca podnosi zakonski zastupnik, odnosno staratelj deteta Centru za socijalni rad Kraljevo kao stvarno i mesno nadležnom organu za sprovođenje postupka za priznavanje prava na korišćenje usluge.

Član 4

Centar za socijalni rad Kraljevo odlučuje o zahtevu za korišćenje usluge ličnog pratioca deteta primenom odredaba Zakona o socijalnoj zaštiti, Zakona o opštem upravnom postupku i Odluke o socijalnoj zaštiti grada Kraljeva donošenjem rešenja o priznavanju prava na korišćenje usluge ili donošenjem rešenja o odbijanju zahteva za korišćenje usluge.

Protiv rešenja kojim se odbija zahtev za korišćenje usluge iz prethodnog člana može se izjaviti žalba u roku od 15 dana od dana dostavljanja podnosiocu zahteva.

Žalba iz stava 2. ovog člana izjavljuje se Gradskom veću grada Kraljeva.

Odluka o žalbi iz stava 1. ovog člana donosi se u roku od 30 dana od dana dostavljanja žalbe nadležnom organu.

POTREBNA DOKUMENTACIJA

Član 5

Radi ostvarivanja prava na uslugu ličnog pratioca podnosi se sledeća dokumentacija:

- izvod iz matične knjige rođenih za korisnika,

- potvrda vaspitno-obrazovne ustanove, odnosno škole, da je dete uključeno u vaspitno-obrazovni sistem, odnosno školu,

- fotokopija Mišljenja Komisije za procenu potreba za dodatnom obrazovnom, zdravstvenom i socijalnom podrškom detetu, učeniku, odnosno odraslom,

- fotokopija lične karte zakonskog zastupnika deteta,

- uverenje MUP-a o prebivalištu, odnosno boravištu deteta,

- dokaz o mesečnim prihodima domaćinstva.

PRUŽANJE USLUGE LIČNOG PRATIOCA DETETA

Član 6

Uslugu ličnog pratioca pruža Centar lokalnih usluga grada Kraljeva na osnovu rešenja o priznavanju prava na korišćenje usluge ličnog pratioca koje Centar za socijalni rad prosleđuje po službenoj dužnosti Centru lokalnih usluga.

Usluga ličnog pratioca pruža se u skladu sa standardima za pružanje usluge, procedurama pružaoca usluge i individualnim potrebama korisnika.

Ukoliko Centar lokalnih usluga grada Kraljeva ne može uslugu obezbediti u potrebnom obimu, formira se lista čekanja u skladu sa kriterijumima i procedurama pružaoca usluga.

AKTIVNOSTI USLUGE LIČNOG PRATIOCA

Član 7

Aktivnosti ličnog pratioca deteta planiraju se i realizuju u skladu sa individualnim potrebama deteta u oblasti kretanja, održavanja lične higijene, hranjenja, oblačenja, komunikacije sa drugima, vršnjačke socijalizacije, što uključuje aktivnosti u kući, vaspitno-obrazovnoj ustanovi, odnosno školi i u zajednici.

Član 8

Prava, obaveze i odgovornosti vezane za korišćenje usluge ličnog pratioca između Centra lokalnih usluga i korisnika, odnosno zakonskog zastupnika korisnika, regulišu se ugovorom o korišćenju usluge.

Član 9

Ako Centar lokalnih usluga grada Kraljeva odbije da korisniku pruži uslugu, dužan je da o tome odmah pisanim putem obavesti Centar za socijalni rad i korisnika i da za to navede razloge.

Povodom obaveštenja iz stava 1. ovog člana korisnik u roku od osam dana od prijema tog obaveštenja, može uputiti pritužbu Centru za socijalni rad.

O odbijanju pružanja usluge Centar za socijalni rad odmah obaveštava nadležni organ Grada i inspekciju socijalne zaštite.

EVALUACIJA I IZVEŠTAVANJE

Član 10

Centar lokalnih usluga grada Kraljeva kontinuirano prati kvalitet pruženih usluga i sprovodi internu evaluaciju najmanje jednom u šest meseci radi utvrđivanja kvaliteta pruženih usluga.

Centar lokalnih usluga grada Kraljeva dužan je da grad Kraljevo izveštava pisanim putem kvartalno i godišnje o pruženim uslugama.

Izveštaj o praćenju usluge iz stava 1. ovog člana podnosi se Centru za socijalni rad Kraljevo tromesečno, a po potrebi češće.

Izveštaj o evaluaciji iz stava 1. ovog člana podnosi se osnivaču usluge i Republičkom zavodu za socijalnu zaštitu.

FINANSIRANJE USLUGE LIČNOG PRATIOCA DETETA

Član 11

Finansijska sredstva za pružanje usluge ličnog pratioca deteta obezbeđuju se iz budžeta grada Kraljeva, učešćem korisnika u troškovima usluge, donacijama, dobrovoljnim prilozima, iz budžeta ostalih nivoa vlasti i drugih izvora u skladu sa zakonom.

Participacija korisnika u ceni usluge uređena je Pravilnikom o merilima i kriterijumima za utvrđivanje učešća korisnika u ceni usluge ličnog pratioca.

Član 12

Centar lokalnih usluga grada Kraljeva dužan je da grad Kraljevo izveštava pisanim putem kvartalno i godišnje o naplati sufinansiranja korisnika u ceni usluge.

ZAVRŠNE ODREDBE

Član 13

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kraljeva".