ODLUKA
O USLOVIMA I NAČINU REALIZACIJE PROGRAMA LOKALNOG EKONOMSKOG RAZVOJA GRADA POŽAREVCA ZA PERIOD 2018-2020. GODINE, A U TOKU 2019. GODINE

("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 3/2019)

 

I UVODNE ODREDBE

Predmet uređivanja

Član 1

Ovom odlukom uređuju se uslovi, način i postupak realizacije Programa lokalnog ekonomskog razvoja Grada Požarevca za period 2018-2020. godine, a koji će se realizovati u toku 2019. godine (daljem tekstu: Program), kriterijumi za dodelu sredstava iz budžeta Grada Požarevca, praćenje realizacije programa i projekata za koje su sredstva dodeljena u skladu sa ovom odlukom, kao i druga pitanja od lokalnog značaja, a koja imaju povoljan uticaj na otvaranje novih radnih mesta, prenos novih znanja i tehnologija, privrednom i drugom razvoju grada.

Ovom odlukom se uređuje regionalna investiciona državna pomoć i de minimis državna pomoć.

Član 2

Ulaganja predstavljaju imovinska prava koja ima ili kontroliše, direktno ili indirektno, strani ili domaći ulagač na teritoriji Grada Požarevca, a za čije sticanje ulagač angažuje sredstva (ulaganje u zgrade, proizvodne pogone, mašine i opremu, nove proizvodne kapacitete, postojeće proizvodne kapacitete u skladu sa zakonom kojim se uređuju strana ulaganja i drugim propisima).

Ulagač jeste svako pravno ili fizičko lice koje ulaže na teritoriji Grada Požarevca u skladu sa zakonom.

Pojmovi čije je značenje određeno zakonom i drugim propisima kojima se uređuju ulaganja domaćih i stranih fizičkih lica imaju isto značenje u realizaciji Programa.

II MERE ZA REALIZACIJU PROGRAMA

Član 3

Mere realizacije Programa:

1. Podsticanje zapošljavanja

Ova mera se realizuje u saradnji sa Nacionalnom službom zapošljavanja, a kroz Lokalni akcioni plan zapošljavanja Grada Požarevca za 2019. godinu.

2. - Privlačenje investitora.

Ova mera se realizuje se na sledeći način:

2.1. Obezbeđivanje neizgrađenog građevinskog zemljišta u svojini Grada ispod cene ili bez naknade,

2.2. Obezbeđivanjem zemljišta koje je infrastrukturno opremljeno u svojini Grada ispod cene ili bez naknade,

2.3. Obezbeđenje zakupa poslovnog prostora na određeno vreme,

2.4. Davanjem poslovnog prostora u svojini Grada, ispod cene ili bez naknade, van javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda, a u cilju realizacije investicionog projekta,

2.5. Obezbeđivanjem podsticajnih sredstava za nabavku opreme (mašine, alati, ostala oprema) neophodne za proširenje kapaciteta ili započinjanje proizvodnje.

3. Podsticanje konkurentnosti

Ova mera se realizuje na sledeći način, a kroz podršku:

3.1. Proizvodnih inovacija koje imaju mogućnost direktne primene i definisane koristi u lancu vrednosti proizvoda,

3.2. Podršku razvoja zadrugarstva, klastera i drugih oblika udruživanja sa ciljem zajedničkog nastupa na trećim tržištima ili kod dominantnog kupca, kao i učestvovanje na sajmovima,

3.3. Dobijanja međunarodnih sertifikata sa ciljem omogućavanja izlaska domaćih kompanija na inostrana tržišta kao i poboljšanje kvaliteta upravljanja delatnošću.

III VISINA SREDSTAVA I PRAVO UČEŠĆA U POSTUPKU DODELE SREDSTAVA ZA REALIZACIJU PROGRAMA.

Izvori i namena sredstava

Član 4

Sredstva za realizaciju Programa (u daljem tekstu: sredstva) obezbeđuju se u budžetu Grada Požarevca.

Sredstva se mogu koristiti za finansiranje investicionih projekata i projekata kojima se podstiče konkurentnost u proizvodnom sektoru i sektoru usluga koje mogu biti predmet međunarodne trgovine u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Pravo na učestvovanje u postupku dodele sredstava

Član 5

Pravo na učestvovanje u postupku dodele sredstava imaju svi investitori iz Srbije i inostranstva, mala i srednja preduzeća i preduzetnici, ukoliko imaju registrovano preduzeće ili predstavništvo na teritoriji Grada Požarevca, koji imaju investicione projekte i projekte kojima se podstiče konkurentnost u sektorima za koje se u skladu sa programom lokalnog ekonomskog razvoja obezbeđuju sredstva i koji se pre početka realizacije investicionog projekta prijave za dodelu sredstava, na način i pod uslovima predviđenim ovom odlukom.

Svi investitori iz Srbije i inostranstva - mala i srednja preduzeća, imaju obavezu da zaposle radnike isključivo sa teritorije Grada Požarevca, dok velika preduzeća, da kada ispune kvotu zaposlenja radnika sa teritorije Grada Požarevca, mogu da zaposle i radnike sa teritorija drugih jedinica lokalne samouprave.

Izuzimanje od prava na dodelu sredstava

Član 6

Od prava na dodelu sredstava izuzimaju se subjekti koji sredstva ne mogu dobiti iz budžeta Republike u skladu sa zakonom i drugim propisima, i to privrednim subjektima koji obavljaju delatnost u sektorima čelika, sintetičkih vlakana i uglja, kao ni privrednim subjektima u teškoćama.

Visina sredstava koja mogu biti dodeljena

Član 7

Visina sredstava koja mogu biti dodeljena za realizaciju mere Privlačenje investitora određuje se na osnovu opravdanih troškova ulaganja i direktnih i indirektnih efekata ulaganja i u odnosu na visinu investicije, a povezana je sa novootvorenim radnim mestima.

Visina sredstava koja mogu biti dodeljena za realizaciju mere Podsticanje konkurentnosti, u toku tri uzastopne fiskalne godine, a u skladu sa članom 13. ove odluke, iznose ukupno do 10.000.000,00 dinara.

Sredstva se mogu odobriti putem sledećih instrumenata:

a) subvencija,

b) davanjem neizgrađenog i izgrađenog građevinskog zemljišta ispod cene ili bez naknade,

v) infrastrukturnim opremanjem zemljišta ispod cene ili bez naknade,

g) davanjem poslovnog prostora u svojini Grada, ispod cene ili bez naknade i,

d) kroz odricanje ostalih izvornih prihoda jedinice lokalne samouprave.

Grad Požarevac u skladu sa raspoloživim sredstvima u budžetu za 2019. godinu određuje instrument dodele sredstava.

IV MERA 2. - PRIVLAČENJE INVESTITORA, ROKOVI ZA REALIZACIJU, USLOVI I KRITERIJUMI ZA DODELU SREDSTAVA

Član 8

Projekti za koje se mogu dodeliti sredstva

Sredstva se mogu dodeliti za:

1) projekte u proizvodom sektoru i sektoru usluga čija je minimalna vrednost u dinarskoj protivvrednosti 5.000 evra po srednjem kursu Narodne banke Republike Srbije na dan podnošenja prijave i kojim se obezbeđuje otvaranje najmanje 2 nova radna mesta. Za ovu vrstu projekata je moguća visina dodeljenih sredstava do 50% vrednosti opravdanih troškova ulaganja.

2) projekte u proizvodnom sektoru i sektoru usluga čija je minimalna vrednost u dinarskoj protivvrednosti 10.000 evra po srednjem kursu Narodne banke Republike Srbije na dan podnošenja prijave i kojim se obezbeđuje otvaranje najmanje 3 nova radna mesta. Za ovu vrstu projekata je moguća visina dodeljenih sredstava do 50% vrednosti opravdanih troškova ulaganja.

3) projekte u proizvodnom sektoru i sektoru usluga za mala i srednja preduzeća čija je minimalna vrednost u dinarskoj protivvrednosti 15.000 evra po srednjem kursu Narodne banke Republike Srbije na dan podnošenja prijave i kojim se obezbeđuje otvaranje najmanje 5 novih radnih mesta. Za ovu vrstu projekata je moguća visina dodeljenih sredstava do 60% vrednosti opravdanih troškova ulaganja

4) Projekte u proizvodnom sektoru, kod kojih opravdani troškovi ulaganja iznose najmanje u dinarskoj protivvrednosti 50.000 EUR po srednjem kursu Narodne banke Republike Srbije na dan podnošenja prijave i kojima se obezbeđuje otvaranje najmanje 10 novih radnih mesta; Za ovu vrstu projekata je moguća visina dodeljenih sredstava do 45% vrednosti opravdanih troškova ulaganja.

5) Projekte u proizvodnom sektoru kod kojih su opravdani troškovi ulaganja najmanje u dinarskoj protivvrednosti 100.000 EUR po srednjem kursu Narodne banke Republike Srbije na dan podnošenja prijave i kojima se obezbeđuje otvaranje najmanje 20 novih radnih mesta; Za ovu vrstu projekata je moguća visina dodeljenih sredstava do 50% vrednosti opravdanih troškova ulaganja.

6) projekte u proizvodnom sektoru kod kojih su opravdani troškovi ulaganja najmanje u dinarskoj protivvrednosti 500.000 EUR po srednjem kursu Narodne banke Republike Srbije na dan podnošenja prijave i kojima se obezbeđuje otvaranje najmanje 70 novih radnih mesta. Za ovu vrstu projekata je moguća visina dodeljenih sredstava do 50% vrednosti opravdanih troškova ulaganja.

Ukupan iznos sredstava, koja se mogu dodeliti u skladu sa Programom i Odlukom o uslovima i načinu realizacije Programa za svaku budžetsku godinu, određuje se u apsolutnom iznosu, uz obezbeđivanje poštovanja maksimalnog dozvoljenog intenziteta navedenih u stavu 1, tačka od 1) do 6).

Korisnik sredstava dužan je da obezbedi učešće od najmanje 25% opravdanih troškova ulaganja iz sopstvenih sredstava ili iz drugih izvora koji ne sadrže državnu pomoć.

Uslovi za dodelu sredstava

Član 9

Sredstva za meru 2. Privlačenje investitora, mogu biti dodeljena pod sledećim uslovima:

1) da realizacija investicionog projekta za velike privredne subjekte traje pet godina, a u slučaju malih i srednjih privrednih subjekata tri godine,

2) da investicija i novootvorena radna mesta povezana sa ovom investicijom moraju opstati u istom području najmanje pet godina za velike privredne subjekte, a u slučaju malih i srednjih privrednih subjekata tri godine, nakon završetka projekta,

3) da radno mesto bude neposredno povezano sa početnom investicijom, a otvoreno je u roku od tri godine u slučaju malih i srednjih privrednih subjekata, odnosno od pet godina u slučaju velikih privrednih subjekata od završetka investicije, a od datuma kada je radno mesto prvi put popunjeno.

4) da se ukupno dostignuti broj zaposlenih kod korisnika sredstava nakon realizacije investicionog projekta ne smanjuje u periodu od najmanje pet godina, ako je u pitanju veliki privredni subjekt, odnosno u periodu od najmanje tri godine, ako je u pitanju mali i srednji privredni subjekt,

5) da ulaganje mora da rezultira neto povećanjem broja zaposlenih u privrednom subjektu u poređenju sa prosečnim brojem zaposlenih u proteklih 12 meseci, a u slučaju da se radno mesto zatvori u tom periodu, mora se oduzeti od broja novootvorenih radnih mesta.

Korisnik podsticaja, nakon postizanja pune zaposlenosti, prema prethodno utvrđenom broju novozaposlenih, u skladu sa ugovorom o dodeli sredstva (u daljem tekstu: Ugovor), dužan je da svakom zaposlenom redovno isplaćuje zaradu u skladu sa propisima kojima se uređuju radni odnosi, u iznosu koji je najmanje za 20% veći od minimalne zarade u Republici Srbiji propisane za mesec za koji se isplaćuje zarada, za sve ugovoreno vreme u skladu sa ovom odlukom.

Rok za realizaciju projekta

Član 10

Rok za realizaciju projekta i otvaranje novih radnih mesta za velike privredne subjekte je pet godina, a u slučaju malih i srednjih privrednih subjekata je tri godine od dana zaključenja Ugovora, a koji se nakon zaključenja može produžiti najviše na pet godina, po obrazloženom zahtevu korisnika sredstava, a ako Komisija za dodelu sredstava oceni da su okolnosti koje su dovele do potrebe za produženjem roka objektivne i da je produženje roka opravdano i svrsishodno, odnosno da se time na najefikasniji način postižu ciljevi utvrđeni programom lokalnog ekonomskog razvoja.

Ako Komisija za dodelu sredstava oceni da su potrebe za produženjem roka opravdane i svrsishodne, pristupa se izmenama i dopunama Ugovora u skladu sa obrazloženim zahtevom ili se podnosilac zahteva obaveštava o odbijanju zahteva uz obrazloženje o razlozima za odbijanje.

Veliki privredni subjekat kome je Grad odobrio podsticaj mora održati investiciju na istoj lokaciji, kao i broj zaposlenih, pet godina nakon realizacije investicionog projekta (5+5), a mali i srednji tri godine nakon realizacije istog (3+3).

Kriterijumi za analizu kvaliteta projekata

Član 11

Kriterijumi za analizu kvaliteta investicionog projekta su:

1) reference investitora (prepoznatljivost na tržištu, reference klijenata, dosadašnja iskustva i uspešnost u realizaciji investicionih projekata i sl.);

2) procenat nezaposlenih lica čije kvalifikacije odgovaraju delatnosti investitora, odnosno korisnika sredstava u ukupnom broju lica na evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje na teritoriji jedinice lokalne samouprave u kojoj se ulaže (ove podatke dostavlja Nacionalna služba za zapošljavanje Gradu Požarevcu na njegov zahtev);

3) broj, odnosno procenat visokokvalifikovanih lica koji se zapošljavaju realizacijom investicionog projekta;

4) visina i vrsta investicije (greenfield ili brownfield investicije), odnosno stepen angažovanja građevinske industrije u realizaciji investicionog projekta;

5) tehnološki nivo delatnosti koja je predmet ulaganja, u skladu sa klasifikacijom Evrostata;

6) prethodna saradnja sa dobavljačima i planirani udeo domaćih dobavljača;

7) efekti investicije na zaposlene (obuke zaposlenih i prosečna visina zarada);

8) prethodni i planirani obim međunarodnog i ukupnog prometa (pre i nakon investicionog projekta);

9) finansijsko-tržišna ocena investicionog projekta (izvori finansiranja, likvidnost, profitabilnost, period povraćaja investicije i dr).

Kriterijum za analizu kvaliteta investicionih projekata za ulaganja od posebnog značaja je smanjenje broja nezaposlenih za najmanje 1% na teritoriji Grada Požarevca, na kojoj se i realizuje investicioni projekat (ove podatke dostavlja Nacionalna služba za zapošljavanje Gradu Požarevcu na njegov zahtev).

Opravdani troškovi

Član 12

Za realizaciju mere Privlačenje investitora sredstva se mogu odobriti za sledeće opravdane troškove ulaganja:

1) početna investiciona ulaganja (materijalna i nematerijalna imovina, ulaganje u zemljište, zgrade, postrojenja, mašine, patente, licence i sl.),

2) nova radna mesta povezana sa početnim ulaganjem.

Opravdani troškovi privrednih subjekata su i troškovi pripreme studija i konsultantskih usluga koji su povezani sa početnim ulaganjem ako visina državne pomoći iznosi za srednje privredne subjekte do 60% stvarno nastalih troškova, a za male do 70%.

U slučaju kupovine privrednog subjekta, koji je zatvoren ili bi bio zatvoren ukoliko ne bi bio kupljen, opravdani troškovi su troškovi kupovine imovine tog privrednog subjekta od trećeg lica po tržišnim uslovima.

Imovina koja se stiče kupovinom mora biti nova, izuzev u slučaju kada se državna pomoć dodeljuje malim i srednjim privrednim subjektima. U slučaju preuzimanja iznos sredstava za čije je sticanje državna pomoć već bila odobrena pre kupovine, odbija se od ukupnog iznosa.

Troškovi vezani za sticanje imovine koja je pod zakupom, osim zemljišta i zgrada su opravdani samo ako zakup ima oblik finansijskog lizinga i sadrži obavezu kupovine imovine, na kraju perioda zakupa. U slučaju zakupa zemljišta i zgrada, zakup se mora nastaviti najmanje pet godina nakon predviđenog datuma završetka projekta ulaganja, odnosno tri godine za male i srednje privredne subjekte.

Troškovi koji se odnose na nabavku transportnih sredstava i opreme ne smatraju se opravdanim troškovima sa stanovišta regionalne investicione državne pomoći.

V MERA 3. - PODSTICANJE KONKURENTNOSTI

Član 13

Ova mera se realizuje u skladu sa pravilima za dodelu državne pomoći male vrednosti (de minimis državna pomoć).

Za realizaciju ove mere sredstva se mogu odobriti za sledeće opravdane troškove:

1) Troškovi inovacija - troškovi instrumenata, troškovi ugovornih istraživanja, tehničkog znanja i patenata koji su kupljeni i licencirani, savetodavne usluge, operativni troškovi, izrade tehničke studije izvodljivost,

2) Troškovi razvoja zadruga, klastera, inkubatora - ulaganje u opremanje, u zgrade, imovinu, troškovi zaposlenih lica, kancelarija, operativni troškovi, usavršavanje i slično,

3) Troškovi dobijanja međunarodnih sertifikata sa ciljem omogućavanja izlaska domaćih kompanija na inostrana tržišta kao i poboljšanje kvaliteta upravljanja delatnošću.

Član 14

De minimis državna pomoć ne može da se dodeli za podsticanje izvoza, odnosno za delatnosti koje direktno utiču na obim izvoza, uspostavljanje i funkcionisanje distributivne mreže ili za pokriće drugih tekućih rashoda (operativnih troškova) privrednog subjekta povezanih sa izvoznim aktivnostima i za davanje prednosti domaćim proizvodima u odnosu na uvozne proizvode.

Pomoć za pokriće troškova učestvovanja na sajmovima, odnosno za nadoknadu troškova izrade studija ili pružanja savetodavnih usluga potrebnih za uvođenje novog ili postojećeg proizvoda na novom tržištu u drugoj državi ne smatra se pomoći za podsticanje izvoza iz stava 1. ovog člana.

VI POSTUPAK ZA DODELU SREDSTAVA

Javni poziv

Član 15

Dodela sredstava sprovodi se u skladu sa Javnim pozivom i ovom odlukom.

Po odluci Gradskog veća, a na predlog Komisije za dodelu sredstava objavljuje se Javni poziv, i to jednom godišnje, a isti važi do utroška sredstava planiranih Odlukom o budžetu Grada Požarevca za 2019. godinu za tu namenu.

Predlog teksta javnog poziva sačinjava Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj, poljoprivredu i zaštitu životne sredine, a utvrđuje ga Komisija za dodelu sredstava koja ga dostavlja Gradskom veću na dalju nadležnost i donošenje odluke o objavljivanju istog.

Tekst Javnog poziva objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Grada Požarevca i lokalnom Listu "Reč naroda".

Javni poziv naročito sadrži:

1) instrumente dodele koje obezbeđuje grad, opravdane troškove i uslove koje korisnik treba da ispuni;

2) internet stranicu na kojoj se može izvršiti uvid u odredbe ove odluke i pratećih akata, kojima se definišu način, uslovi i kriterijumi za dodelu sredstava;

3) adresu na kojoj se mogu dobiti obaveštenja u vezi sa učestvovanjem u postupku dodele sredstava i podatke o licu za kontakt;

4) adresu na koju se dostavljaju prijave;

5) trajanje javnog poziva - najduže dok se ne utroše sredstva;

6) druge informacije od značaja i interesa za investitore i korisnike sredstava.

Javnim pozivom za dodelu podsticajnih sredstava u okviru realizacije Programa obavezno navesti da su zainteresovani subjekti koji imaju pravo da učestvuju u postupku dodele sredstava po Javnom pozivu za Meru 2. -Privlačenje investitora dužni da dostave Gradu Požarevcu, kao davaocu podsticajnih sredstava, najkasnije u roku od 45 dana od dana donošenja odluke o dodeli podsticaja, a pre zaključenja ugovora, bankarsku garanciju izdatu od poslovne banke koja posluje na teritoriji Republike Srbije, bezuslovnu i plativu na prvi poziv u korist Grada Požarevca na iznos odobrenih sredstava podsticaja kao i dve potpisane blanko solo menice u korist Grada Požarevca, kao davaoca podsticajnih sredstava sa meničnim ovlašćenjem za potpuni iznos u visini zakonske zatezne kamate u trenutku popunjavanja menice a u skladu sa zakonom koji utvrđuje visinu stope zakonske kamate koje su snabdevene klauzulom "bez protesta" i "po viđenju", na ime davaoca podsticajnih sredstava i evidentirane su u registru menica i ovlašćenja Narodne banke Srbije, overene od strane lica ovlašćenog za zastupanje primaoca podsticajnih sredstava.

Javnim pozivom dodelu podsticajnih sredstava u okviru realizacije Programa obavezno navesti da su zainteresovani subjekti koji imaju pravo da učestvuju u postupku dodele sredstava po Javnom pozivu za Meru 3. Podsticanje konkurentnosti dužni da dostave Gradu Požarevcu, kao davaocu podsticajnih sredstava, najkasnije u roku od od 45 dana od dana donošenja odluke o dodeli podsticaja, a pre zaključenja ugovora, bankarsku garanciju izdatu od poslovne banke koja posluje na teritoriji Republike Srbije, bezuslovnu i plativu na prvi poziv u korist Grada Požarevca na iznos odobrenih sredstava podsticaja.

Ukoliko javni poziv bude raspisan za meru podsticanje konkurentnosti u njemu mora biti naznačeno da se sredstva dobijaju u skladu sa de minimis državnom pomoći.

Izuzetno, odluka o dodeli sredstava za ulaganja od posebnog značaja, može biti doneta bez javnog poziva i mora se prijaviti Komisiji za kontrolu državne pomoći pre dodele sredstava.

Prijava za dodelu sredstava

Član 16

Obrazac prijave na javni poziv za dodelu sredstava u skladu sa ovom odlukom (u daljem tekstu: Obrazac prijave) sačinjava Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj, poljoprivredu i zaštitu životne sredine, a predlaže ga Komisija za dodelu sredstava, u skladu sa uslovima i kriterijumima za dodelu sredstava utvrđenih ovom odlukom, a saglasnost na tekst istog daje Gradsko veće.

Prijavu za dodelu sredstava (u daljem tekstu: Prijava) čine Obrazac prijave i prateća dokumentacija koja se uz njega podnosi.

Obrazac prijave mora da sadrži podatke kojima se obezbeđuju uslovi za uporedivost podataka koji su u njoj sadržani sa potrebama postupka ocene svih projekata i postupka kontrole ugovornih obaveza koje je korisnik sredstava dužan da izvršava.

Obrazac prijave objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Grada Požarevca, a može se preuzeti i u pisarnici Gradske uprave, u kancelariji broj 9.

Investitor Prijavu podnosi gradonačelniku.

Prijava se podnosi na srpskom jeziku.

Prateća dokumentacija koja se podnosi uz Obrazac prijave obavezno obuhvata:

1) projekat - poslovni/biznis plan sa detaljnim opisom elemenata direktne investicije za čiju realizaciju se konkuriše za dodelu sredstava po javnom oglasu, koji je sastavni deo Ugovora;

2) izvod registrovanih finansijskih izveštaja investitora za prethodne tri godine poslovanja, sa nalazom ovlašćenog revizora (ako postoji zakonska obaveza pribavljanja nalaza ovlašćenog revizora), a strano pravno lice podnosi original ili overenu fotokopiju i overeni prevod na srpski jezik (uz nalaz ovlašćenog revizora, ako je to u skladu sa nacionalnim zakonodavstvom stranog predlagača investicionog projekta, ili izjavu investitora da nije obavezan da pribavlja izveštaj ovlašćenog revizora);

3) izvod iz Registra privrednih subjekata, koji podnosi investitor sa sedištem u Republici Srbiji, odnosno izvod iz odgovarajućeg registra države u kojoj strani investitor ima sedište, ne stariji od tri meseca, overen od strane nadležnog organa, kao i overeni prevod izvoda na srpski jezik,

4) pisana izjava da za realizaciju istog investicionog projekta, odnosno za iste opravdane troškove nije dodeljena, a ako jeste, ili ukoliko je aplicirao za sredstva kojima se realizuje mera podsticanje konkurentnosti, obavezuje se da podnese izjavu po kom osnovu i u kom obliku i iznosu mu je dodeljena državna pomoć iz budžeta Republika Srbije, autonomne pokrajine ili jedinice lokalne samouprave,

5) dokaz o izmirenju obaveza po osnovu poreza i doprinosa u Republici Srbiji, a za strane investitore koji nisu poslovali u Republici Srbiji potpisana izjava da investitor nije poslovao u Republici Srbiji i da nema ni rezidentni ni nerezidentni poreski identifikacioni broj dodeljen u skladu sa propisima kojima se uređuje poreski postupak i poreska administracija;

6) potvrdu o izmirenju poreza na lokalnom nivou, koju izdaje Odeljenje lokalne poreske administracije Gradske uprave Grada Požarevca.

7) izvod iz Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja kojim se utvrđuje broj zaposlenih i vrsta radnog angažovanja sa zaposlenima kod Korisnika sredstava u trenutku podnošenja prijave.

U postupku podnošenja zahteva postupku predviđeno je da organ - Gradska uprava može da vrši uvid, pribavlja i obrađuje podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija kada je to neophodno za odlučivanje, osim ako podnosilac zahteva izričito izjavi da će te podatke pribaviti sam. Potrebno je obavezno popuniti i potpisati Izjavu o saglasnosti za pribavljanje podataka koja se može preuzeti u nadležnoj organizacionoj jedinici Gradske uprave Grada Požarevca za lokalno ekonomski razvoj. Ako stranka u roku ne podnese sve podatke neophodne za odlučivanje organa, prijavu za dodelu podsticaja će se smatrati neurednim.

Danom podnošenja prijave smatra se dan prijema Prijave od strane pisarnice Gradske uprave Grada Požarevca.

Utvrđivanje ispunjenosti formalnih uslova za dodelu sredstava

Član 17

Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj, poljoprivredu i zaštitu životne sredine utvrđuje ispunjenost formalnih uslova za dodelu sredstava u skladu sa ovom odlukom i dostavljenom Prijavom.

Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj, poljoprivredu i zaštitu životne sredine odbacuje neblagovremene Prijave.

Ako Prijava ne ispunjava uslove iz člana 15. ove odluke, Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj, poljoprivredu i zaštitu životne sredine odbacuje Prijavu kao nepotpunu i dostavlja je podnosiocu Prijave uz obrazloženje u roku od 30 dana, od dana okončanja javnog poziva.

Ako Prijava ne ispunjava uslove u skladu sa čl. 5. i 8. ove odluke Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj, poljoprivredu i zaštitu životne sredine odbacuje Prijavu kao nedopuštenu i dostavlja je podnosiocu Prijave uz obrazloženje u roku od 30 dana.

Prigovor na odluku Odeljenja za lokalni ekonomski razvoj, poljoprivredu i zaštitu životne sredine iz st. 2, 3. i 4. ovog člana može se podneti Gradskom veću u roku od osam dana, od dana prijema obaveštenja Gradske uprave.

Gradsko veće odlučuje o prigovoru iz stava 5. ovog člana, i dostavlja odgovor podnosiocu prijave u roku od 15 dana od dana prijema prigovora.

Prijave koje su blagovremene, potpune i dopuštene Gradska uprava dostavlja Komisiji za dodelu sredstava, u roku od 30 dana od dana okončanja javnog poziva.

Analiza podnetog projekta

Član 18

Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj, poljoprivredu i zaštitu životne sredine vrši stručnu analizu projekata u skladu sa Programom i ovom odlukom na osnovu dostavljenih Prijava, i dostavlja ih Komisiji za dodelu sredstava zajedno sa Prijavom.

Stručna analiza obavezno sadrži analizu mogućeg iznosa sredstava koja se mogu dodeliti.

Stručna analiza se može poveriti stručnom ekspertu ili konsultantu, fizičkom ili pravnom licu koje ima adekvatne međunarodne reference u slučaju kompleksnijeg i složenijeg projekta.

Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj, poljoprivredu i zaštitu životne sredine može pribaviti i druge potrebne podatke od relevantnih institucija, i zahtevati dodatna objašnjenja od investitora čija je Prijava blagovremena i zadovoljava uslove u skladu sa ovom Odlukom.

Komisija za dodelu sredstava

Član 19

Komisiju za dodelu sredstava obrazuje Skupština grada.

Komisija ima predsednika i osam članova.

Mandat Komisije traje četiri godine, a ista je obrazovana Rešenjem Skupštine Grada Požarevca broj 12-06-63/37 od 18.5.2017. godine.

Članovi Komisije mogu imati zamenike.

Gradonačelnik je predsednik Komisije.

Gradsko veće donosi odluku o dodeli sredstava u skladu sa ovom odlukom i raspoloživim budžetskim sredstvima na predlog Komisije.

Komisija donosi odluke većinom glasova od ukupnog broja članova.

Odluka iz stava 7. ovog člana sadrži naročito podatke o projektu i njegovim elementima bitnim za postupak ugovaranja dodele sredstava, investitoru odnosno korisniku sredstava, o visini dodeljenih sredstava, sredstvima obezbeđenja za dodeljena sredstva i njihovog roka važenja, odnosno razloge zbog kojih sredstva nisu dodeljena.

Predlog mera iz stava 9. ovog člana priprema organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za lokalni ekonomski razvoj, a na osnovu izveštaja o praćenju investicionih projekata.

Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj, poljoprivredu i zaštitu životne sredine pruža administrativno - tehničku pomoć i predlaže predsedniku, ili ovlašćenom članu Komisije, sazivanje sednice Komisije, priprema materijale za odlučivanje i razmatranje na sednicama Komisije, daje potrebne informacije o statusu investicionih projekata, priprema zapisnike sa sednica, i postupa po odlukama Komisije i Gradskog veća.

Svim učesnicima u postupku dodele sredstava Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj, poljoprivredu i zaštitu životne sredine dostavlja obrazloženu odluku Gradskog veća u roku od 45 dana od dana okončanja javnog poziva, odnosno u roku od 15 dana od predloga mera iz stava 10. ovog člana.

Komisija za dodelu sredstava može da predloži izmenu rokova, smanjenje iznosa dodeljenih sredstava srazmerno smanjenju ugovornih obaveza, priznavanje delimičnog ispunjenja ugovornih obaveza, a po obrazloženom predlogu korisnika sredstava, uključujući i predloge za izmene i dopune ili raskid Ugovora o dodeli sredstava i donosi zaključke i preporuke o daljim aktivnostima na otklanjanju eventualnih problema u sprovođenju projekata.

Komisija za dodelu sredstava radi po Poslovniku o radu Komisije za dodelu sredstava broj 011-40-1446/2017-1 od 7.7.2017. godine.

Prigovor na odluku o dodeli sredstava

Član 20

Prigovor na odluku Gradskog veća dostavlja Odeljenju za lokalni ekonomski razvoj, poljoprivredu i zaštitu životne sredine u roku od osam dana od dana prijema odluke, o kome Gradsko veće odlučuje u roku od 15 dana, od dana prijema prigovora.

VII UGOVOR I NAČIN ISPLATE SREDSTAVA

Ugovor o dodeli sredstava

Član 21

Sredstva u skladu sa ovom odlukom dodeljuju se Ugovorom kojim se uređuju međusobna prava i obaveze u vezi sa konačnom odlukom o dodeli sredstava koji zaključuju Grad Požarevac i korisnik sredstava.

Investicioni projekat kojim se Investitor prijavljuje za dodelu sredstava po ovoj odluci, čini sastavni deo Ugovora.

Grad može da raskine Ugovor u svakoj fazi izvršenja ako utvrdi da korisnik sredstava ne ispunjava uslove utvrđene Ugovorom i ako je Komisija za nadzor donela odluku o raskidu.

Kada postoje opravdani razlozi da će negativne posledice neizvršenja ugovorenih obaveza od strane korisnika sredstava nastupiti pre sednice Gradskog veća, na predlog Odeljenje za lokalni ekonomski razvoj, poljoprivredu i zaštitu životne sredine i Komisije za nadzor može da raskine ugovor, a nadležna Gradska uprava za finansije da naplati sredstva obezbeđenja o čemu se Gradsko veće obaveštava na prvoj narednoj sednici.

Ugovor o dodeli sredstava za ulaganja za Meru 2 - Privlačenje investitora

Član 22

Tekst ugovora o dodeli sredstava utvrđuje Gradsko veće Grada Požarevca.

Ugovor iz stava 1. ovog člana naročito sadrži: predmet, visinu i dinamiku ulaganja i broj novih radnih mesta sa dinamikom zapošljavanja, rok za realizaciju investicionog projekta, vrstu i iznos dodeljenih sredstava, dinamiku i način isplate dodeljenih sredstava, odnosno drugih podsticaja, sredstva obezbeđenja u korist Grada Požarevca i druga pitanja od značaja za realizaciju tog ugovora.

Ugovorom se može ugovoriti, u skladu sa odlukom Gradskog veća, da se dodela sredstava vrši transferom sredstava za izmirenja obaveza ulagača domaćem fizičkom ili pravnom licu.

Član 23

Ugovor o dodeli sredstava za ulaganja za Meru 3 - Podsticanje konkurentnosti

Tekst ugovora o dodeli sredstava utvrđuje Gradsko veće Grada Požarevca.

Ugovor iz stava 1. ovog člana naročito sadrži: predmet, rok za realizaciju investicionog projekta, vrstu i iznos dodeljenih sredstava, dinamiku i način isplate dodeljenih sredstava, odnosno drugih podsticaja, sredstva obezbeđenja u korist Grada Požarevca, profakture /ponude za realizaciju investicionog projekta i druga pitanja od značaja za realizaciju tog ugovora.

Ugovorom se može ugovoriti, u skladu sa odlukom Gradskog veća, da se dodela sredstava vrši transferom sredstava za izmirenja obaveza ulagača domaćem fizičkom ili pravnom licu.

Isplata dodeljenih sredstava

Član 24

Isplata dodeljenih sredstava vrši se u skladu sa Ugovorom.

Uz zahtev za isplatu sredstava dostavlja se i dokumentacija kojom se dokazuje izvršenje obaveze za čije se ispunjenje traži isplata sredstava ili čije je ispunjenje uslov za transfer sredstava.

Sredstva obezbeđenja

Član 25

Korisnici podsticaja za Meru 2. Privlačenje investitora dužni da dostave Gradu Požarevcu, kao davaocu podsticajnih sredstava, najkasnije u roku od 45 dana od dana donošenja odluke o dodeli podsticaja, a pre zaključenja ugovora, bankarsku garanciju izdatu od poslovne banke koja posluje na teritoriji Republike Srbije, bezuslovnu i plativu na prvi poziv u korist Grada Požarevca na iznos odobrenih sredstava podsticaja kao i dve potpisane blanko solo menice u korist Grada Požarevca, kao davaoca podsticajnih sredstava sa meničnim ovlašćenjem za potpuni iznos u visini zakonske zatezne kamate u trenutku popunjavanja menice, a u skladu sa zakonom koji utvrđuje visinu stope zakonske kamate koje su snabdevene klauzulom "bez protesta" i "po viđenju", na ime davaoca podsticajnih sredstava i evidentirane su u registru menica i ovlašćenja Narodne banke Srbije, overene od strane lica ovlašćenog za zastupanje primaoca podsticajnih sredstava.

Korisnici podsticaja za Meru 3. Podsticanje konkurentnosti dužni da dostave Gradu Požarevcu, kao davaocu podsticajnih sredstava, najkasnije u roku od 45 dana od dana donošenja odluke o dodeli podsticaja, a pre zaključenja ugovora, bankarsku garanciju izdatu od poslovne banke koja posluje na teritoriji Republike Srbije na vrednost u skladu sa Programom.

Isplaćena sredstva moraju biti obezbeđena sredstvima obezbeđenja u skladu sa Ugovorom.

Zakonska zatezna kamata obračunava se za period od dana isplate svake pojedinačne rate do dana povraćaja ukupnog iznosa isplaćenih sredstava.

U slučaju neispunjenja ugovornih obaveza, ili delimičnog ispunjenja ugovornih obaveza, Odeljenje za budžet i finansije Gradske uprave Grada Požarevca, može po osnovu izdate bankarske garancije, i blanko solo menice, da naplati sredstva do visine iznosa isplaćenih sredstava i propisane zakonske zatezne kamate.

VIII IZVEŠTAVANJE O IZVRŠAVANJU UGOVORNIH OBAVEZA I REALIZACIJI PROJEKATA

Komisija za nadzor

Član 26

Komisiju za nadzor obrazuje Gradsko veće.

Komisija ima predsednika i osam članova.

Mandat Komisije traje četiri godine, a ista je obrazovana Rešenjem Gradskog veća Grada Požarevca, broj 09-06-104/2017-15 od 8. 6. 2017. godine.

Članovi Komisije mogu imati zamenike.

Komisija donosi odluke većinom glasova od ukupnog broja članova.

Komisija za nadzor će vršiti kontrolu svih izveštaja dobijenih od Korisnika sredstava i periodično pratiti realizaciju odobrenih projekata i ispunjenje obaveze od strane korisnika sredstava, a na osnovu izveštaja dobijenih od korisnika sredstava, kao i drugih informacija i podataka koje prikupi u postupku kontrole izvršenja ugovornih obaveza i praćenja.

Predsednik ili član Komisije za nadzor ne može biti istovremeno i predsednik ili član Komisije za dodelu sredstava, čime se sprečava potencijalni sukob interesa.

Komisija za nadzor radi u skladu sa Poslovnik o radu Komisije za nadzor, koji je donelo Gradsko veće grada Požarevca, dana 4. 7. 2017. godine pod brojem 09-06-124/2017-5.

Izveštaji koje podnosi korisnik sredstava

Član 27

Korisnik sredstava dužan je da Komisiji za nadzor i Odeljenju za lokalni ekonomski razvoj, poljoprivredu i zaštitu životne sredine dostavi:

1) izveštaj nezavisnog revizora o poslovanju na kraju svake godine, uključujući i period iz člana 11. ove odluke koji sadrži poseban nalaz o stepenu ispunjenja obaveza iz Ugovora i Prijave;

2) izveštaj nezavisnog revizora na kraju investicionog perioda o ispunjenosti svih obaveza korisnika sredstava utvrđenih Ugovorom i Prijavom, zajedno sa izveštajem ovlašćenog procenitelja o vrednosti unete polovne opreme;

3) izveštaj ovlašćenog procenitelja o vrednosti druge unete imovine, ako postoji;

4) izveštaj sa podacima o broju zaposlenih, visini isplaćenih zarada, poreza i doprinosa za sve zaposlene, za svaki mesec, u roku od mesec dana nakon isplate poslednje zarade u toku poslovne godine, uključujući i period iz člana 11. stav 1. tačka 2. i člana 11. stav 2. ove odluke, sa dokumentacijom, odnosno ispravama kojima se dokazuju navodi iz tog izveštaja.

Izveštaje iz stava 1. Komisija za nadzor dostavlja Gradskom veću.

Kontrola nad realizacijom projekata

Član 28

Komisija za nadzor prati dinamiku realizacije projekta i ispunjavanje ugovornih obaveza korisnika sredstava i o tome sačinjava izveštaj koji dostavlja Gradskom veću.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži podatke i informacije o svim elementima projekta, a obavezno sadrži:

1) rezime izveštaja nezavisnog revizora, odnosno procenitelja, sa posebnim osvrtom na podatke relevantne za praćenje izvršenja ugovornih obaveza korisnika;

2) informacije o visini ulaganja korisnika sredstava u odnosu na elemente ulaganja navedene u Prijavi na osnovu koje je doneta odluka o dodeli sredstava;

3) informacije o kretanju broja novih radnih mesta otvorenih kod korisnika sredstava i visine isplaćenih zarada;

4) pregled blokada po tekućim računima korisnika sredstava, ako ih je bilo;

5) upozorenje o odstupanjima u izvršenju ugovornih obaveza od strane korisnika sredstava i kritičnim rokovima za izvršenje aktivnosti dodatne kontrole;

6) informacije o problemima sa kojima se investitor, odnosno korisnik sredstava susreće pri realizaciji investicionog projekta, a na osnovu izveštaja koje dostavlja korisnik sredstava;

7) druge informacije od značaja za realizaciju predmetnog projekta i programa lokalnog ekonomskog razvoja koji mogu biti ugroženi postupanjem korisnika sredstava.

Član 29

Ovlašćuje se Gradsko veće Grada Požarevca da propiše bliže uslove realizacije Programa lokalnog ekonomskog razvoja Grada Požarevca za 2018-2020. godinu, a u toku 2019. godine, uslove i način domaćih i stranih ulaganja u Grad Požarevac i kriterijume za dodelu sredstava iz budžeta Grada Požarevca.

Obavezuje se Odeljenje za budžet i finansije Gradske uprave Grada Požarevca da vodi evidenciju ulaganja od lokalnog značaja i potrošnju sredstava i izveštava o dodeljenoj pomoći Komisiju za kontrolu državne pomoći Ministarstva finansija Republike Srbije, a u skladu sa Uredbom o dodeli državne pomoći, Zakonom o ulaganjima i Programom lokalnog ekonomskog razvoja Grada Požarevca za 2018-2020. godinu.

Stupanje na snagu

Član 30

Ova odluka stupa na snagu osmog dana, od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Požarevca".