PRAVILNIKO TEHNIČKIM I DRUGIM USLOVIMA ZA POSTAVLJANJE SREDSTVA ZA OGLAŠAVANJE NA FASADI, KROVU I DRUGIM POVRŠINAMA ZGRADE I ZA ISTICANJE FIRME NA POSLOVNOM PROSTORU("Sl. list Grada Novog Sada", br. 9/2019) |
Ovim pravilnikom utvrđuju se tehnički i drugi uslovi za postavljanje sredstva za oglašavanje, na fasadi, krovu i drugim površinama zgrade i za isticanje firme na poslovnom prostoru na teritoriji Grada Novog Sada, kao i posebni uslovi za postavljanje sredstva za oglašavanje i za isticanje firme u okviru zona pod posebnim reži- mom zaštite u Gradu Novom Sadu.
Zone pod posebnim režimom zaštite iz stava 1. ovog člana određene su Odlukom o uređenju Grada Novog Sada.
Sredstva za oglašavanje iz stava 1. ovog člana mogu se postavljati i na kioscima.
Sredstvo za oglašavanje na fasadi, krovu i drugim površinama zgrade (u daljem tekstu: sredstvo za oglašavanje), u smislu ovog pravilnika, je: svetleća oznaka (svetleća reklama), displej do 1m2, reklamna tabla, pojedinačno slovo, objedinjena informativna tabla, natpis na fasadi zgrade, razapeto perforirano sintetičko platno, transparent preko zgrade, nalepnica na fasadnim otvorima i izlogu poslovnog prostora kojom se zatvara više od 50% otvora i koja je veća od 2m2 i drugi specifičan objekat i uređaj.
II TEHNIČKI I DRUGI USLOVI ZA POSTAVLJANJE SREDSTVA ZA OGLAŠAVANJE
Sredstvo za oglašavanje postavlja se tako da ne narušava arhitektonske i dekorativne elemente zgrade na koju se postavlja.
Sredstvo za oglašavanje može da bude prosvetljeno, neosvetljeno i osvetljeno zasebnim izvorom osvetljenja van gabarita sredstva za oglašavanje.
Svetlost koju emituje sredstvo za oglašavanje ne sme da utiče na bezbednost saobraćaja i kvalitet stanovanja.
Svetlost koju emituje sredstvo za oglašavanje ne sme biti emitovana u isprekidanim intervalima, niti biti jačeg intenziteta od saobraćajne signalizacije.
Sredstvo za oglašavanje ne sme da sadrži zvučnu poruku.
Sredstvo za oglašavanje postavlja se tako da ne zatvara otvore na zgradi i da svetlost koju emituje ne remeti funkciju unutrašnjosti zgrade.
Prilikom izgradnje novih zgrada ili rekonstrukcije postojećih, tehničkom dokumentacijom može da se predvidi mesto na fasadi zgrade za postavljanje sredstva za oglašavanje, u skladu sa uslovima propisanim ovim pravilnikom.
Sredstvo za oglašavanje može da se postavi paralelno sa fasadom zgrade (u daljem tekstu: paralelno sredstvo za oglašavanje) i konzolno pod uglom od 90 stepeni u odnosu na fasadu zgrade (u daljem tekstu: konzolno sredstvo za oglašavanje).
Izuzetno od stava 1. ovog člana sredstvo za oglašavanje na poslovnoj zgradi može da se postavi i na drugi način, u zavisnosti od arhitektonskih i estetskih karakteristika poslovne zgrade, kao i na ogradi i kapiji poslovnih i poslovno stambenih zgrada.
Paralelno sredstvo za oglašavanje može da se postavi:
- iznad poslovnog prostora u prizemnim etažama, odnosno neposredno iznad izloga poslovnog prostora,
- u izlogu u ravni stakla,
- na zidnom elementu pored izloga poslovnog prostora.
Visina paralelnog sredstva za oglašavanje iz stava 1. alineja prva ovog člana može biti najviše 30% od visine prizemne etaže.
Izuzetno od stava 2. ovog člana, ukoliko je visina portala prizemne etaže 4 m ili viša od 4 m, visina paralelnog sredstva za oglašavanje može da bude najviše 1,5 m.
Sredstvo za oglašavanje na krovu, krovnom vencu, odnosno iznad krovnog venca zgrade postavlja se paralelno sa građevinskom linijom.
Dimenzija sredstva za oglašavanje iz stava 1. ovog člana može biti maksimalno 20% od visine ulične fasade zgrade gledano od kote trotoara do kote krovnog venca.
Na stambenim zgradama, na krovu, krovnom vencu, odnosno iznad krovnog venca zgrade, može da se postavi samo paralelno sredstvo za oglašavanje.
Na krovu, krovnom vencu, odnosno iznad krovnog venca stambene zgrade, sredstvo za oglašavanje može da se postavi ukoliko zgrada ima najmanje šest nadzemnih etaža.
Sredstvo za oglašavanje na krovu, krovnom vencu, odnosno iznad krovnog venca poslovne zgrade, može da se postavi bez ograničenja u zavisnosti od arhitektonskih i estetskih karakteristika poslovne zgrade.
Konzolno sredstvo za oglašavanje postavlja se tako da je gornja ivica sredstva za oglašavanje u liniji gornje ivice poslovnog prostora, minimalne vertikalne udaljenosti donje ivice sredstva za oglašavanje od najistaknutije tačke nivelete 2,5m, kao i da konstrukcija sredstva za oglašavanje ne prelazi građevinsku liniju više od 1,2 m.
Visina konzolnog sredstva za oglašavanje iznosi najviše 0,9 m.
Vlasnici, odnosno korisnici poslovnih prostora koji se nalaze u pasažu ili dvorištu zgrade mogu da postave sredstvo za oglašavanje i na uličnom delu fasade zgrade isključivo kao objedinjenu informativnu tablu sa definisanim poljima za postavljanje reklamne poruke.
Objedinjena informativna tabla, postavlja se na fasadi zgrade pored ulaza u pasaž ili u pasažu zgrade.
Dimenzije i izgled objedinjene informativne table moraju biti prilagođene izgledu zgrade.
Izuzetno, ukoliko se u pasažu ili dvorištu zgrade, van zona zaštite, nalaze najviše dva poslovna prostora dozvoljeno je i samostalno postavljanje sredstva za oglašavanje, bez objedinjene informativne table.
Kada se na fasadi, krovu i drugim površinama zgrade, postavlja više paralelnih sredstava za oglašavanje u nizu, njihove gornje ivice moraju biti približno u istoj ravni.
Sredstvo za oglašavanje koje se postavlja na poslovnu zgradu kojim se reklamira poslovni prostor u prizemlju poslovne zgrade, može da se postavi iznad poslovnog prostora odnosno neposredno iznad izloga ili na zidnom elementu pored izloga tako da je gornja ivica sredstva za oglašavanje u ravni sa gornjom ivicom izloga, kao i na objedinjenoj informativnoj tabli.
Objedinjena informativna tabla iz stava 1. ovog člana može da se postavi pored svakog ulaza u poslovnu zgradu.
Izuzetno od stava 1. ovog člana sredstvo za oglašavanje može da se postavi i na drugoj površini zgrade, ukoliko ne narušava arhitektonske i dekorativne elemente zgrade, kao i na ogradi gradilišta i poslovno sportskog kompleksa u okviru gabarita zgrade.
Izuzetno od čl. od 5. do 10. ovog pravilnika, razapeto perforirano sintetičko platno može da se postavi na:
- zabatnim (bočnim) fasadnim zidovima koji nisu deo oblikovane fasade zgrade,
- oblikovnom delu fasade zgrade ukoliko zgrada nije u upotrebi,
- fasadama zgrade koje imaju prozore sa visokim parapetom (za osvetljenje prostorija kupatila, kuhinja, ostava) i prozore za osvetljenje stepeništa,
- delovima fasade zgrade koji nemaju otvore,
- gradilišnu skelu koja se postavlja radi izvođenja građevinskih radova.
Vlasnici, odnosno korisnici poslovnih prostora dužni su da obezbede ispravnost i uredan izgled sredstava za oglašavanje kao i da uklone sredstva za oglašavanje sa spoljnih delova zgrade po prestanku obavljanja delatnosti u poslovnom prostoru.
III TEHNIČKI I DRUGI USLOVI ZA ISTICANJE FIRME NA POSLOVNOM PROSTORU
Tabla ili natpis za isticanje firme na poslovnom prostoru je neosvetljena i neprosvetljena, i postavlja se na vidnom mestu pored ulaza u privredni subjekat, na sam ulaz ili na izlog poslovnog prostora.
Tabla ili natpis za isticanje firme na poslovnom prostoru, postavlja se za sedište, predstavništvo i svaku izdvojenu poslovnu jedinicu privrednog subjekta.
Dimenzije table ili natpisa iz stava 1. ovog člana su maksimalno 0,5m x 1m.
Tabla ili natpis iz stava 1. ovog člana ne mogu biti postavljeni preko dekorativnih elemenata fasade.
IV POSEBNI USLOVI ZA POSTAVLJANJE SREDSTVA ZA OGLAŠAVANJE I ZA ISTICANJE FIRME NA POSLOVNOM PROSTORU U ZONAMA ZAŠTITE
U zonama zaštite sredstvo za oglašavanje i tabla ili natpis za isticanje firme na poslovnom prostoru postavljaju se u skladu sa uslovima koje utvrđuje Zavod za zaštitu spomenika kulture Grada Novog Sada.
Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o tehničkim i drugim uslovima za postavljanje reklamne oznake na fasadi, krovu i drugim površinama zgrade i za isticanje firme na poslovnom prostoru ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 45/12).
Ovaj pravilnik stupa na snagu danom donošenja i objavljuje se u "Službenom listu Grada Novog Sada".