PRAVILNIK

O TEHNIČKIM I DRUGIM USLOVIMA ZA POSTAVLJANJE BILBORDA I DRUGOG SREDSTVA ZA OGLAŠAVANJE

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 9/2019)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom utvrđuju se tehničke karakteristike i tehnički uslovi za postavljanje bilborda i drugog sredstava za oglašavanje kojima se vrši oglašavanje na javnim i drugim površinama na teritoriji Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Grad).

Član 2

Sredstva za oglašavanje kojima se vrši oglašavanje su:

1. bilbordi,

2. elektronski displej bez tona i

3. druga sredstva za oglašavanje.

II TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Bilbordi

Član 3

Bilbord je slobodnostojeće sredstvo za oglašavanje, pravougaonog oblika, površine od 6 m² do 12m² (bez konstrukcije), namenjen za postavljanje reklamnih poruka.

U okviru zona pod posebnim režimom zaštite, određenih Odlukom o uređenju Grada Novog Sada, bilbord je maksimalne površine do 8 m2.

Bilbordi mogu biti:

- po vrsti: jednostrani ili dvostrani,

- po načinu oslanjanja na podlogu: sa jednim ili sa dva stuba nosača,

- po načinu osvetljavanja: neosvetljeni, osvetljeni (izvor osvetljenja spoljni) i prosvetljeni (izvor osvetljenja unutrašnji),

- po tehnologiji: plakatni ili rotirajući.

Elektronski displej bez tona

Član 4

Elektronski displej bez tona je sredstvo za oglašavanje pravougaonog oblika, površine do 12m2 (bez konstrukcije), na kome se emituje video zapis, odnosno projektuje i emituje slika i osvetljenje u skladu sa najnovijim tehničko-tehnološkim dostignućima.

Video-zapis koji se emituje ne sme da sadrži isprekidane svetlosne signale koji bi mogli negativno da utiču na kvalitet stanovanja i bezbednost saobraćaja.

Druga sredstva za oglašavanje

Član 5

Druga sredstva za oglašavanje, u smislu ovog pravilnika su: reklamna tabla, transparent, sredstvo za oglašavanje na stubu javne rasvete, prenosiva reklamna tabla, oznaka na ukrasno-namenskim ogradama, oznaka na razapetim platnima i jarbolima sa zastavama, sredstvo za oglašavanje tipa "city light", sredstvo za oglašavanje tipa "totem".

Dimenzije sredstva za oglašavanje iz stava 1. ovog člana zavise od tipa i načina postavljanja.

Sredstvo za oglašavanje iz stava 1. ovog člana, može biti u obliku pravougaonika, kruga, trougla, mnogougla, elipse, kvadrata, romba ili cilindra.

Sredstvo za oglašavanje iz stava 1. ovog člana može biti površine do 6m² (sa konstrukcijom) izuzev sredstva za oglašavanje tipa city light, totem i sredstva za oglašavanje na stubu javne rasvete.

Raspored boja i simbola na sredstvu za oglašavanje iz stava 1. ovog člana ne sme da podseća na saobraćajni znak, niti da sadrži elemente ili simbole saobraćajnog znaka, odnosno na obodu sredstva za oglašavanje kružnog, elipsastog ili trouglastog oblika ne sme da se nalazi neprekidni pojas crvene boje.

Sredstva za oglašavanje iz stava 1. ovog člana, u zoni raskrsnica, postavljaju se uz poštovanje trougla preglednosti raskrsnica, a najmanje 25 m od raskrsnice, odnosno od ivičnjaka naspramne saobraćajnice.

Član 6

Sredstvo za oglašavanje tipa "city light" (u daljem tekstu: City light) je slobodnostojeći objekat namenjen za postavljanje reklamnih poruka dimenzija 2mx1,2m (sa konstrukcijom), uz dozvoljeno odstupanje do 10% ili prečnika maksimalno do 1,2m ako su cilindričnog oblika.

City light postavlja se tako da se pretežno sagledava iz pešačke vizure, a u manjem obimu iz vozila u saobraćaju.

City light postavlja se na punom nosaču ili nosaču stuba koji je izrađen od metala.

Pun nosač stuba iz stava 3. ovog člana je širine 1m uz dozvoljeno odstupanje do 10% i visine do 40cm.

Ako se City light postavlja na nosaču stuba, donja ivica City light-a se postavlja na visinu do 80cm.

City light može biti:

- po vrsti: jednostrani ili dvostrani,

- po načinu osvetljavanja: prosvetljeni (izvor osvetljenja unutrašnji),

- po tehnologiji: plakatni.

Član 7

Sredstvo za oglašavanje tipa "totem" (u daljem tekstu: totem) je slobodnostojeći objekat namenjen za postavljanje reklamnih poruka, privrednog subjekta koji odražava njegov vizuelni identitet i čini ga prepoznatljivim.

Dimenzije totema zavise od vizuelnog identiteta privrednog subjekta koji ih postavlja.

Član 8

Sredstvo za oglašavanje na stubu javne rasvete je pravougaonog oblika dimenzija 1mx0,7m, a može biti prosvetljeno (izvor osvetljenja unutrašnji) i neosvetljeno.

Na stubovima javne rasvete, osim stuba koji nosi vazdušnu elektro mrežu, niskonaponske i kontaktne mreže, mogu se postavljati sredstva za oglašavanje u skladu sa tehničkim mogućnostima ali tako da ne zaklanjaju rasvetno telo i da ne ugrožavaju normalno funkcionisanje saobraćaja.

Na stub javne rasvete mogu se postaviti najviše dva sredstva za oglašavanje pod uslovom da su postavljene na suprotnim stranama u odnosu na osu stuba.

Ukoliko se sredstvo za oglašavanje postavlja na stub javne rasvete čija je visina veća od 6m, donja ivica rama reklamne oznake mora biti postavljena na visini od 4m od najisturenije tačke terena.

III TEHNIČKI USLOVI

Član 9

Sredstva za oglašavanje iz člana 2. ovog pravilnika postavljaju se tako da, svojim položajem, oblikom, bojom, svetlošću, emitovanjem video zapisa ne ugrožavaju saobraćaj, ne ometaju učesnike u saobraćaju i ne utiču na bezbednost i zdravlje ljudi, kvalitet stanovanja i zaštitu imovine.

Sredstva za oglašavanje iz stava 1.ovog člana ne mogu emitovati svetlost u isprekidanim intervalima kraćim od sedam sekundi, niti emitovana svetlost sme biti jačeg intenziteta od saobraćajne signalizacije i ne mogu sadržati zvučnu poruku.

Elektronski displej bez tona mora imati:

- softver sa mogućnošću podešavanja jačine osvetljenja prema merenjima na terenu uz korišćenje adekvatne foto opreme,

- light senzor (senzor za svetlo) za merenje jačine spoljašnjeg svetla (sunčevo zračenje, ulična rasveta i sl.) koji je softverski povezan na računar koji kontroliše finalnu jačinu emitovanja slike,

- deklarisanu jačinu osvetljenja pre i nakon kalibracije izraženu u NIT-ima,

- sistem zaštite,

- elektromagnetna kompatibilnost - EMC test sa adekvatnim sertifikatom po evropskim limitima.

Član 10

Sredstva za oglašavanje iz člana 2. ovog pravilnika postavljaju se pod pravim uglom u odnosu na tlo.

Boja noseće konstrukcije sredstva za oglašavanje iz stava 1. ovog člana mora biti usklađena sa bojom stubova javne rasvete ili ambijentom urbane sredine, neutralnih tonova iz spektra sive ili bronzano - braon boje.

Minimalna horizontalna udaljenost najbliže ivice sredstva za oglašavanje, od najisturenije tačke javne površine mora biti udaljena 0,5 metara.

Sredstva za oglašavanje ne mogu se postaviti: u pešačkoj zoni, u parku, pored i na groblju, na mostu, podvožnjaku i nadvožnjaku i na prostoru nepokretnog kulturnog dobra.

Sredstva za oglašavanje iz stava 1. ovog člana, ne može da se postavi na: stub ili naličje saobraćajnog znaka, stub ili naličje semafora, stablo drveta ili ukrasno zelenilo, u trouglu preglednosti raskrsnice, ukrštanja puta sa železničkom prugom, kružnoj raskrsnici i razdelnom ostrvu.

Član 11

Ako se sredstva za oglašavanje iz člana 2. ovog pravilnika postavljaju iznad biciklističke staze ili trotoara, minimalna vertikalna udaljenost donje ivice sredstva za oglašavanje od najisturenije tačke biciklističke staze ili trotoara je 2,5 m.

Ako se sredstva za oglašavanje iz stava 1. ovog člana, postavljaju pored biciklističke staze ili trotoara, minimalna horizontalna udaljenost najbliže ivice stuba nosača sredstava za oglašavanje ili najisturenije tačke sredstva za oglašavanje od najisturenije tačke biciklističke staze ili trotoara je 0,3 m.

Član 12

Sredstva za oglašavanje mogu se postavljati pored kolovoza na minimalnoj udaljenosti od 1m, mereno sa spoljne strane od ivice kolovoza do najisturenije ivice sredstva za oglašavanje.

Član 13

Sredstva za oglašavanje iz člana 2.ovog pravilnika, moraju biti postavljena tako da ne zaklanjaju saobraćajni znak, kao i da budu na odgovarajućem rastojanju kako ne bi ometala njegovu uočljivost.

Sredstva za oglašavanje iz stava 1.ovog člana moraju biti postavljena tako da ne zaklanjaju postojeća sredstva za oglašavanje.

Rastojanje između dva bilborda, odnosno dva elektronska displaja bez tona koji su postavljeni uz saobraćajnicu u istom smeru, ne može da bude manje od 50m u naseljenom mestu, a 150m van naseljenog mesta.

Rastojanje između bilborda, odnosno elektronskog displaja bez tona i drugog sredstva za oglašavanje, koji su postavljeni uz saobraćajnicu u istom smeru, ne može da bude manje od 25m u naseljenom mestu, a 100m van naseljenog mesta.

Rastojanje između sredstva za oglašavanje, koji su postavljeni uz saobraćajnicu u istom smeru ne može biti manje od 15m, u naseljenom mestu, a 50m van naseljenog mesta, izuzev sredstva za oglašavanje na stubovima javne rasvete, bilborda i elektronskog displeja bez tona.

Član 14

Gornja ivica temeljne stope nosača sredstava za oglašavanje ne sme da bude iznad nivoa terena i mora biti prekrivena travom ili materijalom kojim je obrađen okolni teren.

Temeljna stopa nosača sredstava za oglašavanje ne može da se postavi iznad instalacija komunalne infrastrukture.

Član 15

Imaocu odobrenja za korišćenje lokacije za postavljanje sredstva za oglašavanje koji se priključuje na javnu rasvetu, potrebna je saglasnost nadležnog organa odnosno preduzeća nadležnog za održavanje javne rasvete.

Član 16

Ako se sredstvo za oglašavanje postavlja na ukrasno - namenskim ogradama duž kolovoza, minimalna horizontalna udaljenost najbliže ivice sredstva za oglašavanje je 0,3 m.

Visina stuba ukrasno-namenske ograde ne može biti veća od 0,7m.

Član 17

Sredstva za oglašavanje iz člana 2. ovog pravilnika koja se postavljaju na površinama za oglašavanje za sopstvene potrebe i potrebe drugih lica kojim se vrši neposredni uticaj na raspoloživost, kvalitet ili neku drugu osobinu javne površine, moraju ispunjavati iste tehničke karakteristike kao ona koja se nalaze na javnim površinama.

IV PRELAZNA I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 18

Na zahteve za izdavanje odobrenja za postavljanje bilborda i drugih sredstva za oglašavanje koji su podneti pre stupanja na snagu ovog pravilnika, primenjivaće se odredbe ovog pravilnika, ukoliko nije doneto prvostepeno rešenje.

Član 19

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o tehničkim i drugim uslovima za privremeno postavljanje bilborda i drugih reklamnih oznaka na javnim površinama ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 8/07).

Član 20

Ovaj pravilnik stupa na snagu danom donošenja i objavljuje se u "Službenom listu Grada Novog Sada".