ODLUKAO POSTAVLJANJU BAŠTE UGOSTITELJSKOG OBJEKTA NA TERITORIJI GRADA BEOGRADA("Sl. list grada Beograda", br. 11/2014, 25/2014 - ispr., 34/2014, 2/2015, 29/2015, 63/2016, 118/2018 i 10/2019) |
Ovom odlukom uređuje se postavljanje i uklanjanje bašte ugostiteljskog objekta na teritoriji grada Beograda.
Pojam i vrste bašte ugostiteljskog objekta
Bašta ugostiteljskog objekta (u daljem tekstu: bašta) u smislu ove odluke je montažno-demontažni objekat privremenog karaktera u funkciji ugostiteljske delatnosti koja se obavlja u ugostiteljskom objektu, i postavlja se na površinama određenim ovom odlukom.
Bašta može biti iz jednog ili više delova koji mogu biti otvorenog ili zatvorenog tipa.
Bašta se može se postavljati tokom cele godine.
Baštu čine stolovi i stolice, a po potrebi senilo, podna platforma, ograda, žardinjera, rasveta, pano za izlaganje menija i cenovnika i drugi elementi koji se postavljaju u skladu sa ovom odlukom.
Odobrenje za postavljanje bašte
Bašta se postavlja na osnovu odobrenja koje se izdaje u formi rešenja.
Rešenje iz stava 1. ovog člana donosi organizaciona jedinica uprave gradske opštine nadležna za komunalne poslove (u daljem tekstu: nadležna organizaciona jedinica).
Rešenjem se odobrava postavljanje bašte za traženi period tekuće odnosno naredne godine.
Na rešenje kojim se odlučuje o zahtevu za postavljanje bašte, može se podneti žalba veću gradske opštine, u roku od 15 dana od dana dostavljanja rešenja.
Bašte se mogu postavljati na javnim i drugim površinama.
Javne i druge površine, u smislu odredaba ove odluke su:
1. Javne površine:
- javne saobraćajne površine (ulica, pešačka zona određena u skladu sa zakonom i sl.);
- trg;
- javne zelene površine (park, park-šuma i sl.) i
- javne površine bloka.
2. Druge površine:
- slobodne površine kompleksa-građevinske parcele objekata javne namene,
- slobodne površine građevinske parcele objekata drugih namena;
- otvoreni delovi objekta namenjeni pešacima (kolonade, pasaži i sl.) i
- neizgrađeno građevinsko zemljište do privođenja nameni u skladu sa planskim dokumentom.
Na javnim površinama bašta se postavlja uz saglasnost subjekta koji upravlja, koristi i održava javnu površinu, a na drugim površinama bašta se postavlja uz saglasnost vlasnika, odnosno korisnika površine na koju se postavlja.
Bašta se može postavljati na površini ispred, bočno ili u zaleđu ugostiteljskog objekta, u nivou ugostiteljskog objekta i po pravilu u dužini ugostiteljskog objekta.
Izuzetno od odredbi stava 1. ovog člana, bašta koja se postavlja u pešačkoj zoni može se postaviti u frontu ugostiteljskog objekta koji se ne nalazi u nivou površine pešačke zone, odnosno u frontu zgrade u čijem zaleđu se nalazi ugostiteljski objekat ukoliko se nalazi na istoj katastarskoj parceli, pod uslovom da se pribavi saglasnost vlasnika, odnosno korisnika prostora dela zgrade ispred kojeg se bašta postavlja.
Površina na kojoj se bašta ugostiteljskog objekta može postavljati određena je dužinom fronta ugostiteljskog objekta i simetralama uglova koje on zaklapa u odnosu na ostale delove zgrade i susedne zgrade.
Površina bašte iz stava 3. ovog člana može biti proširena na površinu ispred zgrade u kojoj se ugostiteljski objekat nalazi, pod uslovom da se pribavi saglasnost vlasnika, odnosno korisnika prostora dela zgrade ispred kojeg se bašta postavlja.
Kada je kod površine iz stava 3. ovog člana jedna od dimenzija manja od 3 m, ona se može proširiti i na okolnu površinu ispred susedne zgrade tako da ne prelazi 6m i pod uslovom da se pribavi saglasnost vlasnika, odnosno korisnika prostora dela zgrade ispred kojeg se bašta postavlja.
Deo bašte koji se nalazi ispred susedne zgrade, ne može se postavljati na delu trotoara uređenom za parkiranje (niša za parkiranje).
Bašta koja se postavlja u pešačkoj zoni, može se proširiti i na površinu ispred zgrade koja se nalazi naspram ugostiteljskog objekta, pod uslovom da se pribavi saglasnost vlasnika, odnosno korisnika prostora dela te zgrade ispred koje se bašta postavlja. Granica pripadanja određena je podužnom osovinom površine za postavljanje bašte kada je ona u sredini ulice pešačke zone.
Kada se bašta postavlja tako da se delom svog volumena nalazi izvan nivoa ugostiteljskog objekta, potrebno je pribaviti saglasnost vlasnika, odnosno korisnika prostora dela zgrade ispred kojeg se bašta postavlja, kada rastojanje bašte od tog dela zgrade iznosi manje od 6 m.
Volumen bašte definisan je površinom osnove bašte i visinom senila, a kod bašte otvorenog tipa koja ne poseduje senilo, visina bašte iznosi 2,2 m.
Bašta se ne može postaviti ispred dela zgrade u kojem se nalazi prostor za stanovanje, osim u slučaju iz stava 8. člana 6. ove odluke.
Kada se bašta sastoji iz dva ili više delova, svaki deo mora ispunjavati uslove iz čl. 5, 6. i 7. ove odluke.
Bašta se, po pravilu, postavlja tako da bude odvojena od zgrade u kojoj se ugostiteljski objekat nalazi, a kada se postavlja uz zgradu ne sme ometati glavne pešačke tokove i narušavati arhitektonske i urbanističke vrednosti zgrade.
Bašta treba da bude jednostavnog oblika osnove i dimenzija pogodnih za postavljanje i funkcionalno korišćenje elemenata bašte.
Bašta otvorenog tipa ne može imati osnovu širine manju od 0,7 m, a bašta zatvorenog tipa osnovu dimenzija manjih od 3,0 m x 4,5 m.
Ivica površine osnove bašte mora biti obeležena na tlu linijama bele boje dužine 15 cm i širine 5 cm. Linije se obavezno iscrtavaju na uglovima i prelomnim tačkama, a na ravnim delovima na svakih 2,0 m dužine, tako da nakon postavljanja bašte bude vidljiva polovina njene širine. Obeležavanje površine bašte vrši nadležna organizaciona jedinica.
Svi elementi bašte moraju biti postavljeni unutar odobrene osnove i volumena bašte.
Postavljanje bašte ispred visokog objekta visokogradnje vrši se u skladu sa propisanim normativima za zaštitu visokih objekata od požara, tako da omogućava:
- pristup vatrogasnog vozila objektu ispred kojeg se nalazi sa dve strane na kojima postoje otvori;
- korišćenje platoa za gašenje u minimalnoj širini od 5,5 m i minimalnoj dužini od 15 m.
Bašta u pešačkoj zoni i na trgu postavlja se tako da obezbedi najmanje 3 m za kretanje pešaka, ili 3,5 m za prolaz vatrogasnog vozila.
Na krajevima bašte duže od 6 m ili niza bašta dužeg od 6 m, koji se nalaze između pešačkih koridora u pešačkoj zoni obezbeđuje se prolaz za pešake i osobe sa posebnim potrebama u širini od najmanje 1,20 m.
Bašta otvorenog tipa postavlja se tako da:
- širina dela trotoara, odnosno staze za kretanje pešaka duž objekta bude najmanje 1,6 m;
- širina dela trotoara kod ulica sa intenzivnim kretanjem pešaka bude najmanje 2,5 m;
- širina dela trotoara za kretanje pešaka kod bašte duže od 6 m, bašte u nizu i bašte postavljene u neposrednoj blizini pešačkog prelaza, stajališta javnog prevoza i raskrsnice, bude najmanje 2 m;
- ivica bašte bude udaljena od ivice kolovoza najmanje 0,3 m;
- ivica bašte bude udaljena od pešačkog prelaza najmanje 2 m;
- ivica bašte bude udaljena od stajališta javnog prevoza najmanje 2 m;
Bašta zatvorenog tipa postavlja se tako da:
- širina dela trotoara, odnosno staze za kretanje pešaka duž objekta bude najmanje 3 m;
- ivica bašte bude udaljena od ivice kolovoza najmanje 1 m;
- ivica bašte bude udaljena od pešačkog prelaza najmanje 10 m;
- ivica bašte bude udaljena od stajališta javnog prevoza najmanje 10 m;
- ivica bašte bude udaljena od raskrsnice (najbliže ivice poprečnog kolovoza) najmanje 10 m.
Bašta zatvorenog tipa mora ispunjavati protivpožarne uslove i biti projektovana tako da:
- ima vrata koja se otvaraju u polje;
- poseduje svetiljku protivpanične rasvete iznad vrata;
- poseduje aparat za gašenje požara minimalnog punjenja od 6 kg;
- primenjeni materijali imaju poboljšane karakteristike na požar.
U okviru površina iz člana 5. ove odluke bašta se može postaviti na površinama:
- pešačke zone;
- trga;
- trotoara i uređene niše za parkiranje u regulaciji ulice;
- staze i platoa u okviru javne zelene površine;
- staze i platoa javne površine bloka;
- staze i platoa kompleksa-građevinske parcele objekta javne namene;
- staze i platoa u okviru građevinske parcele objekta druge namene;
- javnih zelenih površina koje su na osnovu akta o kategorizaciji javnih zelenih površina svrstani u 4, 5. i 6. kategoriju, a u skladu sa posebnim propisom kojim je uređena komunalna delatnost uređenja i održavanja javnih zelenih površina.
U okviru površina iz člana 5. ove odluke bašta se ne može postaviti:
- na kolovozu i delu kolovoza obeleženom za parkiranje (koji nije niša za parkiranje);
- na parking površini izvan ulice;
- u zoni raskrsnice;
- na stajalištu javnog prevoza;
- u širini pešačkog prelaza;
- u širini kolskog i pešačkog ulaza u zgradu ili dvorište osim ispred pešačkog ulaza u pešačkoj zoni I na trgu;
- na trasi protivpožarnog puta i na platou za gašenje požara;
- na zelenoj površini osim javnih zelenih površina koje su navedene u stavu 1. alineja 8. ovog člana.
Bašta se ne može postaviti:
- na delu površine ulice Kneza Mihaila, od Sremske do Ulice 1300 kaplara - Gradska opština Stari grad;
- na delovima trotoara obeleženim za parkiranje vozila i nišama za parkiranje u regulaciji ulice na području gradske opštine Vračar.
Bašta zatvorenog tipa ne može se postaviti:
1. u pešačkoj zoni;
2. na trgu;
3. na natkrivenoj površini;
4. u prostornoj kulturno-istorijskoj celini Beogradska tvrđava, kulturnog dobra od izuzetnog značaja;
5. na površinama ulica koje se nalaze u okviru prostorne kulturno-istorijske celine od izuzetnog značaja Topčider;
6.na površinama ulica koje se nalaze u okviru prostorne kulturno-istorijske celine od velikog značaja Staro jezgro Zemuna;
7. na površinama ulica na području gradskih opština:
- Vračar,
- Savski venac,
- Stari grad i
- deo Palilule - desna obala Dunava;
8. na površinama ulica:
- Bulevar kralja Aleksandra,
- Ruzveltova,
- Kraljice Marije i
- Požeška.
Bašta se ne može postaviti ispred kioska i pokretnog privremenog objekta preko kojeg se obavlja ugostiteljska delatnost, kao i plovila u kojem se obavlja ugostiteljska delatnost.
Pravila postavljanja elemenata bašte
Odabir i projektovanje elemenata bašte vrši se tako da bašta:
- oblikom, dimenzijama, materijalom i bojom predstavlja skladnu i funkcionalnu celinu;
- poseduje jednostavne forme, jasno definisane visinske regulacije;
- sadrži transparentne elemente i materijale neutralnog, svedenog kolorita i
- bude u skladu sa karakteristikama i estetskim vrednostima zgrade ispred koje se postavlja i prostora u kojem se nalazi.
Elementi bašte treba da dimenzijama, težinom, međusobnim vezama i postavljanjem:
- omogućavaju brzu montažu, demontažu i transport,
- ne oštećuju površinu na koju se postavljaju, objekte uređenja i opremanja te površine i okolno zelenilo, fiksiranjem za njih ili na neki drugi način i
- budu pogodni i bezbedni za nesmetano kretanje dece, starih osoba i osoba sa invaliditetom.
Elementi bašte koji predstavljaju izvore svetla i zvuka moraju biti takvog intenziteta i položaja da ne ometaju saobraćajnu, stambenu i drugu namenu okolnih površina i objekata, u skladu sa važećim standardima i propisima.
Oglasne poruke na elementima bašte mogu se isticati po postupku regulisanom posebnom odlukom, tako da dimenzijama i koloritom ne dominiraju baštom i prostorom u kojem se bašta nalazi.
Na elementima bašte postavljene na površini pešačke zone i na javnoj površini prostorne kulturno - istorijske celine ne mogu se isticati oglasne poruke.
Priručna rashladna vitrina može biti element bašte, pod uslovom da se ne koristi kao posebno prodajno mesto.
Kod bašte postavljene na površini pešačke zone i na javnoj površini prostorne kulturno-istorijske celine, elementi bašte ne mogu biti priručna rashladna vitrina, pult, priručni ormari i sl.
Na površini kod koje je potrebno nivelisanje terena (neravan, kaskadni i nagiba većeg od 3%), nivelisanje se može izvršiti isključivo postavljanjem montažno-demontažne podne platforme.
Podna platforma ne može biti visine veće od 45 cm, a kaskade u okviru nje visine veće od 20 cm.
Postavljanje bašte vrši se tako da su komunalni objekti (stub javne rasvete i kontaktne mreže, hidrant, šaht i drugi) na bezbednom rastojanju izvan bašte i da budu dostupni za nesmetano korišćenje i održavanje najmanje sa jedne strane.
Svi nepomerljivi elementi bašte koji zahtevaju demontažu (podna platforma, senilo, ograda i sl.) moraju biti na rastojanju od:
- 1 m od ivice otvora silaza u šaht, hidranta, kape nabušnice, i stuba javne rasvete, elektro mreže i telekomunikacionih sistema;
- 2 m od šahta i komore kanalskog toplovoda;
- 1 m od osovine razvodnog ormara telekomunikacionog sistema;
- 2 m od osovine stuba i zidnog nosača kontaktne mreže.
U slučajevima iz stava 2. ove odluke pristup otvoru silaza u šaht, komori kanalskog toplovoda, hidrantu, kapi nabušnice, stubu i zidnom nosaču kontaktne mreže, razvodnom ormanu telekomunikacionog sistema mora biti slobodan najmanje sa jedne strane i to sa strane kolskog prilaza.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, kod bašte otvorenog tipa koja se postavlja na tlo bez podne platforme, moguće je postavljanje i na površini šahta podzemnog objekta, uz prethodnu saglasnost vlasnika, odnosno korisnika tog objekta.
Svi pomerljivi elementi bašte otvorenog tipa moraju biti na rastojanju od najmanje 0,6 m u odnosu na osovinu hidranta, stuba javne rasvete, elektromreže, kontaktne mreže i telekomunikacionih sistema.
Na javnim zelenim površinama iz člana 15. stav 1. alineja 8. ove odluke zauzeće javne zelene površine po osnovu postavljanja bašte ne može preći 20% te površine.
Prilikom postavljanja bašte u blizini drveta, sadnice, žive ograde, rondele, žardinjere i drugog objekta zelenila, mora se omogućiti njihovo nesmetano održavanje.
Elementi bašte postavljaju se tako da oko stabla drveta ili sadnice ostane slobodan prostor najmanje u dimenzijama površine sadnog mesta tj. elemenata horizontalne zaštite, kao i slobodan pristup sa najmanje jedne strane i to sa strane kolskog prilaza.
Kada se krošnja drveta nalazi iznad senila i drugih elemenata bašte, oni se postavljaju tako da oko drveta postoji slobodan prostor u dimenzijama površine sadnog mesta, tj. elemenata horizontalne zaštite, a kod sadnice i drveta čija se krošnja nalazi u njihovoj visini, oni se postavljaju tako da oko sadnice i drveta postoji prostor u dimenzijama površine elemenata horizontalne zaštite uvećanim za 40 cm i više.
U blizini spomenika, skulpture, fontane ili česme, bašta se može postaviti na rastojanju ne manjem od 3 m, tako da se ne nalazi na njima pripadajućim površinama i da omogućava njihovo nesmetano korišćenje i održavanje, kao i slobodan pristup sa najmanje jedne strane.
U blizini klupe i drugih objekata za sedenje na javnoj površini bašta se može postaviti na rastojanju ne manjem od 1,2 m.
Zaštita bašte od sunca i atmosferskih padavina može se ostvariti postavljanjem senila lake konstrukcije.
Senilo se, po pravilu, postavlja kao slobodnostojeće.
Kod bašte otvorenog tipa senilo je, po pravilu, tipa suncobran, rasklopivo senilo na slobodnostojećem nosaču sa dva stuba na jednu ili dve vode ili jedro i može biti sa ili bez karnera.
Senilo je jednobojno i po pravilu belo, crno i bež boje ili u tonovima između njih.
Kod bašte zatvorenog tipa može se postaviti senilo lake montažno - demontažne konstrukcije, pokrivene lakim materijalom. Minimalna visina ivice senila u odnosu na podnu površinu iznosi najmanje 2,2 m.
Srednja visina senila u odnosu na pod bašte zatvorenog tipa mora iznositi najmanje 2,8 m.
Kada se senilo postavlja uz zgradu u kojoj se nalazi ugostiteljski objekat, senilo može biti konzolno pričvršćeno na fasadu zgrade, tako da se nalazi na visini od najmanje 3 m iznad trotoara, a u pešačkoj zoni tako da se donja ivica senila nalazi na visini od najmanje 2,2 m u odnosu na pod. Takvo senilo postavlja se u skladu sa zakonom kojim je uređena izgradnja objekata.
U pešačkoj zoni i na javnim površinama prostorno kulturno-istorijske celine, mogu se postavljati senila tipa suncobran, rasklopivo senilo na slobodnostojećem nosaču sa dva stuba, ravno na jednu ili dve vode i rasklopivo konzolno senilo ravno ili polukružno. Konzolno senilo ne može biti veće dubine od 2 m. Senila su bez karnera.
Za postavljanje senila koje je prislonjeno uz fasadu zgrade, neophodna je saglasnost vlasnika odnosno korisnika te zgrade.
Senilo se ne može postavljati kada je to u suprotnosti sa uslovima zaštite nadležnog zavoda za zaštitu spomenika kulture.
Senilo prislonjeno ili pričvršćeno na visoki objekat visokogradnje postavlja se u skladu sa propisanim normativima za zaštitu visokih objekata od požara, tako da ne ometa evakuaciju objekta, poštuje prekidno rastojanje između spratova od 1 m, i da je izrađeno od materijala koji ne prenose požar na više spratove.
Na delovima bašte otvorenog tipa kod kojih postoji potreba zaštite od kolskog i pešačkog saobraćaja, ili radi održavanja širine pešačkog koridora, obavezno je postavljanje ograde visine do 1 m u odnosu na pod bašte.
Kod bašte sa podnom platformom ograda se postavlja po njenom obodu i duž kaskada podne platforme.
Ogradu mogu činiti žardinjere, transparentna rešetkasta konstrukcija i paneli od čvrstih, potpuno prozirnih, bezbojnih i bezbednih materijala (sigurnosno staklo ili klirit).
Kada se bašta postavlja u neposrednoj blizini intenzivnog kolskog saobraćaja, gde postoji potreba zaštite od buke i izduvnih gasova vozila, ograda može biti visine do 1,6 m u odnosu na podnu površinu bašte, bez spajanja sa senilom na bilo koji način.
Kod bašte otvorenog tipa, zaštita od vetra može se ostvariti postavljanjem ograde - panela izrađenih od čvrstih, potpuno prozirnih, bezbojnih i bezbednih materijala (sigurnosno staklo ili klirit), visine do 1,6 m u odnosu na pod bašte, bez spajanja sa senilom na bilo koji način.
Elementi bašte iz stava 1. ovog člana ne mogu biti elementi bašte koja se postavlja u pešačkoj zoni i na javnoj površini prostorno kulturno-istorijske celine.
Baštu zatvorenog tipa formiraju bočni elementi koji sa senilom čini celinu, izrađeni od čvrstih, potpuno prozirnih, bezbojnih i bezbednih materijala (sigurnosno staklo ili klirit).
Zaštita bašte od visokih i niskih temperatura može se obezbediti različitim uređajima za hlađenje i zagrevanje, koji mogu biti postavljeni kao samostalni elementi, ili ugrađeni u druge elemente bašte.
Postavljanje uređaja za hlađenje i zagrevanje bašte električnom energijom vrši se u skladu sa posebnim propisima koji se odnose na električne instalacije niskog napona.
Zagrevanje bašte tečnim naftnim gasom (u daljem tekstu: TNG), vrši se u skladu sa posebnim propisima tako da se obezbedi stabilna instalacija napajanja, odgovarajući kapacitet i broj boca TNG, dimnjak ili ventilacioni otvor, kao i da se:
- po pravilu koriste samostalne boce TNG sa trošilom;
- u bašti zatvorenog tipa zapremine do 70 m3 drži samo jedna boca TNG punjenja do 10 kg, a u bašti zapremine veće od 70 m3 na svakih daljih 50 m3 zapremine još po jedna boca kapaciteta do 10 kg;
- gas upotrebljava samo preko trošila za gas, koje ima plamenike izrađene za TNG;
- trošila za gas namenjena za upotrebu u pokretu ili za upotrebu uz premeštanje spajaju sa bocom za gas pomoću savitljive cevi, i njihova potrošnja ne prelazi 0,8 kg/h ukoliko se koriste u bašti zatvorenog tipa.
Pregled uređaja i opreme za korišćenje gasa vrši se periodično na poziv korisnika, a najmanje jedanput godišnje.
Postavljanje bašte u pešačkoj zoni i na javnoj površini prostorne kulturno-istorijske celine
U pešačkoj zoni i na javnoj površini prostorne kulturno-istorijske celine bašte se postavljaju u skladu sa planom postavljanja bašti u pešačkoj zoni odnosno javnoj površini kulturno-istorijske celine (u daljem tekstu: plan).
Plan iz stava 1. ovog člana donosi skupština gradske opštine za pešačke zone odnosno javne površine prostorno kulturno-istorijske celine na svom području, odnosno njihove delove koji ispunjavaju uslove za postavljanje bašte, po prethodno pribavljenoj saglasnosti organizacionih jedinica Gradske uprave Grada Beograda nadležnih za poslove urbanizma i saobraćaja, i nadležnog zavoda za zaštitu spomenika kulture u slučajevima iz četvrte alineje stava 1. člana 37. ove odluke, a u skladu sa propisima o zaštiti kulturnih dobara. Saglasnosti iz ovog stava, čine sastavni deo plana.
Izradu plana gradska opština može poveriti privrednom društvu ili drugom pravnom licu.
Plan čini tekstualni i grafički deo, koji obavezno sadrži: spisak lokacija - površina za postavljanje bašta; pravila postavljanja bašte i elemenata bašte; pregledna karta lokacija - površina za postavljanje bašte u razmeri 1:5000 i 1:500; grafički prikaz pojedinačnih lokacija - površina za postavljanje bašte i pravila postavljanja bašte i elemenata bašte u razmeri 1:200; grafički prikaz elemenata bašte u razmeri 1:50; fotografski prikaz lokacija - površina za postavljanje bašte, koji su pripremljeni od strane lica koje poseduje licencu odgovornog projektanta iz oblasti saobraćaja i saobraćajne signalizacije i lica koje poseduje licencu odgovornog projektanta arhitektonske struke.
Saglasnosti iz člana 32a stav 2. ove odluke pribavljaju se na nacrt plana pripremljen u skladu sa članom 32b ove odluke.
Plan se donosi sa rokom važenja od pet godina.
Plan se objavljuje u "Službenom listu Grada Beograda".
Plan sprovodi gradska opština u skladu sa odredbama čl. 33. do 47. ove odluke.
Izmena i dopuna plana vrši se po potrebi, po postupku predviđenom za donošenje plana.
Kada se površina na kojoj je odobreno postavljanje bašte, proglasi pešačkom zonom ili prostorno kulturno - istorijskom celinom u skladu sa zakonom, odobrenja kojima je korisnicima bašte odobreno postavljanje bašte u pešačkoj zoni i na javnoj površini prostorno kulturno-istorijske celine važe do isteka roka na koji su izdata.
Postavljanje bašta na površinama kojima upravljaju JP "Beogradska tvrđava" i JKP "Ada Ciganlija"
Postavljanje bašta na površinama poverenim na upravljanje JP "Beogradska tvrđava" i JKP "Ada Ciganlija" vrši se u skladu sa aktima tih preduzeća, a u skladu sa zakonom i propisima kojima je regulisano upravljanje, korišćenje i održavanje tih površina.
III USLOVI I POSTUPAK POSTAVLJANJA
Zahtev za izdavanje odobrenja za postavljanje bašte može podneti pravno lice ili preduzetnik koji obavlja ugostiteljsku delatnost u objektu u čijoj je funkciji bašta (u daljem tekstu: podnosilac zahteva).
Sadržina zahteva i dokumentacije i postupak za izdavanje odobrenja za postavljanje bašte prvi put
Zahtev za izdavanje odobrenja sadrži:
- ime i prezime i adresa, odnosno naziv i sedište podnosioca zahteva;
- naziv i adresu ugostiteljskog objekta;
- broj katastarske parcele;
- opis lokacije;
- vreme korišćenja;
- tip, odnosno tipove bašte i
- popis priloga.
Uz zahtev se obavezno prilaže:
1. rešenje o registraciji za obavljanje ugostiteljske delatnosti;
2. dokaz o osnovu korišćenja ugostiteljskog objekta;
3. tehnička dokumentacija u šest primeraka, za potrebe pribavljanja saglasnosti, vođenje baze podataka i inspekcijskog nadzora;
4. dokaz o plaćenoj administrativnoj taksi;
5. izjavu podnosioca zahteva da ovlašćuje nadležnu organizacionu jedinicu da pribavi potrebne saglasnosti na tehnički dokumentaciju u njegovo ime i za njegov račun sa dokazima o plaćenim troškovima za njihovo pribavljanje.
Uz zahtev se prilaže:
- saglasnost vlasnika, odnosno korisnika građevinske parcele, odnosno subjekta koji upravlja, koristi ili održava površinu na kojoj se bašta postavlja, osim kada se radi o otvorenom stambenom bloku u kome je zemljište za redovnu upotrebu izgrađenog objekta parcela pod objektom, kada se prilaže saglasnost subjekta kome je slobodna površina parcele data na upravljanje, odnosno dugoročnog zakupca na zemljištu u javnoj svojini;
- saglasnost vlasnika, odnosno korisnika prostora dela zgrade ispred kojeg se bašta postavlja (čl. 6, 7. i 27. stav 9), kao i saglasnosti iz člana 24. stav 4. ove odluke.
Tehničku dokumentaciju čine:
1) Grafički i fotografski prikaz površine na koju će bašta biti postavljena, dimenzije - bašte (površina i visina) i položaj u odnosu na: elemente javne površine (kolovoz, parking, pešački prelaz, stajalište javnog prevoza, stub javne rasvete i kontaktne mreže, šaht, stepenik, drvored i sl.); opremu javne površine (klupa, žardinjera, đubrijera i sl.); privremene i stalne objekte u neposrednoj blizini (kiosk, telefonska govornica, reklamni objekat, spomenik, skulptura, česma i fontana, zgrada sa ulazom i elementima fasade iznad javne površine, kolski ulaz i sl.), izrađen od lica koje poseduje licencu odgovornog projektanta saobraćaja i saobraćajne signalizacije. Grafički prikaz položaja bašte sastoji se od šireg prikaza u razmeri 1:500 i detaljnog prikaza u razmeri 1:100.
2) Projekat bašte izrađen od lica koje poseduje licencu dipl. inž. arhitekture - odgovornog projektanta i sadrži:
- grafički prikaz bašte (tri projekcije i karakteristični preseci) sa razmeštajem svih elemenata koji je čine u razmeri 1:50 - 1:100;
- prikaz elemenata bašte (crtež, fotografija, prospekt);
- tehnički opis elemenata bašte i načina montaže;
- projekat priključka na elektrovodove u slučaju zagrevanja električnom energijom i kada se za rasvetu bašte ne koristi priključak na elektroinstalaciju ugostiteljskog objekta i
- projekat TNG instalacije, kada je to uslovljeno obezbeđivanjem zaštite od požara.
Zahtev za dobijanje odobrenja za postavljanje bašte podnosi se nadležnoj organizacionoj jedinici gradske opštine na čijem području se bašta nalazi.
Po prijemu urednog zahteva, nadležna organizaciona jedinica dužna je da u roku od sedam dana uputi tehničku dokumentaciju na saglasnost i overu:
- organizacionoj jedinici Gradske uprave grada Beograda nadležnoj za poslove saobraćaja, kada se bašta postavlja na javnoj saobraćajnoj površini;
- javnom preduzeću kome je javna površina poverena na upravljanje, korišćenje i održavanje, kada se bašta postavlja na toj površini;
- nadležnom zavodu za zaštitu spomenika kulture, kada se bašta postavlja na području nepokretnog kulturnog dobra ili njegove zaštićene okoline, odnosno u okviru objekta ili celine koji uživaju prethodnu zaštitu, u skladu sa propisima o zaštiti kulturnih dobara;
- Preduzeću nadležnom za distribuciju, odnosno snabdevanje električnom energijom, kada bašta ne koristi priključak na elektroinstalaciju ugostiteljskog objekta;
- Ministarstvu unutrašnjih poslova - Upravi za zaštitu i spasavanje u Beogradu, ako se za zagrevanje bašte koristi stabilna instalacija koja se napaja iz sistema sa TNG bocama.
Podnosilac zahteva može saglasnosti iz stava 1. ovog člana pribaviti neposredno u kom slučaju je dužan priložiti ih uz zahtev.
Po pribavljanju svih potrebnih saglasnosti i overene tehničke dokumentacije od strane subjekata čija nadležnost je utvrđena u članu 37. ove odluke, nadležna organizaciona jedinica gradske opštine dužna je da bez odlaganja uputi organizacionoj jedinici Gradske uprave grada Beograda nadležnoj za poslove urbanizma, kada se bašta postavlja izvan područja nepokretnog kulturnog dobra ili njegove zaštićene okoline, odnosno izvan okvira objekta ili celine koji uživaju prethodnu zaštitu, u skladu sa propisima o zaštiti kulturnih dobara, uredan zahtev koji sadrži sve potrebne saglasnosti, relevantan pravni osnov i drugu dokumentaciju propisanu odredbama člana 34. ove odluke, radi davanja saglasnosti i overe tehničke dokumentacije izrađene u skladu sa odredbama člana 35. ove odluke.
Subjekti iz čl. 37. i 37a ove odluke, obavezni su da se u roku od 30 dana od dana prijema zahteva izjasne o zahtevu za dobijanje saglasnosti u narednom periodu.
Po prijemu urednog zahteva, odnosno po pribavljanju potrebnih saglasnosti, overene tehničke dokumentacije, nadležna organizaciona jedinica u roku od sedam dana izdaje odobrenje za postavljanje bašte za traženi period u tekućoj godini podnosiocu zahteva.
Sadržina zahteva i dokumentacije i postupak za ponovno izdavanje odobrenja
Podnosiocu zahteva kome je izdato odobrenje za postavljanje bašte (u daljem tekstu: korisnik) u skladu sa odredbama ove odluke, može se na njegov zahtev izdati odobrenje za ponovno postavljanje istovetne bašte, pod uslovima i na način predviđen ovom odlukom.
Nadležna organizaciona jedinica, za potrebe izdavanja odobrenja iz člana 39. ove odluke, obavezna je da službenim putem pribavi potvrdu o daljoj važnosti saglasnosti za bašte za koje je izdala odobrenje u tekućoj godini.
Za pribavljanje potvrde iz stava 1. ovog člana, nadležna organizaciona jedinica dužna je da zbirni zahtev podnese istovremeno i ponaosob organizacionoj jedinici Gradske uprave grada Beograda nadležnoj za poslove saobraćaja, odnosno javnom preduzeću kome je javna površina poverena na upravljanje, korišćenje i održavanje i organizacionoj jedinici Gradske uprave grada Beograda nadležnoj za poslove urbanizma, odnosno nadležnom zavodu za zaštitu spomenika kulture, najkasnije do 1. novembra tekuće godine.
Zahtev iz stava 2. ovog člana sadrži: spisak ugostiteljskih objekata sa nazivom i adresom po azbučnom redu, fotokopije overenih delova tehničke dokumentacije za postavljanje bašte, odgovarajuće saglasnosti i izdatih odobrenja za postavljanje bašte u tekućoj godini za navedene objekte, kao i preglednu kartu lokacija na kojima se bašta nalazi i prikaz prostora u kojima se nalazi grupacija dve i više bašta u razmeri 1:500.
Subjekti iz stava 2. ovog člana obavezni su da se u roku od 30 dana od dana prijema zahteva, izjasne o važnosti datih saglasnosti u narednom periodu.
Ako subjekti iz stava 2. ovog člana ne postupe u roku predviđenom stavom 4. ovog člana, smatraće se da su dali saglasnost u skladu sa zakonom.
Po pribavljanju potvrde o daljoj važnosti saglasnosti nadležna organizaciona jedinica dužna je da, najkasnije, do 10. decembra tekuće godine, pisanim putem obavesti korisnika bašte o mogućnosti izdavanja odobrenja za postavljanje istovetne bašte za narednu godinu.
Uz zahtev za ponovno postavljanje istovetne bašte iz člana 38. ove odluke, dostavlja se:
- dokaz o plaćenoj administrativnoj taksi,
- dokaz o plaćenim troškovima za pribavljanje potvrde o daljem važenju saglasnosti, u slučaju da je podnosilac zahteva prihvatio da nadležna organizaciona jedinica pribavi potvrde o daljem važenju saglasnosti, i
- ponovno pribavljene prethodne saglasnosti iz člana 34. stav 3.
Po prijemu urednog zahteva za ponovno postavljanje bašte nadležna organizaciona jedinica izdaje odobrenje za postavljanje bašte u traženom periodu naredne godine u roku od sedam dana od dana prijema urednog zahteva.
Odobrenje za postavljanje istovetne bašte može se na zahtev pravnog lica, odnosno preduzetnika izdati i u slučaju kada za baštu nije izdato odobrenje u tekućoj godini, već u ranijem periodu, pod uslovom da izdato odobrenje nije u suprotnosti sa odredbama ove odluke.
Uz zahtev za ponovno izdavanje odobrenja iz stava 1. ovog člana podnosi se:
- dokaz o plaćenoj administrativnoj taksi,
- dokaz o plaćenim troškovima za pribavljanje potvrde o daljem važenju saglasnosti u slučaju da je podnosilac zahteva prihvatio da nadležna organizaciona jedinica pribavi potvrde o daljem važenju saglasnosti, i
- ponovno pribavljene prethodne saglasnosti iz člana 34. stav 3.
Po prijemu zahteva iz stava 1. ovog člana nadležna organizaciona jedinica pribavlja potvrde o daljoj važnosti saglasnosti za baštu.
Po zahtevu za ponovno postavljanje istovetne bašte iz stava 1. ovog člana, nadležna organizaciona jedinica odlučuje primenom odredaba člana 40. ove odluke, u roku od sedam dana od, podnošenja urednog zahteva, odnosno, pribavljanja svih potrebnih saglasnosti.
U slučaju promene pravnog lica, odnosno preduzetnika koji obavlja delatnost u ugostiteljskom objektu u čijoj funkciji je bašta, ili je došlo do promene naziva ugostiteljskog objekta, na izdavanje odobrenja za ponovno postavljanje istovetne bašte shodno se primenjuju odredbe čl. 39-43. ove odluke.
Uz zahtev za ponovno postavljanje bašte u slučaju iz stava 1. ovog člana, podnosilac zahteva podnosi i dokaze iz člana 34. stav 2. tač. 1. i 2. i stava 3. ove odluke.
Kod ponovnog postavljanja bašte koja nije istovetna bašti utvrđenoj važećom tehničkom dokumentacijom, kao i ako je došlo do promene pravnog lica, odnosno preduzetnika koji obavlja delatnost u ugostiteljskom objektu u čijoj je funkciji bašta, ili je došlo do promene naziva ugostiteljskog objekta, kod ponovnog postavljanja bašte koja nije istovetna bašti utvrđenoj važećom tehničkom dokumentacijom, primenjuju se odredbe čl. 33. do 38. ove odluke.
Odobrenje iz čl. 38, 42. i 43-45. ove odluke izdaje se u formi rešenja i sadrži naročito: ime i prezime i adresa, odnosno naziv i sedište korisnika, naziv ugostiteljskog objekta ispred kojeg se bašta postavlja, mesto, površinu koju zauzima, tip, odnosno tipove bašte, elemente koji čine baštu, vreme na koje se postavlja i obavezu uklanjanja po isteku važnosti odobrenja.
Sastavni deo rešenja iz stava 1. ovog člana čini tehnička dokumentacija za postavljanje bašte.
Primerak odobrenja iz člana 46. ove odluke nadležna organizaciona jedinica dostavlja komunalnoj inspekciji gradske opštine i grada i komunalnoj policiji.
Primerak odobrenja kojim se odobrava postavljanje bašte na javnoj površini se dostavlja i organizacionoj jedinici Gradske uprave grada Beograda nadležnoj za poslove javnih prihoda, radi utvrđivanja i naplate lokalne komunalne takse.
Nadležna organizaciona jedinica obavezna je da vodi evidenciju izdatih odobrenja i pripadajuće tehničke dokumentacije.
IV OBAVEZE KORISNIKA I NAČIN KORIŠĆENJA BAŠTE
Korisnik je dužan da:
1. baštu ugostiteljskog objekta i elemente bašte postavi i koristi u skladu sa izdatim odobrenjem odnosno aktom izdatim u skladu sa aktom javnog preduzeća iz člana 32d ove odluke i odredbama ove odluke;
2. baštu ugostiteljskog objekta održava u urednom stanju;
3. o svim promenama koje su od uticaja na korišćenje bašte obavesti nadležnu organizacionu jedinicu u roku od sedam dana od dana nastanka promene;
4. ukloni baštu po prestanku važenja odobrenja za postavljanje odnosno akta izdatog u skladu sa aktom javnog preduzeća iz člana 32d ove odluke i površinu na kojoj se bašta nalazila dovede u uredno stanje;
5. na zahtev nadležnog organa grada, odnosno gradske opštine privremeno ukloni baštu kada je to neophodno zbog izvođenja neodložnih radova na zaštiti i održavanju komunalnih objekata, ili privremene izmene režima saobraćaja, dok te okolnosti traju.
Postavljenu baštu ili njen deo korisnik ne može izdati u zakup, odnosno preneti na korišćenje drugom licu ugovorom o poslovno tehničkoj saradnji.
Bašta se koristi za pružanje ugostiteljskih usluga gostima ugostiteljskog objekta u čijoj je funkciji postavljena.
Bašta se ne može koristiti kao magacin ugostiteljskog objekta i za drugu namenu.
Svi elementi bašte moraju biti u funkcionalnom stanju u toku radnog vremena ugostiteljskog objekta.
Bašta se uklanja:
- kada je postavljena ili se koristi bez odobrenja odnosno akta izdatog u skladu sa aktom javnog preduzeća iz člana 32d ove odluke;
- kada se promeni neki od uslova utvrđen odobrenjem, a korisnik im se ne prilagodi u ostavljenom roku, koji ne može biti duži od 30 dana;
- kada je koristi neovlašćeno lice;
- kada je to neophodno zbog izmene uslova i načina korišćenja površine;
- kada je to neophodno zbog preduzimanja tehničkih mera kojima se menja režim saobraćaja.
O uklanjanju bašte komunalni inspektor obaveštava nadležnu organizacionu jedinicu koja je izdala odobrenje za postavljanje bašte i organizacionu jedinici gradske uprave grada Beograda nadležnu za poslove javnih prihoda.
Po prijemu obaveštenja iz stava 2. ovog člana nadležna organizaciona jedinica donosi rešenje o prestanku važenja izdatog odobrenja.
Na rešenje iz stava 3. ovog člana, korisnik može izjaviti žalbu u roku od petnaest dana od dana dostavljanja rešenja, veću gradske opštine.
Komunalni inspektor, na zahtev nadležnog organa grada, odnosno gradske opštine, rešenjem može naložiti da se bašta privremeno ukloni kada je to neophodno zbog izvođenja neodložnih radova na zaštiti i održavanju komunalnih objekata, ili privremene izmene režima saobraćaja, dok te okolnosti traju. Troškove uklanjanja i vraćanja objekta na prvobitno mesto snosi korisnik, osim kada se uklanjanje vrši za potrebe sportskih, kulturnih, turističkih ili sličnih manifestacija kada troškove snosi organizator manifestacije.
Rešenje o privremenom uklanjanju bašte dostavlja se organizacionoj jedinici gradske uprave grada Beograda nadležnoj za poslove javnih prihoda.
Nadzor nad primenom odredaba ove odluke vrši organizaciona jedinica Gradske uprave grada Beograda nadležna za poslove urbanizma.
Inspekcijski nadzor nad sprovođenjem ove odluke vrši komunalna inspekcija gradske opštine.
Kontrolu nad primenom ove odluke u skladu sa zakonom i drugim propisima, vrši komunalna policija.
Komunalni inspektor je ovlašćen da u vršenju inspekcijskog nadzora rešenjem naloži uklanjanje bašte u slučajevima iz člana 51. ove odluke.
Kada je bašta postavljena ili se koristi suprotno odobrenju, odnosno suprotno odredbama ove odluke, komunalni inspektor je ovlašćen da naloži da se bašta upodobi uslovima iz odobrenja, odnosno odredbama ove odluke u određenom roku.
Ukoliko korisnik ne postupi po rešenju iz stava 2. ovog člana, ili postupi po tom rešenju i nakon toga za vreme važenja odobrenja ponovo postavi ili koristi baštu suprotno odobrenju, odnosno suprotno odredbama ove odluke, komunalni inspektor će rešenjem naložiti uklanjanje bašte.
U slučaju iz stava 3. ovog člana, komunalni inspektor odnosno nadležna organizaciona jedinica koja je izdala odobrenje postupa u skladu sa članom 51. st. 2, 3. i 4. ove odluke.
Ukoliko lice kome je naloženo uklanjanje bašte ne postupi po rešenju inspektora iz stava 1. i 3. ovog člana uklanjanje bašte naložiće inspektor preko drugog lica, o trošku lica kome je mera naložena, u skladu sa zakonom.
Lice koje je postavilo ili koristi baštu dužno je da licu ovlašćenom za vršenje nadzora omogući pristup i pregled bašte, dozvoli uvid u dokumentaciju, dostavi tražene podatke i postupa po drugim nalozima inspektora, odnosno komunalnog policajca.
Novčanom kaznom u iznosu od 100.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice, ako:
1. baštu postavi i koristi bez odobrenja (član 4. ove odluke) odnosno akta izdatog u skladu sa aktom javnog preduzeća iz člana 32d ove odluke;
2. postupa suprotno članu 48. stav 1. tač. 4. i 5. ove odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 10.000 dinara odgovorno lice u pravnom licu.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 50.000 dinara preduzetnik.
Za prekršaj iz stava 1. tačka 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 10.000 dinara fizičko lice.
Novčanom kaznom u iznosu od 60.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice, ako:
1. postupa suprotno članu 48. stav 1. tačka 1. ove odluke;
2. postupi suprotno članu 49. ove odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 10.000 dinara odgovorno lice u pravnom licu.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 40.000 dinara preduzetnik.
Novčanom kaznom u iznosu od 40.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice, ako:
1. postupa suprotno članu 48. stav 1. tačka 2. i 3. ove odluke;
2. baštu koristi suprotno odredbama člana 50. ove odluke;
3. postupa suprotno odredbama člana 54. ove odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 8.000 dinara odgovorno lice u pravnom licu.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 30.000 dinara preduzetnik.
Za prekršaj iz stava 1. tačka 3. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 10.000 dinara fizičko lice.
Za prekršaje iz člana 55, 55a i 55b ove odluke, komunalni inspektor, odnosno komunalni policajac izdaje prekršajni nalog u skladu sa zakonom.
VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Zahtevi za izdavanje odobrenja za postavljanje bašte ugostiteljskog objekta koji su podneti, a nisu rešeni do dana stupanja na snagu ove odluke, rešavaće se po odredbama ove odluke.
Korisniku bašte postavljene na osnovu odobrenja donetog po prethodno važećim propisima, a koje su postavljene na površinama iz člana 5. ove odluke, zahtev za ponovno postavljanje bašte rešavaće se po odredbama članova 40. do 45. ove odluke.
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaju da važe odredbe Odluke o uslovima i načinu postavljanja privremenih objekata na javnim površinama u Beogradu ("Službeni list grada Beograda", br. 31/02 - prečišćen tekst, 11/05, 29/07, 61/09, 24/10 i 10/11) koje se odnose na baštu ugostiteljskog objekta.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".
Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o postavljanju bašte ugostiteljskog objekta na teritoriji grada Beograda
("Sl. list grada Beograda", br. 2/2015)
PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 22
Odobrenja izdata do dana stupanja na snagu ove odluke kojim je korisnicima bašte odobreno postavljanje bašte u 2015. godini na osnovu Odluke o postavljanju bašte ugostiteljskog objekta na teritoriji grada Beograda ("Službeni list Grada Beograda", br. 11/14, 25/14 - ispr. i 34/14), važe do isteka roka na koji su izdata.
Član 23
Zahtevi za ponovno izdavanje odobrenja za baštu za koju je izdato odobrenje u 2014 godini, na površinama javne namene iz člana 5. Odluke o postavljanju bašte ugostiteljskog objekta na teritoriji grada Beograda ("Službeni list Grada Beograda", br. 11/14, 25/14 - ispr. i 34/14), koji su podneti, a nisu rešeni do dana stupanja na snagu ove odluke, rešavaće se po odredbama te odluke.
Po zahtevima iz stava 1. ovog člana za postavljanje bašte koja nije u skladu sa odredbama ove odluke, izdaće se odobrenje za postavljanje istovetne bašte sa rokom do 31. jula 2015 godine. Rešenjem kojim se odobrava postavljanje bašte utvrđuje se obaveza da korisnik u ostavljenom roku pribavi odobrenje i uskladi baštu sa odredbama ove odluke, odnosno da u roku od sedam dana, od isteka roka, baštu ukloni.
Član 24
Korisniku bašte postavljene na osnovu odobrenja donetog po prethodno važećim propisima, a koja je u skladu sa odredbama ove odluke, zahtev za ponovno postavljanje bašte rešavaće se po odredbama čl. 39. do 45. odluke.
Član 25
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Beograda".
Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o postavljanju bašte ugostiteljskog objekta na teritoriji Grada Beograda
("Sl. list grada Beograda", br. 63/2016)
Prelazne i završne odredbe
Član 19
Gradske opštine doneće plan iz člana 32a ove odluke najkasnije do 30. novembra 2016. godine.
Član 20
Odobrenja izdata do dana stupanja na snagu ove odluke kojim je korisnicima bašte odobreno postavljanje bašte u 2016. godini, važe do isteka roka na koji su izdata.
Zahtevi za izdavanje odobrenja za postavljanje bašte ugostiteljskog objekta koji su podneti, a nisu rešeni do dana stupanja na snagu ove odluke, rešavaće se po odredbama ove odluke.
Član 21
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Beograda".
Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o postavljanju bašte ugostiteljskog objekta na teritoriji Grada Beograda
("Sl. list grada Beograda", br. 118/2018)
Član 7
Zahtevi za izdavanje odobrenja za postavljanje bašte ugostiteljskog objekta koji su podneti, a nisu rešeni do dana stupanja na snagu ove odluke, rešavaće se po odredbama ove odluke.
Član 8
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".
Samostalni članovi Odluke o izmenama
Odluke o postavljanju bašte ugostiteljskog objekta na teritoriji Grada Beograda
("Sl. list grada Beograda", br. 10/2019)
Prelazne i završne odredbe
Član 3
Zahtevi za izdavanje odobrenja za postavljanje bašte ugostiteljskog objekta koji su podneti, a nisu rešeni do dana stupanja na snagu ove odluke, rešavaće se po odredbama ove odluke.
Član 4
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Beograda".