PRAVILNIKO RADU INTERRESORNE KOMISIJE ZA PROCENU POTREBA DETETA, UČENIKA I ODRASLOG ZA DODATNOM OBRAZOVNOM, ZDRAVSTVENOM I SOCIJALNOM PODRŠKOM ZA TERITORIJU GRADA PANČEVA ("Sl. list grada Pančeva", br. 4/2019) |
Ovim pravilnikom bliže se uređuju način rada Interresorne komisije za procenu potreba deteta, učenika i odraslog za dodatnom obrazovnom, zdravstvenom i socijalnom podrškom za teritoriju grada Pančeva (u daljem tekstu: Komisija), visina finansijskih sredstava neophodnih za dodatnu obrazovnu, zdravstvenu i socijalnu podršku, kao i visine naknada za rad članovima Komisije.
Komisija stručnu procenu vrši u skladu sa specijalizovanim znanjima i standardima iz svojih oblasti, a imajući u vidu socijalno-materijalni položaj porodice i raspoloživa sredstva u budžetu grada Pančeva.
Sedište rada Komisije je u Pančevu, ulica Trg kralja Petra I br. 2-4.
Komisija ima pet članova i to četiri stalna koji se imenuju rešenjem načelnika Gradske uprave grada Pančeva i jednog povremenog člana, koga određuje predsednik Komisije.
Stalni članovi Komisije su:
- predstavnik sistema zdravstvene zaštite,
- predstavnik obrazovno-vaspitnog sistema,
- predstavnik sistema socijalne zaštite,
- defektolog odgovarajućeg profila.
Stalni članovi Komisije imaju zamenike koji se imenuju rešenjem načelnika Gradske uprave grada Pančeva iz istih struktura kao i članovi čiji su zamenici.
Povremeni član Komisije je lice koje dobro poznaje dete, učenika i odraslog, utvrđuje se za svakog pojedinačno iz reda predstavnika predškolske ustanove, odnosno škole koju pohađa dete, učenik i odrasli, ili predstavnika zdravstvene zaštite ili predstavnika socijalne zaštite, a na osnovu predloga, odnosno saglasnosti roditelja, odnosno drugog zakonskog zastupnika i odraslog.
Komisija ima koordinatora, koji obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije i učestvuje u radu Komisije, bez prava odlučivanja i njega rešenjem o obrazovanju Komisije određuje načelnik Gradske uprave grada Pančeva.
Sredstva za rad članova Komisije, prostor i opremu za rad, te uslove za čuvanje dokumentacije, obezbeđuje Gradska uprava grada Pančeva.
Komisija je obavezna da dostavlja redovne izveštaje o svom radu, predloženoj i ostvarenoj podršci, Gradskoj upravi grada Pančeva, dva puta godišnje: za prvu polovinu godine do 1. avgusta i Zbirni izveštaj za kalendarsku godinu, do 1. marta naredne godine, koji se dostavlja i resornim ministarstvima nakon što ga usvoji Gradsko veće grada Pančeva.
Prvi sastanak Komisije zakazuje Koordinator Komisije, nakon donošenja rešenja o njenom obrazovanju i konstituisana je izborom predsednika i zamenika predsednika, koje na prvom sastanku većinom od ukupnog broja glasova biraju stalni članovi iz svojih redova.
Koordinator, stalni članovi i njihovi zamenici, kao i povremeni članovi Komisije, dužni su da postupaju u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima koji se primenjuju u oblastima rada Komisije.
Sastanke Komisije saziva predsednik Komisije u saradnji sa koordinatorom Komisije, u skladu sa pristiglim zahtevima.
Radi razmatranja zahteva, odnosno inicijative za pokretanje postupka procene za dodatnom podrškom, koordinator Komisije upućuje stalnim i povremenim članovima Komisije pisani poziv za sastanak Komisije, sa predlogom dnevnog reda i raspoloživom dokumentacijom, uz saglasnost predsednika Komisije.
Sastanak se može zakazati telefonom, odnosno elektronskom poštom.
Koordinator Komisije je dužan da obavesti roditelja, odnosno drugog zakonskog zastupnika i odraslog, o mestu i vremenu održavanja sastanka, kada se razmatra njegov zahtev, odnosno inicijativa koja se odnosi na njegovo dete, odnosno odraslog.
Sastanak se mora održati u roku od sedam dana od dana dobijanja zahteva.
Članovi Komisije vrše opservaciju neposredno, u prirodnom životnom okruženju (porodici, predškolskoj ustanovi ili školi) i utvrđuju potrebe deteta, učenika ili odraslog za dodatnom podrškom, svaki u okviru svog domena rada.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, opservacija se može vršiti u prostorijama određenim za sastanke Komisije, ukoliko je to moguće, efikasnije i ekonomičnije, uz pristanak roditelja, odnosno drugog zakonskog zastupnika i odraslog.
Koordinator Komisije je dužan da obavesti roditelja, odnosno drugog zakonskog zastupnika i odraslog, o planiranom načinu, vremenu i mestu vršenja opservacije.
O radu na sastanku Komisije vodi se zapisnik, koji potpisuju predsednik Komisije i zapisničar - koordinator Komisije.
Zapisnik naročito sadrži: vreme i mesto održavanja sastanka, dnevni red, imena prisutnih članova Komisije, broj razmatranih zahteva, inicijale deteta, odnosno učenika ili odraslog, prikaz toka sastanka, vreme završetka sastanka.
Svaki član Komisije svoje mišljenje dostavlja koordinatoru Komisije, u roku od 15 dana od dana pokretanja postupka procene.
Komisija je dužna da, u roku od 40 dana od dana podnošenja zahteva za pokretanje postupka procene, na propisanom obrascu sačini zajedničko, obrazloženo mišljenje, na osnovu pojedinačne procene svakog člana Komisije i usaglašenih stavova stalnih i povremenih članova.
Mišljenje Komisije sadrži elemente propisane Pravilnikom o dodatnoj obrazovnoj, zdravstvenoj i socijalnoj podršci detetu, učeniku i odraslom.
Svaki član Komisije prati da li je predložena dodatna podrška iz sistema čiji je predstavnik ostvarena.
Nadležni organ ili služba navedena u individualnom planu podrške kao realizator dodatne podrške, u obavezi je da u roku od šest meseci pisanim putem izvesti Komisiju o realizaciji predložene podrške, kao i da izvesti Komisiju o prestanku podrške ili prestanku potrebe za podrškom uz obrazloženje.
U slučaju da ne postoje uslovi za sprovođenje predložene dodatne podrške, nadležni organ ili služba je u obavezi da u roku od 15 dana obavesti pisanim putem Komisiju uz obrazloženje.
Stalni i povremeni članovi Komisije imaju pravo na naknadu za svoj rad, koja se isplaćuje po broju donetih mišljenja Komisije.
Neto naknada za rad iz stava 1. ovog člana iznosi:
- za predsednika Komisije 1000 dinara, a za ostale članove 800 dinara po donetom mišljenju, u slučaju kada se zahtev podnosi prvi put;
- u slučaju evaluacije predmeta, utvrđuje se naknada u iznosu od 600 dinara za predsednika i 500 dinara za ostale članove Komisije, po donetom mišljenju Komisije.
Obračun i isplata naknade za rad predsednika, stalnih i povremenih članova Komisije vrši se mesečno, što se reguliše posebnim rešenjem gradonačelnika grada Pančeva.
Finansijska sredstva koja se obezbeđuju u budžetu grada Pančeva Komisija opredeljuje za:
1) naknadu putnih troškova od mesta stanovanja do obrazovne ustanove i obrnuto, kako sledi:
- deca i učenici, kao i njihovi pratioci imaju pravo na naknadu putnih troškova koju ostvaruju u novčanom iznosu, u visini cene mesečne prevozne karte u javnom saobraćaju, prema broju dana kada je dete pohađalo nastavu, odnosno odlazilo na dodatnu podršku, a na osnovu potvrde škole,
- deca i učenici koji pohađaju obrazovne ustanove u Pančevu, odnosno u Beogradu i njihovi pratioci koji dobijaju mesečnu prevoznu kartu posredstvom udruženja čiji je član dete, ne mogu ostvariti pravo na naknadu putnih troškova iz budžeta grada Pančeva po ovom osnovu, već pratilac ima pravo samo na naknadu putnih troškova za dolazak i odlazak, kada nije sa detetom, na način iz alineje 1. ove tačke,
- deca i učenici koji imaju organizovani prevoz od strane ustanove koju pohađaju (kombi u Beogradu i sl.), ne mogu ostvariti pravo na naknadu putnih troškova iz budžeta grada Pančeva, za tu relaciju.
2) Jednokratnu novčanu pomoć najviše do trostrukog iznosa prosečne zarade u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku u mesecu kada se vrši isplata, za nabavku prilagođenih nastavnih sredstava, asistivne tehnologije i pomagala u oblasti obrazovanja, zdravstva i socijalne zaštite radi unapređenja preostalih sposobnosti deteta i učenika, s tim što stručni radnik na poslovima socijalnog rada (stalni član Komisije), vodi postupak isplate jednokratne novčane pomoći putem Centra za socijalni rad "Solidarnost" Pančevo, imajući u vidu socijalno-materijalni položaj porodice, a roditelj/staratelj deteta je dužan da Centru dostavi račune o namenski utrošenim sredstvima.
3) Jednokratnu novčanu pomoć najviše do trostrukog iznosa prosečne zarade u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku u mesecu kada se vrši isplata, za nabavku prilagođenih nastavnih sredstava i asistivne tehnologije obrazovnim ustanovama, s tim što se isplata vrši putem obrazovne ustanove, a obrazovna ustanova trebuje finansijska sredstva iz budžeta grada Pančeva za ove namene, u skladu sa zakonom.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".