PRAVILNIK

O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA LOKALNIM SAMOUPRAVAMA SA TERITORIJE AP VOJVODINE ZA FINANSIRANJE ILI SUFINANSIRANJE PROGRAMA RAZVOJA I DELOVANJA LOKALNIH SOCIJALNO-EKONOMSKIH SAVETA

("Sl. list AP Vojvodine", br. 15/2019)

 

Član 1

Opšte odredbe

Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava lokalnim samoupravama sa teritorije AP Vojvodine za finansiranje ili sufinansiranje programa razvoja i delovanja lokalnih socijalno-ekonomskih saveta (u daljem tekstu: Pravilnik) propisuje se namena sredstava, postupak dodele sredstava, kriterijumi za dodelu sredstava i druga pitanja od značaja za postupak dodele bespovratnih sredstava lokalnim samoupravama u Autonomnoj pokrajini Vojvodini u 2019. godini za finansiranje podsticanja programa razvoja i delovanja lokalnih socijalno-ekonomskih saveta.

Sredstva su obezbeđena u budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine za 2019. godinu i vode se na razdelu u Pokrajinskom sekretarijatu za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat) Funkcionalna klasifikacija 412 - Opšti poslovi po pitanju rada, Ekonomska klasifikacija 463 - Transferi ostalim nivoima vlasti, 4631 -Tekući transferi ostalim nivoima vlasti, Izvor finansiranja - 01 00 Opšti prihodi i primanja.

Sredstva su namenjena lokalnim samoupravama na teritoriji AP Vojvodine za razvoj i delovanje lokalnih socijalno-ekonomskih saveta (u daljem tekstu: Savet).

Član 2

Namene za koje se mogu koristiti sredstva

Finansijska sredstva, koja se dodeljuju, namenjena su za redovan rad i programe razvoja i delovanja Saveta na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine.

Prihvatljivi troškovi:

1. Naknada za rad ili novčana naknada iz Ugovora o radnom angažovanju koordinatora ili zarada/plata sekretara Saveta, u skladu sa zakonom;

2. Tekućeg poslovanja.

Pod tekućim poslovanjem podrazumevaju se: režijski troškovi, troškovi zakupa kancelarijskog prostora za rad Saveta, nabavka kancelarijskog i administrativnog materijala, izrada web sajta i ostali tekući troškovi.

Neprihvatljivi troškovi:

- finansijska sredstva vezana za odobreni program koja nisu fakturisana na ime lokalne samouprave kao korisnika sredstava;

- finansijska sredstva vezana za odobreni program koja nisu plaćena na tekući račun dobavljača i pružaoca usluga (bezgotovinski način plaćanja).

Član 3

Ciljevi finansiranja

Cilj finansiranja ili sufinansiranja je uspostavljanje i ostvarivanje delotvornog, kontinuiranog socijalnog dijaloga po pitanjima iz nadležnosti lokalne samouprave, od interesa za zaposlene i poslodavce, radi razvoja i delovanja lokalnog socijalno-ekonomskog saveta, kroz podršku u radnom angažovanju koordinatora / sekretara Saveta i stvaranje uslova za redovan rad, razvoj i delovanje lokalnih socijalno-ekonomskih saveta u AP Vojvodini, u skladu sa zakonom.

Član 4

Konkurs za dodelu sredstava

Finansijska sredstva se dodeljuju na osnovu konkursa.

Konkurs se objavljuje u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine" i na internet stranici Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam http:// www.spriv. vojvodina.gov.rs, kao i skraćeno, u jednom od dnevnih glasila koje se distribuiraju na celoj teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine.

Obavezni elementi konkursa su:

1. ukupna visina sredstava koja se dodeljuju po konkursu;

2. iznos sredstava koja se dodeljuju za realizaciju programa;

3. namena sredstava;

4. ciljevi programa;

5. uslovi za učešće na konkursu i dokumentacija koja se podnosi uz prijavu na konkurs;

6. rok za prijavu na konkurs;

7. način apliciranja;

8. postupak odlučivanja po konkursu i drugi podaci koji su od značaja za realizaciju konkursa.

Član 5

Pravo učešća na konkursu

Pravo učešća na konkursu imaju lokalne samouprave sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine.

Član 6

Uslovi za učešće na konkursu

Podnosilac prijave može podneti Prijavu za namene iz člana 2. ovog Pravilnika, pod uslovom:

1. da je Program u skladu sa ciljevima i namenom Konkursa;

2. da je zaključio Sporazum o osnivanju, delovanju i načinu rada socijalno-ekonomskog saveta opštine/ grada-za osnovane, a neregistrovane Savete;

3. da je upisan u Registar kod ministarstva nadležnog za poslove rada - za registrovane Savete;

4. da je izmirio sve dospele poreze, doprinose kao i obaveze po osnovu izvornih lokalnih prihoda.

Pored navedenih uslova, Konkursom mogu biti definisani i dodatni uslovi.

Član 7

Potrebna dokumentacija:

1. Popunjena, potpisana i pečatom overena prijava za učešće na konkursu (Obrazac prijave se nalazi na sajtu Sekretarijata);

2. Ovlašćenje za zastupanje jedinice lokalne samouprave (fotokopija kartona deponovanih potpisa);

3. Uverenje poreske uprave da su izmireni dospeli porezi i doprinosi i uverenje nadležne lokalne samouprave da su izmirene obaveze po osnovu izmirenih lokalnih prihoda, ne starije od dana objavljivanja konkursa;

4. Program;

Program iz tačke 4. ovog člana podrazumeva sledeće podatke:

• Plan aktivnosti lokalne samouprave na razvoju i delovanju Saveta;

• Plan dinamike radnog angažovanja koordinatora za rad u Savetu;

• Troškove naknade za rad ili novčane naknade radnog angažovanja koordinatora;

• Troškove zarade/plate imenovanog sekretara Saveta;

• Opis potreba za Namene iz člana 2. stav 2, tačka 2.

5. Original ili overena fotokopija zaključenog Sporazuma o osnivanju, delovanju i načinu rada socijalno-ekonomskog saveta opštine/ grada i original Ugovora o radnom angažovanju koordinatora - za osnovane, a neregistrovane Savete;

6. Overena fotokopija rešenja o upisu u registar kod ministarstva nadležnog za poslove rada i original Ugovora o radnom angažovanju imenovanog sekretara - za registrovane Savete;

7. Akt nadležnog organa lokalne samouprave o iznosu učešća u finansiranju programa;

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Prijava i priložena dokumentacija ne vraćaju se podnosiocima.

Član 8

Podnošenje prijava

Prijave na Konkurs podnose se putem konkursnih obrazaca (koji se mogu preuzeti sa sajta Sekretarijata) sa pripadajućom dokumentacijom, dostavljaju u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, 21000 Novi Sad, Bulevar Mihajla Pupina broj 16, sa naznakom na licu koverte: "LOKALNE SAMOUPRAVE-SOCIJALNO EKONOMSKI SAVET" poštom ili lično preko pisarnice pokrajinskih organa.

Član 9

Postupanje sa prijavama koje se ne smatraju urednim

Komisija će odbaciti prijave:

• neblagovremene prijave (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u konkursu);

• nedopuštene prijave (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni konkursom, odnosno one koje se ne odnose na konkursom predviđene namene);

• nepotpune i nerazumljive prijave (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokumenti, prijave koje su nepotpisane, sa nepopunjenim rubrikama, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom (e-mail), prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu i koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke).

Član 10

Odlučivanje o dodeli sredstava

Pokrajinski sekretar za privredu i turizam (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje posebnu konkursnu komisiju (u daljem tekstu: Komisija). Komisija vrši pregled i bodovanje pristiglih prijava, formira rang listu na osnovu bodovanja i sastavlja zapisnik.

Pokrajinski sekretar na osnovu zapisnika i rang liste Komisije donosi odluku o dodeli sredstava korisnicima. Ova odluka je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravno sredstvo.

Odluka o dodeli sredstava korisnicima objavljuje se na zvaničnoj internet adresi Sekretarijata.

Lokalnoj samoupravi kojoj se Odlukom odobre sredstva, dužna je da u roku propisanom Konkursom, dostavi sledeće izjave (obrasci Izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata):

• o davanju saglasnosti na odobreni iznos sredstava;

• da će se namenski i u skladu sa važećom zakonskom regulativom (Zakon o socijalno-ekonomskom savetu, Zakon o budžetskom sistemu, Zakon o javnim nabavkama, zakoni iz oblasti radnih odnosa i dr.) utrošiti dodeljena sredstva;

• da će se Sekretarijatu dostaviti izveštaj, u skladu sa ugovornim obavezama;

• da će namenski utrošiti sredstva uz saglasnost volja socijalnih partnera.

Član 11

Kriterijumi za dodelu sredstava

Prilikom odlučivanja o odobravanju sredstava, primeniće se sledeći kriterijumi:

Kriterijumi za lokalne samouprave koje su zaključile Sporazum o osnivanju, delovanju i načinu rada socijalno-ekonomskog saveta opštine/ grada

Bodovi

 

Kriterijumi za lokalne samouprave u kojima je socijalno-ekonomski savet upisan u Registar nadležnog ministarstva

Bodovi

Povezanost ciljeva i aktivnosti sa socijalnim partnerima na osnivanju lokalnog socijalno-ekonomskog saveta

0-5

 

Dosadašnje aktivnosti na razvoju socijalnog dijaloga

0-5

obezbeđen prostor

0-5

 

obezbeđen prostor

0-5

ekonomičnost budžeta programa (realnost troškova, obezbeđeni drugi izvori finansiranja

0-5

 

ekonomičnost budžeta programa (realnost troškova, obezbeđeni drugi izvori finansiranja

0-5

učešće socijalnih partnera u obezbeđivanju uslova za rad socijalno-ekonomskog saveta

0-5

 

učešće socijalnih partnera u obezbeđivanju uslova za rad socijalno-ekonomskog saveta

0-5

opis predloženih aktivnosti unapređenju stanja u oblasti socijalnog dijaloga

0-5

 

doprinos predloženih aktivnosti unapređenju stanja u oblasti socijalnog dijaloga

0-5

Član 12

Ugovor o dodeli sredstava

Odlukom o dodeli sredstava utvrđuju se pojedinačni iznosi sredstava po korisniku.

Nakon donošenja odluke o dodeli sredstava Pokrajinski sekretar zaključuje sa korisnikom sredstava ugovor o dodeli sredstava.

Obavezni elementi ugovora su:

• podaci o korisniku sredstava

• iznos dodeljenih sredstava

• namena za koju se dodeljuju sredstva

• period na koji se zaključuje ugovor

• obaveze korisnika sredstava

• izveštaji koji se podnose Sekretarijatu

• ostali elementi od značaja za realizaciju ugovorenih aktivnosti.

Prilikom zaključenja ugovora lokalna samouprava, kao korisnik sredstava je dužna da dostavi Pokrajinskom sekretarijatu za privredu i turizam, blanko solo menicu kao sredstvo obezbeđenja izvršenja ugovorne obaveze.

Član 13

Praćenje izvršavanja ugovora

Korisnik sredstava je obavezan da Sekretarijatu podnese izveštaje (narativni-opisni i finansijski) o realizaciji programa i namenskom i zakonitom utrošku sredstava (u daljem tekstu: Izveštaj), najkasnije u roku od 15 dana od ugovorenog roka utvrđenog za realizaciju programa, sa pripadajućom dokumentacijom.

Finansijski izveštaj mora da sadrži dokaze o utrošenim sredstvima, sa kompletnom dokumentacijom kojom se opravdava namensko i zakonito korišćenje dobijenih sredstava potrebnih za realizaciju programa (dokumentaciju o sprovedenom postupku javnih nabavki, izvode iz Uprave za trezor, fakture, ugovore, dokaz o prenosu sredstava lokalnom socijalno-ekonomskom savetu koji je upisan u registar i drugu pravnu i finansijsku dokumentaciju) overenu od strane ovlašćenih lica.

Davalac sredstava zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Administrativnu kontrolu Izveštaja sprovodi Sekretarijat, kontrolom izvršenja ugovornih obaveza i Izveštaja sa priloženim dokumentima.

Pokrajinski sekretar može rešenjem obrazovati posebnu komisiju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu za vršenje monitoringa i neposredne kontrole realizacije Programa.

Član 14

Kontrola korišćenja sredstava

Sredstva iz budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije Autonomne pokrajine Vojvodine.

Korisnici sredstava dužni su da službi budžetske inspekcije omoguće nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja sredstava po predmetu ugovora.

Član 15

Računanje rokova

Rok određen u danima počinje teći prvog dana od dana kada je objavljen, donet ili potpisan određeni akt (pravilnik, konkurs, odluka ili ugovor), a završava se istekom poslednjeg dana roka određenog pravilnikom, konkursom, odlukom ili ugovorom.1

Rok određen u nedeljama, mesecima ili godinama završava se onog dana koji se po imenu i broju poklapa sa danom nastanka događaja od koga rok počinje da teče, a ako takvog dana nema u poslednjem mesecu, kraj roka pada na poslednji dan tog meseca. Istek roka se može označiti i kalendarskim danom.

Ako poslednji dan roka pada u dan kada je zakonom određeno da se ne radi ili u subotu i nedelju, kao poslednji dan roka računa se sledeći radni dan.

______________
1 Kod računanja rokova dan objavljivanja Konkursa je dan kada je Konkurs objavljen u jednom od dnevnih glasila.

Član 16

Obaveze korisnika prilikom javnih publikacija

Korisnici sredstava po javnom konkursu dužni su da kod svih javnih publikacija i objavljivanja aktivnosti u vezi realizacije programa koji se finansira po javnom konkursu navedu da je u finansiranju ili sufinansiranju iste učestvovala Autonomna pokrajina Vojvodina, Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam.

Član 17

Završne odredbe

Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u Službenom listu AP Vojvodine.