PRAVILNIK

O KRITERIJUMIMA I POSTUPKU DODELE SREDSTAVA ZA FINANSIRANJE I SUFINANSIRANJE PROGRAMA OD JAVNOG INTERESA ZA REALIZACIJU LOKALNOG AKCIONOG PLANA ZA MLADE GRADA KRUŠEVCA

("Sl. list grada Kruševca", br. 15/2018)

 

I - OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim Pravilnikom propisuju se merila za definisanje programa, postupak dodele sredstava, kriterijumi za izbor programa, raspisivanje i prijavljivanje na konkurs, imenovanje Saveta za sprovođenje konkursa, postupak odlučivanja, učešće stručne javnosti, korišćenje sredstava i praćenje realizacije programa za finansiranje i sufinansiranje programa od javnog interesa u oblasti brige o mladima.

Član 2

Pod programima iz člana 1. ovog Pravilnika, smatraju se programi koji su usmereni na implementaciji prioritetnih oblasti Lokalnog akcionog plana za mlade grada Kruševca (LAP za mlade).

Član 3

Termini kojima su u ovom Pravilniku označeni položaji, profesije, odnosno zanimanja, izraženi u gramatički muškom rodu, podrazumevaju prirodni muški i ženski rod lica na koja se odnose, u skladu sa načelima i propisima o rodnoj ravnopravnosti.

II - PROGRAM

Član 4

Program iz člana 2. ovog Pravilnika mora da sadrži:

- oblast realizacije,

- teritoriju na kojoj se realizuje,

- vreme i dužinu trajanja programa,

- cilj, vrstu i obim aktivnosti,

- ukupan broj lica potrebnih za izvođenje programa.

Program čija realizacija traje najduže godinu dana u formalnom smislu može biti označen i nazivom projekat.

Član 5

Oblasti koje će se finansirati i sufinansirati kroz programe na osnovu javnog konkursa, po odredbama ovog Pravilnika su:

- obrazovanje mladih,

- zapošljavanje mladih,

- zdravlje mladih,

- bezbednost mladih,

- kultura, sport i slobodno vreme mladih,

- informisanje i mobilnost mladih,

- aktivizam i volonterizam mladih,

- očuvanje i zaštita životne sredine.

III - POSTUPAK ZA DODELU SREDSTAVA

Član 6

Sprovođenje ovog Pravilnika vrši Savet za praćenje i sprovođenje Lokalnog akcionog plana za mlade grada Kruševca (u daljem tekstu: Savet), imenovan od strane Gradskog veća grada Kruševca.

Član 7

Savet objavljuje godišnji plan raspisivanja javnog konkursa, najkasnije do 31.01., koji sadrži:

- podatke o davaocu sredstava,

- oblast za koju se raspisuje konkurs,

- nazivu i planiranom periodu raspisivanja javnog konkursa,

- kao i druge relevantne podatke od značaja za sprovođenje javnog konkursa.

Godišnji plan iz stava 1. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Grada Kruševca www.krusevac.rs i dostavlja Kancelariji za saradnju sa civilnim društvom (u daljem tekstu: Kancelarija).

Član 8

Sredstva za finansiranje i sufinansiranje programa Lokalnog akcionog plana za mlade planiraju se Odlukom o budžetu grada Kruševca, za svaku kalendarsku godinu, na poziciji Gradske uprave.

Sredstva iz stava 1. mogu se pribaviti i iz drugih izvora za finansiranje i sufinansiranje planiranih aktivnosti i ciljeva putem donacija inostranih zemalja i međunarodnih organizacija, dotacijom i transferima drugih nivoa vlasti, dotacijom nevladinih organizacija, privrednih društva i pojedinaca.

IV - MERILA I KRITERIJUMI ZA IZBOR PROGRAMA

Član 9

Merila i kriterijumi za izbor programa definišu se kao osnovna i dopunska merila i kriterijumi za oblasti iz člana 5. ovog Pravilnika.

Osnovna merila i kriterijumi iz stava 1. ovog člana utvrđeni su Uredbom, dok su dopunska merila utvrđena ovim Pravilnikom.

Član 10

Osnovna merila i kriterijumi za izbor programa koji se finansiraju ili sufinansiraju iz budžeta grada su:

- reference programa: oblast, dužina trajanja, broj korisnika, mogućnost razvijanja programa i održivost;

- ciljevi koji se postižu: obim zadovoljavanja javnog interesa, stepen unapređenja stanja u oblasti u kojoj se program sprovodi;

- sufinansiranje programa iz drugih izvora: sopstvenih prihoda, budžeta Republike Srbije, jedinice lokalne samouprave, fondova Evropske unije, donacija, legata, kredita i drugo u slučaju nedostajućeg dela za finansiranje programa;

- zakonitost i efikasnost korišćenja sredstava i održivost ranijih programa: ako su ranije korišćena sredstva budžeta da li su ispunjene ugovorne obaveze,

Dopunska merila i kriterijumi su:

- održivost ranijih programa i projekata;

- Kapacitet nosioca programa, predložene kvalifikacije i reference projektnog tima u odnosu na predložene ciljeve, rezultate i aktivnosti programa;

- Nosilac programa je obezbedio odgovarajuće partnerstvo;

- Usklađenost sa LAP za mlade grada Kruševca i usklađenost planiranih aktivnosti sa ciljevima i očekivanim rezultatima i ciljnoj grupi;

- Preciznost i izvodljivost plana realizacije programa;

- Značaj promene koja se očekuje od primene programa;

- Ekonomska opravdanost predloga budžeta u odnosu na cilj i projektne aktivnosti;

- Precizno i detaljno prikazan narativni budžet programa koji pokazuje usklađenost predviđenih troškova sa programskim aktivnostima;

- Promocija odnosno publicitet, koji se ogleda u načinu informisanja ciljne grupe i šire javnosti po programu ili projektu.

Član 11

Prilikom ocene pristiglih predloga programa koji moraju da ispune osnovna i dopunska merila i kriterijumi iz čl. 10. ovog Pravilnika, Savet za praćenje i sprovođenje Lokalnog akcionog plana za mlade grada Kruševca koristi kriterijume radi sačinjavanja liste za bodovanje na osnovu koje se rangiraju prijave:

r. br.

Kriterijum

Broj poena

1.

Reference programa: oblast, dužina trajanja, broj korisnika, mogućnost razvijanja programa i održivost

10 poena

2.

ciljevi koji se postižu: obim zadovoljavanja javnog interesa, stepen unapređenja stanja u oblasti u kojoj se program sprovodi

10 poena

3.

sufinansiranje programa iz drugih izvora: sopstvenih prihoda, budžeta Republike Srbije, jedinice lokalne samouprave, fondova Evropske unije, donacija, legata, kredita i drugo u slučaju nedostajućeg dela za finansiranje programa

5 poena

4.

Zakonitost i efikasnost korišćenja sredstava koja se utvrđuju proverom da li su ranije korišćena budžetska sredstva za finansiranje aktivnosti organizacije i ako jesu, da li su tom prilikom ispunjene obaveze

5 poena

5.

Održivost ranijih programa i projekata

5 poena

6.

Kapacitet nosioca programa, predložene kvalifikacije i reference projektnog tima u odnosu na predložene ciljeve, rezultate i aktivnosti programa

10 poena

7.

Nosilac programa je obezbedio odgovarajuće partnerstvo

5 poena

8.

Usklađenost sa LAP za mlade grada Kruševca i usklađenost planiranih aktivnosti sa ciljevima i očekivanim rezultatima i ciljnoj grupi

10 poena

9.

Preciznost i izvodljivost plana realizacije programa ili projekta

10 poena

10.

Značaj promene koja se očekuje od primene programa

5 poena

11.

Ekonomska opravdanost predloga budžeta u odnosu na cilj i projektne aktivnosti

10 poena

12.

Precizno i detaljno prikazan narativni budžet programa koji pokazuje usklađenost predviđenih troškova sa programskim aktivnostima

10 poena

13.

Promocija odnosno publicitet, koji se ogleda u načinu informisanja ciljne grupe i šire javnosti po programu ili projektu

5 poena

 

UKUPNO

100

 

V - POSTUPAK RASPISIVANJA KONKURSA

Član 12

Na predlog Saveta, Konkurs raspisuje načelnik Gradske uprave.

Konkurs obavezno sadrži:

- jednu ili nekoliko srodnih oblasti od javnog interesa za koje se konkurs raspisuje i iznos sredstava za koji se raspisuje konkurs;

- ko može biti učesnik Konkursa;

- pregled konkursne dokumentacije koju je potrebno dostaviti, uz popunjen obrazac predloga programa,

- trajanje programa,

- osnovna merila i dopunske kriterijume, sa jasnim sistemom za vrednovanje svakog pojedinačnog kriterijuma ili upućivanja na službeno glasilo u kome je objavljen propis kojim su utvrđena bliža merila i dopunski kriterijumi za vrednovanje programa i

- druge odredbe po odluci Saveta, a naročito:

- opšte smernice za podnosioce programa,

- obrazac prijave na konkurs,

- spisak priloga koji se obavezno prilažu uz prijavu,

- rok za podnošenje prijave i adresa,

- rok za donošenje odluke o izboru programa i projekata,

- napomenu da se nepotpune, neblagovremene i prijave koje nisu predate na propisanom obrascu neće uzeti u razmatranje,

- napomena da se prijave predate od strane podnosioca koji je nenamenski utrošio sredstva u prethodne dve godine neće uzeti u razmatranje,

- način obaveštavanja o ishodu Konkursa i

- druge odredbe od važnosti za realizaciju Konkursa.

Po službenoj dužnosti utvrđuje se:

- da li je udruženje upisano u registar nadležnog organa i da li se, prema statutarnim odredbama, ciljevi udruženja ostvaruju u oblasti u kojoj se predloženi program realizuje;

- da li je u prethodne dve godine raskinut ugovor sa udruženjem zbog nenamenskog trošenja budžetskih sredstava.

VI - PRIJAVA

Član 13

Pravo podnošenja prijave za finansiranje ili sufinansiranje programa od javnog interesa po Javnom konkursu imaju udruženja građana čije je sedište registrovano na teritoriji grada Kruševca, obavljaju delatnost na području grada i čiji programi doprinose implementaciji prioritetnih oblasti Lokalnog akcionog plana za mlade iz člana 5. ovog Pravilnika.

Član 14

Udruženja - učesnici konkursa podnose prijavu Savetu.

Prijava se podnosi u roku od 15 dana od dana objavljivanja Konkursa.

VII - SAVET ZA PRAĆENJE I SPROVOĐENJE KONKURSA

Član 15

Konkursni postupak sprovodi Savet.

Savet ima pet članova koje imenuje Gradsko veće grada Kruševca.

Rešenjem o imenovanju Saveta utvrđuju se zadaci i druga pitanja od značaja za rad Saveta.

Savet donosi Poslovnik o radu.

Član 16

U Savet mogu biti imenovana i lica predstavnici stručne javnosti.

Gradsko veće može angažovati i stručnjake za pojedine oblasti radi pripreme analize o uspešnosti, kvalitetu i ostvarenju ciljeva programa koji se realizuju.

Bliža merila, kriterijume i postupak odabira stručnjaka iz st. 1. i 2. ovog člana propisuje svojim aktom načelnik Gradske uprave, prilikom utvrđivanja konkursnih uslova.

Član 17

Članovi Saveta, pre donošenja odluke o raspisivanju konkursa, potpisuju izjavu o nepostojanju sukoba interesa.

U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član Saveta je dužan da o tome odmah obavesti ostale članove Saveta i da se izuzme iz daljeg rada Saveta.

O rešavanju sukoba interesa Načelnik Gradske uprave odlučuje u svakom slučaju posebno, a kada utvrdi sukob interesa, predložiće imenovanje u Savet novog člana kao zamenu.

Sukob interesa postoji ako je član Saveta ili članovi njegove porodice (bračni ili vanbračni drug, dete ili roditelj), zaposleni ili član organa udruženja koje učestvuje na konkursu ili bilo kog drugog udruženja povezanog na bilo koji način sa tim udruženjem, ili u odnosu na ta udruženja ima bilo koji materijalni ili nematerijalni interes, suprotan javnom interesu i to u slučajevima porodične povezanosti, ekonomskih interesa ili drugog zajedničkog interesa.

Članovi Saveta ne dobijaju naknadu za svoj rad.

Član 18

Konkurs se objavljuje na zvaničnoj internet strani grada Kruševca (www.krusevac.rs) i portalu e-Uprava.

Član 19

Konkursna dokumentacija sadrži:

1. Osnovna dokumentacija:

1.1. obrazac prijave programa (u dva primerka) koji sadrži:

- podatke o nosiocu programa

- naziv programa

- lokacija realizacije programa

- druga pravna lica uključena u program

- povezanost programa sa Lokalnim akcionim planom za mlade

- obrazloženje programa

- opšti ciljevi programa

- posebni ciljevi programa

- opis problema

- ciljna grupa i korisnici programa

- očekivani rezultati i indikatori postignuća

- aktivnosti i vremenska skala aktivnosti

- praćenje i evaluacija

- rizici

- pretpostavke za uspešno ostvarivanje ciljeva

- upravljanje programom

- profil (stručni kapacitet) udruženja

- budžet

- projekcija za narednu fazu

1.2. tabelarni budžet,

1.3. narativni budžet.

2. Obavezna prateća dokumentacija:

2.1. pisana izjava o sufinansiranju ukoliko učesnik konkursa obezbeđuje deo sopstvenih sredstava,

2.2. kopija ugovora ili pisanu izjavu o obezbeđenoj donaciji u slučaju sufinansiranja,

2.3. izjava o partnerstvu (ukoliko se program realizuje u partnerstvu),

2.4. protokol o saradnji sa partnerom,

2.5. kopija izveštaja o stanju računa podnosioca prijave (bilans stanja i bilans uspeha za prethodnu godinu sa dokazom da je izveštaj podnet Agenciji za privredne registre),

3. Poželjna dokumentacija:

3.1. Dosadašnja iskustva podnosioca programa, stručnost koordinatora i ključnih stručnjaka uključenih u program - projekat.

Član 20

Prijava na konkurs podnosi se Savetu na obrascu "Prijava na Konkurs za finansiranje i sufinansiranje programa od javnog interesa za implementaciju Lokalnog akcionog plana za mlade na teritoriji grada Kruševca"

Za svaki program, podnosi se posebna prijava.

Član 21

Kompletna konkursna dokumentacija se dostavlja u jednoj zatvorenoj koverti.

Prijave se predaju na pisarnici Gradske uprave grada Kruševca ili poštom na adresu: "Gradska uprava grada Kruševca - Savet za praćenje i sprovođenje Lokalnog akcionog plana za mlade grada Kruševca ul. Gazimestanska br.1, Kruševac".

Blagovremenom dostavom smatra se preporučena pošiljka predata pošti najkasnije do isteka poslednjeg dana utvrđenog roka za predaju konkursne dokumentacije (pečat pošte), bez obzira na datum prispeća.

VIII - POSTUPAK ODLUČIVANJA

Član 22

Savet razmatra prijave i u skladu sa uslovima Konkursa, sačinjava listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih programa u roku od 60 dana od isteka roka za podnošenje prijava.

Lista se objavljuje na zvaničnoj internet strani www.krusevac.rs i portalu e-Uprava.

Učesnici konkursa imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju u roku od tri radna dana od dana objavljivanja liste iz stava 1. ovog člana.

Na Listu iz stava 1. ovog člana učesnici konkursa imaju pravo prigovora u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja. Prigovor se podnosi Savetu za praćenje i sprovođenje Lokalnog akcionog plana za mlade grada Kruševca.

Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, Savet za praćenje i sprovođenje Lokalnog akcionog plana za mlade grada Kruševca donosi u roku od 15 dana od dana njegovog prijema.

Član 23

Pre donošenja Predloga Odluke, Savet može podnosiocu prijave predložiti da izvrši određene izmene u programu u pogledu aktivnosti i troškova njihove realizacije.

O sprovedenom postupku Savet vodi zapisnik i donosi Predlog Odluke o izboru programa koji će se finansirati ili sufinansirati iz budžeta grada, i isti dostavlja Gradskom veću grada Kruševca radi donošenja Odluke o finansiranju i sufinansiranju programa iz budžeta grada Kruševca u tekućoj godini.

Član 24

Odluku o izboru programa, na predlog Saveta, donosi Gradsko veće u roku od 30 dana, od dana isteka roka za podnošenje prigovora.

Odluka iz stava 1. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici www.krusevac.rs i na portalu e-Uprava.

Član 25

Nosioci odobrenih programa, u postupku realizacije istih, dužni su da primenjuju Zakon o javnim nabavkama.

Član 26

Po donošenju Odluke Gradskog veća o finansiranju i sufinansiranju programa iz budžeta grada Kruševca u tekućoj godini, načelnik Gradske uprave zaključuje Ugovor o finansiranju i sufinansiranju programa od javnog interesa sa udruženjem građana.

Član 27

Odluka o finansiranju i sufinansiranju programa objavljuje se na sajtu grada Kruševca i na portalu e-Uprava.

IX - KORIŠĆENJE SREDSTAVA I PRAĆENJE REALIZACIJE PROGRAMA

Korišćenje sredstava

Član 28

Na osnovu Odluke iz člana 24. ovog Pravilnika Načelnik Gradske uprave grada Kruševca zaključuje Ugovor o finansiranju i sufinansiranju programa od javnog interesa sa udruženjem.

Član 29

Udruženje je dužno da pre sklapanja ugovora Savetu dostavi izjavu da sredstva za realizaciju odobrenog programa nisu na drugi način već obezbeđena, kao i izjavu o nepostojanju sukoba interesa i interni akt o antikorupcijskoj politici (usvojen etički kodeks, izjava o pristupanju etičkom kodeksu mreže organizacija, plan integriteta udruženja ili drugi vid antikoruptivnog akta).

Član 30

Sredstva koja se, u skladu sa ovim Pravilnikom, odobre za realizaciju programa jesu namenska sredstva i mogu da se koriste isključivo za realizaciju konkretnog programa i u skladu sa ugovorom koji se zaključuje između Načelnika Gradske uprave i udruženja.

Prenos sredstava iz stava 1. ovog člana vrši se u skladu sa propisima kojima se uređuje prenos sredstava i otvaranje računa korisnika javnih sredstava, odnosno otvaranje računa kod Uprave za trezor.

Član 31

Ugovorom se uređuju međusobna prava, obaveze i odgovornosti ugovornih strana, a naročito:

- Predmet programa i kratak opis programa,

- Ukupna vrednost programa, iznos sredstava koji se dodeljuju za realizaciju programa i način obezbeđenja i prenosa sredstava,

- procentualno učešće grada u ukupnoj vrednosti programa,

- datum početka i završetka programa,

- prava i obaveze ugovornih strana,

- uslove za raskid Ugovora pre isteka vremena na koji je zaključen,

- prava i obaveze ugovornih strana u slučaju raskida ugovora pre isteka vremena na koji je zaključen,

- način rešavanja sporova,

- način izveštavanja,

- mogućnost produženja ugovornog odnosa,

- dinamika izveštavanja o utrošenim sredstvima,

- instrumenti obezbeđenja za slučaj nenamenskog trošenja sredstava obezbeđenih za realizaciju programa, odnosno za slučaj neizvršenja ugovorne obaveze - predmeta programa i povraćaj neutrošenih sredstava, i

druga prava i obaveze ugovornih strana.

Praćenje realizacije programa

Član 32

Udruženje je dužno da dostavlja izveštaj Savetu o utrošku sredstava, odnosno realizaciji aktivnosti predviđenih programom, periodično ukoliko je predviđeno Ugovorom, a konačni narativni i finansijski izveštaj najkasnije 30 dana po završetku programa, što će se definisati ugovorom iz čl. 31. ovog Pravilnika.

Izveštaj o realizaciji programa podnosi se Savetu na obrascu "Izveštaj o realizaciji programa".

Izveštaj se podnosi u elektronskom i štampanom obliku, predajom na pisarnicu Gradske uprave ili se šalje poštom.

Član 33

Savet vrši praćenje realizacije programa koje obuhvata:

- obavezu udruženja da obaveštava Savet o realizaciji programa, u rokovima određenim ugovorom,

- pregledanje izveštaja,

- monitoring posete predstavnika Saveta i Gradskog veća,

- obavezu udruženja da omogući ovlašćenim licima Gradske uprave da izvrše uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije programa,

- prikupljanje informacija od korisnika programa,

- kontrolu realizacije projektnih aktivnosti,

- kontrolu strukture pruženih usluga, broj korisnika,

- kontrolu utroška budžetskih sredstava i da li postoji računovodstvena dokumentacija koja ukazuje na namenski utrošak istih,

- kvantitativnu i kvalitativnu ocenu realizovanog programa,

- procenu uticaja na oblast implementacije, uvid i procenu kvaliteta i uspešnosti programa u smislu realizacije postavljenih ciljeva,

- predlaganje mera i aktivnosti za unapređenje aktivnosti iz programa,

- druge aktivnosti predviđene ugovorom.

Izveštavanje

Član 34

Udruženje izrađuje periodične i završne narativne i finansijske izveštaje.

Periodični i završni narativni izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži: detaljan opis aktivnosti i rezultata realizacije programa u odnosu na planirane aktivnosti definisane ugovorom, kako bi se mogla izvršiti procena uspešnosti od strane nadležnog organa i obrazloženje za svako odstupanje od programa i pregled korektivnih mera čije se preduzimanje planira od strane korisnika sredstava.

Periodični i završni finansijski izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži: prikaz budžeta, koji je sastavni deo ugovora, sa pregledom svih troškova koji su nastali tokom izveštajnog perioda, kao i celokupnu dokumentaciju koja opravdava nastale troškove.

Dostavljanje, pregledanje i procena izveštaja

Član 35

Udruženje dostavlja periodične i završne narativne i finansijske izveštaje u rokovima predviđenim zaključenim ugovorom.

Savet pregleda i razmatra izveštaje iz stava 1. ovog člana.

Pregledom finansijskih izveštaja Savet utvrđuje da li su budžetska sredstva namenski korišćena i da li postoji računovodstvena dokumentacija koja ukazuje na namenski utrošak istih.

Plaćanja i izdaci koji nisu u skladu sa ugovornim obavezama i/ili bez pripadajuće računovodstvene dokumentacije neće biti priznati, o čemu se nosilac programa obaveštava pisanim putem.

Pregledom narativnog izveštaja Savet ostvaruje uvid i vrši procenu kvaliteta i uspešnosti programa u smislu realizacije postavljenih ciljeva.

O izvršenoj proceni Savet obaveštava Udruženje.

Udruženje na zahtev Saveta dostavlja dopunu i dodatno objašnjenje navoda iznetih u izveštaju u roku od osam dana od prijema zahteva za dostavu dopune dokumentacije.

Monitoring poseta

Član 36

U cilju praćenja realizacije programa, Savet može realizovati monitoring posete.

Pod monitoring posetom smatra se: poseta udruženju, održavanje sastanaka ovlašćenih predstavnika Saveta sa ovlašćenim predstavnicima udruženja, prisustvo određenim događajima i manifestacijama ili drugim programskim aktivnostima koje udruženje sprovodi u sklopu realizacije programa.

Monitoring poseta može biti najavljena ili nenajavljena.

Za programe čije trajanje je duže od šest meseci i čija je vrednost odobrenih sredstava veća od 500.000,00 dinara, kao i programe koji traju duže od godinu dana, Savet realizuje najmanje jednu monitoring posetu u toku trajanja programa, odnosno najmanje jednom godišnje.

Izveštaj o monitoring poseti

Član 37

Savet izrađuje izveštaj o monitoring poseti u roku od deset dana od dana sprovedene posete.

Pored izveštaja iz stava 1. ovog člana Savet može izraditi i preporuke za otklanjanje nedostataka i rokove za njihovu realizaciju i uputiti ih korisniku sredstava.

Sukob interesa kod udruženja-korisnika sredstava

Član 38

Udruženje će preduzeti sve potrebne mere u cilju izbegavanja sukoba interesa prilikom korišćenja namenskih sredstava i odmah po saznanju obavestiti Savet o svim situacijama koje predstavljaju ili bi mogle dovesti do sukoba interesa, u skladu sa zakonom.

Sukob interesa postoji u situaciji u kojoj je nepristrasno izvršenje ugovornih obaveza bilo kog lica vezanog ugovorom ugroženo zbog prilike da to lice svojom odlukom ili drugim aktivnostima učini pogodnost sebi ili sa njim povezanim licima (članovi porodice: supružnik ili vanbračni partner, dete ili roditelj), zaposlenom, članu udruženja, a na štetu javnog interesa i to u slučaju porodične povezanosti, ekonomskih interesa ili drugog zajedničkog interesa sa tim licem.

Svaki sukob interesa Savet posebno razmatra i može od udruženja zatražiti sva potrebna obaveštenja i dokumentaciju.

U slučaju utvrđenog postojanja sukoba interesa u sprovođenju ugovora, Savet će zatražiti od udruženja da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 30 dana, preduzme odgovarajuće mere.

Ne smatra se sukobom interesa kada Udruženje sprovodi program koji je usmeren na članove udruženja kao korisnike programa koji pripadaju socijalno osetljivim grupama ili osobama sa invaliditetom.

Preraspodela odobrenog iznosa sredstava

Član 39

Udruženje, u izuzetnim situacijama, može da traži saglasnost od Saveta radi preraspodele sredstava za realizaciju planiranih aktivnosti u okviru odobrenog programa.

Zahtevom za preraspodelu sredstava ne može se tražiti povećanje rashoda koji se odnose na ljudske resurse.

Preraspodela sredstava se može izvršiti tek nakon dobijanja pismene saglasnosti ili potpisivanjem aneksa ugovora sa davaocem sredstava.

Postupanje u slučaju nepravilnosti

Član 40

Savet obaveštava Udruženje da će pokrenuti postupak za raskid ugovora i povraćaj sredstava sa pripadajućom kamatom ukoliko su nepravilnosti takve prirode da onemogućavaju Savet da utvrdi da su dodeljena sredstva namenski korišćena, odnosno ako utvrdi nenamenski utrošak sredstava.

Raskid ugovora i povraćaj sredstava

Član 41

Savet sačinjava Izveštaj o realizaciji programa od javnog interesa u oblasti implementacije Lokalnog akcionog plana za mlade i dostavlja ga Gradskom veću grada Kruševca na usvajanje.

U slučaju da Udruženje u izveštajnom periodu ne dostavi dokaze o namenskom utrošku sredstava ili u potpunosti ili delimično ne opravda dobijena sredstva, Savet može da predloži Gradskom veću upućivanje nadležnog organa radi vršenja kontrole.

Član 42

Ako se prilikom praćenja realizacije programa utvrdi nenamensko trošenje sredstava, Savet predlaže da se raskine ugovor, zahteva povraćaj prenetih sredstava, odnosno da aktivira instrumente obezbeđenja, a udruženje je dužno da sredstva vrati sa zakonskom kamatom.

Izveštaj nadležnog organa

Član 43

Savet izrađuje izveštaj o realizovanoj finansijskoj podršci programima udruženja iz budžetskih sredstava u prethodnoj kalendarskoj godini.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Grada Kruševca i na portalu e-Uprava.

Savet može sprovesti analizu uspešnosti, kvaliteta i stepena ostvarenosti ciljeva programa za koja su dodeljena sredstva na konkursu za dodelu sredstava, ukoliko oceni da bi to dovelo do unapređenja stanja u određenoj oblasti u kojoj se korisnicima dodeljuju finansijska sredstva.

Objavljivanje

Član 44

Podaci i akti koje Savet objavljuje na svojoj zvaničnoj internet stranici i portalu e-Uprava, moraju se objaviti i na oglasnoj tabli Gradske uprave.

Član 45

Stručne i administrativno-tehničke poslove za rad Saveta obavlja Odeljenje za društvene delatnosti Gradske uprave grada Kruševca.

X - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 46

Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o kriterijumima za finansiranje i sufinansiranje programa i projekata za realizaciju Lokalnog akcionog plana za mlade grada Kruševca ("Sl. list grada Kruševca", br. 1/17).

Član 47

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kruševca".