ODLUKA
O LOKALNOM OMBUDSMANU GRADA VRANJA

("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 5/2019)

 

I UVODNE ODREDBE

Predmet

Član 1

Ovom odlukom se uređuju dužnosti, nadležnost, ovlašćenja, način postupanja i postupak odlučivanja, izbor i prestanak dužnosti i druga pitanja od značaja za rad lokalnog ombudsmana grada Vranja.

Rodna neutralnost izraza

Član 2

Svi pojmovi u ovoj odluci upotrebljeni u gramatičkom muškom rodu podrazumevaju muški i ženski prirodni rod.

Nadležnost lokalnog ombudsmana

Član 3

Lokalni ombudsman nezavisno i samostalno kontroliše poštovanje prava građana, utvrđuje povrede učinjene aktima, radnjama ili nečinjenjem organa uprave ili javnih službi, ako se radi o povredi propisa i drugih opštih akata Grada Vranja (u daljem tekstu: Grad), odnosno Gradske opštine Vranjska Banja (u daljem tekstu: Gradska opština).

Organi uprave i javne službe u smislu odredaba ove odluke podrazumevaju Gradsku upravu Grada, odnosno Upravu Gradske opštine, kada postupa kao drugostepeni organ u upravnom postupku, službe, javna preduzeća, ustanove i organizacije, kao i druge organizacione oblike čiji je osnivač Grad, odnosno službe, ustanove i organizacije, kao i druge organizacione oblike čiji je osnivač Gradska opština (u daljem tekstu: organ, odnosno služba).

Pod pojmom građanin, u smislu ove odluke, podrazumevaju se domaći i strani državljani, kao i domaća i strana pravna lica o čijim pravima i obavezama odlučuje organ, odnosno služba.

Pored nadležnosti iz stava 1.ovog člana, lokalni ombudsman prati stanje u organu, odnosno službi u cilju unapređenja dobrog upravljanja u Gradu, odnosno Gradskoj opštini i inicira izmene propisa Grada, odnosno propisa Gradske opštine u skladu sa Statutom i ovom odlukom.

Lokalni ombudsman ne može uzeti u razmatranje zahtev za pokretanje postupka koji se odnosi na rad Skupštine Grada, odnosno Skupštine Gradske opštine, gradonačelnika, odnosno predsednika Gradske opštine i Gradskog veća Grada, odnosno Veća Gradske opštine, osim ako postupa kao drugostepeni organ u upravnom postupku.

Položaj lokalnog ombudsmana

Član 4

Lokalni ombudsman štiti prava građana od nezakonitog i nepravilnog rada organa, odnosno službe, kada su povređeni propisi Grada, odnosno Gradske opštine i za svoj rad odgovara samo Skupštini Grada u skladu sa ovom odlukom.

Nezavisnost u obavljanju nadležnosti

Član 5

Lokalni ombudsman ne može biti pozvan na odgovornost ili biti kažnjen za izneto mišljenje ili radnje preduzete u obavljanju svojih nadležnosti utvrđenih ovom odlukom.

Postupanje lokalnog ombudsmana

Član 6

Lokalni ombudsman postupa povodom pritužbi građana koji tvrde da su im aktom organa, odnosno službe povređena prava i slobode i po sopstvenoj inicijativi.

Nepristrasnost lokalnog ombudsmana

Član 7

Lokalni ombudsman je dužan da vodi postupak nepristrasno.

Sedište

Član 8

Sedište lokalnog ombudsmana je u Vranju.

II IZBOR I PRESTANAK DUŽNOSTI

Izbor i trajanje mandata

Član 9

Lokalnog ombudsmana bira i razrešava Skupština Grada na predlog predsednika Skupštine Grada ili najmanje jedne trećine odbornika.

Lokalni ombudsman se bira na period od pet godina i može biti ponovo biran.

Postupak za izbor lokalnog ombudsmana započinje najkasnije 90 dana pre isteka mandata prethodnog lokalnog ombudsmana.

Uslovi za izbor

Član 10

Za lokalnog ombudsmana može biti izabran državljanin Republike Srbije koji ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, najmanje pet godina radnog iskustva u struci, profesionalno iskustvo na poslovima u oblasti zaštite ljudskih i manjinskih prava, uživa moralni i profesionalni integritet i nije krivično osuđivan niti se protiv njega vodi krivični postupak

Svečana izjava

Član 11

Pre stupanja na dužnost, lokalni ombudsman pred Skupštinom Grada daje svečanu izjavu koja glasi:

"Zaklinjem se da ću svoje dužnosti izvršavati saglasno Ustavu, zakonu i Statutu. Štitiću prava građana savesno, nepristrasno i odgovorno i u svom radu ću se pridržavati načela zakonitosti, pravičnosti i morala."

Nespojivost funkcija

Član 12

Funkcija lokalnog ombudsmana je nespojiva sa vršenjem bilo koje druge javne funkcije ili profesionalne delatnosti, sa članstvom u političkim partijama i bavljenjem drugom delatnošću i poslom koji bi mogao uticati na njegovu samostalnost i nezavisnost.

Prestanak funkcije

Član 13

Lokalnom ombudsmanu prestaje funkcija:

1) istekom mandata;

2) na lični zahtev;

3) trajnim gubitkom radne sposobnosti;

4) ako izgubi državljanstvo Srbije;

5) ako bude pravosnažno osuđen za učinjeno krivično delo na bezuslovnu kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

6) u slučaju nespojivosti funkcije iz člana 12.ove odluke; i

7) razrešenjem.

Razloge za prestanak funkcije iz stava 1. tač. 1)-6) ovog člana konstatuje radno telo Skupštine Grada nadležno za kadrovska pitanja i o tome obaveštava Skupštinu Grada, koja rešenjem utvrđuje prestanak funkcije lokalnog ombudsmana.

Razrešenje

Član 14

Lokalni ombudsman može biti razrešen ako nestručno ili nesavesno obavlja svoju funkciju.

Predlog za razrešenje mogu podneti predsednik Skupštine ili najmanje jedna trećina odbornika.

Predlog za razrešenje mora biti obrazložen, sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.

Po dostavljenom predlogu za razrešenje, radno telo Skupštine Grada nadležno za kadrovska pitanja prethodno pisanim putem upozorava lokalnog ombdusmana i ukazuje mu na predočene nepravilnosti u radu, uz ostavljenje roka za otklanjanje tih nepravilnosti, odnosno izjašnjavanje o razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.

Pošto se lokalnom ombudsmanu pruži prilika da se izjasni u smislu stava 4 ovog člana, radno telo Skupštine Grada nadležno za kadrovska pitanja predlaže Skupštini Grada donošenje odgovarajućeg rešenja.

Lokalni ombudsman ima pravo da se na sednici Skupštine Grada na kojoj se odlučuje o njegovom razrešenju, obrati odbornicima.

Zamenici lokalnog ombudsmana

Član 15

Lokalni ombudsman ima zamenike.

Zamenike lokalnog ombudsmana bira Skupština Grada, na predlog lokalnog ombudsmana, na isti način kao i lokalnog ombudsmana.

Na zamenika lokalnog ombudsmana se primenjuju odredbe članova 9. do 15. ove odluke.

III NADLEŽNOST

Poslovi

Član 16

Lokalni ombudsam obavlja sledeće poslove:

1) prima i ispituje pritužbe koje se odnose na povredu prava građana od strane organa, odnosno službe;

2) postupa po sopstvenoj inicijativi u svakom slučaju gde postoji sumnja o postojanju kršenja prava građana od strane organa, odnosno službe;

3) vrši periodične preglede i kontrolu organa, odnosno službe;

4) prikuplja informacije iz različitih izvora o primeni zakona i drugih propisa iz oblasti ljudskih prava od strane organa, odnosno službe;

5) prati primenu međunarodnih standarda o ljudskim pravima na teritoriji Grada;

6) sastavlja godišnji izveštaj o ostvarivanju, poštovanju i unapređenju ljudskih prava;

7) posreduje u mirnom rešavanju sporova vezanih za kršenje ljudskih prava na teritoriji Grada;

8) ostvaruje neposrednu saradnju sa republičkim zaštitnikom građana i drugim republičkim organima i pospešuje saradnju između područnih organa državne uprave i nosilaca javnih ovlašćenja iz delokruga Republike Srbije i građana na teritoriji Grada;

9) inicira pokretanje krivičnih, disciplinskih i drugih postupaka kod nadležnih organa u slučaju kršenja prava od strane organa, odnosno službe;

10) organizuje i učestvuje u organizaciji i pripremi savetovanja o ostvarivanju i poštovanju ljudskih prava i zabrani diskriminacije;

11) organizuje i učestvuje u organizaciji i pripremi kampanja za informisanje javnosti o pitanjima značajnim za ostvarivanje i poštovanje ljudskih prava i zabrani diskriminacije;

12) inicira i podstiče obrazovanje o ljudskim pravima u svim oblastima života;

13) sarađuje i razmenjuje iskustva sa drugim institucijama ombudsmana i drugim organima i organizacijama koji se bave zaštitom i unapređenjem ljudskih prava u zemlji i inostranstvu;

14) sarađuje sa medijima u cilju unapređenja ljudskih i manjinskih prava na teritoriji Grada, obaveštava građane o svom radu i drugim pitanjima od značaja za vršenje funkcije lokalnog ombudsmana;

15) obavlja druge poslove u skladu sa zakonom i propisima Grada.

Iniciranje donošenja novih ili promenu postojećih propisa

Član 17

Radi unapređenja i usklađivanja propisa sa standardima u oblasti ljudskih prava, lokalni ombudsman je ovlašćen da inicira Skupštini Grada, odnosno Skupštini Gradske opštine i drugim nadležnim organima donošenje novih i promenu postojećih propisa.

O predlozima opštih akata i drugih propisa Skupštine Grada, odnosno Skupštine Gradske opštine koji imaju uticaja na ostvarivanje i zaštitu ljudskih prava i odnose organa Grada, odnosno organa Gradske opštine i građana, Skupština Grada, odnosno Skupština Gradske opštine je dužna da pribavi mišljenje lokalnog ombudsmana.

Lokalni ombudsman ima pravo da prisustvuje svim sednicama Skupštine Grada, odnosno Skupštine Gradske opštine i njenih radnih tela i ima pravo da učestvuje u skupštinskoj raspravi kada se raspravlja o pitanjima iz njegove nadležnosti.

Obavezni prijem lokalnog ombudsmana

Član 18

Svi organi, odnosno službe dužni su da prime lokalnog ombudsmana na njegov zahtev odmah, a najkasnije u roku od sedam dana od dana upućivanja zahteva.

IV POSTUPAK

Pokretanje postupka

Član 19

Lokalni ombudsman postupa po pritužbi lica koje smatra da mu je aktom, radnjom ili nečinjenjem organa, odnosno službe povređeno neko pravo ili po sopstvenoj inicijativi.

Pritužba se može podneti kada su iscrpljena redovna pravna sredstva ili kada protiv akta na koji se pritužba odnosi ne postoje redovna pravna sredstva, ili bi za podnosioca mogla nastupiti velika i nepopravljiva šteta ako bi se sačekalo okončanje postupka po pravnom sredstvu.

Podnosilac pritužbe

Član 20

Bilo koje lice koje smatra da mu je aktom ili radnjom organa, odnosno službe povređeno neko pravo može uputiti pritužbu lokalnom ombudsmanu.

Pritužbu u ime lica iz stava 1.ovog člana može podneti njegov naslednik, zakonski zastupnik ili punomoćnik.

Pritužbu u ime lica iz stava 1.ovog člana može podneti i udruženje građana ili nevladina organizacija, uz ovlašćenje tog lica.

Sadržina pritužbe

Član 21

Pritužba se podnosi u pisanom obliku, uključujući sve oblike elektronske komunikacije ili usmeno na zapisnik kod lokalnog ombudsmana i ne podleže plaćanju takse.

U pritužbi se navode:

1) lični podaci podnosioca (ime, prezime, adresa);

2) organ, odnosno služba na čiji rad se odnosi;

3) okolnosti konkretnog slučaja;

4) činjenice i dokazi kopiji potkrepljuju navode iz zahteva;

5) podaci o tome koja pravna sredstva je podnosilac već koristio.

Lokalni ombudsman pruža podnosiocima pomoć u sastavljanju i podnošenju pritužbi.

Rok za podnošenje pritužbe

Član 22

Pritužba se podnosi u roku od godinu dana od dana dostavljanja konačnog upravnog akta, odnosno od preduzimanja poslednje radnje na koju se pritužba odnosi.

Pritužba se može podneti i pre nastupanja konačnosti akta ako bi čekanje na konačni upravni akt podnosiocu pritužbe nanelo nenadoknadivu štetu.

Jezik pritužbe

Član 23

Pritužba se podnosi na srpskom jeziku.

Troškovi postupka

Član 24

Postupak pred lokalnim ombudsmanom je besplatan za podnosioce pritužbe.

Tajnost podataka

Član 25

Postupak pred lokanim ombudsmanom nije javan.

Lokalni ombudsman je dužan da i nakon prestanka mandata čuva tajnost podataka do kojih je došao u svom radu.

Rok za postupanje po pritužbi

Član 26

Lokalni ombudsman je dužan da postupa po pritužbi u roku od 30 dana od dana podnošenja pritužbe.

Odbacivanje pritužbe

Član 27

Lokalni ombudsman može odbaciti pritužbu ako utvrdi:

1) da ne sadrži podatke na osnovu kojih se podnosilac pritužbe može sa sigurnošću odrediti (anonimni zahtev);

2) da ne sadrži druge propisane podatke, a podnosilac ne dopuni pritužbu ni u primereno datom naknadnom roku;

3) da se odnosi na rad republičkih ili pokrajinskih organa i službi, ili organa i službi druge jedinice lokalne samouprave;

4) da se odnosi na rad Skupštine Grada, odnosno Skupštine Gradske opštine, ili gradonačelnika, odnosno predsednika Gradske opštine, ili Gradskog veća, odnosno Veća Gradske opštine kada ne rešava u upravnom postupku u drugom stepenu o pravima i obavezama građana;

5) da je podneta posle proteka roka iz člana 22. ove odluke;

6) da se radi o ponovljenoj pritužbi koja ne sadrži navode i činjenice koje ih potkrepljuju;

7) da podnosilac pritužbe nije iskoristio redovna pravna sredstva protiv akta na koji se pritužba odnosi, osim ako bi za podnošenje pritužbe mogla nastupiti velika šteta ako bi se sačekalo na okončanje postupka po pravnom sredstvu;

8) u drugim slučajevima kada se pritužba ne odnosi na rad organa, odnosno službi.

U slučaju iz stava 1. tač. 1) ovog člana, lokalni ombudsman može pokrenuti postupak po sopstvenoj inicijativi, ako pritužba ukazuje da postoje ozbiljni razlozi za pokretanje postupka.

Ukoliko se radi o slučaju iz stava 1. tač. 3) ovog člana, lokalni ombudsman će dostaviti takvu pritužbu bez odlaganja republičkom zaštitniku građana, odnosno pokrajinskom ili lokalnom ombudsmanu.

Lokalni ombudsman može da odluči da pokrene postupak i u slučaju iz stava 1. tač. 5) ovog člana, ako oceni da okolnosti slučaja na koji se pritužba odnosi, težina posledice ili druge okolnosti opravdavaju pokretanje postupka.

Ako odbaci pritužbu, osim kad je zahtev anoniman, lokalni ombudsman će u pisanoj formi obrazložiti razloge za njegovo odbacivanje i podnosiocu pritužbe dati savet o drugim mogućnostima za ostvarivanje zaštite.

Protiv odluke lokalnog ombudsmana o odbacivanju pritužbe ne mogu se koristiti pravna sredstva.

Pokretanje postupka

Član 28

Ako ne odbaci pritužbu, lokalni ombudsman pokreće postupak i o tome obaveštava podnosioca pritužbe i organ, odnosno službu na čije postupanje se odnosi pritužba.

Odgovor na pritužbu

Član 29

Organ, odnosno služba je dužna da dostavi odgovor na pritužbu u roku koji odredi lokalni ombudsman, a koji ne može biti kraći od 8 ni duži od 30 dana od dana prijema obaveštenja o pokretanju postupka iz člana 28. ove odluke.

Ako organ, odnosno služba ne postupe u skladu sa utvrđenom obavezom iz stava 1. ovog člana, lokalni ombudsman će o tome obavestiti Skupštinu Grada, odnosno Skupštinu Gradske opštine, Gradsko veće, odnosno Veće Gradske opštine i gradonačelnika, odnosno predsednika Skupštine Gradske opštine.

Odgovor organa, odnosno službe se dostavlja podnosiocu pritužbe i ostavlja rok od 15 dana da se podnosilac pritužbe izjasni da li je zadovoljan odgovorom organa, odnosno službe.

Obaveze organa uprave

Član 30

Organ, odnosno služba je dužna da lokalnom ombudsmanu, na njegov zahtev, stavi na raspolaganje sve podatke i obaveštenja iz svoje nadležnosti, bez obzira na nivo tajnosti dokumenta i da mu omogući da sprovede postupak ispitivanja.

Organ, odnosno služba je dužna da bez odlaganja dostavi lokalnom ombudsmanu, na njegov zahtev, kopije svih traženih spisa i dokumenata.

Lokalni ombudsman ima pristup svim prostorijama u kojima se obavljaju aktivnosti organa, odnosno službe.

Lokalni ombudsman može da pribavlja usmene i pisane izjave od izabranih, imenovanih i postavljenih lica, kao i zaposlenih u organu, odnosno službi kada je to potrebno za razjašnjenje slučaja i utvrđivanje činjeničnog stanja.

Lica iz stava 4. ovog člana, koja lokalni ombudsman pozove radi razjašnjenja slučaja i utvrđivanja činjeničnog stanja, dužna su da se odazovu pozivu.

Dostavljanje podataka

Član 31

Organ, odnosno služba od koga je lokalni ombudsman pisanim putem zatražio podatke, obaveštenja i objašnjenja, dužan je da mu te podatke dostavi u roku koji on odredi, a koji ne može biti duži od 15 dana.

Ako organ, odnosno služba ne postupi u skladu sa zahtevom lokalnog ombudsmana iz stava 1.ovog člana, on će o tome obavestiti Skupštinu Grada, odnosno Skupštinu Gradske opštine, Gradsko veće, odnosno Veće Gradske opštine i gradonačelnika, odnosno predsednika Gradske opštine.

Druga lica koja raspolažu saznanjima o slučaju

Član 32

Lokalni ombudsman može da pribavi usmenu ili pisanu izjavu od svakog lica za koje osnovano pretpostavlja da raspolaže saznanjima o okolnostima slučaja koji istražuje.

Obnavljanje postupka

Član 33

Kada lokalni ombudsman utvrdi da nisu povređena prava građana ili nema drugih nepravilnosti u radu, obustaviće postupak i obavestiće o tome podnosioca zahteva i organ, odnosno službu čiji je rad bio predmet ispitivanja.

Lokalni ombudsman može obustaviti postupak i u sledećim slučajevima:

1) ako u toku postupka utvrdi da je organ, odnosno služba otklonila povredu ili nedostatke na koje se odnosi pritužba;

2) ako je podnosilac pritužbe zadovoljan odgovorom organa, odnosno službe na koju se pritužba odnosi;

3) ako podnosilac pritužbe ne sarađuje u postupku;

4) ako podnosilac pritužbe povuče pritužbu;

5) ako utvrdi da je nakon podnošenja pritužbe pokrenut drugi odgovarajući postupak za zaštitu prava.

Protiv odluke iz stava 1. i 2. ovog člana ne mogu se koristiti pravna sredstva.

Mišljenja, predlozi i preporuke

Član 34

Ako lokalni ombudsman u postupku utvrdi postojanje povrede prava lica ili druge nepravilnosti u radu organa, odnosno službe, sačiniće odgovarajuće mišljenje, predloge i preporuke i o tome obavestiti organ, odnosno službu na čiji se rad to odnosi.

Organ, odnosno služba, kome je lokalni ombudsman uputio mišljenje, predlog ili preporuku, dužan je da obavesti lokalnog ombudsmana o merama koje je preduzeo najkasnije u roku od 15 dana od dana prijema mišljenja, predloga ili preporuke.

Ako organ, odnosno služba ne obavesti lokalnog ombudsmana o preduzetim merama ili ako lokalni ombudsman smatra da preduzete mere nisu odgovarajuće, o nepostupanju organa, odnosno službe će obavestiti Skupštinu Grada, odnosno Skupštinu Gradske opštine, Gradsko veće, odnosno Veće Gradske opštine i gradonačelnika, odnosno predsednika Gradske opštine.

Sadržina mišljenja, predloga i preporuke

Član 35

U svom mišljenju, predlogu i preporuci lokalni ombudsman može:

1) predložiti organu, odnosno službi da otkloni nedostatke koji su primećeni u radu sa predlogom konkretnih mera;

2) predložiti organu, odnosno službi da ponovo sprovede postupak uz uvažavanje njegovih preporuka;

3) predložiti pokretanje disciplinskog postupka protiv službenog lica u organu, odnosno službi za kojeg je utvrđeno da je odgovorno za kršenje prava građana ili koje je ometalo postupak pred lokalnim ombudsmanom;

4) obavestiti nadležni organ o postojanju elemenata prekršajne ili krivične odgovornosti službenog lica u cilju pokretanja odgovarajućeg postupka;

5) predložiti nadležnom organu pokretanje postupka za razrešenje funkcionera Grada, odnosno Gradske opštine ako je u njegovom radu ustanovio nepravilnost koja je dovela do teških i sistematskih kršenja ljudskih prava i sloboda;

6) dati preporuke i predloge organu, odnosno službi za unapređenje njihovog rada i odnosa sa građanima.

Postupanje po sopstvenoj inicijativi

Član 36

U slučajevima kada lokalni ombudsman postupa po sopstvenoj inicijativi, postupak se sprovodi u skladu sa čl. 28-35. ove odluke.

V IZVEŠTAJI

Godišnji izveštaj

Član 37

Lokalni ombudsman podnosi Skupštini Grada jednom godišnje, najkasnije do kraja marta tekuće godine za prethodnu godinu, izveštaja o ostvarivanju, poštovanju i unapređenju ljudskih prava u kome iznosi opštu ocenu o radu organa, odnosno službi sa stanovišta stanja zaštite ljudskih prava i sloboda, položaja ranjivih grupa, kao i uočene propuste i mere koje predlaže za njihovo otklanjanje.

Izveštaj sadrži naročito broj i strukturu pritužbi, opštu ocenu rada organa, odnosno službi sa stanovišta primene propisa, uočene propuste i preporuke, mišljenja i predloge za njihovo otklanjanje, kao i kritike i pohvale pojedinim organima, odnosno službama i funkcionerima.

Izveštaj može da sadrži i inicijative za izmenu ili donošenje pojedinih propisa radi otklanjanja nedostatak i efikasnijeg rada organa, odnosno službi.

Posebni izveštaji

Član 38

Lokalni ombudsman po potrebi može podnositi posebne izveštaje Skupštini Grada, kojima ukazuje na naročito ozbiljne slučajeve povrede prava građana, sistematska kršenja ljudskih prava ili na probleme u radu organa, odnosno službi.

Objavljivanje izveštaja

Član 39

Izveštaj lokalnog ombudsmana se objavljuje u "Službenom glasniku Grada Vranja" i na veb sajtu Grada.

VI STRUČNA SLUŽBA I SREDSTVA ZA RAD

Stručna služba

Član 40

Za obavljanje stručnih i administrativno-tehničkih poslova za potrebe lokalnog ombudsmana može se obrazovati posebna služba.

Lokalni ombudsman predlaže akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta stručne službe, u skladu sa zakonom kojim se uređuje položaj zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave.

Lokalni ombudsman može poveriti određenim stručnim saradnicima da vrše određena ovlašćenja u njegovo ime.

Član 41

Sredstva za rad lokalnog ombudsmana se obezbeđuju u budžetu Grada.

Obim i strukturu sredstava predlaže lokalni ombudsman.

Plate

Član 42

Lokalni ombusman, zamenici lokalnog ombudsmana i zaposleni u stručnoj službi imaju pravo na platu i druga prava po osnovu rada, u skladu sa propisima organa Grada.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 43

Dosadašnji zaštitnik građana i njegov zamenik nastavljaju sa radom kao lokalni ombudsman i zamenik lokalnog ombudsmana do isteka perioda na koji su izabrani.

Član 44

Lokalni ombudsman će usaglasiti akt o organizaciji i sistematizaciji stručne službe u roku od mesec dana od dana donošenja ove odluke.

Član 45

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o zaštitniku građana grada Vranja ("Službeni glasnik grada Vranja", broj 18/15 - prečišćen tekst).

Član 46

Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Vranja".