AKCIONI PLAN
ZA PERIOD 2019-2020. GODINE ZA SPROVOĐENJE STRATEGIJE RAZVOJA INTERNE FINANSIJSKE KONTROLE U JAVNOM SEKTORU U REPUBLICI SRBIJI ZA PERIOD 2017-2020. GODINE

("Sl. glasnik RS", br. 26/2019)

 

AKCIONI PLAN ZA PERIOD 2019-2020. GODINE

UNAPREĐENJE ULOGE MINISTARSTVA FINANSIJA - CJH U OBLASTI KOORDINACIJE, PRAĆENJA, EDUKACIJE I INFORMISANJA RUKOVODILACA I ZAPOSLENIH UKLJUČENIH U PROCES IFKJ

 

Ciljevi

Br.

Mera / Aktivnost

Rok

Pokazatelj
(PV - početna vrednost; CV - ciljna vrednost)

Nosilac aktivnosti

Partnerske institucije

1.

JAČANJE KOORDINACIJE FINANSIJSKOG UPRAVLJANJA I KONTROLE I AKTIVNOSTI INTERNE REVIZIJE OD STRANE CJH1

1.1

Koordinacija aktivnosti sa Upravom za trezor, Sektorom za budžet, Sektorom za ugovaranje i finansiranje programa iz sredstava EU, Sektorom za upravljanje sredstvima EU i Budžetskom inspekcijom na razvoju metodologije finansijskog upravljanja i kontrole

Kontinuirano, počevši od
1. kvartala 2019. godine

Izveštaji / beleške sa sastanaka

Ministarstvo finansija/ CJH

Ostale navedene organizacione jedinice u okviru Ministarstva finansija

1.2

Organizovanje sastanaka sa rukovodiocima korisnika javnih sredstava, rukovodiocima/koordinatorima za finansijsko upravljanje i kontrolu i internim revizorima

Kontinuirano, počevši od
1. kvartala 2019. godine

Izveštaji/ beleške sa sastanaka

Ministarstvo finansija/ CJH

 

1.3

Organizacija zajedničkih seminara sa Sektorom za ugovaranje i finansiranje programa iz sredstava EU i Sektorom za upravljanje sredstvima EU u cilju razmene iskustava iz domena razvoja finansijskog upravljanja i kontrole i interne revizije u korišćenju pretpristupnih fondova EU

Najmanje jednom godišnje

Održani seminari

PV: 0

CV: 2

CJH, Sektor za ugovaranje i finansiranje programa iz sredstava EU, Sektor za upravljanje sredstvima EU

 

 

 

1.4

Saradnja sa Državnom revizorskom institucijom kroz radnu grupu i koordinaciju razmene iskustava

Kontinuirano, počevši od
1. kvartala 2019. godine

Izveštaji / beleške sa sastanaka

Ministarstvo finansija/ CJH

Državna revizorska institucija

1.5

Koordinacija aktivnosti sa Nacionalnom akademijom za javnu upravu u pripremi kurikuluma neophodnog za potencijalnu realokaciju obuka i korišćenje baze podataka

Kontinuirano, počevši od
1. kvartala 2019. godine

Pripremljen kurikulum

PV: 0

CV: 3

Ministarstvo finansija/ CJH,

Nacionalna akademija za javnu upravu

 

2.

KONTINUIRANI RAZVOJ METODOLOŠKIH PRIRUČNIKA I SMERNICA ZA INTERNU REVIZIJU I FINANSIJSKO UPRAVLJANJE I KONTROLU2

2.1

Ažuriranje i unapređenje postojećih metodoloških priručnika i uputstava u skladu sa najboljom međunarodnom praksom i njihovo objavljivanje na internet stranici CJH

Kontinuirano, počevši od
1. kvartala 2019. godine

Objavljena dokumenta na internet stranici CJH

Ministarstvo finansija/ CJH

 

2.2

Unapređivanje koordinacije između internih revizora, rukovodilaca/koordinatora za finansijsko upravljanje i kontrolu, Uprave za trezor i Državne revizorske institucije, u cilju razvoja i usklađivanja metodoloških priručnika i uputstava sa nacionalnom praksom

Najmanje jednom godišnje

Izveštaji sa sastanaka

Ministarstvo finansija/ CJH

Uprava za trezor, Državna revizorska institucija i KJS

3.

KOORDINACIJA KONTINUIRANOG PROFESIONALNOG RAZVOJA3

3.1

Unapređenje stručnih znanja zaposlenih u CJH kroz praćenje međunarodne prakse u oblasti finansijskog upravljanja i kontrole i interne revizije

Kontinuirano, počevši od
1. kvartala 2019. godine

Najmanje dva seminara godišnje

Ministarstvo finansija/ CJH

 

4

RAZVOJ I IMPLEMENTACIJA IT PODRŠKE IFKJ4

4.1

Unapređenje "e-learning" platforme za razmenu znanja iz oblasti finansijskog upravljanja i kontrole i interne revizije

4. kvartal 2020. godine

Postavljeni unapređeni materijali za obuku

Ministarstvo finansija/ CJH

TWINNING partner
/UNDP
RELOF

4.2

Dalje unapređenje postojećeg softvera za internu finansijsku kontrolu u javnom sektoru, koji korisnicima omogućava pristup i dostavljanje godišnjih izveštaja CJH o finansijskom upravljanju i kontroli elektronskim putem, radi poboljšanja kvaliteta podataka na osnovu kojih se sačinjava konsolidovani godišnji izveštaj o internoj finansijskoj kontroli u javnom sektoru5

2. kvartal 2020. godine

Izveštaj o unapređenju softvera

PV: 0

CV: 1

Ministarstvo finansija/ CJH

SDC/UNDP

5.

PRAĆENJE I KONTROLA KVALITETA6

5.1

Dalje unapređenje sadržaja i kvaliteta konsolidovanog godišnjeg izveštaja o internoj finansijskoj kontroli u javnom sektoru, koji se dostavlja Vladi (veza sa aktivnošću 4.2)

2. kvartal 2020. godine

Konsolidovani godišnji izveštaj za 2019. godinu

Ministarstvo finansija/ CJH

SIGMA
TWINNING partner

5.2

Unapređenje sistema za praćenje oblasti u kojima su u konsolidovanom godišnjem izveštaju o stanju interne finansijske kontrole u javnom sektoru identifikovane slabosti

2. kvartal 2020. godine

Konsolidovani godišnji izveštaj za 2019. godinu

Ministarstvo finansija/ CJH

 

5.3

Utvrđivanje plana za periodično ocenjivanje interne kontrole kod korisnika javnih sredstava

1. kvartal 2020. godine

Plan za periodično ocenjivanje interne kontrole kod KJS

Ministarstvo finansija/ CJH

 

6.

PROMOCIJA ZNAČAJA REFORME INTERNE FINANSIJSKE KONTROLE

6.1

Promocija značaja reforme interne finansijske kontrole u javnom sektoru putem relevantnih medijskih kanala

Kontinuirano, počevši od
1. kvartala 2019. godine

Izveštaji medija i promotivni materijal

Ministarstvo finansija/ CJH

RELOF

_________
1 Predviđeno Programom reforme upravljanja javnim finansijama 2016–2020, mere 11. i 14.
2 Predviđeno Programom reforme upravljanja javnim finansijama 2016–2020, mere 11.2, 12.1. i 13.1.
3 Predviđeno Programom reforme upravljanja javnim finansijama 2016–2020, mere 11.3, 11.5. i 13.4.
4 Predviđeno Programom reforme upravljanja javnim finansijama 2016–2020, mera 11.4.
5 Predviđeno Akcionim planom Strategije reforme javne uprave za period 2018-2020. godine, aktivnost 3.3.1
6 Isto kao fusnota 4

JAČANJE SVESTI O FINANSIJSKOM UPRAVLJANJU I KONTROLI KAO INTEGRALNOM DELU PROCESA UPRAVLJANJA SA NAGLAŠAVANJEM UPRAVLJAČKE ODGOVORNOSTI, UPRAVLJANJA RIZICIMA I PROCENE KVALITETA

 

Ciljevi

Br.

Mera / Aktivnost

Rok

Pokazatelj

Nosilac aktivnosti

Partnerske institucije

7.

PRUŽANJE PODRŠKE SVIM RUKOVODIOCIMA KORISNIKA JAVNIH SREDSTAVA RADI SUŠTINSKOG RAZUMEVANJA ZNAČAJA AKTIVNOSTI FINANSIJSKOG UPRAVLJANJA I KONTROLE KAO INTEGRALNOG DELA STRATEŠKIH I OPERATIVNIH PROCESA SA NAGLASKOM NA UPRAVLJAČKOJ ODGOVORNOSTI7

7.1

Unapređenje sadržaja i forme upitnika za samoocenjivanje CJH, kako bi se poboljšao kvalitet podataka koje dostavljaju KJS i radi usklađivanja sa regulatornim izmenama

1. kvartal 2020. godine

Unapređeni CJH upitnici

Ministarstvo finansija/ CJH

 

7.2

Razvoj modela za praktičnu primenu finansijskog upravljanja i kontrole, koji će biti dostupni KJS za preuzimanje putem "e-learning" platforme na internet stranici CJH

2. kvartal 2020. godine

Modeli za praktičnu primenu finansijskog upravljanja i kontrole

PV: 0

CV: 1

Ministarstvo finansija/ CJH

TWINNING partner (primenjivi deo iz Pilot projekta)
RELOF

7.3

Organizacija radionica i seminara za više rukovodioce na centralnom i lokalnom nivou o ulozi finansijskog upravljanja i kontrole8

Kontinuirano počevši
od 1. kvartala 2019. godine

Najmanje dve radionice godišnje

PV: 0

CV: 4

Ministarstvo finansija/ CJH

KJS,
SDC/UNDP,
RELOF

 

 

7.4

Sprovođenje analize o primeni standarda interne kontrole kod određenog broja KJS u odnosu na usvojena dokumenta politika finansijskog upravljanja i kontrole

4. kvartal 2020. godine

Izvršena analiza

PV: ne

CV: da

Ministarstvo finansija/ CJH

TWINNING partner delimično, primenjivi deo iz Pilot projekta, RELOF

7.5

Izmene Pravilnika i Priručnika za finansijsko upravljanje i kontrolu, kako bi pojam upravljačke odgovornosti bio usklađen sa principima dobrog upravljanja

2. kvartal 2019. godine

Izmenjeni Pravilnik i Priručnik

Ministarstvo finansija/ CJH

 

7.6

Ažuriranje i redizajn svih trening materijala za finansijsko upravljanje i kontrolu, u skladu sa izmenjenom regulativom

4. kvartal 2019. godine

Ažuriran i redizajniran trening materijal

Ministarstvo finansija/ CJH

 

8.

STRATEŠKO PLANIRANJE KOJE POVEZUJE CILJEVE ORGANIZACIJE SA SVEUKUPNOM VIZIJOM VLADE9

8.1

Usvajanje propisa kojim se uređuje metodologija za izradu srednjoročnih (strateških) planova

1. kvartal 2019. godine

Usvojen propis

PV: ne

CV: da

Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave

Republički sekretarijat za javne politike

9.

OPERATIVNO PLANIRANJE KOJE POVEZUJE OPERATIVNE CILJEVE SA ZAHTEVIMA ZA RESURSE (BUDŽET, ZAPOSLENI I DRUGA SREDSTVA)10

9.1

Izmena postojećih propisa koji uređuju načela za unutrašnju organizaciju državne uprave će obezbediti formiranje, odnosno određivanje unutrašnje organizacione jedinice koja će biti zadužena za sprovođenje funkcije pružanja profesionalne podrške i koordinaciju u pripremi i realizaciji strateškog i operativnih planova u skladu sa definisanim ciljevima organizacije i opravdanim zahtevima za resursima

3. kvartal 2019. godine

Usvojen propis

PV: ne

CV: da

Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave

 

10.

PRAĆENJE I IZVEŠTAVANJE O OSTVARENJU CILJEVA U ODNOSU NA KORIŠĆENE RESURSE11

10.1

Izmena postojećih propisa koji uređuju načela za unutrašnju organizaciju državne uprave će obezbediti formiranje, odnosno određivanje unutrašnje organizacione jedinice koja će biti zadužena za praćenje i izveštavanje o stepenu ostvarivanja definisanih ciljeva u odnosu na resurse koji se koriste

3. kvartal 2019. godine

Usvojen propis

PV: ne

CV: da

Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave

 

11.

RAZVOJ PROCESA UPRAVLJANJA RIZIKOM KOD KJS12

11.1

Organizacija CJH seminara i radionica na temu upravljanja rizikom za korisnike javnih sredstava, radi promovisanja dobre prakse

Kontinuirano, počevši od
2. kvartala 2019. godine

Održane radionice

PV: 0

CV: 4

Ministarstvo finansija/ CJH

 

12.

RAZVOJ MODELA ZA EVALUACIJU KVALITETA FINANSIJSKOG UPRAVLJANJA I KONTROLE13

12.1

Uvođenje godišnje izjave o internim kontrolama od strane rukovodioca KJS

2. kvartal 2019. godine

Uvedena godišnja izjava o internim kontrolama

PV: ne

CV: da

Ministarstvo finansija/ CJH

 

12.2

Razvoj modela za evaluaciju kvaliteta sistema finansijskog upravljanja i kontrole

4. kvartal 2020. godine

Razvijeni modeli za evaluaciju kvaliteta

Ministarstvo finansija/ CJH

TWINNING partner

12.3

Unapređenje znanja i veština zaposlenih u CJH iz oblasti evaluacije kvaliteta sistema finansijskog upravljanja i kontrole, kroz kontinuirani profesionalni razvoj

Kontinuirano, počevši od
2. kvartala 2019. godine

Najmanje dve edukacije godišnje

Ministarstvo finansija/ CJH

GIZ,
UNDP

12.4

Uvođenje funkcije upravljanja nepravilnostima u okvir finansijskog upravljanja i kontrole

4. kvartal 2019. godine

Pripremljene Smernice

PV: ne

CV: da

Ministarstvo finansija/ CJH

TWINNING partner

13.

KOMUNIKACIJA TAČNIH, RELEVANTNIH I PRAVOVREMENIH INFORMACIJA U VEZI SA FINANSIJSKIM I OPERATIVNIM UČINKOM UNUTAR I VAN ORGANIZACIJE14

13.1

Izmena postojećeg propisa kojim se uređuju načela za unutrašnju organizaciju državne uprave će obezbediti formiranje, odnosno određivanje unutrašnje organizacione jedinice koja će biti zadužena za internu i eksternu komunikaciju kroz pripremu tačnih, relevantnih i blagovremenih informacija u vezi sa finansijskim i operativnim učinkom za objavljivanje unutar i izvan organizacije

3. kvartal 2019. godine

Usvojen propis

PV: ne

CV: da

Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave

 

__________
7 Predviđeno Programom reforme upravljanja javnim finansijama 2016–2020, mere 11.2, 11.4. i 12.1.
8 Predviđeno Akcionim planom Strategije reforme javne uprave za period 2018-2020. godine, aktivnost 3.3.4
9 Predviđeno Programom reforme upravljanja javnim finansijama 2016–2020, mera 12.1. U velikoj meri zavisi od implementacije Akcionog plana Strategije reforme javne uprave, mera 1.3. Unapređenje sistema upravljanja javnim politikama Vlade (planiranje, analiza, kreiranje, donošenje, praćenje i vrednovanje i koordinacija) uspostavljanjem do kraja 2016. pravnog i institucionalnog okvira za integrisano strateško upravljanje i donošenje srednjoročnih planova rada ODU usklađenih sa strateškim prioritetima Vlade i programskim budžetom.
10 Isto kao fusnota 9
11 Isto kao fusnota 9
12 Predviđeno Programom reforme upravljanja javnim finansijama 2016–2020, mere 11.4. i 12.2.
13 Predviđeno Programom reforme upravljanja javnim finansijama 2016–2020, mera 11.2.
14 Isto kao fusnota 9

 

UNAPREĐENJE INTERNE REVIZIJE U SMISLU PROFESIONALNOSTI I OBUHVATA POSLOVA, EFIKASNIJEG KORIŠĆENJA RASPOLOŽIVIH RESURSA I RAZVOJA SISTEMA PROCENE KVALITETA

 

Ciljevi

Br.

Mera / Aktivnost

Rok

Pokazatelj

Nosilac aktivnosti

Partnerske institucije

14.

RAZVIJANJE PROFESIONALNIH VEŠTINA INTERNIH REVIZORA15

14.1

Organizacija sastanaka radi razmene iskustava internih revizora iz institucija korisnika IPA, Kancelarije za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske unije i CJH

Jednom godišnje

Beleške sa sastanaka

Ministarstvo finansija/ CJH

Institucije korisnika IPA, Kancelarija za reviziju sistema upravljanja sredstvima Evropske unije
TWINNING partner

14.2

Definisanje kroz propise stalnog profesionalnog usavršavanja internih revizora

1. kvartal 2019. godine

Donet propis o stalnom profesionalnom usavršavanju internih revizora

PV: ne

CV: da

Ministarstvo finansija/ CJH

 

14.3

Usklađivanje materijala za obuku potrebnih za implementaciju ažuriranog Priručnika za internu reviziju

30 dana po ažuriranju Priručnika za internu reviziju

Ažuriran materijal za obuku

Ministarstvo finansija/ CJH

 

15.

OPTIMIZACIJA KORIŠĆENJA REVIZORSKIH RESURSA

15.1

Razvoj sistemskog pristupa za horizontalne revizije na osnovu analiza kompleksnosti obima revizije i dostupnih resursa

4. kvartal 2019. godine

Razvijene smernice

Ministarstvo finansija/ CJH

KJS, TWINNING partner (delimično)

15.2

Organizacija radionica, pilot revizije i razmena iskustava nakon obavljanja revizija, o revizijama učinka i revizijama projekata

4. kvartal 2020. godine

Izveštaj o organizovanim događajima

Ministarstvo finansija/ CJH

KJS

16.

RAZVOJ MODELA ZA OCENIVANJE KVALITETA RADA INTERNIH REVIZORA16

16.1

Uređenje propisom eksterne ocene kvaliteta rada interne revizije kod KJS

4. kvartal 2019. godine

Donet propis o eksternoj kontroli kvaliteta interne revizije

PV: ne

CV: da

Ministarstvo finansija/ CJH

 

16.2

Razvoj modela za internu procenu kvaliteta interne revizije koji će koristiti jedinice za internu reviziju, a koji će pripremiti CJH, i razvoj smernica za osiguravanje kvaliteta interne revizije za rukovodioce jedinica za internu reviziju

4. kvartal 2019. godine

Razvijen model za internu procenu kvaliteta interne revizije i smernice za osiguravanje kvaliteta interne revizije za rukovodioce jedinica za internu reviziju

PV: 0

CV: 1

Ministarstvo finansija/ CJH

TWINNING partner

17.

USPOSTAVLJANJE MINIMALNIH KRITERIJUMA ZA ORGANIZOVANJE ZAJEDNIČKE INTERNE REVIZIJE DVA ILI VIŠE KJS (SA ODREĐENE TERITORIJE, ISTOVRSNIH ILI SLIČNIH POSLOVA, MANJE VELIČINE)17

17.1

Izrada smernica za uspostavljanje funkcija interne revizije u okviru malih KJS, u vezi sa uspostavljanjem zajedničke jedinice za internu reviziju18

1. kvartal 2020. godine

Razvijene smernice za uspostavljanje funkcija interne revizije kod malih KJS za uspostavljanje zajedničke jedinice za internu reviziju

PV: 0

CV: 1

Ministarstvo finansija/ CJH

KJS, TWINNING partner
RELOF

PRAĆENJE IMPLEMENTACIJE STRATEGIJE

 

Ciljevi

Br.

Mera / Aktivnost

Rok

Pokazatelj

Nosilac aktivnosti

Partnerske institucije

18.

PRAĆENJE I IZVEŠTAVANJE19

18.1

Praćenje implementacije Strategije i ostvarivanja ciljeva, mera i aktivnosti sadržanih u Akcionom planu, putem sastanaka Radne grupe za internu finansijsku kontrolu u javnom sektoru

Sastanci najmanje dva puta godišnje

Izveštaj sa sastanka

PV: 0

CV: 4

Radna grupa za internu finansijsku kontrolu i CJH

 

18.2

Godišnje izveštavanje Vlade o sprovedenim aktivnostima, ostvarenim rezultatima i mogućim teškoćama u realizaciji ciljeva i mera

Jednom godišnje u okviru Konsolidovanog godišnjeg izveštaja o stanju interne finansijske kontrole u javnom sektoru

Konsolidovani godišnji izveštaj o stanju interne finansijske kontrole u javnom sektoru

PV: 0

CV: 2

Ministarstvo finansija/ CJH

 

__________
15 Predviđeno Programom reforme upravljanja javnim finansijama 2016–2020, mere 11.2., 13.2. i 13.3.
16 Predviđeno Programom reforme upravljanja javnim finansijama 2016–2020, mera 11.2.
17 Predviđeno Programom reforme upravljanja javnim finansijama 2016–2020, mera 13.5.
18 Predviđeno Akcionim planom Strategije reforme javne uprave za period 2018-2020. godine, aktivnost 3.3.2
19 Predviđeno Programom reforme upravljanja javnim finansijama 2016–2020, mera 11.1.

Skraćenice:

IFKJ - Interna finansijska kontrola u javnom sektoru

PIFC - Public Internal Financial Control

CJH - Centralna jedinica za harmonizaciju

AFCOS - Anti-fraud Coordination Services

FUK - Finansijsko upravljanje i kontrola

IR - Interna revizija

COSO - Komitet sponzorskih organizacija Nacionalne komisije za finansijsko izveštavanje o kriminalnim radnjama (proneverama)

OLAF - European Anti-Fraud Office

INTOSAI - Smernice za internu kontrolu u javnom sektoru Međunarodne organizacije vrhovnih revizorskih institucija

SIGMA - Support for Improvement in Governance and Management (joint initiative of the OECD and the European Union)

PEMPAL - Public Expenditure Management Peer Assisted Learning

KJS - Korisnici javnih sredstava

SDC - Swiss Agency for Cooperation and Development

UNDP - United Nations Development Programme

TWINNING - European Union instrument for institutional cooperation between Public Administrations of EU Member States and of beneficiary country

IT - Informacione tehnologije

RELOF - Projekat reforme lokalnih finansija

SECO - Državni sekretarijat za ekonomske poslove, pri Švajcarskom Saveznom Ministarstvu za ekonomske poslove, obrazovanje i istraživanje

GIZ - Nemačka organizacija za međunarodnu saradnju

Ovaj akcioni plan objaviti na internet stranici Vlade, na portalu e-Uprava i na internet stranici Ministarstva finansija.

Ovaj akcioni plan objaviti u "Službenom glasniku Republike Srbije".